abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 november 2018 @ 11:38:59 #1
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183018272
quote:
De mogelijkheid om een directe spoorlijn van Twente, via Drenthe, naar Groningen te leggen, wordt opnieuw onderzocht. Dat plan werd gisteren goedgekeurd in Provinciale Staten van Overijssel.

Een deel van de verbinding ligt er al, maar in Drenthe en Groningen is nog werk aan de winkel. Zo zou het spoor tussen Emmen, Ter Apel en Stadskanaal nog gelegd moeten worden. De Overijsselse politiek wil dan ook dat samengewerkt wordt met de provincie Drenthe en Groningen, schrijft RTV Oost.

Nedersaksenspoorlijn

Het voorstel voor de 'Nedersaksenspoorlijn' komt van de ChristenUnie. De fractie wil onder meer weten wat de spoorverbinding moet kosten. "Tot nu toe wordt gesproken over 250 miljoen euro, maar misschien klopt dat bedrag inmiddels helemaal niet meer", zegt fractievoorzitter Jan Westert van de partij.

De 'Nedersaksenspoorlijn' is volgens de Overijsselse Staten belangrijk voor de leefbaarheid de ontwikkelingen langs de oostgrens van het land. Daarnaast ziet Westert mogelijkheden voor goederenvervoer en zou de spoorlijn een uitwijkmogelijkheid zijn als er problemen zijn bij station Zwolle.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)n-opnieuw-onderzocht

Ik zeg doen!
pi_183018380
Zolang ze Zwolle maar niet als enige hub naar het zuiden houden. En of dat nu linksom of rechtsom gaat, zal me een zorg zijn, maar alleen Zwolle is echt wel een zwakke plek. Ooit eens meegemaakt dat Zwolle er flink uitlag. Je kan geen kant op, want omreizen met de trein is onmogelijk.
Somebody that I used to know
  Redactie Frontpage donderdag 8 november 2018 @ 11:59:01 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183018706
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 11:44 schreef Postbus100 het volgende:
Zolang ze Zwolle maar niet als enige hub naar het zuiden houden. En of dat nu linksom of rechtsom gaat, zal me een zorg zijn, maar alleen Zwolle is echt wel een zwakke plek. Ooit eens meegemaakt dat Zwolle er flink uitlag. Je kan geen kant op, want omreizen met de trein is onmogelijk.
Het probleem is dat Zwolle er geregeld uit ligt. Ook wanneer er werkzaamheden zijn is het een verschrikking. Die Nedersaksen spoorlijn is zo'n gek idee nog niet, mits deze ook winstgevend kan zijn: het moet geen afvoerputje voor belastinggeld zijn.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 8 november 2018 @ 12:01:12 #4
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183018754
Een spoorlijn aanleggen om de reistijd van niks naar nergens met tien minuten te verkorten. :')
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 8 november 2018 @ 12:04:58 #5
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_183018827
Moet je daar nog steeds via Zwolle om van Assen naar Emmen te komen ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 8 november 2018 @ 12:06:58 #6
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183018868
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 12:04 schreef Dr.Mikey het volgende:
Moet je daar nog steeds via Zwolle om van Assen naar Emmen te komen ?
Het gaat meer om de mensen die van Twente naar Groningen willen. Nu is het veel gedrang op de 100km/u N wegen.
  Redactie Frontpage donderdag 8 november 2018 @ 12:10:24 #7
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183018932
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 12:04 schreef Dr.Mikey het volgende:
Moet je daar nog steeds via Zwolle om van Assen naar Emmen te komen ?
Je kan ook via Hardenberg/Coevorden reizen, maar dat is nu nog een boemeltraject. De bedoeling is dat de Nedersaksenlijn daar een volwaardig IC-traject van maakt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_183019199
Oost-Nederland is dramatisch bereikbaar, zeker verticaal. Altijd n-wegen, geen spoorlijn, etc. Nu is er ook weinig, maar het blijft ook weinig omdat de infrastructuur belabberd is. Ik vind het een prachtige omgeving om te wonen /recreëren, maar ik wil er niet heen omdat het zo slecht bereikbaar is. Dat verbaast me keer op keer.
Somebody that I used to know
pi_183019715
Van Twente naar Drenthe... dan moet je óf via Hardenberg óf door Duitsland. Emmen moet uiteraard ook aangedaan worden door die spoorlijn, dus Hardenberg is om, en via Duitsland.. tja, dan krijg je met internationaal treinverkeer te maken en Duitsland zal dan ook een station willen. Maar om nou in de metropool Wilsum een IC-station neer te plempen, uit het niets, lijkt me ook niet wenselijk.

