sasquatsch | dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:11 |
Silly season is in volle gang en sinds de vorige OP is er een hoop gebeurd. Stroll sr. heeft Force India overgenomen, Daniel Ricciardo gaat naar Renault en wordt bij Red Bull Racing opgevolgd door Pierre Gasly, Fernando Alonso verlaat de F1 en Carlos Sainz is bevestigd als zijn vervanger. Het wordt weer tijd voor een nieuw silly season overzicht. Mercedes (Mercedes): Lewis Hamilton, Valtteri Bottas Ferrari (Ferrari): Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen, Charles Leclerc Red Bull (Honda): Max Verstappen, Pierre Gasly Renault (Renault): Nico Hulkenberg, Daniel Ricciardo Force India (Mercedes): Lance Stroll, Sergio Perez, Esteban Ocon, George Russell, Robert Kubica Haas (Ferrari): Kevin Magnussen, Romain Grosjean, Sergio Perez, Charles Leclerc, Antonio Giovinazzi, Esteban Ocon McLaren (Renault): Carlos Sainz, Stoffel Vandoorne, Lando Norris, Esteban Ocon, Sergio Perez, Kimi Raikkonen Toro Rosso (Honda): Brendon Hartley, Lando Norris, Alexander Albon, Stoffel Vandoorne, Pascal Wehrlein, Daniil Kvyat, Nyck de Vries Sauber (Ferrari): Charles Leclerc, Marcus Ericsson, Antonio Giovinazzi, Stoffel Vandoorne, Kimi Raikkonen Williams (Mercedes): Sergej Sirotkin, George Russell, Esteban Ocon, Robert Kubica, Artem Markelov, Marcus Ericsson, Lance Stroll bevestigd, onwaarschijnlijk Coureurs als Daniel Ticktum en Nikita Mazepin die hier en daar genoemd worden heb ik niet opgenomen in bovenstaand overizcht omdat ze niet genoeg punten hebben voor een superlicentie. [ Bericht 45% gewijzigd door sasquatsch op 30-08-2018 22:26:17 ] | |
sasquatsch | dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:15 |
Dat verhaal gaat over 2019. Als Stroll nog dit seizoen overstapt, rijdt Kubica. Hij schijnt wat dat betreft een waterdicht contract te hebben. Sowieso heeft Mazepin niet genoeg punten voor een superlicentie, dus meer dan testrijder (wat hij nu is voor FI) gaat het niet worden. Las net ook dat Ericsson in beeld is bij Williams. | |
Whiskers2009 | woensdag 29 augustus 2018 @ 13:25 |
Ik denk dat je de OP nog moet aanpassen... | |
Jester65 | woensdag 29 augustus 2018 @ 13:42 |
Vandoorne is niet in beeld bij Sauber: https://www.motorsport.co(...)rive/3166774/?nrt=54 | |
sasquatsch | woensdag 29 augustus 2018 @ 13:44 |
Check | |
sasquatsch | woensdag 29 augustus 2018 @ 13:44 |
Dan heeft Vasseur het gevecht met Rausing verloren | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 29 augustus 2018 @ 16:46 |
Ik hoop eigenlijk dat Kimi met pensioen gaat en er een jong talent (zoals Leclerc) in de 2de Ferrari terechtkomt. | |
Nattekat | woensdag 29 augustus 2018 @ 18:53 |
https://www.crash.net/f1/(...)ed-announcement-soon Perez heeft een deal. De vraag is nog waar. | |
needakill | woensdag 29 augustus 2018 @ 21:02 |
Dat doet Ferrari nooit. Denk eerder dat Grosjean naar de Formule E gaat en dat LeClerc naar Haas gaat. | |
Gruj0 | woensdag 29 augustus 2018 @ 21:05 |
Ik sta wel achter dat idee. Sirotkin en Markelov voor Williams laten racen en dan een of ander groot, Russisch bedrijf (misschien dat bedrijf van de Mazepin's?) als hoofdsponsor laten fungeren, want Martini vertrekt toch aan het eind van dit seizoen als hoofdsponsor. En dan Nikita Mazepin als testcoureur of gewoon om en om wisselen met Sirotkin of Markelov. Zou ook tof zijn als Kvyat terug komt. Hij verdient wel een tweede kans. Zou Helmut Marko inmiddels spijt hebben dat hij op dit moment geen betere RBR junior heeft dan Kvyat? | |
Whiskers2009 | woensdag 29 augustus 2018 @ 21:08 |
Leclerc.. Leclerc naar Haas en Grosjean exit lijkt me prima. Al is de huidige Sauber al een heel stuk verbeterd tov de vorige 2 jr. | |
Whiskers2009 | woensdag 29 augustus 2018 @ 21:09 |
Ik hoop voor hem bij RPFI. Waarom zoi iemand naar McLaren willen? | |
needakill | woensdag 29 augustus 2018 @ 21:10 |
Ja dat sowieso, maar ik zie graag Leclerc vechten tegen K-Mag in plaats van Erricson. | |
opreis | donderdag 30 augustus 2018 @ 09:39 |
Dit ja, dan kan hij daar bewijzen of hij het stoeltje van kimi verdient | |
Whiskers2009 | donderdag 30 augustus 2018 @ 17:57 |
STR zou interesse hebben in Kvyat (& Giovinazzi): https://www.f1maximaal.nl(...)-2019-bij-toro-rosso https://www.motorsport.co(...)urn-/3167919/?nrt=54 | |
Smacked_Actor | donderdag 30 augustus 2018 @ 18:37 |
Kvyat: Rozen zijn rood, viooltjes zijn blauw, dit zijn vijf vingers en de middelste is voor jou. [ Bericht 0% gewijzigd door Smacked_Actor op 30-08-2018 20:26:55 ] | |
aesop | donderdag 30 augustus 2018 @ 18:49 |
Doe dan De Vries maar. | |
Gruj0 | donderdag 30 augustus 2018 @ 19:06 |
Dat is dus precies wat ik zei. RBR/STR heeft geen betere junior dan Kvyat op dit moment. Voor hem zou het wel een re-entry betekenen in de sport, maar of hij dat moet doen gezien de manier waarop hij is behandeld en het feit dat hij nu voor Ferrari in de sim zit (waar hij schijnbaar niet uit weg te krijgen is), is een tweede. | |
Fer | donderdag 30 augustus 2018 @ 20:00 |
Goed voor de marketing van Redbull in Nederland, dat wel. | |
sasquatsch | donderdag 30 augustus 2018 @ 21:33 |
Kvyat is geen RB coureur (in wat voor vorm dan ook) meer. Hem terughalen is imho vreemd. Doe dan maar een junior die nog geen F1 gereden heeft. | |
sasquatsch | donderdag 30 augustus 2018 @ 23:44 |
Volgens Steiner kan Ocon mogelijk bij Haas rijden volgend seizoen. Ferrari heeft daar niets over te zeggen. https://www.gpfans.com/en(...)-f1-lifeline-by-haas
| |
Nattekat | donderdag 30 augustus 2018 @ 23:47 |
Dat zou echt een stunt zijn. Ik denk echter dat het voor zijn carrière beter is om nog een jaar extra F2 de rijden. | |
H_T | vrijdag 31 augustus 2018 @ 00:07 |
McLaren heeft eerder het lek boven gekregen na jaren niet gewonnen te hebben | |
Fer | vrijdag 31 augustus 2018 @ 00:23 |
Als Norris en Russel volgend jaar weg zijn, MOET hij kampioen worden, anders stelt het nog niks voor. | |
Gezicht | vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:21 |
Was dat lek niet de Honda achterin? Daar heeft de Renault niet veel aan bijgedragen. | |
Rossdale | vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:33 |
McLaren komt wel weer naar voren hoor, ze gaan nu door een slechte periode maar het zou goed kunnen dat over een jaar of 5 ineens McLaren het te kloppen team is. Het is niet alsof alle kennis en kunde daar ineens vertrokken is. | |
sasquatsch | vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:13 |
Zelfs met een Mercedes motor achterin presteerden ze de laatste tijd niet veel meer. Al sinds 2013 gaat het slecht met McLaren en dat komt niet alleen door de motor. Maar ook doordat ze al die jaren geen goed chassis hebben. | |
Gezicht | vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:17 |
Wat ik probeer te zeggen is inderdaad dat ze volgens mij gewoon al jaren een bagger chassis hebben neergezet bij McLaren, maar wel altijd maar proberen vol te houden dat ze een van de beste chassis hebben en (voornamelijk afgelopen twee jaar) alle schuld op Honda probeerden af te schuiven. | |
vosss | vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:22 |
Ja en Williams doet over 5 jaar ook weer mee voor de titel | |
vosss | vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:23 |
Leclerc volgend jaar bij Haas confirmed | |
Tarado | vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:26 |
dromen zijn bedrog | |
JayHovah | vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:56 |
