abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 21 oktober 2018 @ 18:05:16 #26
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182652197
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:02 schreef PeZu het volgende:

[..]

de originele doet er weinig meer toe zoveel jaar later

de reden dat zoveel bedrijven er 1 hbben is puur commercieel en ingericht om er zelf zo veel van te profiteren, het percentage niet ingeleverde en verlopen bonnen is bijzonder hoog
Heb je een bron of een andere vorm van getallen van? Of heb je het verzonnen?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Moderator zondag 21 oktober 2018 @ 18:06:20 #27
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182652226
quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:05 schreef wollah het volgende:

[..]

Dat is wel een goede idd. Gewoon paar euro onder de waarde van de bon :Y
En dan bonnen vervalsen en geld verdienen _O_
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  zondag 21 oktober 2018 @ 18:07:12 #28
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_182652249
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:06 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

En dan bonnen vervalsen en geld verdienen _O_
Handeltje beginnen? Jij produceert, ik verkoop en de buit splitten we _O_
#KICKOUTZP
  zondag 21 oktober 2018 @ 18:07:33 #29
138448 PeZu
Suspended animation
pi_182652254
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:05 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Heb je een bron of een andere vorm van getallen van? Of heb je het verzonnen?
bron is eigen kennis uit lange ervaring in retailmanagement
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  Moderator zondag 21 oktober 2018 @ 18:08:41 #30
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182652279
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:07 schreef PeZu het volgende:

[..]

bron is eigen kennis uit lange ervaring in retailmanagement
Dat dacht ik al
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Moderator zondag 21 oktober 2018 @ 18:09:13 #31
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182652287
quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:07 schreef wollah het volgende:

[..]

Handeltje beginnen? Jij produceert, ik verkoop en de buit splitten we _O_
70/30 voor mij dan
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  zondag 21 oktober 2018 @ 18:12:00 #32
138448 PeZu
Suspended animation
pi_182652353
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:08 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Dat dacht ik al
daar zijn natuurlijk geen openbare cijfers voor heh, dat geve ze niet prijs

maar trek het in twijfel hoor ^O^
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  zondag 21 oktober 2018 @ 18:13:54 #33
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_182652408
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:09 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

70/30 voor mij dan
Tssk :{w
#KICKOUTZP
pi_182652436
Vooral VVV-bonnen zijn kut. Al is het probleem misschien dat ik geen hobby's heb.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_182652460
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:02 schreef PeZu het volgende:

[..]

de originele doet er weinig meer toe zoveel jaar later

de reden dat zoveel bedrijven er 1 hbben is puur commercieel en ingericht om er zelf zo veel van te profiteren, het percentage niet ingeleverde en verlopen bonnen is bijzonder hoog
Ja en dat weet de overheid ook, dus je ziet steeds vaker dat dit aan banden gelegd wordt (denk bijvoorbeeld aan Canada). Ook in Nederland is het niet meer toegestaan om een korte houdbaarheid te aan een cadeaubon te geven, en je ziet bedrijven dan ook steeds vaker overstappen naar een cadeaukaart (pasje) zonder houdbaarheidsdatum.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182652488
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 17:56 schreef Frank_van_Putten het volgende:

[..]

Zoals ik in mijn vorige post al aangaf; Dat is in mijn optiek juist zo bezopen van het hele idee achter een cadeaubon. Je verkoopt gewoon een nadeel als een voordeel.
Het is een nadeel ten opzichte van geld.

Het is geen nadeel ten opzichte van het geven van het verkeerde boek. Een boekenbon is goed voor een boek. De gift is dus een boek. Het boek dat jij wil lezen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 21 oktober 2018 @ 18:17:53 #37
138448 PeZu
Suspended animation
pi_182652496
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja en dat weet de overheid ook, dus je ziet steeds vaker dat dit aan banden gelegd wordt (denk bijvoorbeeld aan Canada). Ook in Nederland is het niet meer toegestaan om een korte houdbaarheid te aan een cadeaubon te geven, en je ziet bedrijven dan ook steeds vaker overstappen naar een cadeaukaart (pasje) zonder houdbaarheidsdatum.
ja dan redesignen of rebranden ze hem et voila regels omzeilt... open je ogen :D
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_182652514
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:17 schreef PeZu het volgende:

[..]

ja dan redesignen of rebranden ze hem et voila regels omzeilt... open je ogen :D
Noem daar eens een voorbeeld van.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 21 oktober 2018 @ 18:20:30 #39
138448 PeZu
Suspended animation
pi_182652544
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Noem daar eens een voorbeeld van.
podiumbon werd kaart, pathe die eigen bonnen maakt ipv natinale biosbon, etc etc
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_182652646
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:20 schreef PeZu het volgende:

[..]

podiumbon werd kaart, pathe die eigen bonnen maakt ipv natinale biosbon, etc etc
Noem eens een voorbeeld van rebranden waarmee de regels omzeild worden, slimpie.

[ Bericht 16% gewijzigd door Jordy-B op 21-10-2018 18:31:29 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182652688
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het is een nadeel ten opzichte van geld.

Het is geen nadeel ten opzichte van het geven van het verkeerde boek. Een boekenbon is goed voor een boek. De gift is dus een boek. Het boek dat jij wil lezen.
Met geld kan ik ook een boek kopen, of wat anders als ik geen boek wíl kopen.
pi_182652734
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:27 schreef Frank_van_Putten het volgende:

[..]

