abonnement Unibet Coolblue
pi_211535290
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 15:54 schreef Bezsen het volgende:
Wel mooi dat het in de huidige maatschappij geaccepteerd is op je 21e met je 27e studie culturele nietkunde te starten. Terwijl je verder alleen maar zuipt en blowt.

Maar als voetballer ben je niet meer te redden op die leeftijd.
Hij kan zijn carrière nog prima redden, maar dat moet hij wel zelf doen. En daar heeft het tot nu toe keer op keer aan ontbroken.

Dat hij eerst maar eens laat zien dat hij fit kan worden, dan kijken we daarna wel verder.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211535363
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Hij kan zijn carrière nog prima redden, maar dat moet hij wel zelf doen. En daar heeft het tot nu toe keer op keer aan ontbroken.

Dat hij eerst maar eens laat zien dat hij fit kan worden, dan kijken we daarna wel verder.
Bij Ajax was hij fit. Zat voorbeelden van voetballers die na de zomerstop al met overtollige kilo's kampen, laat staan als je anderhalf jaar geen wedstrijd of training gespeeld hebt.
blablablabla
  Trouwste user 2022 woensdag 6 december 2023 @ 16:14:31 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_211535365
Ondanks zijn eerdere mislukte comebacks wordt in Tsjechië hoopvol uitgekeken naar de samenwerking met Mohamed Ihattaren (21), die maandag zijn krabbel zette onder een prestatiecontract bij Slavia Praag. Zijn kersverse ploeggenoot Mick van Buren ziet Ihattaren ondanks zijn problemen als een ultiem buitenkansje voor zijn club.



Van Buren schudde Ihattaren maandagmiddag de hand en maakte een kort praatje met zijn landgenoot. ,,Mijn indruk? Hij is heel gemotiveerd om terug te komen en zijn oude niveau te halen’’, vertelt Van Buren vanuit Tsjechië. ,,Hij heeft wat tijd nodig om fit te worden, maar ik merkte dat hij bereid is om daar hard voor te werken.’’ In Praag krijgt het wandelende hoofdpijndossier zijn zoveelste kans om zijn loopbaan vlot te trekken, na eerdere mislukkingen bij PSV, Juventus, Sampdoria en Ajax.

Valt het kwartje ditmaal wél? Daar wordt in Praag vurig op gehoopt. Flink wat ploeggenoten hebben Van Buren gevraagd naar wat ze van de nieuwste aanwinst kunnen verwachten. ,,Ik heb ze gezegd dat hij in het verleden werd gezien als een van de grootste talenten van Nederland, dat zegt natuurlijk wel wat. Ook de technisch directeur vroeg me om mijn mening, ja. Ik kan hem alleen als voetballer beoordelen, daarin is hij gewoon top. Ik hoop hem de komende weken te kunnen helpen wegwijs te worden hier.’’

Nee, van Ihattaren-gekte is nog geen sprake in Tsjechië. Toch wordt er verheugd uitgekeken naar het gevallen toptalent. De krant iSport was lyrisch nadat de deal, waarover zij zelf al een week eerder hadden geschreven, beklonken was. ‘Misschien is dit wel een van de meest talentvolle buitenlanders in Tsjechië ooit’, schreef de krant. ‘Clubs uit heel Europa streden een paar jaar geleden om de komst van zijn magische linkerbeen. Coach Jindrich Trpisovsky werd verliefd op het idee dat deze elitespeler in Tsjechië zou komen voetballen.’

Natuurlijk zien ze ook in Praag dat Ihattaren nog kilo’s verwijderd is van een rentree op de velden. Met zijn debuut hoeven fans dit kalenderjaar sowieso geen rekening meer te houden, de club hoopt Ihattaren na een individueel programma mee te nemen op trainingskamp in januari. En uiteraard kennen ze ook het uiterst wispelturige verleden van de voormalige speler van PSV, Juventus en Ajax, die vaker in het nieuws kwam met problemen dan met doelpunten.

Maar in Tsjechië wordt Ihattaren ook vooral gezien als een buitenkans, zo erkent ook Van Buren. ,,Met zijn kwaliteiten is hij hier natuurlijk meteen een van de betere spelers, maar het gaat niet alleen daarom. Fitheid en discipline, ook die zaken zijn belangrijk. Daar begint het mee. Maar vanuit hem zit dat nu wel goed, denk ik.’’

De nog altijd pas 21-jarige Ihattaren begon als een komeet aan zijn carrière en werd al vroeg bestempeld als de nieuwe hoop van het Nederlandse voetbal. Als 17-jarige basisspeler van PSV zette bondscoach Ronald Koeman, met succes, alles op alles om de middenvelder tot een keuze voor Oranje te verleiden.

