abonnement Unibet Coolblue
pi_181546072
Zo’n 800 woedende Duitsers, waaronder neo-nazi’s, zijn zondag in Chemnitz (voormalige DDR) de straat op gegaan om te protesteren nadat een 35-jarige Duitser werd doodgestoken tijdens een straatfestival. Het slachtoffer zou ruzie hebben gekregen met meerdere mannen ‘met diverse nationaliteiten’. Behalve het dodelijke slachtoffer vielen er ook meerdere zwaargewonden, allen van Russische afkomst.

De polizei heeft twee mannen opgepakt.

Op social media werd vervolgens opgeroepen om de straat op te gaan. In eerste instantie was er een demonstratie die werd georganiseerd door de AfD. Deze demonstratie verliep vreedzaam. Later verzamelden zich zo’n 800 mannen, mede opgeroepen door de harde kern van een plaatselijke voetbalclub. Volgens diverse media zaten er bij deze groep ook diverse ‘gewelddadige ultra-rechtsen’.

Ze scandeerden ‘wij zijn het volk’ en weigerden aanwijzingen van de polizei op te volgen. De polizei werd onder andere bekogeld met flessen en moest versterking uit andere gemeentes oproepen.

Op social media deden, en doen, geruchten de ronde dat de ruzie ontstond nadat het slachtoffer een vrouw in bescherming wilde nemen die door één of meerdere mannen werd lastiggevallen. De polizei kan deze geruchten niet bevestigen.

Na de oproepen op social media besloot de gemeente het festival voortijd te beëindigen uit angst voor rellen. Als reden werd echter gegeven dat het festival ‘uit piëteit met het slachtoffer’ zou worden afgelast. Pas later gaf de gemeente toe dat dit een leugen was.

Bron



SPIEGELONLINE twitterde op maandag 27-08-2018 om 11:57:04 Videos zeigen Ausschreitungen von #Chemnitz: Der rechte Mob in den Straßen https://t.co/IkvoUqn3pw https://t.co/0okIdNNufS reageer retweet
66Freedom66 twitterde op zondag 26-08-2018 om 22:37:39 Chemnitz: In Wut nach Messermord an Deutschen!Die Polizei geht gegen das eigene Volk martialisch in Stellung, während importierte Messermänner weg geschaut wird!#Europa #AfD #Deutschland #Merkel #CDU #SPD #Asylpolitik #Bundestag #Sicherheit #Merkelmussweg https://t.co/i6YSdMbtCT reageer retweet
---------------

Gezellig daar. Er komt een keer een einde aan de gastvrijheid.

Orginele OP van J0kkebr0k
ijs_beer fan!
pi_181546217
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:32 schreef begaaierd het volgende:
Hoe is het eigenlijk in Chemnitz? Rust al wedergekeerd?
Vannacht schijnt het rustig geweest te zijn.
quote:
Polizei: Ruhige Nacht in Chemnitz
5.50 Uhr: Nach den Ausschreitungen der vergangenen Tage ist es in der Nacht zu Mittwoch in Chemnitz ruhig geblieben. Es habe keine größeren Vorkommnisse gegeben, sagte ein Polizeisprecher am Morgen.
Er is wel iets bizars gebeurd. Het arrestatie bevel tegen de dadder/verdachte is uitgelekt met naam van verdachte, getuige, rechter, hoevaak er gestoken is.
Ze vermoeden een (rechts) lek bij de politie. Het document is oa gedeeld op twitter door een AfD-Bundestagsabgeordneter en stond enkele uren op facebook.

Voor zaterdag 17.00 is een stille toch aangekondigt,

Bron
ijs_beer fan!
pi_181546240
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nee, ik vraag je om gewoon aan te geven dat geweld altijd fout is, maar jij vind het kennelijk nodig de hele tijd met een 'ja maar..' of een 'soms is het eigenlijk wel nodig'.

Is het nu zo moeilijk om gewoon aan te geven dat geweld fout is, los ervan wie precies dat geweld pleegt?
Waarom is geweld altijd fout?
  Admin woensdag 29 augustus 2018 @ 14:51:43 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_181546283
Gereekst
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:07:55 #5
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181546648
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarom is geweld altijd fout?
omdat het niet bijdraagt in oplossingen? wat heeft het voor zin als je elkaar alleen de hersens in slaat? je kan beter in gesprek gaan
#KICKOUTZP
pi_181546666
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:07 schreef wollah het volgende:

[..]

omdat het niet bijdraagt in oplossingen? wat heeft het voor zin als je elkaar alleen de hersens in slaat? je kan beter in gesprek gaan
Ja, in een ideale sprookjeswereld zal het altijd zo werken.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:09:18 #7
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181546683
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, in een ideale sprookjeswereld zal het altijd zo werken.
Ja maar we leven niet in een sprookjeswereld dus wordt er geweld gebruikt. wat dus niet werkt.
#KICKOUTZP
pi_181546996
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarom is geweld altijd fout?
omdat er onschuldgen door getroffen worden...

de buitenlanders die door die neo-nazi's gejaagd worden, hebben niks misdaan.
ook de politieagenten die door hen geslagen worden, de eigenaars van winkels of woningen die beschadigd worden.

Leuk dat een bepalde radikale groep een mening heeft, en prima als ze die in worden uitten, wat verder niet betekent dat ook dat gedaan moet worden wat die radikalen roepen, maar zeggen mogen ze...

maar ze hebben gewoon met hun tengels van andermans bezittingen af te blijven en onschldige omstanders (of eventueel anderen die het niet met hun eens zijn) moeten ze gewon met rust laten.

Dat geld verder juist exact gelijk voor radikale moslmims, radikale linkse hooligans of neo-nazi's en extreemrechtse hooligans
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181547096
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

omdat er onschuldgen door getroffen worden...

de buitenlanders die door die neo-nazi's gejaagd worden, hebben niks misdaan.
ook de politieagenten die door hen geslagen worden, de eigenaars van winkels of woningen die beschadigd worden.

Leuk dat een bepalde radikale groep een mening heeft, en prima als ze die in worden uitten, wat verder niet betekent dat ook dat gedaan moet worden wat die radikalen roepen, maar zeggen mogen ze...

maar ze hebben gewoon met hun tengels van andermans bezittingen af te blijven en onschldige omstanders (of eventueel anderen die het niet met hun eens zijn) moeten ze gewon met rust laten.

Dat geld verder juist exact gelijk voor radikale moslmims, radikale linkse hooligans of neo-nazi's en extreemrechtse hooligans
En op het moment dat een overheid niets doet tegen het probleem, het zelfs al maar erger laat worden en vreedzaam demonstreren niet of nauwelijks effect heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2018 15:28:14 ]
pi_181547371
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En op het moment dat een overheid niets doet tegen het probleem, het zelfs al maar erger laat worden en vreedzaam demonstreren niet of nauwelijks effect heeft?
Ten eersteis het al de grootst mogelijke nonsens te beweren dat de overheid niks zou doen , er _is_ gewoon opgetreden door de overheid en twee verdachten zitten vast.

Ten tweede, JA, ook als je heel erg boos bent ergens over is het gewoon niet toegestaan met een neo nazi mob vervolgens door het stadscentrum te gaan trekken, buitenlanders te jagen omdat je wat tegen bruine mensen hebt en politie-agenten in elkaar te slaan..

is dat nu zo moeilijk om dat te erkennen?
Moet je dan telkens weer met een raar soort van "ja-maar..." of "het kan best ook terecht of nodig zijn soms wat buitenlanders of politie-agenten in elkaar te schoppen"
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181547537
Nee hoor, ik ben het met je eens, maar vind die lappen tekst die jij er uitperst altijd wel leuk :)
pi_181547704
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:07 schreef wollah het volgende:

[..]

omdat het niet bijdraagt in oplossingen? wat heeft het voor zin als je elkaar alleen de hersens in slaat? je kan beter in gesprek gaan
Dat is echt een zo'n onzinnige dooddoener die lekker klinkt maar werkelijk nergens op is gebaseerd.

De Duitse bezetting is geeindigd dankzij het gebruik van geweld.
De treinkaping bij de punt is beeindigd dankzij het gebruik van geweld.

Er zijn talloze voorbeelden te geven waar geweld wel degelijk de oplossing is geweest.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:57:20 #13
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181547738
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is echt een zo'n onzinnige dooddoener die lekker klinkt maar werkelijk nergens op is gebaseerd.

De Duitse bezetting is geeindigd dankzij het gebruik van geweld.
De treinkaping bij de punt is beeindigd dankzij het gebruik van geweld.

Er zijn talloze voorbeelden te geven waar geweld wel degelijk de oplossing is geweest.
ok
#KICKOUTZP
pi_181547774
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:57 schreef wollah het volgende:

[..]

ok
Dus je hebt niet altijd gelijk.

Geweld uitsluiten is eigenlijk heel erg dom. Want als je geweld uitsluit zul je altijd het onderspit delven tegenover een partij die geweld niet uitsluit. In het uiterste geval moet geweld dus altijd een optie blijven en draagt het bij aan oplossingen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181548137
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De Duitse bezetting is geeindigd dankzij het gebruik van geweld.
En wil jij nu hier het gedrag van die neo-nazi's in Chemnitz gelijkstellen aan het verzet tegen de Bezetting tijdens de tweede wereldoorlog?

Ik mag toch hopen dat je zo dom niet bent... kom dan niet aan in deze discussies met de hele tijd "ja maars" en "althans" als er aangegeven wordt dat het gedrag van die mob gewoon totaal idioot is en absoluut crimineel...

In deze discussie aankomen met een vergelijking van die mob in chemnitz met Het Verzet in nederland is net zo dom als bv dat doen n een discussie over de G20 rellen in Hamburg of bv Syrieganger die in Syrie gaan vechten.. alhoewel in alle gevalle degenen die dat doen vaak zichzelf graag zo zien.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181548140
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:07 schreef wollah het volgende:

[..]

omdat het niet bijdraagt in oplossingen? wat heeft het voor zin als je elkaar alleen de hersens in slaat? je kan beter in gesprek gaan
En als degene waarmee men een gesprek wil aangaan, niet hun taal aan jou willen leren? Is dan toch moeilijk om iets duidelijk te maken?
pi_181548231
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

En wil jij nu hier het gedrag van die neo-nazi's in Chemnitz gelijkstellen aan het verzet tegen de Bezetting tijdens de tweede wereldoorlog?
Begrijpend lezen is niet echt je ding he?
quote:
Ik mag toch hopen dat je zo dom niet bent... kom dan niet aan in deze discussies met de hele tijd "ja maars" en "althans" als er aangegeven wordt dat het gedrag van die mob gewoon totaal idioot is en absoluut crimineel...

In deze discussie aankomen met een vergelijking van die mob in chemnitz met Het Verzet in nederland is net zo dom als bv dat doen n een discussie over de G20 rellen in Hamburg of bv Syrieganger die in Syrie gaan vechten.. alhoewel in alle gevalle degenen die dat doen vaak zichzelf graag zo zien.
Wat een intens dom stukje. Ik heb het helemaal niet over "het verzet" gehad.

Lees het even rustig terug.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181549345
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is niet echt je ding he?

[..]

Wat een intens dom stukje. Ik heb het helemaal niet over "het verzet" gehad.

Lees het even rustig terug.
Inderdaad heb je nergens de exacte term "het verzet" gebruikt..... maar refeerde enkel aan 'het beeindigen van de duitse bezetting"

maakt dat verder mijn post heel anders? nee hoor, het is gewoon een idiote vergelijking om hier te brengen in een discussie over de rellen in Chemnitz door neo-nazi's en eerdere opmerkingen 'dat geweld niet goed is.. maar dat er situaties zouden zijn waarin geweld nodig en terecht zou zijn" in deze discussie.

als je dat in deze discussie gaat roepen ben je wel degelijk een vergelijking aan het maken daarmee.
verschuil je dan niet lafjes achter 'ja maar, ik heb dat niet exact zo gezegd'-gehuil...

Mensen die hier gaan beweren 'dat er best situaties zijn waarin je geweld goed is, als je het ergens niet mee eens bent' hebben ze echt niet meer op een rijtje.
dat zijn gewoon zelf radikale van een gevaarlijk soort, waarbij ik graag zie dat de politie keihard ptreed tegen die radikale politieke groepen die geweld als middel zien, van elke ideologische richting
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:04:04 #19
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181551298
Geweld is wat mij betreft voor de privé-persoon alleen ok in geval van zelfverdediging of bescherming van anderen. Ook nog wel te billijken bij het stoppen van een misdrijf als er geen politie in de buurt is en er niemand gevaar loopt (een wegrennende overvaller neerschoppen bijv).
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181552162
JFDA_eV twitterde op dinsdag 28-08-2018 om 13:58:39 Rechtsextreme zeigen Hitlergruß, skandieren ausländerfeindliche Parolen wie "Deutschland den Deutschen, Ausländer raus!", "Schlagt den Roten die Schädeldecke ein!" und "Wir kriegen euch alle!". Szenen wie diese zeigen, dass die Polizei in #Chemnitz überfordert war. #c2708 https://t.co/S6wMNr1ERJ reageer retweet
met video.... enfin.... 90 jaar later.... sie sind wieder da
pi_181552496
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:37 schreef Bluesdude het volgende:
JFDA_eV twitterde op dinsdag 28-08-2018 om 13:58:39 Rechtsextreme zeigen Hitlergruß, skandieren ausländerfeindliche Parolen wie "Deutschland den Deutschen, Ausländer raus!", "Schlagt den Roten die Schädeldecke ein!" und "Wir kriegen euch alle!". Szenen wie diese zeigen, dass die Polizei in #Chemnitz überfordert war. #c2708 https://t.co/S6wMNr1ERJ reageer retweet
met video.... enfin.... 90 jaar later.... sie sind wieder da
Ja maar liefst een paar honderd man op een bevolking van meer dan 80 miljoen. :') Wat ben jij toch ook een gekke paniekvogel he, hahah.
pi_181552609
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja maar liefst een paar honderd man op een bevolking van meer dan 80 miljoen. :') Wat ben jij toch ook een gekke paniekvogel he, hahah.
Jij bagatelliseert. Kijkt weg.
Duitse veiligheidsdiensten schatten het aantal extreemrechts + meelopers in tot in de tienduizenden in geheel Duitsland. En dan zullen er wel een paar miljoen zijn die niet meelopen op straat , maar die etnische haat delen en stiekem sympathiseren.
In 1928 dacht men ook ... die nazi's ... is een marginaal groepje olv van een dorpsgek.
pi_181552804
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:51 schreef Bluesdude het volgende:
Jij bagatelliseert. Kijkt weg.
Ik kijk niet weg. Heb filmpje gezien.
Wat moet ik zien dan?

Een (waarschijnlijk dronken) iemand die de hitler-groet brengt (nou nou,het is wat :') )
Gaat geen gevaar van uit, en de politie grijpt gelijk in.
Rechtstaat functioneert dan toch gewoon?

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:51 schreef Bluesdude het volgende:
In 1928 dacht men ook ... die nazi's ... is een marginaal groepje olv van een dorpsgek.
Groepje was minder marginaal, maar bovenal een totaal niet vergelijkbare situatie.
Alleen puur demografisch al. in 1928 paste verreweg het grootste deel van de bevolking in het nazi-plaatje.

Anno 2018 is hier geen sprake meer van. Types met een autochtone achtergrond gaan opeens echt niet achter nazisme staan hoor. :')
pi_181553008
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik kijk niet weg. Heb filmpje gezien.
Wat moet ik zien dan?
Duits etnische haat in een bedding van nationalisme.
Ken je de geschiedenis van dit soort duitsheid ? Of kijk je liever weg?
pi_181553192
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:03 schreef Bluesdude het volgende:
Duits etnische haat in een bedding van nationalisme.
ja, van een paar honderd man, waarbij politie gelijk optreedt.
Niet echt iets waar ik bang van word. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2018 19:10:31 ]
pi_181554095
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij bagatelliseert. Kijkt weg.
Duitse veiligheidsdiensten schatten het aantal extreemrechts + meelopers in tot in de tienduizenden in geheel Duitsland. En dan zullen er wel een paar miljoen zijn die niet meelopen op straat , maar die etnische haat delen en stiekem sympathiseren.
In 1928 dacht men ook ... die nazi's ... is een marginaal groepje olv van een dorpsgek.
Je kunt je dan afvragen hoe het komt dat ze groter worden en daar iets mee gaan doen.
pi_181554338
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je kunt je dan afvragen hoe het komt dat ze groter worden en daar iets mee gaan doen.
Je bedoelt een economische crisis afwenden?
pi_181554599
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Duits etnische haat in een bedding van nationalisme.
Ken je de geschiedenis van dit soort duitsheid ? Of kijk je liever weg?
Beetje van hetzelfde laken een pak als hetgeen we vandaag de dag in Turkije zien.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181567720
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Inderdaad heb je nergens de exacte term "het verzet" gebruikt..... maar refeerde enkel aan 'het beeindigen van de duitse bezetting"

maakt dat verder mijn post heel anders? nee hoor, het is gewoon een idiote vergelijking om hier te brengen in een discussie over de rellen in Chemnitz door neo-nazi's en eerdere opmerkingen 'dat geweld niet goed is.. maar dat er situaties zouden zijn waarin geweld nodig en terecht zou zijn" in deze discussie.

als je dat in deze discussie gaat roepen ben je wel degelijk een vergelijking aan het maken daarmee.
verschuil je dan niet lafjes achter 'ja maar, ik heb dat niet exact zo gezegd'-gehuil...

Mensen die hier gaan beweren 'dat er best situaties zijn waarin je geweld goed is, als je het ergens niet mee eens bent' hebben ze echt niet meer op een rijtje.
dat zijn gewoon zelf radikale van een gevaarlijk soort, waarbij ik graag zie dat de politie keihard ptreed tegen die radikale politieke groepen die geweld als middel zien, van elke ideologische richting
Wat een hoop woorden en er nog helemaal naast zitten.

Jij stelt dat geweld toepassen nooit iets oplost, ik weerleg dat eenvoudig met een aantal voorbeelden. Ik kan er nog 100 geven. Bijvoorbeeld de politie die een plein schoonveegt waar rellen zijn. Even geweld toepassen, met de knuppel eroverheen, opgelost. Zo, heb je nog een voorbeeld waar geweld toepassen de oplossing was. Of wat dacht je van het Roemeense volk? Die door geweld toe te passen een wrede dictator hebben verdreven? Of wat te denken van een winkelier, die door toepassing van geweld een overvaller zijn winkel uit jaagt? Of de politie, die door toepassing van geweld een onwillige verdachte kan arresteren? De situaties waarin geweld wel degelijk een oplossing of zelfs dé oplossing is zijn werkelijk eindeloos.

Nergens vergelijk ik, of stel ik deze rellers gelijk aan het verzet. Dat speelt zich allemaal in jouw hoofd af. Daarover gaan briesen is dus een beetje simpel. Daarmee toon je alleen aan er niets van te snappen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 30 augustus 2018 @ 09:50:37 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181567816
Lekker makkelijk weer om iedereen klakkeloos in het extreem-rechtse hokje te duwen.
pi_181567935
Wat een paniekzaaierij? Haatzaaien! Angst aanpraten! Waarom scheren ze iedereen over één kam? Je hebt immers meer kans om van een keukentrapje te vallen of om te komen in een auto-ongeluk dan geconfronteerd te worden met extreem-rechts? O-)

Blijft fantastisch deze discussies, het is genieten om te zien hoe het schuimbekvolk weer losgaat totaal niet beseffen dat ze het met hun hypocriete gedrag, demoniseren en irriteren alleen maar erger maken. De bevolking is het zat, blijf maar vooral die groep die het zat is verketteren, het is niet alsof ze met de dag groter worden. >:)
pi_181567939
Daniel Hillig. De man die is doodgestoken en waar het dus allemaal om te doen is:



Al die racisten maar demonstreren tegen de moord op deze bruine man.
pi_181567968
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij bagatelliseert. Kijkt weg.
Duitse veiligheidsdiensten schatten het aantal extreemrechts + meelopers in tot in de tienduizenden in geheel Duitsland. En dan zullen er wel een paar miljoen zijn die niet meelopen op straat , maar die etnische haat delen en stiekem sympathiseren.
In 1928 dacht men ook ... die nazi's ... is een marginaal groepje olv van een dorpsgek.
Ja, in UK is extreemrechts ook in de lift, ik zag je filmpje daarover in dat andere topic. Echter aan het eind van het filmpje wordt wel medegedeeld dat de dreiging van jihadistisch geweld vele malen groter is en dat dit een groot deel van de bandbreedte van de inlichtingendiensten inneemt. Ik weet niet of dat in Dld eveneens het geval is natuurlijk?
En extreemrechts bestaat in feite al sinds het vallen van de muur in voormalig DDR, en ook daarvoor al trouwens, en is daardoor redelijk goed georganiseerd, dat moet je ook meenemen in deze observatie.
I´m back.
pi_181568065
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
Daniel Hillig. De man die is doodgestoken en waar het dus allemaal om te doen is:

[ afbeelding ]

Al die racisten maar demonstreren tegen de moord op deze bruine man.
Hoe durven die gore nazi's. :r
pi_181568104
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je kunt je dan afvragen hoe het komt dat ze groter worden en daar iets mee gaan doen.
Is er nog veel onvrede in Duitsland over het verdrag van Versailles?
pi_181568301
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
Daniel Hillig. De man die is doodgestoken en waar het dus allemaal om te doen is:

[ afbeelding ]

Al die racisten maar demonstreren tegen de moord op deze bruine man.
Ja dat laten ze natuurlijk weg in de media, was wel al velen duidelijk. Volgens mij zelfs Cubaanse afkomst? Maar het past natuurlijk niet in het links populistisch gelul, extreem-rechts die het opneemt voor een licht-getint gekleurd slachtoffer.
pi_181568306
Narrative collapse van de Lügenpresse!

