abonnement Unibet Coolblue
pi_7895515
Hoi,

we zijn van plan op vakantie te gaan naar Cyprus.

Iemand positieve/negatieve ervaringen? Ik hoor ze graag.

Vicky

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 18:14:16 #2
21210 Paladin82
In Black and White
pi_7895669
Vorig jaar heen geweest
Met Sudtours in de buurt van Ayia Napa wat zeker als je uit wilt gaan de place to be is.
Vond cyprus een fantastisch eiland bevolking is er vriendelijk en je kan je er erg goed vermaken. Enige nadeel is dat de prijzen extreem duur zijn.
De cypriotische pond deed toen 1 euro 80 en je betaalde voor een simpel biertje vaak 3 pond in de club's, maar de sfeer is onder het uitgaan errug leuk temperatuur is lekker.

Oftewel ik heb daar een super vakantie gehad.

yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
pi_7901863
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:14 schreef Paladin82 het volgende:
Vorig jaar heen geweest
Met Sudtours in de buurt van Ayia Napa wat zeker als je uit wilt gaan de place to be is.
Vond cyprus een fantastisch eiland bevolking is er vriendelijk en je kan je er erg goed vermaken. Enige nadeel is dat de prijzen extreem duur zijn.
De cypriotische pond deed toen 1 euro 80 en je betaalde voor een simpel biertje vaak 3 pond in de club's, maar de sfeer is onder het uitgaan errug leuk temperatuur is lekker.

Oftewel ik heb daar een super vakantie gehad.


Ben er vorig jaar ook geweest. Uitgaan is super daar, veel discotheken en kroegjes. Iedere dag wel internationale top DJ's. De munt is wel vrij stabiel, schommelt altijd wel rond de 1.80 en idd 2,5 a 3 pond is niet uitzonderlijk in een club. In barretjes is het vaak 1,5 a 2 euro.

Als je heen gaat, koop dan op Schiphol ff een fles drank. Het is gewoon tax-free (Cyprus behoort (nog) niet tot de EU). Een fles (0,7l) Bacardi kost je daar ongeveer 20 pond (reken maar uit hoe duur dus).

Overigens raad ik wel Ayia Napa aan, die andere plaatsen zijn meer voor de wat oudere mensen en stappen is daar ook niet bijzonder.

pi_8638632
Ook ik ben er vorig jaar heen geweest.
Leuk land wel, lekker temperatuurtje, prima vertoeven.
Uitgaan moet je zeker in Ayia Napa zijn, wel beetje veel (vervelende en vervellende) engelsen maar ja waar is dat niet!
Overigens als je nog uit eten wilt daar, raad ik zeker de Japanner aan! Is niet echt duur, maar wel heel erg vermakelijk! Maken er een zeer leuke show van! Absoluut aan te bevelen!

Succes

Ik hier?
pi_8652585
Cyprus is geweldig, maar ik vond Ayia nappa dus tien keer niks. Veel te hoog Lloret gehalte, veel te veel hoogbouw.

Wij zijn naar Paphos gegaan end aar heb ik echt een geweldige vakantie gehad (ondanks een gebroken enkel). Leuk uitgeweest, ook al waren de discotheken wat primitiever dan in Ayia Nappa, aardige mensen ontmoet en het oude centrum (Kato Paphos) was ook erg mooi. Tip: de baai van Aphrodite is volgens de overlevering de plek waar aphordite is ontztaan uit het schuim van de zee. Geweldig mooie plek!

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  zondag 23 februari 2003 @ 13:11:09 #6
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_8663932
Ben zelf ook in Paphos geweest, beviel mij heel erg prima, we hadden een leuk appartement, we konden lekker eten, restaurants waren erg goed en niet duur. Stappen was niet echt bijzonder daar, maar wel gewoon erg leuk!

Het is er wel heel erg warm, soms 40+. En ja je ziet soms wat vage dingen, zoals militaire politie die rond het zwembad loopt bij je appartement met een M16 in hun hand Maar verders top gehad daar!

pi_8728538
Is er toevallig ook nog iemand in Limassol geweest?

Daar ga ik namelijk 22 dagen vertoeven in de zomer

[Dit bericht is gewijzigd door Coconut op 26-02-2003 18:19]

amokaapjeeh O+
pi_9562902
Ik ga er in mei een weekje heen met m'n ouders. We zitten dan in Aiya Napa. Heeft iemand tips voor uitstapjes ofzo die je kunt maken in de buurt voor een middagje? We hebben niet echt vervoer, maar wat zou je gewoon voor een paar uur kunnen doen. Snorkelen ofzo?
  donderdag 3 april 2003 @ 22:43:41 #9
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_9569510
in napa, moet je flink gaan stappen, schijnt het het ibiza van cyprus te zijn, volgens velen is het momenteel ook een stuk hipper als ibiza, dus have fun!
pi_16134150
Ik ben 4 jaar geleden ook naar Cyprus geweest. Paphos. Ik ging toen nog niet echt veel uit maar dat zou daar zeker kunnen. Het was er heel gezellig. Leuke mensen Veel plezier daar
pi_16134236
Nou ja, ik ben er vorig jaar geweest, en het is er echt heeeeeeeel erg mooi.

