abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 september 2018 @ 10:12:17 #76
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_182139591
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:11 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Spread Nutella, not your legs
Nee joh, dan krijg je van die viesdikke mensen die zowiezo al meer dan 1 plekje in beslag nemen zonder te spreaden.
  woensdag 26 september 2018 @ 10:12:49 #77
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182139596
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:44 schreef Franknfurter het volgende:
Het zou fijn zijn als mannen zich eens bewust zouden worden van hoeveel ruimte zij eigenlijk innemen in krappe, openbare plaatsen, en dat dit vaak ten koste gaat van de ruimte die een ander nodig heeft. Maar dat kun je ook bereiken door zelf terug te 'spreaden', dit is wel weer een beetje kansloos.
Op zich niet mee oneens. Dit vind ik ook van papzakken die denken recht te hebben op een deel van mijn persoonlijke ruimte, omdat zij niet kunnen beheersen wat ze naar binnen proppen en ik wel. Wat mij alleen tegenstaat van deze kwestie is dat wijdbeens gelijkgesteld wordt aan overmatig ruimte innemen en dat is simpelweg niet waar. Er zit een verschil tussen wijdbeens zitten en je benen zo wijd doen dat je twee plekken inneemt. Als je bovendien je knieën bij elkaar houdt, zoals veel vrouwen doen, kan dat ook vertalen naar meer ruimte innemen voor je voeten. Maar dan ben je niet aan het 'manspreaden', dus is het oké.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:56 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Als dat ervoor kan zorgen dat je in elkaar getrimd wordt snap ik dat veel vrouwen dat niet durven. Je moet als man gewoon een beetje nadenken dat als er iemand naast je zit, je niet zijn/haar plaats deels inneemt. Dat is gewoon asociaal. Als iemand zou 'spreaden' zonder dat die persoon daarbij de ruimte inneemt van een ander is er geen probleem wat mij betreft.
Sorry, maar dat is gewoon aanstellerij. Alsof er massaal mensen in elkaar getrimd worden als ze iemand in het ov even aanspreken, dat iemand anderen tot last is. En als dat al gebeurt, dan zijn het 90% van de tijd mannen, maar toch moeten alle mannen vooraf er rekening mee houden dat vrouwen niks durven zeggen, want stel je voor dat ze in elkaar getrimd worden. :')
pi_182139637
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor. Kan mij goed voorstellen dat er zat types zijn waar mensen liever met een grote boog omheen lopen in plaats van ze op hun gedrag aan te spreken.
dat zijn ook niet de types waar je uberhaupt naast wil zitten dan toch?

Ik denk dan gelijk aan tokkies die onderling hard schreeuwen, of zo'n mongool die wil dat de hele trein hoort dat hij over de telefoon verteld dat hij weer eenofandere slet heeft bevredigd.
  woensdag 26 september 2018 @ 10:17:29 #79
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182139651
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor. Kan mij goed voorstellen dat er zat types zijn waar mensen liever met een grote boog omheen lopen in plaats van ze op hun gedrag aan te spreken.
Vast, maar in die situatie die zij schetst; (dat je ergens zit en die kerel naast je gaat in eens breder zitten), is het toch niet heel raar om te vragen van: "Yo, zou je iets minder breed kunnen zitten met je benen."

Lijkt me toch heel sterk dat die man dan antwoordt met een vijftal knokkels op je neus.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 september 2018 @ 10:17:37 #80
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182139655
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:15 schreef Murdera het volgende:

[..]
of zo'n mongool die wil dat de hele trein hoort dat hij over de telefoon verteld dat hij weer eenofandere slet heeft bevredigd.
Dit heb ik echt letterlijk nog nooit gehoord in het OV.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 26 september 2018 @ 10:17:56 #81
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_182139663
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:12 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Op zich niet mee oneens. Dit vind ik ook van papzakken die denken recht te hebben op een deel van mijn persoonlijke ruimte, omdat zij niet kunnen beheersen wat ze naar binnen proppen en ik wel. Wat mij alleen tegenstaat van deze kwestie is dat wijdbeens gelijkgesteld wordt aan overmatig ruimte innemen en dat is simpelweg niet waar. Er zit een verschil tussen wijdbeens zitten en je benen zo wijd doen dat je twee plekken inneemt. Als je bovendien je knieën bij elkaar houdt, zoals veel vrouwen doen, kan dat ook vertalen naar meer ruimte innemen voor je voeten. Maar dan ben je niet aan het 'manspreaden', dus is het oké.

