abonnement Unibet Coolblue
pi_181652974
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:27 schreef Deckard het volgende:

[..]

Het niet eens zijn is vooral niet eens de competentie hebben om er tegen in kunnen gaan. Dan kom je inderdaad nogal dom over.
Precies, dit is het zoveelste autistje dat meer herhalende oneliners en ad hominems reageert op inhoudelijke reacties. Bij bepaalde users probeer ik het gewoon niet eens meer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 2 september 2018 @ 22:30:53 #277
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181652981
quote:
3s.gif Op zondag 2 september 2018 22:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je manier van reageren zal er iets mee te maken hebben.
Mwah, met gendergekkies maakt het niet zoveel uit op wat voor manier je reageert. Als je hun 'ik voel me xyzwkw" niet volgt dan vinden ze dat je 'dom' bent, en zullen ze een of ander obscuur 'onderzoek' vinden wat hun 'iedereen die zich xyzwkw voelt is echt' ondersteunt :')
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zondag 2 september 2018 @ 22:31:16 #278
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181652992
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 22:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Precies, dit is het zoveelste autistje dat meer herhalende oneliners en ad hominems reageert op inhoudelijke reacties. Bij bepaalde users probeer ik het gewoon niet eens meer.
Jij bent zelf een autist, met je genderobsessie :W
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_181652993
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze zei op een gegeven moment zoiets als dat jongens niet mogen voelen maar stoer moeten zijn, niet bang mogen zijn en met pijn door moeten spelen. Maar wat nou als jongens zich stoer voelen en zich dat ook willen voelen? Alsof voelen alleen maar kwetsbaarheid betreft. Ik snap wel dat het sociaal construct er omheen beklemmend kan zijn, met name voor hen die meer afwijken van het gemiddelde. Maar dit was hierin gewoon een vrouw die het gevoelsleven van mannen niet begrijpt, zoals andersom ook vaak voorkomt.
Je vraag is legitiem maar ook lastig en misschien wel onmogelijk om te beantwoorden. We zijn, of we het nu willen of niet, in belangrijke mate gevormd door niet alleen onze genen maar ook de vroege ervaringen die we opdoen. Misschien is het zo dat een jongen die zich stoer wil voelen zo opgevoed is door zijn vader en er eigenlijk erg onder gebukt gaat. Dat zijn in ieder geval kwesties die Perel in haar sessies verkent. Ze dicteert daarbij niet wat het geval is, maar laat mensen zelf graven en nadenken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181653000
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:29 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Jammer dat je geen argumenten hebt.
Helaas! Sterkte ermee!!
Je hebt de projectie van een iMax.

R&P / Boek van Keep_Walking - Het weerwolfclubje van het DEF huis

Heb je nog steeds geen zin om dit prachtige boek te kopen? ;)
  zondag 2 september 2018 @ 22:32:04 #281
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181653014
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2018 22:30 schreef EP3 het volgende:
Het is weer gezellig, hier.
Er zit een heel dom wicht heel erg te trollen in dit topic. Beter kunnen we haar maar helemaal negeren en geen aandacht meer schenken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 2 september 2018 @ 22:32:12 #282
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181653019
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:31 schreef Deckard het volgende:

[..]

Je hebt de projectie van een iMax.

R&P / Boek van Keep_Walking - Het weerwolfclubje van het DEF huis

Heb je nog steeds geen zin om dit prachtige boek te kopen? ;)
Oh, bestaat het ISBN al?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zondag 2 september 2018 @ 22:32:28 #283
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181653030
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Er zit een heel dom wicht heel erg te trollen in dit topic. Beter kunnen we haar maar helemaal negeren en geen aandacht meer schenken.
Jij bent aan het schelden. Gaat het wel met je?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_181653054
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:30 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Mwah, met gendergekkies maakt het niet zoveel uit op wat voor manier je reageert. Als je hun 'ik voel me xyzwkw" niet volgt dan vinden ze dat je 'dom' bent, en zullen ze een of ander obscuur 'onderzoek' vinden wat hun 'iedereen die zich xyzwkw voelt is echt' ondersteunt :')
Als je jouw zekerheid tegenover hun zekerheid stelt, ontstaat er geen gesprek. En dat is prima, hoor, maar schiet het doel van een forum voorbij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 2 september 2018 @ 22:33:50 #285
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_181653062
Iedereen is gevoelig, man. 'Stoere mannen' bestaan helemaal niet.