Wij zaten in een appartement op 100 m afstand van zee, bij het appartementencomplex was een privestrand, we hadden geweldig mooi weer (iedere dag meer dan 30 graden, de eerste week van mei). In Cyprus kun je goed terecht voor een cultuurvakantie en voor een strandvakantie.

pi_16500994
Wij willen in de vakantie ook naar cyprus gaan. onze voorkeur gaat uit naar Limassol. Weet iemand daar iets over??? bijvoorbeeld over strand, mensen en uitgaansleven???
Lotzzzzzzzzzzz of greetzzzzzzzzzzzzz
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:36:59 #14
215 misterDre
Paint it black!
pi_16501700
Wij zijn een paar jaar geleden naar Cyprus geweest naar Akamas dit ligt aan de kant van Paphos. We hadden daar een villa gehuurd met eigen zwembad erbij bovenop een bergje, heerlijk was dat rondom uitzicht op zee. Het enige nadeel was dat we alles met de auto moesten doen. De zee was prettig en over het algemeen zandstranden. Maar ondanks dat het een leuke vakantie was wat mij betreft een land voor slechts 1 keer.
pi_16509760
Cyprus is erg leuk! Alleen wel jammer dat er erg veel engelsen zijn en dat er ook vrij veel bejaarden senioren rondlopen! Maar verder erg leuk, veel te zien en lekker weer natuurlijk
pi_17032139
Kan iemand mij vertellen wat een aan-te-raden excursie(s) is/zijn? Ga half mei naar Paphos! :Y
pi_17050882
En hoe is het duiken daar? iemand ervaring?
pi_17051642
quote:
Op maandag 9 februari 2004 16:57 schreef carola het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een aan-te-raden excursie(s) is/zijn? Ga half mei naar Paphos! :Y
-baai van aphrodite dus
-klooster van de kluizenaar oid
-opgravingen (ik geloof dat het de koningsgraven zijn??)
-niemandsland tussen Turks en grieks deel

Ik heb niet gedoken, dus ik heb geen idee. Ik heb er mijn been gebroken, dus ik ben niet bijzonder actief geweest daarna

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_17051735
DANK Ripley
pi_17056610
quote:
Op maandag 9 februari 2004 16:57 schreef carola het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een aan-te-raden excursie(s) is/zijn? Ga half mei naar Paphos! :Y
Cyprus is niet zo groot.
Ik zou dus zeker een dagje naar de hoofdstad Nicosia gaan. Verder kan je het Troodos gebergte in gaan. Mooi landschap, mooi uitzicht, traditionele dorpjes en een aantal mooie kloosters (waarvan de bekendste het Kykos klooster). Verder zijn er in de buurt van Paphos een aantal lokaties met oude opgravingen.

Het duiken op Cyprus is schitterend. Zelf heb ik aan de andere kant van het eiland, bij Cape Greco gedoken, en dat was echt fantastisch. Rotsen, grotten veel vissen... erg mooi

I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_17056741
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:16 schreef elleke het volgende:
Wij willen in de vakantie ook naar cyprus gaan. onze voorkeur gaat uit naar Limassol. Weet iemand daar iets over??? bijvoorbeeld over strand, mensen en uitgaansleven???
Lotzzzzzzzzzzz of greetzzzzzzzzzzzzz
Het strand van Limassol is niet fantastisch maar het uitgaansleven wel ok. Het hangt er gewoon vanaf wat voor vakantie je wil.

Wil je alleen strand en uitgaan ===> Ayia Napa
Wil je strand en cultuur ===> Paphos
Wil je een beetje van alles ===> Limassol (Ligt lekker centraal voor uitstapjes naar Paphos en Nicosia)
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_17082130
Ik heb een conferentie in Nicosia in Maart en ik plak er dan nog een paar daagjes vakantie aanvast. Ik vroeg mij af of je ook in het Turkse gedeelte kunt komen. In alle brochures die ik van Cyprus heb staat daar niets over en op internet las ik dat het uitermate moeizaam/kostbaar is. Iemand ervaring en is het uberhaupt de moeite waard

Hoe bevalt het auto rijden (links) daar

pi_17082172
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 11:07 schreef devzero het volgende:
Ik heb een conferentie in Nicosia in Maart en ik plak er dan nog een paar daagjes vakantie aanvast. Ik vroeg mij af of je ook in het Turkse gedeelte kunt komen. In alle brochures die ik van Cyprus heb staat daar niets over en op internet las ik dat het uitermate moeizaam/kostbaar is. Iemand ervaring en is het uberhaupt de moeite waard
Je moet ene niemandsland door en krijgt een stempel in je paspoort. Als je weer terugvliegt naar Nederland kan de Griekse douane als ze die stempel zien het je een beetje moeilijker maken.

Verder mag je bij mijn weten niets meenemen van de ene kant naar de andere. Turkse souvenirtjes scoren is dan dus geen optie.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_17082979
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 11:09 schreef Ripley het volgende:
Je moet ene niemandsland door en krijgt een stempel in je paspoort. Als je weer terugvliegt naar Nederland kan de Griekse douane als ze die stempel zien het je een beetje moeilijker maken.
Dat klinkt goed; na 3 dagen nerd talk kan ik dan wel wat avontuur gebruiken Zitten er nog kosten aan?
pi_17083554
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 11:48 schreef devzero het volgende:

[..]

Dat klinkt goed; na 3 dagen nerd talk kan ik dan wel wat avontuur gebruiken Zitten er nog kosten aan?


Dat wee'k eik niet. Wel weet ik dat er bijna geen openbaar vervoer is en dat je er niet met een huurauto kunt komen... Je moet dus wel een taxi charteren voor een hele dag maar dat kost maar iets van 50 euro ofzo...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')