Grappig wel, Daniël Hillig is van gemengde afkomst én antifa-activist. Daar zullen inderdaad duizenden neonazi's, fascisten en soortgelijken de straat voor opgaan. :') Sowieso heeft niemand hard kunnen maken dat het om meer dan enkele tientallen neonazi's ging. Het gros van de aanwezigen in Chemnitz waren doodgewone mensen met een gezin en werk. Als de media ook maar enig fatsoen hebben, bieden ze hun diepe, nederige excuses aan. Maarja, we spreken over een sector waarin de feiten niet weergeven worden maar 'geduidt' of gemaakt, dus daar kun je lang op wachten.

De kwaadaardige globalisten komen er stilletjes aan achter dat dit niet om een plusje of een minnetje gaat in het jaarlijkse koopkrachtplaatje. Hun levensgevaarlijke experiment piept en kraakt in zijn voegen. Men is terecht boos over de destructieve gevolgen van de altijd en overal falende multi-etnische, multiculturele 'samen'leving. Het is de elite die veilig en ongestoord in hun blanke wijk woont en die kan opscheppen tegen zijn net zo blanke, elitaire, globalistische, deugende vrinden dat ze in zo'n bruisende, tolerante, beschaafde samenleving wonen. De middenklasse mag ervoor betalen, de klassieke arbeidersklasse mag er voor bloeden. Gaan de laatste twee morren? Dan draai je ze toch nog een keer een poot uit wanneer er beleid gemaakt moet worden?

Op nog veel meer Chemnitzen B:)B
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181568310
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nergens vergelijk ik, of stel ik deze rellers gelijk aan het verzet. Dat speelt zich allemaal in jouw hoofd af. Daarover gaan briesen is dus een beetje simpel. Daarmee toon je alleen aan er niets van te snappen.
Leuke bewering... het is natuurlijk héél toevallig dat je dat goedpraten van geweld niet doet in een topic over waar bv politie (terecht) gebruik maakt van haar geweldsmonopolie..

Maar in een topic waar het gaat over neo-nazi-rellen...

Alles leuk en aardig, maar waar het gaat over straat-geweld door een radikale politieke groepering (of dat nu rechts-extremen, linkse radikalen of islamistische fundamentalisten) aankomen met een

"geweld is niet goed , mààr er zijn dus wel situaties waar geweld nodig/terecht is" is gewoon bullshit...
omdat het hier helemaal niet gaat om geweld vanuit een onderdrukte of bedreigde overheid, die hierbij een gevaarlijkere situatie voorkomt of onlusten onderdrukt... maar om gevaarlijke radikalen die jist hun geweld gebruiken om enkel een grotere oproer op te wekken...

Ik spreek je vooal aan op je goedpraten van geweld in de context van dit topic, en dat weet jij donders goed, houd je daar niet zo dom over.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:18 schreef Oostwoud het volgende:
Narrative collapse van de Lügenpresse!
niks leugens....

ik heb daar juist al véél eerder op gewezen, helemaal aan het begin van dit topic...

maakt het verder overigens zoveel uit wat de afkomst van een slachtoffer is? of is de afkomst van een dader allebepalend?

Was bv de situatie héél anders als het slachtoffer een persoon van migratie-afkomst was en de daders bekende rechts-radikalen?

Mense die dan peens hun mening veranderen zijn volgens mij sterk bezig met het ideologiseren en politiek uitnutten van een misdrijf.


Punt bljft gewoon dat er geen enkel excuus is om te gaan rellen naar aanleiding van dit voorval..
de daders zulen gewoon voor de rechter gebracht moeten worden, los ervan wat hun afkomst of de achtergronden van het slachtoffer is


De rechtstaat lost dit veel beter op dan een rellende radikale massa van Hoolligans

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:18 schreef Oostwoud het volgende:
Op nog veel meer Chemnitzen
Als je dat wil, ben je goed ziek !

[ Bericht 16% gewijzigd door RM-rf op 30-08-2018 10:27:02 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181568341
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Leuke bewering... het is natuurlijk héél toevallig dat je dat goedpraten van geweld niet doet in een topic over waar bv politie (terecht) gebruik maakt van haar geweldsmonopolie..

Maar in een topic waar het gaat over neo-nazi-rellen...

Alles leuk en aardig, maar waar het gaat over straat-geweld door een radikale politieke groepering (of dat nu rechts-extremen, linkse radikalen of islamistische fundamentalisten) aankomen met een

"geweld is niet goed , mààr er zijn dus wel situaties waar geweld nodig/terecht is" is gewoon bullshit...
omdat het hier helemaal niet gaat om geweld vanuit een onderdrukte of bedreigde overheid, die hierbij een gevaarlijkere situatie voorkomt of onlusten onderdrukt... maar om gevaarlijke radikalen die jist hun geweld gebruiken om enkel een grotere oproer op te wekken...

Ik spreek je vooal aan op je goedpraten van geweld in de context van dit topic, en dat weet jij donders goed, houd je daar niet zo dom over.
Ik heb je helemaal niet zo hardvochtig tekeer zien gaan in een recent topic waar extreem-links de handen niet thuis konden houden bij een vreedzame extreem-rechtse demonstratie. Waar was je toen om de zedenmeester te spelen?

Door niemand is er bewezen dat er in Chemnitz duizenden extreem-rechtsen de straat opgingen. Dat is een media-spin. Ik heb veel foto's gezien en zag vooral heel veel normale mensen. In de media zijn er een paar foto's gebruikt van extreem-rechtsen om de hele volkswoede tot extreem-rechts te bombarderen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181568372
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:22 schreef Oostwoud het volgende:
nd is er bewezen dat er in Chemnitz duizenden extreem-rechtsen de straat opgingen.
Jij ziet wel meer dngen niet die kennelijk niet in je politieke straatje passen...

ik heb juist een gelijke afkeer van links-extremen als van rechts-extremen en/of radikale fundamentalisten...

In tegenstelling tot anderen die hun haat vooral richten op de Overeid of diegenen die politiek gezien eerder in het midden van het politieke centrum staan...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181568398
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Jij ziet wel meer dngen niet die kennelijk niet in je politieke straatje passen...
Toon mij één bron die onomstotelijk en feitelijk juist vaststelt dat extreem-rechts in significante mate aanwezig was in Chemnitz, of beter nog, zelfs meer dan de helft van de demonstranten vormde.

Ontken ik dat er extreem-rechtsen waren? Nee. Ontken ik dat er op buitenlanders gejaagd werd door extreem-rechtsen? Nee.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181568488
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:56 schreef Ryan3 het volgende:

En extreemrechts bestaat in feite al sinds het vallen van de muur in voormalig DDR, en ook daarvoor al trouwens, en is daardoor redelijk goed georganiseerd, dat moet je ook meenemen in deze observatie.
Nederlandse media melden van tijd tot tijd geweldsdreigingen van extreemrechts in Duitsland.
Maar er is een neiging in Nederland dat weer te vergeten, ook door de mediamakers.
Het nieuws over de rellen in Chemnitz wordt ook niet al te breed gemeld in Nederlandse media
Wie in Nederland herinnert zich de naam Franco A uit 2017 ?
Ik niet... ik moest het opzoeken Franco A is een Duitse militair die zich voordeed als vluchteling en en met kameraden aanslagen planden op oa politici.
nav van dit , deze quote;

quote:
Meer bewustzijn voor rechtsextremistische tendensen "In de nasleep van het geval van Franco A.", vertelde een woordvoerder van de militaire contraspionagedienst aan DW, "MAD heeft sinds de zomer van 2017 een toename van de meldingen van extreemrechts geregistreerd." In 2017 werden 379 nieuwe gevallen van vermoedelijke extreemrechtse activiteiten gemeld - van het weergeven van anti-constitutionele symbolen en het gebruik van agressieve racistische leuzen tot het vermeende lidmaatschap van verboden organisaties. Zes mensen in de Bundeswehr werden in 2017 als extremisten beschouwd; Franco A. was waarschijnlijk een van hen.
https://www.dw.com/en/a-g(...)uble-life/a-43540639

Wat bedoelt die woordvoerder ? In 2017 werden 379 nieuwe gevallen van vermoedelijke extreemrechtse activiteiten gemeld. In het Duitse leger of ook daarbuiten?
pi_181568536
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:27 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Toon mij één bron die onomstotelijk en feitelijk juist vaststelt dat extreem-rechts in significante mate aanwezig was in Chemnitz,
Nou moe...... aan het wegkijken.
De rellen van deze week werden in significante mate gedomineerd door extreemrechtse lieden.
Van dat soort waar je mee sympathiseert, weetjewel .
Wellicht waren de meelopers groter in aantal, maar dan toch ook best wel hufterig op rellen uit ?
pi_181568605
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou moe...... aan het wegkijken.
De rellen van deze week werden in significante mate gedomineerd door extreemrechtse lieden.
Van dat soort waar je mee sympathiseert, weetjewel .
Wellicht waren de meelopers groter in aantal, maar dan toch ook best wel hufterig op rellen uit ?
Bewijs het vetgedrukte maar.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181568638
quote:
oja... zeker wel gemeld in de Nederlandse media.
Maar nu al weer weggedrukt, vergeten. Laat staan uitgediept. Dat doen de Duitse media weer wel

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:18 schreef Oostwoud het volgende:

Op nog veel meer Chemnitzen B:)B
Is dit een oproep tot het aanvallen van mensen die niet blank en autochtoon genoeg uitzien ?
Of kick je vooral op rellen met de politie ?

Of denk je verder,,, aan een extreemrechtse revolutie ? Met staatsgreep.... duits extreemnationalisme weer aan de macht ?
pi_181568650
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Leuke bewering... het is natuurlijk héél toevallig dat je dat goedpraten van geweld niet doet in een topic over waar bv politie (terecht) gebruik maakt van haar geweldsmonopolie..

Maar in een topic waar het gaat over neo-nazi-rellen...
Daar is niets toevalligs aan. Jij beweert namelijk dat geweld nooit een oplossing is in een topic over neonazirellen en niet in een topic waar de politie gebruik maakt van het geweld.

Het ligt dus niet aan het onderwerp van het topic maar omdat jij toevallig in dit topic makkelijk te weerleggen uitspraken doet.

quote:
Alles leuk en aardig, maar waar het gaat over straat-geweld door een radikale politieke groepering (of dat nu rechts-extremen, linkse radikalen of islamistische fundamentalisten) aankomen met een

"geweld is niet goed , mààr er zijn dus wel situaties waar geweld nodig/terecht is" is gewoon bullshit...
Nee hoor dat is geen bullshit. Het is bullshit dat geweld nooit de oplossing is, daar heb ik je nu al verschillende voorbeelden van gegeven.
quote:
omdat het hier helemaal niet gaat om geweld vanuit een onderdrukte of bedreigde overheid, die hierbij een gevaarlijkere situatie voorkomt of onlusten onderdrukt... maar om gevaarlijke radikalen die jist hun geweld gebruiken om enkel een grotere oproer op te wekken...
Dat criterium verzin je er nu zelf bij om je stelling te redden. Dat was geen onderdeel van jouw stelling. Jij stelt dat geweld nooit iets oplost, ik heb dat weerlegd. Dan kun je nu zeggen "ja maar het is geen onderdrukte groep" daar ging het niet om.

quote:
Ik spreek je vooal aan op je goedpraten van geweld in de context van dit topic, en dat weet jij donders goed, houd je daar niet zo dom over.
Ik praat dit geweld niet goed, ik weerleg slechts jouw stelling dat geweld nooit iets oplost. Daarmee spreek ik geweld in deze context niet goed, evenmin zeg ik dat geweld in deze context iets oplost. Ik weerleg slechts jouw stelling.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181568654
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:22 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik heb je helemaal niet zo hardvochtig tekeer zien gaan in een recent topic waar extreem-links de handen niet thuis konden houden bij een vreedzame extreem-rechtse demonstratie. Waar was je toen om de zedenmeester te spelen?

Dat valt natuurlijk wederom op, erg hypocriet gedrag. ;)

Maar het is allang duidelijk dat enkelen hier en in de samenleving een monopolie menen te hebben op de waarheid. Hun waarheid klopt, hun ideaal klopt, de rest is allemaal fout en dan is geweld ook geoorloofd. Die groep is hun ruiten zwaar in aan het gooien, de irritatie groeit, de afkeer groeit. En op een geven moment zijn de mensen het zat, en dat is een flinke meerderheid aan het worden. Eens zien of ze dan nog met het vingertje durven wijzen.
pi_181568695
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oja... zeker wel gemeld in de Nederlandse media.
Maar nu al weer weggedrukt, vergeten. Laat staan uitgediept. Dat doen de Duitse media weer wel

[..]

Is dit een oproep tot het aanvallen van mensen die niet blank en autochtoon genoeg uitzien ?
Of kick je vooral op rellen met de politie ?

Of denk je verder,,, aan een extreemrechtse revolutie ? Met staatsgreep.... duits extreemnationalisme weer aan de macht ?
Ja, nu ga je de doelpalen verschuiven. Je oorspronkelijke reactie was dat "de rellen in Chemnitz niet al te breed gemeld worden in de Nederlandse media." Dat is óf een leugen, óf je bent onwetend.

Je kunt mij wel weer allerlei dingen in de schoenen gaan schuiven, maar "Op nog veel meer Chemnitzen" staat voor niets meer en niets minder dan: ongeruste burgers die hun onvrede laten merken. Bij de protesten zelf kwam het geweld namelijk weer van links (antifa die de confrontatie zocht). De jacht op buitenlanders door daadwerkelijk extreem-rechts was gering van mate en had niet veel te doen met de demonstraties van ongeruste, boze burgers te maken.

Logisch ook, want je kunt niet bewijzen dat Chemnitz een uitbarsting van extreem-rechts was.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181568714
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oja... zeker wel gemeld in de Nederlandse media.
Maar nu al weer weggedrukt, vergeten. Laat staan uitgediept. Dat doen de Duitse media weer wel

[..]

Is dit een oproep tot het aanvallen van mensen die niet blank en autochtoon genoeg uitzien ?
Of kick je vooral op rellen met de politie ?

Of denk je verder,,, aan een extreemrechtse revolutie ? Met staatsgreep.... duits extreemnationalisme weer aan de macht ?
pi_181568715
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

En op een geven moment zijn de mensen het zat, en dat is een flinke meerderheid aan het worden. Eens zien of ze dan nog met het vingertje durven wijzen.
Hoop je dat een flinke meerderheid mensen met zekere meningen die jou niet aanstaan de mond snoeren?
En hoe zie je dat snoeren . Legitimeer je bedreigingen en geweld van burgers ....
pi_181568729
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Daar is niets toevalligs aan. Jij beweert namelijk dat geweld nooit een oplossing is in een topic over neonazirellen en niet in een topic waar de politie gebruik maakt van het geweld.
:?

Misschien heb je het niet door, maar ik ageer tegen geweld in een topic waar er geweldadig gereageerd wordt door een radikale groep...
n sommgen dat kennelijk toejuichen en beweren dat het 'goed' zou wat er in chemnitz gebeurt...

bepaalde users hier stellen zelf dat het goed zou zijn als 'er meer Chemnitzen gaan komen' ( wat ik behoorlijk ziek vind, dat positief te vinden )

Mij maakt het verder geen zier uit of dat door radikale links-extremen is (in het G20 Hamburg topic heb ik ook gereageerd en daarbij ook bevestigd dat de politie keihard moest ingrijpen tegen at geweld door een radikale politieke gevaarljke beweging..

Mischien begrijp jij het niet zo goed..

Maar het grotste gevaar voor onze gemeenschap bestaat uit de invloed van enkele relatief kleine radikale politieke groeperingen, die echter wel van zichzelf denken dat ze geweld mogen gebruiken om hun politieke doelen te bereiken...

Mensen die het toejuichen wat in Chemnitz gebeurt, zijn die zeer gevaarlijke groep...

niet omdat ze links, of rechts zouden zijn, maar vooal omdat ze geweld goedkeuren om hun politieke doel te bereiken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181568747
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:38 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Bewijs het vetgedrukte maar.
Dat heeft geen zin bij jou. Je sympathiseert met dat tuig en je ontkent het.
  Eindredactie Games donderdag 30 augustus 2018 @ 10:48:32 #54
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_181568760
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat valt natuurlijk wederom op, erg hypocriet gedrag. ;)

Maar het is allang duidelijk dat enkelen hier en in de samenleving een monopolie menen te hebben op de waarheid. Hun waarheid klopt, hun ideaal klopt, de rest is allemaal fout en dan is geweld ook geoorloofd. Die groep is hun ruiten zwaar in aan het gooien, de irritatie groeit, de afkeer groeit. En op een geven moment zijn de mensen het zat, en dat is een flinke meerderheid aan het worden. Eens zien of ze dan nog met het vingertje durven wijzen.
Manse taal hoor. Is het ook vijf voor twaalf? "Mensen zijn het zat", dat riepen ophitsers in NWS 15 jaar geleden ook al ;)
Ga jij er zelf ook wat aan doen eigenlijk, of blijft het bij stoere internettaal?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_181568777
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nederlandse media melden van tijd tot tijd geweldsdreigingen van extreemrechts in Duitsland.
Maar er is een neiging in Nederland dat weer te vergeten, ook door de mediamakers.
Het nieuws over de rellen in Chemnitz wordt ook niet al te breed gemeld in Nederlandse media
Wie in Nederland herinnert zich de naam Franco A uit 2017 ?
Ik niet... ik moest het opzoeken Franco A is een Duitse militair die zich voordeed als vluchteling en en met kameraden aanslagen planden op oa politici.
nav van dit , deze quote;

[..]

https://www.dw.com/en/a-g(...)uble-life/a-43540639

Wat bedoelt die woordvoerder ? In 2017 werden 379 nieuwe gevallen van vermoedelijke extreemrechtse activiteiten gemeld. In het Duitse leger of ook daarbuiten?
NLse media zijn er doorgaans als de kippen bij om geweldsdreigingen van extreemrechts in Duitsland te rapporteren hè. Al vanaf de jaren 90. De beroemde briefkaartenactie in 1993:

quote:
[..] In 1993 organiseerde de KRO nog de succesvolle, maar ietwat misplaatste briefkaartenactie 'Ik ben woedend', naar aanleiding van een racistische aanslag in Solingen. 1,2 miljoen Nederlandse handtekeningen werden bezorgd bij het Bundeskanzleramt in Bonn. Alsof de Duitsers zelf niet woedend waren over deze brute terreuraanslag. Niet helemaal ten onrechte merkte oud-ambassadeur Van Walsum toen op dat het in tal van Nederlandse kringen bon ton was om een beetje anti-Duits te zijn.
[..]
https://www.trouw.nl/home(...)-voorbeeld~aaac1085/


Dit maakt de VK er op 28 augustus jl. van:

Chemnitz vormt nieuw dieptepunt extreemrechts geweld in Duitsland: klopjachten op mensen met buitenlands uiterlijk


Tijd voor een nieuwe briefkaartenactie? Of kan dat niet meer, omdat briefkaarten niet meer bestaan?

[ Bericht 6% gewijzigd door Ryan3 op 30-08-2018 11:05:26 ]
I´m back.
pi_181568791
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:19 schreef RM-rf het volgende:

De rechtstaat lost dit veel beter op dan een rellende radikale massa van Hoolligans
Ja, dat blijkt keer op keer. Er zijn geen problemen meer met immigranten. Allemaal opgelost door de rechtstaat.

Geweld valt niet goed te praten, maar het komt wel ergens vandaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2018 10:51:08 ]
pi_181568805
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:?

