quote:Geen idee. De foto stamt van 17 Juli 2001 en staat op http://www.xs4all.nl/~peulen/fotos/reizigers.htm . Meer weet ik er niet van.
Op woensdag 2 april 2003 15:34 schreef sweek het volgende:[..]
Rijden ze nog in die kleuren?
quote:Jah er rijden een aantal treinstellen in deze kleuren.
Op woensdag 2 april 2003 15:34 schreef sweek het volgende:[..]
Rijden ze nog in die kleuren?
quote:Nooit geweten. Dat is wat te noordelijk voor mij.
Op woensdag 2 april 2003 16:15 schreef Skua het volgende:[..]
Jah er rijden een aantal treinstellen in deze kleuren.
Het was de bedoeling dat bij de overname van Ns naar Noordned alle treinstellen in deze groene kleur gespoten zouden worden. Door geldgebrek ontstaan door de vele reparaties is dit niet doorgegaan.
En op die site staan erg mooie foto's! Die 5 plan V's achter elkaar. .
quote:Tsja ik woon aan het spoor en zie die wadlopers dus 4 keer in het uur langskomen
Op woensdag 2 april 2003 16:33 schreef sweek het volgende:[..]
Nooit geweten. Dat is wat te noordelijk voor mij.
Noordned heeft op een gegeven moment de indeling van de stoelen ook veranderd. Ze had een keer per ongeluk een leeg treinstel ertussen gezet, moest iedereen erin staan, om dat er geen stoelen waren
quote:Ik heb er nog nooit ingezeten... ik woon dan ook bij Maastricht, en heb alles boven Zwolle nog nooit kunnen zien ben ik bang... Ik mag dan wel weer af en toe de Belgische treintrajecten trotseren...
Op woensdag 2 april 2003 19:03 schreef Skua het volgende:[..]
Tsja ik woon aan het spoor en zie die wadlopers dus 4 keer in het uur langskomen
En dan moet ik er ook nog dagelijks mee naar school...Noordned heeft op een gegeven moment de indeling van de stoelen ook veranderd. Ze had een keer per ongeluk een leeg treinstel ertussen gezet, moest iedereen erin staan, om dat er geen stoelen waren
Ik ga maar eens een dag-OV ofzo nemen en dan die buurten verkennen... ik wil het toch eens gedaan hebben.
Owja, en om on topic te blijven:
Een foto'tje van tijdens mijn uur vertraging op Ehv, een IRM en er achter een plan T... gok ik, kan ook een V'tje zijn.
buffel/wadloper samen gebeurd in het Noorden nog vrij regelmatig.
quote:Hmm dan ken je de Railhopper ook niet denk ik:
Op woensdag 2 april 2003 22:09 schreef sweek het volgende:[..]
Ik heb er nog nooit ingezeten... ik woon dan ook bij Maastricht, en heb alles boven Zwolle nog nooit kunnen zien ben ik bang... Ik mag dan wel weer af en toe de Belgische treintrajecten trotseren...
[..]
Min of meer de elektrische versie van de Buffel, negen stuks, rijdt alleen tussen Zwolle en Emmen (Zwolle-Ommen-Hardenberg-Coevorden-Emmen) als stoptrein. De sneltreinen op dat traject zijn Plan V'tjes.
Wat er verder rondom Zwolle rijdt zijn:
- Koplopers als intercity's naar Groningen, Leeuwarden en Amersfoort
- Koplopers als stoptreinen naar Groningen en Leeuwarden
- Plan V en U als stoptreinen naar Groningen
- DD en plan V als stoptrein naar Amersfoort/Utrecht
- Plan V, Plan T, Regiorunners en 1700 (of 1800?) naar Roosendaal (in de toekomst dus ook de omgebouwde Benelux push/pulls)
- Buffels en Wadlopertjes naar Kampen
- Buffels en Plan U richting Enschede
En zo nu en dan staat er wat defect spul van Noordned (wadloper, buffel) of Syntus (lint, buffel)
En verder nog een zooi goederen- rangeer- en meettreinen
quote:Een IRM met een DM'90 vind ik ook wel leuk uitzien.
