abonnement Unibet Coolblue
pi_182855875
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Een maatschappij is voor jou dus vooral eigenbelang? Ok. Noem het dan niet de Nederlandse maatschappij, zeg gewoon "Ik verdien het meer beschermd te worden dan anderen".

Misschien verander je van mening als je wat ouder wordt.
Jammer dat je hebt besloten het persoonlijk te maken.
pi_182856116
Lekker daar laten. Zijn geen Nederlandse kinderen. Opzouten ermee
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_182856332
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat is de Nederlandse maatschappij anders dan een plek waar mishandelde kindertjes geholpen worden?
Als we dat niet meer willen doen is de Nederlandse maatschappij het toch niet waard om te beschermen?
Mooi ideaal hoor.

Alle mishandelde kinderen? Of trek ook jij toch ergens een grens?
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:27:08 #154
8369 speknek
Another day another slay
pi_182856612
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:12 schreef probeer het volgende:

[..]

Mooi ideaal hoor.

Alle mishandelde kinderen? Of trek ook jij toch ergens een grens?
Je kunt uit praktische overwegingen je wel beperken tot kinderen uit Nederland / de Nederlandse maatschappij. Tenzij je liefdadigheid wil doen in welk geval je mijn zegen hebt. Maar dat de verantwoordelijkheid bij een ander land ligt wil natuurlijk verder ook nog niet zeggen dat de kinderen geen compassie verdienen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_182856867
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Je kunt uit praktische overwegingen je wel beperken tot kinderen uit Nederland / de Nederlandse maatschappij. Tenzij je liefdadigheid wil doen in welk geval je mijn zegen hebt. Maar dat de verantwoordelijkheid bij een ander land ligt wil natuurlijk verder ook nog niet zeggen dat de kinderen geen compassie verdienen.
Ah zo. Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Dat verdienen ze mijn inziens zeker.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182856996
Nu terughalen lijkt me verstandiger dan wachten tot ze rustig radicaliseren en ze over een aantal jaar, ze zijn nog steeds Nederlands staatsburger immers, vrolijk Nederland binnenwandelen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_182857229
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:36 schreef ToT het volgende:
Zoals ik onder het desbetreffende bericht op de Frontpage zei:

Terughalen deze onschuldige kinderen die nog prima functioneren idd! :Y

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

...en er zijn ook foto's van kinderen die écht mensen executeren.
Wat een akelige beelden zijn dit toch. ;( ;(
pi_182858108
quote:
9s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat een akelige beelden zijn dit toch. ;( ;(
en dan vooral die vingertjes omhoog. Om van te kotsen.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_182929768
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 12:00 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nederland heeft alsnog geen verplichting deze mensen op te halen gelukkig. En zelfs al komen ze hier zouden ze volgens het krijgsrecht berecht moeten worden aangezien we in oorlog zijn met IS. Vrijwel iedereen die daar meevocht beging wel één of meerdere oorlogsmisdaden, dus dat schiet wat beter op dan die slappe hap wat ze hier anders krijgen.
Dit dus.

En voor hoogverraad hoort men de doodstraf te krijgen, zo simpel is het.
zijn die kids de dupe? ja, maar dat interesseert me gewoon geen reet.
wat mij betreft rotten ze daar allemaal weg of krijgen ze de kogel.
we zijn in oorlog en dan maak je je vijanden af, zodat ze nooit meer een gevaar kunnen vormen.
pi_182929997
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:58 schreef SicSicSics het volgende:
Blijft toch warm en medemenselijk die Joods-Christelijke cultuur hier! _O-

De dominee zou zich kapot schamen voor zijn schaapjes.
De pastoor zou een traantje laten voor de getoonde compassie en barmhartigheid.

En wat zijn we er gvd trots op met zijn allen. Handen af van onze superieure westerse cultuur! :')
Jij wilt barmhartig zijn jegens mensen die ons dood willen hebben (want zoals gezegd, papa en mama komen dan ook mee).

Behalve dat ik dit op zich al een volkomen debiel argument vind (waarom barmhartig zijn jegens hen en niet jegens anderen daar die toevallig niet de NL/B nationaliteit hebben?), grenst een dergelijke naïviteit ook gewoon aan verraad, gezien de risico's die jij ons volk willens en wetens wil opleggen. En dat allemaal zodat JIJ je misplaatste empathische gevoel kunt bevredigen.

Sorry, maar die prijs is mij te hoog.
pi_182930100
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 08:55 schreef speknek het volgende:
Ik denk wel dat ze een risico zijn. Kinderen met hechtingsproblemen die er op een gegeven moment achter moeten komen dat pa of ma een terrorist was. Maar ik denk ook dat het onze plicht als land (of eigenlijk als mens) is om voor kinderen te zorgen. Dus als het Nederlandse/Belgische kinderen zijn dan moeten we die maar terughalen en in pleeggezinnen plaatsen. Het is duidelijk dat de ouders ongeschikt zijn als ouders.
NEE. Het is GVD de plicht van de ouders om voor hun kinderen te zorgen. Zij hebben gefokt, het is dus HUN probleem. Is dat zielig voor die koters? Jazeker, maar er zijn zoveel koters die zielig zijn wegens allerlei redenen en die laten we ook creperen. Wat maakt uitgerekend déze kids zo bijzonder of belangrijk?

