Hoe compenseert het de milieu schade dan?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou nee, wat jij wilt is dat we het een bestemming geven... Het is en blijft een compensatie voor schade... Zoals die auto.
Hoe wil je het dan noemen??? Je mag het geen milieu belasting noemen van jou, waarom niet?
Inkomstenbelasting wordt toch ook niet in directe zin in inkomen besteed?
Hoe compenseert inkomenstenbelasting jouw inkomen dan?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe compenseert het de milieu schade dan?
De staat krijgt toch geld? Een financiële vergoeding voor alle Nederlanders?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe compenseert het de milieu schade dan?
Ja, alleen kan dat dus nooit uit. Je vergeet even dat je een GIGANTISCHE infrastructuur nodig hebt om iedere dag dat treintje te laten rijden, ipv een vliegtuig en twee strepen asfalt. En dat kost en BAK geld.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 06:34 schreef lao_tse het volgende:
[..]
Tezelfdertijd kan treinreizen goedkoper gemaakt worden. Zodat je voor zeg 50 euro per enkele reis uitgeslapen met de nachttrein in Amsterdam - Wien Hbf - Zagreb - Split/Sarajevo arriveert met een ontbijt in je couchette verzorgd door de OBB bijvoorbeeld.
Binnen Europa zou het vliegtuig nooit een optie moeten zijn.
Er is geen directe correlatie vereist tussen Mileubelasting en prijs van je vervoerquote:Op dinsdag 2 oktober 2018 06:28 schreef lao_tse het volgende:
[..]
Eens.
Treinreizen is nu vaak duurder dan het vliegtuig, terwijl treinreizen veel milieuvriendelijker is.
Kijk even naar de prijzen van een treinkaartje naar barcelona, en dan naar Transavia.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 07:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Op prijs zouden deze allemaal kunnen concurreren als bij de luchtvaart btw en accijnzen zouden komen. Dan kunnen we idd niet meer voor 20 euro 1000 kilometer vliegen.
Al rijdt zo een trein 2x per week.... Alleen in de zomer? Toch prima? Goederentreinen kunnen ook over het spoor.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, alleen kan dat dus nooit uit. Je vergeet even dat je een GIGANTISCHE infrastructuur nodig hebt om iedere dag dat treintje te laten rijden, ipv een vliegtuig en twee strepen asfalt. En dat kost en BAK geld.
En dat er echt niet zoveel mensen van Amsterdam naar Sarajevo willen. Fuck, de meeste Amsterdammers kunnen echt Sarajevo niet aanwijzen.
[..]
Er is geen directe correlatie vereist tussen Mileubelasting en prijs van je vervoer
De staat krijgt geld ja, wat ze verpakken als milieumaatregel ter compensatie van de gedachte schade. Maar er worden vervolgens uitkeringen van betaald omdat er niets van naar maatregelen gaat voor het milieu.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
De staat krijgt toch geld? Een financiële vergoeding voor alle Nederlanders?
Als jouw auto total loss wordt gereden en je krijgt 1000 euro, ben je toch niet verplicht een nieuwe auto te kopen van 1000 euro?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:01 schreef Red_85 het volgende:
De staat krijgt geld ja, wat ze verpakken als milieumaatregel ter compensatie van de gedachte schade. Maar er worden vervolgens uitkeringen van betaald omdat er niets van naar maatregelen gaat voor het milieu.
Het is een economisch efficiente oplossing omdat mensen voor de totale schade betalen, en als die totale prijs te hoog wordt dan is de waarde die wordt toegevoegd bij die transactie blijkbaar lager dan de kosten. Wat zonder die belasting niet zo hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:01 schreef Red_85 het volgende:
Dus is het een ordinaire belastingmaatregel, zonder enig positief effect. Niet voor het milieu, niet voor de staatskas, niet voor een financiële vergoeding voor alle NL'ers. Wat jij dus presenteert, wat als een sigaar uit eigen doos gezien moet worden, lekker rondschuiven met geld en salarisvretende ambtenaren bekostigen.
