abonnement Unibet Coolblue
pi_182549985
Dit weekend geef ik een feest omdat ik een huis gekocht heb en mijn tweede master behaald heb.
Nu heb ik wel vaker een feestje gegeven maar meestal was dat kleinschalig en de wat grotere waren lang geleden en in de zomer.

Nu zit ik met het probleem dat er veel meer mensen komen dan ik verwacht had, daar ben ik heel blij mee maar het zorgt ook voor logistieke problemen waaronder dat het niet meer in mijn huis past. Mijn verwachting is dat er nu zo'n 50 mensen komen waarvan een deel familie en met auto.

Nu heb ik alvast 10 kratten bier gehaald en 10 flessen witte wijn en 6 rode maar ook 2.0% radler, en 0,0% radler voor de autorijders (beide 18 flesjes). En ook nog een sloot frisdrank in blikjes.
Tevens beschik ik over 4 koelkasten wordt er een tent geregeld, 2 terrasheaters en wat krk speakers.

Nu heb ik verschillende vragen:
1. Is dit voldoende? Ik wil ook nog normaal alcoholvrij halen en 2 flessen sterke drank.
2. Wat doe ik in godesnaam met het eten. Ik kan bij elkaar 3 frietpannen regelen en zelf heb ik 2 ovens (waarvan 1 stoom). Maar hoeveel hapjes heb ik nodig? Ik zat zelf aan gemengde hapjes en minipizza's te denken. Maar sta ook open voor andere ideeen. Zolang het maar het regelen en bakken is voor 1 persoon.
3. Kan ik niet beter plastic bekers kan halen ipv bier en wijnglazen.
4. Hoeveel sta tafels zouden nodig zijn? De wat ouderen parkeer ik wel aan de eettafel maar het merendeel zal toch moeten staan.

Om het mezelf makkelijk te maken heb ik ook nog de hovenier staan dezelfde ochtend om de achtertuin aan te pakken |:(
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182550142
Ik ben niet zo van de drank en zo maar wel van de hapjes en ik vind gewoon dingen in de frituur mikken zo inspiratieloos dus hier wat basic ideetjes die zelfs iemand die niet veel in de keuken staat kan maken

Denk eens aan iets als flamenkuche, sateetjes, mini hamburgertje super cute
Brood en andere dingen om te dippen in dips van spinazie of artisjok of zo
Nacho's :9
Kipballetjes of gehaktballetjes
Krabkoekjes
Empanadas
Samosa's
Dumplings
pi_182550194
Plastic bekers, voldoende, is sowieso handig.
pi_182550222
Owja en rustig adem halen joh. 50 man is echt niet zo veel

Ik snap de paniek niet zo over plastic bekers en frituurpannen lenen
pi_182550249
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:52 schreef Allures het volgende:
Ik ben niet zo van de drank en zo maar wel van de hapjes en ik vind gewoon dingen in de frituur mikken zo inspiratieloos dus hier wat basic ideetjes die zelfs iemand die niet veel in de keuken staat kan maken

Denk eens aan iets als flamenkuche, sateetjes, mini hamburgertje super cute
Brood en andere dingen om te dippen in dips van spinazie of artisjok of zo
Nacho's :9
Kipballetjes of gehaktballetjes
Krabkoekjes
Empanadas
Samosa's
Dumplings
Welja, dan ben je even twee dagen bezig als je dat voro 50 man moet maken. :')

Gehaktballetjes is wel prima, en zou daarnaast wel gewoon hapjes de frituurpan inmikken joh. Ander ben je de hele tijd bezig met eten serveren en dat soort dingen, en kan je niet eens van je eigen feestje genieten.

Misschien nog één of twee mensen vragen die je willen helpen?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_182550318
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:58 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Welja, dan ben je even twee dagen bezig als je dat voro 50 man moet maken. :')

Gehaktballetjes is wel prima, en zou daarnaast wel gewoon hapjes de frituurpan inmikken joh. Ander ben je de hele tijd bezig met eten serveren en dat soort dingen, en kan je niet eens van je eigen feestje genieten.

Misschien nog één of twee mensen vragen die je willen helpen?
80% van dat lijstje kun je kopen :?
Je stelt je echt een beetje aan
pi_182550687
Kun je niet met de super afspreken dat alles wat nog dicht is en volledige kratten bier dat je die terug mag brengen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182550765
Pizza's ^O^
Frituurspul (zo'n mix met bitterballen enzo)
Blokjes kaas, worst, komkommer, cherrytomaatjes
Borrelnootjes
Zakken chips
Minitompoucen uit de vriezer (en ze hebben ook worteltjestaart en soesjes enzo) als gebakje vroeg op de avond.


