abonnement Unibet Coolblue
pi_181377107
Ik heb even geen tijd om het op te zoeken. Maar kinderen die bijvoorbeeld met school ergens heen gaan, zitten vaak zonder stoeltjes in de auto.
pi_181378279
Ik denk vooral dat die regel er is omdat er in veel auto’s al geen 3 stoeltjes passen en als je met andermans kinderen op pad gaat dit niet altijd te regelen is met autostoeltjes. Wij hadden bij onze vorige auto bijvoorbeeld geen isofix dus ik kon niet even de stoeltjes van mijn zus gebruiken.

Als er een optie is om wel een stoel te regelen gaat daar natuurlijk altijd de voorkeur naar uit. Maar ik heb idd met mijn nichtje ophalen mijn zoon wel eens zonder autostoel moeten vervoeren.
♥ J & S
  woensdag 22 augustus 2018 @ 19:23:04 #28
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_181378377
Wij hebben een Toyota Premacy. Lekker ruim, 3 stoelen achterin, maar we hebben niet uitgeprobeerd of er ook 3 zitjes inpassen (onze kinderen zijn al wat groter). Ze hebben voldoende beenruimte, dat is nu belangrijker ;)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_181378626
Wij hebben een VW Touran. Daar passen 2 Maxi Cosi Rodi's naast elkaar en dan nog een Maxi Cosi Axiss.

En een Opel Astra station. Ook 2 x Maxi Cosi Rodi en een autostoel van ?? weet niet welk merk.

Vooral in de VW Touran veel beenruimte. Deze gaat ook altijd mee op vakantie.
pi_181380587
Twee kinderen hier van 11 maanden en 2,5. We hadden een Clio estate, maar die vonden we te krap voor onszelf als er een autostoel achter je zat. Daarbij paste de dubbele kinderwagen niet in de kofferbak.
Nu een Grand Scenic met 7 zitplaatsen _O_ daar past prima een stoel tussen de autostoelen die er nu in zitten. Of een volwassen mens.
En zoooooveel ruimte in de kofferbak. Heerlijk.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181380709
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:18 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Wij hebben ook 1 auto, als het achterin niet past gaat er 1 conform de eisen op de bijrijdersstoel. Ook niet wat je het liefste hebt maar wel volgens de wet voor zover ik dat heb kunnen beoordelen. Daarnaast verwacht ik dat we met 3 niet heel vaak op pad zullen gaan en zeker niet ver. We gaan het zien :)
Cmax is prima toch ! Hebben wij inderdaad ook naar gekeken. Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding 😁 ik denk inderdaad dat de keren dat je met zijn alle weg gaat niet zo vaak voor komen, maar fijn als alles past als het wel zo is. Bij ons wonen opa en oma om de hoek gelukkig 😋 maar op de bijrijderstoel kan ook makkelijk hè als je de airbag uitzet
Ik was hier...
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:47:32 #32
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181391729
Over een paar jaar zonder stoeltje vervoeren duurt nog langer dan je denkt.
Mijn 7jarige is bepaald niet klein. Net zo lang als een gemiddelde 9jarige en hij heeft nu net de 1.35m bereikt waarmee je zo in de gordel mag.
Wij hebben dat op vakantie een keer gedaan omdat opa en oma een uur meereden en het met stoel voor hen wel erg krap was. Ik heb O zijn arm over de gordel laten doen want die zat echt helemaal bij zijn nek. En dan heeft hij dus wel de juiste lengte.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_181391751
Mijn man wisselt regelmatig van auto. Maar meestal wel een wat grotere auto.
Toen we nog 2 kinderwagens hadden, meestal een station.
Ik zelf heb jaren lang een driedeurs Nissan Micra gereden. Dus ook toen ik nog een maxi Cosi in de auto moest zetten. Dat ging prima want ik ging er dan gewoon bij staan achterin. Nu kunnen ze zelf in en uitstappen en heb ik een vierdeurs Toyota Aygo.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:54:23 #34
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181391789
Oh ja wij rijden een Volkswagen station maar niet relevant want we hebben maar één kind. Wel aan te raden met ook maar eentje trouwens. Hele fietsen en kinderwagens achterin.
Wij hebben onze kinderwagen tot hij 4 was daarom altijd meegenomen op vakantie. Het paste toch :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_181391941
Hier een Seat Leon station (diesel) en een Seat Ibiza 5-deurs (benzine).
Degene die het verste weg moet, pakt de diesel.

In beide auto’s past de kinderwagen met reiswieg in de kofferbak. Dat was een vereiste voor ons.