Misschien heb je het niet door, maar ik ageer tegen geweld in een topic waar er geweldadog gereageerd wordt door een radikale groep...
Ja, dat heb ik door.

quote:
Mij maakt het verder geen zier uit of dat door radikale links-extremen is (in het G20 Hamburg topic heb ik ook gereageerd en daarbij ook bevestigd dat de politie keihard moest ingrijpen tegen at geweld door een radikale politieke gevaarljke beweging..
Wat lees ik nu? Geweld als oplossing? Voerden wij deze discussie niet omdat jij eerder stelde dat geweld nooit een oplossing vormde wat ik eenvoudig weerlegde en waarom jij je nu al 2 pagina's lang in allerlei bochten wringt om je stelling te redden?

quote:
Mischien begrijp jij het niet zo goed..
Ik begrijp het prima. Geweld is voor jou nooit een oplossing, behalve als het in je straatje past. Best knap om jezelf zo tegen te spreken.

quote:
Maar het grotste gevaar voor onze gemeenschap bestaat uit de invloed van enkele relatief kleine radikale politieke groeperingen, die echter wel van zichzelf denken dat ze geweld mogen gebruiken om hun politieke doelen te bereiken...
Dat ben ik met je eens.

quote:
Mensen die het toejuichen wat in Chemnitz gebeurt, zijn die zeer gevaarlijke groep...
Nee hoor, de mensen die het toepassen zijn veel gevaarlijker dan de mensen die vanaf hun zolderkamer steun betuigen.

quote:
niet omdat ze links, of rechts zouden zijn, maar vooal omdat ze geweld goedkeuren om hun politieke doel te bereiken
Ja, wellicht., Ik begrijp alleen niet wat dat te maken heeft met het weerleggen van jouw stelling.

Volgens mij raak je zelf ook een beetje verstrikt in wat je wilde zeggen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181568809
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin bij jou. Je sympathiseert met dat tuig en je ontkent het.
Goed dat je erkent dat er geen bewijs is.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181568841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, dat blijkt keer op keer. Er zijn geen problemen meer met immigranten. Allemaal opgelost door de rechtstaat.

Geweld valt niet goed te praten, maar het komt wel ergens vandaan.
Dit dus.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181568850
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoop je dat een flinke meerderheid mensen met zekere meningen die jou niet aanstaan de mond snoeren?
En hoe zie je dat snoeren . Legitimeer je bedreigingen en geweld van burgers ....
Wat een aannames wederom :')

Jullie zien echt alles zwart/wit zodra het om rechts gaat. Maar wat verwacht je wat gaat gebeuren We hebben het hier over een groep die de samenleving onder de duim houd met hun politiek correct gedrag. Door dat gedrag en de idealistische bubbel waarin ze leven zijn er al duizenden slachtoffers gevallen, heeft het grapje al miljarden gekost en zitten we opgescheept met miljoenen gelukszoekers in Europa. Wie denk je dat die puin dadelijk mag ruimen? De personen die er verantwoordelijk voor zijn? Dat zijn de personen die al wereldvreemd zijn, in buurten wonen waar de enige goeie Marokkaan Ali is, met een Nederlandse vrouw en een eigen zaak. Maar het gros van dat tuig zijn ze nog nooit mee geconfronteerd. Maar wel continue met het vingertje wijzen, continue het beter weten dan de mensen die er wel dagelijks last van ondervinden. En in plaats van te luisteren, in plaats van oplossingen aan te bieden kunnen ze die groep die al de klappen mag opvangen alleen maar demoniseren en verketteren.

Wat en hoe het gaat gebeuren weet ik niet, maar dit onderlinge geweld is niet nieuw. Deze confrontaties beginnen in meer steden plaats te vinden. En daarbij groeit de rechtse kant, de bevolking is het gewoon zat het zal niet lang meer duren voordat rechts overal de meerderheid heeft. Wat er dan gaat gebeuren weet ik niet, ik hoop op eenzelfde behandeling voor de linkse roeptoeters als zij rechts al jaren geven, dus verketteren, demoniseren, afdoen als minderwaardig en ook zo behandelen. Maar gezien de geschiedenis ben ik bang voor een wat extremere oplossing, en dan zou het mij niet verbazen dat landverraders, en mensen die willens en wetens Europa aan de afgrond hebben gebracht zwaar gestraft worden.

Maar laten we eerlijk zijn, zodra hier de pleuris uitbreekt zijn de verantwoordelijken, en hun aanhang massaal gevlucht naar het buitenland. Zij kunnen het tenminste wel betalen i.t.t. de arbeidersklasse en de middenklasse, die dan wel de puinhopen zoals altijd mogen opruimen.
  Eindredactie Games donderdag 30 augustus 2018 @ 10:53:48 #61
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_181568859
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:44 schreef Oostwoud het volgende:
Logisch ook, want je kunt niet bewijzen dat Chemnitz een uitbarsting van extreem-rechts was.
Dat is ook lekker makkelijk stellen want zoiets valt niet te bewijzen.

Overigens geloof ik ook niet dat het merendeel van de demonstranten uit extreemrechtse wappies bestond. Er waren ook zat mensen die gewoon aanwezig waren, kaarsjes brandden et cetera. Er was uiteindelijk wel een harde kern van vlaggenzwaaiers en haatroeperts die vervolgens op jacht gingen, maar ik denk ook dat dat een kleine minderheid is geweest als ik zo de beelden terugkijk en de verhalen teruglees.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_181568908
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:53 schreef 2dope het volgende:

[..]

Dat is ook lekker makkelijk stellen want zoiets valt niet te bewijzen.

Overigens geloof ik ook niet dat het merendeel van de demonstranten uit extreemrechtse wappies bestond. Er waren ook zat mensen die gewoon aanwezig waren, kaarsjes brandden et cetera. Er was uiteindelijk wel een harde kern van vlaggenzwaaiers en haatroeperts die vervolgens op jacht gingen, maar ik denk ook dat dat een kleine minderheid is geweest als ik zo de beelden terugkijk en de verhalen teruglees.
Volgens mij zijn we het eens. Op dat zoiets niet te bewijzen valt na. Ik heb al tweemaal erkent dat er een, zoals jij het noemt, harde kern van extreem-rechtsen was die inderdaad op jacht ging naar buitenlanders. Daar sta ik ook niet achter. Wel achter de frustratie van doodnormale mensen die al jarenlang aan hun lot worden overgelaten. Dit was veruit de grootste groep.

[ Bericht 1% gewijzigd door Oostwoud op 30-08-2018 11:21:10 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181568922
Met een videootje:

FamWagensveld twitterde op woensdag 29-08-2018 om 19:47:57 Dit is wat er in #Chemnitz afgelopen maandag gebeurde, niet de fantasieën van de MSM maar de waarheid! 1/2 https://t.co/qfNNSxRcyM reageer retweet
pi_181568957
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:53 schreef 2dope het volgende:

[..]

Dat is ook lekker makkelijk stellen want zoiets valt niet te bewijzen.

Overigens geloof ik ook niet dat het merendeel van de demonstranten uit extreemrechtse wappies bestond. Er waren ook zat mensen die gewoon aanwezig waren, kaarsjes brandden et cetera. Er was uiteindelijk wel een harde kern van vlaggenzwaaiers en haatroeperts die vervolgens op jacht gingen, maar ik denk ook dat dat een kleine minderheid is geweest als ik zo de beelden terugkijk en de verhalen teruglees.
Maar dan dien je als 'normale' burger er direct afstand van te nemen.
pi_181568958
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:48 schreef 2dope het volgende:

[..]

Manse taal hoor. Is het ook vijf voor twaalf? "Mensen zijn het zat", dat riepen ophitsers in NWS 15 jaar geleden ook al ;)
Ga jij er zelf ook wat aan doen eigenlijk, of blijft het bij stoere internettaal?
Waren 15 jaar geleden zulke confrontaties? Als jij niet ziet dat het beeld in Europa veranderd, dat er een steeds grotere tweedeling komt dan ben je echt blind. Mensen zijn het ook helemaal zat, maar het probleem is dat je publiekelijk niet je mening kan geven omdat dan bepaalde lieden weer beginnen met demoniseren, zwart maken en verketteren.

We zullen zie wie er gelijk krijgt, tot nu toe heeft die "onderbuik" van mij keer op keer gelijk gekregen. En ben blij dat ik het nog bij stoere internettaal houd en niet willekeurig mensen ga neersteken, overrijden, of een complete stad vernielen.
pi_181568979
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
Met een videootje:

FamWagensveld twitterde op woensdag 29-08-2018 om 19:47:57 Dit is wat er in #Chemnitz afgelopen maandag gebeurde, niet de fantasieën van de MSM maar de waarheid! 1/2 https://t.co/qfNNSxRcyM reageer retweet
Dat muziekje eronder.... :')

Het is allemaal zo treurig.
pi_181568998
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar dan dien je als 'normale' burger er direct afstand van te nemen.
Waarom moet je afstand nemen van iemand waar je helemaal niets mee te maken hebt?

Geldt dat ook voor moslims? Moeten die ook direct afstand nemen van hun rotte appels?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181569005
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar dan dien je als 'normale' burger er direct afstand van te nemen.
Hoe zie je dat voor je? Moet je het hele protest maar stoppen omdat er ergens in de menigte extreem-rechtsen rondlopen en dat er in de stad, misschien aan de andere kant van de stad, gejaagd wordt op buitenlanders? Doe even normaal.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181569059
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar dan dien je als 'normale' burger er direct afstand van te nemen.
Een meerderheid is toch niet verantwoordelijk voor de daden van een minderheid? Of telt dat niet zodra het onderwerp niet in het straatje past van enkelen?
pi_181569077
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom moet je afstand nemen van iemand waar je helemaal niets mee te maken hebt?

Geldt dat ook voor moslims? Moeten die ook direct afstand nemen van hun rotte appels?
Niets mee te maken hebben - zitten in dezelfde demonstratie.

Als 'normale' moslims demonstreren en zien dat extreme-salafisten onwenselijke zaken doen, dan heb ik graag dat die normale moslims er afstand van nemen ja.
pi_181569090
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:59 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je? Moet je het hele protest maar stoppen omdat er ergens in de menigte extreem-rechtsen rondlopen en dat er in de stad, misschien aan de andere kant van de stad, gejaagd wordt op buitenlanders? Doe even normaal.
Je kan gewoon een eigen demonstratie beginnen. Waarin je duidelijk afstand neemt van de radicale idioten die de gehele demonstratie verzieken.
pi_181569096
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Een meerderheid is toch niet verantwoordelijk voor de daden van een minderheid? Of telt dat niet zodra het onderwerp niet in het straatje past van enkelen?
Het gaat niet om verantwoordelijkheid.
pi_181569100
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Een meerderheid is toch niet verantwoordelijk voor de daden van een minderheid? Of telt dat niet zodra het onderwerp niet in het straatje past van enkelen?
Het is nu wachten op de FOK-brigade die de riedel in gaat zetten dat "jullie wel van moslims eisen dat zij afstand nemen van terreurdaden die ze niet hebben gepleegd!einz!1!"

Weten zij veel dat er niet zoiets is als de Duitsland-ideologie, maar dat de islam wél bestaat. :')
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181569101
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waren 15 jaar geleden zulke confrontaties? Als jij niet ziet dat het beeld in Europa veranderd, dat er een steeds grotere tweedeling komt dan ben je echt blind. Mensen zijn het ook helemaal zat, maar het probleem is dat je publiekelijk niet je mening kan geven omdat dan bepaalde lieden weer beginnen met demoniseren, zwart maken en verketteren.

We zullen zie wie er gelijk krijgt, tot nu toe heeft die "onderbuik" van mij keer op keer gelijk gekregen. En ben blij dat ik het nog bij stoere internettaal houd en niet willekeurig mensen ga neersteken, overrijden, of een complete stad vernielen.
Qft
pi_181569210
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:03 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het is nu wachten op de FOK-brigade die de riedel in gaat zetten dat "jullie wel van moslims eisen dat zij afstand nemen van terreurdaden die ze niet hebben gepleegd!einz!1!"

Weten zij veel dat er niet zoiets is als de Duitsland-ideologie, maar dat de islam wél bestaat. :')
Mooie is als je een paar topics naast elkaar legt, je zo een groepje gebruikers hebt die hun mening per topic veranderd. En altijd dezelfde conclusie, blanke Nederlanders zijn slecht, en allochtonen zijn goed. het maakt niet uit hoe of wat, draaien kunnen ze als de beste om dan natuurlijk weer terug te vallen op de standaard dooddoeners of huilen over zaken waar ze zichzelf schuldig aan maken.

Ik blijf erbij, het probleem zijn niet de criminele allochtonen dat is maar een gevolg, een gevolg van het echte probleem.Het probleem zijn mensen met zulke gestoorde opvattingen en gedachtegangen, op FOK! lopen er enkelen rond, en in de samenlevingen genoeg op belangrijke posities. Dat is het tuig wat eerst aangepakt dient te worden zodat de puinhopen opgeruimd kunnen worden. Jarenlang demoniseren, verketteren, liegen, hypocriet draaien en het gebruik van geweld komt een keer op het bordje terug, hoe hard ze hier ook schreeuwen, ooit komt die rekening. Ik hoop alleen van harte dat die rekening niet zo extreem gaat zijn, maar hoe langer dit blijft door etteren en hoe langer ze blijven hangen in hun idealistische bubbel met ziekelijke trekjes hoe extremer de oplossing gaat zijn.
pi_181569243
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niets mee te maken hebben - zitten in dezelfde demonstratie.

Als 'normale' moslims demonstreren en zien dat extreme-salafisten onwenselijke zaken doen, dan heb ik graag dat die normale moslims er afstand van nemen ja.
In theorie ja, in de praktijk als jij tussen een menigte loopt weet je natuurlijk niet met wat voor vlag iemand een kilometer verderop loopt te zwaaien.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181569255
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In theorie ja, in de praktijk als jij tussen een menigte loopt weet je natuurlijk niet met wat voor vlag iemand een kilometer verderop loopt te zwaaien.
Jawel, moet je maar een drone bij je hebben.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181569258
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Mooie is als je een paar topics naast elkaar legt, je zo een groepje gebruikers hebt die hun mening per topic veranderd. En altijd dezelfde conclusie, blanke Nederlanders zijn slecht, en allochtonen zijn goed. het maakt niet uit hoe of wat, draaien kunnen ze als de beste om dan natuurlijk weer terug te vallen op de standaard dooddoeners of huilen over zaken waar ze zichzelf schuldig aan maken.

Ik blijf erbij, het probleem zijn niet de criminele allochtonen dat is maar een gevolg, een gevolg van het echte probleem.Het probleem zijn mensen met zulke gestoorde opvattingen en gedachtegangen, op FOK! lopen er enkelen rond, en in de samenlevingen genoeg op belangrijke posities. Dat is het tuig wat eerst aangepakt dient te worden zodat de puinhopen opgeruimd kunnen worden. Jarenlang demoniseren, verketteren, liegen, hypocriet draaien en het gebruik van geweld komt een keer op het bordje terug, hoe hard ze hier ook schreeuwen, ooit komt die rekening. Ik hoop alleen van harte dat die rekening niet zo extreem gaat zijn, maar hoe langer dit blijft door etteren en hoe langer ze blijven hangen in hun idealistische bubbel met ziekelijke trekjes hoe extremer de oplossing gaat zijn.
Ik ga maar alvast een koffertje inpakken voor de komende bijltjesdag dan. Vraag me alleen af waar ik heen kan gaan...
België! wrs, lekker vlakbij.
I´m back.
  Eindredactie Games donderdag 30 augustus 2018 @ 11:13:21 #79
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_181569274
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar dan dien je als 'normale' burger er direct afstand van te nemen.
Ik zou me liever ook niet associëren met dat soort lieden maar als een bekende/dierbare van je overhoop is gestoken en je wil je steun betuigen dan moet dat gewoon kunnen. Papa die met zoonlief naar een voetbalwedstrijd van Feyenoord gaat symphatiseert ook niet per definitie met de SCF.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waren 15 jaar geleden zulke confrontaties? Als jij niet ziet dat het beeld in Europa veranderd, dat er een steeds grotere tweedeling komt dan ben je echt blind. Mensen zijn het ook helemaal zat, maar het probleem is dat je publiekelijk niet je mening kan geven omdat dan bepaalde lieden weer beginnen met demoniseren, zwart maken en verketteren.

We zullen zie wie er gelijk krijgt, tot nu toe heeft die "onderbuik" van mij keer op keer gelijk gekregen. En ben blij dat ik het nog bij stoere internettaal houd en niet willekeurig mensen ga neersteken, overrijden, of een complete stad vernielen.
Ik ben blij dat je zelf inziet dat het onderbuikgewauwel is wat verder niet zoveel toevoegt aan het topic. Ik geef alleen maar aan dat jouw dreigementen met "mensen zijn het zat!!11" en soortgelijke sneue oneliners al sinds jaar en dag worden geroepen door haatpredikers op dit forum.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_181569324
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Wat een aannames wederom :')
Ik stel je vragen. Ik wil nagaan hoever je wilt gaan met het steunen van etnisch geweld .
In deze posting ben je wat slimmer en lijk je je te distantiëren van geweld.
Hoewel je dan wel een anti-democratische opstelling laat zien van het systematisch verketteren van mensen die jouw haat niet delen.

Je analyse dat een samenleving met migranten allemaal de schuld is van een kleine groep linkse elite .
is extreemrechtse flut. Je laat zien met wat voor tuig je sympathiseert.

Jij verkettert andersdenkenden , vooral linkse mensen, tot landverraders.
Dat is nou verraad te noemen. Verraad aan de democratie, verraad aan het vreedzaam willen samenleven.

wbt pleuris? Je bedoelt een massa gewelddadige 'revolutionairen' die uit zijn op etnische zuiveringen en afschaffen van de democratie, neem ik aan ?
pi_181569325
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:53 schreef 2dope het volgende:

[..]

Dat is ook lekker makkelijk stellen want zoiets valt niet te bewijzen.

Overigens geloof ik ook niet dat het merendeel van de demonstranten uit extreemrechtse wappies bestond. Er waren ook zat mensen die gewoon aanwezig waren, kaarsjes brandden et cetera. Er was uiteindelijk wel een harde kern van vlaggenzwaaiers en haatroeperts die vervolgens op jacht gingen, maar ik denk ook dat dat een kleine minderheid is geweest als ik zo de beelden terugkijk en de verhalen teruglees.
Menig krant doet echter anders voorkomen.
pi_181569373
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:13 schreef 2dope het volgende:

Ik ben blij dat je zelf inziet dat het onderbuikgewauwel is wat verder niet zoveel toevoegt aan het topic. Ik geef alleen maar aan dat jouw dreigementen met "mensen zijn het zat!!11" en soortgelijke sneue oneliners al sinds jaar en dag worden geroepen door haatpredikers op dit forum.
Niet door mijn dus val die sneue haatpredikers aan, daarbij bemerk ik in mijn kring en op het internet dat steeds meer mensen het zat aan het worden zijn. Dat zie je ook aan alle protesten, demonstraties en verkiezingen.

Steek je kop maar in het zand, het is niet alsof de verschillende groepen nu al massaal confrontaties aangaan op straat.
pi_181569634
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:13 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ik zou me liever ook niet associëren met dat soort lieden maar als een bekende/dierbare van je overhoop is gestoken en je wil je steun betuigen dan moet dat gewoon kunnen. Papa die met zoonlief naar een voetbalwedstrijd van Feyenoord gaat symphatiseert ook niet per definitie met de SCF.

[..]

Ik ben blij dat je zelf inziet dat het onderbuikgewauwel is wat verder niet zoveel toevoegt aan het topic. Ik geef alleen maar aan dat jouw dreigementen met "mensen zijn het zat!!11" en soortgelijke sneue oneliners al sinds jaar en dag worden geroepen door haatpredikers op dit forum.
Waarom zou je gaan demonstreren als je dierbare overhoop is gestoken? lijkt mij dat je dan wel andere dingen te doen hebt. Je verdriet in alle rust een plekje proberen te geven, bijvoorbeeld.
pi_181569665
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zou je gaan demonstreren als je dierbare overhoop is gestoken? lijkt mij dat je dan wel andere dingen te doen hebt. Je verdriet in alle rust een plekje proberen te geven, bijvoorbeeld.
Al die duizenden mensen waren familie, vrienden of bekenden van het slachtoffer? Het gaat om meer dan slechts Daniël Hillig die is neergestoken. Dat was een druppel die de emmer deed overlopen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181569733
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik stel je vragen. Ik wil nagaan hoever je wilt gaan met het steunen van etnisch geweld .

Steunen? Waarom moet ik antwoorden op een ziekelijke hersenkronkel van jou? Waar in dit topic, of eigenlijk elk topic op FOK! steun ik geweld? Waarom vervallen jullie toch altijd in die ziekelijke dooddoeners? Praten jullie je zo aan dat jullie gelijk hebben door net te doen alsof mensen met een andere mening het grote kwaad zijn?