Alleen welke raceklasse... | |
H_T | vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:29 |
Ik zat zelf te denken aan de Peugeot en de motoren die daarop volgden van 20+ jaar geleden | |
Ferry_76 | vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:49 |
Als hij niet minimaal nog een plekje stijgt in het F2 klassement mag hij sowieso geen F1 rijden. | |
beantherio | zaterdag 1 september 2018 @ 01:31 |
Mercedes zou blijkbaar aansturen op een blokkade van een tussentijdse transfer van Stroll (en daardoor een vertrek van Ocon). Zie https://www.f1maximaal.nl(...)in-2018-te-voorkomen | |
Tarado | zondag 2 september 2018 @ 10:07 |
| |
sasquatsch | zondag 2 september 2018 @ 10:54 |
Lees het net. Dat zou de reden zijn dat ze het nu niet bekend maken, vanwege de populariteit van Raikkonen. Het gerucht dat Leclerc al een contract getekend zou hebben ging al eerder rond. | |
bokkepoot | zondag 2 september 2018 @ 11:03 |
Het zou me toch echt verbazen als Leclerc in de Ferrari komt. Laatse tijd rijd ie behoorlijk kleurloos rond. En met 1 jaar ervaring is een Max of Kvyat scenario ook goed mogelijk. | |
DKUp | zondag 2 september 2018 @ 11:07 |
Meh | |
aesop | zondag 2 september 2018 @ 11:33 |
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit waar is. Leclerc had net een handvol goede races achter de rug, maar er was geen enkele aanleiding om hem dan maar meteen een contract te laten tekenen. Gezien de belangen bij Ferrari zou je verwachten dat als ze het overwegen, wat ik me prima kan indenken, ze langer de tijd nemen om Leclerc goed te evalueren. | |
Tarado | zondag 2 september 2018 @ 11:35 |
Marchionne was een dictator dus het zou me niet verbazen als hij dit nog even over zijn graf heeft geregeld | |
Nattekat | zondag 2 september 2018 @ 11:36 |
Helden. | |
bokkepoot | zondag 2 september 2018 @ 12:21 |
Meer eigenbelang beschermen, maar is inderdaad tof voor de fans | |
Tarado | zondag 2 september 2018 @ 12:24 |
wel jammer voor Kubica | |
Nattekat | zondag 2 september 2018 @ 12:27 |
Nog steeds helden. | |
bokkepoot | zondag 2 september 2018 @ 12:33 |
Zeker, maar verwacht ook niet dat Kubica ooit weer een GP mag rijden. Voor het verhaal zou het supergaaf zijn, maar denk niet dat een team nog zit te wachten op een 33 jarige coureur met een "handicap". | |
Tarado | zondag 2 september 2018 @ 12:34 |
inderdaad, daarom had hij het van dit soort verrassingen moeten hebben mede omdat Ocon niet in de Williams noch McLaren past. | |
Nattekat | zondag 2 september 2018 @ 12:38 |
| |
Sinister-D- | zondag 2 september 2018 @ 14:29 |
jammer voor Kubica? Als Kubica zou rijden is dat jammer voor het jong talent wat op de deur klopt. Kubica is passé. | |
sasquatsch | zondag 2 september 2018 @ 14:55 |
Dit jaar had hij nog wel een paar grand prix mogen rijden. | |
Tarado | zondag 2 september 2018 @ 17:08 |
dan blijft het toch nog steeds jammer voor hem of niet | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 2 september 2018 @ 17:52 |
Leclerc in een Ferrari; dat wil ik wel zien. | |
Sinister-D- | zondag 2 september 2018 @ 18:28 |
ik ben sowieso van mening dat hij tevergeefs te veel moeite doet om nog F1 races te rijden. | |
Meike26 | maandag 3 september 2018 @ 08:00 |
Dat contract verhaal bij Ferrari is wel erg smeuïg Benieuwd hoe dat gaat aflopen ! Als ze het contract (dat er schijnbaar is) negeren, dan zeggen ze ook het vertrouwen op in Ferrari bij Leclerc en is het maar de vraag of hij er nog wil gaan racen. | |
Tinos85 | maandag 3 september 2018 @ 12:09 |
https://www.ad.nl/formule(...)ij-mclaren~a32c7a26/ Vandoorne is z’n stoeltje kwijt volgend jaar. | |
ondeugend | maandag 3 september 2018 @ 12:10 |
Bevestiging
| |
Rossdale | maandag 3 september 2018 @ 12:12 |
Dan zal Norris volgend jaar wel instappen. Doet hij dat niet, dan komt Marko wel om het hoekje koekeloeren en kruipt hij achter het stuur van de Toro Rosso. | |
Nattekat | maandag 3 september 2018 @ 12:13 |
Zat er dik in. Het volgende talent staat alweer voor de deur en Vandoorne heeft nog vrij weinig laten zien. Niet geheel aan hem te verwijten, maar na 2 seizoenen zou je wel een stijgende lijn verwachten tov Alonso. | |
ondeugend | maandag 3 september 2018 @ 12:13 |
Ocon is ook nog een mogelijkheid. Alleen niet best voor zijn carriere | |
Nattekat | maandag 3 september 2018 @ 12:24 |
Denk het niet | |
TAV74 | maandag 3 september 2018 @ 12:28 |
Een stoeltje bij een absoluut topteam ga je echt niet weigeren . | |
Rossdale | maandag 3 september 2018 @ 12:30 |
Ik denk dat Ocon volgend jaar gewoon naar Williams gaat, dan blijft hij binnen de Mercedes familie | |
Tinos85 | maandag 3 september 2018 @ 12:34 |
Hoe dan ook een stap achteruit voor Ocon. | |
Rossdale | maandag 3 september 2018 @ 12:36 |
Beter een stap achteruit, dan via de achterdeur de sport moeten verlaten. | |
nils7 | maandag 3 september 2018 @ 12:54 |
is Ocon geen optie voor STR? | |
ondeugend | maandag 3 september 2018 @ 13:00 |
Toch ook zonde van het Ocon talent. Geen promotie in het vooruitzicht [ Bericht 0% gewijzigd door ondeugend op 03-09-2018 13:07:39 ] | |
Tinos85 | maandag 3 september 2018 @ 13:03 |
Die willen geen Mercedes junior. | |
ondeugend | maandag 3 september 2018 @ 13:03 |
We kunnen stoppen met speculeren
| |
Tinos85 | maandag 3 september 2018 @ 13:04 |
Dat was snel | |
ondeugend | maandag 3 september 2018 @ 13:05 |
Dat was goed geregisseerd inderdaad | |
vosss | maandag 3 september 2018 @ 13:09 |
En bedankt. Daar moet je het dan maar mee doen. Hey knul, we hebben jou niet de middelen gegeven, maar toch bedankt. En nou ophoepelen. | |
vosss | maandag 3 september 2018 @ 13:10 |
Beetje zuur om zo een reactie naar buiten te brengen. | |
Tarado | maandag 3 september 2018 @ 13:11 |
het valt me nog mee dat ze het boetekleed aantrekken | |
J.A.R.V.I.S. | maandag 3 september 2018 @ 13:13 |
Stoffel is een sympathieke gast maar komt gewoon zwaar te kort voor de F1, hij heeft in 2 jaar Mclaren helemaal niets laten zien. De verhalen dat hij minder materiaal had kwam vanuit de Belgische pers die deze jongen maar op handen bleef dragen en alle schuld in de schoenen van Mclaren schoof. Hij mag misschien een mindere auto hebben gehad, maar het lijkt mij sterk dat Mclaren maar op één auto gokt als de punten zo belangrijk zijn. Het lijkt mij ook zeer sterk dat hij bewust is tegengewerkt omdat hij zo goed is, iets wat door een journalist zelfs op HLN.be werd geopperd. Feit is dat in 2 jaar tijd Stoffel nog niet eens één (inhaal)actie heeft uitgevoerd wat iedereen is bijgebleven. Zoveel andere coureurs hebben met een mindere auto wel al iets laten zien, maar Stoffel lukt dat niet eens. Niet elke race was zijn auto de slechtste van het veld. Een Stroll heeft al meermaals wat laten zien in de Williams wat nog een groter wrak is dan die Mclaren. Een Verstappen, Gasly en Sainz lieten (laten) geregeld leuke dingen zien in de Torro Rosso. Leclerc rijd de sterren van de hemel in de Sauber. Stoffel heeft buiten zijn debuut race in 2016 waar hij een invalbeurt had en van de 5 uitvallers er 4 altijd voor hem hadden gestaan helemaal niets laten zien in de F1. Ik vind hem persoonlijk te soft voor de F1, pak als voorbeeld Max die schiet gisteren tactisch rechtdoor en dat wordt als "joker" gezien, die jongen zoekt de grenzen op zoals een Schumacher ook altijd deed en een Hamilton ook doet. De drive om te winnen is bij die gasten stukken groter, Stoffel sukkelt er maar wat achteraan en is pure veldvulling. | |
vosss | maandag 3 september 2018 @ 13:14 |