Met geld kan ik ook een boek kopen, of wat anders als ik geen boek wíl kopen.
Ja, jammer dan, je krijgt een boek.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182652743
Ik wil geen boek
  zondag 21 oktober 2018 @ 18:30:32 #44
138448 PeZu
Suspended animation
pi_182652753
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld van rebranden waarmee de regels omzeild worden, slimpie.
ik zei restylen/rebranden heh slimpie maar dinerkado is er nog een, maar geloof vooral dat de overheid echt wat doet om de consument te beschermen

bovendien is dat niet eens nodig want de retailer wordt goed beschermd door de overheid:

Als er geen uitgiftedatum of vervaldatum op de bon of kaart staat of er staat nergens op vermeld waar je de geldigheidsdatum kan vinden (bijvoorbeeld op een site), is de bon onbeperkt geldig.

Als er wel een uitgiftedatum is vermeld maar geen vervaldatum, dan heb je in ieder geval minimaal 5 jaar de tijd om hem in te wisselen. Het is niet zo dat de bon daarna dan niet meer geldig is, maar het kan mogelijk discussie opleveren.

Cadeaubonnen kunnen korter dan 5 jaar geldig zijn, maar dan moet dit op de bon staan.

Korter dan 1 jaar geldig mag niet. Tenzij de verkoper kan aantonen dat dit redelijk is, bijvoorbeeld als het gaat om consumptiebonnen bij een concert of festival.

Bovenstaande regels zijn de wettelijke regels.
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_182652904
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:30 schreef PeZu het volgende:

[..]

ik zei restylen/rebranden heh slimpie maar dinerkado is er nog een, maar geloof vooral dat de overheid echt wat doet om de consument te beschermen

bovendien is dat niet eens nodig want de retailer wordt goed beschermd door de overheid:

Als er geen uitgiftedatum of vervaldatum op de bon of kaart staat of er staat nergens op vermeld waar je de geldigheidsdatum kan vinden (bijvoorbeeld op een site), is de bon onbeperkt geldig.

Als er wel een uitgiftedatum is vermeld maar geen vervaldatum, dan heb je in ieder geval minimaal 5 jaar de tijd om hem in te wisselen. Het is niet zo dat de bon daarna dan niet meer geldig is, maar het kan mogelijk discussie opleveren.

Cadeaubonnen kunnen korter dan 5 jaar geldig zijn, maar dan moet dit op de bon staan.

Korter dan 1 jaar geldig mag niet. Tenzij de verkoper kan aantonen dat dit redelijk is, bijvoorbeeld als het gaat om consumptiebonnen bij een concert of festival.

Bovenstaande regels zijn de wettelijke regels. De
Precies. Dus er is vanuit de overheid regelgeving omtrent de houdbaarheid van cadeaubonnen. Een cadeaubon is minimaal een jaar geldig en alles binnen vijf jaar moet vermeld staan op de bon.

Prima. Nou kom jij met de opmerking: "Ja dan redesignen of rebranden ze hem et voila regels omzeild". En dat is dus gewoon gelul. Het redesignen of rebranden omzeilt niet de regels.

En als ik daarop doorvraag kom je met de podiumkaart en pathékaart als voorbeeld.

De podiumbon werd een kaart, omdat de kaart de gelegenheid geeft om het saldo in delen op te maken. Het saldo is oneindig lang houdbaar. Hoe omzeilt dat de regels? Het is toch alleen maar positief dat ze naar de kaart gegaan zijn?

De pathékaart geeft, in tegenstelling tot de bioscoopkaart, de gelegenheid om ook frisdrank en popcorn cadeau te doen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182652935
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:29 schreef Frank_van_Putten het volgende:
Ik wil geen boek
Dan reageer je in plaats van: "Ooh... een boek... dus... leuk..." :{ met: "Ooh... een boekenbon... dus... leuk..." :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 21 oktober 2018 @ 18:47:39 #47
138448 PeZu
Suspended animation
pi_182653011
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:40 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Precies. Dus er is vanuit de overheid regelgeving omtrent de houdbaarheid van cadeaubonnen. Een cadeaubon is minimaal een jaar geldig en alles binnen vijf jaar moet vermeld staan op de bon.

Prima. Nou kom jij met de opmerking: "Ja dan redesignen of rebranden ze hem et voila regels omzeild". En dat is dus gewoon gelul. Het redesignen of rebranden omzeilt niet de regels.

En als ik daarop doorvraag kom je met de podiumkaart en pathékaart als voorbeeld.

De podiumbon werd een kaart, omdat de kaart de gelegenheid geeft om het saldo in delen op te maken. Het saldo is oneindig lang houdbaar. Hoe omzeilt dat de regels? Het is toch alleen maar positief dat ze naar de kaart gegaan zijn?

De pathékaart geeft, in tegenstelling tot de bioscoopkaart, de gelegenheid om ook frisdrank en popcorn cadeau te doen.
podiumkaart ja totaal verkeerd voorbeeld klopt maar dinercado haalde ik ook aan heh

en pathe ja leuk dat dan kan maar zij hebben wel legio mensen genaaid die in debuurt alleen pathe hebben en de nationale bios hebben of krijgen

en wat ik al zei het hoeft nu vd regels nog geen eens, maar reken er op als de regels worden aangepast dat de retail ook wat aanpast, zo werkt dat gewoon
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_182653021
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:42 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dan reageer je in plaats van: "Ooh... een boek... dus... leuk..." :{ met: "Ooh... een boekenbon... dus... leuk..." :{
Oh, ik bedank altijd heel vriendelijk voor elk cadeau. Dat is het punt niet. Het punt is dat cadeaubonnen in zijn algemeenheid, dus niet enkel en alleen als cadeau, volkomen kut zijn.

Behalve natuurlijk voor de uitbater die misschien juist wel hoopt dat mensen die dingen nooit uitgeven vanwege de moeilijkheden.
  zondag 21 oktober 2018 @ 18:54:07 #49
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182653112
Cash kan tegenwoordig ook niet meer overal worden uitgegeven. Een echte vriend maakt die 50 euro over.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')