abonnement Unibet Coolblue
pi_182268581
quote:
'Flinke stijging vaste lasten in 2019'

De vaste lasten voor Nederlanders gaan volgend jaar flink omhoog. Huishoudens met drie personen zijn per jaar gemiddeld bijna 700 euro meer kwijt aan zaken als gas- en licht, huur en verzekeringen, berekende vergelijkingssite Pricewise. Alleenstaanden moeten rekening houden met een stijging van 450 euro.

De prijsvergelijker baseert zich onder meer op aangekondigde veranderingen in de Miljoenennota rond zorgpremies en belasting op energie. Daarnaast werd gekeken naar trends rond schadeverzekeringen en kosten voor tv en internet, waarvoor verhogingen worden verwacht.
De verwachte kostenstijging van dik tien procent komt onder meer op het conto van de hogere zorgpremies die op Prinsjesdag werden aangekondigd. Daarnaast wil het kabinet de belasting op energieverbruik door huishoudens verhogen. In combinatie met hogere tarieven voor gas en elektra kan de maandelijkse energierekening 30 euro hoger uitvallen, zo voorspelt Pricewise.

https://www.ad.nl/economi(...)en-in-2019~ad5be1d6/
pi_182268599
We worden weer flink genaaid!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:34:30 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_182268604
¤450 extra lasten, echt fantastisch!
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_182268781
Oh oh wat worden we genaaid. We zijn het land van 17 miljoen slachtoffers.

De koopkracht stijgt in 2019 gewoon. Elk jaar eventjes kritisch naar je vaste lasten krijgen en die paar tientjes per maand stijging kun je elders wel weer er af halen.

Een telefoontje naar de Ziggo en zeggen dat je op wilt zeggen levert al een aanbieding op die 3 tientjes per maand scheelt. Ik noem maar iets.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:46:56 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182268796
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:45 schreef Toefjes het volgende:
Oh oh wat worden we genaaid. We zijn het land van 17 miljoen slachtoffers.

De koopkracht stijgt in 2019 gewoon. Elk jaar eventjes kritisch naar je vaste lasten krijgen en die 2 tientjes per maand stijging kun je elders wel weer er af halen.

Een telefoontje naar de Ziggo en zeggen dat je op wilt zeggen levert al een aanbieding op die 3 tientjes per maand scheelt. Ik noem maar iets.
Deze man weet _O_
pi_182268817
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Deze man weet _O_
Haha ja, echt grappig die gasten. Kreeg nog 6 maanden Fox eredivisie live ook *O*
pi_182268887
quote:
De prijsvergelijker baseert zich onder meer op aangekondigde veranderingen in de Miljoenennota rond zorgpremies en belasting op energie. Daarnaast werd gekeken naar trends rond schadeverzekeringen en kosten voor tv en internet, waarvoor verhogingen worden verwacht.
Ah, een prijsvergeljker die oproept dat mensen zo snel mogelijk moeten proberen betere deals te maken door goedkopere aanbiedingen op te zoeken voor bepaalde vaste lasten, omdat anders ze erg duur uit zijn...

Driemaal raden _wie_ nu werkelijk hoopt te profiteren daarvan, analoog aan de "wij van WC-eend' nu een 'Wij van Prijsvergelijkings-site XYZ'.

Belachelijk voroal dat dit soort pure Advertorials nu gepresenteerd worden als serieuze persberichten en doodleuk doorgeplaatst worden door ook serieuze media (alhoewel het AD dat nooit echt was, al kan ik me herinneren dat ze ooit in de problemen kwamen toen autohandelaren hen gingen boycotten als adverteerders omdat ze een iets te kritisch artikel over de auto-industrie geplaatst hadden... daarna beloofden ze dat nooti meer te doen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_182268919
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Haha ja, echt grappig die gasten. Kreeg nog 6 maanden Fox eredivisie live ook *O*
Ik heb een half jaar fim1 gekregen omdat ik een fantastische trouwe klant ben :Y

Verder zie ik het wel volgend jaar. Geloof niet dat ik er beter van ga worden maar we maken er maar weer het beste van.
pi_182268962
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:56 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Ik heb een half jaar fim1 gekregen omdat ik een fantastische trouwe klant ben :Y

Verder zie ik het wel volgend jaar. Geloof niet dat ik er beter van ga worden maar we maken er maar weer het beste van.
Gewoon een goedkopere aanbieder opzoeken en daarmee schermen. De eerste aanbieding was 6 maanden voor internet en televisie voor 34,95 en 4 maanden Fox voor 8,95 per maand. Die geweigerd, en daarna kwamen ze met 6 maanden voor 34,95 en een half jaar Fox.