Ja ok, maar ik snap het niet. Vol lof, zelf schuld erkennen en dan zo iemand toch buiten flikkeren. Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat hij niet presteerde wat je van hem verwachtte. Overigens zat Stoffel volgens mij wel het dichts op Alonso van alle teamgenoten die Alonso gehad heeft, met uitzondering dan van Hamilton toen ze dat jaar samen bij McLaren zaten. | |
Rossdale | maandag 3 september 2018 @ 13:14 |
Norris zojuist bevestigd bij McLaren | |
vosss | maandag 3 september 2018 @ 13:16 |
Hartley zal wel blij zijn nu; maakt de kans groter dat hij komend jaar aan kan blijven. | |
Tarado | maandag 3 september 2018 @ 13:16 |
het is commercieel natuurlijk veel interessanter om dat stoeltje aan Norris te geven dan aan een Belg die in zijn eigen land nog minder supporters trekt dan Verstappen | |
vosss | maandag 3 september 2018 @ 13:17 |
Zeker, maar slinger dan niet zo een huichelachtige reactie de wereld in zou ik zeggen. Ik vind dat niet kies. Maargoed, ik ben geen F1 teambaas | |
Rossdale | maandag 3 september 2018 @ 13:17 |
Tenzij ze Stoffel daar nu neergezet hebben Maar zal wel niet | |
J.A.R.V.I.S. | maandag 3 september 2018 @ 13:17 |
Als Norris bevestigd is dan is het denkelijk wel exit voor Stoffel. Stroll zal naar Force India gaan, dan komt Ocon vrij, en ik schat hem stukken hoger in voor de open plekken dan Stoffel. Sauber heeft ook al nee gezegd, denk dat de F1 carrière voor Stoffel voorbij is. Zie niet in wat RB (Torro Rosso) met het "eeuwige talent", wat al richting de 30 gaat, moet. [ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 03-09-2018 13:25:39 ] | |
ondeugend | maandag 3 september 2018 @ 13:22 |
Beide is al bevestigd door McLaren. Stoffel out, Lando in | |
Fer | maandag 3 september 2018 @ 13:28 |
Perez en Magnussen hebben later alsnog laten zien beter te kunnen na McLaren, het is gewoon een bende daar. Massa was herboren na verlost te zijn van ALO. Dat is ook een factor lijkt het. | |
ondeugend | maandag 3 september 2018 @ 13:35 |
Dit denkt Olav er van
| |
Tarado | maandag 3 september 2018 @ 13:35 |
moet je nog wel de kans krijgen | |
Funzel | maandag 3 september 2018 @ 13:39 |
Teken ik direct voor. | |
Fer | maandag 3 september 2018 @ 13:39 |
Kvyat naast Albon, rebound crew? Grosjean doet het trouwens wel goed momenteel toch? Nieuw contract voor 2019? | |
ondeugend | maandag 3 september 2018 @ 13:40 |
Mwoah Kvyat? Die is het ook altijd net niet | |
sasquatsch | maandag 3 september 2018 @ 13:47 |
Leclerc naar Ferrari is nog niet zeker. Ik lees geruchten dat Ferrari het getekende contract wil afkopen en Kimi nog een jaar wil houden. Leclerc zou dan naar Haas gaan en mogelijk in 2020 in de Ferrari terecht komen. | |
Nattekat | maandag 3 september 2018 @ 14:02 |
Norris schijnt nu officieel te zijn. Edit: https://www.mclaren.com/f(...)-drive-mclaren-2019/ | |
Tarado | maandag 3 september 2018 @ 14:04 |
De Vries nog opties? | |
Nattekat | maandag 3 september 2018 @ 14:09 |
Nop. Al is het maar omdat hij niet genoeg licentiepunten heeft. | |
TagForce | maandag 3 september 2018 @ 15:01 |
Over Helmut's dooie lichaam, zeg maar... De kans dat Stoffel naar STR gaat is groter dan dat Kvyat ooit nog een F1 stoeltje krijgt. (maar met mijn track record zal Olav wel gelijk hebben). | |
Sjemmert | maandag 3 september 2018 @ 18:04 |
Geruchten rondom terug keer Kvyat bij TR nemen weer toe. https://www.f1today.net/n(...)toro-rosso-voor-2019 | |
Gezicht | maandag 3 september 2018 @ 18:19 |
Kvyat gaat natuurlijk niet voor niets met Horner en Ecclestone een hapje eten op Ibiza een paar werken geleden. | |
DKUp | maandag 3 september 2018 @ 18:22 |
R.I.P. Stoffel in F1 Op naar Williams of exit..... | |
Fer | maandag 3 september 2018 @ 18:43 |
Helmut heeft het zelf gezegd, dat Kvyat een optie is en dat hij nog gelooft in het rauwe talent van Kvyat. | |
Whiskers2009 | maandag 3 september 2018 @ 18:51 |
Williams heeft geld nodig. En al helemaal na het vertrek van Stroll en Martini straks. Stoffel neemt geen geld mee/is geen pay driver. | |
bokkepoot | maandag 3 september 2018 @ 18:56 |
Inderdaad, ik denk Sauber of misschien Torro Rosso. Andere opties zijn er denk ik niet. | |
DKUp | maandag 3 september 2018 @ 19:00 |
Gaat moeilijk voor hem worden. | |
Sjemmert | maandag 3 september 2018 @ 19:33 |
Ik denk exit. De harde waarheid als je het om voor wat reden dan ook niet waar kan maken in je debuut jaren en geen geld hebt. | |
sasquatsch | maandag 3 september 2018 @ 19:43 |
Helmut wilde eigenlijk Giovinazzi, maar die is niet meer beschikbaar. Zou al ergens anders gaan rijden (Sauber?). Dus dan maar Kvyat weer terug. https://www.grandprixradi(...)rond-met-toro-rosso/ | |
opgebaarde | maandag 3 september 2018 @ 19:48 |
Zat Vettel daar ook niet bij of wie was dat? | |
Gezicht | maandag 3 september 2018 @ 20:15 |
Niet dat ik weet, kameraad van me heeft toen alleen de drie eerder genoemde heren samen gespot. | |
Sjemmert | maandag 3 september 2018 @ 20:19 |
Denk dat Ferrari hem nog niet los wil laten. Is nu test rijder voor Ferrari/Sauber toch ? | |
Sjemmert | maandag 3 september 2018 @ 20:19 |
Zou aanschuiven | |
sasquatsch | maandag 3 september 2018 @ 20:24 |
Ja, maar als ze hem nu niet laten racen in F1 gaat dat imho ook niet meer gebeuren. Meer dan twee jaar aan de zijlijn is dodelijk. | |
beantherio | maandag 3 september 2018 @ 20:44 |
Misschien dat Vandoorne toch een kans maakt bij STR? Hij heeft in ieder geval ervaring met Honda-motoren. | |
Sinister-D- | maandag 3 september 2018 @ 20:46 |
beetje GT's om wedstrijd ritme te houden afgelopen jaar... | |
TagForce | maandag 3 september 2018 @ 22:39 |
Ja, natuurlijk is het een optie. Dat was tot vandaag hun enige optie. Nu niet meer, dus kan Helmut eerst Stoffel vragen. Kvyat komt alleen terug als het echt moet, anders niet. | |
opreis | dinsdag 4 september 2018 @ 02:02 |
Waarom zouden ze een matige coureur als stoffel vragen die vernederd wordt door Alonso? Kvyat kon in zn eerste jaar ricciardo nog bijhouden maar was dat kwijt. | |
TagForce | dinsdag 4 september 2018 @ 05:30 |
Omdat die niet de laan is uitgestuurd door de Red Bull leiding. En vernederd wordwn valt ook nog wel mee. Het gaat niet lekker, maar dat ligt vooral aan de auto. Ik denk dat het sowieso een verbetering is t.o.v. de Kvyat van de laatste 2 jaar. En daarbij komt dat Kvyat bij Ferrari zit en die daar denk ik net zo veel vangt als dat hij bij STR zou gaan doen voor 1 jaartje. Want het is 1 jaartje, daarna hebben de Red Bull juniors en ander talent ook een superlicentie of iig genoeg punten om er 1 te krijgen. | |
TAV74 | dinsdag 4 september 2018 @ 08:04 |
Ik denk ook dat hij heel veel beter kan, maar dat het vooral aan de auto ligt is ook weer te makkelijk. Probleem is niet alleen zijn gebrek aan snelheid tov Alonso, hij heeft ook vrijwel niets laten zien waaruit zijn potentie blijkt. | |
Funzel | dinsdag 4 september 2018 @ 10:07 |
Kan me geen enkele fraaie inhaalactie van hem herinneren. | |
Jester65 | dinsdag 4 september 2018 @ 14:54 |
https://www.crash.net/f1/(...)n-family-beyond-2018 | |
Whiskers2009 | woensdag 5 september 2018 @ 20:48 |
Serieus?! Kvyat en Buemi? https://www.gpblog.com/nl(...)utm_content=buemi%2C zitje%2C toro rosso%2C 2019 | |
Fer | woensdag 5 september 2018 @ 21:08 |
Bourdais en Vergne zullen wel afgzegd hebben. | |
JayHovah | woensdag 5 september 2018 @ 21:10 |
Hoe oud is Bourdain tegenwoordig wel niet? Volgens mij reed ie tegen een jongere Doornbos in de Indycars destijds...