Ik zie graag tegemoet waar ik steun uitspreek voor het gebruik van etnisch geweld, maar kans is zeer groot dat je net zoals al die anderen die ik keer op keer die vraag stel ik je opeens niet meer hoor.

quote:
In deze posting ben je wat slimmer en lijk je je te distantiëren van geweld.
Hoewel je dan wel een anti-democratische opstelling laat zien van het systematisch verketteren van mensen die jouw haat niet delen.
Dus ik hoor al jaren dat ik een tokkie ben, dat ik een nazi ben, extreem-rechts, dom, racist enz. Jarenlang wordt ik verketterd, scheef aangekeken dat ik PVV stem. En dat allemaal terwijl ik wel degelijk de problemen ondervind die een Wilders aankaarten, die jullie maar blijven ontkennen. Ik voel mij niet gehoord, ik voel mij genegeerd en de frustratie groeit met de dag als je weer zeer hypocriete berichten leest vanuit een bepaalde kliek. Dit topic is ook alweer zo'n mooi voorbeeld als je het vergelijkt met het topic "nazi-meppen" van vorige week. Maar als dan blijkt dat het domme tokkievolk wat dag in dag uit verketterd wordt toch gelijk had mogen ze niet hopen op een soortgelijke behandeling voor het wegkijk tuig wat zich er al 30 jaar schuldig aan maakt? Dat zou mooi zijn zeg. :') Kijken of tegen die tijd mensen verantwoordelijkheid durven nemen en toegeven dat de multiculturele samenleving mislukt is door de massale import uit Afrika en het Midden-Oosten icm. een gestoorde religie. Jij noemt het haat, maar wat noem jij het gedrag dan van bepaalde lieden in veelal de linkse kliek? Ik zie alleen maar vingerwijzen dat rechts mensen uitsluit, mensen demoniseert, voor een tweedeling zorgt. En wat leert de praktijk ons, het is juist links die mensen uitsluit, demoniseert en voor een tweedeling zorgt.

Te dom om te zien dat ze een groep behandelen op een manier waarop ze diezelfde groep beschuldigen anderen te behandelen.

quote:
Je analyse dat een samenleving met migranten allemaal de schuld is van een kleine groep linkse elite .
is extreemrechtse flut. Je laat zien met wat voor tuig je sympathiseert.
Ja? Ook hier zie ik graag een quote van terug? Allemaal de schuld van links? En een samenleving met migranten? Nee dat is weer het zwart/wit denken (iets waar links rechts ook alleen maar van kan beschuldigen) wat het ontzettend goed doet in die linkse kringen. Als jij voorstander bent van miljoenen gelukszoekers die je maar vluchtelingen blijft noemen terwijl keer op keer uitwijst dat de overgrote meerderheid criminele gelukszoekers blijken te zijn dan ben jij in mijn ogen medeverantwoordelijk voor de ellende die zulke mensen veroorzaken. Als jij van mening bent dat je illegalen (zelfs crimineel) niet mag uitzetten dan ben jij medeverantwoordelijk voor de gevolgen dat zoiets oplevert. Neem toch eens verantwoordelijkheid, als jij staat voor een beleid dan moet je ook de gevolgen van dat beleid onder ogen durven zien, maar het is makkelijker afgeven op de critici van dat beleid.

quote:
Jij verkettert andersdenkenden , vooral linkse mensen, tot landverraders.
Dat is nou verraad te noemen. Verraad aan de democratie, verraad aan het vreedzaam willen samenleven.
Ik verketter andersdenkenden? Hoe doe ik dat dan? Door wat feiten op te sommen, argumenten die niet in een straatje passen van linkse mensen? Als jij willens en wetens achter dit beleid blijft staan waar wij hordes illegalen gelukszoekers opvangen, met alle criminele gevolgen van dien ben jij in mijn ogen medeplichtig aan de gevolgen. Even om je zwart/wit denken voor te zijn, er zit heeeeeeel wat speelruimte tussen niemand binnenlaten of alle grenzen maar wagenwijd openzetten. En als je dan nog over de rug van duizenden slachtoffers van de multiculturele samenleving (maak er maar honderdduizenden tot miljoenen van) dat beleid blijft verdedigen, de dialoog niet aangaat maar vooral doorgaat met critici te verketteren dan ben je in mijn ogen een landverrader. Misschien niet in de ogen van iedereen, maar in die van mij wel.

quote:
wbt pleuris? Je bedoelt een massa gewelddadige 'revolutionairen' die uit zijn op etnische zuiveringen en afschaffen van de democratie, neem ik aan ?
Hahahaha, weer zo'n doeddoener, weer tot het extreme trekken. Zo kunnen we ze wel, nee tussenoplossingen kunnen rechts niet aandragen, het eindigt altijd op "etnische zuiveringen" zodra enkelen met de rug tegen de muur staan. Zo kunnen ze in die ziekelijke bubbel blijven leven. Wie heeft het over etnische zuiveringen? De pleuris is een burgeroorlog, iets waar je nu al de signalen van ziet, en blijkbaar hebben we niet geleerd van de geschiedenis. Europa is een kruidvat wat op ontploffen staat, het is wachten totdat iemand de lont aansteekt want dat dit niet nog eens 30 jaar zo kan doorgaan is een groot deel van de bevolking al duidelijk.
pi_181570433
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, dat blijkt keer op keer. Er zijn geen problemen meer met immigranten. Allemaal opgelost door de rechtstaat.

Geweld valt niet goed te praten, maar het komt wel ergens vandaan.
Wie beweert "dat er geen problemen met igranten zijn?"

De enige die dat roepen zijn juist bepaalde extreem-rechtsen, als beschuldiging dat anderen dat zouden roepen, een toeschrijving...

verder zijn juist ALLE partijen bewust van de problemen bij integratie, het potentieel van criminaliteit in bepealde groepen, en ontwikeklen ook beleid om dartegen op te treden...

Het is grote bullshit te gaan goedpraten dat extreemrechtse hooligans opeens _mogen_ gaan relen omdat ze kennelijk van mening zijn dat ALLE buitenlanders dus vast en zeker criminelen zijn en dus dat er maar geweld tegen al die buitenlanders geuit mag worden.
(zou het slachtoffer een dag later in de stad rondgelopen hebben, zou hij vermoedelijk door de neo-nazi's aangevallen zijn, als linkse buitenlander die tegen nazi's in zijn stad ctief was)


JUIST de rechtstaat is de enige bescherming tegen criminaliteit en zinloos geweld...

Als je tegen de Rechtstaat bent, ben jij een groot probleem en een gevaar voor onze westerse Samenleving..

inclusief van die bewering over 'dat geweld ook een goede reden kan hebben"

en dan gaan huilen 'dat sommige mensen in bepaalde onderwerpen opeens radikaal andere meningen vertegenwoodigen...

Ik ben dat niet, ik stel me altijd ponitical vor onze westerse samenleving en de rechtstaat...
los ervan of de bedreiging radikale fundamentalisten zijn, links radikale hooligans of jist neo-nazi's...

Als iemand sterk de indruk wekt daar wél een groot verschil tussen te maken over hoe ze vinden dat een staat ertegen moet optreden, ben juist jij dat...
Kennelijk vind jij het links-extreme geweld erger dan rechts-exteme neo-nazi's die politieagenten aanvallen of mensen in de chemnizer binnestad aanvalen op een buitenlands uiterlijk
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181570612
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hahahaha, weer zo'n doeddoener, weer tot het extreme trekken. Zo kunnen we ze wel, nee tussenoplossingen kunnen rechts niet aandragen, het eindigt altijd op "etnische zuiveringen" zodra enkelen met de rug tegen de muur staan. Zo kunnen ze in die ziekelijke bubbel blijven leven. Wie heeft het over etnische zuiveringen?
Ik stel je vragen hoe jij die pleuris ziet gebeuren.
Jij hebt het over een pleuris die heersende politici dwingt naar het buitenland te vluchten.
Dan heb je het over een revolutie met veel geweld en etnische haat is de drijfveer.... logischerwijs gaat men dan ook over tot geweld tegen mensen die er buitenlands uitzien met als doel de samenleving te zuiveren. En als democratisch gekozen politici moeten vluchten is er geen democratie meer .
Door gericht te vragen wijs ik je erop dat dit het meest realistische beeld is van die pleuris.
Kennelijk wil je dit niet weten ?
pi_181571072
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik stel je vragen hoe jij die pleuris ziet gebeuren.
Jij hebt het over een pleuris die heersende politici dwingt naar het buitenland te vluchten.
Dan heb je het over een revolutie met veel geweld en etnische haat is de drijfveer.... logischerwijs gaat men dan ook over tot geweld tegen mensen die er buitenlands uitzien met als doel de samenleving te zuiveren. En als democratisch gekozen politici moeten vluchten is er geen democratie meer .
Door gericht te vragen wijs ik je erop dat dit het meest realistische beeld is van die pleuris.
Kennelijk wil je dit niet weten ?
Ik lees eigenlijk alleen maar een hoop aannames.
pi_181572044
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik lees eigenlijk alleen maar een hoop aannames.
Jij ziet niet de vraagtekens ? Het zijn vragen aan jou..... hoe zie jij dat ?

Maar als jij die mogelijke pleuris beschrijft als
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
zodra hier de pleuris uitbreekt zijn de verantwoordelijken, en hun aanhang massaal gevlucht naar het buitenland.
Als de politici moeten vluchten dan is er al veel geweld in het land en omdat etnische haat de drijfveer is, is er ook veel geweld tegen mensen die buitenlandszijn of er buitenlands uitzien.
Het landsbestuur en de democratie is dan ingestort.
Dat is het meest realistische beeld wat bij jouw omschrijving van 'pleuris' hoort.
Als het een meer vreedzame pleuris met hier en daar stevige relletjes met de ME zal niemand vluchten.
pi_181572179
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wie beweert "dat er geen problemen met igranten zijn?"

De enige die dat roepen zijn juist bepaalde extreem-rechtsen, als beschuldiging dat anderen dat zouden roepen, een toeschrijving...
Hiermee probeer je mij nu in de hoek van extreem rechts weg te zetten of?

Ik reageerde alleen op:

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:19 schreef RM-rf het volgende:

Punt bljft gewoon dat er geen enkel excuus is om te gaan rellen naar aanleiding van dit voorval..
de daders zulen gewoon voor de rechter gebracht moeten worden, los ervan wat hun afkomst of de achtergronden van het slachtoffer is

De rechtstaat lost dit veel beter op dan een rellende radikale massa van Hoolligans
Hier heb je natuurlijk gelijk, met de kanttekening dat de rechtstaat het probleem eigenlijk helemaal niet oplost maar het zelfs grote maakt.

De rechtstaat zou dit op moeten lossen, maar ze blijft ernstig in gebreke. Sterker nog, ze blijven migranten maar binnenlaten en voortrekken terwijl een substantieel deel van de bevolking ziet dat de problemen met die migranten de spuigaten uit lopen en onder andere graag een immigratiestop ziet komen.

Dat er dan op een gegeven moment bepaalde groeperingen gebruik gaan maken van de almaar groeiende onvrede is evident. Dat sommigen hierbij geweld niet schuwen is vervelend, maar vooralsnog is dat maar een kleine groep t.o.v. de vele malen grotere groep die een punt wil maken en zich tegelijkertijd wel normaal kan gedragen.

quote:
Verder zijn juist ALLE partijen bewust van de problemen bij integratie, het potentieel van criminaliteit in bepealde groepen, en ontwikeklen ook beleid om dartegen op te treden...

Het is grote bullshit te gaan goedpraten dat extreemrechtse hooligans opeens _mogen_ gaan relen omdat ze kennelijk van mening zijn dat ALLE buitenlanders dus vast en zeker criminelen zijn en dus dat er maar geweld tegen al die buitenlanders geuit mag worden.
(zou het slachtoffer een dag later in de stad rondgelopen hebben, zou hij vermoedelijk door de neo-nazi's aangevallen zijn, als linkse buitenlander die tegen nazi's in zijn stad ctief was)
Dit zul je mij niet horen goedpraten hoor. Alleen hoeveel is er nu werkelijk van waar? Welk bewijs is er van een klopjacht op buitenlands uitzienden mensen? Hoe groot was de groep die zich daar aan schuldig gemaakt zou hebben? Wie waren het?

Niet zomaar roepen dat er werd gejaagd op mensen met een kleurtje.

quote:
JUIST de rechtstaat is de enige bescherming tegen criminaliteit en zinloos geweld..
Eens. Maar nogmaals... als ze in gebreke blijven en een aanzienlijk deel van de mensen zich niet meer vereenzelvigd voelt met die rechtstaat, dan krijg ja vanzelf andere taferelen. Zo werkt dat nu eenmaal.

Kun je leuk vinden, kun je niet leuk vinden...

't Is zo.

quote:
Als je tegen de Rechtstaat bent, ben jij een groot probleem en een gevaar voor onze westerse Samenleving..
Het niet eens zijn met het beleid van een rechtstaat staat niet gelijk aan tegen de rechtstaat zijn.

quote:
inclusief van die bewering over 'dat geweld ook een goede reden kan hebben"
Uit mijn mond zul je niet horen dat ik het goed vind dat willekeurige buitenlands uitziende mensen aangevallen worden hoor.

quote:
en dan gaan huilen 'dat sommige mensen in bepaalde onderwerpen opeens radikaal andere meningen vertegenwoodigen...
Wat bedoel je?

quote:
Ik ben dat niet, ik stel me altijd ponitical vor onze westerse samenleving en de rechtstaat...
los ervan of de bedreiging radikale fundamentalisten zijn, links radikale hooligans of jist neo-nazi's...
De groep radicalen was afgelopen maandag in Chemnitz helemaal niet zo groot. Het overgrote merendeel deed mee aan een vreedzaam protest. Toch heb jij overduidelijk je vergrootglas op die kleine minderheid gelegd. Kun je dat uitleggen?

quote:
Als iemand sterk de indruk wekt daar wél een groot verschil tussen te maken over hoe ze vinden dat een staat ertegen moet optreden, ben juist jij dat...
Kennelijk vind jij het links-extreme geweld erger dan rechts-exteme neo-nazi's die politieagenten aanvallen of mensen in de chemnizer binnestad aanvalen op een buitenlands uiterlijk
Waar haal jij dit vandaan? Haal jij dit uit mijn posts? :D

EDIT: Ik proef een heleboel emotie en frustratie bij jou. Gaat het wel goed of sta je op het punt met stenen en flessen te gaan gooien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2018 13:45:14 ]
pi_181573220
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij ziet niet de vraagtekens ? Het zijn vragen aan jou..... hoe zie jij dat ?

Vragen aan mij? Waar heb ik het over een revolutie met veel geweld en etnische haat is de drijfveer? Ik geef zelfs aan dat er veel speelruimte zit tussen open grenzen en volledig gesloten grenzen, maar die middenweg willen enkelen maar niet zien. Nee het is rechts dus kan de oplossing alleen maar extreem zijn. De langspeelplaat blijft al jaren hangen op dat punt, het is een dooddoener, keer op keer het tot het extreme trekken in een discussie in de hoop iemand te verleiden tot extreme uitspraken of het beeld in stand proberen te houden dat rechts denkende mensen altijd de extremen opzoeken.

quote:
Maar als jij die mogelijke pleuris beschrijft als

[..]

Als de politici moeten vluchten dan is er al veel geweld in het land en omdat etnische haat de drijfveer is, is er ook veel geweld tegen mensen die buitenlandszijn of er buitenlands uitzien.
Het landsbestuur en de democratie is dan ingestort.
Dat is het meest realistische beeld wat bij jouw omschrijving van 'pleuris' hoort.
Als het een meer vreedzame pleuris met hier en daar stevige relletjes met de ME zal niemand vluchten.

Pak de "pleuris" in Amerika, ik hoef jou niet uit te leggen hoop ik welke partijen de democratie aan de laars lappen omdat ze het maar niet kunnen verkroppen dat iemand gewonnen heeft die niet hun idealen deelt. En dan heb ik het nog niet eens over het geweld uit die hoek gehad. Wat denk je wat er gaat gebeuren zodra rechts de verkiezingen wint? Want de voorbeelden liggen nu al hapklaar, het is allang duidelijk wie er moeite heeft de democratie te accepteren zodra die niet in het straatje past. Of zijn we ook al de uitspraken van het linkse bolwerk Amsterdam vergeten indien de PVV zou winnen?

Niemand heeft het over etnische haat, er zijn gewoon veel problemen met allochtonen in Europa vaak hand in hand met de islam. Dat is geen populisme of haatzaaien, dat is gewoon een feit. Ipv. de problemen op te lossen moeten dooddoeners zoals "etnisch zuiveren" gebruikt worden om vooral het probleem te kunnen blijven negeren. Nee laten we ons maar vooral op die critici richten dat is wat makkelijker dan toegeven dat voor een gedeelte de multiculturele samenleving mislukt is en dat de positieve verhalen de laatste 30 jaar over de massa-immigratie veelal uit leugens bestaat. Die groep die daar last van heeft, en dat zijn veelal de lagere en de middenklasses, worden massaal genegeerd. De partijen waar ze op stemmen worden verketterd. Maar niemand beseft dat alleen al in Nederland dik één miljoen mensen rondlopen die wel degelijk zulke problemen ondervinden. Op het gegeven moment begint dat meer en meer te irriteren, vandaar ook steeds vaker demonstraties vanuit de rechtse kant. Nu kunnen we twee dingen doen, we luisteren naar rechts en proberen een oplossing in het midden te zoeken waar links en rechts zich in kan vinden. Of we gaan door op de oude voet, doen alsof rechts een ziekte is, demoniseren die kliek dagelijks openbaar in de media en schuiven de schuld van de vele problemen met migranten in de schoenen van die kliek, want zij zijn racistisch. Denk je niet dat op een gegeven moment de mensen dat zat zijn? Jullie kunnen blijven verketteren en demoniseren maar de problemen gaan niet weg, die blijven en wat nog erger is, die nemen ook nog eens flink toe door de grenzen open te houden. Het is dan toch volop te begrijpen dat zulke demonstraties komen, dat mensen zich gaan verzetten?

Maar ga rustig door zo, de 50e keer zeggen "told you so" kan er ook nog wel bij.
pi_181573410
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Vragen aan mij? Waar heb ik het over een revolutie met veel geweld en etnische haat is de drijfveer?
Dat is dus die mogelijke pleuris die politici gaan ontvluchten. Jij begint er mee.
Ik vroeg aan je ... hoe je dat ziet. Je voelt je aangevallen door mijn schets van de door jouw gekozen voorbeeld.
Je ziet dat niet zo, dat is duidelijk Maar dat je je maar blijft doorgaan jezelf aangevallen voelen, pleit niet zo voor je. Té haastig bezig met ontkennen van een mogelijkheid

quote:
Ik geef zelfs aan dat er veel speelruimte zit tussen open grenzen en volledig gesloten grenzen, maar die middenweg willen enkelen maar niet zien. Nee het is rechts dus kan de oplossing alleen maar extreem zijn.
Wederom... je voelt je aangevallen en dan ga je mij verwijten dat ik elk rechts idee of persoon extremisme toeschrijft.

quote:
De langspeelplaat blijft al jaren hangen op dat punt, het is een dooddoener, keer op keer het tot het extreme trekken in een discussie
Jij begon met een extreem voorbeeld van vluchtende politieke leiding . Ik vroeg , hoe je dat ziet en en ik wees je erop dat je dan over een extreem gewelddadige situatie praat.
[..]

quote:
Maar ga rustig door zo, de 50e keer zeggen "told you so" kan er ook nog wel bij.
Nee hoor... ik heb nooit "told you so" gezegd op FOK!
pi_181573678
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is dus die mogelijke pleuris die politici gaan ontvluchten. Jij begint er mee.
Ik vroeg aan je ... hoe je dat ziet. Je voelt je aangevallen door mijn schets van de door jouw gekozen voorbeeld.
Je ziet dat niet zo, dat is duidelijk Maar dat je je maar blijft doorgaan jezelf aangevallen voelen, pleit niet zo voor je. Té haastig bezig met ontkennen van een mogelijkheid

[..]

Wederom... je voelt je aangevallen en dan ga je mij verwijten dat ik elk rechts idee of persoon extremisme toeschrijft.

[..]

Jij begon met een extreem voorbeeld van vluchtende politieke leiding . Ik vroeg , hoe je dat ziet en en ik wees je erop dat je dan over een extreem gewelddadige situatie praat.
[..]

[..]

Nee hoor... ik heb nooit "told you so" gezegd op FOK!
Daarvoor moet je ook een keer gelijk hebben gehad.
pi_181574440
quote:
De Duitse politie maakt zich op voor een nieuwe protestmars tegen migranten in de stad Chemnitz. De extreemrechtse groep Pro Chemnitz heeft via Facebook opgeroepen tot een nieuwe mars, nadat twee eerdere manifestaties van de beweging waren uitgemond in rellen en geweld tegen migranten. Gisterenavond nog sloegen drie mannen een 20-jarige Syriër in elkaar nadat ze hem hadden uitgescholden.
quote:
In een andere incident in de stad Wismar in de deelstaat Mecklenburg-Vorpommern, zowat 450 kilometer ten noorden van Chemnitz, is gisteren een man het slachtoffer geworden van racistisch geweld. De 20-jarige Syriër kreeg in een park eerst xenofobe beledigingen te horen en werd daarna door drie mannen aangevallen. Het slachtoffer werd ook met een ijzeren ketting geslagen. .
https://www.demorgen.be/b(...)n-chemnitz-b94c4eaf/
pi_181574789
quote:
Incidenten die er altijd al zijn geweest.

