abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:20:29 #26
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182831133
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 09:44 schreef Loekie1 het volgende:
Twee passagiers op die eerdere vlucht meldden op Instagram dat ze zich zorgen hadden gemaakt over problemen met het airconditioningsysteem en de verlichting in de cabine voordat het vliegtuig bijna drie uur te laat vertrok. Een van hen, tv-presentatrice Conchita Caroline, voegde eraan toe dat ze een ,,raar'' motorgeluid had gehoord bij het opstijgen, dat tijdens de vlucht aanhield.
https://www.telegraaf.nl/(...)rder-al-onregelmatig
Dan ben je toch ook helderziend als je voordat het vliegtuig vertrekt je al zorgen maakt over de verlichting en de airconditioning?
Wat moeten passagiers in de cabine :?
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:29:37 #27
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182831310
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Wat moeten passagiers in de cabine :?
Wat? :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:31:20 #28
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182831337
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat? :')
Versta je me niet?

(Ik geloof dat ik niet snap wat een cabine is)
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:33:50 #29
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182831388
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:54 schreef Drekkoning het volgende:

Dit was een eerder mankement, dat tijdens een vorige vlucht naar voren kwam.
Dit is aangepakt en daarna is deze vlucht uitgevoerd.

Het is ook niet gezegd dat het mankement überhaupt nog bestond en de aanleiding van dit incident is.
Met andere woorden, pure speculatie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:34:59 #30
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182831417
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:57 schreef Leipo666 het volgende:
Omdat het een modern toestel was, zond het continu data over de vlucht uit. Die data zullen worden onderzocht, zeggen de autoriteiten.
Continu is niet aannemelijk, dat is te duur.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:36:06 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182831438
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Versta je me niet?

(Ik geloof dat ik niet snap wat een cabine is)
Dat denk ik ook ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:36:24 #32
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182831443
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met andere woorden, pure speculatie.
Jep
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:37:03 #33
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182831460
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ;)
(Kruipt achter het stuur in zn cabine.. :@ )
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:33:40 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182832523
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:37 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

(Kruipt achter het stuur in zn cabine.. :@ )
Ah, ik snap het misverstand idd :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:40:37 #35
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182832667
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah, ik snap het misverstand idd :D
En kijkt af en toe naar de cockpit op zn dashboard of ie niet te snel rijd en er geen lampjes oplichten... :7
Dat vlieg tuig ook altijd he.. :N
  donderdag 1 november 2018 @ 10:12:21 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182871847
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 5 november 2018 @ 12:50:31 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182955620
https://nos.nl/artikel/22(...)uit-zwarte-doos.html


quote:
Ramptoestel Lion Air had defecte snelheidsmeter, blijkt uit zwarte doos

De snelheidsmeter van het het ramptoestel van Lion Air dat vorige week neerstortte in de Javazee, was al vier vluchten lang defect. Dat heeft de Indonesische Commissie voor Transportveiligheid gezegd tijdens een bijeenkomst met nabestaanden. De commissie baseert zich op gegevens van de zwarte doos. Of Lion Air voor de crash al van dat defect op de hoogte was, is onbekend.

Bij de vliegtuigramp van 29 oktober kwamen alle 189 inzittenden om het leven. Volgens de Indonesische luchtvaartmaatschappij Lion Air was het toestel, een Boeing 737 MAX, net in augustus in gebruik genomen.

Gegevens uit de zwarte doos tonen een grillig patroon van snelheids- en hoogteverschillen aan tijdens de rampvlucht. Passagiers die in hetzelfde toestel de avond tevoren vanuit Bali naar Jakarta waren gevlogen, maakten ook al melding van een technisch probleem.

De veiligheidscommissie heeft Boeing op de hoogte gesteld van de problemen met de snelheidsmeter, zodat andere toestellen van hetzelfde type hierop gecheckt kunnen worden. Boeing heeft hier nog niet op gereageerd. In totaal heeft de Amerikaanse vliegtuigbouwer wereldwijd 219 737 MAX-toestellen verkocht.

Volledig intact in zee gestort

De commissie maakte ook bekend dat het toestel volledig intact, met draaiende motoren en met hoge snelheid in zee is gestort. Dat hebben onderzoekers geconcludeerd uit de wrakstukken van het toestel die inmiddels zijn geborgen.

De nabestaanden richtten zich tijdens de bijeenkomst woedend tegen een mede-oprichter van de vliegmaatschappij. Volgens de familieleden van de slachtoffers heeft Lion Air nooit contact met hen gezocht na de crash.

