abonnement Unibet Coolblue
pi_181994133
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:30 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

+1
Als ze je in de gaten houden wanneer je op zondag je gras maait en de was ophangt, dan zijn ze zelf zo gestoord als wat ze denken dat ze de baas zijn en hebben niks beters te doen. Er staat nergens in het wetboek dat je op zondag geen grasveld mag maaien en verplicht naar de kerk moet gaan, ook 100 jaar terug stond dit niet erin. Dat dat volk wel zo denkt tja, fantasten bestaan volgens A. Stegeman!
Wat ik nooit heb begrepen is dat sommige, vooral orthodoxe gelovigen, nogal eens mensen willen aanspreken op het niet volgen van een (religieuze) wet of gewoonte, terwijl die mensen de religie in het geheel niet volgen. Wat heb je er als gelovige aan wanneer jouw buurman zich houdt aan de zondagsrust (of niet eten tijdens de ramadan of vul maar in..) maar verder geen ene drol om jouw God geeft? Iemand gaat echt niet ineens een gelovige worden door mee te doen met een bepaald regeltje.
  dinsdag 18 september 2018 @ 22:07:00 #77
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_181994233
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 11:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb er nooit last van gehad, mijn kind is daardoor in een rustige omgeving opgegroeid (waar ze een beetje achterlopen, zeg maar 1975) ipv in een pauperwijk in de stad.
Pure win-win.

Voor mezelf was het trouwens ook fijn, want waar ik in de stad als werkende alleenstaande moeder op zondag nog altijd van alles en nogwat in het huishouden stond te doen had ik nu de zondagen ineens over om leuke dingen met mijn kind te gaan doen.
Al met al is het nog steeds de beste keuze die ik 20 jaar geleden gemaakt heb en zou hem met de kennis van nu zo weer maken.
Hé, dit klinkt als het dorp waar wij sinds 16 jaar wonen. Helemaal eens.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_181994442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Aanpassen is dus toch niet nodig?
Of is aanpassen alleen maar nodig als anderen zich in jouw omgeving vestigen?

Ik lees hier toch iets heel anders dan lekker tegendraads doen:

[..]

Er is nogal groot verschil als je van het buitenland naar Nederland gaat.
Maar binnen Nederland :{w ts gewoon gras gaan maaien op zondag, is niks mis mee.

Of stel een christelijk gezin komt in een grotere stad te wonen, moeten zij dan stoppen met op zondag naar de kerk gaan? dat is dan ook een vorm van aanpassen...
Interessant he ?
  dinsdag 18 september 2018 @ 22:19:50 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181994498
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:17 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Er is nogal groot verschil als je van het buitenland naar Nederland gaat.
Maar binnen Nederland :{w ts gewoon gras gaan maaien op zondag, is niks mis mee.

Of stel een christelijk gezin komt in een grotere stad te wonen, moeten zij dan stoppen met op zondag naar de kerk gaan? dat is dan ook een vorm van aanpassen...
Nou nee, als jij als moderne rand(stad)jongere in Schubbekutteveen, waar 50% SGP stemt, gaat wonen dan is dat zo ongeveer hetzelfde.

When in Rome.....
En het boeit geen reet of je van Zwolle naar Zwartebroek of van Kabul naar Kloosterstille verhuist, als je er een beetje een leuk leven wilt hebben dan hou je rekening met de gewoontes in je nieuwe omgeving.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181994589
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:10 schreef baskick het volgende:

Je weet dat carnaval ook een aan een geloof gerelateerd feest is? Waarom is het negeren van het een erger dan het ander?
Carnaval is niet een religieus iets (ook al zal een katholiek domme verzinsels bedenken).
Ik heb het nergens over negeren?
Dat iemand gewoon thuis blijft zitten met carnaval moet niemand overlast veroorzaken.
Ik heb het over druk dingen doen, zoals klussen met bv een boor, op een zondag in religieuze gemeenschappen waar ze nog geloven in de sabbatsrust.
pi_181994668
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nee, als jij als moderne rand(stad)jongere in Schubbekutteveen, waar 50% SGP stemt, gaat wonen dan is dat zo ongeveer hetzelfde.

When in Rome.....
En het boeit geen reet of je van Zwolle naar Zwartebroek of van Kabul naar Kloosterstille verhuist, als je er een beetje een leuk leven wilt hebben dan hou je rekening met de gewoontes in je nieuwe omgeving.
Wat is er mis met de was doen en ophangen op zondag in Barneveld :?
De regio kan ook rekening met mij houden van dat gezin werkt hard voor hun centen en hebben weinig vrije tijd en willen graag dat hun huis en tuin netjes is.

