abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 oktober 2018 @ 09:53:04 #51
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_182586234
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 08:08 schreef TomStall het volgende:
Jezus wat een klote situatie, sterkte er mee. Gelukkig al goede tips langs zien komen, zeker ook aangifte doen en dossier laten op bouwen. "Aangifte doen is niet mogelijk" dat kan natuurlijk niet waar zijn.

Voor de rest hmm, wat begin je tegen zo'n idioot. Straks trapt ie met z'n speedkop de deur nog in of whatever en daar sta je dan. Mag misschien wel niet, maar ik zou zeker iets in huis halen om the upper hand te krijgen in zo'n situatie om het zo maar even te zeggen. Minimaal een goede stoel bij de hand die je voor je kunt houden om die idioot af te houden oid. Je hebt het volste recht jezelf te verdedigen, helemaal als de politie dat blijkbaar weigert te doen in deze situatie. Het is hij of jij in zo'n situatie, en jij hebt alles gedaan om deze situatie te voorkomen. Wen aan het idee om wel vol vermogen jezelf te gaan verdedigen mocht het nodig zijn op welke manier dan ook, je hebt maar 1 kans en is die verkeken ben je aan de goden over geleverd. Maar goed dat terzijde.
Het is niet zo handig illegale oplossingen aan te dragen he. Die heb ik weggehaald.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_182586354
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:40 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Gevoelsmatig een begrijpelijke reactie, maar we leven in Nederland hè. Jezelf verdedigen en het recht in eigen hand nemen worden hier wel gescheiden.

Het advies van de stoel is dan een betere. Daarmee kun je de deur helpen blokkeren en zal als een logischere noodzakelijke verdediging gezien kunnen worden dan een daadwerkelijk wapen wat al klaar ligt. Daarnaast kun je er net iets meer afstand mee creëren en behouden, wat verdedigingstechnisch wellicht handiger en veiliger is.
Dat is zo je hebt gelijk. Had er ook bij moeten zeggen dat dat is wat IK zou doen, niet wat ik iemand anders aan zou raden dus dat is inderdaad mijn fout.

De meest niet-legale opties zijn imho wel de meest effectieve om jezelf te verdedigen. Een stoel is leuk, maar kan alleen wat tijd rekken en zal de meeste aanvallers echt niet doen stoppen. Als bij mij thuis zich iemand doorgesnoven naar binnen werkt gaan bij mij alle remmen los, legaal of niet. De enigste gedachte die ik op zo'n moment door mijn hoofd wil laten gaan is: IK ga dit overleven vandaag hoe dan ook.

Dat ik dan achteraf aangeklaagd wordt voor het feit dat ik een mes heb klaar liggen, of pepper spray of whatever, tsja pech voor mij maar ik kan het in elk geval na vertellen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Samzz op 18-10-2018 10:01:06 ]
pi_182586362
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:53 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het is niet zo handig illegale oplossingen aan te dragen he. Die heb ik weggehaald.
Ha ha! Daar gaan we weer op naar de ban ha ha!
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:01:30 #54
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_182586385
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:00 schreef TomStall het volgende:

[..]

Ha ha! Daar gaan we weer op naar de ban ha ha!
Wat :'). Stel je niet aan.

Terug ontopic ^O^.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_182586438
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:59 schreef TomStall het volgende:

[..]

Dat is zo je hebt gelijk. Had er ook bij moeten zeggen dat dat is wat IK zou doen, niet wat ik iemand anders aan zou raden dus dat is inderdaad mijn fout.

De meest niet-legale opties zijn imho wel de meest effectieve om jezelf te verdedigen. Een stoel is leuk, maar kan alleen wat tijd rekken en zal de meeste aanvallers echt niet doen stoppen. Als bij mij thuis zich iemand doorgesnoven naar binnen werkt gaan bij mij alle remmen los, legaal of niet. De enigste gedachte die ik op zo'n moment door mijn hoofd wil laten gaan is: IK ga dit overleven vandaag hoe dan ook.