Je blijft in rondjes argumenten met argumenten die los staan van de discussie.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als jouw auto total loss wordt gereden en je krijgt 1000 euro, ben je toch niet verplicht een nieuwe auto te kopen van 1000 euro?
...quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je blijft in rondjes argumenten met argumenten die los staan van de discussie.
= Gedragsverandering op een economisch efficiënte manier.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is een economisch efficiente oplossing omdat mensen voor de totale schade betalen, en als die totale prijs te hoog wordt dan is de waarde die wordt toegevoegd bij die transactie blijkbaar lager dan de kosten. Wat zonder die belasting niet zo hoeft te zijn.
En de rest van de week dan? Pech?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Al rijdt zo een trein 2x per week.... Alleen in de zomer? Toch prima? Goederentreinen kunnen ook over het spoor.
Daar zitten twee kanten aan, doordat schiphol zo'n belangrijke hub is hebben we relatief gezien vanuit NL ook veel point to point verbindingen zonder overstappen. Wat een impact heeft op de aantrekkelijkheid van NL als geheel.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat wij in het dichtbevolkte NL moeten gaan zitten wachten op transfervluchten. Voor die paar euro per passagier kunnen ze dat beter in economische minder ontwikkelde gebieden doen waar er ook minder last van hebben. Het is toch bizar om miljoenen mensen in lawaai en stank te zetten voor een paar euro winst van een ondernemer.
Op de tweede plaats zou vliegen belast moeten worden, dus tax op kerosine en BTW op de tickets. Nu is alles belastingvrij, waardoor tickets bizar goedkoop zijn en de drempel om te vliegen ongeveer op nu ligt. Een vliegticket zo minstens net zo duur meoten zijn als een treinkaartje.
Wat? Omdat je een shuttlebusje moet nemen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:07 schreef raptorix het volgende:
Sowieso is Eindhoven alleen interessant voor een kleine groep mensen omdat het qua OV klote te bereiken is, en ook veel concurrentie heeft vlak over de grens.
Het is helemaal geen economisch efficiente oplossing.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is een economisch efficiente oplossing omdat mensen voor de totale schade betalen, en als die totale prijs te hoog wordt dan is de waarde die wordt toegevoegd bij die transactie blijkbaar lager dan de kosten. Wat zonder die belasting niet zo hoeft te zijn.
Voor die 37.500 gaat de staat uitkering betalen, ipv dat ze inkomstenbelasting en hogere btw wat bij een salaris hoort, zullen ontvangen.quote:Tegen de vliegbelasting is veel verzet. De heffing, die bedoeld is om de staatskas te spekken, zorgt volgens onderzoeker voor een afname van 12,5 miljoen passagiers op Schiphol en het verlies van 37.500 banen.
Jij wilt 2x per week naar Budapest voor vakantie dat je 24 uur in de trein zit? Als die trein op die manier vol kan zitten wel ja, anders 1x per dag als het kan hoor, geen probleem.quote:
Ja behalve dat er nu meerdere ritten per dag gaan. Per land. En wat nou voor mensen die niet voor de lol naar budapest gaan?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij wilt 2x per week naar Budapest voor vakantie dat je 24 uur in de trein zit? Als die trein op die manier vol kan zitten wel ja, anders 1x per dag als het kan hoor, geen probleem.
In vergelijking met Schiphol, daar stap je met de trein direct uit onder de vertrekhal.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat? Omdat je een shuttlebusje moet nemen?
Ga eens naar Groningen of maastricht joh.
Voor zaken is reistijd van belang dusseh, kansloze missie.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja behalve dat er nu meerdere ritten per dag gaan. Per land. En wat nou voor mensen die niet voor de lol naar budapest gaan?
Zaken? Familie?
Dus, geen zaken meer?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Voor zaken is reistijd van belang dusseh, kansloze missie.
Ja... zo ken ik er nog wel een paar.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
In vergelijking met Schiphol, daar stap je met de trein direct uit onder de vertrekhal.
Vliegtuig.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |