abonnement Unibet Coolblue
pi_182761999
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 20:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En waar liggen jouw prioriteiten?

Je bent er als de kippen bij om mij persoonlijk aan te vallen (wat ik andersom niet gedaan heb).

Maar je geeft niet thuis om deze belachelijke intolerante praktijken te veroordelen.
Waarom moet hij ze veroordelen? Omdat hij moslims is?

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 20:56 schreef luxerobots het volgende:
'Living in fear', bang om door je broer vermoord te woorden.


En deze imam is er ook duidelijk over.

Dus omdat één vrouw er last van heeft en deze man daar een oordeel over velt is dat zo ja?

HAHAH. Blijft mooi hoe men selectief informatie zoekt en vervolgens gebruikt voor hun argument.
pi_182762028
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De islam staat, net als andere godsdiensten, toch vol van de sprookjes.

Jij bent op je pikkie getrapt en komt hier helemaal verhit je riedeltje afdraaien.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 20:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je bent er als de kippen bij om mij persoonlijk aan te vallen (wat ik andersom niet gedaan heb).

pi_182762080
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:05 schreef Cronometer het volgende:

[..]

[..]

Zie het als een compliment.
pi_182762102
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:03 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Waarom moet hij ze veroordelen? Omdat hij moslims is?

Al was dat het geval. Dat er op mijn reet getatoeëerd staat dat ik het moet veroordelen. Zelfs dan klopt het niet wat hij zegt gezien ik het zelf al subtiel post uren voordat hij überhaupt dit topic had gevonden:

quote:
9s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Denken dat je zomaar uit de Islam kunt stappen. :')
quote:
Dus omdat één vrouw er last van heeft en deze man daar een oordeel over velt is dat zo ja?

HAHAH. Blijft mooi hoe men selectief informatie zoekt en vervolgens gebruikt voor hun argument.
Iets met confirmation bias enzo. Blijft apart dat ik het zelf een een terugkerend opvatting noem en zelf aangeef binnen welke stroming en wat de basis vormt van de opvatting en daarop nog steeds twee linkdumps worden geplaatst om aan te tonen dat hij alsnog gelijk heeft. ;(
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:10:13 #155
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_182762139
Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar, Ash hadu an la ilaha illal lah, ash hadu an la ilaha illal lah,

Ash hadu an-na Muhammadar resulul-lah, Ash hadu an-na Muhammadar rasulul-lah, hayya 'alas, salah, hayya 'alas salah,

hayya 'alal falah, hayya 'alal-falah Allahu Akbar; Allahu Akbar, La ilaha illal lah.'
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:10:23 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182762144
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op de video zie je haar echt meteen aan een tafel met de Imam en een gemixte gezelschap, doet mij vermoeden dat het om een of ander hippie-sufi gemeenschap gaat die niet echt wat terug heeft van de wat meer problematisch conservatievere/extremistische stromingen.
Ik vermoed zelf dat ze zelf het spoor wat bijster is, vanuit media heb ik begrepen dat ze (aardig gezegd) wat labiel gedrag vertoont. Ik hoop (op/recht) dat haar aangenomen geloof - waar ik zelf sws niets mee heb - haar vv. tot rust weet te krijgen en brengen.
Beter "geloven" wat rust brengt dan ongelovig zoeken om je onrust te kalmeren. Zolang ze maar niet zich zo gek laat maken om zich tot (strijdbaar) boeg(voor)beeld te laten (ver)leiden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182762180
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:10 schreef damsco het volgende:
Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar, Ash hadu an la ilaha illal lah, ash hadu an la ilaha illal lah,

