abonnement Unibet Coolblue
pi_181361626
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 19:20 schreef mstx het volgende:
Nee, dat is niet normaal. (Zeg ik als motorrijder)
Dit

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:36 schreef heyhallodaar het volgende:
Motorrijders menen vaak dat ze allerlei zaken mogen, maar in praktijk is alleen het tussen auto's doorrijden bij files gedoogd (geen recht). Let wel: alleen tussen strook 1 (linker) en strook 2. Dus niet tussen 2 en 3, of 4 en 5. En met een maximaal snelheidsverschil van 10 km/u. Tot dat de rij auto's weer rijd zonder nog een echt een file te zijn, dan moet je weer aansluiten.

Verder gelden de normale regels. Dus gewoon achteraan sluiten, ook bij het stoplicht. Dat veel het niet doen en vooraan gaan staan omdat als achterste staan met een motor niet fijn is, gezien de kans op kop-staartjes begrijp ik, maar het mag niet.
Nee.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 22:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waar staat dat dat verboden is?
Dit.
Wettelijk gezien is er geen verbod op het inhalen van voertuigen over dezelfde rijstrook. PUNT.
De gedragscode is geen wet.

Wettelijk gezien mag je op een snelweg waar 130km/u geldt, langzamere voertuigen met 130km/u inhalen over dezelfde rijdstrook.
Levert je waarschijnlijk wel een "artikel 5" (gevaarlijk gedragen) op als je gespot wordt.

Het niet stoppen voor de stopstreep: voor zover ik weet, zelfs rood licht flitspalen registreren dit als het goed is niet als "door rood rijden" aangezien er altijd 2 foto's gemaakt worden om te zien of wel of niet door rood gereden is of "te laat tot stilstand gekomen".

Even terzijde; in Frankrijk overigens redelijk normaal, ook al zal het daar vast ook niet op zo'n manier officieel toegestaan zijn. Dat merk je ook aan de weggebruikers daar, zelfs met dat soort snelheden wordt er ruimte gemaakt voor motorrijders. Daar wordt eigenlijk altijd ruimte gemaakt voor motorrijders, ook op provinciale wegen als er langzamer gereden wordt, of wat voor punt dan ook.
Daar hebben ze iets andere kijk op motorrijders en wordt er met rijlessen ook geleerd heb ik wel eens gelezen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:30 schreef paardendokter het volgende:
Vragen naar de bekende weg...
Maar nu we toch in dialoog zijn met de motorrijders:
waarom rijden jullie zo vaak met "loud pipes"... is iets van de laatste twee jaar vooral.
Ik woon niet al te ver weg van een snelweg. Auto's hoor ik niet maar wel loud piped bikes. Echt irritant, hoor soms één motor minutenlang, eerst aankomen en daarna aan de horizon verdwijnen
Waarom doen jullie dat ?
Dat is mooi, lekker lawaai maken en anderen tot last zijn ;)
En er is een groep die denkt dat "loud pipes saves lives"

Ik moet zeggen dat ik soms ook zonder "dB killer" rijdt, gewoon omdat ik het soms mooi vind. Maar na een tijdje vind ik zelf asociaal worden en gaat de dB killer er weer in, veelal rijd ik dan ook met een dB killer (ik heb er twee, eentje voor een echt goedgekeurd en dus stil geluid, die gebruik ik eigenlijk nooit, andere geeft een wat sportiever geluid, maar niet te asociaal).
Leuk dat geluid, maar op een gegeven moment overheerst het geluid van de rijwind toch. En ik rijd altijd met gehoorbescherming in.

En dat post ik allemaal met een geweldig oude username die de intentie zou kunnen wekken dat ik denk over Rossi rijkwaliteiten te beschikken

[ Bericht 1% gewijzigd door Corossi op 21-08-2018 23:50:11 ]
pi_181365130
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 19:18 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ben zelf geen motorrijder en ik ken ook helemaal niemand die motor rijdt, ik heb een vraag, dus stel ik hem maar hier.

Het gaat eigenlijk over gewoontes en dingen die oogluikend zijn toegestaan (zoals voordringen bij de stoplichten).

Vandaag zat ik dit bij een rotonde:

Er stonden drie auto's te wachten voor de haaietanden van een rotonde om voorrang te verlenen aan verkeer dat op de rotonde was.
Ik zie een motor aankomen en die gaat het fietspad en de stoep op en rijdt die auto's op het trottoir voorbij om rechts af te slaan, met een boel herrie.