En ik moet nog zien of Emmen - Groningen rendabel wordt. Er zijn tig studies gedaan door de jaren heen en dat is allemaal niks geworden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 8 november 2018 @ 13:01:46 #10
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183019835
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 12:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Van Twente naar Drenthe... dan moet je óf via Hardenberg óf door Duitsland. Emmen moet uiteraard ook aangedaan worden door die spoorlijn, dus Hardenberg is om, en via Duitsland.. tja, dan krijg je met internationaal treinverkeer te maken en Duitsland zal dan ook een station willen. Maar om nou in de metropool Wilsum een IC-station neer te plempen, uit het niets, lijkt me ook niet wenselijk.

En ik moet nog zien of Emmen - Groningen rendabel wordt. Er zijn tig studies gedaan door de jaren heen en dat is allemaal niks geworden.
De Duitsers zijn al iets verder; ze gaan eind dit jaar een stukje rijden. https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Gronau_-_Coevorden
pi_183020011
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:01 schreef xzaz het volgende:

[..]

De Duitsers zijn al iets verder; ze gaan eind dit jaar een stukje rijden. https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Gronau_-_Coevorden
Is een dieseltje, zie ik.
En die lijn heeft verder ook weinig te maken met Twente-Drenthe-Groningen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 8 november 2018 @ 13:10:19 #12
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183020049
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Is een dieseltje, zie ik.
En die lijn heeft verder ook weinig te maken met Twente-Drenthe-Groningen.
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat er in de Regio wel degelijk personenvervoer financieel haalbaar is.
pi_183020075
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:10 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat er in de Regio wel degelijk personenvervoer financieel haalbaar is.
Ik zei dan ook dat Emmen-Groningen nog maar de vraag is of het rendabel is.
Aangezien er nu al OV is tussen Drenthe en Twente wist ik al wel dat het in die regio wel rendabel is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 8 november 2018 @ 13:14:26 #14
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183020115
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik zei dan ook dat Emmen-Groningen nog maar de vraag is of het rendabel is.
Aangezien er nu al OV is tussen Drenthe en Twente wist ik al wel dat het in die regio wel rendabel is.
Ah point taken. Ik hoor hier dat er in de omstreken toch wel heel veel vraag is. Ook omdat zowel Enschede als Groningen studentensteden zijn. één lijn kan dat oplossen.
pi_183020220
Lijkt me alleen al om het uiterst kritieke Zwolle op te vangen een prima plan. Je hebt nu 3 vrijwel onbereikbare provincies als 1 station eruit ligt. Als je dat kan opvangen met een kleine 20km aan gloednieuw spoor. En dan nog het upgraden van een 25km museumspoor (Veendam-Musselkanaal) dan is dat best een goede deal.


Groen is al het bestaande spoor

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2018 13:21:17 ]
pi_183020267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:14 schreef xzaz het volgende:
Ah point taken. Ik hoor hier dat er in de omstreken toch wel heel veel vraag is. Ook omdat zowel Enschede als Groningen studentensteden zijn. één lijn kan dat oplossen.
De vraag is of studenten zo'n lijn rendabel zouden maken. Ik denk het niet eigenlijk, wegens de OV-studentenkaart. Maar we wachten het onderzoek af :)

Ik ben het er wel mee eens dat Zwolle een behoorlijke bottleneck is, zoals eerder in dit topic gezegd is.
Van via Deventer reizen, of "de NS zet bussen in", wordt niemand vrolijk.
Ze hadden het natuurlijk deels op kunnen lossen door Lelystad-Groningen niet via Zwolle te laten lopen, maar via Emmeloord, maar ja, dan gaat Lelystad huilen dat ze niet op Zwolle zijn aangesloten.
Al heb ik wel een keer in de spelersbus van PEC Zwolle gezeten, omdat er problemen waren en er bussen in werden gezet. En deze kennelijk stond te verpieteren ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Redactie Frontpage donderdag 8 november 2018 @ 13:24:12 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183020292
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 12:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Van Twente naar Drenthe... dan moet je óf via Hardenberg óf door Duitsland. Emmen moet uiteraard ook aangedaan worden door die spoorlijn, dus Hardenberg is om, en via Duitsland.. tja, dan krijg je met internationaal treinverkeer te maken en Duitsland zal dan ook een station willen. Maar om nou in de metropool Wilsum een IC-station neer te plempen, uit het niets, lijkt me ook niet wenselijk.