En leg ook gelijk maar uit waarom wij het van ouders die hier in NL wonen het wél verwachten (eisen?) dat ze verantwoordelijk zijn voor (de zorg voor) hun kinderen, maar dat principe loslaten als het om IS-ouders gaat?
pi_182930162
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 10:54 schreef nixxx het volgende:

[..]

Die ene moeder geeft zelf al aan dat ze haar kind zo mee zou geven. Wat denkt ze dan, dat ze daarna ooit nog betrokken mag blijven bij dat kind? Denkt ze dat serieuze daden geen serieuze consequenties hebben? Ga je naar een terreurbeweging, als strijder of ondersteuning, dan zet je je leven op het spel. Niet overal ter wereld krijg je een tweede of derde of vierde kans..
Ik vind het al van flinke terughoudendheid getuigen dat de lokale autoriteiten buitenlandse strijders überhaupt opgesloten hebben.

Ik heb zelf kinderen en als ik door mijn eigen door en door verrotte keuzes mijn kinderen in zo’n situatie had gebracht, dan was de enige reden dat ik mezelf nog in leven zou houden om nog een beetje voor ze te kunnen zorgen. Zou iemand ze weghalen naar een betere plek zou ik denk ik sowieso zelfmoord plegen en als dat de voorwaarde was om mijn kinderen te redden, zou ik niet aarzelen.

De enigen in dit verhaal waar ik medelijden mee heb zijn die kinderen. De moeders niet. Ik heb ook medelijden met de Syrische en Iraakse kinderen die verminkt of als wees op moeten groeien omdat hele bergen buitenlandse strijders zo graag in een kalifaat wilden leven.
Dit. En ALS er dan kindjes naar NL gehaald moeten worden, dan gun ik het hén iig een heel stuk méér!
  zondag 4 november 2018 @ 10:32:31 #163
8369 speknek
Another day another slay
pi_182933416
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 01:38 schreef stopnaald het volgende:

[..]

NEE. Het is GVD de plicht van de ouders om voor hun kinderen te zorgen. Zij hebben gefokt, het is dus HUN probleem. Is dat zielig voor die koters? Jazeker, maar er zijn zoveel koters die zielig zijn wegens allerlei redenen en die laten we ook creperen. Wat maakt uitgerekend déze kids zo bijzonder of belangrijk?

En leg ook gelijk maar uit waarom wij het van ouders die hier in NL wonen het wél verwachten (eisen?) dat ze verantwoordelijk zijn voor (de zorg voor) hun kinderen, maar dat principe loslaten als het om IS-ouders gaat?
Ook in Nederland (juist) zijn we er als maatschappij verantwoordelijk voor. Daarom hebben we collectieve zorg (veel dingen gratis voor kinderen), een kinderbescherming, regels voor uithuisplaatsing etc. De IS-ouders zijn niet anders dan de andere ouders, dat is nou juist het punt. Deze kinderen zijn mishandeld en moeten uit huis geplaatst worden.

(Even voor de zekerheid, het ging in het verhaal volgens mij over Belgische staatsburgers vanuit een Belgisch perspectief, en ik heb het hier over de hypothetische Nederlandse staatsburgers, niet over willekeurige mensen van een ander land)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 4 november 2018 @ 11:04:04 #164
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182933807
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 10:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Ook in Nederland (juist) zijn we er als maatschappij verantwoordelijk voor. Daarom hebben we collectieve zorg (veel dingen gratis voor kinderen), een kinderbescherming, regels voor uithuisplaatsing etc. De IS-ouders zijn niet anders dan de andere ouders, dat is nou juist het punt. Deze kinderen zijn mishandeld en moeten uit huis geplaatst worden.

(Even voor de zekerheid, het ging in het verhaal volgens mij over Belgische staatsburgers vanuit een Belgisch perspectief, en ik heb het hier over de hypothetische Nederlandse staatsburgers, niet over willekeurige mensen van een ander land)
Deze IS ouders zijn wat betreft kindermishandeling inderdaad niet veel anders dan andere ouders. Maar er speelt nog wel wat meer mee hè, terrorisme, oorlogsmisdaden etc.. Die zijn wmb nooit meer welkom. Maar het is vrijwel onmogelijk om een kind van ouders gescheiden te houden. Daar moet een oplossing voor komen en dan kunnen die kinderen terug.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182938116
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 10:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Ook in Nederland (juist) zijn we er als maatschappij verantwoordelijk voor. Daarom hebben we collectieve zorg (veel dingen gratis voor kinderen), een kinderbescherming, regels voor uithuisplaatsing etc. De IS-ouders zijn niet anders dan de andere ouders, dat is nou juist het punt. Deze kinderen zijn mishandeld en moeten uit huis geplaatst worden.