Zou vooral niet teveel zelf maken. Is alles bij elkaar toch al snel (te) veel werk.
Somebody that I used to know
pi_182550937
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:52 schreef Allures het volgende:
Ik ben niet zo van de drank en zo maar wel van de hapjes en ik vind gewoon dingen in de frituur mikken zo inspiratieloos dus hier wat basic ideetjes die zelfs iemand die niet veel in de keuken staat kan maken

Denk eens aan iets als flamenkuche, sateetjes, mini hamburgertje super cute
Brood en andere dingen om te dippen in dips van spinazie of artisjok of zo
Nacho's :9
Kipballetjes of gehaktballetjes
Krabkoekjes
Empanadas
Samosa's
Dumplings
Nacho's had ik ook al in gedachten. Maar de rest is veel werk en ik wil niet de hele avond bezig zijn.

Idee is nu:
1 Ronde nacho's (3 of 4 standaard ovenschalen)
1 Ronde pizza's (2 mini's pp)
1 Ronde ovenhapjes (2 pp)

Tevens nog een shitload aan chips en nootjes en wat koud buffet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:40:29 #10
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182551071
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:52 schreef Allures het volgende:
Ik ben niet zo van de drank en zo maar wel van de hapjes en ik vind gewoon dingen in de frituur mikken zo inspiratieloos dus hier wat basic ideetjes die zelfs iemand die niet veel in de keuken staat kan maken

Denk eens aan iets als flamenkuche, sateetjes, mini hamburgertje super cute
Brood en andere dingen om te dippen in dips van spinazie of artisjok of zo
Nacho's :9
Kipballetjes of gehaktballetjes
Krabkoekjes
Empanadas
Samosa's
Dumplings
En ik vind het altijd zo'n onzin dat er zo gekunsteld gedaan moet worden met hapjes en er niet gewoon frituursnacks rondgedeeld worden :+ Daar heb ik veel meer zin in als ik bier aan het drinken ben. Alsof iemand vrijwillig op artisjokken gaat zitten kauwen...

@TS: denk er wel aan dat je die frietpannen en ovens dan niet allemaal op 1 groep gaat inprikken, want dan heb je ineens een feestje in de darkroom ;) Qua drank heeft het ook een beetje te maken met wie wat drinkt. Zitten er alleen maar bierdrinkers bij dan kon je wel eens te weinig hebben, drinken mensen allemaal fris of komen ze met de auto heb je zometeen nog 5 kratten over. De meeste bierdrinkers drinken hun bier wel uit de fles, glazen zou je ook kunnen huren voor een paar cent. Statafels moet je ook even kijken waar je plaats voor hebt, stuk of 6 of zo?
Don't let my username fool you...
pi_182551225
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:40 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

En ik vind het altijd zo'n onzin dat er zo gekunsteld gedaan moet worden met hapjes en er niet gewoon frituursnacks rondgedeeld worden :+ Daar heb ik veel meer zin in als ik bier aan het drinken ben. Alsof iemand vrijwillig op artisjokken gaat zitten kauwen...

@TS: denk er wel aan dat je die frietpannen en ovens dan niet allemaal op 1 groep gaat inprikken, want dan heb je ineens een feestje in de darkroom ;) Qua drank heeft het ook een beetje te maken met wie wat drinkt. Zitten er alleen maar bierdrinkers bij dan kon je wel eens te weinig hebben, drinken mensen allemaal fris of komen ze met de auto heb je zometeen nog 5 kratten over. De meeste bierdrinkers drinken hun bier wel uit de fles, glazen zou je ook kunnen huren voor een paar cent. Statafels moet je ook even kijken waar je plaats voor hebt, stuk of 6 of zo?
Ik skip de frietpannen. Ik ga alles op de oven doen en die heb ik beide al wel eens tegelijkertijd aan gehad.

Ik tel nu 26 bierdrinker en de rest alcoholvrij, wijn of iets anders.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182551273
Ik zou trouwens niet gaan priegelen met minipizzas's. Gewoon een paar grote (ristorante ofzo) en die na het bakken op een broodplank leggen en met een pizzasnijder in puntjes snijden en doorgeven. Die grotere zijn ook nog eens veel lekkerder.
Somebody that I used to know
pi_182551412
Je treft t want t blijft maar top weer, dus je kan lekker buiten staan. Dan uiteraard een BBQ aansteken en een zooi kipvleugels etc erop. Je kan ook bij een groothandel mini burgers en broodjes halen, plus je zet wat sla en plakken kaas en sauzen neer. Kunnen mensen zelf een (klein) burgertje in elkaar knutselen.