Op woensdag 2 april 2003 22:46 schreef MREn het volgende:
een van de grapigste combi's die ik ook heb zien rijden was een buffel achter een IRM.buffel/wadloper samen gebeurd in het Noorden nog vrij regelmatig.
quote:Ik ken hem van wat ik er over gelezen heb, redelijk veel... Ik heb er nog nooit ingezeten jammergenoeg...
Op woensdag 2 april 2003 23:16 schreef MonoSynth het volgende:[..]
Hmm dan ken je de Railhopper ook niet denk ik:
Min of meer de elektrische versie van de Buffel, negen stuks, rijdt alleen tussen Zwolle en Emmen (Zwolle-Ommen-Hardenberg-Coevorden-Emmen) als stoptrein. De sneltreinen op dat traject zijn Plan V'tjes.
Wat er verder rondom Zwolle rijdt zijn:
- Koplopers als intercity's naar Groningen, Leeuwarden en Amersfoort
- Koplopers als stoptreinen naar Groningen en Leeuwarden
- Plan V en U als stoptreinen naar Groningen
- DD en plan V als stoptrein naar Amersfoort/Utrecht
- Plan V, Plan T, Regiorunners en 1700 (of 1800?) naar Roosendaal (in de toekomst dus ook de omgebouwde Benelux push/pulls)
- Buffels en Wadlopertjes naar Kampen
- Buffels en Plan U richting EnschedeEn zo nu en dan staat er wat defect spul van Noordned (wadloper, buffel) of Syntus (lint, buffel)
En verder nog een zooi goederen- rangeer- en meettreinen
Wat je tussen Groningen/Leeuwarden en Zwolle ook wel eens ziet is een kapot wadlopertje achter een koploper. Ziet er ook wel grappig uit.
quote:Dat komt omdat die dingen niet alleen op die trajecten naar Onnen (wpl) mogen rijden.
Op woensdag 2 april 2003 23:18 schreef MonoSynth het volgende:
TegelijkWat je tussen Groningen/Leeuwarden en Zwolle ook wel eens ziet is een kapot wadlopertje achter een koploper. Ziet er ook wel grappig uit.
quote:*zoekt google naar Onnen*
Op woensdag 2 april 2003 23:30 schreef MREn het volgende:[..]
Dat komt omdat die dingen niet alleen op die trajecten naar Onnen (wpl) mogen rijden.
Ik kom eigenlijk nooit noordelijker dan Hoogeveen, en als ik de combi's zie rijden is het tussen Meppel en Zwolle. Sta je in Meppel op de trein te wachten, komt een intercity langsrazen en dan zie je ineens een wadlopertje erachter. Is wel een maf gezicht. En datzelfde wadlopertje staat dan de komende maanden elke dag weer op een ander verroest spoor in Zwolle.
3 km
en nog iets anders ik zal even zoeken
The heaviest and longest train, with the largest number of wagons
recorded, was run on the 3'6" gauge Sishen-Saldanha railway in South
Africa on 26-27 August 1989. The train consisted of 660 wagons each
loaded to 105 tons gross, a tank car and a caboose (guards van). The
train was moved by nine 50kv electric and seven diesel electric
locomotives distributed along the train. The train was 7.3km
(4.5miles) long and weighed 69393 tons, excluding locomotives. It
travelled 861km (535 miles).
quote:och, zo lang zijn ze niet. Zijn ook maar 340meter, koplopers zwolle-amersfoort in de spits zijn 400meter lang
Op donderdag 3 april 2003 00:13 schreef sweek het volgende:
Haha... jezus wat lang.
En ik klaag al over die lange IC's tussen Haarlem en Maastricht iedere keer...
quote:Wordt binnenkort een proef gestart met goederentreinen tussen zwolle en veendam van 1000 (jep dat staat er goed, duizend!!) meter. Getrokken door 3 locs.
