abonnement Unibet Coolblue
pi_183182561
Via randstad kon ik aan de slag bij Philips.
In de vacature staat: fulltime 32-40 uur (3 ploegendiensten).

Aan de telefoon zei de vrouw van het wervingsunit nog dar het 40 uur was en voor lange tijd.

Omdat ik het hier beter zou hebben, heb ik mijn vorige baan opgezegd.

Nu werk ik hier 3 weken en krijg ik te horen dat er in december week 52 en in augustus 2 weken een sluiting is... Iets waarvan ik vind dat ze mij wel even hadden mogen vertellen voorafgaande van de kennismaking en dergelijke.

Maar nu hoor ik ook december een heel rustige maand is en mensen wel voor 2-3 dagen ingeroosterd kunnen worden. Nu hebben mensen dit al vaak gehad. Ik gelukkig nog niet want ik zit 6 weken in de inwerken periode. Alleen het feit dat ik straks in week 52 moet overbruggen en dat ik ook 2-3 dagen ingeroosterd kan worden baart mij zorgen.

Dit is iets wat ze mij vooraf niet verteld hadden en ze hebben mij tenslotte 32-40 uur voor lange tijd beloofd en via de telefoon zelfs 40 uur. Zo staat dit ook in de vacature waar ik een printscreen van heb bewaard.

Wat kan ik doen en wat zijn mijb rechten als ik straks in december of misschien later maar 2-3 dagen ingeroosterd word terwijl ik gewoon echt minimaal 4 en het liefst 5 dagen nodig ben met mijn opbouwend gezin ?

Je begrijpt als ik week 52 anderhalve week moet overbruggen waarvan ze mij niks over verteld hebben, en dan ook nog veel minder dagen werk, dat ik flink veel geld moet inleveren wat ik niet kan missen.

Alvast bedankt ! :)
  vrijdag 16 november 2018 @ 13:04:06 #2
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_183182602
Hoeveel uren staan er in je contract?
pi_183182843
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:04 schreef Bugno2 het volgende:
Hoeveel uren staan er in je contract?
dit
pi_183183001
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:15 schreef shabalala het volgende:

[..]

dit
Vermoedelijke duur detachering : Bepaalde tijd, te weten tot en met
23 december 2018
Vermoedelijke werktijden : 3 ploegen
Vermoedelijke arbeidsomvang : tenminste 60 uur en ten hoogste 90
uur per periode (4 weken)

Daarop vertelde ze:

"- In eerste instantie geven wij standaard in Fase A een contract voor 2 maanden, ook om te kijken of het bevalt van beide kanten. Fase A duurt in totaal 78 gewerkte weken (= 1,5 jaar), zolang het goed gaat en er voldoende werkaanbod is wordt je tot einde Fase A stilzwijgend verlengd met 2 á 3 maanden per verlenging.

- Bij 60 tot 90 uren werken per 4 weken staat er voor: vermoedelijke arbeidsomvang, dit is ook een standaard.
Zolang er voldoende werkaanbod is zullen wij je uiteraard zo veel mogelijk inplannen (in ieder geval 3-5 dagen, garantie voor een volledige werkweek kunnen wij echter nooit geven)."

Maar in de vacature staat: 32-40 uur fulltime voor lange tijd en over de telefoon was het ook 40 uur en voor lange tijd. Toen heb ik mijn oude baan opgezegd. Heb ik 3 weken vakantie opgenomen en nu kom ik achter deze verrassingen. Ook van de sluiting in december. Dat mochten ze vooraf wel vertellen vind ik en dat hebben ze niet gedaan.
  vrijdag 16 november 2018 @ 13:32:14 #5
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_183183236
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:21 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Vermoedelijke duur detachering : Bepaalde tijd, te weten tot en met
23 december 2018
Vermoedelijke werktijden : 3 ploegen
Vermoedelijke arbeidsomvang : tenminste 60 uur en ten hoogste 90
uur per periode (4 weken)

Daarop vertelde ze:

"- In eerste instantie geven wij standaard in Fase A een contract voor 2 maanden, ook om te kijken of het bevalt van beide kanten. Fase A duurt in totaal 78 gewerkte weken (= 1,5 jaar), zolang het goed gaat en er voldoende werkaanbod is wordt je tot einde Fase A stilzwijgend verlengd met 2 á 3 maanden per verlenging.

