abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 september 2018 @ 16:44:29 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181753644
In Zwitserland wordt het terrestrische digitale terrestrische televisie (DVB-T) uitgeschakeld. De eerste versie van DVB-T is stopgezet, maar een overstap naar DVB-T2 HD is nooit overwogen. DVB-T moet worden stilgelegd omdat de overheid ter gelegenheid van de nieuwe vergunning voor de Zwitserse Radio- en Televisiemaatschappij (SRG SSR) eist dat DVB-T uiterlijk eind 2019 moet worden uitgeschakeld, heeft de SRG hem online verteld.

Geen economisch gebruik van vergoedingen

De reden: SRG moet besparen. Dit werd gegeven ter gelegenheid van het federale referendum over de toekomst van de publieke omroep, die uit omroepbijdragen wordt gefinancierd. Hoewel het volksinitiatief "No-Billag" door een grote meerderheid werd verworpen, liggen er sindsdien besparingsmaatregelen ter waarde van 100 miljoen CHF (iets minder dan 89 miljoen euro) op tafel. Volgens een "plan om de efficiëntie te verhogen en opnieuw te investeren", "komt de huidige werking van DVB-T niet meer overeen met een economisch gebruik van de vergoedingsfondsen", aldus SRG. Bovendien dalen zowel de laatste als de reclame-inkomsten voortdurend.

In het licht van dit alles zet SRG zich aanzienlijk in voor DVB-T, bijvoorbeeld door iets meer dan 200 zenders te bedienen. In Zwitserland gebruikt echter slechts ongeveer 1,9 procent van de huishoudens überhaupt DVB-T, voornamelijk voor tv-ontvangst op tweede of derde apparaten. "We schatten dat in totaal nog ongeveer 64.000 primaire huishoudens via DVB-T zullen ontvangen", zegt Edi Estermann. De overgrote meerderheid van de televisieconsumenten in Zwitserland ontvangen hun programma's via kabelnetwerken of via IPTV.

Geen vaste datum

Volgens de SRG-woordvoerder is er geen specifieke datum voor het uitschakelen van DVB-T. "Dit zal in stappen gebeuren, zender na zender," zegt Estermann. Gebruikers zouden rechtstreeks via het tv-scherm worden geïnformeerd: Maanden voordat de DVB-T consument wordt uitgeschakeld, verschijnt er een tekstvakje dat aangeeft dat het ontvangstpad wordt uitgeschakeld. Zelfs na de uitschakeling verschijnt er nog steeds een stilstaand beeld met contact hotline, informeert SRG.

De huidige DVB-T gebruikers moeten tijdig overschakelen naar een ander ontvangstkanaal voordat ze worden uitgeschakeld. De SRG beveelt ontvangst via satelliet aan. De ontvangstkwaliteit is aanzienlijk beter dan bij DVB-T, omdat de programma's in HD-kwaliteit beschikbaar zijn, in tegenstelling tot de vorige SD-versie op DVB-T. Hoewel voor satellietontvangst - zoals bij DVB-T - geen abonnement nodig is, zijn een CA-module en een satelliettoegangskaart vereist, aangezien de TV-kanalen van SRG SSR om auteursrechtelijke redenen in gecodeerde vorm worden uitgezonden.

De Sat-Access kaart is beschikbaar voor personen die in Zwitserland wonen en voor kabelexploitanten en exploitanten van communautaire antennesystemen waarvan de netwerken zich op Zwitsers grondgebied bevinden, tegen een eenmalige vergoeding van 60 CHF (momenteel ongeveer 53 EUR). Zwitsers in het buitenland, d.w.z. Zwitserse burgers die een vaste verblijfplaats in het buitenland hebben, moeten een eenmalige bijdrage van 60 euro plus jaarlijkse "distributiekosten" van 120 frank plus BTW betalen voor satellietontvangst van hun thuiszenders in het betreffende land van gebruik.

Even snel vertaald van
https://www.heise.de/news(...)lett-ab-4156940.html

Lijkt mij een prima maatregel, zouden wij ook moeten doen en de bandbreedte voor internet gebruiken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181753922
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:
In Zwitserland wordt het terrestrische digitale terrestrische televisie (DVB-T) uitgeschakeld. De eerste versie van DVB-T is stopgezet, maar een overstap naar DVB-T2 HD is nooit overwogen. DVB-T moet worden stilgelegd omdat de overheid ter gelegenheid van de nieuwe vergunning voor de Zwitserse Radio- en Televisiemaatschappij (SRG SSR) eist dat DVB-T uiterlijk eind 2019 moet worden uitgeschakeld, heeft de SRG hem online verteld.