Dat ik dan achteraf aangeklaagd wordt voor het feit dat ik een mes heb klaar liggen, of pepper spray of whatever, tsja pech voor mij maar ik kan het in elk geval na vertellen.
Ik begrijp je sentiment, maar tenzij jij een zekere oefening hebt zou ik er niet standaard van uit willen gaan dat de inbreng van een mes een garantie tot overleven gaat zijn. Het is niet ondenkbaar dat het ook tegen je gebruikt zou kunnen worden na een ergere escalatie omdat de paranoïditeit gevoelsmatig zo ook extra bevestigd kan worden en je zal dan ook wat dichterbij moeten komen om toe te kunnen passen..
pi_182586466
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:05 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik begrijp je sentiment, maar tenzij jij een zekere oefening hebt zou ik er niet standaard van uit willen gaan dat de inbreng van een mes een garantie tot overleven gaat zijn. Het is niet ondenkbaar dat het ook tegen je gebruikt zou kunnen worden na een ergere escalatie omdat de paranoïditeit gevoelsmatig zo ook extra bevestigd kan worden en je zal dan ook wat dichterbij moeten komen om toe te kunnen passen..
Klopt helemaal.

Voor een ongeoefend persoon wellicht een stoel en 112 mogelijkheid voor het grijpen de beste optie. Echter wat goede zelfverdegingstips of lessen vergroot je kansen exponentieel.
pi_182586570
Tips die ik ooit van de politie kreeg:
-honkbalknuppel als je niet honkbalt kan niet, maar een stofzuigerstang kan toevallig binnen handbereik staan.
-pepperspray mag niet maar deo heeft iedereen

En zorg dat je de sleutel op de achterdeur hebt. Stel die gek staat ineens voor de voordeur en het lukt hem om binnen te komen dan wil je zo snel mogelijk via de achterdeur ontsnappen. Als je eerst de sleutel moet zoeken.....
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_182586688
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:17 schreef valentijn101 het volgende:
Tips die ik ooit van de politie kreeg:
-honkbalknuppel als je niet honkbalt kan niet, maar een stofzuigerstang kan toevallig binnen handbereik staan.
-pepperspray mag niet maar deo heeft iedereen

En zorg dat je de sleutel op de achterdeur hebt. Stel die gek staat ineens voor de voordeur en het lukt hem om binnen te komen dan wil je zo snel mogelijk via de achterdeur ontsnappen. Als je eerst de sleutel moet zoeken.....
Met alle goede bedoelingen van de politie, best triest als dat de enige tips zijn die zij vrouwen kunnen geven zichzelf in hun eigen huis te verdedigen. Geeft niet echt veel hoop op een goede afloop van een confrontatie als je het mij vraagt.
pi_182586717
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:07 schreef TomStall het volgende:

[..]

Klopt helemaal.

Voor een ongeoefend persoon wellicht een stoel en 112 mogelijkheid voor het grijpen de beste optie. Echter wat goede zelfverdegingstips of lessen vergroot je kansen exponentieel.
Exponentieel ja? Nah, niet helemaal mee eens. Het kan absoluut waardevol zijn ja, maar ik denk dat het nog wel eens onderschat wordt in hoeverre zulke dingen toepasbaar blijken. Dit zijn trainbare dingen ja, maar dan ben je er lang niet altijd met wat tips of een workshopje hier en daar. Zeker niet als je bedenkt dat niet iedereen even handig blijft functioneren in een panieksituatie. Juist daar kan een stukje routine waardevol in zijn, maar die moet je dan wel eerst wat opgebouwd hebben en enigszins "onderhouden". Denk bijvoorbeeld ook maar aan de snelheid waarmee je een en ander toe kan passen, waardoor je techniek effectiever kan worden om een voorbeeld te noemen.
pi_182586832
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:28 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Exponentieel ja? Nah, niet helemaal mee eens. Het kan absoluut waardevol zijn ja, maar ik denk dat het nog wel eens onderschat wordt in hoeverre zulke dingen toepasbaar blijken. Dit zijn trainbare dingen ja, maar dan ben je er lang niet altijd met wat tips of een workshopje hier en daar. Zeker niet als je bedenkt dat niet iedereen even handig blijft functioneren in een panieksituatie. Juist daar kan een stukje routine waardevol in zijn, maar die moet je dan wel eerst wat opgebouwd hebben en enigszins "onderhouden". Denk bijvoorbeeld ook maar aan de snelheid waarmee je een en ander toe kan passen, waardoor je techniek effectiever kan worden om een voorbeeld te noemen.
Begrijpenlijk je reactie, absoluut, maar dan ben je de correcte zelfverdedigings technieken zelf blijkbaar nooit tegen gekomen. Zal ik hier ook niet noemen, want ik ben oh zo bang gebanned te worden, maar een paar echt goede tips zijn als een scalpel: door iedereen met elk postuur uit te voeren, en enorm effectief. Iets verder zoeken. TS, je kunt mij een PM sturen indien ge-interesseerd.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:43:17 #61
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_182586917
Ik vind het ten eerste nogal lullig van de woningbouwcoöperatie dat ze het gesprek door laten gaan wanneer jij de enige bent die op komt dagen. Zij weten namelijk dondersgoed wat voor figuur het is, dat staat allemaal in z'n dossier. Je zit, zoals je zelf al zei, nu in het hoofd van die man. Dan kan het inderdaad zo zijn dat hij zich tijdens z'n psychoses op jou gaat fixeren, ben je mooi klaar mee. Ik heb ook ooit zo'n vent als buurman gehad, dat was helemaal fijn. Ik heb hem echt op alle fronten lopen negeren. Overlast gewoon direct bij de coöperatie melden en bij zware overlast de politie bellen. Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om met die labiele vent een 1 op 1 gesprek te hebben, ik vertrouwde hem voor geen cent.