En ik moet nog zien of Emmen - Groningen rendabel wordt. Er zijn tig studies gedaan door de jaren heen en dat is allemaal niks geworden.
Er loopt al een route via Duitsland en die loopt niet via Wilsum, dus een non-argument lijkt me in deze.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_183020311
quote:
99s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:20 schreef CrashO het volgende:
Lijkt me alleen al om het uiterst kritieke Zwolle op te vangen een prima plan. Je hebt nu 3 vrijwel onbereikbare provincies als 1 station eruit ligt. Als je dat kan opvangen met een kleine 20km aan gloednieuw spoor. En dan nog het upgraden van een 25km museumspoor (Veendam-Musselkanaal) dan is dat best een goede deal.

[ afbeelding ]
Groen is al het bestaande spoor
Ik neem aan dat je met die 3 provincies Groningen, Friesland en Drenthe bedoelt?
Als je van Utrecht naar Leeuwarden moet, en dan niet langs Zwolle kan, maar via Enschede - Emmen - Groningen - Leeuwarden, dan ben je ook niet blij..
Dan is een lijn van Twente naar Groningen leuk, maar het is verre van een goed alternatief.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183020325
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:24 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Er loopt al een route via Duitsland en die loopt niet via Wilsum, dus een non-argument lijkt me in deze.
Wil je van Emlichheim een station voor Nederlandse IC's maken dan?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183020433
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met die 3 provincies Groningen, Friesland en Drenthe bedoelt?
Als je van Utrecht naar Leeuwarden moet, en dan niet langs Zwolle kan, maar via Enschede - Emmen - Groningen - Leeuwarden, dan ben je ook niet blij..
Dan is een lijn van Twente naar Groningen leuk, maar het is verre van een goed alternatief.
Mja. Eens. Maar voor Groningen, en zelfs Assen zou het een prima vervanging zijn in het geval van zware poep aan de knikker bij Zwolle. Je hoeft ook niet door tot Enschede, Almelo zou je dan als knoop station kunnen laten functioneren.

Utrecht - Almelo - Emmen - Groningen. Dan zit je op zo'n 240km vs 180km Utrecht - Zwolle - Groningen. Ideaal, nee. Een realistische optie; Ik denk het wel..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2018 13:33:55 ]
  donderdag 8 november 2018 @ 13:35:21 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183020474
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 12:06 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het gaat meer om de mensen die van Twente naar Groningen willen. Nu is het veel gedrang op de 100km/u N wegen.
Ze kunnen ook verhuizen, schijnt dat huizen de laatste tijd goedkoper zijn geworden daar...
So we just called him Fred
pi_183020551
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 11:59 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Het probleem is dat Zwolle er geregeld uit ligt. Ook wanneer er werkzaamheden zijn is het een verschrikking. Die Nedersaksen spoorlijn is zo'n gek idee nog niet, mits deze ook winstgevend kan zijn: het moet geen afvoerputje voor belastinggeld zijn.
Oja, dat kon het wel eens zijn. Toen Zwolle tien dagen dicht lag vanwege die brug over de IJssel en het verbreden van station Zwolle. Toen ontdekte ik wel hoe cruciaal Zwolle eigenlijk is.
Somebody that I used to know
  Redactie Frontpage donderdag 8 november 2018 @ 13:43:05 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183020574
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wil je van Emlichheim een station voor Nederlandse IC's maken dan?
De Nederlandse "Nedersaksen"-route gaat niet door Duitsland. Er loopt een bestaande route van DL naar NL (Gronau - Coevorden). Een Duits station hoeven we het dus helemaal niet over te hebben.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_183020588
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:43 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De Nederlandse "Nedersaksen"-route gaat niet door Duitsland. Er loopt een bestaande route van DL naar NL (Gronau - Coevorden). Een Duits station hoeven we het dus helemaal niet over te hebben.
En Hardenberg is om.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183020625
Kaartje met de opties? O-)
Somebody that I used to know
pi_183020659
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:45 schreef Postbus100 het volgende:
Kaartje met de opties? O-)
Zie kaartje in de post van CrashO. Lijkt me.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Redactie Frontpage donderdag 8 november 2018 @ 13:47:51 #27
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183020669
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En Hardenberg is om.
Dat zal, maar daar gaat het in dit geval niet om. De Nedersaksenlijn gaat via Enschede, Hengelo, Almelo richting Hardenberg (vanaf Almelo via een enkelspoor).

