abonnement Unibet Coolblue
pi_181977640
quote:
Geen boetes voor vuurwerk en overtredingen vieringen Mercatorplein

Bij twee achtereenvolgende vieringen op het Mercatorplein in juni dit jaar is er geen enkele boete uitgeschreven. De vieringen zouden gepaard zijn gegaan met veel overlast en overtredingen, maar ook achteraf worden hiervoor geen boetes meer uitgedeeld.

Het was in juni dagen raak op het Mercatorplein. Op zondagavond de 24e gingen aanhangers van de Turkse president Erdoğan de straat op toen hij de verkiezingen won. De dag daarna speelde het Marokkaanse voetbalelftal gelijk tegen Spanje en stond het plein opnieuw vol.

Lees ook: Grimmige sfeer op Mercatorplein: politie stuurt feestvierders naar huis

Volgens de omwonenden was er sprake van veel geluidsoverlast, met name door toeterende auto's. Ook zou er veel vuurwerk zijn afgestoken en ontregelde de situatie het verkeer rondom het plein.

Geen enkele boete
Naar aanleiding van vragen van VVD-raadslid Marianne Poot laat de politie nu weten dat er op beide dagen geen boetes zijn uitgeschreven. Volgens het college heeft de politie op beide dagen de-escalerend gehandeld en ervoor gezorgd dat er zo min mogelijk verkeershinder ontstond.

Naast dat er geen boetes zijn uitgedeeld is er op beide dagen geen vuurwerk in beslag genomen. De politie heeft hiervoor ook geen boetes uitgedeeld omdat het onduidelijk was wie er voor het vuurwerk verantwoordelijk waren.

Professioneel toezicht
Bij de viering van de overwinning van president Erdogan is niet opgetreden omdat dit werd gezien als uiting van het demonstratierecht. De viering van het Marokkaanse elftal is niet verstoord omdat dit een actie vereiste van een grootte die had kunnen leiden tot verstoring van de openbare orde. Wel heeft de politie volgens het college professioneel toezicht gehouden.

Het Openbaar Ministerie heeft laten weten om naar aanleiding van beide avonden niemand achteraf nog te beboeten. De tijd en moeite dat dit kost zouden niet in balans zijn met de aard van de overtredingen.
Bron

De-escalerend opnemen is dat tegenwoordig het nieuwe woord om vooral niet in te grijpen uit angst dat deze groepen massaal gaan rellen en nog meer ellende veroorzaken dus laten we ze maar uitrazen? Zo ver is dit land inmiddels al gezakt, niet durven ingrijpen bij bepaalde groepen omdat ze weten dat ze zich dan massaal en gewelddadig zullen keren tegen de politie. Gelukkig worden de echte criminelen in dit land bij naam en toenaam genoemd in de media zodra ze op een vreedzame manier een weg blokkeren om enkele linkse radicalen die driegend met geweld een kinderfeest willen verstoren. Een tip voor de toekomst, geef de volgende keer aan dat je aan het feesten bent omdat je voetbalclub verloren heeft, maar wel aangeven dat het een Marokkaanse club is, Nederlandse supporters worden namelijk wel met de harde lat aangepakt.