Geen economisch gebruik van vergoedingen

De reden: SRG moet besparen. Dit werd gegeven ter gelegenheid van het federale referendum over de toekomst van de publieke omroep, die uit omroepbijdragen wordt gefinancierd. Hoewel het volksinitiatief "No-Billag" door een grote meerderheid werd verworpen, liggen er sindsdien besparingsmaatregelen ter waarde van 100 miljoen CHF (iets minder dan 89 miljoen euro) op tafel. Volgens een "plan om de efficiëntie te verhogen en opnieuw te investeren", "komt de huidige werking van DVB-T niet meer overeen met een economisch gebruik van de vergoedingsfondsen", aldus SRG. Bovendien dalen zowel de laatste als de reclame-inkomsten voortdurend.

In het licht van dit alles zet SRG zich aanzienlijk in voor DVB-T, bijvoorbeeld door iets meer dan 200 zenders te bedienen. In Zwitserland gebruikt echter slechts ongeveer 1,9 procent van de huishoudens überhaupt DVB-T, voornamelijk voor tv-ontvangst op tweede of derde apparaten. "We schatten dat in totaal nog ongeveer 64.000 primaire huishoudens via DVB-T zullen ontvangen", zegt Edi Estermann. De overgrote meerderheid van de televisieconsumenten in Zwitserland ontvangen hun programma's via kabelnetwerken of via IPTV.

Geen vaste datum

Volgens de SRG-woordvoerder is er geen specifieke datum voor het uitschakelen van DVB-T. "Dit zal in stappen gebeuren, zender na zender," zegt Estermann. Gebruikers zouden rechtstreeks via het tv-scherm worden geïnformeerd: Maanden voordat de DVB-T consument wordt uitgeschakeld, verschijnt er een tekstvakje dat aangeeft dat het ontvangstpad wordt uitgeschakeld. Zelfs na de uitschakeling verschijnt er nog steeds een stilstaand beeld met contact hotline, informeert SRG.

De huidige DVB-T gebruikers moeten tijdig overschakelen naar een ander ontvangstkanaal voordat ze worden uitgeschakeld. De SRG beveelt ontvangst via satelliet aan. De ontvangstkwaliteit is aanzienlijk beter dan bij DVB-T, omdat de programma's in HD-kwaliteit beschikbaar zijn, in tegenstelling tot de vorige SD-versie op DVB-T. Hoewel voor satellietontvangst - zoals bij DVB-T - geen abonnement nodig is, zijn een CA-module en een satelliettoegangskaart vereist, aangezien de TV-kanalen van SRG SSR om auteursrechtelijke redenen in gecodeerde vorm worden uitgezonden.

De Sat-Access kaart is beschikbaar voor personen die in Zwitserland wonen en voor kabelexploitanten en exploitanten van communautaire antennesystemen waarvan de netwerken zich op Zwitsers grondgebied bevinden, tegen een eenmalige vergoeding van 60 CHF (momenteel ongeveer 53 EUR). Zwitsers in het buitenland, d.w.z. Zwitserse burgers die een vaste verblijfplaats in het buitenland hebben, moeten een eenmalige bijdrage van 60 euro plus jaarlijkse "distributiekosten" van 120 frank plus BTW betalen voor satellietontvangst van hun thuiszenders in het betreffende land van gebruik.

Even snel vertaald van
https://www.heise.de/news(...)lett-ab-4156940.html

Lijkt mij een prima maatregel, zouden wij ook moeten doen en de bandbreedte voor internet gebruiken.
Je weet wat dvb-t betekend?
speak only if it improves the silence.
pi_181753989
Prima toch?

KPN gaat trouwens wel over naar DVB-T2, maar die hebben nog een kwart miljoen klanten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 7 september 2018 @ 16:59:46 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_181754018
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:58 schreef Jordy-B het volgende:
KPN gaat trouwens ook over naar DVB-T2
Marietje vindt dit leuk!