| |
Fer | woensdag 5 september 2018 @ 21:15 |
40 ofzo, toen hij bij Torro Rosso kwam was hij net 27 dacht ik. | |
sasquatsch | woensdag 5 september 2018 @ 21:21 |
Lijkt me niet logisch om nu al een seat fitting te doen voor 2019. Misschien om een van beide coureurs dit jaar te vervangen als de grote stoelendans plaats gaat vinden. Aangezien hij wel de reserve is. | |
TagForce | donderdag 6 september 2018 @ 10:32 |
Waarschijnlijk krijgt ie een FP1 ritje ergens de komende races, gewoon omdat het kan. Is natuurlijk wel een idee om onderhandelingen in te gaan met mogelijke coureurs voor je auto als je ze laat denken dat ze al ver zijn met Buemi. Wordt er toch makkelijker ja gezegd tegen een wat lager salaris. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 september 2018 @ 22:53 |
Zelden zo'n silly season gezien als dit jaar. Hoewel ik ook erg benieuwd ben naar 2020 | |
JayHovah | zaterdag 8 september 2018 @ 07:32 |
1996 vond ik ook wel een tombola met Schumi naar Ferrari, debuut Villeneuve, Berger en Alesi van Ferrari naar Benetton...en “ons Jos” naar Arrows. | |
Whiskers2009 | zaterdag 8 september 2018 @ 12:27 |
Gerucht dat Kimi nog 1 jaar blijft: https://www.gpblog.com/nl(...)content=Raikkonen%2C Leclerc%2C Ferrari | |
KillerBee4ever | zaterdag 8 september 2018 @ 12:36 |
Goed als dit waar blijkt te zijn (nog steeds geen witte rook gezien! ). Mocht Leclerc het komend seizoen niet goed doen, dan zie ik hem in 2020 eigenlijk ook niet in een Ferrari, dus lijkt mij dat het helemaal zal afhangen van zijn prestaties komend seizoen. | |
Fer | zaterdag 8 september 2018 @ 12:42 |
2006 dan. Raikkonen voorcontract Ferrari, terwijl Schumacher er nog zat. Montoya die weg wilde bij McLaren dus Raikonen wilde houden. Alonso die kampioen werd en uiteindelijk naar McLaren ging. Wonderkind Hamilton die in de coulissen stond. Nieuwkomer RedBull, dat gelijk “topcoureurs” Coulthard en Webber in dienst nam. Dit jaar gaat alleen over tweede rijders. Denk dat als Vettel dit jaar verzaakt, wel een topjaar word kwa geruchten en breukjes in de relatie met Ferrari. | |
sasquatsch | zaterdag 8 september 2018 @ 13:55 |
2020 wordt ook een leuk Silly season omdat dat jaar de contracten van de toppers aflopen. | |
sasquatsch | zaterdag 8 september 2018 @ 20:12 |
| |
JayHovah | zaterdag 8 september 2018 @ 20:57 |
Dit is ook een gevolg op het vernieuwde (motoren)regelement vanaf 2021. Welke koers gaat de Formuke 1 varen? Ik heb zo het idee dat een hoop toppers hun toekomst hier vanaf laten hangen... | |
DKUp | zaterdag 8 september 2018 @ 21:06 |
Leclerc valt de laatste tijd enorm tegen en hij heeft heel veel ongelukkige crashes Kimi is enorm constant | |
Fer | zaterdag 8 september 2018 @ 21:27 |
Verrassing, die nieuwe motor komt er niet. | |
sasquatsch | zaterdag 8 september 2018 @ 23:49 |
Die komt waarschijnlijk pas in 2023. | |
sasquatsch | maandag 10 september 2018 @ 21:22 |
Raikkonen wordt volgens geruchten na 2019 mede-eigenaar van Sauber. Er zou eerst sprake zijn dat dit onderdeel was van de afspraak om Leclerc een jaar langer bij Sauber te laten rijden en daarna met Raikkonen te ruilen maar volgens publicaties in Finland gaat de ruil al volgend jaar gebeuren. https://thesportsrush.com(...)n-sauber-after-2019/ | |
bokkepoot | maandag 10 september 2018 @ 21:29 |
Volgens Reddit waren dit destijds ook al geruchten met Schumacher. Kans is dus het onzin is. Sowieso zit Kimi alleen voor het racen bij de F1, de rest zou hem niet veel boeien. | |
sasquatsch | maandag 10 september 2018 @ 21:30 |
| |
sasquatsch | maandag 10 september 2018 @ 21:33 |
Hij was ooit mede eigenaar van een Formule 3 team (Double R). Dus dat alleen het racen hem boeit is onzin. | |
bokkepoot | maandag 10 september 2018 @ 21:41 |
https://www.givemesport.c(...)urn-after-retirement Allright, de media etc boeit hem niet, maar ik verwacht niet dat ie dan vaak in de paddock te vinden zal zijn of verder veel invloed wil uitoefenen | |
opreis | dinsdag 11 september 2018 @ 02:56 |
Weet niet of het verstandig is van leclerc om zo hard aan dat contract vast te houden als iedereen daar dit jaar nog kimi wil. Als hij echt zo goed is dan is het niet nu of nooit. De onderlinge relatie tussen coureur en team waar je hoopt een x aantal jaren te rijden is ook belangrijk en niet handig om dat zo dwars te liggen. | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 10:14 |
De kogel is door de kerk. Raikkonen vertrekt eind dit seizoen bij Ferrari. http://formula1.ferrari.c(...)-at-the-end-of-2018/ | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:20 |
Die had ik niet zien aankomen (Ricciardo ook niet denk ik). | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:20 |
Vettel heeft dus geen wingman meer | |
Hanschje | dinsdag 11 september 2018 @ 10:20 |
Wordt een zwaar einde voor Vettel als het tegenzit. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:22 |
Switch Raikonnen - Leclerc | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 10:24 |
En Raikkonen gaat blijkbaar voor 2 jaar naar Sauber. https://www.instagram.com(...)=kimimatiasraikkonen | |
Hanschje | dinsdag 11 september 2018 @ 10:28 |
Sidenote: Het is Freeview weekend bij Ziggo Sport. Dit houdt in dat alle kanalen open staan van 13-9 tot 17-9 voor alle digitale kijkers bij ik alle providers. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:29 |
Officiële bevestiging van Sauber https://www.sauberf1team.(...)-f1-team-from-2019-2 Nu alleen nog de officiële bevestiging van/over Leclerc. Denk dat Ricciardo niet aan het lachen is op dit moment. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2018 10:29:59 ] | |
JayHovah | dinsdag 11 september 2018 @ 10:30 |
Goed voor de sport (en de humor over de boardradio / persconferentie) dat Kimi blijft! En dan is hij straks over 2 jaar de coureur die tegen vader en zoon Verstappen en Schumacher heeft gereden | |
opreis | dinsdag 11 september 2018 @ 10:31 |
Gaat dan wel de goede kant op met sauber als ze kimi hebben weten te strikken | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 10:32 |
Die zou sowieso niet in aanmerking komen bij Ferrari. Enige reden dat Raikkonen daar weg is, is de komst van Leclerc. | |
opgebaarde | dinsdag 11 september 2018 @ 10:33 |
huh wat?! | |
bokkepoot | dinsdag 11 september 2018 @ 10:33 |
Ik had niet verwacht dat Kimi nog naar Sauber zou gaan. Jammer van Ferrari, ik verwacht nog steeds niet dat Leclerc het gouden wonderkind zal zijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:33 |
Maar toch, er lag dus wel een kans bij Ferrari terwijl iedereen dacht dat Ferrari en Mercedes op slot zaten komend seizoen. Dat slot was dus niet zo heel stevig. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2018 10:34:03 ] | |
ondeugend | dinsdag 11 september 2018 @ 10:34 |
Bizar dat je een geweldige carriere bij Sauber wil afsluiten. Ik was lekker gaan rentenieren. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:34 |
Blijkbaar toch nog erg veel plezier in het racen en voor Raikonnen is bij Sauber racen waarschijnlijk dan hetzelfde als rentenieren. | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 10:35 |
Als je de geruchten een beetje gevolgd had, wist je dat alleen Leclerc in aanmerking zou komen voor dat stoeltje. Niemand anders. | |
Hanschje | dinsdag 11 september 2018 @ 10:36 |
Je moet toch weten waar je eigenaar van wordt ;-) | |
ondeugend | dinsdag 11 september 2018 @ 10:36 |
Ja natuurlijk zal hij nog plezier hebben maar jaren bij een topteam wat standaard altijd wel vooraan reed naar een team die de komende jaren geen overwinning kan pakken nog. Maak dan plaats voor de volgende generatie. | |
opgebaarde | dinsdag 11 september 2018 @ 10:37 |
met twintig miljoen extra rentenier je wel een beetje lekkerder | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:37 |