Indonesische media melden dat 1324 man bezig zijn om te zoeken naar de romp van het toestel op de zeebodem waarin zich naar verwachting nog tientallen lichamen van passagiers bevinden. Er zijn inmiddels 140 lijkzakken met stoffelijke resten aan land gebracht. Forensische experts hebben veertien slachtoffers kunnen identificeren.

Ook wordt er nog steeds gezocht naar de cockpitvoicerecorder, een tweede zwarte doos, waarop de gesprekken in de cockpit zijn terug te horen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 5 november 2018 @ 13:55:12 #38
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182956915
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 12:50 schreef Drekkoning het volgende:
was al vier vluchten lang defect.
:X
Lekkere club dat Lion air
  woensdag 7 november 2018 @ 08:06:17 #39
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182993253
Er lijkt meer aan de hand:

quote:
Boeing will issue a service bulletin to 737 Max operators worldwide warning operators that the jet’s angle of attack sensor can produce erroneous indications causing the single-aisle jet to enter an aggressive dive, according to a senior industry official familiar with the action.

The bulletin comes after a newly-delivered Lion Air 737 Max crashed off the coast of Indonesia on October 29, killing all aboard. The bulletin is expected to say that Indonesian air safety officials have said that Lion Air flight 610 experienced erroneous angle of attack input.

According to the official familiar with the bulletin, Boeing warns operators that the angle of attack issue can occur during only manual flight. The erroneous AOA input can pitch the aircraft’s stabilizer trim down for up to 10 seconds as a time.

The plane maker is expected to caution pilots to use the electric stabilizer trim to reverse the downward stabilizer trim, but the nose-over can begin again five seconds after those switches are released, the official added.

The repeated uncommanded nose down action can be stopped by deactivating the stabilizer trim system, according to the official. Boeing warns that the stabilizer system can reach its full downward position if not counteracted by pilot trimming the aircraft and disconnecting the stabilizer trim system.

The service bulletin is likely to be the prelude to a formal airworthiness directive from the Federal Aviation Administration.

Boeing did not immediately respond to a request for comment.

The bulletin is expected to be issued as early as Wednesday morning, according to Bloomberg News, which first reported the impending operator notification.
https://theaircurrent.com(...)fter-lion-air-crash/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 7 november 2018 @ 21:11:08 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183008881
En hier het daadwerkelijke bulletin dat Boeing nu heeft uitgebracht:




Dit verklaart in ieder geval de indicatie van een problematische snelheidsmeter, en het brengt het vliegtuig in een situatie waarin het steeds meer met de neus naar beneden wil, tenzij de piloten doorhebben wat er gebeurt en tijdig ingrijpen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183033288
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 21:11 schreef Drekkoning het volgende:
En hier het daadwerkelijke bulletin dat Boeing nu heeft uitgebracht:


[ afbeelding ]

Dit verklaart in ieder geval de indicatie van een problematische snelheidsmeter, en het brengt het vliegtuig in een situatie waarin het steeds meer met de neus naar beneden wil, tenzij de piloten doorhebben wat er gebeurt en tijdig ingrijpen.
De draaiende trimwielen moeten toch bijna niet te missen zijn.
Het voordeel van een Boeing t.o.v. een Airbus is immers dat je altijd kunt zien wat de AP doet.
Zegt Boeing altijd.
Wie dit leest is gek
pi_183033536
Boeing heeft orders voor 4700 exemplaren van de 373 MAX....
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 9 november 2018 @ 05:23:18 #43
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183036176
quote:
99s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:02 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De draaiende trimwielen moeten toch bijna niet te missen zijn.
Het voordeel van een Boeing t.o.v. een Airbus is immers dat je altijd kunt zien wat de AP doet.
Zegt Boeing altijd.
Ik vermoed dat de cockpit complete chaos is geweest. Meerdere meldingen, stickshakers die afgaan, een vliegtuig waar ze langzaam controle over verliezen, etc.

Wellicht nog een stukje onvoldoende training of skills (te snel beginnen met troubleshooten ipv vliegen), en je hebt een mooie mix voor een ramp als deze. De tijd zal het leren.

Overigens, wat dit soort mankementen wel weer aantoont, is dat pilootloos vliegen nog heel ver weg is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Drekkoning op 09-11-2018 05:44:51 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183036191
Een foute AOA sensor, is dat niet zeldzaam? Van al de Mayday afleveringen had ik de indruk gekregen dat een stickshaker warning zowat de meest betrouwbare melding is die je kan krijgen, herinner me geen enkel geval waar het onterecht optrad.

