abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:18:25 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181469547
https://www.telegraaf.nl/(...)ittenden-aangehouden

quote:
50 kilo chocolade in auto, 3 inzittenden aangehouden
Weer een auto aangehouden met het zeer verslavende goedje chocolade
Dit zwarte goedje is al bij de eerste inname zeer verslavend

De markt waarde wordt geschat op ettelijke miljoenen euro , men zoekt nog naar de bron van de drugs
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:28:16 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181469760
Is chocola ook al illegaal tegenwoordig? We mogen ook steeds minder :(
#KICKOUTZP
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:31:25 #3
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_181469825
Idioot. Waarom zou je niet 50 kilo chocolade mogen hebben? Als je AH BASIC melkchocoladerepen koopt zou je 245 euro kwijt zijn. Kan me prima voorstellen dat een cateraar of iets zoveel chocola nodig heeft. Of misschien wouden ze een bad nemen in chocolade?

Punt is dat het erg raar is mensen te arresteren omdat ze wat chocola bij zich hebben.
pi_181469896
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:31 schreef borbit het volgende:
Idioot. Waarom zou je niet 50 kilo chocolade mogen hebben? Als je AH BASIC melkchocoladerepen koopt zou je 245 euro kwijt zijn. Kan me prima voorstellen dat een cateraar of iets zoveel chocola nodig heeft. Of misschien wouden ze een bad nemen in chocolade?

Punt is dat het erg raar is mensen te arresteren omdat ze wat chocola bij zich hebben.
heb je het artikel gelezen?
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:37:30 #5
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_181469989
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:34 schreef Adames het volgende:

[..]

heb je het artikel gelezen?
"Zo gaan ze een aantal supermarkten af om specifieke goederen te stelen die in hun land van herkomst schaars of erg duur zijn."

Waarom zou je speciaal naar ander land afreizen waar het gene wat je wil stelen goedkoop is :? Over het algemeen betaal je toch niet als je steelt?
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:40:30 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181470063
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:34 schreef Adames het volgende:

[..]

heb je het artikel gelezen?
waarom moet men zeggen waar die chocola vandan komt??

gewoon gekocht van iemand toch ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:45:32 #7
286575 Roces18
Chef de party
pi_181470181
Waren gewoon in de aanbieding meneer de agent.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:48:49 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181470267
Ik vind dit zelf ook wel een beetje raar.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181470306
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:31 schreef borbit het volgende:
Idioot. Waarom zou je niet 50 kilo chocolade mogen hebben? Als je AH BASIC melkchocoladerepen koopt zou je 245 euro kwijt zijn. Kan me prima voorstellen dat een cateraar of iets zoveel chocola nodig heeft. Of misschien wouden ze een bad nemen in chocolade?

Punt is dat het erg raar is mensen te arresteren omdat ze wat chocola bij zich hebben.
Mag best.. maar als er gevraagd wordt waar het vandaan komt, maar je kunt dit niet verklaren kan de politie dat best verdacht vinden. De herkomst zal dan wel diefstal zijn, gok ik zo.
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:03:38 #10
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_181470597
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:50 schreef Inbox het volgende:

[..]

Mag best.. maar als er gevraagd wordt waar het vandaan komt, maar je kunt dit niet verklaren kan de politie dat best verdacht vinden. De herkomst zal dan wel diefstal zijn, gok ik zo.
Waarom zou je voor alles wat je hebt moeten kunnen verklaren waar het vandaan komt? Ik reed gister nog met ruim 50 laptops het halve land door. Komen van verschillende scholen / bedrijven en gaan naar een goed doel.

Maar ik reed ze enkel. Waar ze precies vandaan kwamen weet ik niet, zitten ook geen bonnetjes bij. Dat zou dus niet mogen volgens jou. Want het zal dan wel diefstal zijn.
pi_181470863
Als we uit Zwitserland terugrijden hebben we meestal ook een kilo of wat aan boord
pi_181471275
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:03 schreef borbit het volgende:

[..]

Waarom zou je voor alles wat je hebt moeten kunnen verklaren waar het vandaan komt? Ik reed gister nog met ruim 50 laptops het halve land door. Komen van verschillende scholen / bedrijven en gaan naar een goed doel.