[ Bericht 11% gewijzigd door Zwolsboy op 18-09-2018 22:36:06 ]
Interessant he ?
pi_181994676
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:23 schreef SuperNeger het volgende:
In Nederland mag je op zondag gewoon alles doen wat je op andere dagen ook doet hoor. Is geen wet die dit verbiedt.
Jij bent er dus ook niet voor dat buitenlanders zich moeten aanpassen als ze in de nieuwe Westerse maatschappij komen. Want ''niet verplicht''.
Wat een domme redenatie zeg :'(

Nee er is geen wet voor. En nee het is ook hartstikke achterlijk. De Bijbelse sabbat was op een zaterdag, was voor de joden en niet voor christenen.
Dat gezegd hebbende: Als je daar woont, in een kleine gemeenschap waar ze nog streng religieus zijn en er de pest aan hebben als je dat gaat doen. Ga het dan lekker een avondje doen, op zaterdag of wat dan ook.
Leef en laat leven.
Kan je daar niet tegen ga lekker ergens anders wonen.
  dinsdag 18 september 2018 @ 22:29:45 #83
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181994751
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:02 schreef Levoi het volgende:

[..]

Wat ik nooit heb begrepen is dat sommige, vooral orthodoxe gelovigen, nogal eens mensen willen aanspreken op het niet volgen van een (religieuze) wet of gewoonte, terwijl die mensen de religie in het geheel niet volgen. Wat heb je er als gelovige aan wanneer jouw buurman zich houdt aan de zondagsrust (of niet eten tijdens de ramadan of vul maar in..) maar verder geen ene drol om jouw God geeft? Iemand gaat echt niet ineens een gelovige worden door mee te doen met een bepaald regeltje.
Je hebt er niets aan maar je kunt wel respecteren dat die dag voor anderen wel iets betekend en dat zij die dag in rust willen doorbrengen. Dan is het een klein beetje asociaal om dan expres herrie te gaan maken die makkelijk op een andere dag kan. Er gaat niemand dood als je het gras een dag later maait.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 18 september 2018 @ 22:32:02 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181994807
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:26 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Wat is er mis met de was doen en ophangen op zondag in Barneveld :?
De regio kan ook rekening met mij houden van dat gezin werkt hard voor hun centen en hebben weinig vrije tijd en willen graag dat hun huis en tuin netjes is.
Joh, dan ga je daar lekker wonen en vooral je eigen gang gaan.
Maar niet zeiken dat ze niet vriendelijk meer zijn hè.
TS heeft dit topic geopend vanwege precies dit gedrag, dus gewoon copy & paste doen, en dan niet snappen hoe het komt.

Gewoon doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181994941
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Joh, dan ga je daar lekker wonen en vooral je eigen gang gaan.
Maar niet zeiken dat ze niet vriendelijk meer zijn hè.
TS heeft dit topic geopend vanwege precies dit gedrag, dus gewoon copy & paste doen, en dan niet snappen hoe het komt.

Gewoon doen.
Ik vraag alleen wat is er mis mee met de was doen op zondag?
Begrijp je het verschil tussen op zondag de was doen, en op zondag een Hardstyle party BBQ houden in je tuin?

Weetje wat ik idioot van de SGP stemmers vind? ze vinden werken op zondag een schande, maar in de kerk is ook wi-fi en electra, valt dat zomaar uit de lucht? trekken Nuon/Essent Ziggo/KPN op zondag ook de stekker eruit? En als er een kind verkracht/vamoord wordt in Staphorst gaan ze dan geen 112 bellen omdat de Politie ook rust houdt en die komt een dagje later? Oh wacht pedofile komt vaker voor tussen zwaar gelovige mensen :r
Interessant he ?
  dinsdag 18 september 2018 @ 22:40:57 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181995071
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:36 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Ik vraag alleen wat is er mis mee met de was doen op zondag?
Begrijp je het verschil tussen op zondag de was doen, en op zondag een Hardstyle party BBQ houden in je tuin?

Weetje wat ik idioot van de SGP stemmers vind? ze vinden werken op zondag een schande, maar in de kerk is ook wi-fi en electra, valt dat zomaar uit de lucht? trekken Nuon/Essent Ziggo/KPN op zondag ook de stekker eruit? En als er een kind verkracht/vamoord wordt in Staphorst gaan ze dan geen 112 bellen omdat de Politie ook rust houdt en die komt een dagje later? Oh wacht pedofile komt vaker voor tussen zwaar gelovige mensen :r
Dat zeg ik: ga er vooral wonen en ga je goddelijke gang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181999190
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Carnaval is niet een religieus iets (ook al zal een katholiek domme verzinsels bedenken).
Ik heb het nergens over negeren?
Dat iemand gewoon thuis blijft zitten met carnaval moet niemand overlast veroorzaken.
Ik heb het over druk dingen doen, zoals klussen met bv een boor, op een zondag in religieuze gemeenschappen waar ze nog geloven in de sabbatsrust.
Thuisblijven met carnaval = carnavalsviering negeren. Boren/klussen/enz op zondag = zondagsrust negeren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 19 september 2018 @ 08:21:28 #88
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181999295
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:36 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Ik vraag alleen wat is er mis mee met de was doen op zondag?
Begrijp je het verschil tussen op zondag de was doen, en op zondag een Hardstyle party BBQ houden in je tuin?

