abonnement Unibet Coolblue
pi_181910735
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:38 schreef Jellereppe het volgende:
Overigens moeten landen die heel knus zijn met de Chinezen gaan op passen voor destabilisatie via CIA.
Hoe dat? Ik vind het wel een beetje rare kant opgaan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181910777
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hoe dat? Ik vind het wel een beetje rare kant opgaan.
De Amerikanen (zowel democraten als republikeinen) voelen zich bedreigd en in dat geval zullen ze van alles proberen om het land te isoleren. Landen uit de Chinese invloedssfeer proberen te rukken is een van de tientallen tactieken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 14-09-2018 23:48:27 ]
pi_181910860
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:41 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De Amerikanen (zowel democraten als republikeinen) voelen zich bedreigd en in dat geval zullen ze val alles proberen om het land te isoleren. Landen uit de Chinese invloedssfeer proberen te rukken is een van de tientallen tactieken.
Dan moeten ze misschien eens beginnen met Afrika. Maar voorlopig geen beweging daar. Het verloren continent.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181910899
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

En wat is er mis mee dan als een volk zich wil beschermen tegen invasies van allerlei barbaren? En gezien die muur er nu nog steeds staat kun je rustig stellen dat ze er toch redelijk in geslaagd zijn.
Zeker weten, maar Mongolen en Manchus zijn toch in geslaagd om het land te veroveren en regeren. De Mongolen waren de oprichters van de Yuan Dynastie (1279 - 1368) en Manchus de oprichters van de Qing Dynastie (1644 - 1911). Dat zijn beiden niet Han-Chinese volkeren die samen opgeteld drie eeuwen het scepter hebben gezwaaid over de Chinezen voordat ze omver werden geworpen door middel van rebellerie en georganiseerde revoluties. De Manchus kwamen in omdat de Ming-generaal Wu Sangui de muur voor ze opende. Die naam staat in China tegenwoordig synoniem voor verrader. Beiden zijn uiteindelijk ook wel omver gegooid. Vooral de transitie Ming-Qing (transitie van Ming dynastie naar Qing dynastie) was lang en heel veel slachtoffers. Voor de Manchus is het erger afgelopen want uiteindelijk totaal opgegaan in de Han-populatie: niet meer herkenbaar als afzonderlijk volk en zijn nog maar 10 - 20 moedertaalsprekers van het Manchu over.

https://en.wikipedia.org/wiki/Transition_from_Ming_to_Qing

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 14-09-2018 23:58:23 ]
pi_181910935
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:48 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Zeker weten, maar Mongolen en Manchus zijn toch in geslaagd om het land te veroveren en regeren. De Mongolen waren de oprichters van de Yuan Dynastie (1279 - 1368) en Manchus de oprichters van de Qing Dynastie (1644 - 1911). Dat zijn beiden niet Han-Chinese volkeren die samen opgeteld drie eeuwen het scepter hebben gezwaard over de Chinezen voordat ze omver werden geworpen door middel van rebellerie en georganiseerde revoluties. De Manchus kwamen in omdat de Ming-generaal Wu Sangui de muur voor ze opende. Beiden zijn uiteindelijk ook wel over gegooid. Voor de Manchus is nog erger want uiteindelijk totaal opgegaan in de Chinese populatie: niet meer herkenbaar als afzonderlijk volk en zijn nog maar 10 - 20 moedertaalsprekers van het Manchu over.
Interessante geschiedenis hebben die lui, vind je ook niet? En die beschaving is ook al zo veel ouder dan die van ons hier.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181911013
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Interessante geschiedenis hebben die lui, vind je ook niet? En die beschaving is ook al zo veel ouder dan die van ons hier.
Jazeker, zeer rijke historie.
pi_181911420
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dan moeten ze misschien eens beginnen met Afrika. Maar voorlopig geen beweging daar. Het verloren continent.
Azië is belangrijker. Dat is waar het economische zwaartegewicht steeds meer gaat liggen. Afrika is momenteel minder belangrijk, maar kan ook wel eens aan de beurt komen in samenspraak met de Britten, Fransen en Australiërs. Het doel is om de Chinezen te omringen met landen die ze vijandig gezind zijn, landen die te knus zijn met de Chinezen uit hun invloedssfeer te halen en daarmee het land te isoleren. De Chinezen weten natuurlijk al lang hoe laat het is. Een van de redenen van al die miljardeninvesteringen in ASEAN, Zuid-Azië, Centraal-Azië en Afrika en meer toegang voor die landen tot de Chinese markt zodat ze neutraal blijven. Want dan heeft China ze bij de ballen en kan ze pijn doen door ze van de Chinese markt af te gooien. Daarom al die haast met RCEP als tegengewicht tegen TPP.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 15-09-2018 00:33:21 ]
pi_181911575
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 00:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Azië is belangrijker. Dat is waar het economische zwaartegewicht steeds meer gaat liggen. Afrika is momenteel minder belangrijk, maar kan ook wel eens aan de beurt komen in samenspraak met de Britten, Fransen en Australiërs. Het doel is om de Chinezen te omringen met landen die ze vijandig gezind zijn, landen die te knus zijn met de Chinezen uit hun invloedssfeer te halen en daarmee het land te isoleren. De Chinezen weten natuurlijk al lang hoe laat het is. Een van de redenen van al die miljardeninvesteringen in ASEAN, Zuid-Azië, Centraal-Azië en Afrika en meer toegang voor die landen tot de Chinese markt zodat ze neutraal blijven. Want dan heeft China ze bij de ballen en kan ze pijn doen door ze van de Chinese markt af te gooien.
Ik vraag me af hoe je dit allemaal denkt te weten. En zo zeker ook blijkbaar.Het lijkt me beter voor je als je eens een beetje twijfelt over je zienswijzen. Het is niet perse zo als Jelle het ziet. Dat denk ik.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181911623
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 00:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe je dit allemaal denkt te weten. En zo zeker ook blijkbaar.Het lijkt me beter voor je als je eens een beetje twijfelt over je zienswijzen. Het is niet perse zo als Jelle het ziet. Dat denk ik.
Veel lezen, maar is zeker al wel een laag-intensieve strijd aan de gang. De Chinezen willen de status-quo behouden want hun economie groeit toch nog steeds, de Amerikanen hebben daar niks aan en moeten de boel opschudden dus een nieuwe Koude Oorlog zou welkom zijn voor de neoconservatieven.
pi_181911697
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 00:21 schreef Jellereppe het volgende:
Veel lezen
Maar dan wel in het straatje wat je toch al wilde ingaan. Je moet daarmee oppassen. Voordat je het weet zit je in een bubble waar je nooit meer uitkomt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181911724
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 00:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar dan wel in het straatje wat je toch al wilde ingaan. Je moet daarmee oppassen. Voordat je het weet zit je in een bubble waar je nooit meer uitkomt.
Twijfel is altijd goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 15-09-2018 00:37:05 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')