Voor de mensen die dit weer goed zullen proberen te praten, vergeet niet dat dit "feestje" niet alleen bij wat vuurwerk afsteken bleef, straatmeubilair werd vernield, camera ploegen werden aangevallen en politie werd onder vuur genomen met vuurwerk.
pi_181977687
Goed dat je de zwarte pietendiscussie erbij haalt. In beide gevallen heeft de politie de overlast voor anderen zoveel mogelijk willen beperken. Hadden ze achteraf boetes moeten uitdelen? Misschien. Maar je vergelijking loopt verder volledig mank. Stilstaan op de snelweg is een acuut gevaar, toeteren op een plein niet.
pi_181977816
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:04 schreef archito het volgende:
Goed dat je de zwarte pietendiscussie erbij haalt. In beide gevallen heeft de politie de overlast voor anderen zoveel mogelijk willen beperken. Hadden ze achteraf boetes moeten uitdelen? Misschien. Maar je vergelijking loopt verder volledig mank. Stilstaan op de snelweg is een acuut gevaar, toeteren op een plein niet.
Met vuurwerk gooien ook niet :N
  dinsdag 18 september 2018 @ 08:26:30 #4
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_181978028
De-escalerend werken, synoniem voor het mietje uithangen. Volgende keer optreden zoals dat een politiemacht betaamt, o.a. door boetes uit te schrijven en het in beslag nemen van de auto's waarmee overtredingen zijn gemaakt. Ja er zal meer oproer zijn maar dat soort tuig snapt enkel waar de grens ligt als je deze streng bewaakt.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_181978037
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:04 schreef archito het volgende:
Goed dat je de zwarte pietendiscussie erbij haalt. In beide gevallen heeft de politie de overlast voor anderen zoveel mogelijk willen beperken. Hadden ze achteraf boetes moeten uitdelen? Misschien. Maar je vergelijking loopt verder volledig mank. Stilstaan op de snelweg is een acuut gevaar, toeteren op een plein niet.
Toeteren op een plein? Het verkeer ontregelen want niemand kwam er meer langs, camera ploegen belagen, vuurwerk richting de politie schieten. Nee hoor, geen acuut gevaar, maar vreedzaam een snelweg blokkeren zonder geweld, zonder vuurwerk, zonder politie belagen dat is het echte gevaar.

Je hebt blijkbaar niet mijn laatste alinea gelezen.

Het gaat dan ook vooral om dit stukje:

quote:
De viering van het Marokkaanse elftal is niet verstoord omdat dit een actie vereiste van een grootte die had kunnen leiden tot verstoring van de openbare orde.
Dus ze mogen hun gang gaan want bij ingrijpen is de kans dat het zwaar escaleert, daar heb je geen doorgesnoven of bezopen voetbaltokkies bij nodig, nee gewoon een groep Marokkanen die dan losgaan alsof ze doorgesnoven of bezopen zijn.
pi_181978054
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:26 schreef Lothiriel het volgende:
De-escalerend werken, synoniem voor het mietje uithangen. Volgende keer optreden zoals dat een politiemacht betaamt, o.a. door boetes uit te schrijven en het in beslag nemen van de auto's waarmee overtredingen zijn gemaakt. Ja er zal meer oproer zijn maar dat soort tuig snapt enkel waar de grens ligt als je deze streng bewaakt.
Gewoon aanpakken zoals ze alle voetbalsupporters in Nederland aanpakken, met de lange lat erover heen en charges uitvoeren om de groep uit elkaar te krijgen, het is niet zo moeilijk. Maar ook hier moet weer een verschil gemaakt worden, niet vanwege "zielig" want menig agent kriebelt het om eens flink los te gaan op dat rellend tuig, maar allemaal vanwege de angst dat het nog zwaarder uit de hand loopt. De straat is van de Marokkaan en Turk blijkbaar.
pi_181978056
Marokkanen en Turken aanpakken op hun gedrag is racisme!
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_181978165
Dat tuig verstaat maar één taal: die van geweld. Zet gewoon de ME in, zoals het ook gebeurd bij voetbalsupporters en demonstraties. Hell, zelfs bij die protesten destijds tegen de komst van een azc was dagenlang de ME aanwezig.

Door ze hun gang te laten gaan (de-escalerend :') ) geef je juist een signaal van zwakte af.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_181978173
Gelukkig hanteren wij een dubbele standaard voor mensen met een kleurtje. Anders zouden er helemaal zoveel boetes krijgen/in de bak zitten.
pi_181978191
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:26 schreef Lothiriel het volgende:
De-escalerend werken, synoniem voor het mietje uithangen. Volgende keer optreden zoals dat een politiemacht betaamt, o.a. door boetes uit te schrijven en het in beslag nemen van de auto's waarmee overtredingen zijn gemaakt. Ja er zal meer oproer zijn maar dat soort tuig snapt enkel waar de grens ligt als je deze streng bewaakt.
  dinsdag 18 september 2018 @ 08:52:32 #11
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181978304
Gek he, dat de autochtone bevolking zo'n hekel krijgt aan dit soort groeperingen?
"Hoka Hey!"
pi_181978482
Oh, dit is een buitenlander bash topic, verkeerd begrepen. Ik ben al weg.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 september 2018 @ 09:19:57 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181978593
Verslaggever: het vuurwerk gaat ook richting de politie?