Edit: Het wordt pas zorgelijk als dit groter wordt en er bijvoorbeeld in meerder steden tegelijk groepen de straat op gaan om buitenlanders aan te vallen.

Zover is het nog lang niet, maar als het zo doorgaat, dan gaan we dit helaas ook nog meemaken.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2018 16:37:34 ]
pi_181575843




Ja jongens, dit is de voorhoede van extreem-rechts. :')
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181575923
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:35 schreef Oostwoud het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ja jongens, dit is de voorhoede van extreem-rechts. :')
Bijzonder wel hoe dit werkt. :)
pi_181594299
Wilders heeft zijn cartoonwedstrijd dan wel afgeblazen, anderen gaan vrolijk door:
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181599378
quote:
Wie precies heeft gezegd dat die demonstrerende Turken prima en leuk zijn?
pi_181599458
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:35 schreef Oostwoud het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ja jongens, dit is de voorhoede van extreem-rechts. :')
Ik ben wel nieuwsgierig waarom de maker van dat plaatje de mensen met de Duitse vlaggen ‘nazi’s’ noemt. Is dit soms door een antifa-poppetje gemaakt?
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:17:00 #101
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181599777
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In theorie ja, in de praktijk als jij tussen een menigte loopt weet je natuurlijk niet met wat voor vlag iemand een kilometer verderop loopt te zwaaien.
Mee eens. Zou graag zien dat het gewone protest en extreem rechts(vs extreem links) losgekoppelt worden van elkaar.

Misschien wel omdat ik zelf ooit in zo'n situatie zat. Maar dan met idioten die de sharia vlag voerde (en voor de ellende daarvan stonden waar ik totaal tegen ben).
De mensen om me heen keurde dat af, maar hadden wel degelijk een punt met hun zaak (losstaand van die ellende). Maar hun woorden werden ondergesneeuwd door de extreme brullers.

Datzelfde zie ik bij heel veel verschillende demonstraties gebeuren. Het werkelijke punt, het werkelijke probleem wordt ondergesneeuwd door extremisten aan alle kanten. Die gijzelen de discussie, de demonstraties.

Ik weet niet hoe, daar zou ik graag over willen praten. Maar ik zou zo graag doe extremeness terug in hun schaduwhoek willen krijgen. Ipv dat ze het nieuws en de discussie domineren.
Dan pas kunnen we echt ergens komen, als we het 'midden' laten spreken. Zelfs als het over zaken gaat waar ik het minder mee eens ben. Want daar zitten mogelijke oplossingen, daar zitten de werkelijke problemen waar wat mee gedaan kan worden.
Die liggen niet bij de extremen aan alle kanten, die maken het enkel erger.

Dus ja, er is een extreme hardcore groep die zich hierbij aansluit. Ik vraag aan alle partijen. Links en rechts. Om die extremen met kracht uit te sluiten.
Als ze tussen jullie zijn maak dan fysiek afstand desnoods. Sluit ze uit de normale groep, keer je rug toe, stap een paar meter weg als meer niet mogelijk is.

Laten we niet vergeten dat op deze plek extreem rechts in de vorm van onvervalste nazi's levensecht is. Dat het beeld dat een fikse groep echte neo nazi's daar optrommelen geen probleem is. Tot 1000 mensen en erger.
Ik zou echt graag willen dat daar letterlijk afstand van genomen wordt. Door ze aan te wijzen, de rug toe te keren of fysiek afstand te nemen.
Dat ipv op te nemen, als bijproduct te accepteren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cause_Mayhem op 31-08-2018 20:35:52 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181599972
quote:
De Irakees, die ervan verdacht wordt, in Chemnitz een 35-jarige te hebben doodgestoken, had blijkbaar allang uitgezet moeten worden

(..)

De woordvoerder van de rechtbank deelde mede, dat een uitzetting naar Bulgarije op 13 mei 2016 toelaatbaar werd geacht: "Uitgevoerd werd de uitzetting in de tijd daarna echter niet, zodat het federale bureau opnieuw verplicht was, over de asielaanvraag te beslissen."

Het federale bureau voor migratie en vluchtelingen (BAMF) beslist over asielaanvragen en is bij de zogenaamde Dublin-gevallen ook voor de overdracht verantwoordelijk. De Dublin-afspraken regelen, dat in principe het EU-land voor het beoordelen van een asielverzoek verantwoordelijk is, waar de asielzoeker voor het eerst werd geregistreerd. Daarvoor is een verantwoordelijkheidsprocedure nodig. Als een overdracht nietb innen 6 maanden plaatsvindt, wisselt de verantwoordelijkheid naar het land dat om de overdracht vroeg - in dit geval dus Duitsland.

In totaal lukken maar weinig Dublin-overdrachten in Europa. In 2016 deden de Duitse overheidsinstanties 4899 zogeheten overdrachtverzoeken aan Bulgarije. Het Bulgaarse bureau voor migratie bevestigde in 2643 gevallen zijn verantwoordelijkheid. Maar slechts 95 verder gereisde asielzoekers werden daadwerkelijk daarheen teruggebracht.
(..)

https://www.welt.de/polit(...)n-werden-sollen.html


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2018 16:27:52 ]
pi_181600046
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja maar...

pi_181600080
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Altijd prettig wanneer overheden zo adequaat tewerk gaan. Kun je van op aan.
pi_181600181
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Altijd prettig wanneer overheden zo adequaat tewerk gaan. Kun je van op aan.
Zeg dat wel.

En het is niet de eerste keer hè. De dader van de aanslag in Berlijn was ook uitgeprocedeerd en had allang uitgezet moeten zijn.

En zo loopt het dus fout. De steun voor extreem-rechts zou waarschijnlijk een stuk minder zijn als de overheid ervoor zou zorgen dat de "vluchtelingen" die je op straat tegenkomt ook daadwerkelijk vluchtelingen zijn. En geen uitgeprocedeerde illegalen die al meerdere keren wegens geweld in aanraking met politie en justitie zijn geweest en desondanks gewoon vrij kunnen rondlopen.
pi_181600216
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Zeg dat wel.

En het is niet de eerste keer hè. De dader van de aanslag in Berlijn was ook uitgeprocedeerd en had allang uitgezet moeten zijn.

En zo loopt het dus fout. De steun voor extreem-rechts zou waarschijnlijk een stuk minder zijn als de overheid ervoor zou zorgen dat de "vluchtelingen" die je op straat tegenkomt ook daadwerkelijk vluchtelingen zijn. En geen uitgeprocedeerde illegalen die al meerdere keren wegens geweld in aanraking met politie en justitie zijn geweest en desondanks gewoon vrij kunnen rondlopen.
Je zou er bijna een alu-hoedje van gaan opzetten. Het is in elk geval een effecteive manier van verdeel en heers-politiek. Als dat het doel zou zijn....
pi_181600366
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:01 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik ben wel nieuwsgierig waarom de maker van dat plaatje de mensen met de Duitse vlaggen ‘nazi’s’ noemt. Is dit soms door een antifa-poppetje gemaakt?
Geen idee. Alleen in dit topic zien we al genoeg mensen die heel graag doen alsof enkele tientallen extreem-rechtsen die jagen op buitenlanders en hier en daar een Hitlergroet of foute vlag betekent dat de hele demonstratie extreem-rechts is.

Het heeft allemaal niets te maken met waarheidsvinding, maar met het sluiten van de hersenen voor alternatieve gedachten omdat de media nu eenmaal geschreven hebben dat er 8000 neonazi's door Chemnitz marcheerden, schuimbekkend op zoek naar buitenlanders en linksen om in elkaar te rossen.

Dit slag mensen kickt net zo hard op het idee van Bijltjesdag als de mensen die ze zeggen te bestrijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Oostwoud op 31-08-2018 16:48:10 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181600944
Het elkaar uitschelden voor Nazi is inmiddels een Duitse media sport geworden, vooral de staatsmedia ARD en ZDF hebben er een handje van. Zo proberen ze de AfD als Nazi's af te schilderen, maar als je even nadenkt:
Wat was de grootste misdaad van de Nazi's? Jodenhaat en het doden van Joden
Wie haten de joden nog meer als de Nazi's ? Moslims, in vrijwel elk moslimland zijn ze uitgeroeid of gevlucht.
Wie haalt moslims naar Duitsland? Merkel
Wie wil de moslims weg hebben uit Duitsland? De AfD

Wie zijn nu eigenlijk de echte Nazi's :? :X
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181602736
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je zou er bijna een alu-hoedje van gaan opzetten. Het is in elk geval een effecteive manier van verdeel en heers-politiek. Als dat het doel zou zijn....
Ik weet niet of de Duitse overheid zo geniepig is. Het is eerder laksheid. En dan verbaasd zijn dat extreem rechts steeds groter wordt. Ze (de overheid) maakt het probleem alleen maar erger.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181603151
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:26 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik weet niet of de Duitse overheid zo geniepig is. Het is eerder laksheid. En dan verbaasd zijn dat extreem rechts steeds groter wordt. Ze (de overheid) maakt het probleem alleen maar erger.
Men wil de juridische procedures heel zorgvuldig doorlopen, maar vergeet dat niet alleen een permanente juridische beslissing, maar ook het jarenlang uitblijven daarvan ingrijpende gevolgen heeft.

Anders gezegd: Geen keuze maken is ook een keuze maken.
pi_181603277
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:35 schreef Oostwoud het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ja jongens, dit is de voorhoede van extreem-rechts. :')
Appels met peren vergelijken.

Ook wel ironisch dat ze zich verzamelen rond een standbeeld van Marx.
pi_181603905
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:26 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik weet niet of de Duitse overheid zo geniepig is. Het is eerder laksheid. En dan verbaasd zijn dat extreem rechts steeds groter wordt. Ze (de overheid) maakt het probleem alleen maar erger.
Bij constante laksheid ontstaat er een patroon he.
pi_181604250
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:41 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Geen idee. Alleen in dit topic zien we al genoeg mensen die heel graag doen alsof enkele tientallen extreem-rechtsen die jagen op buitenlanders en hier en daar een Hitlergroet of foute vlag betekent dat de hele demonstratie extreem-rechts is.

Het heeft allemaal niets te maken met waarheidsvinding, maar met het sluiten van de hersenen voor alternatieve gedachten omdat de media nu eenmaal geschreven hebben dat er 8000 neonazi's door Chemnitz marcheerden, schuimbekkend op zoek naar buitenlanders en linksen om in elkaar te rossen.

Dit slag mensen kickt net zo hard op het idee van Bijltjesdag als de mensen die ze zeggen te bestrijden.
Valt mij ook heel erg op. Ben zelf niet links en niet rechts. Dit is wel om te kotsen trouwens. :r
pi_181605926
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:41 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Geen idee. Alleen in dit topic zien we al genoeg mensen die heel graag doen alsof enkele tientallen extreem-rechtsen die jagen op buitenlanders en hier en daar een Hitlergroet of foute vlag betekent dat de hele demonstratie extreem-rechts is.

Het heeft allemaal niets te maken met waarheidsvinding, maar met het sluiten van de hersenen voor alternatieve gedachten omdat de media nu eenmaal geschreven hebben dat er 8000 neonazi's door Chemnitz marcheerden, schuimbekkend op zoek naar buitenlanders en linksen om in elkaar te rossen.

Dit slag mensen kickt net zo hard op het idee van Bijltjesdag als de mensen die ze zeggen te bestrijden.
Weer stropoppen aan het maken om Scheisse Leute goed te praten?
Zover ik het nieuws volg zijn de organisatoren van demonstraties extreemrechtse lieden.
Ik heb nergens gelezen dat iemand schreef dat 8000 nazi's marcheerden. Dat is jouw leugentje ?
En inderdaad werden er mensen die niet Duits genoeg van uiterlijk mishandeld, en ik las nergens dat dit in grote aantallen was door 8000 tuigleute. Jouw leugentje.
Bijltjesdag stiekem willen lijkt me eerder bij jou passen met je verlangen naar meer Chemnitz-rellen
pi_181606378
Voetbalwedstrijd in Dresden afgelast, alle politie is nodig in Chemnitz

https://www.rtlnieuws.nl/(...)is-nodig-in-chemnitz
pi_181606828
Duitsland implodeert op alle fronten *O*
pi_181607013
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:05 schreef Infection het volgende:
Voetbalwedstrijd in Dresden afgelast, alle politie is nodig in Chemnitz

https://www.rtlnieuws.nl/(...)is-nodig-in-chemnitz
Dat is wel een teken aan de wand, dat een professionele sportwedstrijd tegen HSV waar tienduizenden mensen op af komen niet door kan gaan. Daar wordt niet zomaar toe besloten zeker niet zo kort van te voren.

Geeft wel aan dat de situatie nijpend is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2018 22:09:23 ]
pi_181609730
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:20 schreef Nintex het volgende:
Duitsland implodeert op alle fronten *O*
Ja leuk man, dat geen voetbal meer gespeeld kan worden omdat extreemrechtse tuig op straat wil gaan relschoppen -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2018 22:44:47 ]
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:07:15 #119
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_181610591
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja leuk man, dat geen voetbal meer gespeeld kan worden omdat extreemrechtse tuig op straat wil gaan relschoppen -O-
En antifa!
pi_181611080
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:33:16 #121
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_181611234
Sowieso rommelt het al wat langer in die hoek; kan me nog berichten herinneren over ongeregeldheden tussen asielzoekers en autochtonen in Bautzen, een stad niet al te ver van Chemnitz.
pi_181612183
quote:
Nice :7

Helaas zal Merkel wel net als Rutte angstvallig in het zadel worden gehouden door de deugpolitici die rechts niet in de kaart willen spelen.

In Duitsland is het ambtenarenapparaat nog meer doordrengt van CDU/SPD aanhangers.
  zaterdag 1 september 2018 @ 00:20:06 #123
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181612431
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:04 schreef Oud_student het volgende:
Het elkaar uitschelden voor Nazi is inmiddels een Duitse media sport geworden, vooral de staatsmedia ARD en ZDF hebben er een handje van. Zo proberen ze de AfD als Nazi's af te schilderen, maar als je even nadenkt:
Wat was de grootste misdaad van de Nazi's? Jodenhaat en het doden van Joden
Wie haten de joden nog meer als de Nazi's ? Moslims, in vrijwel elk moslimland zijn ze uitgeroeid of gevlucht.
Wie haalt moslims naar Duitsland? Merkel
Wie wil de moslims weg hebben uit Duitsland? De AfD

Wie zijn nu eigenlijk de echte Nazi's :? :X
:?

Het punt is niet jodenhaat, maar haat tegen een bepaalde groep over eigenschappen waar ze zelf niet veel aan kunnen doen, om het echt heel simpel te stellen. En ja, dat maakt vergelijkingen van moslims die joden haten met nazi's ook relevant ...

[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 01-09-2018 00:25:33 ]
  zaterdag 1 september 2018 @ 00:23:36 #124
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181612536
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:09 schreef Nintex het volgende:

[..]

Nice :7

Helaas zal Merkel wel net als Rutte angstvallig in het zadel worden gehouden door de deugpolitici die rechts niet in de kaart willen spelen.

In Duitsland is het ambtenarenapparaat nog meer doordrengt van CDU/SPD aanhangers.
Enige realiteitszins is wel op zijn plaats ... vooralsnog zijn het CDU en SPD de grootsten:



En ja, AfD is daarna de grootste, maar de echte recente wijziging is de groei van de groenen.
pi_181615414
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:05 schreef Infection het volgende:
Voetbalwedstrijd in Dresden afgelast, alle politie is nodig in Chemnitz

https://www.rtlnieuws.nl/(...)is-nodig-in-chemnitz
Mooi hoe ze het weer weten te brengen :') 'Rechts-extremisten en linkse tegendemonstranten'
pi_181615424
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Resistor op 01-09-2018 07:31:13 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_181615440
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 23:07 schreef Blubbertut het volgende:

[..]

En antifa!
Nee. Antifa is geen joker die je altijd voor een jij-bak kan inzetten.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 07:41:00 ]
pi_181615572
Het heeft ook gevolgen voor de economie:
quote:
(..)

In Glashütte, waar onze fabriek staat, heeft de AfD zo’n 40 procent gehaald. En dat terwijl de werkloosheid nagenoeg nul procent is.
(..)

De beelden uit Saksen gaan de wereld rond. Hoe groot is de schade voor de vestigingsplaats Saksen?

Het is een grotere ramp dan je je voor kan stellen, en de regering moet dringend reageren. Voor ons is het natuurlijk een probleem, als we post uit de VS krijgen van bezorgde klanten, die willen weten, of een nazi hun luxe-horloge in elkaar heeft gezet.

http://taz.de/Chefin-eines-saechsischen-Unternehmens/!5532581/
pi_181615970
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:15 schreef Igen het volgende:
Voor ons is het natuurlijk een probleem, als we post uit de VS krijgen van bezorgde klanten, die willen weten, of een nazi hun luxe-horloge in elkaar heeft gezet.
OK, hier kan ik dus echt boos om worden.

Waar halen deze gore hypocriete Amerikanen het gore lef vandaan deze vraag te stellen? Dat ze verdomme eerst maar eens kijken naar wat voor weerzinwekkende president ze zelf gekozen hebben. }:|

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 09:00:11 ]
pi_181616110
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

OK, hier kan ik dus echt boos om worden.

Waar halen deze gore hypocriete Amerikanen het gore lef vandaan deze vraag te stellen? Dat ze verdomme eerst maar eens kijken naar wat voor weerzinwekkende president ze zelf gekozen hebben. }:|
Hoe veel % van de klanten zou het interesseren wie hun horloge in elkaar heeft gezet? Ik denk heb het vooroordeel dat een groot gedeelte van die zeurders zo'n horloge niet eens kan betalen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_181616136
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:13 schreef Resistor het volgende:

[..]

Hoe veel % van de klanten zou het interesseren wie hun horloge in elkaar heeft gezet? Ik denk heb het vooroordeel dat een groot gedeelte van die zeurders zo'n horloge niet eens kan betalen.
Het is de directrice van de fabriek die dit zei. Die zal er toch wel enig zicht op hebben, denk je niet?
pi_181616501
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is de directrice van de fabriek die dit zei. Die zal er toch wel enig zicht op hebben, denk je niet?
Die huilt gewoon met de wolven mee. Dat ze zich maar eens zorgen gaan maken wie hebben Iphone in elkaar geknutseld heeft of hun kleding, indien afkomstig uit Azië.

Maar serieus, inwoners die leven in een land onder Trump hebben geen enkel recht belerend te doen tegenover anderen.
pi_181616881
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Die huilt gewoon met de wolven mee. Dat ze zich maar eens zorgen gaan maken wie hebben Iphone in elkaar geknutseld heeft of hun kleding, indien afkomstig uit Azië.

Maar serieus, inwoners die leven in een land onder Trump hebben geen enkel recht belerend te doen tegenover anderen.
En mensen die de islam verdedigen?
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_181616943
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:28 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

En mensen die de islam verdedigen?
:?
pi_181616976
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

:?
Die hebben wel recht belerend te doen tegen anderen?
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_181617036
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:36 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Die hebben wel recht belerend te doen tegen anderen?
Natuurlijk.
pi_181617048
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Natuurlijk.
_O- :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_181617271
Politieverslag van de demo van afgelopen maandag:
quote:
Einsatzgeschehen am 27. August 2018 in Chemnitz
Medieninformation: 421/2018
Verantwortlich: Andrzej Rydzik
Stand: 28.08.2018, 12:45 Uhr

Chemnitz

Einsatzgeschehen am 27. August 2018

(3494) Die Polizeidirektion Chemnitz führte mit Unterstützung der sächsischen Bereitschaftspolizei am gestrigen Montag einen Großeinsatz zur Absicherung zweier Versammlungen im Chemnitzer Stadtgebiet durch. Sowohl die Partei „Die Linke“ als auch die Bürgerbewegung „Pro Chemnitz“ hatten diese Versammlungen im Stadthallenpark bzw. vor dem Karl-Marx-Monument in der Brückenstraße angezeigt und reichlich Teilnehmer mobilisiert. Letzterem Versammlungsleiter war seitens der Versammlungsbehörde ein Aufzug über die Brückenstraße, Theaterstraße, Bahnhofstraße zurück zum Karl-Marx-Monument genehmigt worden. Insgesamt 591 Einsatzkräfte der Polizei waren über die gesamte Zeitdauer präsent, um die Ziele der Deeskalation sowie der strikten Trennung beider Lager umzusetzen.

Bei den beiden Versammlungen kam es zwischenzeitlich dennoch zu Zusammenstößen, wobei nach bisherigen Erkenntnissen insgesamt
18 Versammlungsteilnehmer und zwei Polizisten verletzt wurden. Zu bilanzieren sind überdies bislang 43 Anzeigen - unter anderem wegen des Verdachts des Landfriedensbruchs (2), des Verwendens von Kennzeichen verfassungswidriger Organisationen (10), Körperverletzungsdelikte (11) und Verstößen gegen das Sächsische Versammlungsgesetz (3).

