abonnement Unibet Coolblue
pi_182384726
Onderhand lijkt de totale gezondheidszorg op een communistisch bestel. Overal zie je medewerkers die het weinig tot niks interesseert wát er met de patiënt gebeurt. Ziekenhuis: ellenlange wachtrijen met uitloop in de afspraken, telefonisch onbereikbaar, waardeloze dienstverlening, niemand kent het totale plaatje etc (Radboud UMC uitgezonderd). Huisarts: wachttijden aan de telefoon van 15+ minuten, heel weinig spreekuren, doktoren vaak ziek/vakantie/studiereis enz.
Vanochtend had ik een afspraak bij de huisarts om 8:00. Sta ik even voor 8 voor de deur, is die gewoon nog dicht. Om 7:58 maken ze dan de deur open en ben je bij het aanmelden bij de assistente dus al te laat! Maar dat was niet erg vertelde ze, want de dokter was er ook nog niet "Die komt altijd pas om 8:05-8:10 meneer, kinderen hé" hoor je van de assistente. Word je half-geïnteresseerd gezien door de huisarts die EXACT dezelfde diagnose stelt als zijn collega en dus ook hetzelfde zalfje (uitslag) wil voorschrijven. Dat dus niet hé piet! Hem gezegd dat dat al eens gebeurt was en niet hielp. Werd het recept veranderd in een sterker middel.....als dat niet helpt dan dermatoloog. Naja, het zal wel.

Ga ik naar de apotheek, geen klanten in de zaak. Maar de dames moesten nog het weekend bespreken dus geen tijd voor mij. Zaak was al 45 minuten open...... Mijn recept wordt aangenomen en naast de computer gelegd, wordt niks mee gedaan want eerst moest er een trits Aliexpress bestellingen in orden gemaakt worden (privé). Dus na een kwartier werd pas gekeken naar mijn recept.

Dat, en de ervaringen van de laatste jaren doen de NL gezondheidszorg steeds meer op communisme lijken. Niemand interesseert het ene jota omdat ze eind van de maand toch de centen wel krijgen. In het buitenland kun je mákkelijk in de avond/weekend bij artsen terecht. In NL kom je nog niet eens bij de spoedeisende zorg terecht als het niet ernstig genoeg is. Tijdje geleden pols gebroken op zondagmiddag, krijg je aan de telefoon te horen dat je morgen naar de huisarts moet. Is niet levensbedreigend....
  maandag 8 oktober 2018 @ 09:29:59 #2
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182384984
Als je gewoon wat gezonder en verstandiger gaat leven heb je hier allemaal geen last van. Zie dit daarom dan gewoon als een goede motivatie.
Man of Steal.
pi_182385110
:D

Als je een kleine blik werpt in de recente geschiedenis, dan had je kunnen zien dat privatisering meestal niet tot gevolg heeft wat wordt voorgespiegeld. De kwaliteit gaat omlaag en de kosten stijgen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182385545
Kun je een voorbeeld geven van privatisering waarbij/waardoor de kosten niet zijn opgelopen en de kwaliteit is verbeterd?
pi_182392281
In de VS is het allemaal zeer geprivatiseerd, en het werkt daar echt niet beter dan hier. Kost ook een fortuin als je ziek bent, er zijn mensen daar met kaartjes in hun portomonee voor als ze worden aangereden waar op staat om geen abulance te bellen, omdat ze die niet kunnen betalen. De zorg in Nederland kan efficienter, maar liever niet door te privatiseren. Topmensen in de zorg zijn al genoeg aan het graaien.
pi_182405988
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:29 schreef SuperNeger het volgende:
Als je gewoon wat gezonder en verstandiger gaat leven heb je hier allemaal geen last van. Zie dit daarom dan gewoon als een goede motivatie.
Gezonder en verstandiger? Ik rook en drink niet, gebruik geen drugs, eet gezond, sport 4-5x in de week en let erop genoeg slaap te krijgen. Gewicht, bloeddruk en hartslag zijn uitstekend. En dan nog gezonder leven? Zoals jij het doet overkomen is het net alsof ik een losbandige levensstijl erop na houd.
Hetgeen waarvoor ik naar de HA moest is ook niet veroorzaakt door een ongezonde levensstijl.
Maar knáp dat jij een diagnose kunt stellen vanaf afstand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')