Politie: Tuurlijk! Zo blij zijn de mensen :) :)

_O- _O- _O- _O- _O-

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 18 september 2018 @ 09:21:15 #14
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181978610
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:11 schreef archito het volgende:
Oh, dit is een buitenlander bash topic, verkeerd begrepen. Ik ben al weg.
Naar land van herkomst? _O-
"Hoka Hey!"
  dinsdag 18 september 2018 @ 09:22:23 #15
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181978627
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:19 schreef Nikonlover het volgende:
Verslaggever: het vuurwerk gaat ook richting de politie?

Politie: Tuurlijk! Zo blij zijn de mensen :) :)

_O- _O- _O- _O- _O-

Waarom verbergen ze allemaal hun gezicht? Hebben ze iets te verbergen dan?
"Hoka Hey!"
pi_181978714
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:19 schreef Nikonlover het volgende:
Verslaggever: het vuurwerk gaat ook richting de politie?

Politie: Tuurlijk! Zo blij zijn de mensen :) :)

_O- _O- _O- _O- _O-

Ik gooi ook altijd vuurwerk naar de politie als ik grote blij heb.
pi_181978716
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:19 schreef Nikonlover het volgende:
Verslaggever: het vuurwerk gaat ook richting de politie?

Politie: Tuurlijk! Zo blij zijn de mensen :) :)

_O- _O- _O- _O- _O-

_O- _O-
pi_181981632
Nederland :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_181986148
Wat ik flauw vind, is dat dit vrijwel elk weekend gebeurt onder het mom van sfeeractie bij betaald voetbalclubs. Maar dat TS pas begint te janken als het om buitenlanders gaat. Daar is een term voor.
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:20:01 #20
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181986697
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:44 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Wat ik flauw vind, is dat dit vrijwel elk weekend gebeurt onder het mom van sfeeractie bij betaald voetbalclubs. Maar dat TS pas begint te janken als het om buitenlanders gaat. Daar is een term voor.
Gooien met vuurwerk, het verkeer ontregelen? En er worden geen boetes geschreven?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181986738
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Gooien met vuurwerk, het verkeer ontregelen? En er worden geen boetes geschreven?
Jij bent nog nooit bij een voetbalwedstrijd tussen rivalen geweest blijkt.
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:25:00 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181986761
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:23 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Jij bent nog nooit bij een voetbalwedstrijd tussen rivalen geweest blijkt.
Nee. Gaat ook nooit gebeuren. Te veel tokkies, voor mijn smaak.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181986779
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee. Gaat ook nooit gebeuren. Te veel tokkies, voor mijn smaak.
Ik heb wel eens een sfeeractie mee gekregen. En daar gebeurt precies wat jij vraagt. Zwaar illegaal vuurwerk, wegblokkades, geen politie te zien.
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:29:34 #24
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181986837
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een sfeeractie mee gekregen. En daar gebeurt precies wat jij vraagt. Zwaar illegaal vuurwerk, wegblokkades, geen politie te zien.
Tijd dat ze er iets aan gaan doen, dan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181987893
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:19 schreef Nikonlover het volgende:
Verslaggever: het vuurwerk gaat ook richting de politie?

Politie: Tuurlijk! Zo blij zijn de mensen :) :)

_O- _O- _O- _O- _O-

Tering.

Tandeloze oom agent staat van een afstandje volop te gedogen en te de-escaleren.

Nederlandse overheid - Kansloos Marokkaans volk : 0-20
pi_181992936
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:27 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Tering.

Tandeloze oom agent staat van een afstandje volop te gedogen en te de-escaleren.

Nederlandse overheid - Kansloos Marokkaans volk : 0-20
Dergelijk tenenkrommend (gebrek aan) politie optreden zag je destijds ook bij die onrust in Zaandam of Zaanstad, waar toen al dagen een groep Turkse jongeren de boel op stelten zetten.
Die politie agenten werden voor het oog van de camera uitgelachen en te kakken gezet en belachelijk gemaakt en het enige wat zij deden was een beetje schaapachtig lachen.