Herausragende Sachverhalte:

Während der Anreisephase war festzustellen, dass insbesondere die Versammlung der Bürgerbewegung „Pro Chemnitz“ regen Zulauf von Teilnehmern aus Berlin, Brandenburg, Thüringen, Niedersachsen und Nordrhein-Westfalen bekam. Unter ihnen waren einige, die dem rechten Spektrum und der gewaltbereiten Fußballszene zuzuordnen sind.

Gegen 18 Uhr kam es zu Störungen im Bereich des Karl-Marx-Monuments, als dem linken politischen Spektrum zuzuordnende Personen versuchten, ein Transparent der Versammlung „Pro Chemnitz" zu entfernen und zu entwenden. Zur Deeskalation musste eine technische Fahrzeugsperre errichtet werden. Kurz darauf wurde bekannt, dass aus der Versammlung am Karl-Marx-Monument heraus verfassungsfeindliche Parolen gerufen und mehrere Teilnehmer den sogenannten Hitlergruß gezeigt hatten. Dies wurde dementsprechend durch die Beamten vor Ort als auch im Führungsstab dokumentiert und zur Anzeige gebracht. In einigen Fällen konnten vor Ort Tatverdächtige namentlich bekannt gemacht werden.

Gegen 19.40 Uhr kam es zum Einsatz von Pyrotechnik in beiden Versammlungen, gefolgt von gegenseitigem Bewurf mit Flaschen. Zudem war es einer größeren Gruppe an Teilnehmern der Versammlung der Bürgerbewegung „Pro Chemnitz“ gelungen, auf die Gegenseite zu gelangen, um dort entsprechend zu stören und Gegendemonstranten anzugreifen. Dies konnte nur durch den Einsatz unmittelbaren Zwanges sowie des Auffahrens zweier Wasserwerfer unterbunden werden. Es gab bei den Störungen Verletzte beider Lager zu verzeichnen.

Kurz darauf setzte sich der Aufzug über die geplante Strecke in Bewegung. An der Spitze wurden einige vermummte Personen festgestellt, weswegen Anzeigen wegen Verstoßes gegen das Versammlungsgesetz aufgenommen wurden. Ebenso begannen sich ca. 200 Teilnehmer der Versammlung „Die Linke“ im Stadthallenpark zu vermummen. Auch hier wurden entsprechende Anzeigen gefertigt.

Auf Höhe der Kaßbergauffahrt wurden gegen 20.15 Uhr aus einem Gebäude heraus Glasflachen und Pyrotechnik auf die Teilnehmer des Aufzuges geworfen. Wenig später wurden ca. 35 vermummte Personen im Bereich des „Terminal 3“ in der Brückenstraße festgestellt, die Stühle und Tische aufgenommen hatten und sich verbarrikadierten. Unter dem Einsatz von Pfefferspray wurde die Barrikade durch Einsatzkräfte beräumt.

Gegen 20.30 Uhr wurde bekannt, dass etwa 15 Personen in ein Haus in der Theaterstraße eingedrungen sein sollen und eine Person verletzt worden sei. Neun vor Ort festgestellte Personen wurden einer Identitätsfeststellung unterzogen. Ermittlungen wegen des Verdachts der gefährlichen Körperverletzung wurden aufgenommen.

Gegen 20.40 Uhr meldete die Besatzung des Polizeihubschraubers, dass sie mit Laserpointern aus zwei verschiedenen Richtungen geblendet worden waren. Zwei Anzeigen wegen des gefährlichen Eingriffs in den Bahn-, Schiffs- und Luftverkehr wurden gefertigt.

Als der Aufzug kurz vor 21 Uhr zu seinem Ausgangsort zurückkehrte, setzte erneut gegenseitiger Bewurf mit Gegenständen zwischen den Versammlungen ein. Gegen 21.10 Uhr wurde die Versammlung der Bürgerbewegung „Pro Chemnitz“ beendet. Kurz darauf fand auch die Versammlung auf der Gegenseite ihr Ende.

Im Anschluss kam es während der Abreisephase immer wieder zu Versuchen gegenseitiger Angriffe. Auch diese konnten größtenteils nur durch konsequentes Handeln der Einsatzkräfte unterbunden werden. Mehrere hundert Versammlungsteilnehmer wurden u.a. zum Chemnitzer Hauptbahnhof begleitet, wobei auch Beamte der Bundespolizei involviert waren.
Gegen 21.35 Uhr wurde bekannt, dass sich ca. 200 Personen in der Hartmannstraße vermummen und mit Stöcken sowie Stangen bewaffneten. Wenig später kam es zu Übergriffen auf ehemalige Versammlungsteilnehmer, die im Begriff waren, abzureisen. Unter anderem wurden wiederum pyrotechnische Erzeugnisse durch Vermummte geworfen. Dabei wurden mindestens zwei Personen verletzt. Es wird wegen des Verdachts des Landfriedensbruchs ermittelt.

Die Anzeiger der Versammlungen hatten vorab rund 1000 („Pro Chemnitz“) bzw. 500 („Die Linke“) Teilnehmer angegeben. Während der Einsatzplanung war aber hinsichtlich des Kräfteaufgebots bereits seitens der Einsatzführung von einer deutlich höheren Gesamtteilnehmerzahl ausgegangen worden. In Summe waren aufgrund offensichtlich bundesweiter Mobilisierung allerdings ca. 6 000 Teilnehmer bei der Versammlung der Bürgerbewegung „Pro Chemnitz“ und weitere
ca. 1 500 Teilnehmer bei der Versammlung „Die Linke“ zu verzeichnen. Dennoch gelang es den Einsatzkräften, die Versammlungsfreiheit und die Sicherheit der Teilnehmer weitgehend zu gewährleisten. (Ry/gö)

https://www.polizei.sachsen.de/de/MI_2017_59061.htm
Over de 200 gewapende en vermomde linksextremisten die op vertrekkende demonstranten jaagden hoor je gek genoeg niets in de media lügenpresse.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 11:13:44 ]
pi_181617312
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gegen 21.35 Uhr wurde bekannt, dass sich ca. 200 Personen in der Hartmannstraße vermummen und mit Stöcken sowie Stangen bewaffneten. Wenig später kam es zu Übergriffen auf ehemalige Versammlungsteilnehmer, die im Begriff waren, abzureisen.
Behoorlijk laf weer.
pi_181617420
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Het punt is niet jodenhaat, maar haat tegen een bepaalde groep over eigenschappen waar ze zelf niet veel aan kunnen doen, om het echt heel simpel te stellen. En ja, dat maakt vergelijkingen van moslims die joden haten met nazi's ook relevant ...
Dit slaat volkomen de plan mis:
Juist moslims haten Joden, homo's, christenen, etc. Dus eigenlijk alle niet-moslims.
Moslims hebben een religie, cultuur etc. die NIET bepaald is door ras
Dus zij voldoen aan de definitie van fascisten en nazisten.
En als je deze groep faciliteert door ze hierheen te halen en te verzorgen met huizen en uitkeringen, dan maak je je dus mede schuldig aan Nazisme.

Tolerantie betekent ook dat je intolerant moet zijn tegen intolerantie
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181617780
Mensen zijn boos (video in tweet).

bosse_tobias twitterde op donderdag 30-08-2018 om 19:59:35 Eine Frau stellt sich in #Chemnitz dem ganzen Hass der Demonstranten. #C3008 https://t.co/T7siBHWj5X reageer retweet


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 11:37:28 ]
pi_181617990
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Mensen zijn boos (video in tweet).

bosse_tobias twitterde op donderdag 30-08-2018 om 19:59:35 Eine Frau stellt sich in #Chemnitz dem ganzen Hass der Demonstranten. #C3008 https://t.co/T7siBHWj5X reageer retweet
Haha altijd lachen met woedende Otto normalverbraucher, zeker wanneer het met duidelijk Sächsisch Akzent is.
pi_181618379
Ah, kijk aan, antifa moedigt in Chemnitz onderling aan om zoveel mogelijk Hitlergroeten te brengen om zo het beeld te beïnvloeden alsof er inderdaad 8000 neonazi's op pad zijn:
https://www.journalistenw(...)journalisten-bilder/
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181618506
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:13 schreef Oostwoud het volgende:
Ah, kijk aan, antifa moedigt in Chemnitz onderling aan om zoveel mogelijk Hitlergroeten te brengen om zo het beeld te beïnvloeden alsof er inderdaad 8000 neonazi's op pad zijn:
https://www.journalistenw(...)journalisten-bilder/
Slimme tactiek wel.
pi_181619048
De Tsjechische president Milos Zeman heeft inmiddels ook nog een duit in het zakje gedaan door te stellen dat hij volledig begrip heeft voor de exreem rechtse demonstranten.

Toch wel precair, deze maand komt dezelfde Milos Zeman naar Duitsland, waarbij er ook een ontmoeting met Merkel op de programma staat.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:03:07 #146
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181619281
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:13 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dit slaat volkomen de plan mis:
Juist moslims haten Joden, homo's, christenen, etc. Dus eigenlijk alle niet-moslims.
Moslims hebben een religie, cultuur etc. die NIET bepaald is door ras
Dus zij voldoen aan de definitie van fascisten en nazisten.
En als je deze groep faciliteert door ze hierheen te halen en te verzorgen met huizen en uitkeringen, dan maak je je dus mede schuldig aan Nazisme.

Tolerantie betekent ook dat je intolerant moet zijn tegen intolerantie
Volgens mij is er sprake van een misverstand. Ik gaf juist aan dat als een moslim vanwege zijn overtuiging een andere groep blind haat, dan kun je dat denk ik best vergelijken met nazisme. Echter, geldt dat niet voor alle moslims, dus omgekeerd kun je dat ook weer stellen voor mensen die blind moslims haten.

Of in andere woorden: ik zie radicale islam en nationaal-socialisme in de zelfde extreem-rechtse koker... maar vanuit een andere culturele achtergrond.
pi_181619386
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:51 schreef Hamzoef het volgende:
De Tsjechische president Milos Zeman heeft inmiddels ook nog een duit in het zakje gedaan door te stellen dat hij volledig begrip heeft voor de exreem rechtse demonstranten.

Toch wel precair, deze maand komt dezelfde Milos Zeman naar Duitsland, waarbij er ook een ontmoeting met Merkel op de programma staat.
Mjah er is natuurlijk een alliantie op komst van Kurtz, Orban, Salvini, Zeman en andere anti-immigratie politici in Europa.

Macron ziet zichzelf als de 'vijand' van hen en Merkel sputtelt ergens in het Christelijke midden.
pi_181619861
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Slimme tactiek wel.
Prachtig man. Gaan ze straks elkaar slaan omdat ze niet meer weten wie de nazi's zijn en wie de antifa-lui.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181625278
Stille tocht gaande.

Antifa is er ook gezellig bij.



[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 18:29:09 ]
pi_181625717
quote:
Duitsers zuchten onder messen trekkende migranten.
https://www.telegraaf.nl/(...)ntrekkende-migranten

=========

Het gaat fout en dat is Merkels schuld! :(
pi_181626646
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:31 schreef Bocaj het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)ntrekkende-migranten

=========

Het gaat fout en dat is Merkels schuld! :(
Het is ook niet heel erg onverwacht. Als je ziet wát er geïmporteerd is, uitzonderingen uiteraard daargelaten, dan moet je wel heel naïef zijn te denken dat het wel goed gaat komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 19:22:48 ]
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:24:50 #152
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_181626923
Agressief sfeertje :{

De pers krijgt er imho terecht verbaal van langs.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 19:34:03 ]
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:34:02 #155
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_181626958
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Agressief sfeertje :{
Dit is aan de 'goede linkse' kant van de afzetting :{
pi_181626981
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:34 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Dit is aan de 'goede linkse' kant van de afzetting :{
Nee, dit zijn de Pegida en Pro Chemnitz mensen.
pi_181627004
Waterkanon staat ook paraat.
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:35:50 #158
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_181627012
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, dit zijn de Pegida en Pro Chemnitz mensen.
Ja klopt, wir sind das volk. Mooi waterkanon ook.
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:37:14 #159
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_181627049
Die figuurtjes op de rug van de me _O-
pi_181627068
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:37 schreef butz0rs het volgende:
Die figuurtjes op de rug van de me _O-
Wat is daar grappig aan?
pi_181627139
"Lügenpresse, lügenpresse, lügenpresse"

Wel mooi om te zien dat de smerige MSM het wereldwijd steeds moeilijker krijgt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 19:40:41 ]
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:40:50 #162
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_181627151
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:37 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat is daar grappig aan?
Had het nog niet eerder gezien.
"Bij welk peloton hoor jij? Bij dubbele horizontale gele streep"
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:41:43 #163
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_181627170
Is dit dan antifa, achter de paarden?
pi_181627174
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:40 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Had het nog niet eerder gezien.
"Bij welk peloton hoor jij? Bij dubbele horizontale gele streep"
Tja, moet wel wil je georganiseerd te werk gaan.
pi_181627194
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:41 schreef butz0rs het volgende:
Is dit dan antifa, achter de paarden?
Ik denk dat Antifa ver weg wordt gehouden van de demo.
Maar let op rode vlaggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 19:43:06 ]
pi_181627231
Die paarden schijten de zooi wel onder zeg. :D
pi_181627257
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:41 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Geen idee. Alleen in dit topic zien we al genoeg mensen die heel graag doen alsof enkele tientallen extreem-rechtsen die jagen op buitenlanders en hier en daar een Hitlergroet of foute vlag betekent dat de hele demonstratie extreem-rechts is.

Het heeft allemaal niets te maken met waarheidsvinding, maar met het sluiten van de hersenen voor alternatieve gedachten omdat de media nu eenmaal geschreven hebben dat er 8000 neonazi's door Chemnitz marcheerden, schuimbekkend op zoek naar buitenlanders en linksen om in elkaar te rossen.

Dit slag mensen kickt net zo hard op het idee van Bijltjesdag als de mensen die ze zeggen te bestrijden.
Gaat het weer lekker met de stropop?
"Pools are perfect for holding water"
pi_181627411
Aantal demonstranten valt me tegen. Moest hier nu die voetbalwedstrijd voor worden afgelast?

Nog geen duizend man, volgens mij.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 19:54:16 ]
pi_181627594
Meh, het lijkt er op dat mensen huiswaarts keren.
pi_181628203
Het is nu een knusse bedoening geworden. Paar honderd man nog over. Meer politie dan demonstranten.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 20:30:58 ]
pi_181628209
Dat ze die borden vast gingen houden met slachtoffers van immigranten-geweld... wat een ordinaire plebs.
pi_181628360
Nog geen Hitlergroet gezien.
pi_181628483
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nog geen Hitlergroet gezien.
Ik zie ook weinig extreemrechtse mensen überhaupt.
pi_181628519
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:43 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ik zie ook weinig extreemrechtse mensen überhaupt.
Het gaat allemaal erg netjes. :)
pi_181628732
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:43 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ik zie ook weinig extreemrechtse mensen überhaupt.
Toch zullen deze mensen weinig andere keus hebben dan op ADF stemmen. En dan stemmen ze op een extreemrechtse partij.
pi_181628946
AFD is niet extreem rechts.
  zaterdag 1 september 2018 @ 21:19:17 #177
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181629332
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
AFD is niet extreem rechts.
AFD was dat niet maar is er wel door overgenomen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181629588
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

AFD was dat niet maar is er wel door overgenomen
http://www.spiegel.de/pol(...)aette-a-1225818.html..

Lijkt mij duidelijk. Het is een ordinair, extreemrechtse partij.
pi_181629692
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

AFD was dat niet maar is er wel door overgenomen
Waar blijkt dat volgens jou uit?
  zaterdag 1 september 2018 @ 21:34:26 #180
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181629760
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waar blijkt dat volgens jou uit?
Volg eens een paar maanden de D pers
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181629774
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volg eens een paar maanden de D pers
Ah, die lügenpresse.
pi_181630678
Lügenpresse auf die Fresse. :D

Dit soort rijmerij geeft wel een beetje het niveau aan.
pi_181630712
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:17 schreef Hamzoef het volgende:
Lügenpresse auf die Fresse. :D

Dit soort rijmerij geeft wel een beetje het niveau aan.
Heb je weleens kwalitatief hoogwaardige rijmerij gehoord bij een massale bijeenkomst van demonstranten?
pi_181630727
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:20 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heb je weleens kwalitatief hoogwaardige rijmerij gehoord bij een massale bijeenkomst van demonstranten?
Zeker.
pi_181630757
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zeker.
Ok man. Overtuigend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 22:22:29 ]
pi_181630794
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ok man. Overtuigend.
(bijna) altijd he.
pi_181631263
https://twitter.com/RechtsgegRechts/status/1035115368191348742

'Wir sind die fans, Adolf Hitler hooligans'...
pi_181632272
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Toch zullen deze mensen weinig andere keus hebben dan op ADF stemmen. En dan stemmen ze op een extreemrechtse partij.
Je kan als Duitser prima op #Aufstehen stemmen als je zoveel mogelijk asielzoekers wil weren. En dan stem je zelfs op een linkse partij.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 2 september 2018 @ 10:44:41 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_181638031
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:20 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heb je weleens kwalitatief hoogwaardige rijmerij gehoord bij een massale bijeenkomst van demonstranten?
Voetbalsupporters hebben vaak leuke liedjes.
Ajax oa: 'de transfer van Alves..' en 'de keeper van den haag..'.

Kan wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 2 september 2018 @ 10:46:45 #190
168739 Red_85
'echt wel'
pi_181638057
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volg eens een paar maanden de D pers
Wat is nu wel een partij in DE die wel als antimigratie kant worden beschouwd, maar niet als extreem rechts wordt neergezet?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181638202
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 10:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat is nu wel een partij in DE die wel als antimigratie kant worden beschouwd, maar niet als extreem rechts wordt neergezet?
Aufstehen, tot op zekere hoogte want echt antimigratie zijn ze niet, wel migratie-kritisch.
pi_181639418
quote:
Wel bijzonder dat dit figuur niet gelyncht is, volgens de media zijn donkerhuidigen hun leven toch niet zeker in Chemnitz?

Wat betreft de generalisering door de media heeft hij een goed punt natuurlijk.

Wel jammer dat hij overweegt afd te stemmen.
pi_181639496
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wel bijzonder dat dit figuur niet gelyncht is, volgens de media zijn donkerhuidigen hun leven toch niet zeker in Chemnitz?

Wat betreft de generalisering door de media heeft hij een goed punt natuurlijk.

Wel jammer dat hij overweegt afd te stemmen.
Ja, heel bijzonder. Hij is dwars door de groep "rechts extremisten" gelopen en er gebeurde helemaal niets met hem.
pi_181639519
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, heel bijzonder. Hij is dwars door de groep "rechts extremisten" gelopen en er gebeurde helemaal niets met hem.
Is ook wel veel politie op de been natuurlijk.
Het moordslachtoffer waar het allemaal om begonnen is, had trouwens zelf toch ook een donkere huidskleur?
pi_181639576
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Is ook wel veel politie op de been natuurlijk.
Het moordslachtoffer waar het allemaal om begonnen is, had trouwens zelf toch ook een donkere huidskleur?
Dan hadden ze hem iig uit kunnen schelden of kunnen bespugen of zo. Is niet gebeurd.

Ja klopt. Was een Duitser van Cubaanse afkomst.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2018 12:25:51 ]
pi_181639638
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dan hadden ze hem iig uit kunnen schelden of kunnen bespugen of zo. Is niet gebeurd.
Ze keken hem wel argwanend aan, maar dat overkomt veel immigranten in Duitsland in het dagelijkse leven ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2018 12:31:04 ]
pi_181639675
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ze keken hem wel argwanend aan, maar dat overkomt veel immigranten in Duitsland in het dagelijkse leven ook.
Ja, voor hetzelfde geld trekt ie een mes en begint ie wild om zich heen te steken. ;)
pi_181639696
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, voor hetzelfde geld trekt ie een mes en begint ie wild om zich heen te steken. ;)
:')
pi_181639940
quote:
En dit moet wat bewijzen? dat je onder migranten ook idioten hebt?
pi_181640019
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Is ook wel veel politie op de been natuurlijk.
Het moordslachtoffer waar het allemaal om begonnen is, had trouwens zelf toch ook een donkere huidskleur?
Ja idd, als de "extremisten" niet hadden geprotesteerd, dan pas was het discriminatie en fascisme geweest.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181654673
Hoeveel fikkende auto's hebben we nu al op de teller?

Das vandaag de dag toch helemaal het ding met dit soort protest/massa betogingen?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181654708
quote:
15s.gif Op maandag 3 september 2018 00:04 schreef SpaceOddity het volgende:
Hoeveel fikkende auto's hebben we nu al op de teller?