Overigens maar twee kinderstoelen hier, de Maxi Cosi Pebble voor baby en de Maxi Cosi Axiss voor peuter. En we zijn compleet met twee kindjes.
pi_181392004
Twee kinderen en we rijden een O+ Honda Accord station O+ Fantastische auto. Zelf rijd ik een Jazz, maar dat gaat niet met z’n vieren + wagenbak + onderstel. Maar als ik alleen ben met de kinderen is hij prima.
pi_181392711
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:38 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Cmax is prima toch ! Hebben wij inderdaad ook naar gekeken. Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding 😁 ik denk inderdaad dat de keren dat je met zijn alle weg gaat niet zo vaak voor komen, maar fijn als alles past als het wel zo is. Bij ons wonen opa en oma om de hoek gelukkig 😋 maar op de bijrijderstoel kan ook makkelijk hè als je de airbag uitzet
Is zeker prima! En de airbag uit dat gaat dan ook op die wijze :) wij hebben ook naar de Touran en de Scenic gekeken. Verbruik gewicht en prijs gaf bij ons uiteindelijk de doorslag. Heb de auto uit Duitsland geïmporteerd voor mooie prijs. C-max is wat kleiner dan de andere 2 maar voldoet voor ons ruimschoots!
pi_181406001
Renault Twingo 😂😂
2 kinderen (12 en 9)

Voorheen een Chevrolet TransSport
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_181406119
Golf 6 en een BMW 316 touring(E46). We hebben 3 kinderen en het past in beide auto's, net aan. 2 stoeltjes en een maxicosi nemen meer ruimte dan je denkt...

We gebruiken gelukkig geen buggy dus dat scheelt behoorlijk.
pi_181406157
Deze, alleen soms onhandig dat de bank niet omgeklapt kan worden. Gaat net met bagage en buggy, nu komt er een 2e aan. Wanneer we met vakantie zouden gaan, moet er een dakkoffer komen.
Ook geen 38
pi_181406446
Ik heb een heerlijk koekblik O+ Mijn Citroën C1 (4 deurs) brengt me echt overal, zelfs naar Zuid-Frankrijk. Je hebt voorin nauwelijks ruimte met een autostoel achter je en de kofferbak zit helemaal vol als je er een buggy/kinderwagen (zonder wielen) in probeert te proppen, maar ik houd van mijn kleine autootje.
pi_181406477
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb een heerlijk koekblik O+ Mijn Citroën C1 (4 deurs) brengt me echt overal, zelfs naar Zuid-Frankrijk. Je hebt voorin nauwelijks ruimte met een autostoel achter je en de kofferbak zit helemaal vol als je er een buggy/kinderwagen (zonder wielen) in probeert te proppen, maar ik houd van mijn kleine autootje.
Vind dat altijd onveilig over komen die kleine koekblikken, zeker vol bepakt en met de kinderkoppies tegen de achterruit :S
Ook geen 38
pi_181406928
Een volvo amazon van 1958. Daar zitten nog geen gordels is, dus dan heb je ook niet al dat gedoe met die kinderzitjes. ^O^
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181407009
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:45 schreef Tenninetyfive het volgende:
[ afbeelding ]Deze, alleen soms onhandig dat de bank niet omgeklapt kan worden. Gaat net met bagage en buggy, nu komt er een 2e aan. Wanneer we met vakantie zouden gaan, moet er een dakkoffer komen.
Die hebben wij ook zelfs met die citroen c4 picasso er nog op.

Ligt wel aan of het zomer of winter vakantie is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_181407015
2 Range Rover sport
Audi RS3
Lamborghini Huracan

Die laatste kan alleen op de papa dag.
Foto's zwerven ergens rond hier.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2018 20:25:51 ]
  donderdag 23 augustus 2018 @ 20:26:15 #46
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181407051
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:24 schreef Blue_note het volgende:
2 Range Rover sport
Audi RS3
Lamborghini Huracan

Die laatste kan alleen op de papa dag.
Foto's zwerven ergens rond hier.
Goed verzonnen
#KICKOUTZP
pi_181407202
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die hebben wij ook zelfs met die citroen c4 picasso er nog op.

Ligt wel aan of het zomer of winter vakantie is.
Een dakkoffer heb ik zolang mogelijk proberen uit te stellen want ik hou van een aërodynamische auto, ging allemaal prima als gezin met 1 kind. 2 kinderen vereisen dan wel echt meer ruimte, dus dan moet die dakkoffer er wel komen.

Dach dat de C4 picasso sowieso al heel ruim was, echt een familie auto? Of valt dat dus alsnog tegen.
Ook geen 38
pi_181407477
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:26 schreef wollah het volgende:

[..]

Goed verzonnen
Zeker.
Wel jammer dat er forumleden hebben meegereden.

Maar ach. :Z we weten wie het zegt he.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2018 20:43:44 ]
pi_181407726
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:32 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

Een dakkoffer heb ik zolang mogelijk proberen uit te stellen want ik hou van een aërodynamische auto, ging allemaal prima als gezin met 1 kind. 2 kinderen vereisen dan wel echt meer ruimte, dus dan moet die dakkoffer er wel komen.

Dach dat de C4 picasso sowieso al heel ruim was, echt een familie auto? Of valt dat dus alsnog tegen.
Met 3 kinderen. Ja het gaat allemaal wel, maar wij rijden ook echt flinke stukken. Dus we hebben ook altijd een koelkast bij ons enzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_181408043
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Met 3 kinderen. Ja het gaat allemaal wel, maar wij rijden ook echt flinke stukken. Dus we hebben ook altijd een koelkast bij ons enzo.
Ok dat vraagt inderdaad dan net even meer!
Ook geen 38
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')