KPN dure provider :{
pi_181756743
Dit nieuws had je van dichter bij huis kunnen vinden. In Belgie is hetzelfde gaande, al heeft TV Vlaanderen er voor gekozen om zelf de publieke DVB-T zenders die weg vallen in haar eigen DVB-T mux op te nemen, ten koste van de Nederlandse publieke omroepen en de beeldkwaliteit.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181756755
Ondertussen verlaat in Nederland BVN de Astra 1 ;(
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 21:20:51 #7
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181759351
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:55 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Je weet wat dvb-t betekend?
Je weet wat 'betekend' betekent?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181759459
200 kanalen? Daar kwam Digitenne nooit aan.
Gebruik het zelf nog altijd voor de NPO.
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:53:21 #9
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181776992
Digitenne....heeft dat nog klanten vandaag de dag?

Mercedes-rijdende iMac-gebruikers waarschijnlijk. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:11:57 #10
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_181777405
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Digitenne....heeft dat nog klanten vandaag de dag?

Mercedes-rijdende iMac-gebruikers waarschijnlijk. :)
In de buitengebieden zeker wel. Niet heel veel keuze dan
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:18:22 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181777549
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:11 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

In de buitengebieden zeker wel. Niet heel veel keuze dan
Sat tv
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:56:26 #12
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_181778465
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sat tv
Klopt, maar mijn ervaring is dat kwaliteit met sneeuw en zware regen in NL slechter is.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:58:43 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181778532
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Klopt, maar mijn ervaring is dat kwaliteit met sneeuw en zware regen in NL slechter is.
Grotere schotel nemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:10:52 #14
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_181778858
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Grotere schotel nemen.
Ik heb nu DVB-t2 en internet via 4g. Goede kwaliteit en betaalbaar. Schotel kan altijd nog, maar ook nog meer gedoe met kabels bij mij. Dus voorlopig maar niet.

Laatst testje gedaan met video via 4g. Netflix, Videoland, YouTube stream en vimeo parallel. Liep als een zonnetje. Geen 4K maar daar ben ik toch te oud voor.

Dus volwaardige tv via 4g internet lijkt mij goed toekomstig alternatief.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:15:04 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181778947
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:10 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik heb nu DVB-t2 en internet via 4g. Goede kwaliteit en betaalbaar. Schotel kan altijd nog, maar ook nog meer gedoe met kabels bij mij. Dus voorlopig maar niet.

Laatst testje gedaan met video via 4g. Netflix, Videoland, YouTube stream en vimeo parallel. Liep als een zonnetje. Geen 4K maar daar ben ik toch te oud voor.

Dus volwaardige tv via 4g internet lijkt mij goed toekomstig alternatief.
Schotel nemen voor de BBC en anderen Engelse zenders? Free to air, dus alleen een eenmalige aanschaf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181778996
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Klopt, maar mijn ervaring is dat kwaliteit met sneeuw en zware regen in NL slechter is.
Schotel beter uitrichten. Zeker met een Multi-LNB luistert dat nou.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181792411
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:17 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Schotel beter uitrichten. Zeker met een Multi-LNB luistert dat nou.
nou
  zondag 9 september 2018 @ 10:37:42 #18
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_181792661
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:26 schreef WammesWaggel het volgende:
200 kanalen? Daar kwam Digitenne nooit aan.
Zender is in dit geval de vertaling van Sendeanlage, dus de zendinstallatie.
pi_181792730
Digitenne had volgens mij 15 kanalen waarvan 5 a 8 meestal zo slecht waren dat het niet te kijken was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 9 september 2018 @ 12:07:58 #20
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181794445
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:41 schreef raptorix het volgende:
Digitenne had volgens mij 15 kanalen waarvan 5 a 8 meestal zo slecht waren dat het niet te kijken was.
32 momenteel.

Als er zenders slecht waren ligt de oorzaak in de plaatsing van de antenne en/of moet je je tuner wissen en opnieuw de zenders laten scannen.
pi_181794500
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:21 schreef JanCees het volgende:

[..]

nou
Het luistert nauw
(nou is een tussenwerpsel of de aanduiding van het nu)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181794546
NPO is ook een aflopende zaak, minder kijkers en minder reclame inkomsten,
Afschaffing levert een bes[aring van bijna een miljard, jaarlijks !
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181810728
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:07 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

32 momenteel.

Als er zenders slecht waren ligt de oorzaak in de plaatsing van de antenne en/of moet je je tuner wissen en opnieuw de zenders laten scannen.
Woonde destijds in een huis waar dat lastig was, onderste woning van een appartement. Luisterde heel nauw qua afstelling, voor sommige kanalen moest je hem echt een beetje draaien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')