Als je de hoeveelheid werk niet ziet zitten om hapjes te maken kan je ook een slager bellen en vragen of ie een paar grote schalen salades en een bbq pakket aflevert. Alleen dan niet voor de volle 50 man bestellen natuurlijk, dan is het meteen compleet avondeten.

Wie is die ene persoon die alles gaat klaarmaken, toch niet jijzelf? Regel lekker een paar vrienden/vriendinnen die de hapjes maken en uitdelen zodat jij je met je gasten kan bezighouden en je laten feliciteren met alles :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_182551468
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:02 schreef Gripper het volgende:
Je treft t want t blijft maar top weer, dus je kan lekker buiten staan. Dan uiteraard een BBQ aansteken en een zooi kipvleugels etc erop. Je kan ook bij een groothandel mini burgers en broodjes halen, plus je zet wat sla en plakken kaas en sauzen neer. Kunnen mensen zelf een (klein) burgertje in elkaar knutselen.

Als je de hoeveelheid werk niet ziet zitten om hapjes te maken kan je ook een slager bellen en vragen of ie een paar grote schalen salades en een bbq pakket aflevert. Alleen dan niet voor de volle 50 man bestellen natuurlijk, dan is het meteen compleet avondeten.

Wie is die ene persoon die alles gaat klaarmaken, toch niet jijzelf? Regel lekker een paar vrienden/vriendinnen die de hapjes maken en uitdelen zodat jij je met je gasten kan bezighouden en je laten feliciteren met alles :)
Het is 's avonds maar een graad of 10 dus dat is best fris daarom trouwens ook geen BBQ zoals oorspronkelijk het idee was. tevens is het budget wel enigsinds beperkt.

Overigens is het idd het idee dat ik alles in mijn eentje ga doen. Wel mag lekker iedereen zijn eigen drank pakken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182551504
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is 's avonds maar een graad of 10 dus dat is best fris daarom trouwens ook geen BBQ zoals oorspronkelijk het idee was. tevens is het budget wel enigsinds beperkt.

Overigens is het idd het idee dat ik alles in mijn eentje ga doen. Wel mag lekker iedereen zijn eigen drank pakken.
Het blijft topweer, dus veel mensen gaan buiten staan.
Regel nou ff hulp. Al die mensen komen voor jou, sta jij alleen maar in de keuken en heb je aan het eind van de avond met niemand gepraat.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_182551604
@Gripper: Het idee is om alles klaar te hebben voor het feest zodat het alleen een oefening ovens aan doen is.

[ Bericht 81% gewijzigd door LPFAN op 16-10-2018 18:12:18 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182551636
Oh geen zorgen, dit is prima te doen. Ik heb een soortgelijke vraag wel eens voor een vriend beantwoord inclusief boodschappenlijst. Zal hem later vanmiddag eens opzoeken en posten.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:31:33 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182552991
Ligt toch ook een beetje aan de mensen die komen en wat "normaal" is. Verwachten ze superluxe ja dan kan je moeilijk aan komen nen kakken met frituur hapjes.
Ja kan wel, maar kan je opmerkingen verwachte.
En visa versa
pi_182553013
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:31 schreef Cue_ het volgende:
Ligt toch ook een beetje aan de mensen die komen en wat "normaal" is. Verwachten ze superluxe ja dan kan je moeilijk aan komen nen kakken met frituur hapjes.
Ja kan wel, maar kan je opmerkingen verwachte.
En visa versa
gewoon familie, vrienden en klasgenoten. Het is geen bruiloft ofzo.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:33:59 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182553050
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

gewoon familie, vrienden en klasgenoten. Het is geen bruiloft ofzo.
Verandert dan datgene wat ze willen eten/lekker vinden?
pi_182553140
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Verandert dan datgene wat ze willen eten/lekker vinden?
Ja wel het verwachtingspatroon. Op een bruiloft of gala verwacht ik luxere dingen dan een verjaardag.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:40:14 #22
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182553185
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Ja wel het verwachtingspatroon. Op een bruiloft of gala verwacht ik luxere dingen dan een verjaardag.
oftewel met bitterballen en dergelijke red je je wel
pi_182553313
Waarom geen fust gekozen? Of is dat niet rendabel met tien kratten bier?
pi_182553465
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:46 schreef sneakydesert het volgende:
Waarom geen fust gekozen? Of is dat niet rendabel met tien kratten bier?
Veel geknoei vaak en kratten blijven langer goed als ik er mee blijf zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:00:07 #25
286575 Roces18
Chef de party
pi_182553595
gewoon catering laten komen met 2 obers
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')