abonnement Unibet Coolblue
pi_183007019
Ik heb dus een Iphone 5s nu, alleen is deze helemaal naar de tering. ik heb hem laten vallen en toen zat het hele scherm vol barsten en het beeld zat vol met kleurtjes.
Nu is dit dus de tweede keerde dat mijn scherm kapot is.
Ik ben er onder andere al mee naar Coolblue geweest. die zeggen dat ze er geen nieuw scherm in kunnen zetten omdat de behuizing ingedeukt is (wat mij bullshit lijkt)

Nu de eigenlijke vraag, zou ik het scherm wel laten reparen? of is het beter om een refurbished Iphone te halen? (Mijn budget is rond de 200 euro)
liever laat ik hem gewoon repareren voor 50/60 euro maar is dat wel slim?
Is het voor de lange termijn niet handiger een refurbished toestel te kopen?

Wat raden jullie mij aan?
pi_183007103
Een LG Cookie.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183007140
Als je alles steeds naar de tering helpt is het verstandiger om een stevige case te kopen.

Ik ben hetzelfde wat dat betreft, maar na het kopen van een speciale case (en glasbescherming) heb ik nooit meer problemen gehad.

Wat betreft de case van je telefoon; als die beschadigd is dan kun je inderdaad niet of moeilijk het scherm meer vervangen. De case zou je dan ook moeten repareren en dan wordt het weer een duur(der) verhaal.

Ik zou dus adviseren voor een refurbished te gaan in combinatie met een goed hoesje én screenprotector en hier gewoon even wat extra geld aan uit te even.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2018 20:10:40 ]
pi_183007246
Voor 10 a ¤15,- bestel je een scherm op Ali dan zit er ook de nodige gereedschap bij.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_183007259
Ik kan me overigens niet voorstellen dat een case teveel beschadigd is om een scherm te vervangen. Heb toch aardig wat dramatische gevallen onder ogen gehad en daarbij was het ook gewoon gelukt.

Maar pendule; als alles toch al naar de tering is waarom probeer je het zelf niet? Youtube video bekijken en gewoon proberen. Het is echt simpel
pi_183007287
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 20:12 schreef Bzzzzt het volgende:
Voor 10 a ¤15,- bestel je een scherm op Ali dan zit er ook de nodige gereedschap bij.
het 2e scherm kwam van Aliexpress. een vriend van me heeft dat voor me gedaan, ik snap zelf namelijk geen reet van al die technische shit
pi_183007309
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 20:13 schreef -mosrednA het volgende:
Ik kan me overigens niet voorstellen dat een case teveel beschadigd is om een scherm te vervangen. Heb toch aardig wat dramatische gevallen onder ogen gehad en daarbij was het ook gewoon gelukt.

Maar pendule; als alles toch al naar de tering is waarom probeer je het zelf niet? Youtube video bekijken en gewoon proberen. Het is echt simpel
Geloof me :') het ziet er niet uit. alsof er een vrachtwagen overheen gereden is.
pi_183007335
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 20:14 schreef Pendule het volgende:

[..]

Geloof me :') het ziet er niet uit. alsof er een vrachtwagen overheen gereden is.
Heb je ook foto's?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183007338
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 20:14 schreef Pendule het volgende:

[..]

Geloof me :') het ziet er niet uit. alsof er een vrachtwagen overheen gereden is.
Oke in dat geval zou hij wel eens gelijk kunnen hebben :P

Ik hou het bij mn eerste adviss.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2018 20:16:17 ]
pi_183007380
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 20:14 schreef Pendule het volgende:

[..]

het 2e scherm kwam van Aliexpress. een vriend van me heeft dat voor me gedaan, ik snap zelf namelijk geen reet van al die technische shit
je kan zelf niet een paar schroevjes los draaien?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_183007530
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 20:17 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

je kan zelf niet een paar schroevjes los draaien?
Jawel maar niet van die kleine schroefjes enzo
pi_183007537
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 20:08 schreef oranjevogel1 het volgende:
Een LG Cookie.
Ik wil alleen Iphone.
pi_183007576
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 20:23 schreef Pendule het volgende:

[..]

Jawel maar niet van die kleine schroefjes enzo
Weinig last van als je plakband omgekeerd op een vel papier plakt. Kun je de schroefjes daar op leggen. Raak je ze ook niet kwijt.

Later gebruikte ik daar een magneetstrip voor
pi_183007680
https://www.coolblue.nl/p(...)oduct_specifications

Ik wil misschien voor deze gaan. Wat zeggen jullie?
pi_183008254
Ik heb zelf nu al iets meer dan 2 jaar de iPhone SE. Ik vind het kleine scherm prettig. Zijn van binnen net zo krachtig als de 6S maar wel iets goedkoper. Is dat misschien iets voor jou?
pi_183009042
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 20:50 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik heb zelf nu al iets meer dan 2 jaar de iPhone SE. Ik vind het kleine scherm prettig. Zijn van binnen net zo krachtig als de 6S maar wel iets goedkoper. Is dat misschien iets voor jou?
Ik heb ondertussen al een 6s gekocht. Ik kan die 5s wel blijven repareren maar ondertussen is het een kasplantje geworden. Hij deed het ook niet zonder lader :') 5 jaar oud was die.
pi_183009117
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 21:15 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik heb ondertussen al een 6s gekocht. Ik kan die 5s wel blijven repareren maar ondertussen is het een kasplantje geworden. Hij deed het ook niet zonder lader :') 5 jaar oud was die.
Neem in godsnaam zo'n case erbij. Deze breken nog sneller dan een 5
pi_183009204
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 21:18 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Neem in godsnaam zo'n case erbij. Deze breken nog sneller dan een 5
Ja, ik wist dat niet van Iphone vroeger had ik een Samsung galaxy S duo en die heb ik wel 10 keer laten vallen, gewoon op beton en nog geen krasje erop.
Ik liet mn 5's 1 keer vallen en gelijk een barst.

Wat voor case?
pi_183009250
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 21:20 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ja, ik wist dat niet van Iphone vroeger had ik een Samsung galaxy S duo en die heb ik wel 10 keer laten vallen, gewoon op beton en nog geen krasje erop.
Ik liet mn 5's 1 keer vallen en gelijk een barst.

Wat voor case?
Ik had zo'n speciale daarvoor. Wel een dik randje, maar wen je snel aan en beschermd echt super goed. Zal morgen ff kijken of ik m nog heb
pi_183015702
Weet iemand hoe ik m'n whatsapp chats overset? ik kan nu natuurlijk niet in de oude telefoon komen omdat het scherm kapot is. Hoe kan ik alsnog de appjes lezen die ik in de tussentijd heb ontvangen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')