Op maandag 7 april 2003 17:25 schreef MREn het volgende:[..]
och, zo lang zijn ze niet. Zijn ook maar 340meter, koplopers zwolle-amersfoort in de spits zijn 400meter lang
quote:Dat moet je toch een andere foto gaan zoeken, want dit is geen DM90 maar een SM90
Op woensdag 2 april 2003 23:16 schreef sweek het volgende:[..]
Een IRM met een DM'90 vind ik ook wel leuk uitzien.
[afbeelding]
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 23:27 schreef MREn het volgende:De lompste van Nederland zijn de ertstreinen van de Rotterdamse haven naar het Ruhrgebied (via Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven, Venlo). Wordt getrokken door drie 6400's en weegt 4800 ton, waarvan 3800 ton lading. Lengte: 587 meter. Verbruik bij vol vermogen (optrekken): 10/liter diesel per loc per minuut.
Juist ja. die komt langs hier. Wat ik me altijd afvraag is waarom de laatste kar een afwijkende lage is ipv een gewone hoge stortkar ?
quote:Lijkt op de nieuwe railion locs die hier nu langskomen. Lelijk ding (alleen in het rood dan)
Op maandag 31 maart 2003 14:36 schreef Lone_Gunman het volgende:Eigen product:
quote:Omdat de koppelingen van de locs en die wagons anders zijn.
Op woensdag 9 april 2003 23:35 schreef Furby het volgende:Juist ja. die komt langs hier. Wat ik me altijd afvraag is waarom de laatste kar een afwijkende lage is ipv een gewone hoge stortkar ?
Moet je maar 'ns opletten als ie stil staat. Wagons hebben onderling een soort horizontale scharnier-koppeling, terwijl die locs gewoon een soort van trekhaak hebben.
Zwolle een paar dagen geleden: nieuwe stuurstand met ICRm (met graffiti ) en loc.
quote:Deze wagens van het type Faals 150 en Faalns 150 hebben als ze beladen zijn zo'n enorm gewicht, dat de normale schroefkoppeling gewoon af zou breken. Daarom hebben ze automatische koppelingen.
Op woensdag 9 april 2003 23:52 schreef MREn het volgende:[..]
Omdat de koppelingen van de locs en die wagons anders zijn.
Moet je maar 'ns opletten als ie stil staat. Wagons hebben onderling een soort horizontale scharnier-koppeling, terwijl die locs gewoon een soort van trekhaak hebben.
Maar de Nederlandse locomotieven moeten die treinen gewoon kunnen trekken, daarom zijn er zogenaamde overgangswagens in gebruik, met aan de ene kant een verstevigde schroefkoppeling, en aan de andere kant een automatische koppeling.
Deze wagens worden er bij de grens afgehaald, omdat er dan Duitse locomotieven voor de trein worden geplaatst die wel zijn voorzien van automatische koppelingen.
Eerst werden er als overgangswagen gewoon platte wagens gebruikt met daarop bevestigd spoorstaven. Maar dat bleek te licht te zijn. Daarna zijn er goederenwagens van het type Eanos gebruikt, maar ook dat scheen niet te bevallen.
Uiteindelijk zijn er gewone ertswagens geschikt gemaakt als overgangswagen, maar toen bleek dat bij het beladen van de zesassige Faals-wagens bij de EMO op de Maasvlakte per ongeluk ook de overgangswagens met erts werden beladen. Daarom hebben ze de bovenste helft ervan afgezaagd om misverstanden te voorkomen.
Ik had van deze trein destijds een heleboel foto's gemaakt, maar ik kan ze helaas nergens meer vinden.
Ik vind dit nog steeds een van de indrukwekkendste treinen die er rond rijden. Vooral toen die nog getrokken werd door een 1300 en twee 2200-diesels. Bij het vertrekken van die trein gaf dat echt een machtig geluid.
Ah, krijg ik nu +36 relevant ?!?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |