abonnement Unibet Coolblue
pi_181564141
Ik ga hier wellicht een gevoelig onderwerp aan de kaak stellen. Het enige wat ik wil vragen is om het netjes te houden.

Mijn hele familie komt uit Duindorp en heb een groot gedeelte van mijn jeugd daar doorgebracht. Vrijwel iedereen had een hekel aan zwarten, die moesten ze niet in de wijk hebben. Later verhuisd naar andere delen van Den Haag en daar was het niet heel anders. Hele buurten en winkelcentra zijn naar de klote gegaan vanwege criminaliteit vaak gepleegd door allochtonen. In winkelcentrum Houtwijk zijn de afgelopen 15 jaar bijna de helft van de winkels failliet gegaan.

Het is niet voor niks dat veel oorspronkelijke Hagenezen zijn verhuisd uit buurten als de Schilderswijk, Transvaal. Veel jonge stelletjes met kinderen op komst zijn buiten de stad gaan wonen zodat ze in ieder geval in een gezonde leefomgeving zullen opgroeien.

Er zijn twee dingen die mij vaak opvallen:

-zodra Nederlanders beschuldigd worden van racisme schieten ze in de verdediging, alsof ze in een hoek gedreven zijn, alsof het iets is om je voor te schamen
-de zogenaamde goede Nederlanders die het allemaal wel mee vinden vallen en het juist hartstikke gezellig vinden met alle nieuwe Nederlanders

Vroeg of laat gaat de rekening betaald worden. Ik geloof allang niet meer in een oplossing, laten we er met z'n allen een klerezooi van maken.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 01:07:08 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181564178
Hou toch eens op met het fixeren op Nederlanders als je het hebt over racisme. Iedereen is een racist. Accepteer dat eens. Daarna kun je er grapjes over maken. Dan pas maken we er een klerezooi van.
pi_181564246
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:07 schreef BasEnAad het volgende:
Hou toch eens op met het fixeren op Nederlanders als je het hebt over racisme. Iedereen is een racist. Accepteer dat eens. Daarna kun je er grapjes over maken. Dan pas maken we er een klerezooi van.
Dat ben ik volledig met je eens.

Waar ik me aan stoor is dat veel Nederlanders bij kritiek roepen vooral geen racist te zijn, alsof ze zich er voor schamen.

Ik woon in een flat met veel allochtonen. Iraniërs, Marokkanen, Turken en weetikveel wat. Mijn Iraanse buurman heeft een hekel aan mijn Marokkaanse buurman puur omdat hij Marokkaans is.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 01:17:50 #4
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_181564317
Dit is geen racisme wat je in je eerste stuk vertelt. Statistieken laten zien waar de criminaliteit ligt en bij welke volken. De media is vooral bezig met positieve discriminatie. Er mag best gesproken worden over groepen in het algemeen, generalisatie is daar ter sprake, er zijn er veel die het voor een kleine minderheid verpesten.
pi_181564510
Ik had serieuzere antwoorden verwacht. Ik zit me ook klem te zuipen hoor, heb nog twee sixpacks en 3 gin tonics over.
pi_181564513
Ts kijkt probleemwijken Duindorp
Ik zwaai naar dieren.
pi_181564538
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:17 schreef warp995 het volgende:
Dit is geen racisme wat je in je eerste stuk vertelt. Statistieken laten zien waar de criminaliteit ligt en bij welke volken. De media is vooral bezig met positieve discriminatie. Er mag best gesproken worden over groepen in het algemeen, generalisatie is daar ter sprake, er zijn er veel die het voor een kleine minderheid verpesten.
Klopt.

Het punt dat ik eigenlijk in de OP probeerde te maken en wat ik misschien slecht geformuleerd heb, is dat Nederlanders vaak ontkennen racistisch te zijn. Alsof het iets is om je voor te schamen. Persoonlijk denk ik zelfs dat het de menselijke natuur is.

Positieve discriminatie ben ik ook pertinent op tegen. Of het nou over allochtonen, vrouwen of wat dan ook gaat.
pi_181564544
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:34 schreef Geerd het volgende:
Ts kijkt probleemwijken Duindorp
Dat was een hilarische aflevering. :P Ik kende zelfs enkele mensen uit die aflevering.
pi_181564599
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:02 schreef -Ondskapt- het volgende:
Ik ga hier wellicht een gevoelig onderwerp aan de kaak stellen. Het enige wat ik wil vragen is om het netjes te houden.

Mijn hele familie komt uit Duindorp en heb een groot gedeelte van mijn jeugd daar doorgebracht. Vrijwel iedereen had een hekel aan zwarten, die moesten ze niet in de wijk hebben. Later verhuisd naar andere delen van Den Haag en daar was het niet heel anders. Hele buurten en winkelcentra zijn naar de klote gegaan vanwege criminaliteit vaak gepleegd door allochtonen. In winkelcentrum Houtwijk zijn de afgelopen 15 jaar bijna de helft van de winkels failliet gegaan.