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Er zit een heel dom wicht heel erg te trollen in dit topic. Beter kunnen we haar maar helemaal negeren en geen aandacht meer schenken.
Welk dom wicht?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zondag 2 september 2018 @ 22:34:19 #286
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181653071
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je jouw zekerheid tegenover hun zekerheid stelt, ontstaat er geen gesprek. En dat is prima, hoor, maar schiet het doel van een forum voorbij.
Kudos voor het feit dat jij het wel probeert, ik geef toe dat ik weinig geduld heb voor gendergekkies.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_181653102
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je jouw zekerheid tegenover hun zekerheid stelt, ontstaat er geen gesprek. En dat is prima, hoor, maar schiet het doel van een forum voorbij.
Deze user heeft een hele PoHi bestaand uit dit soort cognitief beperkt gedrag, gewoon lekker negeren of ridiculiseren zoals de rest van de trolletjes.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181653108
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:23 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Mensen die naar RTL Boulevard kijken hebben uiteindelijk ook een meetbare vrouwelijke hypothalamus.
Feit is: biologie telt. Je iets anders 'voelen' is alleen maar een modeverschijnsel :W
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:30 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Mwah, met gendergekkies maakt het niet zoveel uit op wat voor manier je reageert. Als je hun 'ik voel me xyzwkw" niet volgt dan vinden ze dat je 'dom' bent, en zullen ze een of ander obscuur 'onderzoek' vinden wat hun 'iedereen die zich xyzwkw voelt is echt' ondersteunt :')
Ja biologie telt, een stukje fysiek weefsel wat zorgt voor men zich mentaal als een vrouw voelt. Maarja dan gaat het wat verder dan X of Y en dan wordt het te moeilijk.

Opscuur onderzoek :')
  zondag 2 september 2018 @ 22:37:09 #289
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181653131
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:36 schreef wuuht het volgende:

[..]

[..]

Ja biologie telt, een stukje fysiek weefsel wat zorgt voor het zich mentaal als een vrouw voelen. Maarja dan gaat het wat verder dan X of Y en dan wordt het te moeilijk.

Opscuur onderzoek :')
Jammer dat biologie zo moeilijk voor je is, maar dat je gevoel prefereert :') Ik zal je wel negeren vanaf nu.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zondag 2 september 2018 @ 22:37:23 #290
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_181653139
quote:
8s.gif Op zondag 2 september 2018 22:11 schreef golfer het volgende:
Net als in 1985 zit ik weer met tranen te kijken naar dit fragment. :'(
Ik heb dit 5 jaar geleden aangeschaft en nog steeds niet gekeken. Moet er de sterkte nog voor vinden.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_181653181
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nu ja, ik heb dezelfde allergieën als MissGiraffe. Maar wat ik wel interessant vind is sekse als een sociaal construct. Daar ging het eerder ook over toen Perel het had over een veronderstelde eenvoudige seksualiteit van de man en een complexe van de vrouw. De sociale omgeving heeft bepaalde ideeën over wat het betekent om een man of een vrouw te zijn en daar dien je je dan maar naar te schikken. Ik kan me voorstellen dat dat voor veel mensen beklemmend voelt. (Recentelijk las ik bijv. dit interessante artikel over het vaker voorkomen van zelfmoord onder mannen, een gegeven dat door de auteur wordt verklaard vanuit die sociale verwachtingen.)
Ik ben het deels met jou en Perel eens, maar ben ervan overtuigd dat het sociale construct wat je noemt niet zomaar uit de lucht komt vallen. Bepaalde dynamieken die er tussen mannen en vrouwen bestaan en natuurlijk aanwezig zijn houden dit ook in stand.

Perel had het erover dat deze eeuw de eeuw gaat zijn waarin de man zich gaat emanciperen. Ik zie dat niet zo snel gebeuren, want dat betekent automatisch dat vrouwen moeten inleveren aan vrijheden en dat zie ik niet op vrijwillige basis gebeuren.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 2 september 2018 @ 22:40:29 #292
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181653232
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 22:37 schreef Martinello het volgende:

Ik heb dit 5 jaar geleden aangeschaft en nog steeds niet gekeken. Moet er de sterkte nog voor vinden.
Met voldoende voorraad zakdoeken bij de hand is het wel te doen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_181653306
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:38 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik ben het deels met jou en Perel eens, maar ben ervan overtuigd dat het sociale construct wat je noemt niet zomaar uit de lucht komt vallen. Bepaalde dynamieken die er tussen mannen en vrouwen bestaan en natuurlijk aanwezig zijn houden dit ook in stand.

