abonnement Unibet Coolblue
pi_181985887
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:07 schreef trui het volgende:

[..]

Laat ze de gevolgen maar merken, misschien komen ze dan sneller tot een ander besluit? (neemt niet weg dat ik 't zielig vind voor die kinderen hoor).
Ja oké.

Dus na x jaar gaan we zien dat de VV-kdv's een bron van ziektes worden, en dan gaan mensen wel weer vaccineren.

Lijkt me een plausibel verloop. Ik hoop echter dat het niet zo ver (hoeft te) komen/komt.
Weggegaan en opgerot
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 september 2018 @ 15:29:45 #52
74056 crew  ToT
pi_181985888
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 14:59 schreef trui het volgende:

[..]

Voor ons inderdaad ook. Helaas kostte dat dan wel 2x 230 euro.
Wat krijg je dan allemaal extra, voor dat geld? (Behalve HPV)

quote:
99s.gif Op dinsdag 18 september 2018 14:46 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb autisme en het is vrij beledigend dat mensen zoiets hebben dat hun kind beter zwaar ziek kan zijn of zelfs dood dan autisme hebben.
Het klopt ook van geen kant die bewering dat ze er autisme van krijgen, maar waarom zou je je kind liever dood willen zien dan eventueel autistisch?

Ik heb asperger en AD(H)D. Als ik de horror-verhalen soms lees snap ik wel dat ouders zich bang laten maken: "Ons kindje was zo vrolijk en levenslustig, maar meteen na de inenting kreeg hij hoge koorts en werd hij heel stil en dat is nooit meer overgegaan." en dat soort dingen.
Dat soort uitspraken spelen nu ook wel iets door mijn hoofd, maar onze Matthijs krijgt gegarandeerd wel zijn vaccinaties. De kans dat dit soort dingen gebeuren zijn nihil vergeleken met de risico's die je loopt als je je kind NIET laat vaccineren.

Maar ik begrijp je gevoel heel goed; het idee dat je kind volgens sommigen beter een kans lopen om aan een ziekte dood te kunnen gaan dan een kans lopen "zoals jou" te worden bij het voorkomen van die ziekte. Da's echt een heel erg grote belediging en ik kan me voorstellen dat dat ook goed pijn doet. Alleen denk ik dat veel mensen een veel extremer schrikbeeld bij autisme hebben dan wat het daadwerkelijk inhoudt.
En sowieso; de link autisme en vaccinaties is nooit causaal aangetoond, met geen enkel onafhankelijk onderzoek.
pi_181985963
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Wat krijg je dan allemaal extra, voor dat geld? (Behalve HPV)

[..]

Ik heb asperger en AD(H)D. Als ik de horror-verhalen soms lees snap ik wel dat ouders zich bang laten maken: "Ons kindje was zo vrolijk en levenslustig, maar meteen na de inenting kreeg hij hoge koorts en werd hij heel stil en dat is nooit meer overgegaan." en dat soort dingen.
Dat soort uitspraken spelen nu ook wel iets door mijn hoofd, maar onze Matthijs krijgt gegarandeerd wel zijn vaccinaties. De kans dat dit soort dingen gebeuren zijn nihil vergeleken met de risico's die je loopt als je je kind NIET laat vaccineren.

Maar ik begrijp je gevoel heel goed; het idee dat je kind volgens sommigen beter een kans lopen om aan een ziekte dood te kunnen gaan dan een kans lopen "zoals jou" te worden bij het voorkomen van die ziekte. Da's echt een heel erg grote belediging en ik kan me voorstellen dat dat ook goed pijn doet. Alleen denk ik dat veel mensen een veel extremer schrikbeeld bij autisme hebben dan wat het daadwerkelijk inhoudt.
En sowieso; de link autisme en vaccinaties is nooit causaal aangetoond, met geen enkel onafhankelijk onderzoek.
Maar je hebt natuurlijk ook "autisme" en "autisme".

Er zijn veel mensen met autistische trekjes, een kleiner aantal met autisme, maar ook mensen zoals Kees (waterstofbom op mofrika).

Ik snap dat het inderdaad beledigend overkomt.
Weggegaan en opgerot
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 september 2018 @ 15:37:44 #54
74056 crew  ToT
pi_181986020
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:34 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Maar je hebt natuurlijk ook "autisme" en "autisme".