Het is niet voor niks dat veel oorspronkelijke Hagenezen zijn verhuisd uit buurten als de Schilderswijk, Transvaal. Veel jonge stelletjes met kinderen op komst zijn buiten de stad gaan wonen zodat ze in ieder geval in een gezonde leefomgeving zullen opgroeien.

Er zijn twee dingen die mij vaak opvallen:

-zodra Nederlanders beschuldigd worden van racisme schieten ze in de verdediging, alsof ze in een hoek gedreven zijn, alsof het iets is om je voor te schamen
-de zogenaamde goede Nederlanders die het allemaal wel mee vinden vallen en het juist hartstikke gezellig vinden met alle nieuwe Nederlanders

Vroeg of laat gaat de rekening betaald worden. Ik geloof allang niet meer in een oplossing, laten we er met z'n allen een klerezooi van maken.
Er valt mij 1 ding op, jij bent wel een racist, je verbergt het netjes maar in je post geef je in mijn ogen duidelijk weer dat jij het niet leuk vind dat Den Haag overlopen is met zoals jij zegt nieuwe Nederlanders...
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_181564610
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:45 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Er valt mij 1 ding op, jij bent wel een racist, je verbergt het netjes maar in je post geef je in mijn ogen duidelijk weer dat jij het niet leuk vind dat Den Haag overlopen is met zoals jij zegt nieuwe Nederlanders...
Wauw een visionair. Dat heb je overigens goed gezien, ik had liever al die nieuwe Nederlanders hier niet gehad.
pi_181564627
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:46 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Wauw een visionair. Dat heb je overigens goed gezien, ik had liever al die nieuwe Nederlanders hier niet gehad.
Waarom je dan verbergen achter zo een fake topic? Fake OP??
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_181564648
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:48 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Waarom je dan verbergen achter zo een fake topic? Fake TS??
Ik ben niet fake. Lees tussen de regels door. Het punt dat ik probeer te maken is dat alle zogenaamde goede Nederlanders ontkennen racistisch te zijn terwijl ze dat wel zijn.

Ik schaam me er overigens niet voor. Vorige week nog tegen mijn Iraanse buurman gezegd dat hij beter terug kan gaan naar Iran. Wat die gozer hier sowieso doet is me een raadsel.
pi_181564675
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:50 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Ik ben niet fake. Lees tussen de regels door. Het punt dat ik probeer te maken is dat alle zogenaamde goede Nederlanders ontkennen racistisch te zijn terwijl ze dat wel zijn.

Ik schaam me er overigens niet voor. Vorige week nog tegen mijn Iraanse buurman gezegd dat hij beter terug kan gaan naar Iran. Wat die gozer hier sowieso doet is me een raadsel.
Het punt dat jij bent om hier te maken is haat zaaien! Jou racistische ideeën verspreiden, haat zaaien! Jij bent iemand die in mijn ogen opgesloten zou moeten worden!
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_181564689
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:53 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Het punt dat jij bent om hier te maken is haat zaaien! Jou racistische ideeën verspreiden, haat zaaien! Jij bent iemand die opgesloten zou moeten worden!
Ja man.

Ik heb ook zo mijn eigen ideeën over wie er opgesloten zouden moeten worden.
pi_181564693
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:54 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Ja man.

Ik heb ook zo mijn eigen ideeën over wie er opgesloten zouden moeten worden.
Je buurman?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_181564710
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:55 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Je buurman?
Meerdere zelfs. Er wonen enkel debielen in deze flat. Heb van de week al iedereen de tyfus ingescholden. Op een gegeven moment is de maat vol.
pi_181564758
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:57 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Meerdere zelfs. Er wonen enkel debielen in deze flat. Heb van de week al iedereen de tyfus ingescholden. Op een gegeven moment is de maat vol.
Wat was de rede om hun de tyfus te schelden dan man, wat hebben ze misdaan??
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_181564830
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 02:00 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Wat was de rede om hun de tyfus te schelden dan man, wat hebben ze misdaan??
Paranoïde onzin uitkramen, schreeuwen in de flat. Gister is er een weggehaald door de politie en ambulance was ook aanwezig.

Het beeld dat ik een of andere verschrikkelijke racist ben is slechts deels juist. Ik geef mijn Iraanse buurman 3x per week eten omdat hij geen cent te makken heeft, mijn Marokkaanse buurman heb ik vorige week geholpen toen zijn slot kapot was en mijn buurman uit Afrika geef ik altijd sjekkies.

Los daarvan vind ik dat ze beter in hun eigen land kunnen wonen. Ik had liever een blonde Heidi als buurvrouw gehad. Als mij dat een racist maakt dan moet het maar zo zijn. Ik neem die vluchtelingen overigens niks kwalijk, het is de schuld van ons politieke systeem.
pi_181564877
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 02:05 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Paranoïde onzin uitkramen, schreeuwen in de flat. Gister is er een weggehaald door de politie en ambulance was ook aanwezig.