Das vandaag de dag toch helemaal het ding met dit soort protest/massa betogingen?
Dat is vooral onder linkse demonstranten een dingetje.
pi_181658682
SBergsma twitterde op maandag 03-09-2018 om 10:31:30 De Duitse regering slaat nu alleen nog maar totalitaire taal uit. Alles wat afwijkt van "het waarheidssysteem" (minister-president in Saksen) is "tegen de democratie" (SPD integratieminister) en de "AfD is een nazi-partij" (media) die "onze staat wil aanvallen" (voorzitter CDU). https://t.co/cpJKDI6oLI reageer retweet


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2018 10:43:01 ]
pi_181659152
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
SBergsma twitterde op maandag 03-09-2018 om 10:31:30 De Duitse regering slaat nu alleen nog maar totalitaire taal uit. Alles wat afwijkt van "het waarheidssysteem" (minister-president in Saksen) is "tegen de democratie" (SPD integratieminister) en de "AfD is een nazi-partij" (media) die "onze staat wil aanvallen" (voorzitter CDU). https://t.co/cpJKDI6oLI reageer retweet
[ afbeelding ]
Ja echt ongelooflijk.
pi_181660842
Bergsma twijfelt nog of een partij met holocaustontkenners als extreemrechts is te labelen. Mevrouw is een beetje vreemd .
pi_181661056
''Alles wat afwijkt van het waarheidssysteem is tegen de democratie''.

Het word steeds gekker.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 3 september 2018 @ 13:07:19 #209
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181661357
quote:
15s.gif Op maandag 3 september 2018 12:48 schreef SpaceOddity het volgende:
''Alles wat afwijkt van het waarheidssysteem is tegen de democratie''.

Het word steeds gekker.
Laat ik zeggen dat democratie niet zonder waarheid kan, maar waarheidssysteem klinkt wel weer erg totalitair en van hogerhand opgelegd.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181661880
quote:
15s.gif Op maandag 3 september 2018 12:48 schreef SpaceOddity het volgende:
''Alles wat afwijkt van het waarheidssysteem is tegen de democratie''.

Het word steeds gekker.
Die anti-fascisten zijn lekker fascistisch bezig.
pi_181661948
Als dit zo doorgaat, dan moet je niet vreemd opkijken als er Catalaanse toestanden komen.
pi_181662305
Als de gevestigde politiek zo door gaat met ontkennen en importeren van islam, dan heeft de normale bevolking geen keus anders als op de AfD of op een echt rechtse partij te stemmen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181662528
"Stemmingmakerij tegen de staat is een aanval op onze waarheidssystemen." ~ Michael Kretschmer (MP Saksen)
pi_181662648
quote:
15s.gif Op maandag 3 september 2018 12:48 schreef SpaceOddity het volgende:
''Alles wat afwijkt van het waarheidssysteem is tegen de democratie''.

Het word steeds gekker.
Dat heeft hij niet gezegd. Hij heeft gezegd dat het woord "Lügenpresse" een aanval op ons waarheidssysteem is. En daarmee heeft hij groot gelijk.
pi_181662876
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat heeft hij niet gezegd. Hij heeft gezegd dat het woord "Lügenpresse" een aanval op ons waarheidssysteem is. En daarmee heeft hij groot gelijk.
Sachsens Ministerpräsident Michael Kretschmer hat die Instrumentalisierung der tödlichen Messerattacke in Chemnitz durch rechte Gruppen scharf verurteilt. Was auf dem Rücken der Opfer gemacht worden sei, "ist verstörend", sagte der CDU-Politiker auf einer Pressekonferenz. "Die politische Instrumentalisierung durch Rechtsextremisten ist abscheulich."

Die Mobilisierung des rechten Spektrums im Internet sei diesmal stärker gewesen als in der Vergangenheit, sagte Kretschmer. Sie beruhe "auf ausländerfeindlichen Kommentaren, Falschinformationen und Verschwörungstheorien". Es handle sich um "Stimmungsmache gegen den Staat und seine Institutionen" und sei zum Teil ein Angriff "auf unsere Wahrheitssysteme".

Edit: En "ons waarheidssysteem". :') Wat ben jij voor een eng mannetje Igen? Dat woord had door de Nazi's of de Stasi bedacht kunnen zijn. :D

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2018 14:34:43 ]
pi_181663095
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2018 14:25 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Sachsens Ministerpräsident Michael Kretschmer hat die Instrumentalisierung der tödlichen Messerattacke in Chemnitz durch rechte Gruppen scharf verurteilt. Was auf dem Rücken der Opfer gemacht worden sei, "ist verstörend", sagte der CDU-Politiker auf einer Pressekonferenz. "Die politische Instrumentalisierung durch Rechtsextremisten ist abscheulich."

Die Mobilisierung des rechten Spektrums im Internet sei diesmal stärker gewesen als in der Vergangenheit, sagte Kretschmer. Sie beruhe "auf ausländerfeindlichen Kommentaren, Falschinformationen und Verschwörungstheorien". Es handle sich um "Stimmungsmache gegen den Staat und seine Institutionen" und sei zum Teil ein Angriff "auf unsere Wahrheitssysteme".
quote:
Ebenso müsse dem Begriff „Lügenpresse“ entgegengetreten werden. „Das ist ein Angriff auf unser Wahrheitssystem, das dürfen wir nicht dulden.“
pi_181663103
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:35 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Het blijft een enge uitspraak die jij blijkbaar steunt.
pi_181663124
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het blijft een enge uitspraak die jij blijkbaar steunt.
Nee, het constante zwartmaken van de mainstream media, wat jij blijkbaar wil goedpraten, is kwaadaardig.
pi_181663223
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, het constante zwartmaken van de mainstream media, wat jij blijkbaar wil goedpraten, is kwaadaardig.
De mainstream media is ons waarheidssysteem ja? :D

En "kwaadaardig". Haha, wtf!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2018 14:45:58 ]
pi_181663430
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De mainstream media is ons waarheidssysteem ja? :D

En "kwaadaardig". Haha, wtf!
Maakt er onderdeel van uit ja.

En ja, kwaadaardig ja.
pi_181663489
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, het constante zwartmaken van de mainstream media, wat jij blijkbaar wil goedpraten, is kwaadaardig.
De mainstream media die bewezen sommige zaken anders voor wilde stellen dan het daadwerkelijk was? Op onwaarheden zul je ze niet zo snel betrappen, op het sturen in een bepaalde richting wel. Als dat nu het absolute waarheidssysteem moet voorstellen :')
pi_181663497
pi_181663584
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

De mainstream media die bewezen sommige zaken anders voor wilde stellen dan het daadwerkelijk was? Op onwaarheden zul je ze niet zo snel betrappen, op het sturen in een bepaalde richting wel. Als dat nu het absolute waarheidssysteem moet voorstellen :')
Je moet het wel in perspectief plaatsen. "Alternatieve media" publiceren natuurlijk nog veel meer onwaarheden en sturen nog veel meer in een bepaalde richting.
pi_181663616
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Je moet het wel in perspectief plaatsen. "Alternatieve media" publiceren natuurlijk nog veel meer onwaarheden en sturen nog veel meer in een bepaalde richting.
Klopt, daarom is het ook een beetje zaak om zelf na te denken. Alleen wanneer je eigen conclusie afwijkt van die van de mainstream media ben je automatisch 'onderdeel van het probleem'.
pi_181663661
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:59 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Klopt, daarom is het ook een beetje zaak om zelf na te denken. Alleen wanneer je eigen conclusie afwijkt van die van de mainstream media ben je automatisch 'onderdeel van het probleem'.
Dat laatste zie ik niet zo. Maar het woord "Lügenpresse" voor de mainstream-pers suggereert dat wat in de mainstream-media staat, meestal niet waar is, en dat alternatieve media dus de enige geldige bron voor nieuwsvergaring zijn. Dat is een gevaarlijke gedachtegang.
pi_181663837
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat laatste zie ik niet zo. Maar het woord "Lügenpresse" voor de mainstream-pers suggereert dat wat in de mainstream-media staat, meestal niet waar is, en dat alternatieve media dus de enige geldige bron voor nieuwsvergaring zijn. Dat is een gevaarlijke gedachtegang.
Sowieso verwateren de exacte definities nogal. De één gaat inderdaad alleen af op alternatief nieuws en beschuldigt het betrouwbaardere nieuws van fakenews. De ander gaat niet blindelings af op de mainstream media en wordt in hetzelfde hokje geduwd.

Kijk ik ben het er mee eens dat mensen die alleen afgaan op dingen die geschreven worden door media aan beide uiteindes van het spectrum vrijwel altijd het onvolledige verhaal meekrijgen. Maar ook ben ik mij ervan bewust dat de gewone media hierdoor ook onder druk staat om toch met pakkend nieuws te komen. Niet dat het per se onwaar is, maar meer dat sommige kleine punten overbelicht worden om maar de aandacht te pakken.

Maar goed, de mensen met wat meer algemene kennis die er wat langer over nadenken en uit verschillende bronnen lezen kunnen vaak wel tot een vrij genuanceerd beeld komen, wat denk ik wel redelijk overeenkomt met de werkelijkheid. Het is alleen jammer dat er ook nog genoeg normale mensen zijn die toch afgaan op die ene krantenkop en zich daarin vastbijten :P
pi_181665909
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:58 schreef Oud_student het volgende:
Als de gevestigde politiek zo door gaat met ontkennen en importeren van islam, dan heeft de normale bevolking geen keus anders als op de AfD of op een echt rechtse partij te stemmen.
Onzin. Er is nooit een excuus om te stemmen op een partij met leden die de holocaust ontkennen.
pi_181665943
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 17:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onzin. Er is nooit een excuus om te stemmen op een partij met leden die de holocaust ontkennen.
Dat is jouw mening. Ik denk dat veel Duitsers daar anders over denken en ik weet ook wel zeker dat het grootste deel geen (neo)nazi's zijn. Ze allemaal daaronder scharen draagt alleen maar bij aan de polarisatie.
pi_181666092
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:11 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Sowieso verwateren de exacte definities nogal. De één gaat inderdaad alleen af op alternatief nieuws en beschuldigt het betrouwbaardere nieuws van fakenews. De ander gaat niet blindelings af op de mainstream media en wordt in hetzelfde hokje geduwd.

Kijk ik ben het er mee eens dat mensen die alleen afgaan op dingen die geschreven worden door media aan beide uiteindes van het spectrum vrijwel altijd het onvolledige verhaal meekrijgen. Maar ook ben ik mij ervan bewust dat de gewone media hierdoor ook onder druk staat om toch met pakkend nieuws te komen. Niet dat het per se onwaar is, maar meer dat sommige kleine punten overbelicht worden om maar de aandacht te pakken.

Maar goed, de mensen met wat meer algemene kennis die er wat langer over nadenken en uit verschillende bronnen lezen kunnen vaak wel tot een vrij genuanceerd beeld komen, wat denk ik wel redelijk overeenkomt met de werkelijkheid. Het is alleen jammer dat er ook nog genoeg normale mensen zijn die toch afgaan op die ene krantenkop en zich daarin vastbijten :P
de bekende fout van mensen die erachter komen dat de mainstream nieuws ook nepnieuws kan zijn, maar dan doorslaat en gelooft dat alle mainstream nieuws nep is, en alternatieve media kanalen wel de waarheid verkondigen. Zo zwart/wit is het natuurlijk niet, het is toch wat complexer dan dat.

Probleem is dan, dat je aardig wat tijd in moet stoppen om iets te snappen, want je moet het dan van verschillende kanten bekijken en wat schiet je er persoonlijk mee op. Teveel nieuws kan leiden tot negatieve emoties, en dat is jammer. Die tijd kan je ook besteden aan positieve zaken in real life.
pi_181666191
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat laatste zie ik niet zo. Maar het woord "Lügenpresse" voor de mainstream-pers suggereert dat wat in de mainstream-media staat, meestal niet waar is, en dat alternatieve media dus de enige geldige bron voor nieuwsvergaring zijn. Dat is een gevaarlijke gedachtegang.
De Duitse media (en Nederlandse for that matter) bevindt zich in een staat van systeemcrisis. Teveel nepnieuws, te eenzijdig en te kritiekloos op de overheid. Geen zelfreflectie ook.

Is dat "Lugenpresse"? Vind ik wat overdreven, maar de trend is wel die kant op. Dit staat los van alternatief nieuws.
pi_181669166
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:14 schreef Igen het volgende:
Hij heeft gezegd dat het woord "Lügenpresse" een aanval op ons waarheidssysteem is. En daarmee heeft hij groot gelijk.
En wat als dit aantoonbaar juist is?
pi_181673546
wierdduk twitterde op zondag 02-09-2018 om 12:02:24 1. Draadje over Chemnitz. Veel volgers vallen over dit bericht: https://t.co/sMFdruwwt4 dat op verschillende nieuws sites verscheen. reageer retweet
quote:
Daarin is sprake van '4500 extreemrechtse demonstranten'.
Natuurlijk klopt dit niet. Niemand heeft die mensen persoonlijk gevraagd of ze 'extreemrechts' zijn en bovendien kun je dit niet concluderen uit hun gedrag. Hier zien we dus een geval van framing. Dom. Maar een gemiddelde website redacteur plaatst zo'n bericht door zonder veel aandacht te besteden aan alle nuances. Websites zijn onderbezet, nieuws gaat snel, er is veel meer te doen, het is weekend, enzovoorts.

Echter: wat veel mensen in Nederland niet begrijpen omdat wij dit zo niet kennen, het is wel degelijk zo dat op veel plekken in de voormalige DDR 'radicaal rechts' de dominante jeugdcultuur is geworden. Dat heeft allerlei oorzaken en redenen. Niet in het minst de decennialange isolatie van dit gebied, het feit dat hoger opgeleiden er wegtrekken, rancune tegen 'die da Oben', etcetera. Onder de vele bezorgde burgers, die nu de straat opgaan, bestaat ook wel degelijk sympathie voor die rechtse jongerengroepen. Om die burgers moet het politieke midden vechten. Daar hebben de mainstream partijen vooralsnog hopeloos gefaald door eerst de Avondland-demo's af te schilderen als halve pogroms en vervolgens de opkomst van de AfD te analyseren als een aanslag op de democratie.

Die arrogante en ongeïnteresseerde houding van de gevestigde orde - media, politiek, de academie, entertainment industrie - heeft de 'bezorgde burgers' alleen maar verder richting buitenparlementair rechts gedrukt. Dit is enorm gevaarlijk nu deze stroming met de AfD ook in de Bondsdag en de deelstaatparlementen vertegenwoordigd zal zijn - weliswaar retorisch in afgezwakte mate, maar wel qua sentiment. De geest lijkt dus uit de fles en ik zie niet hoe die er weer in komt als D inzake immigratie/integratie niet een heel andere koers inslaat.

Kortom: 'Chemnitz' kan wel degelijk de aankondiging zijn van een politiek conflict, dat overslaat naar de straat. Dat is buitengewoon onwenselijk. Daarom moet de berichtgeving nauwkeurig zijn: nee, er lopen geen duizenden neo-nazi's mee en ja, in die regio bestaat zeker sympathie voor rechts-radicale posities. In combinatie met de vele gevallen van (seksueel) geweld door immigranten door heel Duitsland staat de rechtsstaat voor een enorme uitdaging. Taak voor de media om dit probleem objectief te beschrijven en te analyseren.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181675342
RIP Social Democratie in Duitsland und Ganz Europa _O_ ^O^
Wahlrecht_de twitterde op maandag 03-09-2018 om 17:25:13 Sonntagsfrage zur Bundestagswahl • INSA/BILD: CDU/CSU 28,5 % | AfD 17 % | SPD 16 % | GRÜNE 13,5 % | DIE LINKE 10 % | FDP 9,5 % | Sonstige 5,5 %➤ Übersicht: https://t.co/Mniu5kTT1u➤ Verlauf: https://t.co/PYwYZP6Cmk https://t.co/fc1PJ42gsm reageer retweet
pi_181678797
Tienduizenden bij concert tegen racisme in Chemnitz

Tienduizenden activisten en muziekliefhebbers hebben vanavond in Chemnitz een concert tegen racisme en vreemdelingenhaat bezocht. Onder het motto 'wij zijn met meer' traden bands op als Die Toten Hosen, Kraftklub en de rappers Marterie & Casper.

De autoriteiten schatten dat er zeker 65.000 bezoekers waren. Volgens de politie verliep het concert zonder incidenten. Tegendemonstraties waren verboden.
In Chemnitz is de afgelopen week een aantal keer gedemonstreerd door neonazi's, rechts-populistische groeperingen en andere tegenstanders van het Duitse vluchtelingenbeleid. De aanleiding was de dood van een Duitser, die waarschijnlijk door een migrant is doodgestoken. Twee verdachten, een Syriër en een Irakees, zitten daarvoor vast.

https://nos.nl/artikel/22(...)sme-in-chemnitz.html

---------------

Gargame85519116 twitterde op dinsdag 04-09-2018 om 05:25:31 @NOS Ik háát mensen die demonstreren tegen het doodsteken van mensen racistisch vinden en ik háát het dat het doodsteken van mensen door links misbruikt wordt om eens even lekker een feestje te vieren!! reageer retweet


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 09:49:32 ]
pi_181679001
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
SBergsma twitterde op maandag 03-09-2018 om 10:31:30 De Duitse regering slaat nu alleen nog maar totalitaire taal uit. Alles wat afwijkt van "het waarheidssysteem" (minister-president in Saksen) is "tegen de democratie" (SPD integratieminister) en de "AfD is een nazi-partij" (media) die "onze staat wil aanvallen" (voorzitter CDU). https://t.co/cpJKDI6oLI reageer retweet
[ afbeelding ]
Dit is idd een zeer gevaarlijke ontwikkeling. Ik zie een parallel met de tijd met Fortuyn, toen werd hij en zijn gedachtegoed ook afgeschilderd als fascistisch, extreem rechts etc.
Blijkbaar zijn alle middelen geoorloofd om de macht te houden, c.q. de verkiezingen te winnen, echter "het volk" is niet zo dom als deze politici denken, de AfD zal flink winnen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181679075
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dit is idd een zeer gevaarlijke ontwikkeling. Ik zie een parallel met de tijd met Fortuyn, toen werd hij en zijn gedachtegoed ook afgeschilderd als fascistisch, extreem rechts etc.
Blijkbaar zijn alle middelen geoorloofd om de macht te houden, c.q. de verkiezingen te winnen, echter "het volk" is niet zo dom als deze politici denken, de AfD zal flink winnen.
Dat zal wel meevallen. De antiracisme protesten zijn ook drukbezocht.
pi_181679168
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen. De antiracisme protesten zijn ook drukbezocht.
Betaald door Soros.
pi_181679177
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Betaald door Soros.
:') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181679189
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dit is idd een zeer gevaarlijke ontwikkeling. Ik zie een parallel met de tijd met Fortuyn, toen werd hij en zijn gedachtegoed ook afgeschilderd als fascistisch, extreem rechts etc.
Het is inderdaad zeer gevaarlijk dat hetgeen wat 20 jaar geleden nog overduidelijk extreem-rechts was, tegenwoordig door een substantieel deel van de bevolking als "normaal" wordt gezien.
pi_181679197
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Betaald door Soros.
Ah, ben jij ook zo'n jodenhater in een nieuw jasje?
pi_181679204
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:09 schreef Igen het volgende:
Het is inderdaad zeer gevaarlijk dat hetgeen wat 20 jaar geleden nog overduidelijk extreem-rechts was, tegenwoordig door een substantieel deel van de bevolking als "normaal" wordt gezien.
Misschien heeft er iets gefaald.
pi_181679295
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, ben jij ook zo'n jodenhater in een nieuw jasje?
Wie heeft dit gratis concert en alles wat daarbij komt kijken betaald dan? Soros vast niet, maar het is wel gefinancierd. Tegendemonstraties waren tegelijkertijd verboden, terwijl dat vorige week maandag en afgelopen donderdag niet zo was.

Iedereen weet trouwens dat die gratis concerten altijd druk bezocht worden, dus het is niet zo moeilijk om duizenden mensen bij elkaar te krijgen voor zoiets.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 10:16:59 ]
pi_181679354
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wie heeft dit gratis concert en alles wat daarbij komt kijken betaald dan? Soros vast niet, maar het is wel gefinancierd. Tegendemonstraties waren tegelijkertijd verboden, terwijl dat vorige week maandag en afgelopen donderdag niet zo was.

Iedereen weet trouwens dat die gratis concerten altijd druk bezocht worden, dus het is niet zo moeilijk om duizenden mensen bij elkaar te krijgen voor zoiets.
Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
pi_181679374
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Betaald door Soros.
Koekoek
pi_181679377
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Soros, complot, elite, politiek, omvolking.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181679385
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Niets.
pi_181679400
Sow... 3 anti-facisten in mijn nek.

Koekoek
pi_181679423
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Dat de bezoekers van het graties concert met bussen uit andere steden naar Chemnitz zijn vervoerd, bijvoorbeeld.