Er zijn veel mensen met autistische trekjes, een kleiner aantal met autisme, maar ook mensen zoals Kees (waterstofbom op mofrika).

Ik snap dat het inderdaad beledigend overkomt.
Ja daarom zeg ik ook dat mensen er vaak meteen een enorm schrikbeeld over hebben. Dat voorbeeld dat ik aanhaalde van iemand die zei dat hun kindje hartstikke stil werd en dat nooit meer over is gegaan is ook wat veel mensen voor ogen hebben; dat hun kindje een soort kasplantje wordt van die injectie waar kwik, antivries en apenhersenen e.d. in zouden zitten.
(Kwik zit er sowieso niet in. In Amerika heb je wel een onschuldige kwikverbinding maar zelfs dat is hier in Europa verboden.)
pi_181986105
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja daarom zeg ik ook dat mensen er vaak meteen een enorm schrikbeeld over hebben. Dat voorbeeld dat ik aanhaalde van iemand die zei dat hun kindje hartstikke stil werd en dat nooit meer over is gegaan is ook wat veel mensen voor ogen hebben; dat hun kindje een soort kasplantje wordt van die injectie waar kwik, antivries en apenhersenen e.d. in zouden zitten.
(Kwik zit er sowieso niet in. In Amerika heb je wel een onschuldige kwikverbinding maar zelfs dat is hier in Europa verboden.)
Geldt bijvoorbeeld ook voor Down, maar daar lijkt de opinie zelfs andersom te zijn.
Weggegaan en opgerot
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 september 2018 @ 16:11:05 #56
74056 crew  ToT
pi_181986541
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:41 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Geldt bijvoorbeeld ook voor Down, maar daar lijkt de opinie zelfs andersom te zijn.
Ja idd, misschien ook door de folders bij de verloskundige? "De upside van Down" en dat soort dingen? (Naast tv-programma's er over die aantonen hoe lief en eerlijk ze zijn en hoe graag ze hun best ergens voor willen doen enzo.)
pi_181986601
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:11 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja idd, misschien ook door de folders bij de verloskundige? "De upside van Down" en dat soort dingen? (Naast tv-programma's er over die aantonen hoe lief en eerlijk ze zijn en hoe graag ze hun best ergens voor willen doen enzo.)
Brownies & Downies.

Mensen vergeten tegenwoordig dat je ook ergere vormen van Down hebt, en dat er nogal wat extra zorg bij komt kijken.
Weggegaan en opgerot
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 september 2018 @ 16:16:53 #58
74056 crew  ToT
pi_181986647
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:13 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Brownies & Downies.

Mensen vergeten tegenwoordig dat je ook ergere vormen van Down hebt, en dat er nogal wat extra zorg bij komt kijken.
Precies ja, en da's echt lang niet allemaal even schattig.
Maar goed, wat autisme en vaccinaties betreft; dat is gewoon onzin. Als je de bijsluiter van vaccins leest zie je wel een hoop andere enge dingen trouwens, maar da's gelukkig allemaal aardig zeldzaam en vrijwel allemaal van tijdelijke aard. Als er een causaal verband tussen vaccinaties en autisme zou bestaan, had het ook wel in de bijsluiter gestaan.
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:18:28 #59
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181986678
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:29 schreef ToT het volgende:
Wat krijg je dan allemaal extra, voor dat geld? (Behalve HPV)
je krijgt dan een uitgebreidere bescherming tegen HPV (tegen 9 varianten van het virus ipv 4).
in de haak.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 september 2018 @ 16:19:02 #60
74056 crew  ToT
pi_181986684
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:18 schreef trui het volgende:

[..]

