abonnement Unibet Coolblue
pi_182257467
Hey allemaal,

Ik heb een vliegticket geboekt naar Cambodja van 3 oktober tot 22 oktober. Een paar maanden terug, alleen beetje stom achteraf vergeten na te denken dat er dan nog regenseizoen is. Nu ben ik wel eerder in enkele landen in zuid-oost-Azië geweest maar niet echt in het regenseizoen.
Na rondzoeken op het internet ben ik nog niet veel wijzer geworden. Is het zo dat het de hele dag door regent of regent het een paar uurtjes meestal? Iemand die dat weet?

Ik wil graag een aantal bezienswaardigheden gaan bezoeken, tevens van het uitgaansleven gaan genieten. En daarvoor vind ik het niet erg als er regen is. Maar ik wil eigenlijk ook een aantal dagen duiken en van de mooie stranden genieten en dat laatste zie ik een beetje in duigen vallen. Heb al wel rondgekeken of ik vanaf phnom penh eventueel naar andere bestemmingen kan vliegen en dat is allemaal goed te doen qua prijs en tijd. Heeft iemand toevallig tips voor mij?

Alvast bedankt 😊
pi_182258032
Ik was een keer in Indonesië tijdens het regenseizoen en dat hield eigenlijk in dat het bijna elke dag korte tijd heel hard regende en de rest van de dag was het prima weer. Dat was overigens een duikvakantie en heb er uitstekend gedoken, ondanks dat er soms regen was. Onder water word je toch ook nat.
pi_182258112
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:26 schreef Farenji het volgende:
Ik was een keer in Indonesië tijdens het regenseizoen en dat hield eigenlijk in dat het bijna elke dag korte tijd heel hard regende en de rest van de dag was het prima weer. Dat was overigens een duikvakantie en heb er uitstekend gedoken, ondanks dat er soms regen was. Onder water word je toch ook nat.
Ja daar heb je sowieso een punt. Als het idd maar een korte tijd per dag is zou het helemaal prima zijn. Alleen de weersvoorspellingen geven dat niet echt duidelijk weer 😉
Ondanks dat heb ik er sowieso zin in, en ga ik sowieso duiken. Dan maar minder in de zon bakken als het niet anders is.
pi_182258190
Misschien kun je een paraplu meenemen? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182258346
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:35 schreef oranjevogel1 het volgende:
Misschien kun je een paraplu meenemen? :?
Whahaha dat kan maar als het echt de hele dag regent dan is dat ook erg vervelend. Dan vlieg ik liever een paar uur verder door voor de zon 😉
pi_182259601
Vele jaren terug was ik er begin november en vond het meevallen. Af en toe een behoorlijke bui, maar ook vaak zon tussen de wolken.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182261763
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:46 schreef miro86 het volgende:
Vele jaren terug was ik er begin november en vond het meevallen. Af en toe een behoorlijke bui, maar ook vaak zon tussen de wolken.
Hij gaat een maandje eerder. ;)
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182267473
Ben heel erg benieuwd hoe het weer is als ik daar ben. Als het echt slecht is pak ik een paar dingen mee die ik echt wil zien, en daarna een vlucht naar noord-Vietnam. Daar schijnt het wel prima weer te zijn 😊

Mocht iemand nog een andere leuke bestemming in de buurt weten, graag 😉

Hoewel ik nu net zie dat je voor Vietnam een visum moet regelen... 😱 oh dat stelt niet veel voor gewoon online te regelen! Spoed binnen 1 uur! Dus dat is mooi.

[ Bericht 11% gewijzigd door DaRealDeal op 02-10-2018 07:44:14 ]
pi_182267639
Ik was er ergens in eind oktober, heb volgens mij maar een enkele bui meegemaakt, al kunnen die enorm heftig zijn. Bovendien was dat alweer bijna tien jaar geleden dus wie weet is het klimaat weer totaal anders.

Maar het is allemaal prima te doen met regen hoor! Het is er toch hartstikke warm en het is maar hoe je er mee omgaat.

Eén van mijn mooiste herinneringen was dat ik in een restaurantje zat en een Nederlandse stel naast me alleen maar met chagrijnige kop naar buiten zat te staren en tegen elkaar konden zeggen dat met al die regen hun vakantie wel een beetje in het water viel... Je bent in de fucking tropen, hoe denk je anders dat het daar zo groen is? :-D

Verder kan ik je Hanoi van harte aanbevelen, dan kun je ook nog een uitstapje maken naar halong Bay.
pi_182267649
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 07:14 schreef DaRealDeal het volgende:

Hoewel ik nu net zie dat je voor Vietnam een visum moet regelen... 😱 oh dat stelt niet veel voor gewoon online te regelen! Spoed binnen 1 uur! Dus dat is mooi.
Kan ook ter plekke. Gewoon dollars meenemen, dan zit je altijd goed. Volgens mij moet je in Cambodja ook nog geld aftikken als je het land binnen komt.
pi_182268343
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 07:45 schreef zatoichi het volgende:
Ik was er ergens in eind oktober, heb volgens mij maar een enkele bui meegemaakt, al kunnen die enorm heftig zijn. Bovendien was dat alweer bijna tien jaar geleden dus wie weet is het klimaat weer totaal anders.