Iets langer je poot stijf houden misschien :P

Wel jammer dat je eerst moet dreigen met opzeggen voordat je je "waardering" krijgt.
pi_182269004
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Gewoon een goedkopere aanbieder opzoeken en daarmee schermen. De eerste aanbieding was 6 maanden voor internet en televisie voor 34,95 en 4 maanden Fox voor 8,95 per maand. Die geweigerd, en daarna kwamen ze met 6 maanden voor 34,95 en een half jaar Fox.

Iets langer je poot stijf houden misschien :P

Wel jammer dat je eerst moet dreigen met opzeggen voordat je je "waardering" krijgt.
Yep bellen zou eigenlijk helemaal niet nodig moeten zijn, daar men wel de tijd aan het bellen kwijt is.
De (domme) delft in deze dan weer het onderspit.
Of heet het naief.

Edit Ziggo wil dan wel dat men een nieuw jaarcontract aangaan doet, waar men pas onderuit kan bij contractbreuk toch?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2018 10:06:53 ]
pi_182269028
Maar wat waar is lijkt mij waar, 3% erbij en 5 tot meer lasten verhoging.
pi_182269122
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep bellen zou eigenlijk helemaal niet nodig moeten zijn, daar men wel de tijd aan het bellen kwijt is.
De (domme) delft in deze dan weer het onderspit.
Of heet het naief.

Edit Ziggo wil dan wel dat men een nieuw jaarcontract aangaan doet, waar men pas onderuit kan bij contractbreuk toch?
Contract duurt 12 maanden. Daarna gewoon weer bellen, Als er geen leuke aanbieding komt gewoon alsnog naar een goedkopere overstappen.

Er valt best her en der genoeg te besparen zonder in te hoeven leveren op je levensstandaard. Vaak is één half dagje zoeken per jaar op het internet en met verschillende aanbieders bellen of mailen (gsm, internet/bellen, energieleveranciers, autoverzekering etc etc) erg rendabel.

Doe je dat niet, dan ga je gewoon mee met de massa de hoogte in qua lastenstijging. Maar dat is dan wel je eigen keuze.
pi_182269141
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Contract duurt 12 maanden. Daarna gewoon weer bellen, Als er geen leuke aanbieding komt gewoon alsnog naar een goedkopere overstappen.

Er valt best her en der genoeg te besparen zonder in te hoeven leveren op je levensstandaard. Vaak is één half dagje zoeken per jaar op het internet en met verschillende aanbieders (gsm, internet/bellen, energieleveranciers, autoverzekering etc etc) erg rendabel.

Doe je dat niet, dan ga je gewoon mee met de massa de hoogte in qua lastenstijging. Maar dat is dan wel je eigen keuze.
Vertel mij iets, ik heb een , prive foonabbo voor 4¤ per maand.

Ik ben dan wel een Limburger maar groener als de groenste Huillander.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2018 10:14:07 ]
pi_182269167
Het is per persoon verschillend.

Sommigen gaan erop vooruit maar zoals altijd zullen er mensen zijn die er op achteruit gaan.

Hoe groter uw vermogen hoe kleiner de impact van belastingverhogingen en invoering van nieuwe belastingen en accijnzen zijn.

Voorbeeldje;

Iemand gebruikt voor 1000 ¤ energie per jaar een heeft 20.000 netto jaarinkomen.

Er komt 250 aan energiebelasting bij dat hakt er aardig in!!

Vervolgens gebruikt persoon twee 2000 ¤ aan energie per jaar maar heeft deze als netto salaris 120.000 euro en ontvang deze persoon 50.000 euro aan dividenden en 75.000 euro aan huur.

Persoon twee merkt nauwelijks iets van de verhogingen.

