abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:40:12 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182832663
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat is het inkomen van een bakbondsman aan de top, dan weet ik even gelijk hoeveel nut het heeft!
https://www.volkskrant.nl(...)et-te-veel~bb26c491/

100.000 euro vergeleken met de 3.000.000 van de baas ING zeer prima


maar we dwalen af
van iedere werknemer wordt dus 100.000 euro spaargeld apart gezet op bevel van de overheid , waarom ???

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 30-10-2018 11:47:58 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182832699
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat is het inkomen van een bakbondsman aan de top, dan weet ik even gelijk hoeveel nut het heeft!
Bij welke organisatie is dat niet waar de top een mooi inkomen heeft. Als je om die reden daar het nut niet van inziet houd alles wel op.
pi_182832718
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)et-te-veel~bb26c491/

100.000 euro vergeleken met de 3.000.000 van de baas ING zeer prima

maar we dwalen af
van iedere werknemer wordt dus 100.000 euro gestolen op bevel van de overheid
Zolang er geen onderhandse afspraken gemaakt worden vind ik het best, vraag mij echter nog steeds af hoe W Kok bij de PvdA was/is terecht gekomen, een verschil van vuur en water wat mij betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2018 11:51:13 ]
pi_182832747
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Bij welke organisatie is dat niet waar de top een mooi inkomen heeft. Als je om die reden daar het nut niet van inziet houd alles wel op.
Tot welk bedrag zou ik betrouwbaar blijven, ik ben het bedrag nog niet tegengekomen.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:50:51 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182832865
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:29 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet alleen om de pensioenen. Maar alle problemen die er zijn wil men in de schoenen schuiven van vakbonden. Natuurlijk is het niet altijd geweldig. Maar een ding weet ik zeker. Als vakbonden er niet zijn zullen zeker de lager tot middelbaar opgeleiden vogelvrij zijn.
ik heb jaren aan extra pensioensparen gedaan en daar ging wel het werkelijk rendement overheen , sommige jaren 12% tot 17% , 2009 bv 17%

dus het kan wel
het saldo 6500, - verdween echter op onnavolgbare wijze in het maandelijks pensioen _O- :) -O-

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 30-10-2018 11:58:04 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182832873
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)et-te-veel~bb26c491/

100.000 euro vergeleken met de 3.000.000 van de baas ING zeer prima


maar we dwalen af
van iedere werknemer wordt dus 100.000 euro spaargeld apart gezet op bevel van de overheid , waarom ???
Om het weer te kunnen afromen zoals het altijd al is gegaan. Het is eigenlijk al te bizar voor woorden dat een overheid zoveel zeggenschap heeft over pensioenen nota bene een bedrag dat werknemers en werkgevers sparen. Achtergesteld loon dus. Dat zegt toch al genoeg.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherni op 30-10-2018 11:56:45 ]
pi_182832905
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik heb jaren aan extra pensioensparen gedaan en daar ging het werkelijk rendement overheen , sommige jaren 12% tot 17% , 2009 bv 17%
Jij trok het ook af in je belastingopgave?
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:55:37 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182832968
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij trok het ook af in je belastingopgave?
jij snapt het
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:31:33 #59
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182833625
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

Om het weer te kunnen afromen zoals het altijd al is gegaan. Het is eigenlijk al te bizar voor woorden dat een overheid zoveel zeggenschap heeft over pensioenen nota bene een bedrag dat werknemers en werkgevers sparen. Achtergesteld loon dus. Dat zegt toch al genoeg.
Overheid heeft juist niets te zeggen over pensioenen , voor de diefstal in de jaren 90 moest ze en special uitnamewet maken , of ofwel een inpikwet
Ik vermoed dat die rekenrente van 2,4% van de pensioenfederatie komt , de politiek is gek op die baantjes bij die geldpotten dus die winden de politiek om hun vinger en vice versa
CAO is vaak algemeen verbindend verklaard voor de sector, dus moet een onderneming wel meedoen met deze van overheidswege gelegaliseerde diefstal
vrije beroepen kunnen zelf pensioensparen , advocaten en accountants

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 30-10-2018 15:38:05 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:26:12 #60
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182841422
Zpals het e nu uit ziet zal die rekenrente ook volgend jaar weer verder dalen , terwijl het rendement al 20 jaar constant 7% is
Wat heb je aan een overheid die zich gedraagt als een preutse juffrouw
laten we snel teruggaan naar de situatie voor 2015