Deze man weet.

Zie het zelf genoeg in de trein, buiten manspreading zijn er nog genoeg andere manieren om op asociale wijze je plekje in te nemen.
pi_182139677
Feministen is een ding, arrogante gleufwezens een tweede. Wat een ellende. Dit had je natuurlijk van verre kunnen zien aankomen. Als de helft van de populatie als een breekbaar vaas wordt behandeld, dan is arrogantie en vol van zichzelf zijn op termijn het resultaat.
  woensdag 26 september 2018 @ 10:19:22 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182139689
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:15 schreef Murdera het volgende:

[..]

dat zijn ook niet de types waar je uberhaupt naast wil zitten dan toch?

Ik denk dan gelijk aan tokkies die onderling hard schreeuwen, of zo'n mongool die wil dat de hele trein hoort dat hij over de telefoon verteld dat hij weer eenofandere slet heeft bevredigd.
Je hoeft er ook niet naast te zitten om er overlast van te hebben. En tsja, soms is er bijvoorbeeld geen andere plek meer vrij.

Maar er zijn zat voorbeelden hoor. Dronken tokkies die naar alcohol meuren. Iemand die net een joint gerookt heeft voor de bus in te stappen waardoor de hele bus naar wiet meurt. Luide muziek over de telefoon of zelfs door de oordopjes kan het bloedirritant zijn. Dat je jezelf een gehoorprobleem wil aanjagen is mijn probleem niet. Dat je naast iemand zit een continu een vale bass hoort dan weer wel.

Juist omdat het openbaar vervoer is dien je toch wel rekening te houden met elkaar.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182139693
quote:
9s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:47 schreef heywoodu het volgende:
Wat is het probleem van 'manspreading' dan eigenlijk, behalve uiteraard wanneer je er een plaats half mee bezet houdt of iemand in de weg zit of iets dergelijks? :@
Ja maar, het is machtsvertoon van de patriarchie en zo, ditdat, huilhuil! :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 26 september 2018 @ 10:19:55 #85
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182139700
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Vast, maar in die situatie die zij schetst; (dat je ergens zit en die kerel naast je gaat in eens breder zitten), is het toch niet heel raar om te vragen van: "Yo, zou je iets minder breed kunnen zitten met je benen."

Lijkt me toch heel sterk dat die man dan antwoordt met een vijftal knokkels op je neus.
Lijkt me ook sterk dat het gebeurt maar ik kan me wel voorstellen dat mensen het laten want 'stel je voor dat'.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182139703
quote:
10s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit heb ik echt letterlijk nog nooit gehoord in het OV.
pak de trein naar den haag eens :')
pi_182139710
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Je hoeft er ook niet naast te zitten om er overlast van te hebben. En tsja, soms is er bijvoorbeeld geen andere plek meer vrij.

Maar er zijn zat voorbeelden hoor. Dronken tokkies die naar alcohol meuren. Iemand die net een joint gerookt heeft voor de bus in te stappen waardoor de hele bus naar wiet meurt. Luide muziek over de telefoon of zelfs door de oordopjes kan het bloedirritant zijn. Dat je jezelf een gehoorprobleem wil aanjagen is mijn probleem niet. Dat je naast iemand zit een continu een vale bass hoort dan weer wel.

Juist omdat het openbaar vervoer is dien je toch wel rekening te houden met elkaar.
_O_ exact.
  woensdag 26 september 2018 @ 10:20:47 #88
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182139713
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:51 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Wel echt zo'n activiste-gekkie als je ff googled

[ afbeelding ]
Hier bewegende beelden :)