Die 500 euro aan extra energiebelasting merkt persoon twee niet eens op.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:16:51 #15
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182269194
Inkomsten belasting gaat wel omlaag dus zo erg zal het allemaal niet zijn ...
"Hoka Hey!"
pi_182269219
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:16 schreef matspontius het volgende:
Inkomsten belasting gaat wel omlaag dus zo erg zal het allemaal niet zijn ...
Dat bedoel ik. Op basis van diezelfde troonrede waarop dit slachtoffer topic is gebaseerd is gewoon berekend dat we er vrijwel allemaal op vooruit gaan.

Gewoon een stukje stemmingmakerij dus.
pi_182269236
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:15 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Het is per persoon verschillend.

Sommigen gaan erop vooruit maar zoals altijd zullen er mensen zijn die er op achteruit gaan.

Hoe groter uw vermogen hoe kleiner de impact van belastingverhogingen en invoering van nieuwe belastingen en accijnzen zijn.

Voorbeeldje;

Iemand gebruikt voor 1000 ¤ energie per jaar een heeft 20.000 netto jaarinkomen.

Er komt 250 aan energiebelasting bij dat hakt er aardig in!!

Vervolgens gebruikt persoon twee 2000 ¤ aan energie per jaar maar heeft deze als netto salaris 120.000 euro en ontvang deze persoon 50.000 euro aan dividenden en 75.000 euro aan huur.

Persoon twee merkt nauwelijks iets van de verhogingen.

Die 500 euro aan extra energiebelasting merkt persoon twee niet eens op.
Een gezegde hier in huis, men strekt zich naar de deken, als de deken klein is kan het ook.
Heeft men een grote wil men gestrekt liggen, vergeet nooit dat het met de kleine deken ook ging, leve de economie. Dan kan men het vergeten dat de economie weer aantrekken doet als men dat niet vergeet. Vandaar dat men met de eerste levensbehoefte aan de gang is toch?
pi_182269252
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een gezegde hier in huis, men strekt zich naar de deken, als de deken klein is kan het ook.
Heeft men een grote wil men gestrekt liggen, vergeet nooit dat het met de kleine deken ook ging, leve de economie. Dan kan men het vergeten dat de economie weer aantrekken doet als men dat niet vergeet. Vandaar dat men met de eerste levensbehoefte aan de gang is toch?
Waar houdt het gezegde precies op?
pi_182269274
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Waar houdt het gezegde precies op?
Waar ik weinig van heb ben ik zuinig op, is dat voldoende voor je!
En ik heb altijd te weinig, ik krijg mijn hals niet vol!
pi_182269298
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar ik weinig van heb ben ik zuinig op, is dat voldoende voor je!
En ik heb altijd te weinig, ik krijg mijn hals niet vol!
Volledig helder dit, dank je ^O^
pi_182269426
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Volledig helder dit, dank je ^O^
Als men echter aan de eerste levensbehoeftes gaat klooien zal ik ook aan mijn centjes komen aan het gaan,of ik zou ik kou of/en honger lijden dan?
Maar des al niet te min drie keer vallen en ik ben in Duitsland, vijf keer vallen in Belgie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2018 10:35:46 ]
pi_182269665
Wat een dom, tendentieus en eenzijdig artikel. De kop is alleen maar bedoeld om reacties uit te lokken, terwijl mensen er netto gewoon op vooruit gaan. Net als dat gezeik over de btw en dat we daarom 'gepakt' worden.
pi_182269773
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:45 schreef Confetti het volgende:
Wat een dom, tendentieus en eenzijdig artikel. De kop is alleen maar bedoeld om reacties uit te lokken, terwijl mensen er netto gewoon op vooruit gaan. Net als dat gezeik over de btw en dat we daarom 'gepakt' worden.
En jij wil met deze reactie niks uitlokken? Nou als je wil kan je het krijgen, als men jouw pakken doet heb ik er misschien helemaal geen probleem mee!
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:56:51 #24
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182269829
Maar jongens, gelukkig wordt de dividendbelasting afgeschaft!
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_182269848
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:56 schreef Zihuatanejo het volgende:
Maar jongens, gelukkig wordt de dividendbelasting afgeschaft!
Was dat niet ongeveer het bedrag wat men beoogd te halen met de BTW verhoging?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')