Perel had het erover dat deze eeuw de eeuw gaat zijn waarin de man zich gaat emanciperen. Ik zie dat niet zo snel gebeuren, want dat betekent automatisch dat vrouwen moeten inleveren aan vrijheden en dat zie ik niet op vrijwillige basis gebeuren.
Ik was al iets eerder afgehaakt, maar hoe ziet ze dat precies voor zich?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181653394
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:38 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik ben het deels met jou en Perel eens, maar ben ervan overtuigd dat het sociale construct wat je noemt niet zomaar uit de lucht komt vallen. Bepaalde dynamieken die er tussen mannen en vrouwen bestaan en natuurlijk aanwezig zijn houden dit ook in stand.

Perel had het erover dat deze eeuw de eeuw gaat zijn waarin de man zich gaat emanciperen. Ik zie dat niet zo snel gebeuren, want dat betekent automatisch dat vrouwen moeten inleveren aan vrijheden en dat zie ik niet op vrijwillige basis gebeuren.
Ik zie het wel gebeuren, maar ik zie het dan ook niet als een zero-sum game. D.w.z., de emancipatie van de man gaat in mijn ogen niet ten koste van de vrouw. Emancipatie is misschien wel vooral een zich losmaken van sociaal-culturele verwachtingen. Niet doen wat van je verwacht wordt, maar wat je zelf wil. Werken mannen bijv. fulltime omdat ze dat willen of omdat het van ze wordt verwacht? Al is voor de hand liggende kritiek: is er een 'zelf willen' los van opvoeding, verwachtingen etc.?

Wat je eerste opmerking betreft: ook ik zie verschillen tussen mannen en vrouwen die ik toedicht aan biologie. Populariteit van gamen is er een van. Ik vind het zo frappant dat je al bij heel jonge kinderen zulke verschillen als vanzelf ziet ontstaan, los van wat ouders doen of zeggen. Aan de andere kant: de invloed van sociale omgeving is misschien te subtiel om merkbaar te zijn. De eerste vraag die we stellen als een kind wordt geboren is: Is het een jongen of een meisje? En vanaf dat moment beginnen we onze verwachtingen op dat kind te projecteren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181653439
Wat een slap excuus weer van overspel.
pi_181653453
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 22:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik was al iets eerder afgehaakt, maar hoe ziet ze dat precies voor zich?
Perel had het over dat de 20e eeuw de eeuw was waarin de vrouw zich emancipeerde, en dat de 21e eeuw meer om de man gaat draaien die zich aan gaat passen. Het was naar aanleiding van een fragment over een stel waarbij de vrouw een beetje lacherig/beschaamd toegaf dat ze een orgasme had gefaket en de man voelde zich gekwetst dat ze erover had gelogen.
Ik weet het niet meer exact, maar Perel had het er een beetje over dat mannen ook kwetsbaar zijn en dat een vrouw ook macht heeft wat betreft seks, omdat zij als enige kan weten of ze ervan genoten heeft en de man daar bevestiging in wil en haar moet geloven.

Hoe ze het precies voor zich ziet, weet ik niet. Ze ging er eigenlijk ook niet heel erg op door, maar vermoed dat ze denkt dat mannen zich meer als kwetsbaarder gaan ontwikkelen de komende decennia.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_181653471
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:49 schreef Deckard het volgende:
Wat een slap excuus weer van het overspel.
Ik ben altijd heel stellig geweest ten aanzien van ontrouw (dat ben je niet en als je het toch bent, dan ga je maar weg). Maar ik moet bekennen dat Perel me wel van positie heeft doen veranderen. Niet door wat ze hierover zegt in haar interviews en lezingen, hoor, maar door hoe ze dit onderwerp verkent in haar sessies.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 2 september 2018 @ 22:52:23 #298
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181653477
Een soort Tinder?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_181653479
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:50 schreef Aoibhin het volgende:

Hoe ze het precies voor zich ziet, weet ik niet. Ze ging er eigenlijk ook niet heel erg op door, maar vermoed dat ze denkt dat mannen zich meer als kwetsbaarder gaan ontwikkelen de komende decennia.
Ik hoop dat dat gebeurd. Naar mijn idee zorgt dat juist ook voor minder verkrachtingen.
  zondag 2 september 2018 @ 22:53:09 #300
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_181653490
Dat er langzaam verschuivingen plaatsvinden in de verhoudingen tussen mannen en vrouwen mag duidelijk zijn.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')