Ash hadu an-na Muhammadar resulul-lah, Ash hadu an-na Muhammadar rasulul-lah, hayya 'alas, salah, hayya 'alas salah,

hayya 'alal falah, hayya 'alal-falah Allahu Akbar; Allahu Akbar, La ilaha illal lah.'
Allah-u Akbar.
pi_182762189
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zie het als een compliment.
Nee, je bent vals bezig. En selectief.
pi_182762192
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik vermoed zelf dat ze zelf het spoor wat bijster is, vanuit media heb ik begrepen dat ze (aardig gezegd) wat labiel gedrag vertoont. Ik hoop (op/recht) dat haar aangenomen geloof - waar ik zelf sws niets mee heb - haar vv. tot rust weet te krijgen en brengen.
Beter "geloven" wat rust brengt dan ongelovig zoeken om je onrust te kalmeren. Zolang ze maar niet zich zo gek laat maken om zich tot (strijdbaar) boeg(voor)beeld te laten (ver)leiden.
Inderdaad, als ze er gelukkig van wordt, tot rust kan komen en daarmee verder ook niemand tot last is zou je er weinig moeite mee moeten hebben. Niets heiligers dan de persoonlijke vrijheid om je eigen leven te kunnen leiden/lijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2018 21:13:33 ]
pi_182762214
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Inderdaad, als ze er gelukkig van wordt, tot rust kan komen en daarmee verder ook niemand tot last is zou je er weinig moeite mee moeten hebben. Niets heiligers dan de persoonlijke vrijheid om je eigen leven te kunnen leiden/lijden.
Nee, kan niet. Want islam. Onmogelijk.
pi_182762226
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:13 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Nee, kan niet. Want islam. Onmogelijk.
Oh ja, was vergeten. Sorry. BOEM!
pi_182762310
9.73 O, Profeet bevecht de ongelovigen en de huichelaars en treed hard tegen heb op. En hun verblijfplaats is de hel, en dat is de slechtste bestemming.

Voor de rest zou ik iedereen aanraden zich in het leven van Mohamed te verdiepen.

Zoek bijvoorbeeld eens op Ka'b bin Al Ashraf.
pi_182762333
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 20:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je je niet weggejaagd voelt nav de eerdere post. De verschillende uitgangspunten en referentiekaders maakt het m.i. juist niet monotoon. Misschien ben jij juist de vruchtbaarheidsinjectie. :7
:D Die kan ik wel op prijs stellen. Hij is fijn! En misschien heb je wel gelijk. Maar wie is toch die man met de bril? Dat ben je niet zelf of wel?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182762363
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:19 schreef luxerobots het volgende:
9.73 O, Profeet bevecht de ongelovigen en de huichelaars en treed hard tegen heb op. En hun verblijfplaats is de hel, en dat is de slechtste bestemming.

Voor de rest zou ik iedereen aanraden zich in het leven van Mohamed te verdiepen.

Zoek bijvoorbeeld eens op Ka'b bin Al Ashraf.
Zit te denken. Zal ik ook selectief de Koran quoten? Of ga ik gewoon netflixen.
pi_182762386
Ik denk wel dat als Sinead dit topic zou kunnen lezen ze zich omdraait in haar graf. Moeten we dat willen met z'n allen mensen? Ik weet het niet hoor. Ze zal het niet leuk vinden dat op een toonaangevend NL forum haar motieven openlijk in twijfel worden getrokken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182762398
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:23 schreef Bart2002 het volgende:
Ik denk wel dat als Sinead dit topic zou kunnen lezen ze zich omdraait in haar graf. Moeten we dat willen met z'n allen mensen? Ik weet het niet hoor.
Ze is nog niet dood hoor.
pi_182762407
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:23 schreef Bart2002 het volgende:
Ik denk wel dat als Sinead dit topic zou kunnen lezen ze zich omdraait in haar graf. Moeten we dat willen met z'n allen mensen? Ik weet het niet hoor.
Zij moet gewoon seks. Nooit meer ongelukkig.
pi_182762446
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:25 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Zij moet gewoon seks. Nooit meer ongelukkig.
Nou, dat zeg je nou maar daar kwam ze niet zo lang geleden mee in het nieuws dat ze gek in haar hoofd werd door gebrek aan seks en derhalve een viriele vent. Bij gebrek daaraan doet de mens malle dingen zo blijkt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:28:55 #169
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182762476
Ik hoop dat ze rust vindt in zichzelf. Hoe, dat boeit me niet zo, zolang ze het maar vindt. Dat gun ik haar van harte.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182762478
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou, dat zeg je nou maar daar kwam ze niet zo lang geleden mee in het nieuws dat ze gek in haar hoofd werd door gebrek aan seks en derhalve een viriele vent. Bij gebrek daaraan doet de mens malle dingen zo blijkt.
Ik begrijp het. Geen liefde ervaren moet erg lastig zijn.. Misschien voelt de islam daarom als een warm bad voor haar.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:36:50 #171
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182762605
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Inderdaad, als ze er gelukkig van wordt, tot rust kan komen en daarmee verder ook niemand tot last is zou je er weinig moeite mee moeten hebben. Niets heiligers dan de persoonlijke vrijheid om je eigen leven te kunnen leiden/lijden.
Yep.... ik hoop dan ook dat haar omarmde geloof geen verwachtingen van haar gaat hebben waar zij zelf niet voor kan kiezen. Het mooie van de religies is dat er altijd een plaats is waar je "vergeving" zult vinden. Het probleem begint wanneer religies "eisen" gaan (voor)stellen aan hoe je je eigen leven inricht.