Weetje wat ik idioot van de SGP stemmers vind? ze vinden werken op zondag een schande, maar in de kerk is ook wi-fi en electra, valt dat zomaar uit de lucht? trekken Nuon/Essent Ziggo/KPN op zondag ook de stekker eruit? En als er een kind verkracht/vamoord wordt in Staphorst gaan ze dan geen 112 bellen omdat de Politie ook rust houdt en die komt een dagje later? Oh wacht pedofile komt vaker voor tussen zwaar gelovige mensen :r
Door het meteen in het extreme te trekken maak je je punt niet veel sterker natuurlijk. Je hoeft de gewoontes ook niet 1 op 1 over te nemen, je kunt wel een beetje rekening houden met. Zo moeilijk is dat allemaal niet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181999432
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:26 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Wat is er mis met de was doen en ophangen op zondag in Barneveld :?
De regio kan ook rekening met mij houden van dat gezin werkt hard voor hun centen en hebben weinig vrije tijd en willen graag dat hun huis en tuin netjes is.

Nou ik woon niet in Barneveld ofzo hoor, ik wist wel dat dit een best gelovige gemeente is maar normaal gesproken wordt je niks opgedrongen hier, je hoeft niet naar de kerk, je kinderen hoeven op school niet verplicht mee te doen met het ochtendgebed enzovoort maar ik dacht serieus dat grasmaaien op zondag ook wel kon. Niet dus.
  woensdag 19 september 2018 @ 08:47:13 #90
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181999507
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 08:38 schreef T-D het volgende:
maar ik dacht serieus dat grasmaaien op zondag ook wel kon. Niet dus.
Nee want dat maakt geluid en dus ook overlast. Grasmaaien op een andere dag dus.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181999833
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je hebt er niets aan maar je kunt wel respecteren dat die dag voor anderen wel iets betekend en dat zij die dag in rust willen doorbrengen. Dan is het een klein beetje asociaal om dan expres herrie te gaan maken die makkelijk op een andere dag kan. Er gaat niemand dood als je het gras een dag later maait.
Expres herrie maken is weer het andere uiterste. Maar als ik mijn gras maai duurt dat niet de hele dag en anderen mogen ook respect hebben voor mijn keuze om niet in een God te geloven. Goodwill moet van twee kanten komen wat mij betreft.
pi_181999885
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:36 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Ik vraag alleen wat is er mis mee met de was doen op zondag?
Begrijp je het verschil tussen op zondag de was doen, en op zondag een Hardstyle party BBQ houden in je tuin?

Weetje wat ik idioot van de SGP stemmers vind? ze vinden werken op zondag een schande, maar in de kerk is ook wi-fi en electra, valt dat zomaar uit de lucht? trekken Nuon/Essent Ziggo/KPN op zondag ook de stekker eruit? En als er een kind verkracht/vamoord wordt in Staphorst gaan ze dan geen 112 bellen omdat de Politie ook rust houdt en die komt een dagje later? Oh wacht pedofile komt vaker voor tussen zwaar gelovige mensen :r
Heb je al eens de site van het Nederlands Dagblad geprobeerd te bezoeken op een zondag? Gereformeerden maken voor het niet werken op zondag principe natuurlijk uitzonderingen voor noodzakelijke zaken zoals zorg en veiligheid. Volgens mij is er binnen die kringen redelijk consensus over dat dat niet tegen de bijbel ingaat.
pi_181999930
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:12 schreef Levoi het volgende:

[..]

Expres herrie maken is weer het andere uiterste. Maar als ik mijn gras maai duurt dat niet de hele dag en anderen mogen ook respect hebben voor mijn keuze om niet in een God te geloven. Goodwill moet van twee kanten komen wat mij betreft.
Het ging niet echt om het lawaai maar om het feit dat ik aan het werk was. En dat is dus echt verboden op zondag hier.
pi_181999978
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:21 schreef T-D het volgende:

[..]

Het ging niet echt om het lawaai maar om het feit dat ik aan het werk was. En dat is dus echt verboden op zondag hier.
En dat wist je niet?
Je had je niet al gerealiseerd dat niemand op zondag de tuin doet?