Mick van Buren
Kenners waren eensgezind: de technicus kon de absolute top halen. Het liep helemaal anders: ruzies, privéproblemen en een gebrek aan fitheid brachten Ihattaren naar de rand van de afgrond. Zijn laatste officiële wedstrijd dateert daardoor van mei 2022 (!), toen hij 57 minuten meedeed bij Jong Ajax tegen De Graafschap.

Slavia Praag zelf onderstreept dat Ihattaren van ver moet komen. ‘Helaas heeft de dood van zijn vader hem enorm geschokt en een enorme impact gehad op zijn ontwikkeling en carrière. Er volgde een periode waarin voetbal geen prioriteit was’, schreef de club in een statement. ‘Slavia wil hem een ​​tweede kans geven. Hij werkt aan zichzelf en wil terugkeren naar het profvoetbal.’

‘Carrière herstart geven’
Volgens Van Buren kan Praag voor Ihattaren de juiste plek zijn om zijn ontspoorde carrière weer op de rails te krijgen. ,,Voor hem zal het fijn zijn dat hij nu even wat meer weg is uit de spotlights, dat hij in alle rust kan werken aan zijn fitheid. Dit is voor hem een mooie kans, maar natuurlijk ook voor de club. Raakt hij weer topfit en kan hij zijn oude niveau halen, dan kan hij hier schitteren en zijn carrière een herstart geven.’’

‘Zal het voormalige grootste talent van het Nederlandse voetbal de verloren motivatie terugvinden in de Tsjechische competitie?’, vraagt iSport zich af. Van Buren hoopt erop. ,,Ik zei al tegen de trainer dat we zijn creativiteit voorin goed kunnen gebruiken. Ik hoop echt dat hij het hier weer gaat laten zien. Zijn kwaliteiten staan natuurlijk buiten kijf. De vraag is: keert hij qua fitheid weer terug op het level van toen hij 17 was? Daar gaan wij hem hier allemaal mee helpen.’’

Matchcenter
Check alle programma's, uitslagen en standen uit de topcompetities in Spanje, Italië, Frankrijk, Duitsland, Engeland, België én Nederland in ons matchcenter. Check hieronder al onze podcasts én voetbalvideo's.

https://www.ad.nl/buitenl(...)tart-geven~a3c1ec92/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211535407
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 15:54 schreef Bezsen het volgende:
Wel mooi dat het in de huidige maatschappij geaccepteerd is op je 21e met je 27e studie culturele nietkunde te starten. Terwijl je verder alleen maar zuipt en blowt.

Maar als voetballer ben je niet meer te redden op die leeftijd.
Wat een geneuzel.

Als hij gewoon fit is en wat laat zien bij Slavia Praag dan gaat hij deze zomer alweer hogerop. En als hij gewoon viesdik blijft en daar gaat lopen kloten, dan volgend jaar in Slovenië, Kazachstan of Bulgarije of zo.
pi_211535445
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Bij Ajax was hij fit. Zat voorbeelden van voetballers die na de zomerstop al met overtollige kilo's kampen, laat staan als je anderhalf jaar geen wedstrijd of training gespeeld hebt.
Uiteraard. Maar het blijft stap één als je weer wil gaan voetballen :T
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 6 december 2023 @ 16:30:04 #131
503118 Bezsen
FKA Bezsennosc
pi_211535496
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat een geneuzel.

Als hij gewoon fit is en wat laat zien bij Slavia Praag dan gaat hij deze zomer alweer hogerop. En als hij gewoon viesdik blijft en daar gaat lopen kloten, dan volgend jaar in Slovenië, Kazachstan of Bulgarije of zo.
Wat een geneuzel? Dat er meerdere keren wordt gezegd dat iemand van 21 niet meer te redden is? 🤡
  woensdag 6 december 2023 @ 16:32:32 #132
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211535505
Uiteindelijk heeft die jongen een jaar of 3 (?) nauwelijks tegen een bal aangetrapt. Dat lijkt me vrij funest op die leeftijd en Slavia is ook echt geen kelderklasseniveau ofzo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211535570
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:32 schreef Caland het volgende:
Uiteindelijk heeft die jongen een jaar of 3 (?) nauwelijks tegen een bal aangetrapt. Dat lijkt me vrij funest op die leeftijd en Slavia is ook echt geen kelderklasseniveau ofzo.
Voor iemand die het niet van zijn talent moet hebben lijkt het me funest. Mo heeft echter bakken vol talent. Als hij echt de omslag weet te maken naar een professionele houding kan hij zijn carrière echt nog wel vlot trekken.

Maar die professionele houding maak ik me weinig illusies over dat dat makkelijk gaat worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211535579
Hoe zit het eigenlijk met zn gangstervriendjes? Als je vroeger in Utrecht op straat wapens kocht, kwamen ze uit Tscjechie. Als ik nu op de kanaalstraat bij Mo z'n homeboys een Glock aanschaf, wordt deze dan door Mo opgestuurd?
-nee-
pi_211535588
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:32 schreef Caland het volgende:
Uiteindelijk heeft die jongen een jaar of 3 (?) nauwelijks tegen een bal aangetrapt. Dat lijkt me vrij funest op die leeftijd en Slavia is ook echt geen kelderklasseniveau ofzo.
Inderdaad, en in die leeftijdscategorie moet je juist minuten maken om je hachje te redden en je ontwikkeling kan doorzetten. Het is niet dat hij niet kan voetballen, want hij heeft meer talent in zijn grote teen dan iedereen in dit topic bij elkaar.