Duidelijke uitleg. Als jij dat aangeeft en de politie acht dat aannemelijk, zul je waarschijnlijk door mogen rijden als je verder geen antecedenten hebt en er verder geen reden is om aan te nemen dat het niet klopt.

Als jij er daarentegen uitziet als een junkie, rondrijdt op een industrieterrein 's nachts en niet kan verklaren waar die laptops vandaan komen en wat de bedoeling is of vragen niet beantwoord, vind ik he tniet vreemd dat de politie dat verdacht vind en graag nader onderzoek wilt doen.

Denk dat dit verband houdt met mobiele winkeldiefstallen en georganiseerde criminaliteit dus. Oost-Europees tuig dat een paar dagen naar West-Europa gaan om te jatten en dan weer teruggaan. En als jij dan rijdt met een auto met Oost-Europees kenteken en dit soort dingen worden aangetroffen.. nou ja, dan vind ik het niet meer dan logisch dat er verder onderzoek gedaan wordt dan als de herkomst onbekend is en er geen aannemelijk verklaring voor is.

quote:
Maar ik reed ze enkel. Waar ze precies vandaan kwamen weet ik niet, zitten ook geen bonnetjes bij. Dat zou dus niet mogen volgens jou. Want het zal dan wel diefstal zijn.
Maar je gaf net al aan dat ze van bedrijven en scholen zijn en voor een goed doel zijn. Best aannemelijk en je kan vast wel een adres geven waar je heenrijdt, of een telefoonnummer van de organisatie of van je werkgever die dat kan bevestigen. En iets zegt mij dat de personen dit niet konden of wilden zeggen van de chocola en zich van de domme hielden.

Nergens zeg ik dat jij niet met 50 laptopts mag rondrijden. Mag van mij, je gaat je gang maar. Maar als jij met die dingen rondrijdt terwijl je dr geen verklaring voor hebt, acht ik diefstal zeker niet uitgesloten. Terecht dat de politie in zulke gevallen nader onderzoek wilt doen, wetende dat laptops onder inbrekers bijv. gewilde objecten zijn.
  zondag 26 augustus 2018 @ 23:48:54 #13
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_181487245
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:35 schreef Inbox het volgende:
Als jij er daarentegen uitziet als een junkie, rondrijdt op een industrieterrein 's nachts en niet kan verklaren waar die laptops vandaan komen en wat de bedoeling is of vragen niet beantwoord, vind ik het niet vreemd dat de politie dat verdacht vind en graag nader onderzoek wilt doen.
Ik zie er uit als een junkie. En ben halverwege een nachtje blijven pitten bij een vriend die in een busje op een half verlaten industrieterrein woont. Tijdens het drinken was ik net een lijntje aan het leggen toen de kit op kwam dagen. Gelukkig konden we ze wijs maken dat we het busje net gekocht hadden en
pi_181487284
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2018 23:48 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik zie er uit als een junkie. En ben halverwege een nachtje blijven pitten bij een vriend die in een busje op een half verlaten industrieterrein woont. Tijdens het drinken was ik net een lijntje aan het leggen toen de kit op kwam dagen. Gelukkig konden we ze wijs maken dat we het busje net gekocht hadden en
Spannend verhaal. Ik zou blijven schrijven, je verhalen bundelen en een boek uitbrengen.
  zondag 26 augustus 2018 @ 23:52:32 #15
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_181487304
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 23:51 schreef Inbox het volgende:

[..]

Spannend verhaal. Ik zou blijven schrijven, je verhalen bundelen en een boek uitbrengen.
Punt is dat mijn uiterlijk niet betekend dat ik verantwoording zou moeten afleggen over de grote van mijn chocolade voorraad.
pi_181487426
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2018 23:52 schreef borbit het volgende:

[..]

Punt is dat mijn uiterlijk niet betekend dat ik verantwoording zou moeten afleggen over de grote van mijn chocolade voorraad.
Dat snap ik.

Maar maakt verder ook niet uit in dit verhaal. Er was sprake van toestemming om de auto te doorzoeken en de auto zal met reden staande gehouden zijn.

Als daar dingen uit volgen die vraagtekens of verdenkingen oproepen, mag de politie tot aanhouding over gaan voor nader onderzoek. Ik denk dat de gegevens even zijn nagetrokken en dat deze personen wel bekend waren in de politiesystemen waardoor het een optelsommetje werd. Dus ik gok op grensoverschrijdende criminaliteit en dan is de link naar winkeldiefstal snel gelegd als er geen verklaring kan worden gegeven waar het vandaan komt.