Misschien lullig maar ik ben geen hulpverlener of mantelzorger, ik woonde alleen toevallig naast die gek. Toen ging hij tijdens z'n episodes dus inderdaad die aardige bovenbuurvrouw lastigvallen die weleens een praatje met hem maakte enzo. Ik bestond niet in zijn hoofd en dat was wel prettig, wel enorm blij toen ik kon verhuizen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Twiitch op 18-10-2018 10:48:31 ]
pi_182587197
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:37 schreef TomStall het volgende:

[..]

Begrijpenlijk je reactie, absoluut, maar dan ben je de correcte zelfverdedigings technieken zelf blijkbaar nooit tegen gekomen. Zal ik hier ook niet noemen, want ik ben oh zo bang gebanned te worden, maar een paar echt goede tips zijn als een scalpel: door iedereen met elk postuur uit te voeren, en enorm effectief. Iets verder zoeken. TS, je kunt mij een PM sturen indien ge-interesseerd.
Je blijft hangen op techniek, waar ik net aanvoer dat techniek alleen niet sluitend is..
pi_182587242
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:01 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je blijft hangen op techniek, waar ik net aanvoer dat techniek alleen niet sluitend is..
Ja klopt. Is echter wel sluitend, zelfs zonder oefening. Maar goed, is aan TS verder wat te doen.
pi_182587321
quote:
13s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 18:22 schreef DePen het volgende:
Ik heb sinds 8 maanden een bovenbuurman die lijdt aan psychoses en waanideeën. Een hoop buren hebben hier last van, maar er wordt vooralsnog niet tot uithuisplaatsing besloten "omdat zieke mensen ook een huurwoning verdienen". En dat is in beginsel natuurlijk ook zo. Maar ondertussen is de situatie waarin ik me bevind ontzettend intimiderend.

Enkele weken geleden werden ik en mijn buren opgeroepen met hem in gesprek te gaan op een kantoor van de woningbouwvereniging. Hij wilde zijn excuses aanbieden. Ik ben de enige die is komen opdagen. Zijn eerste vraag was of ik hem wilde vermoorden. Na een gesprek van een half uur, waarin hij heel open was over zijn dagelijkse speedgebruik en psychische problemen, schudden wij elkaar de hand. Sindsdien had ik (alleen ik persoonlijk) nergens last meer van.
Maar vanochtend schrok ik wakker omdat hij scheldend en tierend op mijn raam en deur aan het bonken was. Hij schreeuwde dat hij me wilde vermoorden. Snugger als ik ben deed ik de deur open ;) Hij sloeg me drie keer bijna op mijn gezicht voor ik de deur kon dichtdoen. Hij was compleet de weg kwijt. Zei dat ik op zijn kattenbak had gezeten en betrokken was bij een complot om zijn huisdier om te leggen. Ik heb 112 moeten bellen. Vier agenten kregen hem rustig. Met zijn kat bleek gelukkig niets aan de hand. Hij hoefde niet mee naar het bureau, op voorwaarde dat hij mij niet meer persoonlijk benaderd en de politie belt als hij weer gelooft dat ik demonisch ben. Ik mocht geen aangifte doen, omdat dit volgens politie geen zin heeft. Ook heb ik natuurlijk weer contact gezocht met de woningbouw. De conclusie is echter: zodra hij me fysiek iets aandoet gaan alle kanalen open. Nu moeten ik (en uiteraard mijn medehuurders) het maar uitzoeken. Ongelofelijk.
Dat er vier agenten moeten komen. Typisch Nederlands dit. Een politieman/vrouw was gewoon genoeg.
pi_182587334
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:04 schreef TomStall het volgende:

[..]