Dat klinkt leuk maar zoals ik zei er was dus wel een open zitje kan je zeggen dat alleen Leclerc daarvoor in aanmerking kwam maar ik weet 100% zeker dat ze het bij Ferrari ook over een Ricciardo hebben gehad. | |
Gezicht | dinsdag 11 september 2018 @ 10:37 |
Dus toch | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:38 |
en de laatste bevestiging [ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2018 10:38:53 ] | |
opgebaarde | dinsdag 11 september 2018 @ 10:38 |
Ik had deze optie 'niet' voorbij zien komen | |
ondeugend | dinsdag 11 september 2018 @ 10:40 |
Ik blijf het een soort van Telfort-reclame effect vinden. Wie had dat gedacht..... van... naar.. Verder wens ik Kimi al het goeds en best leuk dat we zijn boardradio's nog kunnen genieten | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 10:41 |
Ongetwijfeld, alleen is hij al een tijdje geleden afgewezen volgens de geruchten. Ver voordat hij tekende voor Renault. Leclerc zou (volgens de geruchten) in juni al een contract getekend hebben.Alleen door de dood van Marchionne was het lang onduidelijk of dat contract gehonoreerd zou worden omdat de huidige leiding stabiliteit wilde. Uiteindelijk is dus toch besloten dat contract te honoreren | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:47 |
Dit Silly season Maar Kimi is natuurlijk wel erg goed met engineers mbt het meeste uit de auto halen, weten we van Ferrari. Was ook een van de redenen dat Vettel hem al die jaren zo graag naast hem had (naast dat Kimi zonder morren een duidelijke #2 positie binnen het team accepteert). Die kan met zijn ervaring Sauber een goed eind opweg helpen met het ontwikkelen van hun auto. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2018 10:47:50 ] | |
ondeugend | dinsdag 11 september 2018 @ 10:47 |
Mercedes en Renault reageren ook | |
opgebaarde | dinsdag 11 september 2018 @ 10:48 |
Ik hoop voor Leclerc dat deze vroege overstap van hem naar Ferrari, niet ten kostte gaat van zijn veelbelovende carriere. | |
Niox | dinsdag 11 september 2018 @ 10:52 |
Mooi. | |
Ferry_76 | dinsdag 11 september 2018 @ 10:59 |
Benieuwd of Giovinazzi dan Ericcson gaat vervangen, zo niet kan hij zijn F1 carriere wel vaarwel zeggen. Of de plek van Kvyat in de Ferrari simulator nog overnemen. | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 11:03 |
Het overzicht na de wissel van vanmorgen Mercedes (Mercedes): Lewis Hamilton, Valtteri Bottas Ferrari (Ferrari): Sebastian Vettel, Charles Leclerc Red Bull Racing (Honda): Max Verstappen, Pierre Gasly Renault (Renault): Nico Hulkenberg, Daniel Ricciardo Force India (Mercedes): Lance Stroll, Sergio Perez, Esteban Ocon, George Russell, Robert Kubica Haas (Ferrari): Kevin Magnussen, Romain Grosjean, Antonio Giovinazzi, Sergio Perez McLaren (Renault): Carlos Sainz, Lando Norris Toro Rosso (Honda): Brendon Hartley, Daniil Kvyat, Alexander Albon, Stoffel Vandoorne, Jean-Eric Vergne, Sebastien Buemi, Esteban Ocon Sauber (Ferrari): Kimi Raikkonen, Marcus Ericsson, Antonio Giovinazzi, Stoffel Vandoorne Williams (Mercedes): Sergej Sirotkin, George Russell, Esteban Ocon, Robert Kubica, Lance Stroll bevestigd, onwaarschijnlijk [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 11-09-2018 11:13:48 ] | |
ondeugend | dinsdag 11 september 2018 @ 11:18 |
Het is te hopen dat Ocon nog ergens ondergebracht kan worden | |
Niox | dinsdag 11 september 2018 @ 11:18 |
Het geld achter Ericsson is eigenaar van Sauber toch? Die zal dus niet vervangen worden. | |
opgebaarde | dinsdag 11 september 2018 @ 11:24 |
Handig, ik dacht dat Perez al bevestigd was | |
Tarado | dinsdag 11 september 2018 @ 11:24 |
als je de kans krijgt om in een topauto rijden moet je die wel pakken | |
Nattekat | dinsdag 11 september 2018 @ 11:32 |
Ik snap de move van Kimi niet. | |
Ferry_76 | dinsdag 11 september 2018 @ 11:33 |
Mogelijk dus om een jong talent als Giovinazzi te kunnen begeleiden, en te helpen de auto te ontwikkelen? | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 11:36 |
Lekker nog een beetje rondrijden in een F1 auto ipv achter de geraniums zitten? Strijden om een kampioenschap doet hij toch al jaren niet meer aangezien hij bij iedere poep of scheet Seb voor moet laten Dan kan ik me voorstellen dat dit zijn versie is van lekker relaxen. Beetje cruisen bij een B team, beetje helpen met het afstellen en doorontwikkelen van de auto. Bwoah En volgens mij woont hij ook op kruip afstand van de fabriek. ~40km [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2018 11:39:20 ] | |
Tarado | dinsdag 11 september 2018 @ 11:44 |
misschien toch een beetje onder druk van Liberty Global om nog 1 oude vedette te behouden voor F1 | |
nogeenoudebekende | dinsdag 11 september 2018 @ 12:00 |
We hebben het over Kimi hè. | |
Tarado | dinsdag 11 september 2018 @ 12:04 |
ja en dat is toch een oude vedette | |
nogeenoudebekende | dinsdag 11 september 2018 @ 12:07 |
Ik doelde op de vermeende druk van LM. . Dat Kimi een vedette is lijkt mij logisch. | |
Tarado | dinsdag 11 september 2018 @ 12:09 |
ik gok ook maar wat, ze wilden ook Alonso behouden dus vind het niet zo raar als ze dat met Kimi ook geprobeerd hebben. | |
vosss | dinsdag 11 september 2018 @ 12:15 |
Redelijk gekkenhuis ja: Ricciardo naar Renault Sainz naar McLaren Gasly naar Red Bull Vandoorne exit Alonso exit Norris naar McLaren Leclerc naar Ferrari Kimi naar Sauber Kubica naar Williams? Stroll naar Racing point India Ocon? Mis ik er nog? | |
vosss | dinsdag 11 september 2018 @ 12:20 |
Geruchten dat hij mede eigenaar gaat worden. In dat opzicht kan ik het nog best begrijpen. En verder als je kan kiezen tussen F1 rijden of geen F1 rijden dan is die keus redelijk snel gemaakt denk ik. Tevens verwacht ik dat Ferrari beter nog een jaar met Kimi had kunnen rijden. Overstap komt denk ik echt te vroeg voor Leclerc. Die Sauber is zo slevht niet als velen denken. Zijn teamgenoot is prut. Dat vertekent het beeld nogal. Daarmee zeg ik overigens niet dat Leclerc een flutcoureur is, enkel dat zijn prestaties er beter uit zien dan ze daadwerkelijk zijn. Omdat flutteamgenoot en best ok auto die heel zo slecht niet is als geschetst wordt. | |
vosss | dinsdag 11 september 2018 @ 12:21 |
ik ook niet | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 12:43 |
Volgens sommigen de beste die ooit in de GP2/F2 heeft gereden. | |
ondeugend | dinsdag 11 september 2018 @ 12:49 |
Hoeft natuurlijk niet F1 gerelateerd te zijn.... | |
bokkepoot | dinsdag 11 september 2018 @ 12:51 |
Snap ik, maar ik denk dat hij gewoon er nog niet klaar voor is qua ervaring. Max is naar mijn mening ook te vroeg in de redbull gezet,en dat heeft ook voldoende schade opgeleverd. | |
JayHovah | dinsdag 11 september 2018 @ 12:52 |
Dart carrière? | |
ondeugend | dinsdag 11 september 2018 @ 12:52 |
Kan Nee is fake volgens mij | |
Mexicanobakker | dinsdag 11 september 2018 @ 13:15 |
Beter dan Lewis ja? | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 13:32 |
Ja. | |
Mexicanobakker | dinsdag 11 september 2018 @ 13:44 |
To be fair, Hulk was ook beter in de gp2 dan Lewis | |
franske19 | dinsdag 11 september 2018 @ 13:57 |
Dat moet toch wel steken bij Ricciardo. Kennelijk hebben ze daar meer vertrouwen in een jonge gastje die eigenlijk nog niets bewezen heeft dan in hem. | |
Whiskers2009 | dinsdag 11 september 2018 @ 14:01 |
RIC is helemaal niet overwogen. | |
Nattekat | dinsdag 11 september 2018 @ 14:01 |
Leclerc heeft zich voldoende bewezen. Vergeet niet dat Ferrari hem en hun academy opzij zou moeten schuiven voor Ricciardo. | |
Fer | dinsdag 11 september 2018 @ 15:18 |
Zou Giovinazzi dan ook weer beschikbaar zijn? En waar gaan Ocon en Russel heen? | |
Tinos85 | dinsdag 11 september 2018 @ 15:19 |
Best bizar eigenlijk, enige team wat volgend jaar met dezelfde rijders op het grid staat is Mercedes | |