Wanneer ze daar trouwens IC's op willen laten rijden moet ook dat spoor eerst verdubbeld worden. Daarnaast moet het spoor tussen Coevorden en Groningen aangepakt worden en zelfs nog weer voor een deel volledig hersteld.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 8 november 2018 @ 13:50:41 #28
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183020728
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:47 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat zal, maar daar gaat het in dit geval niet om. De Nedersaksenlijn gaat via Enschede, Hengelo, Almelo richting Hardenberg (vanaf Almelo via een enkelspoor).

Wanneer ze daar trouwens IC's op willen laten rijden moet ook dat spoor eerst verdubbeld worden. Daarnaast moet het spoor tussen Coevorden en Groningen aangepakt worden en zelfs nog weer voor een deel volledig hersteld.
Er zit zeker nog veel werk in en er zijn alternatieven met Duitsland. Bijvoorbeeld door Emlichheim al moet daar nog erg veel gebeuren.

De hoofdvraag is: zijn de kosten de baten te baas; ik denk dat het slim is dat je het nu doet in economische goede tijd. Als het slecht gaat denk 't westen als laatste aan deze regio.
pi_183020802
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:50 schreef xzaz het volgende:

[..]

Er zit zeker nog veel werk in en er zijn alternatieven met Duitsland. Bijvoorbeeld door Emlichheim al moet daar nog erg veel gebeuren.

De hoofdvraag is: zijn de kosten de baten te baas; ik denk dat het slim is dat je het nu doet in economische goede tijd. Als het slecht gaat denk 't westen als laatste aan deze regio.
De laatste vind ik wel een goed argument. Als de lijn eenmaal operationeel is, zal ie niet snel gesloten worden als het financieel moeilijker is.
Dan nog betwijfel ik of ie überhaupt rendabel gaat zijn, maar dat is een andere kwestie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Redactie Frontpage donderdag 8 november 2018 @ 13:57:13 #30
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183020871
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De laatste vind ik wel een goed argument. Als de lijn eenmaal operationeel is, zal ie niet snel gesloten worden als het financieel moeilijker is.
Dan nog betwijfel ik of ie überhaupt rendabel gaat zijn, maar dat is een andere kwestie.
Over of de lijn rendabel zou zijn maak ik me inderdaad ook wel zorgen. Het reisvolume per trein tussen Enschede/Groningen is niet groot te noemen. Aan de andere kant kan dat natuurlijk toenemen met het realiseren van een goede hoogfrequente spoorverbinding.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_183020888
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zie kaartje in de post van CrashO. Lijkt me.
Ik heb nog even dat potentieel stukje Duitse lijn erbij geplakt :P



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2018 14:11:23 ]
  roze donderdag 8 november 2018 @ 13:58:00 #32
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_183020891
Zou wel nice zijn als we vanuit Emmen ook een andere kant op kunnen dan alleen naar Zwolle. :')
Your beauty never ever scared me.
pi_183020951
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:58 schreef Amarantha het volgende:
Zou wel nice zijn als we vanuit Emmen ook een andere kant op kunnen dan alleen naar Zwolle. :')
Je kan met de bus naar Groningen :+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183020956
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ze hadden het natuurlijk deels op kunnen lossen door Lelystad-Groningen niet via Zwolle te laten lopen, maar via Emmeloord.
En hoe had dat er volgens jou dan uit moeten zien? Op welk spoor had dat aan moeten sluiten? Of een compleet nieuw traject?
pi_183020963
quote:
99s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:57 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ik heb nog even dat potentieel stukje Duitse lijn erbij geplakt :P

[ afbeelding ]
Die Duitse lijn is niet geëlektrificeerd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183020987
quote:
11s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:00 schreef O_o_ het volgende:

[..]

En hoe had dat er volgens jou dan uit moeten zien? Op welk spoor had dat aan moeten sluiten? Of een compleet nieuw traject?
Compleet nieuw traject ja. Maar ik zie de moeilijkheden daarvan ook wel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183020997
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Die Duitse lijn is niet geëlektrificeerd.
Groningen - Veendam ook niet. Net als Almelo - Mariënberg. Dus ze zullen hoe dan ook moeten gaan Dieselen, of naast het extra spoor ook nog eens grote stukken gaan bedraden.
pi_183021022
quote:
99s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:03 schreef CrashO het volgende:

[..]

