abonnement Unibet Coolblue
pi_182482202
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:37 schreef LookAtMe het volgende:
ntainer komt? Gaat de vuilnisman al het afval een voor een met de hand in de container gooien ofzo? Hier is het zo'n grijparm die de container leeg gooit dus ieders afval ligt bij elkaar, zodra het er bij is gegooit weet je niet meer wat van wie is.
Er gaan blijkbaar controleurs mee. De zakken waren open gesneden. Zwarte vuilniszakken mogen niet en snijden ze open, alleen doorzichtige zijn toegestaan. Een van m'n buren heeft ook een boete gehad omdat ze een verkeerd, niet-recyclebaar soort plastic in de pdm container hadden zitten.
pi_182482240
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:14 schreef kikoooooo het volgende:
Hier betalen we per kilo en kun je via de gemeente een slot op je container krijgen. Geen idee hoe dat werkt, maar t is wel mogelijk.
Ga ik ook eens naar informeren. Hebben ze nog een reden om de huisvuilbelasting weer omhoog te gooien.
pi_182482328
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 21:56 schreef Rozendael het volgende:

[..]

Je gemeente bluft.
Moeten dat soort wetten niet getoetst worden voordat het in werking gesteld wordt? Of gebeurt dat pas als iemand een rechtszaak begint, met het risico op hoger beroep en een weet ik hoe lang traject? Aangezien dit afvalbeleid pas een paar maanden bestaat en ze net voor het eerst boetes hebben uitgedeeld, zou het best kunnen zijn dat ik de eerste of een van de eersten ben.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:35:23 #29
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_182482570
mmm gemeente en bewijslast voering ... dat is twee dingen die elkaar niet goed kunnen verdragen .... dus dat laten ze aan de burger over ... hier geld dus ook net zo als bij de belasting de omgekeerde bewijst last ... de mensen van die containers moeten maar bewijzen dat het vuil niet van hun was

je zou toch bijna gaan denken om zo iets er op te zetten


Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_182484210
Waarom niet in elke straat een paar van die ondergrondse klik containers?

Plastic
Papier
GFT
Glas
Textiel
Poep :')

En gewoon te openen zonder pasje, en voor ieder adres een vast bedrag naar gezinssamensteling

Nu al die losse containers wekelijks gelegd worden kost poep veel co2/diesel, dit kan veel milieuvriendelijker.

En als men niet teveel hoeft te betalen gaat men vanzelf scheiden, liep laats langs zon plastic container bij een WKC, daar werd zelfs kattengrid erin gesmeten :')
Interessant he ?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:59:46 #31
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182484363
Afval voortaan in een doos stoppen en opsturen naar het stadhuis.
So we just called him Fred
pi_182485395
Het lijkt me het eenvoudigste om alleen het papier te scheiden (daar vind je je adres gegevens) en vervolgens de rest gewoon in een zwarte zak doen, en deze bij de container te zetten of in de bosjes te gooien. Als meer mensen dat doen gaan ze vanzelf wel weer op de ouderwetse manier het vuilnis ophalen.
Wel natuurlijk een beetje uit het zicht doen. :)
pi_182485437
Hier ook van die ongein, alleen woon ik in een appartement en kan gft dus gelukkig in een ondergrondse container dumpen en ben ik ervan af. Voor restafval moet ik aan het eind van de straat zijn, papier en gft moet weer ergens anders. Dus dat ik steeds een leuk rondje afval weggooien. Plastic wordt donderdag vroeg opgehaald en mag op woensdagavond pas na half negen aan de weg. Dat vergeet ik dus, of ik ben niet thuis en heb dan geen zin om 's avonds laat weer die zak op te halen en honderd meter verderop aan een paaltje te binden. Ik heb nu dus twee zakken met plastic in de berging staan. Ben ook niet de enige, want steeds meer mensen flikkeren dat plastic gewoon veel te vroeg tegen dat paaltje aan zodat het wegwaait en er komt ongedierte opaf.
Of een of andere sukkel heeft z'n auto voor een container/ophaalpunt geparkeerd zodat de vuilniswagen er niet bij kan en er niks wordt geleegd.