Wel meerdere ongevallen waar piloten reageerden op waarschuwingen veroorzaakt door foute pitot buis metingen, terwijl ze de stickshaker negeerden. Vond dat men in die gevallen veel te mild oordeelde over de piloten, telkens kregen ze bij het begin van de vlucht reeds afwijkende snelheids- of hoogtemetingen, waar het duidelijk was (als je iets van fysica kent) dat die hoogstwaarschijnlijk door een verstopte pitot buis of afgedekte static port veroorzaakt werden, en toch reageerden ze op de foutmeldingen die je dan kan verwachten, terwijl ze correcte gegevens afdeden als computerfouten...

Gebruikt de 373 MAX een andere AOA sensor dan vorige versies? In dat bulletin staat "minimum speed bar", wat suggereert dat de AOA en de speed indicator dezelfde sensor gegevens gebruiken..

[ Bericht 10% gewijzigd door crystal_meth op 09-11-2018 06:05:29 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183036271
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 09:44 schreef Loekie1 het volgende:
Twee passagiers op die eerdere vlucht meldden op Instagram dat ze zich zorgen hadden gemaakt over problemen met het airconditioningsysteem en de verlichting in de cabine voordat het vliegtuig bijna drie uur te laat vertrok. Een van hen, tv-presentatrice Conchita Caroline, voegde eraan toe dat ze een ,,raar'' motorgeluid had gehoord bij het opstijgen, dat tijdens de vlucht aanhield.
https://www.telegraaf.nl/(...)rder-al-onregelmatig
Dan ben je toch ook helderziend als je voordat het vliegtuig vertrekt je al zorgen maakt over de verlichting en de airconditioning?
Meteen weer die helden verhalen :')
pi_183036278
Nou lekker getest jongens.
  vrijdag 9 november 2018 @ 07:12:56 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183036316
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 05:56 schreef crystal_meth het volgende:
Een foute AOA sensor, is dat niet zeldzaam? Van al de Mayday afleveringen had ik de indruk gekregen dat een stickshaker warning zowat de meest betrouwbare melding is die je kan krijgen, herinner me geen enkel geval waar het onterecht optrad.

Wel meerdere ongevallen waar piloten reageerden op waarschuwingen veroorzaakt door foute pitot buis metingen, terwijl ze de stickshaker negeerden. Vond dat men in die gevallen veel te mild oordeelde over de piloten, telkens kregen ze bij het begin van de vlucht reeds afwijkende snelheids- of hoogtemetingen, waar het duidelijk was (als je iets van fysica kent) dat die hoogstwaarschijnlijk door een verstopte pitot buis of afgedekte static port veroorzaakt werden, en toch reageerden ze op de foutmeldingen die je dan kan verwachten, terwijl ze correcte gegevens afdeden als computerfouten...

Gebruikt de 373 MAX een andere AOA sensor dan vorige versies? In dat bulletin staat "minimum speed bar", wat suggereert dat de AOA en de speed indicator dezelfde sensor gegevens gebruiken..
Hoe zeldzaam het is heb ik geen cijfers van.

Stallspeed wordt tijdens vlucht bepaald aan de hand van meerdere factoren, waaronder AOA input.

Snelheidsmeting zelf wordt er niet door beïnvloed, maar kan me voorstellen dat de computer in de war raakt door conflicterende attitude / speed / aoa input en daarom die cautions geeft.

Kan ook nog zijn dat er meerdere failures tegelijk optraden uiteraard.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183036345
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 07:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoe zeldzaam het is heb ik geen cijfers van.

Stallspeed wordt tijdens vlucht bepaald aan de hand van meerdere factoren, waaronder AOA input.

Snelheidsmeting zelf wordt er niet door beïnvloed, maar kan me voorstellen dat de computer in de war raakt door conflicterende attitude / speed / aoa input en daarom die cautions geeft.

Kan ook nog zijn dat er meerdere failures tegelijk optraden uiteraard.
Je kan de Angle of Attack meten met een swept vane sensor, maar je kan het ook uit drukmetingen afleiden (five-hole probe bvb). Als ze het uit drukmetingen afleiden die ook gebruikt worden om de luchtsnelheid te meten kan één fout beide indicators beinvloeden. Zou wel een slecht ontwerp zijn, het voordeel van een swept vane is net dat het onafhankelijk is van hoogte en snelheidsmeting.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183040345
Net weer een Boeing gecrashed in Guyana - valt mee, 6 gewonden vlgs eerste berichten

https://www.rt.com/news/443526-passenger-plane-crash-injured/
pi_183046024
737 747 757
ik zou komende week maar niet met een 767 gaan vliegen
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')