Hoe kun je in godsnaam ergens gaan wonen en dat niet weten?
Heb je de woning toegewezen gekregen ofzo?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 19 september 2018 @ 09:34:48 #95
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182000136
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:12 schreef Levoi het volgende:

[..]

Expres herrie maken is weer het andere uiterste. Maar als ik mijn gras maai duurt dat niet de hele dag en anderen mogen ook respect hebben voor mijn keuze om niet in een God te geloven. Goodwill moet van twee kanten komen wat mij betreft.
Gras maaien is werken en er zijn mensen die daar iets tegen hebben op zondag. Ik neem aan dat je dat weet als je ergens gaat wonen en er rekening mee kunt houden. in mijn dorp is aan het eind van de straat ook een kerk, dus ik weet dat daar op zondag mensen zijn die prijs stellen op zondagsrust.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 19 september 2018 @ 09:36:15 #96
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182000159
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:21 schreef T-D het volgende:

[..]

Het ging niet echt om het lawaai maar om het feit dat ik aan het werk was. En dat is dus echt verboden op zondag hier.
Het is niet verboden, het is niet gewenst. Dat is echt wat anders. Maar hoe kom je in een woonplaats terecht zonder te weten waar je terecht komt?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182000448
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Gras maaien is werken en er zijn mensen die daar iets tegen hebben op zondag. Ik neem aan dat je dat weet als je ergens gaat wonen en er rekening mee kunt houden. in mijn dorp is aan het eind van de straat ook een kerk, dus ik weet dat daar op zondag mensen zijn die prijs stellen op zondagsrust.
Tuinieren kan toch net zo goed mijn hobby zijn? Maar dit is dus het punt van mijn eerste opmerking. Ik snap wel dat mensen zelf niet willen werken op zondag, maar waarom zou je dat ook verwachten van mensen die jouw God toch al niet aanbidden? Dat lijkt me nou symptoombestrijding. Wellicht is het effectiever, en in ieder geval vriendelijker, om zo iemand een keer mee te vragen naar de kerk. Voor mensen die naastenliefde preken vind ik het buitensluiten van 'andersdenkenden' niet echt reclame.
  woensdag 19 september 2018 @ 10:03:43 #98
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182000683
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:51 schreef Levoi het volgende:

[..]

Tuinieren kan toch net zo goed mijn hobby zijn? Maar dit is dus het punt van mijn eerste opmerking. Ik snap wel dat mensen zelf niet willen werken op zondag, maar waarom zou je dat ook verwachten van mensen die jouw God toch al niet aanbidden?
Omdat het blijkbaar in die omgeving normaal is dat er op zondag niets gebeurd. Kun je heel rebels van alles gaan doen op zondag, dat is je goed recht, maar verwacht dan ook niet dat je opgenomen wordt in een gemeenschap.

quote:
Dat lijkt me nou symptoombestrijding. Wellicht is het effectiever, en in ieder geval vriendelijker, om zo iemand een keer mee te vragen naar de kerk. Voor mensen die naastenliefde preken vind ik het buitensluiten van 'andersdenkenden' niet echt reclame.
Wij hebben na de verhuizing ook een uitnodiging gekregen van de lokale kerk. Ik heb er geen behoefte aan en dat heb ik ook gezegd. Niets mis mee, maar ik respecteer wel dat een ander wel gelovig is en daar iets mee doet. Net zoals zij accepteren dat ik er niets mee doe.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182000725
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:36 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het is niet verboden, het is niet gewenst. Dat is echt wat anders. Maar hoe kom je in een woonplaats terecht zonder te weten waar je terecht komt?
Het huis waar wij woonden werd gesloopt en zodoende zijn wij herplaatst zeg maar. Ik kende dit gebied wel maar ik was niet op de hoogte van de gelovigheid hier.
pi_182000743
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:51 schreef Levoi het volgende:

[..]

Tuinieren kan toch net zo goed mijn hobby zijn? Maar dit is dus het punt van mijn eerste opmerking. Ik snap wel dat mensen zelf niet willen werken op zondag, maar waarom zou je dat ook verwachten van mensen die jouw God toch al niet aanbidden? Dat lijkt me nou symptoombestrijding. Wellicht is het effectiever, en in ieder geval vriendelijker, om zo iemand een keer mee te vragen naar de kerk. Voor mensen die naastenliefde preken vind ik het buitensluiten van 'andersdenkenden' niet echt reclame.
De mensen zijn niet onaardig hier, je wordt ook meteen uitgenodigd op de koffie maar de zondag verstoren is dus niet echt een populaire bezigheid heb ik gemerkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')