franske19 | dinsdag 11 september 2018 @ 16:18 |
Voldoende bewezen voor een stoeltje bij Ferrari? Vind van niet. Helemaal niet als je kijkt naar zijn voorgangers. Met 14 GPs is hij een groentje. | |
opreis | dinsdag 11 september 2018 @ 16:25 |
Ik vind het een gewaagde move, maarja, kimi naast vettel kennen we nu wel en nu kunnen we ook meteen het talent van leclerc wat beter meten | |
ColtZ40 | dinsdag 11 september 2018 @ 16:26 |
Ocon naar Sauber hoop ik | |
Tarado | dinsdag 11 september 2018 @ 16:31 |
maar wel leuk dat ze gewoon wat anders proberen | |
vosss | dinsdag 11 september 2018 @ 16:32 |
Dat is 1 ding wat zeker is. | |
Nattekat | dinsdag 11 september 2018 @ 16:37 |
Ericsson zou daar min of meer bevestigd zijn. | |
Fer | dinsdag 11 september 2018 @ 17:30 |
Het zou mij niks verbazen als die Zweedse sponser/eigenaar(en) hem ergens anders parkeert. Die heeft ook meer belangen dan alleen Ericsson, zoals bijvoorbeeld het team. Het is nu de afweging of het team niet beter af is met Giovinnazi of een ander talent naast Raikkonen. | |
beantherio | dinsdag 11 september 2018 @ 18:15 |
Wat actuele beelden van de rijdersmarkt en onderhandelingen: | |
beantherio | dinsdag 11 september 2018 @ 18:36 |
Bij Force India en Sauber lijkt het me redelijk voorspelbaar wat voor rijders daar gaan landen. Bij Williams zal een van de vragen zijn wie Mercedes liever wil steunen: Ocon of Russell. Over Haas en STR durf ik weinig te zeggen. | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 18:49 |
Weinig kans. Een Mercedes coureur zie je niet snel bij een Ferrari B team. Dan geef ik hem meer kans bij Toro Rosso. | |
Tinos85 | dinsdag 11 september 2018 @ 18:52 |
Daar heeft ie al helemaal geen kans volgens mij. Marko zei dat ze geen Mercedes junior gaan opleiden. | |
beantherio | dinsdag 11 september 2018 @ 18:55 |
Ocon mag hopen op Williams. En Williams mag hopen op Ocon. Silly Season is wel meer dan ooit een verhaal van (motor)kampen geworden trouwens. | |
aesop | dinsdag 11 september 2018 @ 19:17 |
Mwoah, hoeft voor mij niet zo dit soort teksten. Ben benieuwd wat ie kan volgend seizoen. Hij kan een legende worden door meteen wereldkampioen te worden, hij kan Max gaan overschaduwen als de Honda toch nog niet geweldig blijkt, maar hij kan ook moeite hebben met de druk en met Vettel, en dan is Ferrari toch echt een moeilijkere omgeving dan Redbull. Leuke ontwikkeling in elk geval, al had Kimi van mij ook meteen met pensioen gemogen. | |
ColtZ40 | dinsdag 11 september 2018 @ 19:23 |
Dan kan hij beter een sebbatical jaartje pakken. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 11 september 2018 @ 21:10 |
Mick Schumacher zou met Helmut aan tafel hebben gezeten voor een stoeltje in de STR. https://www.gpblog.com/nl(...)aat-toro-rosso-.html | |
bokkepoot | dinsdag 11 september 2018 @ 21:12 |
Zou wel bizar gaaf zijn, mits ie het kan waarmaken. | |
JayHovah | dinsdag 11 september 2018 @ 21:13 |
Lijkt me sterk dat ie daar genoeg superlicensie punten voor heeft. Jaartje F2 in Red Bull programma en dan (als hij presteert) de stap naar Toro Rosso is mogelijk als je door een hele positieve glazen bol kijk... | |
nogeenoudebekende | dinsdag 11 september 2018 @ 21:14 |
Volgens dat artikel zijn de punten geen probleem itt Ticktum. | |
mikieu | dinsdag 11 september 2018 @ 21:19 |
Als hij minimaal 20 punten haalt (ik denk 2e of beter), en dan mag hij volgend jaar zonder prestatie nog niet naar de f1 doordat er 20 verlopen. Direct na dit seizoen dus waarschijnlijk wel. | |
Sinister-D- | dinsdag 11 september 2018 @ 21:23 |
als hij de 2de plaatsen van de ADAC en Italiaanse F4 bij elkaar mag tellen heeft ie 20 punten (beide in '16, ik weet niet hoe het zit met 2 series rijden in een jaar), dan heeft ie genoeg aan een 3de plaats in de EK F3 en heeft ie er 40 bij elkaar. Mag die ze niet bij elkaar tellen, dan moet ie de titel winnen dit jaar voor die 40 punten. | |
JayHovah | dinsdag 11 september 2018 @ 21:23 |
Als dat waar zou zijn dan snijdt de FIA zichzelf behoorlijk in de vingers. Ze wilde, na de promotie van Max van 1 jaartje F3 direct naar F1 door te stoten, dit in de toekomst voorkomen door middel van een puntensysteem. En nu is het opeens voor Mick wel mogelijk zonder F3 titel terwijl bijvoorbeeld Nyck de Vries (jaren ervaring in GP3 en F2) niet genoeg punten heeft... Beetje krom in mijn ogen. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 11 september 2018 @ 21:25 |
Je kan een SL krijgen zonder ooit een eenzitter gereden te hebben, geen grap. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 11 september 2018 @ 21:25 |
Nouja behalve die 300 km dan. Maar puntsgewijs. | |
bokkepoot | dinsdag 11 september 2018 @ 21:31 |
2 vrije trainingen verder ben je daar ook wel. | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 21:35 |
Alle resultaten van de afgelopen 3 jaar (2016-2018) tellen. Dus hij heeft aan een derde plaats genoeg. | |
Gezicht | dinsdag 11 september 2018 @ 21:44 |
Stel je even voor dat Ocon ook nog in de Mercedes zou stappen komend jaar | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 21:47 |
Max had slechts één jaar ervaring in auto's. Dat is aangepast naar minimaal twee jaar en ouder dan 18 zijn en voldoende resultaten. Mick heeft nu drie jaar ervaring in auto's en genoeg resultaten behaald (mits in top3). Mick doet dat dus beter dan Nyck op het moment. Nyck had vorig jaar genoeg punten, maar er is volgens mij nooit een superlicentie voor hem aangevraagd, dus zijn zijn goede resultaten uit 2014 en 2015 komen te vervallen. Voor sommige andere coureurs die genoeg punten hadden is wel een superlicentie aangevraagd (als reservecoureur) en die hoeven dus nu geen 40 punten meer te halen. Een voorbeeld hiervan is Nicholas Latifi die reserve is bij Force India. Ook Russell en Norris hebben al een superlicentie omdat ze reserve zijn. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 11 september 2018 @ 21:48 |
Precies en testen telt ook mee. | |
Meike26 | dinsdag 11 september 2018 @ 22:10 |
Ik was niet echt onder de indruk van Mick Schumacher, tot voor kort, heeft een enorme boost aan zelfvertrouwen gekregen lijkt wel ! Nu alleen hopen dat als hij straks F1 gaat rijden er geen domme irritante journalisten zijn die gaan vragen hoe het met zijn vader is.. | |
DKUp | dinsdag 11 september 2018 @ 22:20 |
Jack | |
Meike26 | dinsdag 11 september 2018 @ 22:21 |
Ik denk eerder aan Louis Dekker.. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 11 september 2018 @ 22:21 |
Persoonlijk zie ik dat stoeltje liever naar Ocon gaan mocht Mercedes hem vrijgeven. Als Mick zo doorgaat komt hij er wel. | |
beantherio | woensdag 12 september 2018 @ 18:09 |
Er lijkt me een duidelijke reden om Mick niet te tekenen: als ie dit seizoen alsnog als 4e of lager eindigt in het F3-kampioenschap dan haalt ie niet genoeg punten voor een superlicentie en kun je alsnog een andere rijder gaan zoeken. Voor 14 oktober (wanneer de laatste race voor het EK is verreden) weet je dat niet en ik kan me voorstellen dat een gemiddeld team het risico niet wil lopen. | |
vosss | donderdag 13 september 2018 @ 11:58 |
En waarom zou men dat niet mogen vragen? Het is aan Mick zelf of en hoe hij daar antwoord op geeft. Die vraag gaat ongetwijfeld komen, of mick moet bij de wedstrijdleiding aangeven daar pertinent geen vragen over te willen krijgen en dan zeggen ze dat wel tegen alle journalisten dat ze zich daar aan moeten houden en anders hun pasje in kunnen leveren. Kan ook zomaar dat hij er wel op reageert en zegt dat het naar omstandigheden redelijk gaat of juist niet en dat hij het daarbij wil laten en er geen verdere vragen over wil krijgen nu en in de toekomst. Als er vanuit hemzelf niet aangegeven wordt dat hij daar geen vragen over wenst te krijgen dan gaat ie die vraag gewoon krijgen hoor. En daar is niets mis mee. Vragen staat immers vrij. | |
