Meestal willen de coureurs ook allebei dat het goed afloopt. Maar ja, soms heb je zo'n Bottas in Hongarije die graag de concurrent van zijn teamgenoot stuk wil rijden, of een wilde coureur die niks te verliezen heeft, dan heb je straffen wel nodig.quote:Op zondag 2 september 2018 17:36 schreef TAV74 het volgende:
Snap niet waarom er altijd goed of fout etiketten opgeplakt moeten worden. Zowel die actie bij Vettel/Hamilton als die bij Max/Bottas horen er gewoon bij. Het is racen, het gaat op de rand en kan het ook eens fout aflopen. Je ziet het iedere race ook meerdere keren net goed aflopen. Zou ook een verdomd saaie boel worden anders. Wat mij betreft straffen ze nog steeds teveel.
Max: Liet nog een autobreedte ruimtequote:
Wellicht. Maar ik vind hem dit hele seizoen al erg rustig en redelijk moet ik zeggen.quote:Op zondag 2 september 2018 17:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Vettel trouwens boter op zijn hoofd, die gilde het hardst om straffen vorig jaar.
Die movement under braking regel is al weer een tijdje gechrapt. Je mag terug naar de race lijn onder het remmen maar je moet minimaal een auto breedte ruimte overlaten als er iemand naast zit.quote:Op zondag 2 september 2018 17:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Max: Liet nog een autobreedte ruimte
autobreedte van een Smart misschien.
Maar op zich wel slim van Max om die remzone schuin in te gaan en te kijken of ze dit ook movement under breaking noemen.
Vettel trouwens boter op zijn hoofd, die gilde het hardst om straffen vorig jaar.
nee, gewoon autobreedte over. En dan hoeft bottas nog niet eens helemaal op het groen wat ze tijdens de Q stuk voor stuk allemaal mee pakte.quote:Op zondag 2 september 2018 17:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Max: Liet nog een autobreedte ruimte
autobreedte van een Smart misschien.
Geheel onverwacht was het niet anders gaat Max niet de binnenkant verdedigen. Hij verwachtte wel degelijk een aanval.quote:Op zondag 2 september 2018 18:02 schreef vosss het volgende:
[..]
nee, gewoon autobreedte over. En dan hoeft bottas nog niet eens helemaal op het groen wat ze tojdens de Q stuk voor stuk allemaal mee pakte.
Dit was gewoon een domme actie van Bottas waar Max hem niet verwachtte en dan krijg je dit. Lewis, Alonso of Vettel had gewoon dat stukje groen mee gepakt en dan was er geen botsing geweest.
Ook zonder oranje bril vind ik dit een race incident. Coureur y wil onverwacht coureur x inhalen. Coureur x verwacht dit niet, lijnt op voor zn bocht en laat exact genoeg ruimte. Coureur y benut de beschikbare ruimte niet en botsing is het resultaat.
Dit is gewoon een race incident en niet meer dan dat en daarmee os de straf dan ook buitengewoon debiel.
Nadat hij bij Renault heeft getekend die de motor aan RB levertquote:Op zondag 2 september 2018 17:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
RIC: https://www.gpblog.com/nl(...)-in-de-red-bull.html
Chassis vervangen?
Overigens zei Horner dat er nog een b-spec voor hem was.
Nee, het zijn twee aparte regels.quote:Op zondag 2 september 2018 18:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Die movement under braking regel is al weer een tijdje gechrapt. Je mag terug naar de race lijn onder het remmen maar je moet minimaal een auto breedte ruimte overlaten als er iemand naast zit.
Als Bottas dat strookje groen asfalt had gebruikt, was er geen touché geweest.quote:Op zondag 2 september 2018 17:56 schreef Fer het volgende:
Max: Liet nog een autobreedte ruimte
autobreedte van een Smart misschien.
Hij kwam ook van best wel ver, terwijl hij nooit meer buitenom had gekund.quote:Op zondag 2 september 2018 18:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als Bottas dat strookje groen asfalt had gebruikt, was er geen touché geweest.
Punt 1 klopt behalve dat je ook in de rem zone nog terug mag naar de race lijn en niet enkel voor de remzone.quote:Op zondag 2 september 2018 18:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, het zijn twee aparte regels.
1. Defending driver mag maar 1 beweging maken, dus slingeren mag niet. Uitzondering hierop, is dat na de verdedigende beweging, wel weer teruggegaan mag naar de racing line, maar dat er 1 autobreedte voor de aanvaller over moet blijven. Dit slaat op het stuk voor de braking zone, voordat het remmen begint.