je krijgt dan een uitgebreidere bescherming tegen HPV (tegen 9 varianten van het virus ipv 4).
Ah, okee dan! :) Thx voor de info! ^O^
Lijkt me bij een pasgeboren nog niet helemaal aan de orde hier. ;)
pi_181986760
Mensen die hun kind hebben laten enten, welk deel hebben ze dan afgesneden om een nieuw kind uit te kweken? En bevalt dat dan ook, 2 dezelfde kindjes? :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_181986783
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 13:34 schreef Crumpette het volgende:
Zit dat hem ook niet in het feit dat alleen meisjes baarmoederhalskanker zouden kunnen ontwikkelen? Het ging om die variant, toch? Let op, ik heb dit niet gegoogled. Maar zo dit staat me bij van mijn eigen vaccin destijds.
HPV kan ook anus-, penis- en keelholtekanker veroorzaken. Dus ook jongens lopen een risico. En ze kunnen het HPV virus ook verder verspreiden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 13:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om je eigen kinderen maar ook om alle andere kinderen!
Daarom ben ik voor vaccineren, maar ik schrijf dat ik een dubbel gevoel heb mbt de HPV.
Maar ik ben geen anti-vaxxer ofzo... Of heb je het over het uitstellen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 13:46 schreef Vicky het volgende:
Hier ook alle vaccinaties gehad.
Oudste heeft de oproep voor HPV al in maart gehad maar door overlijden van mijn vader toen niet gedaan.

Volgende week is de volgende prikronde en mijn dochter gaat de HPV wel halen. Hebben ook in dubio gezeten.
Wat gaf bij jullie de doorslag om wel voor de HPV te kiezen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 14:20 schreef trui het volgende:

[..]

Er is inmiddels echt veel onderzoek naar gedaan, en er is géén verband gevonden tussen die klachten en de vaccinatie. Mijn dochter had er ook geen centje last van, al weet ik dat 't natuurlijk ook maar een N=1 verhaal is. (Maar die verhalen kom je weinig tegen op internet).
Dat is het he, als er geen klachten zijn, zullen mensen dat ook niet zo gauw posten op een FB. Je ziet juist de dramaverhalen voorbij komen. Daar probeer ik me ook bewust van te blijven ;).
Jullie hebben het uitgebreidere vaccin gekozen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 14:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]

RIVM heeft ook om kosten-effectiviteitsredenen gekozen voor het minst uitgebreide vaccin. Voor ons een reden om het dan maar zelf te regelen.
Welk vaccin hebben jullie gekregen? Dat is dan zelf betalen neem ik aan?
Want als we dan wel vaccineren, zou ik dat ook nog wel willen overwegen.
Als, dan ook maar uitgebreid.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_181986868
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 12:57 schreef matspontius het volgende:
Strengere regels opstellen. Niet vaccineren - niet naar opvang, school e.d. Eens kijken hoeveel ouders hun kinderen de vaccinatie dan nog ontzeggen. Reden, je brengt andere kinderen onnodig in gevaar. Je eigen kinderen trouwens ook ...
Men gaat er dan over liegen. Is toch niet te controleren omdat opvang niet naar het vaccinatieboekje mag vragen.
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:31:36 #64
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181986875
Nijna, wij hebben voor Gardasil 9 gekozen. Dat moet je dus inderdaad zelf betalen, best even een afweging, maar voor ons woog de bredere dekking zwaarder dan de kosten die het met zich mee bracht. Ze moesten 't vaccin uit Duitsland laten komen.

In Australië is dit sinds dit jaar overigens het standaard vaccin. http://www.hpvregister.or(...)vaccine%20in%2020181

[ Bericht 41% gewijzigd door trui op 18-09-2018 16:41:14 ]
in de haak.
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:34:55 #65
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181986941
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:30 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

Men gaat er dan over liegen. Is toch niet te controleren omdat opvang niet naar het vaccinatieboekje mag vragen.
Dat moet je dan veranderen ...
"Hoka Hey!"
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:36:49 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181986968
ja
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:36:58 #67
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181986971
ik dacht dat het een poll was, vandaar
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:38:30 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_181986992
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:30 schreef lichtknopje het volgende:
Omdat opvang niet naar het vaccinatieboekje mag vragen.
Dat gaat dan misschien wel veranderen?
in de haak.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 18 september 2018 @ 17:10:26 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181987548
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:18 schreef trui het volgende:

[..]

je krijgt dan een uitgebreidere bescherming tegen HPV (tegen 9 varianten van het virus ipv 4).
ipv 2 zelfs
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181987937
Ik ben zooo voor vaccineren. Moet er toch niet aan denken dat een kind later een ziekte krijgt wat helemaal niet had gehoeven?
Dochterlief heeft alle prikken gehad, inclusief de HPV
Zoonlief heeft ze ook allemaal gekregen, alleen was de BMR van 14 maanden met een half jaar uitgesteld. Met 13 maanden kreeg hij de ziekte van Kawasaki en na de behandeling moest met die vaccinatie 6 maanden worden gewacht omdat die anders niet zou werken.
Las later dat kindjes Kawasaki zouden kunnen krijgen van vaccineren. Geloof ik niet in. Jammer is wel dat er voor deze ziekte nog geen vaccinatie is. Ze weten echter nog steeds niet waardoor die wordt veroorzaakt.

