abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 februari 2003 @ 22:02:27 #26
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_8281303
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 21:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ahem, je HEBT gelijk en ik BEN het met je eens, maareh...

Das een beetje offtopic

Kzal het duidelijker vragen: Als je op dieet bent, mag je dan WEL suikervrije snoep eten of kom je daar ook van aan?


nog een semi-ontopic vraagje er achteraan gooien: Krijg je van alcoholvrijbier ook een bierbuik?
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 22:04:20 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_8281346
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 22:02 schreef Goofup het volgende:

[..]

nog een semi-ontopic vraagje er achteraan gooien: Krijg je van alcoholvrijbier ook een bierbuik?


ok ok, moet erbij kunnen. Ik denk het niet want de bierbuik krijg je van de alcohol die omgezet wordt in suikers.... die alcohol heb je dus niet...

Maar in suikervrije drop zit geen suiker maar word je nou dik(ker) van de andere stoffen erin?

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 4 februari 2003 @ 22:21:18 #28
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_8281801
ik weet er verder weinig vanaf, maar volgens mij kun je er nog steeds dik van worden. Net als diet coke. Misschien is het effect minder dan bij "gewone" snoepjes, maar ik denk dat je nog verantwoord moet blijven snoepen (toch die appel? )
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 22:35:29 #29
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_8282241
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 22:21 schreef Goofup het volgende:
ik weet er verder weinig vanaf, maar volgens mij kun je er nog steeds dik van worden. Net als diet coke. Misschien is het effect minder dan bij "gewone" snoepjes, maar ik denk dat je nog verantwoord moet blijven snoepen (toch die appel? )
tja dat is dus de kern van mijn vraag Niet lullig bedoeld verder, maar ik denk ook het een of ander, ik wil dus even weten of iemand het zeker weet.

Diet coke heeft toch slechts 1 calorie per glas, daar word je toch niet dik van dan? Van water word je toch ook niet dik?

maar suikervrije snoep is wel "iets", een substantie..

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 februari 2003 @ 22:41:07 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8282375
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 21:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ok, alvast bedankt!

maar ik wil nog steeds weten of puur suikervrije snoep (dus bv voor diabetici) gewoon beter is, of zelfs wel onschadelijk. Laten we dan gewoon zeggen als je op dieet bent, kan je dan WEL suikervrije snoep eten of niet?


Nee, want suikervrij betekent niet per se dat er minder calorieën in zitten. In chocolade voor diabetici zitten zelfs meer calorieën dan in gewone chocolade. Natuurlijk kun je als je af wilt vallen beter een enkel suikervrij snoepje eten dan normaal snoep. Maar niet in grote hoeveelheden (helaas...)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 4 februari 2003 @ 22:44:18 #31
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_8282446
waarom drinken anders die dikke mensen altijd dietcoke?!
nee, dan zul je er inderdaad niet dik van worden. Zal bij die snoepjes misschien ook wel meevallen. Ik weet dat ik ooit verslaafd was aan de vicks. Die had je ook in suikervrij. Ben er geen gram dikker van geworden, maar op een gegeven moment deed het gewoon zeer om in te ademen (zo fris) en m'n gehemelte wilde op een gegeven moment ook gaan protesteren.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 22:44:33 #32
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_8282453
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 22:41 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, want suikervrij betekent niet per se dat er minder calorieën in zitten. In chocolade voor diabetici zitten zelfs meer calorieën dan in gewone chocolade. Natuurlijk kun je als je af wilt vallen beter een enkel suikervrij snoepje eten dan normaal snoep. Maar niet in grote hoeveelheden (helaas...)


kijk HIER heb ik wat aan

tnx!

Dus het is wel beter opzich, maar je hebt geen carte blanche omdat het suikervrij is?

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 februari 2003 @ 22:46:17 #33
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8282497
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 22:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

kijk HIER heb ik wat aan

tnx!

Dus het is wel beter opzich, maar je hebt geen carte blanche omdat het suikervrij is?


Ja, inderdaad. Een goeie tip is TicTac, niet suikervrij, maar wel weinig calorieën, evenals de al genoemde laurierdrop (die kleine zwarte).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 4 februari 2003 @ 22:50:36 #34
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_8282606
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 22:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Een goeie tip is TicTac, niet suikervrij, maar wel weinig calorieën, evenals de al genoemde laurierdrop (die kleine zwarte).


ok, ik hou het wel op een kleine hoeveelheid suikervrije drop dan, ik ben echt GEK op zoute drop

Alles met mate dus. Opzich wel jammer.....