Maar het is allemaal prima te doen met regen hoor! Het is er toch hartstikke warm en het is maar hoe je er mee omgaat.

Eén van mijn mooiste herinneringen was dat ik in een restaurantje zat en een Nederlandse stel naast me alleen maar met chagrijnige kop naar buiten zat te staren en tegen elkaar konden zeggen dat met al die regen hun vakantie wel een beetje in het water viel... Je bent in de fucking tropen, hoe denk je anders dat het daar zo groen is? :-D

Verder kan ik je Hanoi van harte aanbevelen, dan kun je ook nog een uitstapje maken naar halong Bay.
Klinkt goed, is inderdaad gewoon qua temperatuur prima. Dus wat dat betreft geen klagen hoor! Heb er ook onwijs veel zin in!

Halong bay had ik al iets over gelezen, ga ik zeker in gedachte houden!

Leuk! Bedankt!
pi_182268350
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 07:47 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Kan ook ter plekke. Gewoon dollars meenemen, dan zit je altijd goed. Volgens mij moet je in Cambodja ook nog geld aftikken als je het land binnen komt.
Cambodja ga ik inderdaad ter plekke kopen, zal voor Vietnam nog even goed informeren! Bedankt!
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:11:29 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_182272979
Check ook onze reeks over Cambodja (en Laos): Topicreeks: Cambodja & Laos
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_182311185
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:11 schreef UIO_AMS het volgende:
Check ook onze reeks over Cambodja (en Laos): Topicreeks: Cambodja & Laos
Thanks! 😀
pi_182466842
Even een update!

Ik ben nu ondertussen net over de helft van mijn vakantie hier en moet zeggen dat het mij erg is bevallen vooralsnog.

Ben begonnen in phnom Penh, omdat mijn vlucht daar aankwam. Naar de killingfields en de s-21 prison geweest. Heel erg indrukwekkend! Daarna doorgegaan naar Siem Reap, Angkor Wat wezen bezoeken. Erg interessant! Het nachtleven en het leven in Siem Reap is ook een aanrader.

Nu een nachtje in sihanoukville en pak vandaag de boot naar Koh Rong om daar te genieten van 5 nachten in een stranbungalow. Daarna nog een paar dagen en even kijken wat ik doe, kampot? Kep? Of direct naar phnom Penh.

Het weer is mij allesbehalve tegengevallen, weinig regen en als dat al was voornamelijk korte hevige buien. Snachts kan het wel flink spoken, als in heftige regen en onweer. Maar ook lang niet elke nacht. Al bij al waar ik bang voor was valt achteraf wel mee!

Bedankt voor alle reacties!
pi_182673582
Paar jaar terug geweest in september/oktober. En het was vooral aan het eind van de middag dat er evt een flinke bui naar beneden klapte maar meer eigenlijk niet.

Siem reap heb je natuurlijk ankor wat, maar ook pub street met wat leuke barretjes, ook heb je op straat mobiele barretjes aan een scooter vast.

Battambang zijn we met de boot naar toe gegaan maar dat was wel een uur of 6, dus vrij lang.. phnom penh heb je genoeg barretjes/clubs.

Wij zijn ook op de eilanden in het zuiden geweest (koh rong en koh rong samloen) hier kan je ook evt duiken als je wilt.
pi_182684639
TS, is wiet nog steeds zo populair daar? Wietbakje bij je receptie en wiet op je pizza enzo. _O-
pi_182685033
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 17:40 schreef Newssworld het volgende:
Battambang zijn we met de boot naar toe gegaan maar dat was wel een uur of 6, dus vrij lang.. phnom penh heb je genoeg barretjes/clubs.

Wij zijn ook op de eilanden in het zuiden geweest (koh rong en koh rong samloen) hier kan je ook evt duiken als je wilt.
Is Battambang leuk?

En is er op die eilanden naast duiken nog iets te doen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_182692745
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 09:29 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Is Battambang leuk?

En is er op die eilanden naast duiken nog iets te doen?
Ehm wat ik me herinner is dat we niet zo lang in Battambang zijn geweest maar het was opzich wel leuk, 1 dag er op uit gegaan en op een karretje op een oude trainrails gereden, tempels bezocht en uiteindelijk bij een vleermuizengrot terecht gekomen en daar de vleermuizen er uit zien vliegen voor een half uur lang. In de avond nog wat leuke mensen ontmoet en tot in de vroege uurtjes gedronken wat erg gezellig was..

Het ligt er dus ook net aan wie je tegen komt maar ik zou voor Battambang niet al te veel tijd uit rekken.
Ohja en met de boot vanaf Siem Reap duurt mischien wat lang, maar je komt wel langs mooie dorpjes drijvend op het water en we zagen ook nog een paar keer apen door de bomen springen.

Koh Rong is het iets grotere eiland en is ook wat drukker en meer 'party' dan Koh Rong Samloen, dat is meer layback, geen verkeer op het eiland.
Ik vond juist Koh Rong Samloen ook leuk, zeker als je net uit het drukke Phnom Penh komt.
Savonds kampvuur op het eiland, weinig toeristen. Ook nog uitgenodigt door wat locals voor een feest waar stevig werd gedronken ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')