TAV74 | donderdag 13 september 2018 @ 12:06 |
Eens. Zou het echt een slecht teken vinden als Ocon geen stoeltje zou krijgen volgend jaar. Die hoort er op basis van zijn capaciteiten gewoon bij te zijn. | |
vosss | donderdag 13 september 2018 @ 12:08 |
Ocon moet blijven. Gooi Ericsson maar gewoon weg. Die zit er echt alleen maar vanwege sponsorgeld. | |
Funzel | donderdag 13 september 2018 @ 12:50 |
Dan zie ik Giovinazzi eerder bij Sauber komen. | |
beantherio | donderdag 13 september 2018 @ 19:18 |
Dat is blijkbaar een reële mogelijkheid: Ferrari beslist over Sauber-zitje Giovinazzi Dat zou niet verkeerd zijn voor Sauber. Maar ik hoop dat het niet ten koste hoeft te gaan van Ocon. Nee, die gaat niet naar Sauber maar de transfer-carrousel heeft soms rare bijeffecten die ik niet meer durf te voorspellen. | |
Gezicht | donderdag 13 september 2018 @ 21:16 |
Zou wel eens tijd worden dat Ericsson zijn heil buiten de F1 zoekt. Saaie kleurloze rijder. Dan liever Ocon of Wehrlein in dat zitje, of inderdaad een Giovinazzi. | |
beantherio | donderdag 13 september 2018 @ 21:48 |
Eigenlijk moet iedere Scandinaviër die geen Räikkönen of Häkkinen als achternaam heeft gewoon opzouten uit de Formule 1.. | |
sasquatsch | donderdag 13 september 2018 @ 22:40 |
Giovinazzi maakt een goede kans bij Sauber. Blijkbaar bepaalt Ferrari of hij naast Kimi komt. https://www.motorsport.co(...)9-vandoorne/3176127/ Mercedes junioren maken daar geen kans. Ocon maakt eigenlijk alleen nog maar kans bij Williams. | |
needakill | donderdag 13 september 2018 @ 22:44 |
Heeft Toto niet gezegt dat hij Ocon best wilt uitlenen? Dan zie ik hem ook nog wel bij Toro Rosso zitten. | |
Rossdale | donderdag 13 september 2018 @ 22:46 |
Red Bull/Toro Rosso wil Ocon graag hebben, maar alleen als hij alle banden met Mercedes verbreekt | |
nogeenoudebekende | donderdag 13 september 2018 @ 22:47 |
Enige mogelijkheid voor Ocon bij STR is als Mercedes zijn contract verscheurt. Wolff heeft aangegeven dat te willen doen maar het is vooralsnog daar op wachten. | |
opreis | vrijdag 14 september 2018 @ 05:41 |
Ik denk dat TR het laatste team is dat de coureurs bekend gaat maken, zolang mercedes ocon nog ergens anders kwijt kan zullen ze hem niet naar Red Bull laten gaan. Trouwens slaat de mercedes opleiding zo wel een flater. Het hele idee ervan is dat ze geld kunnen besparen op salarissen van topcoureurs, maar voorlopig geven ze miljoenen uit om wehrlein,ocon en straks russell een stoeltje te geven en dan maken ze er nog geen gebruik van. Red bull heeft jaren met Vettel, Ricciardo en Max (tot voor kort) topcoureurs voor peanuts gehad. Mclaren heeft iig nog KMag, Vandoorne en nu Norris. Zelfs Ferrari heeft nu leclerc en had wss bianchi gehad | |
Whiskers2009 | vrijdag 14 september 2018 @ 12:21 |
Max zegt te weten wie er naar STR gaat. En dat is niet Stoffel. Verder spreekt hij in enkelvoud (mits goed vertaald): blijft Hartley dus? https://sporza.be/nl/2018(...)-gaat-niet-gebeuren/ | |
Whiskers2009 | vrijdag 14 september 2018 @ 12:41 |
En Haas maakt op korte termijn beide coureurs voor 2019 bekend schijnbaar: https://www.gpblog.com/nl(...)ekend-voor-2019.html | |
JayHovah | vrijdag 14 september 2018 @ 12:50 |
Van mij mogen ze beide coureurs voor komend seizoen eruit wippen... | |
nogeenoudebekende | vrijdag 14 september 2018 @ 12:55 |
Toto zegt nu weer Ocon in geen miljoen jaar los te laten... https://www.gpblog.com/nl(...)-toonde-ballen-.html | |
opreis | vrijdag 14 september 2018 @ 13:34 |
Wat een mongol, gaat bottas ook championships winnen in die mercedes? Toon je ballen dan en zet ocon naast ham in je mercedes | |
Gezicht | vrijdag 14 september 2018 @ 13:45 |
Denk dat ze Bottas zolang als gewillige tweede viool aanhouden voor Hammie en als die er dan eens mee ophoudt pas een junior een zitje geven. Verspilling van talent is het. | |
Whiskers2009 | vrijdag 14 september 2018 @ 13:51 |
Leclerc heeft kennelijk een contract tm 2022: https://www.gpblog.com/nl(...)022-bij-ferrari.html | |
DKUp | vrijdag 14 september 2018 @ 13:56 |
Kan best nog wel eens gaan tegenvallen. | |
Gruj0 | vrijdag 14 september 2018 @ 14:40 |
Volgens mij zal Bottas langer doorgaan dan Hamilton of Vettel. Als hij weggaat bij Merc is het maar de vraag of en zo ja, waar hij terecht zal komen. | |
sasquatsch | vrijdag 14 september 2018 @ 14:45 |
Eerder (voor Monza) ging het gerucht voor een jaar met optie voor nog een jaar. Blijkbaar hebben ze veel vertrouwen in hem als opvolger van Vettel. | |
beantherio | vrijdag 14 september 2018 @ 16:53 |
Hij duidt op Force India en McLaren neem ik aan? | |
nogeenoudebekende | vrijdag 14 september 2018 @ 16:58 |
En mocht het niet zo lopen als verwacht hebben ze in ieder geval iemand voor de simulator. | |
sasquatsch | vrijdag 14 september 2018 @ 17:51 |
Één van de twee is in ieder geval Renault. | |
Whiskers2009 | vrijdag 14 september 2018 @ 18:22 |
Ik denk Renault en nog 1. Wellicht McLaren. Niet FI iig. | |
beantherio | vrijdag 14 september 2018 @ 19:06 |
De situatie met de surseance speelde pas eind juli, en ik stel me zo voor dat FI daarvoor nog niet van Ocon af wilde. Een surseance is voor een bedrijf ook een middel om onder dat soort aanbiedingen uit te komen, dus ik kan me zo'n soort scenario wel voorstellen. En met de overname was er ineens geen ruimte meer voor Ocon. Van Mclaren kennen we de berichten dat Ocon te lang was bevonden, dus dat lijkt ook wel een waarschijnlijke kandidaat. Renault denk ik niet want ik betwijfel of ze daar wel van Sainz af wilden voordat ze Ricciardo konden krijgen. | |
H_T | vrijdag 14 september 2018 @ 19:20 |
Ronnie Peterson schijnt ook een aardig potje gestuurd te hebben in zijn tijd | |
bokkepoot | vrijdag 14 september 2018 @ 19:22 |
Toto vernielt de carrière ook wel van die jongen. Hij had hem prima naast Hamilton kunnen zetten. Maar dat durft ie niet. En dan gaat ie nu zeiken over politieke spelletjes e.d. | |
TAV74 | vrijdag 14 september 2018 @ 19:49 |
Eens, ipv middelmaat Bottas hadden ze gewoon voor Ocon kunnen kiezen. | |
sasquatsch | vrijdag 14 september 2018 @ 19:51 |
Ocon was de belangrijkste kandidaat bij Renault. Er scheen al een mondelinge overeenkomst te zijn. Sainz zou daar sowieso weg gaan, want blijkbaar was het bij McLaren al maanden bekend dat Alonso weg zou gaan en Sainz zijn opvolger zou worden. | |
Whiskers2009 | vrijdag 14 september 2018 @ 20:20 |
Exact | |
JayHovah | vrijdag 14 september 2018 @ 21:06 |
Guido van der Garde kan erover meepraten hoe waardevol "overeenkomsten" in de Formule 1 zijn... | |
beantherio | vrijdag 14 september 2018 @ 21:42 |
Wolff heeft het ook over iets veel concreters dan een mondelinge overeenkomst. Het was blijkbaar slechts een kwestie van kiezen en ondertekenen. | |
Zorro | vrijdag 14 september 2018 @ 22:52 |
Kvyat terug naar TR volgens De Vries en Doornbos | |
Fer | vrijdag 14 september 2018 @ 23:04 |
https://www.gpupdate.net/(...)scheid-van-wehrlein/ Ofwel, Ocon de nieuwe 3e & Testcoureur. Heeft die jongen toch een zitje voor 2019 https://www.gpupdate.net/(...)er-dan-ooit-tevoren/ Ik krijg steeds meer het gevoel, dat die Zweedse sponsers Ericsson niet meer nodig hebben. Ze hebben met de aandelen Alfa Romeo Sauber een fantastisch platform om in de F1 aanwezig te zijn en om zakelijk in te zetten. 1 stoeltje voor Raikkonen, de andere voor Giovinazzi. | |
Gezicht | vrijdag 14 september 2018 @ 23:25 |
Goede bron | |
Gruj0 | vrijdag 14 september 2018 @ 23:43 |