Als zij nou naar hier komt, wordt het weer leuk om met het OV te reizenv :Y
  woensdag 26 september 2018 @ 10:20:54 #89
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182139715
Ben het wel eens met sommige posters. Met je benen recht vooruit zitten is soms pijnlijk als je lange benen hebt. Je kan ze namelijk ook niet strekken, want dan struikelen mensen over je. Dus je knieen zitten dan lang in een rare positie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182139720
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor. Kan mij goed voorstellen dat er zat types zijn waar mensen liever met een grote boog omheen lopen in plaats van ze op hun gedrag aan te spreken.
daar ga je sowieso niet naast zitten en heb je dus ook helemaal geen last van spreaden
pi_182139730
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:19 schreef Dven het volgende:
Maar er zijn zat voorbeelden hoor. Dronken tokkies die naar alcohol meuren. Iemand die net een joint gerookt heeft voor de bus in te stappen waardoor de hele bus naar wiet meurt. Luide muziek over de telefoon of zelfs door de oordopjes kan het bloedirritant zijn. Dat je jezelf een gehoorprobleem wil aanjagen is mijn probleem niet. Dat je naast iemand zit een continu een vale bass hoort dan weer wel.
Dat is dus totaal niet met manspreading te vergelijken. Tot voor kort was dat niet eens een woord, dat is het nog steeds niet in de Nederlandse taal.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 september 2018 @ 10:23:14 #92
74056 crew  ToT
pi_182139743
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:52 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Weet je, als je een vrouw bent dan kan het best zijn dat een man behoorlijk intimiderend is. Niet per se om hoe jij als man bent, maar om hoevaak het gebeurt dat mannen wél intimiderend zijn.
En dus meteen maar met een geconcentreerd chloorgoedje gaan gooien, een dure broek vernielen en wie weet wat er nog meer in de broekzakken zit! ^O^
Die bitch zou van mij geen ram voor de muil hoeven te verwachten omdat dit soort types dan meteen de politie er bij roepen over dat je als MAN zijnde een VROUW durft aan te vallen, maar ik zou haar wel keihard naar achteren duwen zodat ze op de stoel achter haar neerploft en ik zou een schadevergoeding eisen. Eventueel de conducteur er bij roepen en haar vasthouden tot er hulp bij gekomen is om een schadevergoeding te regelen.
pi_182139745
Ik zou die fles afpakken en de inhoud door haar strot gieten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182139751
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:23 schreef ToT het volgende:

[..]

En dus meteen maar met een geconcentreerd chloorgoedje gaan gooien, een dure broek vernielen en wie weet wat er nog meer in de broekzakken zit! ^O^
Die bitch zou van mij geen ram voor de muil hoeven te verwachten omdat dit soort types dan meteen de politie er bij roepen over dat je als MAN zijnde een VROUW durft aan te vallen, maar ik zou haar wel keihard naar achteren duwen zodat ze op de stoel achter haar neerploft en ik zou een schadevergoeding eisen. Eventueel de conducteur er bij roepen en haar vasthouden tot er hulp bij gekomen is om een schadevergoeding te regelen.
Als je daadwerkelijk had gelezen wat ik zei had je gezien dat ik het afkeurde hoe deze madame dit aanpakt.
pi_182139759
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:23 schreef ToT het volgende:
Eventueel de conducteur
In de metro? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182139767
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:24 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Als je daadwerkelijk had gelezen wat ik zei had je gezien dat ik het afkeurde hoe deze madame dit aanpakt.
Maar je vind dus wel dat ze een terechte klacht heeft? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182139777
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben het wel eens met sommige posters. Met je benen recht vooruit zitten is soms pijnlijk als je lange benen hebt. Je kan ze namelijk ook niet strekken, want dan struikelen mensen over je. Dus je knieen zitten dan lang in een rare positie.
Ook als je rechtop zit (en dus niet een beetje onderuit gezakt)?
pi_182139853
Hier een plaatje waarin het drukker is:


Belachelijke actie. Ik zou toch minstens een nieuwe broek eisen, maar dat heeft blijkbaar nog niemand gedaan..
pi_182139869
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:20 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Hier bewegende beelden :)

Als zij nou naar hier komt, wordt het weer leuk om met het OV te reizenv :Y
Wat is het nut hiervan?

Behalve volledig op jezelf geilend publiekelijk je slip laten zien.
  woensdag 26 september 2018 @ 10:32:00 #100
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182139871
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:17 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Deze man weet.

Zie het zelf genoeg in de trein, buiten manspreading zijn er nog genoeg andere manieren om op asociale wijze je plekje in te nemen.
Precies en het is op zich ook wel opvallend dat van al die manieren er eentje wordt gekozen, die blijkbaar populairder is onder mannen, er een genderspecifieke naam op wordt geplakt en een kruistocht tegen gevoerd wordt. Dat is in mijn optiek typerend voor een vorm van vijandigheid jegens mannen die door sommigen gepropageerd wordt als progressief of feministisch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')