Groningen - Veendam ook niet. Net als Almelo - Mariënberg. Dus ze zullen hoe dan ook moeten gaan Dieselen, of naast het extra spoor ook nog eens grote stukken gaan bedraden.
Ik denk dat ProRail makkelijker Nederlandse trajecten kan bedraden dan dat ze het Duitse equivalent ertoe kunnen zetten om Gronau - Coevorden te bedraden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183021041
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Compleet nieuw traject ja. Maar ik zie de moeilijkheden daarvan ook wel.
Welke mogelijkheden dan? Laten we voor het gemak even zeggen dat je tussen Lelystad en Emmeloord een spoorlijn langs de A6 legt, en dan kom je aan in Emmeloord, en hoe gaat het van daaruit verder? Het enige wat ik me kan bedenken dat je het spoor bij Wolvega laat aansluiten, maar daar heeft Overijssel, Drenthe en Groningen niets aan. En de boel aftakken richting Kampen slaat nergens op.

Edit: Sorry, ik las mogelijkheden ipv moeilijkheden :').

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2018 14:05:45 ]
  donderdag 8 november 2018 @ 14:04:56 #40
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183021045
quote:
11s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:00 schreef O_o_ het volgende:

[..]

En hoe had dat er volgens jou dan uit moeten zien? Op welk spoor had dat aan moeten sluiten? Of een compleet nieuw traject?
Met een maglev via Heerenveen en Drachten natuurlijk.
pi_183021054
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik denk dat ProRail makkelijker Nederlandse trajecten kan bedraden dan dat ze het Duitse equivalent ertoe kunnen zetten om Gronau - Coevorden te bedraden.
True. Maar ik denk dat ze dan eerder voor Diesel zullen gaan kiezen +25km nieuw spoor. Dan naast het nieuwe spoor ook nog eens 100km waslijn te gaan ophangen. Vooral omdat er hier in de regio toch bijna alle vervoerders met diesels rijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2018 14:05:55 ]
pi_183021063
quote:
11s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:04 schreef O_o_ het volgende:

[..]

Welke mogelijkheden dan? Laten we voor het gemak even zeggen dat je tussen Lelystad en Emmeloord een spoorlijn langs de A6 legt, en dan kom je aan in Emmeloord, en hoe gaat het van daaruit verder? Het enige wat ik me kan bedenken dat je het spoor bij Wolvega laat aansluiten, maar daar heeft Overijssel, Drenthe en Groningen niets aan. En de boel aftakken richting Kampen slaat nergens op.
moeilijkheden zei ik. Niet mogelijkheden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183021143
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zie kaartje in de post van CrashO. Lijkt me.
Oja, overheen gekeken :@
Somebody that I used to know
  donderdag 8 november 2018 @ 14:18:44 #44
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183021297
quote:
99s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:03 schreef CrashO het volgende:

[..]

Groningen - Veendam ook niet. Net als Almelo - Mariënberg. Dus ze zullen hoe dan ook moeten gaan Dieselen, of naast het extra spoor ook nog eens grote stukken gaan bedraden.
Die lijn loopt ook dwars door Emlichheim. Je kan daar niet met 130km/h door heen jakken.
pi_183021311
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:57 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Over of de lijn rendabel zou zijn maak ik me inderdaad ook wel zorgen. Het reisvolume per trein tussen Enschede/Groningen is niet groot te noemen. Aan de andere kant kan dat natuurlijk toenemen met het realiseren van een goede hoogfrequente spoorverbinding.
Je laat het nu ook wel om een baan te zoeken in omgeving Hardenberg als je in Groningen woont. Dat is echt dramatisch, tenzij je een auto hebt. Hoorde laatst van een stel in Groningen dat de mannelijke zijde een baan kon krijgen in Almelo. De vrouwelijke zijde moet nog drie maanden studeren (arts) en dan is ze klaar. Dus hij gaat nu drie maanden op en naar Almelo omdat nu verhuizen nog iets te vroeg is. Voor zo'n stel zou een goede treinverbinding al een uitkomst zijn.

Of ze moeten een snelweg maken richting Emmen (en liefst wat verder), dat zou ook al schelen.
Somebody that I used to know
pi_183021367
Nou, elke dag Groningen-Hardenberg v.v. met de auto is ook ellende, hoor.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Redactie Frontpage donderdag 8 november 2018 @ 16:23:37 #47
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183023614
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Nou, elke dag Groningen-Hardenberg v.v. met de auto is ook ellende, hoor.
En dan is van die route al 80% snelweg (A28)...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_183024134
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 16:23 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En dan is van die route al 80% snelweg (A28)...
Die A28 is ook wel prima. Maar vanaf Hoogeveen :X
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')