https://www.dnb.nl/nieuws(...)-2015/dnb324317.jsp#

ABP zegt, Het is niet meer uit te leggen aan de deelnemers
In een tijd van hoge rendementen en hoge beleggingsresultaten , toch korten op pensioenaanspraak , wegens tekort beleggingsresultaat , is volslagen gestoord !!!!!
https://www.abp.nl/over-a(...)r-uit-te-leggen.aspx
quote:
Tijd voor een nieuw pensioenstelsel
Bestuursvoorzitter Corien Wortmann-Kool: 'We zien dat de financiële situatie van ABP stap voor stap verbetert. Maar de pensioenen kunnen we de komende jaren niet verhogen met de inflatie.
Ik kan dat niet meer uitleggen aan de mensen die pensioen bij ons opbouwen of ontvangen.
We zien dat de economie aantrekt en dat de lonen in Nederland stijgen.
Maar onze deelnemers merken hier helemaal niets van.
De pensioenen lopen totaal uit de pas met het verbeterende economisch klimaat.
Wat mij betreft een zeer fikse aansporing voor kabinet en sociale partners om, in het belang van onze deelnemers, werk te maken van een nieuw pensioenstelsel.
Een stelsel waarbij de pensioenen verhoogd kunnen worden als het economisch beter gaat en verlaagd worden als het tegenzit.


Een stelsel dat beter aansluit bij de arbeidsmarkt en vooral beter te begrijpen is voor onze deelnemers.'


[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 31-10-2018 13:17:39 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182843197
de fnv kan zoveel willen.
Ik wil ook van alles....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:10:05 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182843957
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 19:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
de fnv kan zoveel willen.
Ik wil ook van alles....
Jij wil 70% van je gemiddeld salaris over de laatste 40 jaar volgens het middelloonstelsel als je 71 jaar bent

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 30-10-2018 20:32:59 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182849076
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:47 schreef borisz het volgende:
FNV wil de werkenden weer eens op laten draaien voor de gepensioneerden. :r. Juist hun plannen zijn niet gunstig voor jongeren.
Wanneer komt de FNV weer eens op voor werkenden?
Dat de babyboomers zijn stervensrijk en hebben alles kaal geplukt!

Nu willen ze nog meer graaien die smerige egoïsten :r :r

Ga je DOOD schamen vuile smerige 60 plussers :r :r :r :r
  woensdag 31 oktober 2018 @ 05:43:06 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182850307
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:55 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Dat de babyboomers zijn stervensrijk en hebben alles kaal geplukt!

Nu willen ze nog meer graaien die smerige egoïsten :r :r

Ga je DOOD schamen vuile smerige 60 plussers :r :r :r :r
ja wat mijn betreft stopt men met verplicht pensioensparen, en geeft het aan de mensen zelf terug om hun lening af te lossen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:04:58 #65
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182851277
quote:
Deskundigen: makkelijke oplossing in pensioendiscussie

Extra sparen voor AOW
https://www.telegraaf.nl/financieel/2427999/extra-sparen-voor-aow

Dit lijkt me een prima oplossing voor de pensioendiscussie, het pensioensparen afbouwen en extra AOW sparen mogelijk maken
Het zal ook de extra aanvullende bijstand voor allochtone mensen op AOW leeftijd voorkomen

de Pensioenfondsen maken het expres zo ingewikkeld mogelijk

quote:
Werkenden moeten de mogelijkheid krijgen om te sparen voor een hogere AOW-uitkering. De maatregel kan een alternatief zijn voor mensen die voor hun oudedagsvoorziening niet meer afhankelijk willen zijn van een pensioenfonds.

John Westerbrink, Charles Verhoef en Hans van Meerten gaan hun plannen binnenkort presenteren aan minister Koolmees.
John Westerbrink, Charles Verhoef en Hans van Meerten gaan hun plannen binnenkort presenteren aan minister Koolmees.

,,Het is een heel eenvoudig systeem", zeggen initiatiefnemers Charles Verhoef van zzp-organisatie Zelfstandigen Bouw, hoogleraar internationaal pensioenrecht Hans van Meerten en pensioenconsultant John Westerbrink. ,,
Een aanvullend pensioen moet zekerheid bieden en daarom hebben we nagedacht of we iets met de AOW kunnen.
Geef werkenden de mogelijkheid om extra te sparen voor een hogere AOW-uitkering.
Het is betaalbaar en er zitten geen beleggingsrisico's aan dit plan.
Als je maandelijks een bepaald bedrag opzij zet, weet je precies wat de hoogte van je uitkering is over dertig jaar."


[ Bericht 34% gewijzigd door michaelmoore op 31-10-2018 09:14:45 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182851405
Daarom ben ik gestopt met dit gedoe. Wel betalen maar garant dat je genaaid wordt.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:24:40 #67
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182851535
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:14 schreef Chadi het volgende:
Daarom ben ik gestopt met dit gedoe. Wel betalen maar garant dat je genaaid wordt.
kun je niet mee stoppen,
Pensioensparen is verplicht , terwijl iedereen prima AOW rechten heeft
Raar maar Waar

Pensioenfondsen hebben hier een grotere lobby in Den Haag dan de wapenlobby in de USA

toegeven aan het feit dat je genaaid wordt terwijl je dat niet wilt, is niet de juiste weg
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182851695
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/financieel/2427999/extra-sparen-voor-aow

Dit lijkt me een prima oplossing voor de pensioendiscussie, het pensioensparen afbouwen en extra AOW sparen mogelijk maken
Het zal ook de extra aanvullende bijstand voor allochtone mensen op AOW leeftijd voorkomen

de Pensioenfondsen maken het expres zo ingewikkeld mogelijk

[..]