Blijkbaar mag dit allemaal. Is dit normaal in de motor-society dat motorrijders dit doen?
Dit gedrag heeft niks te maken met de motor-society, dit is iemand die gewoon doet waar hij zin in heeft en hoopt er niet voor gepakt te worden.
dat hij toevallig motor rijdt is vind ik eerlijk gezegd weinig er aan toevoegen, er rijden ook genoeg figuren die hetzelfde denken rond in een auto.

daarnaast wordt "voordringen" bij een stoplicht niet "oogluikend" toegestaan, het is toegestaan.
en dat heeft niks met een file te maken, maar met inhalen op dezelfde rijstrook. (wat toegestaan is)
ook hier zijn er mensen die er een sport van maken om zo hard mogelijk er tussen door te knallen en mensen die het met verstand doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 23:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dan doe jij het blijkbaar netjes. Ik sta met mijn auto op de stopstreep om te voorkomen dat ik moet afremmen voor een motorfiets die voor mij gaat staan. Als ze naast me blijven bij het stoplicht heb ik geen enkel probleem met ze.

Irritanter vind ik bromfietsen. Die presteren het soms drie stoplichten achter elkaar om voor je te gaan staan. Als dan tussen de stoplichten max 40 rijden dan zit er steeds een complete file achter.

wat voor een EV heb je dan wel niet?
ik ben er nog geen 1 tegen gekomen die me bijhoudt bij een stoplicht.
ik probeer dan ook altijd zo snel mogelijk weg te zijn om de irritatie die jij schijnbaar vaak hebt te voorkomen. ook hoef ik niet per see voor de auto te staan. ik wil alleen dat ze me gezien hebben.

dan even in zijn algemeenheid:
ik vind het jammer dat zodra er een motorrijder iets doet wat niet mag, daar de hele "motor-society" op aangekeken wordt.
Er zijn hele groepen motorrijders waar ik niet mee geassocieerd zou willen worden.

Ik denk ook niet als ik een auto iets geks zie doen "wat denkt de auto-society hier van"
Het is gewoon een individu die iets geks doet.
soms zie je wel groepjes die gekke dingen uit halen, maar dat gebeurt in de auto en op de motor.
(de straatracer met tupperware auto's en de "ride out's" met hayabusa's met een verlengde achterbrug figuren...)

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn137 op 22-08-2018 08:59:44 ]
pi_181365185
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het me ook aantrek wat andere auto's allemaal flikken, vooral in woonwijken. Dat vind ik nog het ergste. Ik zie ook regelmatig auto's die in een 30 gebied zich gewoon niets aantrekken van de 30-borden. "Want dat is alleen maar gezeik" Tot ze een keer een kind aanrijden, Dan is er gejank.

Ik erger me ook aan bestuurders die ik in de spiegel zie drukken op mijn kofferbak in een 30 gebied terwijl ik gewoon 30 rijd. Ik weet dat veel auto- en motorrijders verkeersregels flauwekul vinden. Ik vind van niet, ze zijn er niet voor niets. Als er een 30-gebied is, is er vaak sprake van gezinnen met kinderen. Als kinderen spelen op het trottoir zijn ze totaal onberekenbaar. En zelfs dan is 30 nog te hard als ze plotseling op straat een bal achterna rennen.

Daar is het voor bedoeld, maar blijkbaar hebben veel bestuurders dat helemaal niet door.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181365204
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 08:44 schreef Sigaartje het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het me ook aantrek wat andere auto's allemaal flikken, vooral in woonwijken. Dat vind ik nog het ergste. Ik zie ook regelmatig auto's die in een 30 gebied zich gewoon niets aantrekken van de 30-borden. "Want dat is alleen maar gezeik" Tot ze een keer een kind aanrijden, Dan is er gejank.

Ik erger me ook aan bestuurders die ik in de spiegel zie drukken op mijn kofferbak in een 30 gebied terwijl ik gewoon 30 rijd. Ik weet dat veel auto- en motorrijders verkeersregels flauwekul vinden. Ik vind van niet, ze zijn er niet voor niets. Als er een 30-gebied is, is er vaak sprake van gezinnen met kinderen. Als kinderen spelen op het trottoir zijn ze totaal onberekenbaar. En zelfs dan is 30 nog te hard als ze plotseling op straat een bal achterna rennen.