Het beeld dat ik een of andere verschrikkelijke racist ben is slechts deels juist. Ik geef mijn Iraanse buurman 3x per week eten omdat hij geen cent te makken heeft, mijn Marokkaanse buurman heb ik vorige week geholpen toen zijn slot kapot was en mijn buurman uit Afrika geef ik altijd sjekkies.

Los daarvan vind ik dat ze beter in hun eigen land kunnen wonen. Ik had liever een blonde Heidi als buurvrouw gehad. Als mij dat een racist maakt dan moet het maar zo zijn. Ik neem die vluchtelingen overigens niks kwalijk, het is de schuld van ons politieke systeem.
Heb je er zelf ooit bij nagedacht dat ze misschien weerzinwekkende oorlogsmisdaden of moslim wraak acties hebben gezien? Dat ze daarom nachtmerries hebben of bij het minste geringste door ptsd er aan herinnerd worden???
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_181564896
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 02:10 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Heb je er zelf ooit bij nagedacht dat ze misschien weerzinwekkende oorlogsmisdaden hebben gezien? Dat ze daarom nachtmerries hebben of bij het minste geringste door ptsd er aan herinnerd worden???
Ja, dat besef ik me zeer goed. Mijn Iraanse buurman heeft 2 jaar gevochten in de oorlog tussen Iran en Irak en heeft daardoor PTSS opgelopen.

Ik neem hem ook niks kwalijk maar ik heb hem geprobeerd te helpen. Al 4 jaar lang zelfs maar het loopt allemaal uit op niets. Zo wonen er veel van dit soort mensen in deze flat.
pi_181564905
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 02:13 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Ja, dat besef ik me zeer goed. Mijn Iraanse buurman heeft 2 jaar gevochten in de oorlog tussen Iran en Irak en heeft daardoor PTSS opgelopen.

Ik neem hem ook niks kwalijk maar ik heb hem geprobeerd te helpen. Al 4 jaar lang zelfs maar het loopt allemaal uit op niets. Zo wonen er veel van dit soort mensen in deze flat.
Helpen? hoe dan?
pi_181564930
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 02:14 schreef T-D het volgende:

[..]

Helpen? hoe dan?
Ik geef hem vaak eten, ik haal wel eens visjes voor hem omdat hij geen geld heeft. Maar vanwege zijn cultuur wil hij dat vaak niet aannemen omdat hij zich schaamt. Ik heb hulpverlening voor hem ingeschakeld omdat hij met psychische problemen rondloopt.

Het frustreert mij enorm dat alle mensen in deze flat niet te helpen zijn. Het zijn sociale woningen.

Ik wil er best meer over vertellen maar dan wijken we wel veel af van het oorspronkelijke onderwerp.
pi_181564935
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 02:13 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Ja, dat besef ik me zeer goed. Mijn Iraanse buurman heeft 2 jaar gevochten in de oorlog tussen Iran en Irak en heeft daardoor PTSS opgelopen.

Ik neem hem ook niks kwalijk maar ik heb hem geprobeerd te helpen. Al 4 jaar lang zelfs maar het loopt allemaal uit op niets. Zo wonen er veel van dit soort mensen in deze flat.
Dus omdat het uit loopt op niets zijn ze schuldig? Schuldig.... Het enige waar ze schuldig aan zijn is jouw leven verontrusten door dat ze zulke trauma's hebben die jij niet kan bevatten en jij wil hun uit hun huis uit tieven???

WTF ben jij voor ego! Mijn brave leven word verstoord door deze vluchtelingen, laat ze het land uit gooien.... :X :X
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_181564956
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 02:17 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dus omdat het uit loopt op niets zijn ze schuldig? Schuldig.... Het enige waar ze schuldig aan zijn is jouw leven verontrusten door dat ze zulke trauma's hebben die jij niet kan bevatten en jij wil hen je hun huis uit tieven???

WTF ben jij voor ego! Mijn brave leven word verstoord door deze vluchtelingen, laat ze het land uit gooien.... :X :X
Ik ga deze discussie niet voeren uit emotie. Ik geloof stellig dat elk volk zijn eigen plek op deze aarde heeft. Hoe aardig mijn Iraanse buurman ook is.
pi_181564959
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 02:17 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Ik geef hem vaak eten, ik haal wel eens visjes voor hem omdat hij geen geld heeft. Maar vanwege zijn cultuur wil hij dat vaak niet aannemen omdat hij zich schaamt. Ik heb hulpverlening voor hem ingeschakeld omdat hij met psychische problemen rondloopt.

Het frustreert mij enorm dat alle mensen in deze flat niet te helpen zijn. Het zijn sociale woningen.

Ik wil er best meer over vertellen maar dan wijken we wel veel af van het oorspronkelijke onderwerp.
Lijkt mij heel frustrerend om zo te leven.
En wat betreft je OP: iedereen heeft wel iets racistisch in zich. Geen idee waarom voornamelijk blanken zich schamen voor racisme. Misschien is dat een onderdeel voor onze zonde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')