abonnement Unibet Coolblue
pi_182395966
:( :( :(

De laatste tijd heb ik steeds vaker en meer last van blaren. Vroegah had ik hier ook vrij last van en toen besloten om nooit meer iets anders dan sneakers te dragen, daarna ging het eigenlijk lange tijd goed, met regelmatig lange wandelingen, zonder problemen.

En ineens is het weer terug en ik word er bloedchagrijnig van. Ik heb an sich best veel dingen geprobeerd, maar ik ben toch wel benieuwd naar de tips en tricks van MEDESLACHTOFFERS van deze verschrikkelijk aandoening.

:( :( :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:44:38 #2
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_182396003
Ik had laatst mooie nieuwe Panama Jack schoenen gekocht en een half uur aan gehad.

Pas na anderhalve week waren de blaren / open wonden op mijn hakken dicht gegroeid.

Wel veel hulp van Blaarpleisters gehad. Je voelt dan niks meer van die blaren. Wel na een dag of drie er af halen, de wond desinfecteren en weer even laten dRogen.
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:44:42 #3
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182396005
Normale schoenen en sokken dragen
Man of Steal.
pi_182396013
Intapen op blaargevoelige plekken, sporttape, dakpansgewijs.

Wel vooraf doen.

Wat ook helpt: eelt wegschaven, goede sokken dragen, zorgen dat schoenen goed ventileren, dus geen plastic zooi kopen maar goede kwaliteit leer.
Whatever...
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 8 oktober 2018 @ 19:08:12 #5
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_182396487
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
:( :( :(

De laatste tijd heb ik steeds vaker en meer last van blaren. Vroegah had ik hier ook vrij last van en toen besloten om nooit meer iets anders dan sneakers te dragen, daarna ging het eigenlijk lange tijd goed, met regelmatig lange wandelingen, zonder problemen.
:( :( :(
Ik ben geen medeslachtoffer, maar wel iemand die veel en ver loopt.

Zorg voor goede wandelschoenen. En bestel die niet via internet, maar ga passen en proeflopen in een goede winkel die verschillende keuzes heeft en personeel met verstand van zaken. De een zweert bij merk A (Meindl bijvoorbeeld), de ander bij merk B (Lowa) en dan zijn er ook nog mensen die goed lopen op merk C (Hanwag). Die merken hebben allemaal hun eigen eigenschappen en de ene persoon loopt goed op het ene, en de ander op het andere merk. Koop ze ook altijd minimaal een halve maat, en bij grote belasting een hele maat te groot. Je voeten zwellen op en dan worden ze groter.

Mocht je onderweg last krijgen van blaren, dan kun je Compeed (pleisters, soort nieuwe huid die de blaar ook leegzuigt) gebruiken. De een zweert erbij, de ander haat het. Ik gebruik het als het nodig is.
Als de blaren vaak op dezelfde plekken komen, dan zou je wandelwol ( https://www.wandelwol.nl/ ) kunnen proberen.
Ik heb erg vaak last van 1 teen aan mijn linkervoet, daar gebruik ik geen wandelwol voor, maar een heel dun laagje watten wat ik om de zere teen heen wikkel. Bij mij helpt dat goed. Ik heb het ook wel eens voor de achterkant van mijn voet gebruikt.

[ Bericht 1% gewijzigd door qltel op 08-10-2018 19:18:38 ]
  Vis een optie? maandag 8 oktober 2018 @ 19:15:23 #6
70532 loveli
N
pi_182396601
Als ik m'n voeten hiermee insmeer, kan ik in de zomer langer op hakken lopen zonder blaren te krijgen.

Helpt ook erg goed op wondjes die niet dicht willen.

https://www.mijnhuidonlin(...)caplast-siliconengel
crap in = crap out
pi_182396629
Compeed anti-blarenstick al geprobeerd? Bij mij hielp dat echt heel erg goed :)
pi_182416594
Meh, alles behalve la roche posay (en daadwerkelijke wandelschoenen waar ik geen geld aan uit durf te geven) wel geprobeerd. Zonder resultaat.

Ik ga die la roche creme eens proberen!

Bedankt voor de tips!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')