- Bij 60 tot 90 uren werken per 4 weken staat er voor: vermoedelijke arbeidsomvang, dit is ook een standaard.
Zolang er voldoende werkaanbod is zullen wij je uiteraard zo veel mogelijk inplannen (in ieder geval 3-5 dagen, garantie voor een volledige werkweek kunnen wij echter nooit geven)."

Maar in de vacature staat: 32-40 uur fulltime voor lange tijd en over de telefoon was het ook 40 uur en voor lange tijd. Toen heb ik mijn oude baan opgezegd. Heb ik 3 weken vakantie opgenomen en nu kom ik achter deze verrassingen. Ook van de sluiting in december. Dat mochten ze vooraf wel vertellen vind ik en dat hebben ze niet gedaan.
Ja, balen, maar met een beetje pech krijg je maar 15 u per week. Volgende keer even lezen wat je tekent.
pi_183183281
Dat de fabriek in deze weken dicht gaat is vrij standard. De meeste mensen willen toch vrij zijn rondom kerst en het nieuwe jaar. Als je daarvoor vakantiedagen gebruikt krijg je doorbetaald en heb je geen financiële zorgen. Eerste en tweede kerstdag zijn verplichte vrije dagen, deze gaan niet van je vakantiedagen af.
pi_183183387
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:32 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Ja, balen, maar met een beetje pech krijg je maar 15 u per week. Volgende keer even lezen wat je tekent.
Ja wijze les voor volgende keer. Maar ik kreeg het contract pas nadat ik al een paar dagen werkte.
pi_183183476
Mijn persoonlijke ervaringen met Randstad zijn ook niet zo heel goed, maar dit is wel een risico dat je zelf nam door af te gaan op telefonische praat en daar het gunstigste scenario uit te pakken.

Ik weet niet wat je ongeveer wil verdienen, maar als je geld nodig hebt kun je wellicht richting de post... Daar komt nu een drukke tijd aan en daar kom je doorgaans makkelijk binnen.
pi_183183565
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:42 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Ja wijze les voor volgende keer. Maar ik kreeg het contract pas nadat ik al een paar dagen werkte.
dat is niet slim...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_183187339
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:21 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Vermoedelijke duur detachering : Bepaalde tijd, te weten tot en met
23 december 2018
Vermoedelijke werktijden : 3 ploegen
Vermoedelijke arbeidsomvang : tenminste 60 uur en ten hoogste 90
uur per periode (4 weken)

Daarop vertelde ze:

"- In eerste instantie geven wij standaard in Fase A een contract voor 2 maanden, ook om te kijken of het bevalt van beide kanten. Fase A duurt in totaal 78 gewerkte weken (= 1,5 jaar), zolang het goed gaat en er voldoende werkaanbod is wordt je tot einde Fase A stilzwijgend verlengd met 2 á 3 maanden per verlenging.

- Bij 60 tot 90 uren werken per 4 weken staat er voor: vermoedelijke arbeidsomvang, dit is ook een standaard.
Zolang er voldoende werkaanbod is zullen wij je uiteraard zo veel mogelijk inplannen (in ieder geval 3-5 dagen, garantie voor een volledige werkweek kunnen wij echter nooit geven)."

Maar in de vacature staat: 32-40 uur fulltime voor lange tijd en over de telefoon was het ook 40 uur en voor lange tijd. Toen heb ik mijn oude baan opgezegd. Heb ik 3 weken vakantie opgenomen en nu kom ik achter deze verrassingen. Ook van de sluiting in december. Dat mochten ze vooraf wel vertellen vind ik en dat hebben ze niet gedaan.
Maar het staat toch al in je contract? 60 uur per 4 weken is 15 uur per week, nog geen 2 dagen...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183191902
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:42 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Ja wijze les voor volgende keer. Maar ik kreeg het contract pas nadat ik al een paar dagen werkte.
Pas je oude baan opzeggen als je je nieuwe contract hebt getekend.
pi_183192990
Een andere baan zoeken.
.
pi_183193308
Gewoon ondertussen verder zoeken naar ander werk wat wel 40uur oplevert, als je dan sollicitatiegesprek hebt kan je dat mooi aangeven en dat laat zien aan je toekomstige werkgever dat je gemotiveerd bent.