Ja klopt. Is echter wel sluitend, zelfs zonder oefening. Maar goed, is aan TS verder wat te doen.
Zelfs al zou je het hebben over het afvuren van een pistool op relatieve veilige afstand, dan nog gaat niet 100 uit 100 mensen die trekker over kunnen halen in een panieksituatie.
Kun je me uitleggen hoe het komt dat niet iedereen deze techniek weet en doet en we kennelijk dan voor jan lul technieken en routine trainen, naast de psychologische kant en conditie etc?
pi_182587499
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:10 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Zelfs al zou je het hebben over het afvuren van een pistool op relatieve veilige afstand, dan nog gaat niet 100 uit 100 mensen die trekker over kunnen halen in een panieksituatie.
Kun je me uitleggen hoe het komt dat niet iedereen deze techniek weet en doet en we kennelijk dan voor jan lul technieken en routine trainen, naast de psychologische kant en conditie etc?
Niet iedereen weet deze technieken omdat niet iedereen diep genoeg gaat in de situaties waarin geweld voor komt, ook trainers niet. Vuurwapens overigens minder effectief als messen, dus daar had ik het niet over. Dat iedereen voor jan lul routine technieken traint is niet helemaal waar, maar je moet wel zelf blijven na denken WAT je traint en of het toepasbaar is. BV kickboxen is leuk, maar je traint binnen regels. Juist de dingen die je NIET mag doen zijn het meest effectief. Bijten, ogen proberen uit te steken, wapens pakken wat dan ook, zorgen dat je niet alleen bent, op strottehoofd slaan. Verder logische dingen, maar de echte tips die het beste zijn hebben wel te maken men wapens en het juist toepassen daar van. (en dat mag hier niet gepost worden want is niet legaal, dus c'est ca) Een simpele uitleg hoe je een wapen het meest effectief kan gebruiken maakt het verschil of het wapen een gevaar voor jezelf gaat vormen, of dat het wapen jou een enorme tegenbalans kan geven in geval van nood.

Maar goed, laat iedereen zelf maar uit zoeken hoe hij / zij overleven wil in een geweldadige situatie. Vooraf erover na denken wat je zou kunnen doen helpt al, trainen helpt nog meer, maar het belangrijkste wapen is ten eerste je hoofd en wat je daar mee doet, of hoe je juist ten eerste de geweldadige situatie zo veel mogelijk uit de weg gaat. Heb je een psychopaat in je buurt wonen en voel je je een doelwit, doe wat je moet doen binnen de kaders van de wet, des noods buiten de kaders van de wet. Met nadruk op "des noods". Maar als binnen de kaders van de wet een busje axe deodorant is en een tip om een vluchtroute klaar te hebben het enigste is, zou ik alternatieven op zoeken voor het geval dat.

Buiten de kaders van de wet is effectiever in mijn optiek, en als dat het verschil maakt tussen overleven van zo'n idioot of het onderspit delven, dan is dat imho geen eens een keuze.

Verhuizen zoals iemand eerder postte zou ideaal zijn, maar overal zijn mafklappers op de wereld. In mijn ervaring (helaas) toch meerdere keren gezien dat bepaalde mensen bepaalde situaties aan trekken. Zoals TS de focus van de psychopaat op zich heeft gekregen. Dat was niet zijn/haar bedoeling, maar gebeurde wel. Soms absoluut niet te voorkomen, maar soms zie je pas achteraf een patroon wat steeds terug keert in je leven. Verhuizen helpt dan niet en wordt je door schade wijzer (en misschien kouder en afstandelijker). Daarmee bedoel ik zeker niet te zeggen dat stalkers of psychopaten de schuld zijn van het slachtoffer, ze vinden altijd namelijk wel een slachtoffer hoe je het wendt of keert.

[ Bericht 2% gewijzigd door TomStall op 18-10-2018 11:49:27 ]
pi_182589054
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:23 schreef TomStall het volgende:

[..]