Tja, dan geef je wel een bepaald signaal af ja.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_181992981
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een sfeeractie mee gekregen. En daar gebeurt precies wat jij vraagt. Zwaar illegaal vuurwerk, wegblokkades, geen politie te zien.
Nou vertel...wie, waar en wanneer?
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  dinsdag 18 september 2018 @ 21:04:59 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_181992989
Rechtse-huilie-verzameltopic
We have always been at war with Eastasia.
pi_181993282
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:04 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Nou vertel...wie, waar en wanneer?
Ajax, buiten het stadion, regelmatig. Daar heb ik het persoonlijk van gezien. Anderen via nieuwsberichten. PEC regelmatig via lokaal nieuws.
pi_181993704
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:19 schreef Nikonlover het volgende:
Verslaggever: het vuurwerk gaat ook richting de politie?

Politie: Tuurlijk! Zo blij zijn de mensen :) :)

_O- _O- _O- _O- _O-

Ben ik nou de enige die dit nou niet zo bijzonder vindt? Tuurlijk mag het officieel niet, maar het enige wat ik zie is wat klein knalvuurwerk en wat mensen die over straat lopen... Diegenen die daadwerkelijk mensen bedreigen/intimideren mogen van mij een knuppel in de nek krijgen, maar dit is nou niet echt bedreigend te noemen.

Wil niet zeggen dat ik deze massa-immigratie van andere culturen gedoog trouwens, maar wat hierop te zien is is ook weer niet zo angstaanjagend.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 september 2018 @ 21:43:06 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181993741
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:41 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ben ik nou de enige die dit nou niet zo bijzonder vindt? Tuurlijk mag het officieel niet, maar het enige wat ik zie is wat klein knalvuurwerk en wat mensen die over straat lopen... Diegenen die daadwerkelijk mensen bedreigen/intimideren mogen van mij een knuppel in de nek krijgen, maar dit is nou niet echt bedreigend te noemen.

Wil niet zeggen dat ik deze massa-immigratie van andere culturen gedoog trouwens, maar wat hierop te zien is is ook weer niet zo angstaanjagend.
Wat rotjes neergooien enzo, prima.Lekker laten gaan. Maar ze gooien het naar de politie ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_181994102
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Wat rotjes neergooien enzo, prima.Lekker laten gaan. Maar ze gooien het naar de politie ;)
Er zullen altijd wel een aantal uitschieters bij zitten die weer te ver moeten gaan. Zolang er geen complete rellen zijn uitgebroken vind ik het nog wel meevallen. Maar zolang de agenten uberhaubt niet geraakt zijn bijvoorbeeld, kan ik me nog wel voorstellen dat er geen boetes gegeven werden.

Het veranderd als er doelgericht de neiging was om de politie te verwonden of te rellen natuurlijk, maar op dit filmpje viel het wel mee.
pi_181994295
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:41 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ben ik nou de enige die dit nou niet zo bijzonder vindt? Tuurlijk mag het officieel niet, maar het enige wat ik zie is wat klein knalvuurwerk en wat mensen die over straat lopen... Diegenen die daadwerkelijk mensen bedreigen/intimideren mogen van mij een knuppel in de nek krijgen, maar dit is nou niet echt bedreigend te noemen.

Wil niet zeggen dat ik deze massa-immigratie van andere culturen gedoog trouwens, maar wat hierop te zien is is ook weer niet zo angstaanjagend.
We moeten het ook niet opblazen, maar over de jaren zie je wel een duidelijk patroon. Trouwstoeten die alle verkeersregels overtreden, spontane (illegale) demonstraties met totale lak aan de omgeving (denk aan die Grijze Wolven optocht in Rotterdam).....echter 0 boetes, 0 celstraffen, niks noppes nada. Politie staat wat schaapachtig toe te kijken.

Overigens gaat het veel verder, wat dacht je van massale uitkeringsfraude? Veel Turken en Marokkanen hebben vastgoed in hun thuislanden die ze niet opgeven, terwijl ze wel een uitkering krijgen. 0 controles, 0 handhaving.
pi_181994325
Moet je eens zonder licht langs die wouten fietsen. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181994358
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:10 schreef Homey het volgende:

[..]