Het is verder vrij zinloos hier een Godsdiscussie te voeren.

Wat ik mij wel afvraag of Sinead nu afstand moet doen van haar verleden, die op z'n minst wat controversieel was..... of kan ze volstaan...met ik heb mij uitgesproken, ben bekeerd en doorgaan met behoud van alle opgebouwde rechten en voorgeschiedenis ?

Wat ik eigenlijk niet weet of de Islam (cq. haar bevolkers) praktische voorwaarden stelt of "verwacht" van een bekeerde.....
Wellicht ook een lastig te beantwoorden vraag want ook binnen Islam heb je naar gelang het "belang" of smaak, vast wel facties die zaken anders uitleggen.
Het voordeel van Christendom, wier structuur ik beter ken, is sws dat je er alle kanten mee uit kan en wat je ook doet, het altijd wel kan & mag.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182762724
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

:D Die kan ik wel op prijs stellen. Hij is fijn! En misschien heb je wel gelijk. Maar wie is toch die man met de bril? Dat ben je niet zelf of wel?
Een iets wat opgefokte Turk :')
pi_182762728
Tsja, ze was al wat labiel, dan is deze beslissing wel begrijpelijk.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182762746
quote:
:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182762864
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep.... ik hoop dan ook dat haar omarmde geloof geen verwachtingen van haar gaat hebben waar zij zelf niet voor kan kiezen. Het mooie van de religies is dat er altijd een plaats is waar je "vergeving" zult vinden. Het probleem begint wanneer religies "eisen" gaan (voor)stellen aan hoe je je eigen leven inricht.

Het is verder vrij zinloos hier een Godsdiscussie te voeren.

Wat ik mij wel afvraag of Sinead nu afstand moet doen van haar verleden, die op z'n minst wat controversieel was..... of kan ze volstaan...met ik heb mij uitgesproken, ben bekeerd en doorgaan met behoud van alle opgebouwde rechten en voorgeschiedenis ?

Wat ik eigenlijk niet weet of de Islam (cq. haar bevolkers) praktische voorwaarden stelt of "verwacht" van een bekeerde.....
Wellicht ook een lastig te beantwoorden vraag want ook binnen Islam heb je naar gelang het "belang" of smaak, vast wel facties die zaken anders uitleggen.
Het voordeel van Christendom, wier structuur ik beter ken, is sws dat je er alle kanten mee uit kan en wat je ook doet, het altijd wel kan & mag.
Van de meest pacifistische tot de meest radicale stroming in de Islam hebben in principe wel met elkaar gemeen dat alles wat je hebt gedaan voor je moslim werd is 'vergeven en vergeten' (letterlijk terug te vinden in IS propaganda om maar iets te noemen ) zolang je er maar afstand van hebt genomen sinds je bekering. Afhankelijk van de stroming waarin ze is terechtgekomen kunnen de verwachtingen variëren van inleiden in het gebed en een ondersteunende rol bieden in hoe ze haarzelf kan verdiepen in Islamitische richtlijnen. andere stromingen kunnen weer passief-agressief druk uitvoeren op het dragen van een hoofddoek, contact met mannen en muziek te vermijden etc. etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')