Niet iedereen weet deze technieken omdat niet iedereen diep genoeg gaat in de situaties waarin geweld voor komt, ook trainers niet. Vuurwapens overigens minder effectief als messen, dus daar had ik het niet over.
Ik haal het vuurwapen dan ook in een kader aan ter ondersteuning van mijn argument over de psychische component.

quote:
Dat iedereen voor jan lul routine technieken traint is niet helemaal waar, maar je moet wel zelf blijven na denken WAT je traint en of het toepasbaar is. BV kickboxen is leuk, maar je traint binnen regels. Juist de dingen die je NIET mag doen zijn het meest effectief. Bijten, ogen proberen uit te steken, wapens pakken wat dan ook, zorgen dat je niet alleen bent, op strottehoofd slaan. Verder logische dingen, maar de echte tips die het beste zijn hebben wel te maken men wapens en het juist toepassen daar van. (en dat mag hier niet gepost worden, dus c'est ca)
Je traint naast tactieken, technieken, conditie, etc en hoe die optimaal toe te passen als kickbokser. In de ring voer je die uit tegen een enigszins vergelijkbare tegenstander die zich aan diezelfde regels houdt en weten je beide min of meer waar ze mee bezig zijn. Dat is een nogal andere situatie dan die waarin één of beide partijen niet zo een vergelijkbare achtergrond hebben en in mijn ogen dus geen goed argument hierin.
Als kickbokser train je ook op verdediging en inzicht kweken door kennis en ervaring op te bouwen. Die context mis je als je wil vertrouwen op weliswaar de meest effectieve tactieken om iemand flink uit te schakelen. En die context is nou juist belangrijk bij een zo goed mogelijke technische uitvoer die nogal bepalend kan zijn voor die gewenste effectiviteit. Helemaal als je feitelijk als mede-agressor de aanval inzet en een paranoïde psychiatrisch patiënt bevestigd in zijn of haar waanbeelden in plaats van de-escalerend proberen te handelen. Tot die ander daadwerkelijk uitgeschakeld is, is het ook vooral een tactiek dan.

quote:
Maar goed, laat iedereen zelf maar uit zoeken hoe hij / zij overleven wil in een geweldadige situatie. Vooraf erover na denken wat je zou kunnen doen helpt al, trainen helpt nog meer, maar het belangrijkste wapen is ten eerste je hoofd en wat je daar mee doet, of hoe je juist ten eerste de geweldadige situatie zo veel mogelijk uit de weg gaat. Heb je een psychopaat in je buurt wonen en voel je je een doelwit, doe wat je moet doen binnen de kaders van de wet, des noods buiten de kaders van de wet. Buiten de kaders van de wet is effectiever in mijn optiek, en als dat het verschil maakt tussen overleven van zo'n idioot of het onderspit delven, dan is dat imho geen eens een keuze.
Weinig genuanceerd en ronduit achterlijk in deze context. Een psychopaat is iets heel anders dan een paranoïde patiënt en die laatste handelt dus juist naar zo een gevoel van zich een doelwit te voelen :')

Zelf nadenken is leuk en handig, maar bepaald geen totaal beeld als je je focust op uitsluitend de aanvallende tactieken. Een systeem als een kickboksen is wat meer allesomvattender en lijkt me derhalve dan ook wenselijker dan simplistisch mensen wijs te willen maken dat ze met kennis van een paar schadelijke tactiekjes zo echt de beste kans gecreëerd hebben..
pi_182589863
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 12:44 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik haal het vuurwapen dan ook in een kader aan ter ondersteuning van mijn argument over de psychische component.

[..]

Je traint naast tactieken, technieken, conditie, etc en hoe die optimaal toe te passen als kickbokser. In de ring voer je die uit tegen een enigszins vergelijkbare tegenstander die zich aan diezelfde regels houdt en weten je beide min of meer waar ze mee bezig zijn. Dat is een nogal andere situatie dan die waarin één of beide partijen niet zo een vergelijkbare achtergrond hebben en in mijn ogen dus geen goed argument hierin.
Als kickbokser train je ook op verdediging en inzicht kweken door kennis en ervaring op te bouwen. Die context mis je als je wil vertrouwen op weliswaar de meest effectieve tactieken om iemand flink uit te schakelen. En die context is nou juist belangrijk bij een zo goed mogelijke technische uitvoer die nogal bepalend kan zijn voor die gewenste effectiviteit. Helemaal als je feitelijk als mede-agressor de aanval inzet en een paranoïde psychiatrisch patiënt bevestigd in zijn of haar waanbeelden in plaats van de-escalerend proberen te handelen. Tot die ander daadwerkelijk uitgeschakeld is, is het ook vooral een tactiek dan.

[..]