Punt is gewoon dat er spullen zijn aangetroffen waarvan er kennelijk verdenking is dat dit van diefstal afkomstig zou kunnen zijn. Prima reden om iemand aan te houden voor nader onderzoek.
pi_181487514
Is het misschien niet iets zoals wat er toen met Aziaten en die bussen babyvoeding gebeurde? Ze kopen het in NL op en verkopen het in het buitenland belachelijk duur door. Wij mochten toen ik jaren terug caissière was nooit meer dan 2 bussen geven en als ze een uur later terugkwamen hadden ze pech.
pi_181487671
Waarom zou je überhaupt moeten uitleggen waar jouw spullen vandaan komen? Dit slaat werkelijk nergens op. Lijkt wel een beetje op nazi Duitsland praktijken,'' papiere bitte ''

Als er geen melding is van gestolen chocola, en er geen verdachte is waarom zou je zomaar dan aannemen dat dit gestolen chocola is? Welk bewijs heeft de politie überhaupt dat het gestolen is? Compleet omgedraaide wereld waarin jij moet verantwoorden dat jij onschuldig bent ipv dat de politie moet bewijzen dat jij schuldig bent. En ga me geen onzin vertellen van als je onschuldig bent dan kan je het wel bewijzen bullshit. Nee dit gaat om principes, hier in Nederland lijken we het leuk te vinden om medemensen te naaien.

Dit gebeurd gelukkig in Amerika niet waar je veel meer persoonlijke vrijheden hebt en niet zomaar gestopt kan worden door de politie.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2018 00:17:23 ]
pi_181487765
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 00:13 schreef vigen98 het volgende:
Waarom zou je überhaupt moeten uitleggen waar jouw spullen vandaan komen? Dit slaat werkelijk nergens op. Lijkt wel een beetje op nazi Duitsland praktijken,'' papiere bitte ''

Als er geen melding is van gestolen chocola, en er geen verdachte is waarom zou je zomaar dan aannemen dat dit gestolen chocola is? Welk bewijs heeft de politie überhaupt dat het gestolen is? Compleet omgedraaide wereld waarin jij moet verantwoorden dat jij onschuldig bent ipv dat de politie moet bewijzen dat jij schuldig bent.

Dit gebeurt gelukkig in Amerika niet waar je veel meer persoonlijke vrijheden hebt en niet zomaar gestopt kan worden door de politie.
pi_181487808
quote:
Ja maar verschil is dat de agenten daar enorm gestraft worden als ze je civiele rechten schaden. Hier niet. Als een agent in Amerika je zomaar stopt zonder reden kan jij de staat aanklagen en dan win je sowieso.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2018 00:21:37 ]
pi_181487849
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:13 schreef vigen98 het volgende:
Waarom zou je überhaupt moeten uitleggen waar jouw spullen vandaan komen? Dit slaat werkelijk nergens op. Lijkt wel een beetje op nazi Duitsland praktijken,'' papiere bitte ''

Als er geen melding is van gestolen chocola, en er geen verdachte is waarom zou je zomaar dan aannemen dat dit gestolen chocola is? Welk bewijs heeft de politie überhaupt dat het gestolen is? Compleet omgedraaide wereld waarin jij moet verantwoorden dat jij onschuldig bent ipv dat de politie moet bewijzen dat jij schuldig bent. En ga me geen onzin vertellen van als je onschuldig bent dan kan je het wel bewijzen bullshit. Nee dit gaat om principes, hier in Nederland lijken we het leuk te vinden om medemensen te naaien.

Dit gebeurd gelukkig in Amerika niet waar je veel meer persoonlijke vrijheden hebt en niet zomaar gestopt kan worden door de politie.
Nu is het chocolade van misschein een euro per tablet. VOlgende keer zijn het stroomkabels die bij het spoor weggeknipt zijn. Ook maar laten gaan, dan?

Feit is, dat de politie reden heeft gezien om deze personen aan te houden voor nader onderzoek. Vind ik helemaal prima, want ik ben niet zo'n liefhebber van heling, inbraken, winkeldiefstal en dat soort vormen van criminaliteit. En daar heeft het alle schijn van dat dat het geval is, dus fijn dat de politie dit verder uit wil zoeken.

