Op donderdag 22 november 2018 17:53 schreef Kluun1985 het volgende:[..]
Wow!!!!! Heb je ooit zelf bij een klantenservice gewerkt?! Nee, dus.
Ten eerste is die mevrouw met wie jij sprak OF student die in de late uurtjes bijverdient, OF een vrouw zonder opleiding of met opleiding (maar heeft ze (nog) niets beters gevonden) OF een oude mevrouw die werken leuk vindt. Ik denk dat het een student was. Hoe dan ook: Zo'n student krijgt mimimumloon (netto rond de 7 euro per uur) om door debieltjes als jij uitgescholden te worden.
Ten tweede een klantenservicemedewerker kan idd weinig doen. Ze kan niet naar je huis komen om te kijken wat er aan de hand is. Het enige dat ze kan doen in jouw geval is iemand van de technische dienst sturen, maar als die al naar huis is MOET JE WACHTEN TOT DE VOLGENDE DAG. Dan kan je wel gaan schelden, maar daar schiet je niets mee op.
Ten derde MENSEN DIE DREIGEN MET: WE WILLEN JE MANAGER/LEIDINGGEVENDE SPREKEN! Hoe dom kan je zijn?! Die manager is geen onderbetaalde callcentermedewerker die 0 pensioen opbouwt, die komt hoe vaak je ook blijft terugbellen NOOIT maar dan ook NOOIT aan de lijn.
Ten vierde: Hoop dat ze ontslagen wordt! Eerlijk: Ik zit er best warmpjes bij. Ik woon bij mijn ouders, kan nog wel even teren op mijn spaargeld om eigen dingen te kopen (vandaag nog pre black friday gevierd!) MAAR zo'n studentje die woont op een kamer en heeft vaste lasten. Dus dat jij hoopt dat ze ontslagen wordt voor iets waar ze niets aan kan doen maakt jou een slecht mens.
Ten vijfde als ze echt 20:30 klaar was...laat ik het zo zeggen: IK HAD JE EERSTE BELLETJE AL VOL TROTS WEGGEDRUKT. Een klantenservice medewerker mag pas weg als het laatste gesprek is afgerond. Dus stel ze was echt 20:30 klaar en jij belt 20:25 en gaat 20 minuten een gesprek met haar voeren...dan is ze een kwartier later klaar, en het leukste? Die kwartier overwerk krijgt ze niet eens uitbetaald. Eerste kwartier wordt namelijk nooit uitbetaald.
Ten zesde: Ja, ik was voor het wegdrukken van gesprekken weggestuurd MAAR dat callcenter gebruikte een computersysteem dat weggeklikte gesprekken kon loggen. Ze zaggen dus dat er iets weggeklikt wordt. Ik kan je met grote vreugde mededelen dat dit niet bij alle callcenters te achterhalen valt. Vorig jaar werkte ik bij een ander callcenter en daar klikte ik ook enthousiast dombo's weg. Nooit gepakt, want dat systeem kon niet zien wie het gesprek had verbroken. Dus als die blonde teamleider Miep mij vroeg: Kluun, waardoor werd het gesprek verbroken? Kon Kluun verveeld zeggen dat de klant zelf de verbinding heeft verbroken. Bij Ziggo kan er ook niet achterhaald worden wie het gesprek heeft verbroken. Dus stel je zou klacht indienen, kan die mevrouw gewoon zeggen dat jij zelf na het 'stoep woordje' de verbinding hebt verbroken.
Fijne dag verder, onbeschofte loser!