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 5 februari 2003 @ 08:55:44 #35
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_8286353
suiker vrij snoep kan je niet onbeperkt eten zit veel kc in voor al in suikervrije chocola en je raakt er gigantisch van aan de diaree.

wat ook lekker schijnt te zijn is appel met een beetje chocolade saus er over heen,zoet en toch gezond

  woensdag 5 februari 2003 @ 09:59:16 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_8286946
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 08:55 schreef glossy het volgende:
suiker vrij snoep kan je niet onbeperkt eten zit veel kc in voor al in suikervrije chocola en je raakt er gigantisch van aan de diaree.

wat ook lekker schijnt te zijn is appel met een beetje chocolade saus er over heen,zoet en toch gezond


Ik heb een hekel aan chocolade, dus DAT alternatief laat ik lekker varen

En dat je van suikervrije spullen aan de diaree KAN raken is niet zo belangrijk, ik heb het ook niet over het leegeten van een hele zak snoep, gewoon een paar 's avonds.

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 5 februari 2003 @ 10:08:13 #37
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_8287049
Ik heb het even voor je nagevraagd aan een dietiste, en in suikervrije drop zit gemiddeld 100 calorieen minder per 100gr. dan in gewone drop. In gewone drop zit per 100 gram ongeveer 335 kcal, in suikervrije ongeveer 235 !!
pi_8311156
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 10:08 schreef Aventura het volgende:
Ik heb het even voor je nagevraagd aan een dietiste, en in suikervrije drop zit gemiddeld 100 calorieen minder per 100gr. dan in gewone drop. In gewone drop zit per 100 gram ongeveer 335 kcal, in suikervrije ongeveer 235 !!
Je kan het dus wel een beetje eten iig

Heel hartelijk bedankt, ik zal me inhouden vanavond

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_8311700
Snoep verstandig eet een appel ja, maar daar zitten ook suikers in, al zijn dat natuurlijke suikers. Je moet er geen 100 van eten op een dag natuurlijk.

En cola light geeft op mijn "lijncd" 0 punten aan, dus dat kan je gewoon drinken (ookniet onbeperkt).

Ik denk wel dat het beter is, als je een beetje op de lijn wil letten kun je beter een droppot hebben staan zonder suiker dan met suiker En als je daar af en toe een dropje uitpikt zal dat echt geen effect hebben op je gewicht.

pi_8312638
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 20:42 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb wel gezocht, maar er zijn zoveel dieet enz. topics en die zijn zo groot dus.....

Ik heb 's avonds nog wel eens de neiging om te snoepen, vooral na het eten heb je gewoon zin in wat zoets. Nou is dat uiteraard niet best voor je en ik weet me opzich wel te beheersen maar, is het beter om ipv gewone drop suikervrije drop te eten? Scheelt dat in calorien etc. ?

oftewel, kan je (min of meer) ongestraft suikervrije snoep eten of heeft het net zoveel invloed als gewone snoep? Er zit dan geen suiker in, maar wat dan wel? Zoetstoffen uiteraard, maar wat doen die?


Okeej, ff kijken.....Je hebt verschillende zoetstoffen, die allemaal verschillende hoeveelheden calorieen bevatten. Ik eet zelf altijd suikervrij snoep, omdat ik veul snoep
Een goede opties zal Nubilottes zijn (kleine zwarte zakjes, o.a verkrijgbaar bij kruidvat) bijvoorbeeld hun 'Zoete zonnetjes' zakje van 100 gram bevat ongeveer 139 calorieen, dazz veel minder dan gewone dropjes met suiker. Ook zou je eens bij de jamin of de mecca moeten kijken bij het assortiment suikervrij. Erg uitgebreid.
Je zou ook eens kunnen kijken op www.debron.nl een fabrikant van suikervrije snoepjes (de zoete bolletjes is een aanrader, errug lekker) die hebben alleen ietsje meer calorieen, maar nog altijd minder dan gewone dropjes.
Hoop daje er wat aan hebt....:)
  zondag 9 februari 2003 @ 22:26:04 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_8376253
Ik was vandaag bij de AH en had zin in drop, en dacht opeens aan dit topic, in suikervrije drop van AH zit zelfs maar ongeveer 100 kcal per 100 gram. In gewone drop tussen de 300 en 400 kcal. Op naar de AH dus ;-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')