abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:54:25 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182272657
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou nee, wat jij wilt is dat we het een bestemming geven... Het is en blijft een compensatie voor schade... Zoals die auto.

Hoe wil je het dan noemen??? Je mag het geen milieu belasting noemen van jou, waarom niet?

Inkomstenbelasting wordt toch ook niet in directe zin in inkomen besteed?
Hoe compenseert het de milieu schade dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182272666
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe compenseert het de milieu schade dan?
Hoe compenseert inkomenstenbelasting jouw inkomen dan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182272674
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe compenseert het de milieu schade dan?
De staat krijgt toch geld? Een financiële vergoeding voor alle Nederlanders?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182272721
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 06:34 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Tezelfdertijd kan treinreizen goedkoper gemaakt worden. Zodat je voor zeg 50 euro per enkele reis uitgeslapen met de nachttrein in Amsterdam - Wien Hbf - Zagreb - Split/Sarajevo arriveert met een ontbijt in je couchette verzorgd door de OBB bijvoorbeeld.

Binnen Europa zou het vliegtuig nooit een optie moeten zijn.
Ja, alleen kan dat dus nooit uit. Je vergeet even dat je een GIGANTISCHE infrastructuur nodig hebt om iedere dag dat treintje te laten rijden, ipv een vliegtuig en twee strepen asfalt. En dat kost en BAK geld.

En dat er echt niet zoveel mensen van Amsterdam naar Sarajevo willen. Fuck, de meeste Amsterdammers kunnen echt Sarajevo niet aanwijzen.

quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 06:28 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Eens.

Treinreizen is nu vaak duurder dan het vliegtuig, terwijl treinreizen veel milieuvriendelijker is.
Er is geen directe correlatie vereist tussen Mileubelasting en prijs van je vervoer
pi_182272743
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 07:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Op prijs zouden deze allemaal kunnen concurreren als bij de luchtvaart btw en accijnzen zouden komen. Dan kunnen we idd niet meer voor 20 euro 1000 kilometer vliegen. :D
Kijk even naar de prijzen van een treinkaartje naar barcelona, en dan naar Transavia.

Al hef je 500% belasting, dan ben je er nog niet.
pi_182272777
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, alleen kan dat dus nooit uit. Je vergeet even dat je een GIGANTISCHE infrastructuur nodig hebt om iedere dag dat treintje te laten rijden, ipv een vliegtuig en twee strepen asfalt. En dat kost en BAK geld.

En dat er echt niet zoveel mensen van Amsterdam naar Sarajevo willen. Fuck, de meeste Amsterdammers kunnen echt Sarajevo niet aanwijzen.

[..]

Er is geen directe correlatie vereist tussen Mileubelasting en prijs van je vervoer
Al rijdt zo een trein 2x per week.... Alleen in de zomer? Toch prima? Goederentreinen kunnen ook over het spoor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:01:09 #107
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182272780
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

De staat krijgt toch geld? Een financiële vergoeding voor alle Nederlanders?
De staat krijgt geld ja, wat ze verpakken als milieumaatregel ter compensatie van de gedachte schade. Maar er worden vervolgens uitkeringen van betaald omdat er niets van naar maatregelen gaat voor het milieu.

Dus is het een ordinaire belastingmaatregel, zonder enig positief effect. Niet voor het milieu, niet voor de staatskas, niet voor een financiële vergoeding voor alle NL'ers. Wat jij dus presenteert, wat als een sigaar uit eigen doos gezien moet worden, lekker rondschuiven met geld en salarisvretende ambtenaren bekostigen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182272796
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:01 schreef Red_85 het volgende:
De staat krijgt geld ja, wat ze verpakken als milieumaatregel ter compensatie van de gedachte schade. Maar er worden vervolgens uitkeringen van betaald omdat er niets van naar maatregelen gaat voor het milieu.
Als jouw auto total loss wordt gereden en je krijgt 1000 euro, ben je toch niet verplicht een nieuwe auto te kopen van 1000 euro?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182272814
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:01 schreef Red_85 het volgende:
Dus is het een ordinaire belastingmaatregel, zonder enig positief effect. Niet voor het milieu, niet voor de staatskas, niet voor een financiële vergoeding voor alle NL'ers. Wat jij dus presenteert, wat als een sigaar uit eigen doos gezien moet worden, lekker rondschuiven met geld en salarisvretende ambtenaren bekostigen.
Het is een economisch efficiente oplossing omdat mensen voor de totale schade betalen, en als die totale prijs te hoog wordt dan is de waarde die wordt toegevoegd bij die transactie blijkbaar lager dan de kosten. Wat zonder die belasting niet zo hoeft te zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:02:54 #110
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182272816
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als jouw auto total loss wordt gereden en je krijgt 1000 euro, ben je toch niet verplicht een nieuwe auto te kopen van 1000 euro?
Je blijft in rondjes argumenten met argumenten die los staan van de discussie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182272860
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je blijft in rondjes argumenten met argumenten die los staan van de discussie.
...