We moeten het ook niet opblazen, maar over de jaren zie je wel een duidelijk patroon. Trouwstoeten die alle verkeersregels overtreden, spontane (illegale) demonstraties met totale lak aan de omgeving (denk aan die Grijze Wolven optocht in Rotterdam).....echter 0 boetes, 0 celstraffen, niks noppes nada. Politie staat wat schaapachtig toe te kijken.

Overigens gaat het veel verder, wat dacht je van massale uitkeringsfraude? Veel Turken en Marokkanen hebben vastgoed in hun thuislanden die ze niet opgeven, terwijl ze wel een uitkering krijgen. 0 controles, 0 handhaving.
Ho ho, fraudes en dergelijke mogen van mij keihard aangepakt worden, eveneens demonstraties als die debiele van die Turken met die Turkse minister, liefst nog veel harder dan nu. Maar wat ik op het filmpje zie zijn vooral feestvierende mensen die af en toe een rotje gooien. Daar is ook mijn mening op gebaseerd.
pi_181994455
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:13 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ho ho, fraudes en dergelijke mogen van mij keihard aangepakt worden, eveneens demonstraties als die debiele van die Turken met die Turkse minister, liefst nog veel harder dan nu. Maar wat ik op het filmpje zie zijn vooral feestvierende mensen die af en toe een rotje gooien. Daar is ook mijn mening op gebaseerd.
Er is totaal geen handhaving, zowel niet op dat Mercatorplein als bij zware gevallen als fraude. Dat is mijn punt.

Lees dit eens:

https://www.telegraaf.nl/(...)on-dat-maar-eens-aan

Je kan je het wel voorstellen hoe het werkt in de psychologie bij veel Turken en Marokkanen: ik kan alles maken, want er wordt toch niet ingegrepen. Dan is de stap naar fraude snel gemaakt. He verrek, ze grijpen nog steeds niet in, chill! Turks/Marokkaans privilege?
pi_181994552
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:18 schreef Homey het volgende:

[..]

Er is totaal geen handhaving, zowel niet op dat Mercatorplein als bij zware gevallen als fraude. Dat is mijn punt.

Lees dit eens:

https://www.telegraaf.nl/(...)on-dat-maar-eens-aan

Je kan je het wel voorstellen hoe het werkt in de psychologie bij veel Turken en Marokkanen: ik kan alles maken, want er wordt toch niet ingegrepen. Dan is de stap naar fraude snel gemaakt. He verrek, ze grijpen nog steeds niet in, chill! Turks/Marokkaans privilege?
Ik deel je overtuiging dat dit niet bij Nederland hoort, maar ik baseer het meer op mijn algemene indruk dan alleen dit filmpje of dit nieuws. Dit zijn symptomen, niet per se oorzaken of gevolgen van een bepaald beleid.
pi_181994563
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een sfeeractie mee gekregen. En daar gebeurt precies wat jij vraagt. Zwaar illegaal vuurwerk, wegblokkades, geen politie te zien.
Dan krijg je alleen een stadionverbod van 1.5 jaar en 450 euro boete :')

Je weet niet waar je over praat.
pi_181995062
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:21 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik deel je overtuiging dat dit niet bij Nederland hoort, maar ik baseer het meer op mijn algemene indruk dan alleen dit filmpje of dit nieuws. Dit zijn symptomen, niet per se oorzaken of gevolgen van een bepaald beleid.
Ik zie wel een patroon, en met mij velen. Het gedrag wat we zien is wel deels als gevolg van beleid (van structureel niet handhaven).

Een rechtstaat behelst niet alleen wetten. De wetten zijn prima in Nederland. Het gaat ook om de handhaving van die wetten.
pi_181995603
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:21 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik deel je overtuiging dat dit niet bij Nederland hoort, maar ik baseer het meer op mijn algemene indruk dan alleen dit filmpje of dit nieuws. Dit zijn symptomen, niet per se oorzaken of gevolgen van een bepaald beleid.
En waar wijzen deze symptomen op? Wat is dan wel een oorzaak, als het niet aan een beleid ligt?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181995644
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 september 2018 23:00 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