2. No abnormal movement under breaking. Simpelweg, omdat de aanvallende rijder, in principe zo laat mogelijk remt en dus maximaal remt. Deze heeft dan geen mogelijkheid om ook nog te sturen, zelfs als er nog 1 autobreedte ruimte is.
Die actie op Vettel was een hele mooie. Jammer dat Vettel er toch weer over gaat griepen.quote:Op zondag 2 september 2018 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Hamilton dit jaar magistraal en foutloos.
Dan had Hamilton weer makkelijker ingelopen en daar wellicht voordeel van gehad met nieuwere banden.quote:Op zondag 2 september 2018 18:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Overigens had Kimi waarschijnlijk wel gewonnen, als hij niet als een dolle op Bottas was gaan jagen, maar gewoon gewacht had tot Bottas naar binnen ging.Dan had hij zijn banden gespaard en had hij Hamilton makkelijker achter zich kunnen houden.
Omdat hij de ronde er voor al een tik op z'n vingers had gehad. Dan ga je daar niet nog een keer een net iets ander randje opzoeken.quote:Op zondag 2 september 2018 17:12 schreef franske19 het volgende:
[..]
Hoezo is dit een domme fout?
Dit is gewoon op het randje racen, waar elke liefhebber voor kijkt en dan gaat er weleens wat mis.
Ricciardo met zijn divebomb op Gasly bijvoorbeeld. Die was iets te enthousiastquote:Op zondag 2 september 2018 18:55 schreef Monolith het volgende:
Die twee strafpunten zijn in mijn ogen zwaar overtrokken. Dat je VER 5 sec geeft is nog wel consistent met de rest van de beslissingen dit seizoen, maar die twee punten was gewoon overdreven. Dan waren er ook nog wel wat andere kandidaten voor een penalty dit weekend.
Volgens mij viel dat wel mee. Ik heb Vettel zich er nergens hard over horen uitspreken.quote:Op zondag 2 september 2018 18:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die actie op Vettel was een hele mooie. Jammer dat Vettel er toch weer over gaat griepen.
Toen Bottas de pit in ging zat Hamilton minder dan een seconde achter Kimi. Hoeveel meer had hij nog in kunnen lopen?quote:Op zondag 2 september 2018 18:55 schreef daNpy het volgende:
Dan had Hamilton weer makkelijker ingelopen en daar wellicht voordeel van gehad met nieuwere banden.
Dat ging over iets heel anders, namelijk afsnijden van de bocht na een lock up. Ook iets wat Mercedessen wel mogen maar anderen nietquote:Op zondag 2 september 2018 18:58 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Omdat hij de ronde er voor al een tik op z'n vingers had gehad. Dan ga je daar niet nog een keer een net iets ander randje opzoeken.
Die tweede regel bestaat niet. In ieder geval niet in de Sporting Regulations of appendix L.quote:Op zondag 2 september 2018 18:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, het zijn twee aparte regels.
1. Defending driver mag maar 1 beweging maken, dus slingeren mag niet. Uitzondering hierop, is dat na de verdedigende beweging, wel weer teruggegaan mag naar de racing line, maar dat er 1 autobreedte voor de aanvaller over moet blijven. Dit slaat op het stuk voor de braking zone, voordat het remmen begint.
2. No abnormal movement under breaking. Simpelweg, omdat de aanvallende rijder, in principe zo laat mogelijk remt en dus maximaal remt. Deze heeft dan geen mogelijkheid om ook nog te sturen, zelfs als er nog 1 autobreedte ruimte is.
Hij kan niet anders en komt er te vaak mee weg. De inzet is altijd andermans auto bij die gast...quote:Op zondag 2 september 2018 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ricciardo met zijn divebomb op Gasly bijvoorbeeld. Die was iets te enthousiast
Ja dat is achteraf allemaal leuk. Als Kimi bottas had ingehaald had je er niemand over gehoord.quote:Op zondag 2 september 2018 19:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Toen Bottas de pit in ging zat Hamilton minder dan een seconde achter Kimi. Hoeveel meer had hij nog in kunnen lopen?
We weten dat de Pirelli's heel snel blaarvorming kunnen krijgen als je meteen uit de pits er vol mee gaat gummen. Als Kimi gewoon Bottas was gaan volgen, dan had die blaarvorming veel later opgetreden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |