abonnement Unibet Coolblue
pi_182752860
Hey beste mensen!

Beetje vage titel, maar dit wel mijn vraag.

Ik ben soms aan het 'daten'. Ik wil even 2 voorbeelden noemen en dan met de vraag 'hoe werkt verliefd zijn' en 'kan je verliefd op iemand worden'.

Date 1:Ik had een date met een dame, en ik was seconde 1 eigenlijk al 'verliefd'. We hebben 2 uur gezeten wat gezellig was. Eerlijk gezegd ging het vooral over haar (moest een beetje inbreken om wat over mij zelf te vertellen). Maar goed, ik was verliefd en was eigenlijk hotel de botel. Om bepaalde redenen is dat niets geworden, maar dat doet er even niet toe.

Date 2: Ik had ook een date met iemand, dat gesprek verliep 'nog' leuker. Ze was ook geïnteresseerd in mij, ze vroeg tenminste leuke dingen en het werd ook erg laat. Ze zag er ook leuk uit. Even hard gezegd minder dan de eerste, maar ze zag er ook gewoon goed uit.

(ik sluit een date altijd af met 3 kussen, de eerste date. Ben niet het type van sexen op date 1 ).


Goed. Nu dus mijn misschien wel gekke vraag, waarom word je verliefd op de date die ik als eerste beschreef en (nog) niet op date die ik als tweede omschreef. Terwijl date 2 overall gezien leuker was. Met date 1 zou ik denk ik ook geen gezonde lange relatie aan kunnen gaan, vooral omdat ze minder geïnteresseerd in mij was (ook via whats app daarvoor niet echt). Met date 2 denk ik wel.

(ik snap dat je na 1 date elkaar absoluut nog niet goed kent, maar je hebt wel een eerste indruk).

Ik klink wat analytisch, wat niet zo 'romantisch' is bij dit onderwerp. Maar dit wereldje is vrij nieuw voor mij (eindelijk de wil om eens wat in dit wereldje wat te doen). Dus ben mijzelf hierin ook wat aan het ontdekken.

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken!

Ik snap dat 'liefde op het eerste gezicht' bestaat en dat mensen ook later verliefd op elkaar worden. Maar ik ben benieuwd hoe mensen hier over denken.
pi_182753076
Verliefdheid is een toverbal.
pi_182753161
Aangezien je op eerste date elkaar nog moet leren kennen, is verliefdheid door het innerlijk uitgesloten. (Of je moet elkaar daarvoor al wat langer gesproken hebben.)

Dus, kom je uit op uitstraling en uiterlijk. Blijkbaar sprak date 1 je op dat gebied veel meer aan dan date 2.
pi_182754299
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:06 schreef zarGon het volgende:
Aangezien je op eerste date elkaar nog moet leren kennen, is verliefdheid door het innerlijk uitgesloten. (Of je moet elkaar daarvoor al wat langer gesproken hebben.)

Dus, kom je uit op uitstraling en uiterlijk. Blijkbaar sprak date 1 je op dat gebied veel meer aan dan date 2.
Mooi gezegd! Zo had ik er niet over nagedacht.
Dus je kunt verliefd zijn op iemands uiterlijk en op iemands innerlijk.

Alleen uiterlijk is soms binnen 1 seconde en op innerlijk kan soms 3-5 dates duren.
pi_182755036
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:58 schreef Jardis het volgende:

[..]

Mooi gezegd! Zo had ik er niet over nagedacht.
Dus je kunt verliefd zijn op iemands uiterlijk en op iemands innerlijk.

Alleen uiterlijk is soms binnen 1 seconde en op innerlijk kan soms 3-5 dates duren.
Innerlijk kan ook 1 date duren
pi_182756209
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:58 schreef Jardis het volgende:

[..]

Mooi gezegd! Zo had ik er niet over nagedacht.
Dus je kunt verliefd zijn op iemands uiterlijk en op iemands innerlijk.

Alleen uiterlijk is soms binnen 1 seconde en op innerlijk kan soms 3-5 dates duren.
Ik denk niet dat je innerlijk en uiterlijk kunt scheiden. Als je puur op het innerlijk verliefd zou kunnen worden, dan zou je verliefd kunnen worden op een superinteressante en lieve oma van 80. Of op een lelijk nijlpaard met een lief karakter.
Ik weet dat je dit natuurlijk niet mag zeggen van de politiek correcte goegemeente, maar een normaal-aantrekkelijke vent wordt echt niet verliefd in deze gevallen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182756291
Als je echt een gezellig gesprek hebt waarin je allebei iets over jezelf kunt vertellen en samen kunt lachen dan is verliefd worden wel makkelijker denk ik......maar waarom je tot de één wel aangetrokken wordt en de ander niet zal altijd wel een mysterie blijven denk ik....
pi_182756990
Uiterlijk, expressie, uitstraling, gedrag? Wellicht feromonen, who can tell...

De enkele keren dat ik verliefd "at first sight" was, was dat vooral door het uiterlijk en dan doel ik niet op een lekker lijf, maar vooral een mooi koppie, d'r ogen en d'r glimlach... en gedrag ook wel tot op een zekere hoogte, natuurlijk. Ik twijfel soms wel of het echt verliefdheid was en of ik dat (verliefd zijn) wel ooit daadwerkelijk gevoeld heb.
pi_182768212
Verliefdheid is iets wat je niet in de hand hebt, iets wat je heel veel pijn kan doen zonder dat je dat wil. Verliefdheid kan er zomaar zijn en kan ook zomaar weer weg zijn. Oh en verliefdheid laat je erg gekke dingen doen... i know...

Oh en verliefdheid op basis van uiterlijk... gaat niet werken, echt verliefd worden doe je op het complete plaatje.

uiterlijk, houding, stem, gedrag, geur, etc etc etc ;-)

Ik ben een jaar geleden verliefd geworden op iemand waar ik absoluut niets mee wilde (anders dan pure lust) maar helaas bepaalde mijn hart anders... en helaas voor mijn hart, kon ze er niets mee... en gelukkig ook maar... was niet goed gekomen. Nu zijn de vlinders gevlogen en heb ik mijn hart aan iemand anders gegeven ;-)
Just say hi!
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:04:05 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182770157
Het kan ook zijn dat je de eerste date leuker vond omdat onbereikbaar en mysterieus was. De tweede date alles verliep goed naar verwachting en dat maakt het minder spannend. Voelde meer als vrienden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:25:23 #11
441859 crew  Lenny77
pi_182771180
Verwar verliefdheid niet met aantrekking en lust.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')