Niet bij elke vorm van criminaliteit is er sprake van een betrapping op heterdaad. Die in justitiele bronnen bekende inbreker die in zn busje op het verder verlaten industrieterrein met inbrekersgereedschappen en spullen waar ie geen verklaring voor heeft waar dat vandaan komt, kan ergens ingebroken hebben waar de bewoners niet eens weten dat er ingebroken is omdat ze bijv. op vakantie zijn. Zeg je dan ook: maar er is helemaal geen inbraakmelding geweest vannacht, dus laat maar lopen?
pi_181487891
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 00:21 schreef vigen98 het volgende:
Ja maar verschil is dat de agenten daar enorm gestraft worden als ze je civiele rechten schaden. Hier niet. Als een agent in Amerika je zomaar stopt zonder reden kan jij de staat aanklagen en dan win je sowieso.
Jij kijkt in ieder geval genoeg naar films en series.
pi_181487924
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:23 schreef Inbox het volgende:

[..]

Nu is het chocolade van misschein een euro per tablet. VOlgende keer zijn het stroomkabels die bij het spoor weggeknipt zijn. Ook maar laten gaan, dan?

Feit is, dat de politie reden heeft gezien om deze personen aan te houden voor nader onderzoek. Vind ik helemaal prima, want ik ben niet zo'n liefhebber van heling, inbraken, winkeldiefstal en dat soort vormen van criminaliteit. En daar heeft het alle schijn van dat dat het geval is, dus fijn dat de politie dit verder uit wil zoeken.

Niet bij elke vorm van criminaliteit is er sprake van een betrapping op heterdaad. Die in justitiele bronnen bekende inbreker met inbrekersgereedschappen en spullen waar ie geen verklaring voor heeft, kan ergens ingebroken hebben waar de bewoners niet eens weten dat er ingebroken is omdat ze bijv. op vakantie zijn. Zeg je dan ook: maar er is helemaal geen inbraakmelding geweest vannacht, dus laat maar lopen?
Kan je bewijzen dat die persoon die stroomkabels heeft meegenomen? Zo ja, be my guest, maar laten we bij de feiten blijven. Politie arresteert mensen omdat ze chocola hebben :')
pi_181487942
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 00:23 schreef Inbox het volgende:
Nu is het chocolade van misschein een euro per tablet. VOlgende keer zijn het stroomkabels die bij het spoor weggeknipt zijn.

Feit is, dat de politie reden heeft gezien om deze personen aan te houden voor nader onderzoek. Vind ik helemaal prima, want ik ben niet zo'n liefhebber van heling, inbraken, winkeldiefstal en dat soort vormen van criminaliteit. En daar heeft het alle schijn van dat dat het geval is, dus fijn dat de politie dit verder uit wil zoeken.
Sowieso; houdt de politie zich daadwerkelijk bezig met boeven vangen, is het voor sommigen nog niet goed.
pi_181487958
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:25 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Jij kijkt in ieder geval genoeg naar films en series.
Jij bent niet zo bekend met Amerika :D Zoek eens op 1st amemdment audits. Er zijn letterlijk rechtszaken geweest waarin iemand miljoenen dollars heeft gekregen omdat de politie zijn civiele rechten hebben gebroken.

pi_181487963
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:27 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Kan je bewijzen dat die persoon die stroomkabels heeft meegenomen? Zo ja, be my guest, maar laten we bij de feiten blijven. Politie arresteert mensen omdat ze chocola hebben :')
Nee, dus dat gaan ze onderzoeken. En daarvoor worden de mensen aangehouden voor verhoor en de spullen in beslag genomen. Dus dat is de reden van aanhouding en waarom ze staande gehouden zijn in eerste instantie weet ik niet. Kan zomaar een routinecontrole zijn. Vragen om een rijbewijs, nerveuze mensen aantreffen, Of een tas die snel weggestopt werd, enz.
pi_181487968
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 00:27 schreef vigen98 het volgende:
Kan je bewijzen dat die persoon die stroomkabels heeft meegenomen? Zo ja, be my guest, maar laten we bij de feiten blijven. Politie arresteert mensen omdat ze chocola hebben :')
Nee, omdat ze ervan verdacht worden gestolen chocolade bij zich te hebben.
pi_181487983
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:29 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Nee, omdat ze ervan verdacht worden gestolen chocolade bij zich te hebben.
Was er een melding van gestolen chocola? Was er een descriptie van de daders? Nee.
pi_181487996
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:27 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Sowieso; houdt de politie zich daadwerkelijk bezig met boeven vangen, is het voor sommigen nog niet goed.
Zo denk ik dus ook. Ze zullen deze chocolade echt niet zomaar in beslag hebben genomen.
En als de mensen niet kunnen verklaren hoe/wat/waar, is dat hun probleem op dat moment.
pi_181488012
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:30 schreef Inbox het volgende:

[..]