Als jij dit niet kunt begrijpen zijn we inderdaad klaar met de discussie. Iemand compenseren voor schade dicteert niet wat dat persoon met dat gekregen bedrag moet doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182272883
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is een economisch efficiente oplossing omdat mensen voor de totale schade betalen, en als die totale prijs te hoog wordt dan is de waarde die wordt toegevoegd bij die transactie blijkbaar lager dan de kosten. Wat zonder die belasting niet zo hoeft te zijn.
= Gedragsverandering op een economisch efficiënte manier.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182272891
Sowieso is Eindhoven alleen interessant voor een kleine groep mensen omdat het qua OV klote te bereiken is, en ook veel concurrentie heeft vlak over de grens.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182272911
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Al rijdt zo een trein 2x per week.... Alleen in de zomer? Toch prima? Goederentreinen kunnen ook over het spoor.
En de rest van de week dan? Pech?
pi_182272913
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk niet dat wij in het dichtbevolkte NL moeten gaan zitten wachten op transfervluchten. Voor die paar euro per passagier kunnen ze dat beter in economische minder ontwikkelde gebieden doen waar er ook minder last van hebben. Het is toch bizar om miljoenen mensen in lawaai en stank te zetten voor een paar euro winst van een ondernemer.
Op de tweede plaats zou vliegen belast moeten worden, dus tax op kerosine en BTW op de tickets. Nu is alles belastingvrij, waardoor tickets bizar goedkoop zijn en de drempel om te vliegen ongeveer op nu ligt. Een vliegticket zo minstens net zo duur meoten zijn als een treinkaartje.
Daar zitten twee kanten aan, doordat schiphol zo'n belangrijke hub is hebben we relatief gezien vanuit NL ook veel point to point verbindingen zonder overstappen. Wat een impact heeft op de aantrekkelijkheid van NL als geheel.

Tevens is het wel tof dat je als Brabander niet elke keer naar schiphol hoeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182272922
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:07 schreef raptorix het volgende:
Sowieso is Eindhoven alleen interessant voor een kleine groep mensen omdat het qua OV klote te bereiken is, en ook veel concurrentie heeft vlak over de grens.
Wat? Omdat je een shuttlebusje moet nemen?

Ga eens naar Groningen of maastricht joh.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:09:21 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182272926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is een economisch efficiente oplossing omdat mensen voor de totale schade betalen, en als die totale prijs te hoog wordt dan is de waarde die wordt toegevoegd bij die transactie blijkbaar lager dan de kosten. Wat zonder die belasting niet zo hoeft te zijn.
Het is helemaal geen economisch efficiente oplossing.

https://www.luchtvaartnie(...)ing-in-2021-invoeren
quote:
Tegen de vliegbelasting is veel verzet. De heffing, die bedoeld is om de staatskas te spekken, zorgt volgens onderzoeker voor een afname van 12,5 miljoen passagiers op Schiphol en het verlies van 37.500 banen.
Voor die 37.500 gaat de staat uitkering betalen, ipv dat ze inkomstenbelasting en hogere btw wat bij een salaris hoort, zullen ontvangen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182272943
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

En de rest van de week dan? Pech?
Jij wilt 2x per week naar Budapest voor vakantie dat je 24 uur in de trein zit? Als die trein op die manier vol kan zitten wel ja, anders 1x per dag als het kan hoor, geen probleem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182273037
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij wilt 2x per week naar Budapest voor vakantie dat je 24 uur in de trein zit? Als die trein op die manier vol kan zitten wel ja, anders 1x per dag als het kan hoor, geen probleem.
Ja behalve dat er nu meerdere ritten per dag gaan. Per land. En wat nou voor mensen die niet voor de lol naar budapest gaan?

Zaken? Familie?
pi_182273061
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat? Omdat je een shuttlebusje moet nemen?

Ga eens naar Groningen of maastricht joh.
In vergelijking met Schiphol, daar stap je met de trein direct uit onder de vertrekhal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182273066
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja behalve dat er nu meerdere ritten per dag gaan. Per land. En wat nou voor mensen die niet voor de lol naar budapest gaan?

Zaken? Familie?
Voor zaken is reistijd van belang dusseh, kansloze missie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182273085
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Voor zaken is reistijd van belang dusseh, kansloze missie.
Dus, geen zaken meer?
pi_182273092
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

In vergelijking met Schiphol, daar stap je met de trein direct uit onder de vertrekhal.
Ja... zo ken ik er nog wel een paar.
pi_182273093
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dus, geen zaken meer?
Vliegtuig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182273102
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vliegtuig.
Dat wilde je toch afschaffen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')