(Even voor de zekerheid, het ging in het verhaal volgens mij over Belgische staatsburgers vanuit een Belgisch perspectief, en ik heb het hier over de hypothetische Nederlandse staatsburgers, niet over willekeurige mensen van een ander land)
Zat NL ouders die emigreren en alsnog zélf voor hun kids moeten zorgen. Dat vinden we doodnormaal. Deze IS ouders zijn ook simpelweg geëmigreerd. Dat ze zo stupide zijn om naar een oorlogsgebied te vertrekken, is hún keuze, dus ook hún probleem.

Verder is en blijft het onmogelijk om die koters hierheen te halen, zónder hun ouders. Alleen al daarom moeten we ze weigeren. De jongste kids kunnen misschien nog gerehabiliteerd worden (hoewel je je kunt afvragen waarom je daar in godsnaam zoveel tijd, geld en moeite in zou willen steken, het is niet alsof onze gezondheidszorg geen wachtlijsten en/of tekorten kent), maar die ouders (ja óók de moeders!) zijn gewoon wandelende tijdbommen.

Voor mij is het simpel. Syriëgangers moeten allemaal een kogel of strop krijgen. Ik heb 0 sympathie, empathie of medelijden met hen. Ik haat ze met passie en overgave en wens ze alle slechts toe.
pi_182938407
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 01:38 schreef stopnaald het volgende:
Zij hebben gefokt
:')
pi_182938429
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 15:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

:')
Tja, als het produceren van zoveel mogelijk nageslacht het doel op zich is, noemen we dat fokken ja.
  zondag 4 november 2018 @ 15:49:54 #168
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182938515
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:17 schreef TheJanitor het volgende:
Sneu voor die kinderen, maar je kan het risico niet lopen.
Nah, ontzetten uit de ouderlijke macht en laten adopteren door vredelievende mensen zonder religie die geen kindjes kunnen krijgen en die koters hebben gewoon een normale toekomst.

Je moet ze alleen het gif dat Islam heeft ontnemen.
  maandag 5 november 2018 @ 08:56:31 #169
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182951889
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 01:32 schreef stopnaald het volgende:
Jij wilt barmhartig zijn jegens mensen die ons dood willen hebben (want zoals gezegd, papa en mama komen dan ook mee).
Dat is wel wat Jezus ons geleerd heeft! O+ Zit in onze cultuur! O+ Is traditie! O+
quote:
Behalve dat ik dit op zich al een volkomen debiel argument vind (waarom barmhartig zijn jegens hen en niet jegens anderen daar die toevallig niet de NL/B nationaliteit hebben?), grenst een dergelijke naïviteit ook gewoon aan verraad, gezien de risico's die jij ons volk willens en wetens wil opleggen. En dat allemaal zodat JIJ je misplaatste empathische gevoel kunt bevredigen.
Verraad! _O- :')
"Ons volk!" (Ons Vaderland! Onze?..)
a) je bent me er eentje om mijn gevoel misplaatst te noemen. :') :{w
b) het gaat niet mij :*
quote:
Sorry, maar die prijs is mij te hoog.
Wat fijn dat mensen dit zo zakelijk kunnen bekijken.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 5 november 2018 @ 09:25:15 #170
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182952204
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:15 schreef LXIV het volgende:
'als we ze daar laten krijgen we er zeker geen last van"
dat dus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182952220
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 01:32 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Jij wilt barmhartig zijn jegens mensen die ons dood willen hebben (want zoals gezegd, papa en mama komen dan ook mee).

Behalve dat ik dit op zich al een volkomen debiel argument vind (waarom barmhartig zijn jegens hen en niet jegens anderen daar die toevallig niet de NL/B nationaliteit hebben?), grenst een dergelijke naïviteit ook gewoon aan verraad, gezien de risico's die jij ons volk willens en wetens wil opleggen. En dat allemaal zodat JIJ je misplaatste empathische gevoel kunt bevredigen.

Sorry, maar die prijs is mij te hoog.
Omdat “eigen volk eerst”. 🙊
  maandag 5 november 2018 @ 09:35:41 #172
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182952303
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 09:25 schreef michaelmoore het volgende:
dat dus
Er is inderdaad nog nooit iemand met wrok de grens overgekomen om een aanslag te plegen. :')_!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 5 november 2018 @ 09:40:11 #173
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182952342
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 09:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Er is inderdaad nog nooit iemand met wrok de grens overgekomen om een aanslag te plegen. :')_!
Maar ze ophalen is ook weer wat anders hè? Ik bedoel maar, die dierenknuffelclubjes die verwaarloosde honden ophalen, nemen ook niet willens en wetens hondsdolle honden mee naar Nederland.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 5 november 2018 @ 09:41:59 #174
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_182952365
Dat het om Nederlandse staatsburgers zou gaan is natuurlijk eenvoudig met een pennenstreek op te lossen.
Life is what you make it.
  maandag 5 november 2018 @ 09:48:52 #175
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_182952455
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:38 schreef MadJackthePirate het volgende:
Na de oorlog schoren we die moffenhoeren ook kaal en een groot deel van de bevolking staat daar nog steeds achter. Dus waarom zouden we deze actief meegereisde wijven ook maar iets van hulp bieden?
Er zit nogal wat verschil tussen een IS-strijder en een willekeurige Wehrmachtsoldaat.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')