abonnement Unibet Coolblue
pi_181857495
Wie kan me helpen, 't is eigenlijk maar 'n klein probleem maar ik krijg er jeuk van en 't moet anders kunnen.

Ik gebruik de standaard mail app in Windows 10 voor mijn privé-, werk- en schoolmail. Privé zijn 't 2 gmailadressen, werk is 'n exchange adres en school werkt ook via gmail maar extra beveiliging.

Elke keer als ik 'n worddocument of pdf o.i.d. wil verzenden vanuit 't programma dat ik op dat moment daarvoor gebruik (Word, pdf-exchange, etc) krijg ik de melding dat er geen standaard mailprogramma is, zie onderstaand:



Ik heb al gegoogled, en 't blijkt dat dit 'n bekend probleem is en er geen echte oplossing voor is. Ik heb al in 't register zitten rommelen, maar ook daar geen oplossing kunnen vinden.

Op zoek gegaan naar 'n andere mailclient, maar bij degenen die ik probeer krijg ik m'n werkmail niet geïnstalleerd. Waar 't bij Windows Mail als vanzelf ging (zover ik me kan herinneren), daar krijg ik 't via onder andere Mailbird en Thunderbird niet voor elkaar om 't werkend te krijgen.

Is er 'n manier om de gegevens in te zien zoals m'n werkmail via Windows Mail werkt? Of heeft iemand 'n andere tip?

Het is 'n klein "probleem" maar ik krijg er jeuk van dat zoiets minimaals niet eens gewoon kan werken. Dus wil ik iets geprobeerd hebben om 't op te lossen.

Alvast dank!
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_181857563
Is er een koppeling (aangemaakt) in Standaardprogramma in het configuratiescherm voor e-mails?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2018 13:28:10 ]
pi_181857621
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:28 schreef zarGon het volgende:
Is er een koppeling (aangemaakt) in Standaardprogramma in het configuratiescherm voor e-mails?
Yup, alles nagekeken:



Ook in de lijst van standaardacties/apps staat Windows Mail als standaard aangevinkt.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_181857935
quote:
Ik heb al gegoogled, en 't blijkt dat dit 'n bekend probleem is en er geen echte oplossing voor is. Ik heb al in 't register zitten rommelen, maar ook daar geen oplossing kunnen vinden.
Dan heb je je antwoord toch al?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2018 13:47:24 ]
pi_181858398
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:47 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Dan heb je je antwoord toch al?
Heb je gelezen wat ik vraag?

Ik heb inmiddels door dat ik 't niet via Windows Mail voor elkaar krijg, maar ik zou graag zien welke gegevens ervoor zorgen dat 't wel via dat programma werkt, zodat ik deze kan invoeren in 'n ander programma.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_181864007
de send to mail shortcut is een speciale mailmapi (oid) shortcut die via sendmail.dll wordt verwerkt als ik het goed las, even wat aanpassen zal het wel niet zijn
pi_181864479
Maar is er dan 'n manier om in Windows mail gegevens te kunnen zien wat ik voor m'n werkmail moet invoeren om 't in een andere client te kunnen gebruiken? In w-mail zelf kan ik geen geavanceerde instellingen vinden om dat te kunnen inzien.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_181865476
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:47 schreef Eric_Cantona het volgende:
Maar is er dan 'n manier om in Windows mail gegevens te kunnen zien wat ik voor m'n werkmail moet invoeren om 't in een andere client te kunnen gebruiken? In w-mail zelf kan ik geen geavanceerde instellingen vinden om dat te kunnen inzien.
als je werkmail bij office 365 gehost is (of ouderwets zelf gehost met goede instellingen)

heb je een client met exchange support (normale outlook is een aanrader), je mailadres en je wqchtwoord nodig

maar ik neem aan dat je al deze gegevens al hebt gehad, lijkt mij onwaarschijnlijk dat een serieus bedrijf de standaard mail app gebruikt
pi_181866269
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 19:41 schreef mschol het volgende:

[..]

als je werkmail bij office 365 gehost is (of ouderwets zelf gehost met goede instellingen)

heb je een client met exchange support (normale outlook is een aanrader), je mailadres en je wqchtwoord nodig

maar ik neem aan dat je al deze gegevens al hebt gehad, lijkt mij onwaarschijnlijk dat een serieus bedrijf de standaard mail app gebruikt
Het is op mijn privé-laptop :)

't Rare is dat ik via Windows Mail zonder problemen m'n werkaccount kon koppelen, maar dat 't via andere mailclients dus niet lukt. Vandaar dat ik 't wil opzoeken, als dat mogelijk is (servergegevens, etc.) Login enzo heb ik inderdaad en via webmail log ik in via onderstaande pagina:



Ik wil 't alleen via 'n mailclient op m'n laptop binnenhalen en dat werkt via Windows Mail, maar via 'n andere client krijg ik foutmeldingen dat ik niet ingelogd word.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_181866329
die gegevens zal je bij je werkgever moeten navragen.

welke client heb je het op geprobeerd? heb je wel de optie exchange gebruikt?
pi_181866529
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 20:14 schreef mschol het volgende:
die gegevens zal je bij je werkgever moeten navragen.

welke client heb je het op geprobeerd? heb je wel de optie exchange gebruikt?
Maar dat vind ik dus raar, via 'n simpele mailapp werkt 't zo goed als automatisch en via 'n andere client gaat 't niet zo 1-2-3.

Ik heb o.a. Mailbird en Thunderbird geprobeerd en uiteraard Exchange.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_181867193
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 20:23 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Maar dat vind ik dus raar, via 'n simpele mailapp werkt 't zo goed als automatisch en via 'n andere client gaat 't niet zo 1-2-3.

Ik heb o.a. Mailbird en Thunderbird geprobeerd en uiteraard Exchange.
al het microsoft spul kan alle microsoft zaken prima afhandelen, lijkt mij niks geks aan..
dat een andere partij daar dan moeite mee heeft vind ik niet netjes maar ook niet ongebruikelijk..

ik zie wel voorbeelden waarbij de servers van office365 worden opgegeven bij thunderbird, maar aangezien ik geen flauw idee heb of je office 365 hebt of dat het een losse exchange server is: morgen even navragen bij je werk :)

daarnaast moet je natuurlijk ook even vragen of het wel mag, zou toch vervelend zijn als blijkt dat je helemaal je mail niet op je prive laptop mag ophalen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')