En waar wijzen deze symptomen op? Wat is dan wel een oorzaak, als het niet aan een beleid ligt?
Dat heeft te maken met de vrijwillige segregatie en het krampachtig blijven vasthouden aan de eigen cultuur en sociale cirkel wat velen doen. Zelfs als ze hier geboren zijn. Maar goed, dat is een andere discussie en zijn de meningen over verdeelt.
pi_181998193
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:22 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dan krijg je alleen een stadionverbod van 1.5 jaar en 450 euro boete :')

Je weet niet waar je over praat.
_O-
pi_181998674
Trouwens een flutreden ook om een feestje te vieren.....1-1 tegen Spanje. _O- Ik dacht dat die lui zo trots waren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182001302
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 05:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

_O-
Als je vaker bij Ajax bent weet je ook dat daar regelmatig lui gepakt worden voor het gooien van vuurwerk buiten het stadion. En in het stadion worden er een hoop stadionverboden + boetes gegeven.
pi_182002928
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:47 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Als je vaker bij Ajax bent weet je ook dat daar regelmatig lui gepakt worden voor het gooien van vuurwerk buiten het stadion. En in het stadion worden er een hoop stadionverboden + boetes gegeven.
Dat is toch heel iets anders dan dat de politie ingrijpt, want dat gebeurt gewoon in vele gevallen bij voetbalwedstrijden net zo weinig als in het voorbeeld uit de OP. Alleen wordt daar door JARVIS niet over geklaagd.
pi_182002979
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Dat is toch heel iets anders dan dat de politie ingrijpt, want dat gebeurt gewoon in vele gevallen bij voetbalwedstrijden net zo weinig als in het voorbeeld uit de OP. Alleen wordt daar door JARVIS niet over geklaagd.
Oppakken is toch ingrijpen? En zodra er iets naar de politie wordt gegooid dan grijpen ze echt wel in. Vaak genoeg zien gebeuren, helaas.
pi_182003102
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:05 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Oppakken is toch ingrijpen? En zodra er iets naar de politie wordt gegooid dan grijpen ze echt wel in. Vaak genoeg zien gebeuren, helaas.
Oh sorry, reageerde op het stadionverbod. Maar goed, zal vast wel eens gebeuren, als een eenling het doet. Maar bij de groepsfeesten die ik heb gezien in Amsterdam en Zwolle, gebeurt er helemaal niks, ten opzichte van bijvoorbeeld vuurwerk of de weg blokkeren. Dan hoort het er bij.

En hoezo helaas???

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2018 12:10:33 ]
pi_182003148
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Dat is toch heel iets anders dan dat de politie ingrijpt, want dat gebeurt gewoon in vele gevallen bij voetbalwedstrijden net zo weinig als in het voorbeeld uit de OP. Alleen wordt daar door JARVIS niet over geklaagd.
Behalve dan als een menigte supporters zich ergens buiten het stadion hinderlijk ophoudt en de openbare orde verstoord, dan is er binnen no time een peloton ME aanwezig om de boel schoon te vegen, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze bij ordeverstorende Turken of Marokkanen een oogje dichtknijpen en het dan deescalerend optreden noemen. Het is gewoon meten met twee maten wat hier gebeurt. Als er een paar honderd jongens van de F-Side op dat plein aan het kutten waren geweest, dan was het binnen de kortste keren uiteengeslagen, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182003340
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Behalve dan als een menigte supporters zich ergens buiten het stadion hinderlijk ophoudt en de openbare orde verstoord, dan is er binnen no time een peloton ME aanwezig om de boel schoon te vegen, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze bij ordeverstorende Turken of Marokkanen een oogje dichtknijpen en het dan deescalerend optreden noemen. Het is gewoon meten met twee maten wat hier gebeurt. Als er een paar honderd jongens van de F-Side op dat plein aan het kutten waren geweest, dan was het binnen de kortste keren uiteengeslagen, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.
Ik durf dus wel te zeggen dat ook zij best ver kunnen gaan. Ruim verder dan normaal in de wet staat. Voordat de politie ingrijpt. Of die grens anders ligt, maakt niet uit. Het gaat erom dat er meer groepen zijn die de wet overtreden, waar niet wordt ingegrepen, maar waar dan niet over wordt geklaagd. Maar nu hebben ze een kleurtje, dus oh wee.
pi_182004052
Dat volk :')
Het gedrag van de politie :') :')
Deze uitspraak :') :') :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')