Arrivabene sprak net voor Ziggo bij het F1 Cafe. Ik vind die man sympathiek en empatisch overkomen. Hij vindt het uiterste jammer dat zijn goede coureur Raikkonen vertrekt en weet niet wat hij er voor terug zal krijgen. Charles is een goede coureur, maar Arrivabene benadrukte in het interview dat de laatste supergoede coureurs van Ferrari door de druk ten onder gingen of gaan. Ik denk dat die pole van Kimi en het niet geven van teamorders op Monza om Vettel te helpen een poging was van de Arrivabene en alle personen om hem heen om Kimi voor de komende seizoen(en) te behouden. Kennelijk is er oneinigheid tussen Arrivabene en hogerhand in Maranello. | |
bokkepoot | vrijdag 14 september 2018 @ 23:56 |
Arrivabene is sowieso een serieuze sympathieke man, heel verschil met Toto of Zack Brown. Of die pipo van Renault. | |
Zorro | vrijdag 14 september 2018 @ 23:59 |
Daar gaan we binnenkort achter komen | |
Gezicht | zaterdag 15 september 2018 @ 00:00 |
Zolang ik het alleen van Doornbos en/of de Vries komt neem ik het met een hele flinke korrel zout. | |
Zorro | zaterdag 15 september 2018 @ 00:02 |
De Vries zei heel stellig dat het op donderdag in Monza getekend was. En dat er iets getekend is staat wel vast, Max zei ook al "ik weet wie er komt" | |
Fer | zaterdag 15 september 2018 @ 00:03 |
Vettel ? | |
Marcoss | zaterdag 15 september 2018 @ 00:29 |
De Vries zei er ook bij "ik loop daar het hele weekend rond, dan zie/hoor je wel eens wat", dus die zal vast iets weten En hij was inderdaad heel stellig dat het op donderdag in Monza getekend was. | |
trein2000 | zaterdag 15 september 2018 @ 00:36 |
Kvyat werkt nu voor Ferrari, en Doornbos heeft al vaker bewezen daar een bron te hebben. | |
ondeugend | zaterdag 15 september 2018 @ 00:39 |
Ik hoor Doornbos ook nog stellig verkondigen vorig jaar dat Kubica dit seizoen voor Williams zou rijden als rijder. Hij had dat van een zeer betrouwbare interne bron | |
trein2000 | zaterdag 15 september 2018 @ 00:45 |
Seizoen is nog niet voorbij Nee, maar serieus, ik ga er van uit dat dit klopt. | |
Fer | zaterdag 15 september 2018 @ 00:46 |
Het seizoen is nog niet afgelopen. | |
ondeugend | zaterdag 15 september 2018 @ 00:52 |
Kan Kvyat wel nooi weer potentiele titelkandidaten saboteren | |
Whiskers2009 | zaterdag 15 september 2018 @ 06:54 |
Gerucht over Kvyat gaat al even mee. En dot stond gisterenochtend op een andere site (al blijft het een gerucht): https://www.gpblog.com/nl(...)-bij-toro-rosso.html | |
Fer | zaterdag 15 september 2018 @ 08:08 |
Wie anders? Tot aan de swap heeft hij goed gepresteerd, fouten waren vergelijkbaar met Verstappen, misschien zelfs minder erg. Het grootste probleem was zijn vorm erna, bij STR. Wehrlein zou misschien nu ook kunnen. Nyck, Albon? | |
Gruj0 | zaterdag 15 september 2018 @ 09:21 |
Dat zeker. Dat is zoals een teambaas moet zijn. Maar hij is een Italiaan he? Die doen alles wat ze doen met (grote) emotie. En in dat opzicht is Arrivabene fantastisch. Hij is niet strikt zakelijk, hoewel hem dat zeker niet kwalijk zou worden genomen. Juist dat empathische van hem, maakt dat je aan die man gewoon ziet dat het hem niet alleen om de omzet en de winst te doen is, maar ook om het welzijn van zijn hele team. Kvyat verdient nog een kans. RBR/STR nemen hem echt niet zonder redenen terug. Hij zal het vast goed doen in de sim. Wel hoop ik dat hij zich contractueel heeft beschermd tegen Marko en Horner want nog een keer hetzelfde meemaken zal hem definitief kapotmaken. Ik denk dat het inderdaad een subtiele verwijzing was naar Vettel. Juist deze subtiele verwijzing zegt mij dat hij Vettel dit alles niet kwalijk neemt en dat Vettel gewoon moet proberen te doen wat hij kan doen. [ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 15-09-2018 09:39:11 ] | |
KillerBee4ever | zaterdag 15 september 2018 @ 09:27 |
Que? Correct me if I'm wrong, maar je doet nu net alsof het allemaal RBR's schuld is dat Kvyat fouten maakte. Alleen Kvyat is verantwoordelijk voor Kvyat's fouten in het (niet al te verre) verleden. En gaat hij komend seizoen (mocht hij het idd worden) op dezelfde weg verder, dan HOOP ik dat RBR hem er keihard en definitief uit trapt. Niet luisteren? Dan voelen. Als dat zijn carriere kapot maakt, heeft hij dit 200% aan zichzelf te danken. | |
Gruj0 | zaterdag 15 september 2018 @ 09:31 |
Nou nou, zo slecht heeft hij het ook weer niet gedaan. Je doet nu net alsof het allemaal zijn schuld was terwijl op de baan wel meer coureurs er een handje vol van hebben er een (grote) rotzooi van te maken. Of vind jij Grosjean minder op zijn lever hebben staan dan Kvyat? | |
sasquatsch | zaterdag 15 september 2018 @ 09:43 |
Een stoeltje is voor Sauber, de ander voor een Ferrari coureur. Sauber heeft gekozen voor Raikkonen, dus moet het Ferrari stoeltje nog ingevuld worden. En dat gaat geen Ericsson worden. Ferrari schijnt tot 15 oktober de tijd te hebben om een coureur aan te wijzen. En nu Wehrlein zijn banden met Mercedes heeft verbroken is hij misschien een optie voor Toro Rosso. Horner heeft in ieder geval al aangegeven dat Buemi dat niet is. [ Bericht 5% gewijzigd door sasquatsch op 15-09-2018 09:56:55 ] | |
KillerBee4ever | zaterdag 15 september 2018 @ 10:13 |
Geldt wat mij betreft exact hetzelfde voor. Maar je had het niet over Grosjean, je had het over Kvyat, dus hier reageerde ik dan ook op | |
Gruj0 | zaterdag 15 september 2018 @ 11:34 |
Dat word Gio dus. Tenzij Ferrari een bazenzet maakt door Kvyat naar Sauber te sturen en Gio naar STR. Ik weet dat jij dat geen bazenzet zou vinden omdat je Kvyat niet mag, lezende jouw posts. Ergens zou het wel logisch zijn om Gio wat lagerop te laten beginnen en Kvyat wat meer hogerop omdat hij nu eenmaal meer ervaring heeft. Dat zou hem ook redden van eventueel nieuwe RBR terror. Dat je vindt dat het voor iedereen zo moet zijn is ... Sommigen gunnen Kvyat namelijk alleen het slechtste, puur omdat het een Rus is. | |
KillerBee4ever | zaterdag 15 september 2018 @ 13:25 |
Zeker. Ik heb ook iets tegen Fransen en Canadezen, naast Russen Nofi: niet iedereen is zo hoor . Sterker: ik denk dat er maar een handjevol F1 liefhebbers zijn die coureurs afrekenen puur op nationaliteit. Zou natuurlijk ook van de zotte zijn. | |
Nattekat | zaterdag 15 september 2018 @ 13:41 |
Ik mag Kvyat niet. Geen idee waarom, het is gewoon zo. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 september 2018 @ 13:50 |
Omdat hij je kans om Kelly Piquet te daten heeft weggenomen? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2018 13:51:02 ] | |
Nattekat | zaterdag 15 september 2018 @ 13:54 |
Neh | |
ondeugend | zaterdag 15 september 2018 @ 14:16 |
Omdat een amoebe nog meer uitstraling heeft dan Kvyat | |
Whiskers2009 | zondag 16 september 2018 @ 10:57 |
Nieuw gerucht: Wehrlein en Kvyat in de STR https://www.gpblog.com/nl(...)so-duo-in-2019-.html | |
Fer | zondag 16 september 2018 @ 11:01 |
Dat is wat is denk, ook door dat bericht, dat Wehrlein weg is bij Mercedes. | |
Whiskers2009 | zondag 16 september 2018 @ 12:09 |
Em Giovinazzi en Russell zouden ook zo goed als binnen zijn in de F1: https://www.gpblog.com/nl(...)orumule-1-zitje.html Dan is het echt bye bye Ocon. | |
sasquatsch | zondag 16 september 2018 @ 12:52 |
Laat maar [ Bericht 98% gewijzigd door sasquatsch op 16-09-2018 13:27:53 ] | |
Gruj0 | zondag 16 september 2018 @ 13:53 |
Van die twee is niet eens zeker hoe ze zullen presteren. Dat ze graag Gio in de F1 willen hebben is begrijpelijk, een Italiaan in de F1, werd weer tijd. Maar Russell ten koste van Ocon door laten groeien is echt not done. Mercedes maakt er achter de schermen een puinhoop van met hun coureurs. | |
sasquatsch | zondag 16 september 2018 @ 13:57 |
Misschien dat zowel Ocon als Russell bij Williams gaan rijden. | |
TAV74 | zondag 16 september 2018 @ 14:00 |
Die hadden Ocon ook gewoon in de Mercedes moeten zetten ipv Bottas. | |
Rossdale | zondag 16 september 2018 @ 14:21 |
Als Russell de F2 wint, Mercedes coureur is en geen zitje in de F1 krijgt is dat net zo'n blamage als Ocon die moet vertrekken. Al is dat laatste iets wat Mercedes niet helemaal te verwijten valt. |