Werkt echt super zo.

Je betaalt als het goed is alleen nog voor restafval dus het is nu wel een sport geworden om zo min mogelijk daarvan te hebben en optimaal te scheiden. Maar veel mensen hebben daar schijt aan en flikkeren hun restafval gewoon met zak en al in de struiken.
Tap tap tap
pi_182486159
Is er eigenlijk wel een markt voor vies plastic? Voor compost uit huisvuil is de markt ook veel kleier dan oorspronkelijk verwacht, niemand wil compost van onbekende oorsprong voor serieuze doeleinden natuurlijk.

Ik heb dus al drie containers in de tuin staan en dan ook nog eens eigen bakken voor papier, wegwerpglas en statiegeld. Een inzamelpunt om de hoek voor al die fracties zou wel makkelijk zijn. Gewoon met de rolcontainer er naar toelopen en legen, bij voorkeur daar ook simpel kunnen uitspoelen. Hoeven ze van mij nooit meer langs de deuren om vuil te halen. Wel even iets verzinnen voor mensen die wat slechter ter been zijn natuurlijk.
pi_182486879
Wat een naaistreek om afval er bij te gooien. Hier gebeurt dat ook wel, maar dan wel het juiste afval en wij betalen niet per gewicht. Met andere woorden iedereen vindt het ook niet erg.

Kan maar weinig bedenken wat je er praktisch tegen kunt doen. Beleid dat afval moeilijk maakt, lokt ongehoorzaam gedrag uit.
pi_182486908
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:35 schreef RAVW het volgende:
je zou toch bijna gaan denken om zo iets er op te zetten

[ afbeelding ]
Het is wel de bedoeling dat de vuilnisman de bak aanraakt/leegt o|O
pi_182488158
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:27 schreef snabbi het volgende:
Wat een naaistreek om afval er bij te gooien. Hier gebeurt dat ook wel, maar dan wel het juiste afval en wij betalen niet per gewicht. Met andere woorden iedereen vindt het ook niet erg.