Zo denk ik dus ook. Ze zullen deze chocolade echt niet zomaar in beslag hebben genomen.
En als de mensen niet kunnen verklaren hoe/wat/waar, is dat hun probleem op dat moment.
Precies wat ik bedoel. Bewijzen dat je onschuldig bent ipv het omgekeerde.

Lijkt normaal te zijn voor Nederlanders...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2018 00:31:23 ]
pi_181488047
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 00:30 schreef vigen98 het volgende:
Was er een melding van gestolen chocola? Was er een descriptie van de daders? Nee.
Dat zijn dan ook geen vereisten voor verdenking.
pi_181488059
Dan ga je naar het buitenland op rooftocht en jat je alleen maar chocola. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181488086
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:30 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Was er een melding van gestolen chocola? Was er een descriptie van de daders? Nee.
Politie mag gewoon een auto aan de kant zetten voor bijv. rijbewijscontrole en dan kunnen ze weleens vreemde snuiters in een auto aantreffen die nerveus worden zonder verdere reden. Dat vraagt dan om nader onderzoek. Vandaar waarschijnlijk de vraag: mogen we in uw kofferbak kijken? Zoiets zal wel gebeurd zijn, gok ik. En dan tref je nog weleens wat aan bij boefjes.
pi_181488092
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:32 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook geen vereisten voor verdenking.
Hoe kan je iemand verdenken als er geen misdaad is gepleegd :')
pi_181488095
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 00:31 schreef vigen98 het volgende:
Precies wat ik bedoel. Bewijzen dat je onschuldig bent ipv het omgekeerde.

Lijkt normaal te zijn voor Nederlanders...
Nee hoor, enkel een aannemelijke verklaring (voor het bij je hebben van een ongebruikelijke hoeveelheid van een goed) is voldoende.
pi_181488113
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:35 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Nee hoor, enkel een aannemelijke verklaring (voor het bij je hebben van een ongebruikelijke hoeveelheid van een goed) is voldoende.
Je kan het mooi sugarcoatten. Het blijft gewoon dat jij je onschuld moet bewijzen. Dat is gewoon hoe het hier werkt. Jammer dat jij dat verdedigd.
pi_181488119
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:31 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Precies wat ik bedoel. Bewijzen dat je onschuldig bent ipv het omgekeerde.

Lijkt normaal te zijn voor Nederlanders...
Tja, voor sommige niet-Nederlanders is het normaal om andermans spulletjes te jatten midden in de nacht of al plunderend wat winkels te bezoeken om tassen vol te laden zonder de inhoud af te rekenen.
pi_181488130
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 00:35 schreef vigen98 het volgende:
Hoe kan je iemand verdenken als er geen misdaad is gepleegd :')
Als er geen melding van is gedaan, compleet met beschrijving van de dader(s) is er per definitie geen misdaad gepleegd ? :D
pi_181488139
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:35 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoe kan je iemand verdenken als er geen misdaad is gepleegd :')
Nerveus gedrag? MIsschien stond de auto geregistreerd als eerder betrokken bij inbraak/diefstallen/criminaliteit. Dat meldt het bericht allemaal niet, maar de politie kan dat zo zien door even het kenteken in te vullen in hun systeem.
pi_181488183
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je kan het mooi sugarcoatten. Het blijft gewoon dat jij je onschuld moet bewijzen. Dat is gewoon hoe het hier werkt. Jammer dat jij dat verdedigd.
Fantastisch toch? Zo komt jouw bij een inbraak gestolen goed terug, terwijl jij nog lekker op vakantie was. Omdat er iemand iets in bezit heeft, waar ie niet van kan aantonen hoe ie eraan komt en dat bij nader onderzoek gestolen blijkt te zijn.. Terwijl het echt heel makkelijk is om gewoon eerlijk te vertellen hoe ie eraan kwam.

