abonnement Unibet Coolblue
pi_183005732
Ik vind dat een beetje de omgekeerde wereld. Het Nederlandse gedoogbeleid voor wiet is hypocriet en valt aan buitenlanders niet uit te leggen. Aan de voordeur van de coffeeshop mag wiet gekocht worden, maar officieel is de aanvoer via de achterdeur verboden, want iedereen die in het bezit is van meer dan vijf gram cannabis is strafbaar. Dat is toch Kafka? Hoe komt die wiet dan in de coffeeshop terecht of, hoe gek kan een land zijn?

In Duitsland heeft in 1992 het Landesgericht Lübeck een uitspraak gedaan over het gebruik van cannabisproducten. Toenmalig rechter Nescovic hield een warm pleidooi voor het “recht op roes”. Het grondwettelijk recht op roes maakt onlosmakelijk deel uit van het recht op zelfbeschikking, aldus de rechter in zijn vonnis.

Jezelf een roes bezorgen kan op verschillende manieren, zogenaamd gezonde en ongezonde. Marathons lopen is bijzonder slecht voor het menselijk lichaam. Of wat te zeggen van de massale verslaving aan social media? Het kost nachtrust, concentratie, veroorzaakt verkeersongelukken en het maakt mensen overdag asociaal en minder productief.

Laten we wel wezen, ieder mens heeft behoefte aan een uitlaadklep: van sporten tot troosteten, van alcohol tot wiet tot seks tot dance. Alles wat je overmatig doet kan schadelijk voor de gezondheid zijn. Ook het eten van hamburgers en Magnumijsjes, of het drinken van liters frisdrank. Je kunt er obesitas van krijgen met alle gezondheidsrisico’s van dien. Om die reden vind ik dus dat het ook sociaal geaccepteerd moet worden dat er openbaar gefrituurd mag worden. Belangrijker nog; dat je daar voor uit mag komen. Ik bedoel maar. Als ik in de auto zit en zin heb in een snack dan moet ik die pan gewoon kunnen aanzetten en wat lekkere kroketjes kunnen klaarmaken. Dat het schadelijk is of kan zijn voor me weet ik, maar iedereen heeft toch recht op zelfbeschikking?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 7 november 2018 @ 19:43:06 #2
408813 crew  trein2000
pi_183006198
copy/paste :W
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')