Overigens heb ik de huisarts gebeld voor recept van de MenW, maar hij had er nog nooit van gehoord…? Zou me terugbellen als hij zich had ingelezen. Istie nu nog mee bezig, of hij is vergeten terug te bellen }:|
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_181988017
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:24 schreef tombolafan het volgende:
Mensen die hun kind hebben laten enten, welk deel hebben ze dan afgesneden om een nieuw kind uit te kweken? En bevalt dat dan ook, 2 dezelfde kindjes? :D
Ik dacht hetzelfde :D _O-
pi_181988035
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik dacht hetzelfde :D _O-
:D
GMTA :7

Overigens ben ik ook voor uitbreiding van de vaccinaties, cmv mag er van mij voor meisjes wel bij :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_181989093
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 12:55 schreef Schanu het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben, wegens te weinig kennis bij mij en twijfel, is hoe men denkt over de nieuwe meningokokken ACWY vaccinatie. Mijn jongste dochter komt hier wel voor in aanmerking, mijn oudste dochter was net een paar maanden te oud toen de kinderen van 14 maanden werden ingeeint dit jaar. Voor haar moeten we de vaccinatie dus zelf kopen, wat we enerzijds wel willen doen, en waar we anderzijds over twijfelen. Dit omdat het vaccin, zoals ik begreep, pas sinds 2016 op de Europese markt is toegestaan voor kinderen en waarvan toepassing daarvoor dus enkel was toegestaan bij volwassenen. In hoeverre is dan bekend wat inenting op deze jonge leeftijd op de langere termijn eventueel voor effecten zal hebben?

Als iemand hier informatie in heeft die ons kan helpen in onze keuze, heel graag :)
Welke bijwerking zou erger zijn dat het overlijden van je kind? Sorry maar deze ligt nogal gevoelig omdat ik het zelf heb gehad en net daarna de vaccinatie kwam. En nee ik ben niet dood :P maar wel allerlei restverschijnselen waardoor mijn leven er heel anders uitziet. Had ik maar die vaccinatie gehad!
pi_181990848
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 14:14 schreef trui het volgende:

[..]

Jongens kunnen ook heel kwalijke gevolgen van een HPV infectie ondervinden, dus in die zin is het ook voor jullie zoon van toepassing om over vaccinatie na te denken. Maar dat zou je dan wel zelf moeten regelen.

Het RIVM heeft voor het landelijke programma om kosten-effectiviteitsredenen gekozen voor alleen meisjes uit een bepaalde leeftijdsgroep. En als alle meisjes ingeënt zouden worden zou het ook de kans op besmetting voor jongens flink verkleinen. Maar ja, ontzettend veel mensen zijn bang voor die HPV prikken. Ik ben zelf veel banger voor de gevolgen van niet enten.
De christelijke politieke partijen hebben ook een grote rol gespeeld bij de keuze om alleen meisjes tegen hpv te vaccineren. Die vonden dat je niet het hele land mocht inenten tegen een soa, omdat men dan sneller onveilige seks zou gaan hebben. Ook met het oog op de gay-scene.
Verder zou het namelijk ook gewoon nuttig zijn om de jongens te vaccineren. Jongens kunnen namelijk van HPV ook anus- en peniskanker krijgen. Maar goed, zoals jij al zegt, als het virus bij de meiden geen kans krijgt, wordt de verspreiding ook al veel minder.
pi_181993288
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:31 schreef trui het volgende:
Nijna, wij hebben voor Gardasil 9 gekozen. Dat moet je dus inderdaad zelf betalen, best even een afweging, maar voor ons woog de bredere dekking zwaarder dan de kosten die het met zich mee bracht. Ze moesten 't vaccin uit Duitsland laten komen.

In Australië is dit sinds dit jaar overigens het standaard vaccin. http://www.hpvregister.or(...)vaccine%20in%2020181
Wie weet wordt dat hem hier tzt ook wel...

Overigens kreeg ik vandaag voor mijn 9-jarige de BMR en DTP oproep. Leuk, op de verjaardag van de oudste :P
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')