Ik heb trouwens nog nooit 50kg chocolade in mn auto aangetroffen. Ook geen inbrekersgereedschap, kilo's drugs en ook al geen tienduizenden euro's :/

[ Bericht 3% gewijzigd door Inbox op 27-08-2018 01:28:45 ]
pi_181488228
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 00:36 schreef vigen98 het volgende:
Je kan het mooi sugarcoaten. Het blijft gewoon dat jij je onschuld moet bewijzen. Dat is gewoon hoe het hier werkt. Jammer dat jij dat verdedigt.
Jij hebt liever dat de sheriff je niets vraagt en je meteen arresteert wegens het voorhanden hebben van een ongebruikelijke (en dus in beginsel verdachte) hoeveelheid van een goed ?

Welke definitie hanteer jij trouwens van verdenking, daar ben ik wel benieuwd naar.
pi_181488256
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:36 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Als er geen melding van is gedaan, compleet met beschrijving van de dader(s) is er per definitie geen misdaad gepleegd ? :D
Euh ja? Hoe wil je anders weten of er een misdaad is gepleegd als niemand het rapporteert :') Zonder aangifte is er juridisch gezien ook niks te doen tegen de zogenaamde dieven.
pi_181488326
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je kan het mooi sugarcoatten. Het blijft gewoon dat jij je onschuld moet bewijzen. Dat is gewoon hoe het hier werkt. Jammer dat jij dat verdedigd.
Het is veeleer de politie tijd geven om te bewijzen dat er een misdrijf gepleegd is. Als dat niet lukt zullen ze mogen vertrekken met hun chocolade (vermoed ik), zelfs al kunnen ze niet zeggen waar het vandaan komt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181488384
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 00:44 schreef vigen98 het volgende:
Euh ja? Hoe wil je anders weten of er een misdaad is gepleegd als niemand het rapporteert :') Zonder aangifte is er juridisch gezien ook niks te doen tegen de zogenaamde dieven.
Nou, het aantreffen van gestolen goederen is wel een fikse aanwijzing dat er een misdrijf is gepleegd.
Er zijn immers meerdere wegen die naar rome leiden.
Nee hoor. Diefstal is geen klachtdelict.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2018 00:51:51 ]
pi_181488413
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:50 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Nou, het aantreffen van gestolen goederen is wel een fikse aanwijzing dat er een misdrijf is gepleegd.
Er zijn immers meerdere wegen die naar rome leiden.
Nee hoor. Diefstal is een delict wat prima ambtshalve vervolgd kan worden.
Hoe wil je het dan bewijzen dat het gestolen is als niemand aangifte doet? Als niemand zegt dat het gestolen is, kan het gestolen zijn? Misschien, maar is het juridisch mogelijk om ze te veroordelen voor iets waar niemand iets over zegt? Nee.
pi_181488595
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:44 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Euh ja? Hoe wil je anders weten of er een misdaad is gepleegd als niemand het rapporteert :') Zonder aangifte is er juridisch gezien ook niks te doen tegen de zogenaamde dieven.
De politie krijgt een melding van een verdachte situtatie van een melder en komt terplaatse om te kijken. Ziet twee mannen net wegrennen op de genoemde locatie met een plastic tas in dr handen waar een stereotoren in blijkt te zitten.

Mag de politie deze mensen van jou even staande houden om te vragen wat ze daar deden? Mogen deze de mannen aanhouden als ze geen aannemelijke verklaring kunnen geven voor het ook dat moment in bezit hebben van een steretoren? Is het vreemd of verdacht dat 2 mannen met een stereotoren in een plastic tas wegrennen?

Klein detail: er is nog geen aangifte gedaan door iemand in die straat van diefstal of inbraak.