Als hij zich omhoog had gewerkt bij Samsunspor had hij allang al mondjes kunnen snoeren, dus dat ik twijfels heb dat hij het bij de 2de grootste club van Tsjechië het opeens geweldig gaat doen en zich gaat gedragen is niet heel vreemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 06-12-2023 16:42:53 ]
  woensdag 6 december 2023 @ 16:52:44 #136
503043 Kukelecucktsju10
00001010010001110011011
pi_211535718
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 15:43 schreef Coco het volgende:

[..]
Haalt hij de Kerst?
Mannen zonder voorhuid doen doorgaans niet aan kerstmis.

Vraag verworpen.
KAAS OVER BEEF, KAPSALON
pi_211535792
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Voor iemand die het niet van zijn talent moet hebben lijkt het me funest. Mo heeft echter bakken vol talent. Als hij echt de omslag weet te maken naar een professionele houding kan hij zijn carrière echt nog wel vlot trekken.

Maar die professionele houding maak ik me weinig illusies over dat dat makkelijk gaat worden.
Met talent alleen redt je het niet. In de jeugd kun je daar nog mee weg komen, in het profvoetbal is het tactische aspect en kennis van het spel ook belangrijk. Op de manier waarop hij zich nu echter gedraagt zal hij het zelfs in de kelderklasse lastig krijgen.
Ik denk dat hij de belangrijkste jaren in de ontwikkeling van een profvoetballer gemist heeft en dat wordt nog heel lastig om dat vlot te trekken. Dat hij na zoveel kansen nog steeds contracten aangeboden krijgt zal louter op basis van talent zijn, maar nergens heeft hij dat talent nog kunnen benutten.
pi_211535827
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:30 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Wat een geneuzel? Dat er meerdere keren wordt gezegd dat iemand van 21 niet meer te redden is? 🤡
Dat zijn gewoon meningen natuurlijk. Op zich ook geen hele rare mening als je ziet hoe het de afgelopen jaren ging.
pi_211605683
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Voor iemand die het niet van zijn talent moet hebben lijkt het me funest. Mo heeft echter bakken vol talent. Als hij echt de omslag weet te maken naar een professionele houding kan hij zijn carrière echt nog wel vlot trekken.

Nee, dat komt nooit meer goed. Hij heeft zijn window gemist en laten leiden door geld en zijn omgeving. :)
  dinsdag 9 januari 2024 @ 16:44:17 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211974607
quote:
Net op tijd fit voor seizoen 2027-2028.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 18:46:08 #142
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_211975613
  dinsdag 9 januari 2024 @ 22:40:55 #143
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_211978751
quote:
Verstandige jongen die ver gaat komen.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 23:21:43 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211979034
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 22:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Verstandige jongen die ver gaat komen.
This post didn’t age well.
pi_211979219
De allereerste stapjes! Nog even hij mag met de selectie mee trainen! Woei!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 10 januari 2024 @ 14:54:15 #146
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_211983755
misschien kan Koeman hem nog oproepen voor het EK
  woensdag 10 januari 2024 @ 16:44:04 #147
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211984776
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 14:54 schreef KingRadler het volgende:
misschien kan Koeman hem nog oproepen voor het EK
Dat zou een stunt zijn. Mondjes snoeren 3.0
Ik verwacht het niet, maar hoe mooi zou het zijn als hij inderdaad weer echt ging voetballen.
  woensdag 10 januari 2024 @ 16:45:04 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211984783
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 16:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat zou een stunt zijn. Mondjes snoeren 3.0
Ik verwacht het niet, maar hoe mooi zou het zijn als hij inderdaad weer echt ging voetballen.
Mwah, dat criminelenknuffelaartje die er overal met zijn pet naar gooit heeft nou niet direct mijn sympathie opgewekt, ofzo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 10 januari 2024 @ 16:48:57 #149
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211984822
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 16:45 schreef Caland het volgende:

[..]
Mwah, dat criminelenknuffelaartje die er overal met zijn pet naar gooit heeft nou niet direct mijn sympathie opgewekt, ofzo.
Er zijn wel meer prachtige rasvoetballers op te noemen met een kutkarakter of -persoonlijkheid ;)
De gunfactor zit er bij mij vooral in naar mezelf toe; mooie acties wil ik zien.
pi_211985090
Wellicht speelt Slavia volgend jaar een oefenpotje tegen PSV, kan hij mooi nog even invallen en niks laten zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')