Solliciteren terwijl je werkt is ook altijd een plus.

Uitzendbaan is zo op te zeggen, succes.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  zaterdag 17 november 2018 @ 21:25:02 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_183212728
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:42 schreef Faerlina91 het volgende:
Maar ik kreeg het contract pas nadat ik al een paar dagen werkte.
Klinkt toch wel gek, hoor... ik zeg altijd pas m'n baan op als het contract is getekend.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_183213011
Maareh....als je contract tot 23 december loopt heb je toch niks te maken met week 52? Of ben ik nou gek?

Edit; aah, stilzwijgende verlenging bij goed bevonden.

[ Bericht 23% gewijzigd door Knutknuttsson op 17-11-2018 21:45:32 ]
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_183213209
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 21:37 schreef Knutknuttsson het volgende:
Maareh....als je contract tot 23 december loopt heb je toch niks te maken met week 52? Of ben ik nou gek?
TS heeft initieel een Fase A van 2 maanden gekregen (dan klopt week 52 wel) met stilzwijgende verlenging van 2 a 3 maanden als het goed gaat, en voldoende werkaanbod is, tot einde Fase A (78 gewerkte weken).
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_183226952
De waarde van een 'Fase A' van een uzb is niks noppes nada nulllll.

Het is zo'n beetje het meest waardeloze 'contract' wat je kunt krijgen en het is niets meer dan een 'leuk zolang het nodig is' overeenkomst van beide kanten. Hooguit kan er een 'intentie tot meer in de toekomst' in zitten maar dit is allemaal geheel vrijblijvend.

Ze zullen nooit toegeven dat ze je vals hebben voorgelicht. Hooguit zullen ze bekennen dat 'het werkaanbod helaas anders uitpakt dan verwacht'. Sterker nog die bedrijven en het uzb weten dat er in een bepaalde periode meer mensen gaan opstappen vanwege het wisselende werkaanbod dus zorgen ze alvast dat ze wat extra personeel hebben om aan het lijntje te houden. Dan kunnen ze die periodes mooi even overbruggen. Dan kijken ze daarna wel wie ze willen houden en wie niet. Aangezien ze toch alleen maar per uur betalen maakt eentje meer of minder niet uit!

Sowieso zou ik het aankaarten dat je meer uren wilt. Maar eisen heeft geen zin. Als je de sfeer verpest dan zoeken ze een andere sukkel.

Het beste wat je kunt doen is zsm iets anders zoeken. Misschien direct bij een bedrijf zelf? Dat is het mooie van Fase A, je kunt elke dag opstappen.

[ Bericht 20% gewijzigd door tstile op 18-11-2018 18:45:34 ]
  donderdag 22 november 2018 @ 23:03:41 #18
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_183314487
Niet Zo leuk als mensen a zeggen en b doen he :')__!
pi_183318532
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:42 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Ja wijze les voor volgende keer. Maar ik kreeg het contract pas nadat ik al een paar dagen werkte.
Vertaling: ik ben al aan het werk gegaan voordat ik een contract had gekregen!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_183318703
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:32 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Ja, balen, maar met een beetje pech krijg je maar 15 u per week. Volgende keer even lezen wat je tekent.
Ja, dit. Maar eigenlijk strookt de belofte van 32-40 uur werken ook niet met het contract. Want zelfs met 90 uur zit je nog op 22,5 uur per week.

TS, je had moeten aangeven dat er gesproken was over 32-40 uur per week, en dat je dus verwacht dat ze dat in je contract zullen corrigeren. Zeker als je de eerste dagen wel gewoon 32-40 uur hebt gewerkt (is dat zo?)

Maar dat had je eigenlijk direct aan moeten kaarten.

Echt belachelijke praktijken van uzb :r
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')