Vervolgvraag: de bewoner is net thuis, hoort gerommel en ziet dat er ingebroken is. Ziet verder geen verdachten, maar hoort wel voetstappen en dat er mensen wegrennen. In dezelfde situatie als hierboven geschetst, mag de politie van jou de mannen staande houden en aanhouden?
Je antwoordt: ja, nu wel. Want er is een inbraak gepleegd gaat niet op. Immers, dr is nog geen aangifte gedaan van inbraak!
pi_181488619
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:52 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan bewijzen dat het gestolen is als niemand aangifte doet? Als niemand zegt dat het gestolen is, kan het gestolen zijn? Misschien, maar is het juridisch mogelijk om ze te veroordelen voor iets waar niemand iets over zegt? Nee.
Dan zullen de mensen dus weer mogen gaan. Met chocolade. Tenzij ze er afstand van hebben gedaan, wat ze in dit geval misschien wel gedaan zullen hebben, vermoed ik.
pi_181488626
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 01:02 schreef Inbox het volgende:

[..]

De politie krijgt een melding van een verdachte situtatie van een melder en komt terplaatse om te kijken. Ziet twee mannen net wegrennen op de genoemde locatie met een plastic tas in dr handen waar een stereotoren in blijkt te zitten.

Mag de politie deze mensen van jou even staande houden om te vragen wat ze daar deden? Mogen deze de mannen aanhouden als ze geen aannemelijke verklaring kunnen geven voor het ook dat moment in bezit hebben van een steretoren? Is het vreemd of verdacht dat 2 mannen met een stereotoren in een plastic tas wegrennen?

Klein detail: er is nog geen aangifte gedaan door iemand in die straat van diefstal of inbraak.

Vervolgvraag: de bewoner is net thuis, hoort gerommel en ziet dat er ingebroken is. Ziet verder geen verdachten, maar hoort wel voetstappen en dat er mensen wegrennen. In dezelfde situatie als hierboven geschetst, mag de politie van jou de mannen staande houden en aanhouden?
Je antwoordt: ja, nu wel. Want er is een inbraak gepleegd gaat niet op. Immers, dr is nog geen aangifte gedaan van inbraak!
Lekker vergelijkbaar :') Als je strawmans op gaat zetten ben ik wel klaar.
pi_181488659
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 01:03 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Lekker vergelijkbaar :') Als je strawmans op gaat zetten ben ik wel klaar.
Ho! Jij stelt dat aangifte of meldig noodzakelijk is! Dan moet je nu niet terugkrabbelen dus ik verwacht een antwoord van je.

[ Bericht 0% gewijzigd door Inbox op 27-08-2018 01:11:15 ]
pi_181490180
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je kan het mooi sugarcoatten. Het blijft gewoon dat jij je onschuld moet bewijzen. Dat is gewoon hoe het hier werkt. Jammer dat jij dat verdedigd.
Dus voortaan kun je nooit meer iemand verdenken van diefstal voordat er een aangifte is gedaan?
pi_181490225
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:04 schreef chaoticinternetnerd het volgende:
Is het misschien niet iets zoals wat er toen met Aziaten en die bussen babyvoeding gebeurde? Ze kopen het in NL op en verkopen het in het buitenland belachelijk duur door. Wij mochten toen ik jaren terug caissière was nooit meer dan 2 bussen geven en als ze een uur later terugkwamen hadden ze pech.
Die Aziaten betaalden er gewoon voor. En ze kochten het hier omdat er baby’s in eigen land waren doodgegaan van hun eigen slechte kwaliteit babyvoeding.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181490245
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:13 schreef vigen98 het volgende:
Waarom zou je überhaupt moeten uitleggen waar jouw spullen vandaan komen? Dit slaat werkelijk nergens op. Lijkt wel een beetje op nazi Duitsland praktijken,'' papiere bitte ''

Als er geen melding is van gestolen chocola, en er geen verdachte is waarom zou je zomaar dan aannemen dat dit gestolen chocola is? Welk bewijs heeft de politie überhaupt dat het gestolen is? Compleet omgedraaide wereld waarin jij moet verantwoorden dat jij onschuldig bent ipv dat de politie moet bewijzen dat jij schuldig bent. En ga me geen onzin vertellen van als je onschuldig bent dan kan je het wel bewijzen bullshit. Nee dit gaat om principes, hier in Nederland lijken we het leuk te vinden om medemensen te naaien.

Dit gebeurd gelukkig in Amerika niet waar je veel meer persoonlijke vrijheden hebt en niet zomaar gestopt kan worden door de politie.
Huh, waar staat dan in het artikel dat deze mannen schuldig zijn bevonden van diefstal door de politie?