Kan maar weinig bedenken wat je er praktisch tegen kunt doen. Beleid dat afval moeilijk maakt, lokt ongehoorzaam gedrag uit.
Hier doen we ook niet zo moeilijk. Als ik eens veel groenzooi heb en het niet allemaal in de groenbak past, vraag ik het aan mijn overbuurvrouw. Oud vrouwtje wier bak misschien eens in de vier maanden wordt geleegd. Dan mag ik het gewoon daarin gooien.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:37:09 #38
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182493522
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:13 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Hier doen we ook niet zo moeilijk. Als ik eens veel groenzooi heb en het niet allemaal in de groenbak past, vraag ik het aan mijn overbuurvrouw. Oud vrouwtje wier bak misschien eens in de vier maanden wordt geleegd. Dan mag ik het gewoon daarin gooien.
Dat doen we hier ook wel als het zo uitkomt, maar dan vraag je het even van tevoren. Zomaar ongevraagd allerlei rotzooi in een bak dumpen waardoor een ander een prent krijgt lijkt me niet de bedoeling.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182592998
Ik heb op mijn containers geen huisnummer gezet, is dat verplicht? Laatst zette ik per ongeluk de papierbak ipv de restafval bak neer en die hebben ze niet geleegd. Zit geen waarschuwing of iets dergelijks bij. Mogen ze je daar echt een boete voor geven als je verkeerd spul in de verkeerde bak gooit?
Facts don't care about your feelings
  donderdag 18 oktober 2018 @ 17:35:50 #40
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182594353
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 16:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb op mijn containers geen huisnummer gezet, is dat verplicht? Laatst zette ik per ongeluk de papierbak ipv de restafval bak neer en die hebben ze niet geleegd. Zit geen waarschuwing of iets dergelijks bij. Mogen ze je daar echt een boete voor geven als je verkeerd spul in de verkeerde bak gooit?
Zie de website van je gemeente
So we just called him Fred
pi_182597537
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 16:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb op mijn containers geen huisnummer gezet, is dat verplicht?
Bij ons zit er een stikker met streepjescode en je adres op. Daarnaast zit in het plastic van de container zelf nog een code ingegraveerd die waarschijnlijk ook wel ergens geregistreerd is.
pi_182599342
Ik ben best bereid om afval te scheiden, papier in de papierbak, groen- en tuinafval in de biobak en de rest in de grijze container. En een ritje naar de milieustraat, ook geen probleem. Maar als ze me gaan lastigvallen met dit soort ongein dan zet ik wel een allesbrander neer... je betaalt steeds meer en mag minder inleveren en ook nog eens hun werk doen: sorteren.
pi_182617957
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:18 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ben best bereid om afval te scheiden, papier in de papierbak, groen- en tuinafval in de biobak en de rest in de grijze container. En een ritje naar de milieustraat, ook geen probleem. Maar als ze me gaan lastigvallen met dit soort ongein dan zet ik wel een allesbrander neer... je betaalt steeds meer en mag minder inleveren en ook nog eens hun werk doen: sorteren.
Ben er ook wel een beetje klaar mee eigenlijk. Twijfel ook om alles weer ouderwets bij elkaar in één vuilniszak te gooien en het dan eens de zoveel tijd met de kliko naar het inzamelpunt restafval te brengen. Voor deze ongein sorteerde ik altijd al vrijwillig PMD, maar dit werkt wel erg ontmoedigend. En als ze die restafvalpunten betaald gaan maken, dan zet ik de zakken er dan wel gewoon naast.
pi_182618566
Als dat hier gebeurt doe ik helemaal niets meer in de bakken. Elke zaterdag even mijn zooi ergens op een mooie plaats in de gemeente lozen. Ga niet de halve week besteden aan heen en weer lopen met al die tyfuszooi. En zeker niet voor die 150 euro per maand die al naar de gemeente gaat.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:47:41 #45
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182619921
De enige reden dat ze hier nog geen betaald afval hebben ingevoerd is het feit dat ik midden in een bosgebied woon en iedereen weet dat er massaal gedumpt gaat worden als er voor betaald moet worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182625906
Kaart het aan bij de buurtvereniging. Misschien hebben meerdere buren er last van? En bekijk via de gemeente of er mogelijk een slot op kan.
pi_182627545
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:23 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Moeten dat soort wetten niet getoetst worden voordat het in werking gesteld wordt? Of gebeurt dat pas als iemand een rechtszaak begint, met het risico op hoger beroep en een weet ik hoe lang traject? Aangezien dit afvalbeleid pas een paar maanden bestaat en ze net voor het eerst boetes hebben uitgedeeld, zou het best kunnen zijn dat ik de eerste of een van de eersten ben.
aangezien je niet zomaar afval mag gooien in andersmans bak is dat hun toets. Als burger kan je naar de rechter gaan om het te laten beoordelen.
Dit is hetzelfde vraagstuk bij post van de belastingdienst. Als zij een brief sturen dan heb je die automatisch ontvangen en kunnen zij boetes opleggen als je een aanslag niet betaald. Of je nu de brief ontvangen hebt of niet.... Helaas is daar jurispendentie voor.

[ Bericht 12% gewijzigd door sjorsie1982 op 20-10-2018 13:13:29 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182628602
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

aangezien je niet zomaar afval mag gooien in andersmans bak is dat hun toets. Als burger kan je naar de rechter gaan om het te laten beoordelen.
Dit is hetzelfde vraagstuk bij post van de belastingdienst. Als zij een brief sturen dan heb je die automatisch ontvangen en kunnen zij boetes opleggen als je een aanslag niet betaald. Of je nu de brief ontvangen hebt of niet.... Helaas is daar jurispendentie voor.
Jurisprudentie die zegt dat de gemeente moet terugbetalen als ze onvoldoende bewijs hebben bedoel je? :+
https://www.omroepwest.nl(...)te-moet-terugbetalen
dag
pi_182629203
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Jurisprudentie die zegt dat de gemeente moet terugbetalen als ze onvoldoende bewijs hebben bedoel je? :+
https://www.omroepwest.nl(...)te-moet-terugbetalen
nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')