Wat is AOW sparen anders dan pensioensparen? Oh wacht ff, dan heb je geen aparte fondsen meer maar alleen de overheid die de pot beheert. Voor de rest is het natuurlijk het zelfde idee.

Lijkt me geen goed idee om slechts één fonds over te houden en het beheer daarvan bij de overheid neer te leggen. Krijg je nog eerder een greep uit de pot.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:47:31 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182851768
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:41 schreef nanuk het volgende:

[..]Wat is AOW sparen anders dan pensioensparen? Oh wacht ff, dan heb je geen aparte fondsen meer maar alleen de overheid die de pot beheert. Voor de rest is het natuurlijk het zelfde idee.

Lijkt me geen goed idee om slechts één fonds over te houden en het beheer daarvan bij de overheid neer te leggen. Krijg je nog eerder een greep uit de pot.
Extra AOW sparen is een spaarpot op naam , jouw naam , jouw BSN nummer, met een zichtbaar saldo
Kan het mogelijk maken voor mensen met zware beroepen zoals Bouw ZZP ers , om eerder met AOW te gaan \


Daarnaast is AOW voor gehuwden / samenwonenden geen vetpot , en allochtonen die minder dan 50 jaar hier wonen hebben zeker te weinig AOW

Pleidooi voor helder pensioenstelsel met eigen potjes
Extra AOW aankopen

Goed duidelijk en helder plan ,
https://www.telegraaf.nl/(...)pot-voor-de-oude-dag

quote:
AMSTERDAM - Werkenden moeten de kans krijgen om extra AOW op te bouwen. Dat zou dan in een eigen 'AOW+-potje' moeten komen voor een extra pensioentoelage.

Dat plan is neergelegd bij minister Koolmees (Sociale Zaken).


[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 31-10-2018 10:21:23 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182852437
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:47 schreef michaelmoore het volgende:
Extra AOW sparen is een spaarpot op naam , jouw naam , jouw BSN nummer, met een zichtbaar saldo

Jawel, maar blijft de vraag staan wat het anders is dan pensioensparen bij een commerciële partij. Het punt bij zzpers is nu juist dat ze veelal niet vrijwillig extra inkomsten voor later opbouwen. Of dat bij de overheid is of bij een fonds maakt weinig uit denk ik.
pi_182852829
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:14 schreef Chadi het volgende:
Daarom ben ik gestopt met dit gedoe. Wel betalen maar garant dat je genaaid wordt.
Dubbel gestikt houdt beter!
pi_182852852
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 05:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja wat mijn betreft stopt men met verplicht pensioensparen, en geeft het aan de mensen zelf terug om hun lening af te lossen
Heb jij er ook nog een lening bij lopen?

Je hebt toch niet geleend om pensioen te sparen he?
Toen men met die voorslag kwam wist ik al dat het, dat, verkeerd zou aflopen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2018 10:57:10 ]
pi_182852890
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 10:31 schreef nanuk het volgende:

[..]

Jawel, maar blijft de vraag staan wat het anders is dan pensioensparen bij een commerciële partij. Het punt bij zzpers is nu juist dat ze veelal niet vrijwillig extra inkomsten voor later opbouwen. Of dat bij de overheid is of bij een fonds maakt weinig uit denk ik.
Die kunnen hun geld beter in onroerend goed beleggen!
Die waren wel gek om pensioen te sparen, en al zeker als het niet op naam is zodat de erfgenamen er ook nog iets aan hebben, zou het zo zijn.
pi_182852956
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kun je niet mee stoppen,
Pensioensparen is verplicht , terwijl iedereen prima AOW rechten heeft
Raar maar Waar

Pensioenfondsen hebben hier een grotere lobby in Den Haag dan de wapenlobby in de USA

toegeven aan het feit dat je genaaid wordt terwijl je dat niet wilt, is niet de juiste weg
Ik vul het niet aan. Dus gooi er zelf niks in.
Zie sommige mensen dat wel doen. Beetje dief van je eigen portemonnee. Tegen de tijd dat wij uitgekeerd moeten krijgen, is je leven al zover dat je dat geld niet meer nodig hebt.

Straks als zzper krijgen ze niks!!!
  woensdag 31 oktober 2018 @ 12:08:25 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182854113
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:03 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik vul het niet aan. Dus gooi er zelf niks in.
Zie sommige mensen dat wel doen. Beetje dief van je eigen portemonnee. Tegen de tijd dat wij uitgekeerd moeten krijgen, is je leven al zover dat je dat geld niet meer nodig hebt.

Straks als zzper krijgen ze niks!!!
Het risico bestaat dat de staat het weer in pikt , net als ze nu de pensioenen inpikken , dat wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')