abonnement Unibet Coolblue
pi_181947839
Ik heb sinds kort een nieuwe huurwoning, maar de tuin leek net een jungle. Alle onkruid en planten heb ik inmiddels weggehaald, dus de tuin bestaat nu alleen uit aarde.

Ik wil er tegels (normale bakstenen) leggen, maar wat moet ik als onderlaag gebruiken? Ik las iets over ophoogzand?

De tegels kan ik gratis via Marktplaats krijgen en hier en daar wordt er ook zand aangeboden. Maar ik weet dus niet wat voor zand ik precies als fundering moet gebruiken :')
  zondag 16 september 2018 @ 19:42:00 #2
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_181947963
Zand inderdaad. En dan niet 5cm maar minimaal 50cm.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_181948004
Gewoon ophoogzand inderdaad,da's het goedkoopst.15 cm dikte minimaal,wel eerst goed verdichten bij voorkeur met een trilplaat.
pi_181948427
Veel plezier met onkruid wieden :P Neem gewoon 60 bij 60 tegels schilt een zooi werk
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 16 september 2018 @ 20:00:02 #5
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_181948468
Tuin? Dat noem je toch eerder een plein dan?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_181948530
Toch raar dat de tuin van een nieuwe woning zo overwoekerd is,lijkt me iets voor de bouwer om dit schoon op te leveren.
pi_181949590
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 19:42 schreef XDo het volgende:
Zand inderdaad. En dan niet 5cm maar minimaal 50cm.
Tenzij TS er een vrachtwagen gaat parkeren is 15 cm ruim voldoende.
pi_182083226
Ik heb vroeger een huurwoning gehad en nou een koopwoning. Ik denk de meest effectieve en goedkope manier het volgende is:
1. In geval van hoog onkruid verwijder het. Eruit trekken, heggenschaar, onkruidkiller spuiten, watever.
2. Haal marktplaats gratis zand en cement rn klinkers. Cement is mogeijk het enigste waar je een paar euros voor nodig hebt
3. Flikker dat spul over alles over waar je over wilt kunnen lopen of geen onkruit meer wilt
4. Meng het 1:4 zand:cement verhouding en maak ongeveer een laag van 10-20cm.
5.gooi de klinkers eroverheen, voeg toe water en klaar

Ik denk al en al 100euro en 20 arbeidsuren voor gemiddels huurhuis voortuintje van 10m2

Hiermee heb je het minimale. Het is uiteraard niet optimaal want je hebt heel veel werkzaamheden achterwege gelaten. Maar het is een huurwoning , Je gaat hiermee tenminste nog 5 jaar vooruit.

[ Bericht 4% gewijzigd door evodude op 23-09-2018 14:41:13 ]
We can have more than we've got because we can become more than we are
pi_182084188
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 14:35 schreef evodude het volgende:
Ik heb vroeger een huurwoning gehad en nou een koopwoning. Ik denk de meest effectieve en goedkope manier het volgende is:
1. In geval van hoog onkruid verwijder het. Eruit trekken, heggenschaar, onkruidkiller spuiten, watever.
2. Haal marktplaats gratis zand en cement rn klinkers. Cement is mogeijk het enigste waar je een paar euros voor nodig hebt
3. Flikker dat spul over alles over waar je over wilt kunnen lopen of geen onkruit meer wilt
4. Meng het 1:4 zand:cement verhouding en maak ongeveer een laag van 10-20cm.
5.gooi de klinkers eroverheen, voeg toe water en klaar

Ik denk al en al 100euro en 20 arbeidsuren voor gemiddels huurhuis voortuintje van 10m2

Hiermee heb je het minimale. Het is uiteraard niet optimaal want je hebt heel veel werkzaamheden achterwege gelaten. Maar het is een huurwoning , Je gaat hiermee tenminste nog 5 jaar vooruit.
Oké
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')