Dat het een georganiseerd dingetje was dus.
pi_181679459
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Sow... 3 anti-facisten in mijn nek.

Koekoek
Ben jij dan een pro-facist of hoe moet ik dit lezen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181679485
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat de bezoekers van het graties concert met bussen uit andere steden naar Chemnitz zijn vervoerd, bijvoorbeeld.

Dat het een georganiseerd dingetje was dus.
O wauw, een evenement met duizenden bezoekers is "georganiseerd". Poeh poeh, schandalig! Straks ga je me zeker ook nog vertellen dat de voetbalwedstrijden van de Eredivisie "georganiseerd" zijn! Het moet niet gekker worden!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 10:29:09 ]
  dinsdag 4 september 2018 @ 10:27:03 #251
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181679492
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, ben jij ook zo'n jodenhater in een nieuw jasje?
Waar de fuck heb jij het nou weer over?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181679510
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:27 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Waar de fuck heb jij het nou weer over?
Het geklaag over Soros is gewoon de voortzetting van het geklaag over de Rothschilds en ander antisemitisme.
pi_181679522
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:26 schreef Igen het volgende:

[..]

O wauw, een evenement met duizenden bezoekers is "georganiseerd". Poeh poeh, schandalig!
U snapt wel wat ik bedoel, hoop ik.
pi_181679530
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:29 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

U snapt wel wat ik bedoel, hoop ik.
(((Ik snap inderdaad wat je bedoelt))))
pi_181679531
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:29 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

U snapt wel wat ik bedoel, hoop ik.
Nee, ik ben wel klaar met extreem-rechtse mensen die dingen suggereren maar niet hardop uit willen spreken omdat ze dan zelf schrikken van wat ze zeggen.
pi_181679562
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, ik ben wel klaar met extreem-rechtse mensen die dingen suggereren maar niet hardop uit willen spreken omdat ze dan zelf schrikken van wat ze zeggen.
Ik zei dat een georganiseerd gebeuren was waarbij mensen uit andere steden met bussen werden opgehaald om als opvulling voor het "spontane" concert te dienen.

Propagandaconcert

Oh en doei! :W

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 10:34:16 ]
pi_181679580
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik zei dat een georganiseerd gebeuren was waarbij mensen uit andere steden met bussen werden opgehaald om als opvulling voor het "spontane" concert te dienen.
En ben je er nou van geschrokken nu je het gezegd hebt?
pi_181679588
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:33 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En ben je er nou van geschrokken nu je het gezegd hebt?
Nee, niet echt nee.
pi_181679598
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, ik ben wel klaar met extreem-rechtse mensen die dingen suggereren maar niet hardop uit willen spreken omdat ze dan zelf schrikken van wat ze zeggen.
De hetze tegen Soros is niets meer dan ordinair antisemitisme.
pi_181679621
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De hetze tegen Soros is niets meer dan ordinair antisemitisme.
Net zoals de hetze tegen Israel ordinair antisemitisme is.
pi_181679642
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De hetze tegen Soros is niets meer dan ordinair antisemitisme.
Dat willen bepaalde groepen je graag doen geloven ja. Komt ze wel lekker uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 10:36:22 ]
  dinsdag 4 september 2018 @ 10:36:21 #262
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_181679646
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De hetze tegen Soros is niets meer dan ordinair antisemitisme.
Net zo als de hetze tegen Weinstein ordinair antisemitisme is.
  dinsdag 4 september 2018 @ 10:36:48 #263
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181679653
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Het geklaag over Soros is gewoon de voortzetting van het geklaag over de Rothschilds en ander antisemitisme.
Je onderbuikgevoelens mag je elders spuien.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181679665
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:36 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Net zo als de hetze tegen Weinstein ordinair antisemitisme is.
^O^
pi_181679666
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat willen bepaalde groepen je graag doen geloven ja. Komt ze wel lekker uit.
(((bepaalde groepen)))
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181679695
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:36 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Je onderbuikgevoelens mag je elders spuien.
Ach gut, kun je niet tegen de waarheid? :*
pi_181679842
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik zei dat een georganiseerd gebeuren was waarbij mensen uit andere steden met bussen werden opgehaald om als opvulling voor het "spontane" concert te dienen.

Propagandaconcert
Ach, bij de andere demonstraties kwamen ook genoeg extreem-rechtse mensen uit de rest van Duitsland, las ik.

Uiteindelijk gaat het helemaal niet om het ene slachtoffer van de steekpartij. Men gebruikt de stad als speelplaats voor een groter politiek meningsverschil. Dat geldt voor de kant waar jij fan van bent evenzeer.
pi_181679868
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Ach, bij de andere demonstraties kwamen ook genoeg extreem-rechtse mensen uit de rest van Duitsland, las ik.

Uiteindelijk gaat het helemaal niet om het ene slachtoffer van de steekpartij. Men gebruikt de stad als speelplaats voor een groter politiek meningsverschil. Dat geldt voor de kant waar jij fan van bent evenzeer.
Het "bijzondere" hier is dat er blijkbaar flink geld voor vrij is gemaakt en dat tegengeluid niet geduld werd.

Overigens ben ik geen fan van een bepaalde kant. Ik heb wel gezien dat een bepaalde kant bijvoorbeeld voortdurend de feiten verdraait en er totalitaire trekjes op nahoudt.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 10:53:14 ]
pi_181679939
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het "bijzondere" hier is dat er blijkbaar flink geld voor vrij is gemaakt en dat tegengeluid niet geduld werd.

Overigens ben ik geen fan van een bepaalde kant. Ik heb wel gezien dat een bepaalde kant bijvoorbeeld voortdurend de feiten verdraait en er totalitaire trekjes op nahoudt.
"Totalitaire trekjes" als men de veiligheid van een evenement probeert te waarborgen :')
pi_181679951
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:54 schreef Igen het volgende:

[..]

"Totalitaire trekjes" als men de veiligheid van een evenement probeert te waarborgen :')
Je bent de uitspraken van de MP van Saksen bijvoorbeeld alweer vergeten? :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 10:55:23 ]
pi_181679970
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het "bijzondere" hier is dat er blijkbaar flink geld voor vrij is gemaakt en dat tegengeluid niet geduld werd.

Overigens ben ik geen fan van een bepaalde kant. Ik heb wel gezien dat een bepaalde kant bijvoorbeeld voortdurend de feiten verdraait en er totalitaire trekjes op nahoudt.
(((bepaalde kant))).

Wees eens even concreet als je iets post man. Noem eens daadwerkelijk mensen of groepen bij de naam in plaats van 'een bepaalde groep doet bepaalde dingen waardoor bepaalde mensen bepaalde rechten in meer of mindere mate hebben'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181680000
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

(((bepaalde kant))).

Wees eens even concreet als je iets post man. Noem eens daadwerkelijk mensen of groepen bij de naam in plaats van 'een bepaalde groep doet bepaalde dingen waardoor bepaalde mensen bepaalde rechten in meer of mindere mate hebben'.
Ik doe gezellig met jullie mee:

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Ach, bij de andere demonstraties kwamen ook genoeg extreem-rechtse mensen uit de rest van Duitsland, las ik.

Uiteindelijk gaat het helemaal niet om het ene slachtoffer van de steekpartij. Men gebruikt de stad als speelplaats voor een groter politiek meningsverschil. Dat geldt voor de kant waar jij fan van bent evenzeer.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 10:59:05 ]
pi_181680014
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik doe gezellig met jullie mee:
Kinderachtige uitvlucht om maar niet concreet te hoeven worden, dit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181680038
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je bent de uitspraken van de MP van Saksen bijvoorbeeld alweer vergeten? :')
Dat hij het woord "Lügenpresse" afkeurde? De discussie daarover heb je gisteren al verloren. Wil je dat nog eens overdoen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 11:02:58 ]
  dinsdag 4 september 2018 @ 11:11:08 #275
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181680147
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik zei dat een georganiseerd gebeuren was waarbij mensen uit andere steden met bussen werden opgehaald om als opvulling voor het "spontane" concert te dienen.

Propagandaconcert

Oh en doei! :W
Natuurlijk is dat georganiseerd, anders werkt het niet.
En ja het was spontaan, als in in de laatste dagen opgezet ipv maanden en maanden vantevoren gepland zoals normaal bij concerten.
En ook ja, er zat ook een bedoeling achter die gewoon gezegd wordt, dus wat daar dan weer complot aan is is me niet duidelijk.

Waarom noem je het propaganda? En zie je het als kwalijk vooral?

[ Bericht 2% gewijzigd door Cause_Mayhem op 04-09-2018 11:42:16 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181680238
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat hij het woord "Lügenpresse" afkeurde? De discussie daarover heb je gisteren al verloren. Wil je dat nog eens overdoen?
Lol wut? :D

Dat jij eveneens vindt dat het woordje "Lügenpresse" het "Waarheidssysteem" ( brrrrrrrrr.... ) aantast en ik het daar niet mee eens ben, wil niet zeggen dat ik de discusssie verloren heb. Als er überhaupt als sprake was van een discussie.

Overigens zei hij ook:

"Stemmingmakerij tegen de staat is een aanval op onze waarheidssystemen." ~ Michael Kretschmer (MP Saksen)

Dat bedoelde ik dus met totalitaire trekjes.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 11:24:28 ]
pi_181680336
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Lol wut? :D

Dat jij eveneens vindt dat het woordje "Lügenpresse" het "Waarheidssysteem" ( brrrrrrrrr.... ) aantast en ik het daar niet mee eens ben, wil niet zeggen dat ik de discusssie verloren heb. Als er überhaupt als sprake was van een discussie.
Je bent me er eentje. Het niet eens zijn met kritiek op het woord "Lügenpresse", maar als je dan zegt dat meneer blijkbaar fan is van de groep mensen die dat woord gebruiken dan heet het ineens dat meneer "geen fan van een bepaalde kant" is.

Laf, dat is het. Extreemrechts verpakt met een mooie strik van "Ik heb wel gezien dat een bepaalde kant bijvoorbeeld voortdurend de feiten verdraait en er totalitaire trekjes op nahoudt." :N
pi_181680372
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:24 schreef Igen het volgende:
Je bent me er eentje. Het niet eens zijn met kritiek op het woord "Lügenpresse", maar als je dan zegt dat meneer blijkbaar fan is van de groep mensen die dat woord gebruiken dan heet het ineens dat meneer "geen fan van een bepaalde kant" is.
Is er maar 1 groep die het woord "Lügenpresse" bezigt dan? Ik heb het nooit echt op de MSM gehad en dat heeft echt niet alleen redenen die hier in dit topic besproken worden.

Ik ben zeker niet extreem rechts, kan ik je vertellen. Ik ben eigenlijk niet eens rechts of links. Ik ben niet van het zwart-witte.

En nou je muil houden met je continue persoonlijke gezeik van je. :D

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 11:28:42 ]
pi_181680407
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Is er maar 1 groep die het woord "Lügenpresse" bezigt dan? Ik heb het nooit echt op de MSM gehad en dat heeft echt niet alleen redenen die hier in dit topic besproken worden.
Ja, dat woord wordt alleen door die-hard AfD- en Pegida-fans gebruikt. Logisch ook, want het spreekt veel meer uit dan "het niet echt op de MSM hebben". Vandaar ook dat de kritiek van de Saksische minister-president terecht was.
pi_181680437
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En nou je muil houden met je continue persoonlijke gezeik van je. :D
:*

Misschien moet jij dan eens ophouden met je gezuig en open kaart spelen. Deze hele topicreeks probeer je het zo te draaien dat extreem-rechtse mensen alleen maar bezorgde, vredelievende burgers zijn terwijl linkse mensen door Soros en andere complotten gestuurde geweldplegers zijn die door de "Lügenpresse" de hand boven het hoofd wordt gehouden. En als je dat dan benoemt, dan ontken je het en ga je in de persoonlijke aanval.
pi_181680472
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dat woord wordt alleen door die-hard AfD- en Pegida-fans gebruikt. Logisch ook, want het spreekt veel meer uit dan "het niet echt op de MSM hebben". Vandaar ook dat de kritiek van de Saksische minister-president terecht was.
Niet terecht, want veel mensen willen hier geen waarheidssysteem. Dat is namelijk eng totalitair gelul waarmee hij dus onderschrijft dat de regering feitelijk de macht heeft over de MSM en het dus een tool van de regering is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 11:35:36 ]
pi_181680495
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:32 schreef Igen het volgende:

[..]

:*

Misschien moet jij dan eens ophouden met je gezuig en open kaart spelen. Deze hele topicreeks probeer je het zo te draaien dat extreem-rechtse mensen alleen maar bezorgde, vredelievende burgers zijn terwijl linkse mensen door Soros en andere complotten gestuurde geweldplegers zijn die door de "Lügenpresse" de hand boven het hoofd wordt gehouden. En als je dat dan benoemt, dan ontken je het en ga je in de persoonlijke aanval.
Jij bent zelf nogal aan het zuigen.

Pot ketel en zulks.
pi_181680499
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Niet terecht, want veel mensen willen hier geen waarheidssysteem. Dat is namelijk eng totalitair gelul waarmee hij dus onderschrijft dat de regering feitelijk de macht heeft over de MSM en het dus een tool van de regering is.
Nee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 11:36:47 ]
pi_181680513
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee.
Boehoe.. zijn waarheidssysteempje valt in duigen en wordt nauwelijks nog serieus genomen. Boehoehoe :'( :'(

Laat me raden. Er moet van jou meer censuur komen. Vooral op internet. Alles om het waarheidssysteempje overeind te houden? Is het niet?

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 11:39:14 ]
pi_181680528
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Boehoe.. zijn waarheidssysteempje valt in duigen en wordt nauwelijks nog serieus genomen. Boehoehoe
Gelieve mijn post niet te citeren als je alleen wat gejank wat er los van staat post.
pi_181680555
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Laat me raden. Er moet van jou meer censuur komen. Vooral op internet. Alles om het waarheidssysteempje overeind te houden? Is het niet?
Nee, is het niet nee.
pi_181680609
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, is het niet nee.
Maar een aanval op het waarheidssysteem is kwaadaardig en moet in de kiem gesmoord worden toch?
pi_181680659
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar een aanval op het waarheidssysteem is kwaadaardig en moet in de kiem gesmoord worden toch?
Kwaadaardige dingen moeten benoemd en met de sterkste bewoordingen afgekeurd worden. En als strafbare feiten worden gepleegd, dienen deze uiteraard te worden vervolgd.
pi_181680744
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Kwaadaardige dingen moeten benoemd en met de sterkste bewoordingen afgekeurd worden. En als strafbare feiten worden gepleegd, dienen deze uiteraard te worden vervolgd.
Klopt, daarom is het ook goed dat er veel kritiek wordt geuit op de manier waarop de MSM en vooral de staatsmedia bericht. "Lügenpresse" is dan ook een van de sterkste bewoordingen om die kwaadaardigheid van het waarheidssysteem af te keuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 11:55:20 ]
pi_181680818
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:51 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Klopt, daarom is het ook goed dat er veel kritiek wordt geuit op de manier waarop de MSM en vooral de staatsmedia bericht. "Lügenpresse" is dan ook een van de sterkste bewoordingen om die kwaadaardigheid af te keuren.
:')

Kijk, ik mag jou ook niet, maar dat betekent ook niet dat ik jou nou voor "pedofiel" ga uitmaken als zijnde een "sterkste bewoording". Er zijn grenzen waar je niet overheen moet gaan, en jij gaat daar wel overheen, net als het AfD- en Pegida-volk.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 11:56:16 ]
pi_181680873
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:55 schreef Igen het volgende:

[..]

:')

Kijk, ik mag jou ook niet, maar dat betekent ook niet dat ik jou nou voor "pedofiel" ga uitmaken als zijnde een "sterkste bewoording".
Dat zou ook een beetje raar zijn, en het is ook een nogal domme vergelijking die je maakt, maar vooruit..... :')

"Lügenpresse" past de MSM prima, maar oké... ze verspreiden niet alleen maar leugens en verdraaide feiten ten faveure van een bepaalde agenda hoor. Eerlijk is eerlijk.
pi_181680886
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:51 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Klopt, daarom is het ook goed dat er veel kritiek wordt geuit op de manier waarop de MSM en vooral de staatsmedia bericht. "Lügenpresse" is dan ook een van de sterkste bewoordingen om die kwaadaardigheid af te keuren.
ach ja...... ongenuanceerd rechtse lieden vinden dat de msm niet rechts genoeg zijn en dan gaan ze nepnieuws verspreiden.
Elke media faalt in altijd de feiten juist weergeven. Rechtse media van het soort die ongenuanceerde rechtse lieden graag willen,. falen nog veel meer. Dat komt doordat men ideologie, activisme en gekanker op links en buitenlanders voorop stellen. En niet het zoeken naar een juiste interpretatie van de feiten. De meest lügenpresse vind je op de sociale media.... en heel veel bij die ongenuanceerde rechtse lieden.
pi_181680972
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ach ja...... ongenuanceerd rechtse lieden vinden dat de msm niet rechts genoeg zijn en dan gaan ze nepnieuws verspreiden.
Elke media faalt in altijd de feiten juist weergeven. Rechtse media van het soort die ongenuanceerde rechtse lieden graag willen,. falen nog veel meer. Dat komt doordat men ideologie, activisme en gekanker op links en buitenlanders voorop stellen. En niet het zoeken naar een juiste interpretatie van de feiten. De meest lügenpresse vind je op de sociale media.... en heel veel bij die ongenuanceerde rechtse lieden.
Je vindt het aan beide kanten. Dat is nu het leuke er van en hoor je mij ook helemaal niet ontkennen. De waarheid ligt ergens in het midden, maar als regeringslieden over hun 'waarheidssysteem' spreken en er duidelijk te zien is dat media binnen dat waarheidssysteem een agenda er op nahouden die aansluit bij het beleid van die regering, dan gaan mijn haren overeind staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 12:04:15 ]
pi_181680984
https://tpo.nl/2018/09/03(...)-repo-over-chemnitz/

Interessant. Je mag hier gewoon spreken van Lügenpresse.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181681000


Rechtse burgerlügenpresse op de sociale media
quote:
Thomas Victor. Thomas Victor is a photojournalist. He has been in Chemnitz in this function for the last few days. There are footage and photos to prove that Thomas Victor „played“ a right-wing man himself, to encourage people and put the right-wing in a bad light.

This is only one of the many articles that circulate on the Internet and which we received many inquiries about:
https://www.mimikama.at/allgemein/thomas-victor-eng/
pi_181681020
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:04 schreef Oostwoud het volgende:
https://tpo.nl/2018/09/03(...)-repo-over-chemnitz/

Interessant. Je mag hier gewoon spreken van Lügenpresse.
Die foutjes worden wel vaker gemaakt. Valt wel op altijd door de linkse pers zodra ze rechts willen demoniseren.
pi_181681039
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:04 schreef Oostwoud het volgende:
https://tpo.nl/2018/09/03(...)-repo-over-chemnitz/

Interessant. Je mag hier gewoon spreken van Lügenpresse.
Had ik gezien ja.

"Per ongeluk".

:')

Igen... daar heb je dus je "Lügenpresse".

En dan achteraf een kleine onopvallende rectificatie terwijl het zaadje dan al lang geplant is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 12:08:47 ]
pi_181681112
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je vindt het aan beide kanten. Dat is nu het leuke er van en hoor je mij ook helemaal niet ontkennen. De waarheid ligt ergens in het midden, maar als regeringslieden over hun 'waarheidssysteem' spreken en er duidelijk te zien is dat media binnen dat waarheidssysteem een agenda er op nahouden die aansluit bij het beleid van die regering, dan gaan mijn haren overeind staan.
" waarheidssysteem' is een nieuw woord... Een ander woord voor 'mening' , maar dan angstaanjagend ?

Het is toch heel normaal overal ter wereld, en in alle tijden en culturen, dat in de publieke opinie meningen leven , die regeringslieden onderschrijven. Of niet onderschrijven .
Als je een mening hebben ziet als " agenda hebben" . Dan heeft iedereen een agenda .
Wat is jouw agenda.?
pi_181681128
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:05 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]

Rechtse burgerlügenpresse op de sociale media

[..]

https://www.mimikama.at/allgemein/thomas-victor-eng/
Ah ja. En dat is nog wel andere koek dan een verkeerd beeld ergens bij monteren ofzo. Dit is gewoon keihard iemands werk en leven kapot proberen te maken.
pi_181681165
Nog een voorbeeldje van burgerrlügenpresse uit dubieuze hoek:
NWS / New York Times gaat vrolijk door met blankenhaat in opiniestuk
pi_181681887
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:05 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]

Rechtse burgerlügenpresse op de sociale media

[..]

https://www.mimikama.at/allgemein/thomas-victor-eng/
Dat is ook walgelijk.

Maar als gerespecteerde MSM, of zoals jullie het graag zien, het waarheidssysteem, het gaat doen, dan vind ik het een stuk kwalijker.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 13:07:05 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')