Weinig genuanceerd en ronduit achterlijk in deze context. Een psychopaat is iets heel anders dan een paranoïde patiënt en die laatste handelt dus juist naar zo een gevoel van zich een doelwit te voelen :')

Zelf nadenken is leuk en handig, maar bepaald geen totaal beeld als je je focust op uitsluitend de aanvallende tactieken. Een systeem als een kickboksen is wat meer allesomvattender en lijkt me derhalve dan ook wenselijker dan simplistisch mensen wijs te willen maken dat ze met kennis van een paar schadelijke tactiekjes zo echt de beste kans gecreëerd hebben..
Helemaal goed. Wat jij wil!
pi_182592999
nvm

[ Bericht 50% gewijzigd door Blaasbaas op 19-10-2018 11:40:54 ]
pi_182594880
Wat gebeurt er als je(anoniem) tips doorbelt over een lading speed in z'n appartement?
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_182599043
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:37 schreef TomStall het volgende:

[..]

Begrijpenlijk je reactie, absoluut, maar dan ben je de correcte zelfverdedigings technieken zelf blijkbaar nooit tegen gekomen. Zal ik hier ook niet noemen, want ik ben oh zo bang gebanned te worden, maar een paar echt goede tips zijn als een scalpel: door iedereen met elk postuur uit te voeren, en enorm effectief. Iets verder zoeken. TS, je kunt mij een PM sturen indien ge-interesseerd.
Ben toch wel benieuwd naar creatieve oplossingen. Heb PM gestuurd. Hij heeft zich afgelopen nacht rustig gehouden. Maar hoor dat hij al uren weer aan het rondlopen, schoonmaken en in zichzelf aan het praten is. Zit daarom met mijn partner televisie te kijken nu op het laagst, net hoorbare volume.
pi_182599075
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:43 schreef Twiitch het volgende:
Ik vind het ten eerste nogal lullig van de woningbouwcoöperatie dat ze het gesprek door laten gaan wanneer jij de enige bent die op komt dagen.
Een 'leidinggevende' gaat mij morgen bellen, beweren ze. Had weer gebeld en gedreigd met de pers en burgemeester. Moest toch iets proberen. Bovenstaande kan ik in ieder geval gebruiken in het telefoongesprek. Ik kwam opdagen op hun dringend advies. Nu fixeert hij zich op mij en mijn partner, waar ik al bang voor was en heb aangegeven voordat ik het gesprek in ging.
pi_182599183
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 18:01 schreef LookAtMe het volgende:
Wat gebeurt er als je(anoniem) tips doorbelt over een lading speed in z'n appartement?
Hier heb ik nog niet eens over nagedacht!
Steeds meer opties.
pi_182599286
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:23 schreef TomStall het volgende:

Verhuizen zoals iemand eerder postte zou ideaal zijn, maar overal zijn mafklappers op de wereld. In mijn ervaring (helaas) toch meerdere keren gezien dat bepaalde mensen bepaalde situaties aan trekken. Zoals TS de focus van de psychopaat op zich heeft gekregen. Dat was niet zijn/haar bedoeling, maar gebeurde wel.
Ik heb een enorme empathie voor mensen met (psychische) problemen. Dat is echt mijn valkuil, dat ik te aardig ben. Dat ik me iets aantrek van hun lot, terwijl ik ze niet eens ken. Daardoor weten ze me ook te vinden, denk ik. Mensen in het complex hier (de probleemgevallen) maken vaak een praatje met mij over hun issues. En nu ging ik in gesprek met iemand die compleet de weg kwijt is. Met wie niet te communiceren valt. Dit is een wijze les. Ben erg geschrokken gisteren, durf ik toe te geven.

Goede reactie dit trouwens (niet dat ik de rest niet waardeer), maar dit leidt tot ook wat zelfreflectie.

[ Bericht 0% gewijzigd door DePen op 18-10-2018 22:25:30 ]
  donderdag 18 oktober 2018 @ 22:33:40 #75
461530 Lizz519
Just Be Creative
pi_182599670
Zo dat is flink heftig, gelukkig al veel tips voor politie enzo.
Ik begrijp dat ze mensen met problemen een kans willen geven, maar als de politie moet komen omdat hij op iemands deuren en ramen staat te rammen omdat iemand op de kattenbak wou gaan zitten om zijn kat te vermoorden terwijl dat niet gebeurt is? (gelukkig is de kat oke ;) ) dat lijkt me voor die man zelf ook niks, laat staan voor de buren die er om heen leven. Vooral als ie je probeert te slaan en je gaat bedreigen, ik zou er met de buurt alles aan doen om hem op een andere plek te krijgen, denk dat dat voor iedereen beter is :Y :P .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')