Dat is natuurlijk altijd nog aan de rechter en het OM zal dan met bewijzen moeten komen dat deze mannen schuldig zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181490482
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 00:52 schreef vigen98 het volgende:
Hoe wil je het dan bewijzen dat het gestolen is als niemand aangifte doet? Als niemand zegt dat het gestolen is, kan het gestolen zijn? Misschien, maar is het juridisch mogelijk om ze te veroordelen voor iets waar niemand iets over zegt? Nee.
Doelpalen verzetten is niet netjes.
Het gaat immers om verdenking.

Wat mij weer brengt bij:
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 00:42 schreef Treinhomo het volgende:
(...)
Welke definitie hanteer jij trouwens van verdenking, daar ben ik wel benieuwd naar.
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:23:49 #54
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181490554
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:31 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Precies wat ik bedoel. Bewijzen dat je onschuldig bent ipv het omgekeerde.

Lijkt normaal te zijn voor Nederlanders...
Als er bij een controle blijkt dat jij enkele duizenden euro's aan papiergeld bij je hebt en geen goede verklaring kunt afleggen over de herkomst ervan, heb je ook een probleem.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_181490600
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:37 schreef borbit het volgende:

[..]

"Zo gaan ze een aantal supermarkten af om specifieke goederen te stelen die in hun land van herkomst schaars of erg duur zijn."

Waarom zou je speciaal naar ander land afreizen waar het gene wat je wil stelen goedkoop is :? Over het algemeen betaal je toch niet als je steelt?
je hebt moeite met de tekst begrijpen geloof ik.
In hun eigen land is iets duur/schaars en daarom gaan ze jatten in ander land.
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:49:11 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181490753
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 01:03 schreef vigen98 het volgende:

Lekker vergelijkbaar :') Als je strawmans op gaat zetten ben ik wel klaar.
Vlucht je nu? Wat verdacht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181490971
Een paar dagen geleden heb ik in een supermarkt in midden limburg een jong stel gezien,licht getint. Niet arabisch maar eerder roma achtig qua uiterlijk, gezien dat zeer grote hoeveelheden chocolade aan het inslaan was. In een koeltas..

Zouden ze dit zijn?
pi_181499822
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vlucht je nu? Wat verdacht.
Wat lafjes inderdaad.
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:07 schreef _The_General_ het volgende:
Een paar dagen geleden heb ik in een supermarkt in midden limburg een jong stel gezien,licht getint. Niet arabisch maar eerder roma achtig qua uiterlijk, gezien dat zeer grote hoeveelheden chocolade aan het inslaan was. In een koeltas..

Zouden ze dit zijn?
Roma.. goede kans. Die staan niet bepaald bekend om hun eerlijke manier van geld verdienen. Zou zomaar kunnen. En verklaart ook waarom ze niet konden of wilden vertellen waar die chocola vandaan kwam. De koeltas klopt ook: zie de foto bij het artikel: chocolade in Lidl-koeltassen. Locatie idem dito: Geleen, Limboland. Auto: buitenlands kenteken.

Zou zeggen, doe je melding eens bij de politie dit dit aangetroffen heeft met de link naar de winkel waar je het gezien hebt. Kunnen ze even navraag doen of daar inderdaad veel chocolade is verdwenen zonder dat ervoor afgerekend is.

Die rode Chateau chocoladerepen komen trouwens van de Aldi.

Zo'n koeltas, houdt die trouwens de detectiepoortjes tegen?

[ Bericht 6% gewijzigd door Inbox op 27-08-2018 16:55:52 ]
pi_181501256
Leuk verhaal, krijgen we nu ook een vervolg of niet?

Gr. Gr.
pi_181501315
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:56 schreef rareziekte het volgende:
Leuk verhaal, krijgen we nu ook een vervolg of niet?

Gr. Gr.
Vermoedelijk ermee weggekomen, net als met de overige diefstallen . Die paar uur of dagen vastzitten doet ze helemaal niets. Tuig is het. Komende dagen slaan ze elders weer dr slag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Inbox op 27-08-2018 18:11:59 ]
pi_181502115
Wat een domme discussies hier in dit k topic
pi_181502130
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 18:34 schreef kurk_droog het volgende:
Wat een domme discussies hier in dit k topic
Wat een geweldige motivatie geef je hiervoor.
pi_181540669
En ik maar denken dat ik een die hard chocola verslaafde was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')