Daar is het voor bedoeld, maar blijkbaar hebben veel bestuurders dat helemaal niet door.
dit *O* :Y _O_
pi_181365240
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 19:20 schreef mstx het volgende:
Nee, dat is niet normaal. (Zeg ik als motorrijder)
Eens.
pi_181365456
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 19:20 schreef mstx het volgende:
Nee, dat is niet normaal. (Zeg ik als motorrijder)
Nope inderdaad not done (ook niet gedoogd ;))
pi_181365786
Waarom ik dit eigenlijk vroeg is omdat ik helemaal niet bekend ben in de motorwereld.
Maar we hebben wel met motoren te maken in het verkeer.

Ik weet niet wat de ongeschreven wetten en afspraken zijn.
Als ik bijvoorbeeld zie dat een motor rijdt langs een rij auto's voor het rode stoplicht en zelf gaat staan VOOR de stopstreep, dan vind ik dat ronduit erg egoistisch.
[edit: ik heb het even opgezocht, het mag, dus ok. Maar wat is de functie van de stopstreep dan nog?]

Maar misschien mag dat, dan moet ik mijn mond houden.
Als een motor over een fietspad gaat om een rij wachtende auto's in te halen, dan is dat misschien ook een afspraak, dat weet ik niet, en mag dat misschien ook.

Zoals een collega het eens een keer treffend uitdrukte: Ik heb niet voor niets een motor. Anders ga ik wel met de auto.
Dat was heel kort en krachtig.

Misschien is het erg moeilijk voor een motorrijder om te stoppen en moeilijk doen met de voeten en zo en blijkbaar gaat het niet best met een motor om langzaam te rijden.
Dat kan ik begrijpen, maar zeg dat dan, denk ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sigaartje op 22-08-2018 09:54:05 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181366325
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:34 schreef Sigaartje het volgende:
Waarom ik dit eigenlijk vroeg is omdat ik helemaal niet bekend ben in de motorwereld.
Maar we hebben wel met motoren te maken in het verkeer.

Ik weet niet wat de ongeschreven wetten en afspraken zijn.
Als ik bijvoorbeeld zie dat een motor rijdt langs een rij auto's voor het rode stoplicht en zelf gaat staan VOOR de stopstreep, dan vind ik dat ronduit erg egoistisch.
[edit: ik heb het even opgezocht, het mag, dus ok. Maar wat is de functie van de stopstreep dan nog?]

ja ze ("we") mogen naar voren bij een stoplicht tussen de auto's door, officieel mogen we nog steeds niet voorbij de stopstreep. een flitskast gaat er echter geen foto van maken want de 2e markering wordt niet geactiveerd en een agent zal, mits het "netjes" gebeurt, er misschien iets van zeggen maar meestal geen groot punt van maken. het verstoort de veiligheid namelijk niet / nauwelijks. hij kan er wel een boete voor geven
quote:
Maar misschien mag dat, dan moet ik mijn mond houden.
Als een motor over een fietspad gaat om een rij wachtende auto's in te halen, dan is dat misschien ook een afspraak, dat weet ik niet, en mag dat misschien ook.
nee wij moeten nog steeds gewoon over de weg rijden, over een fiets suggestie strook mogen we dan weer wel (auto's ook)
quote:
Zoals een collega het eens een keer treffend uitdrukte: Ik heb niet voor niets een motor. Anders ga ik wel met de auto.
Dat was heel kort en krachtig.

Misschien is het erg moeilijk voor een motorrijder om te stoppen en moeilijk doen met de voeten en zo en blijkbaar gaat het niet best met een motor om langzaam te rijden.
Dat kan ik begrijpen, maar zeg dat dan, denk ik.
ik snap je collega, ik heb mijn motor daar ook deels voor, om wat gemakkelijker door het drukke verkeer heen te komen. ik probeer het wel netjes te doen.

wat betreft langzaam rijden, dat moet iedereen gewoon leren als je je rijbewijs wil krijgen.
https://www.cbr.nl/nl/rij(...)ertuigbeheersing.htm

quote:
Cluster 2

Langzame slalom
De verplichte oefening in het tweede cluster is de langzame slalom. Er geldt geen richtlijn voor de snelheid. Gezien de geringe tussenafstand ligt een stapvoets tempo voor de hand. Het gebruik van een slippende koppeling is bij deze oefening verplicht. Van belang is verder de combinatie van juiste bediening, langzaam rijden en het behouden van de balans. Dit alles doe je natuurlijk zonder de pylonen aan te raken!
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:08:59 #34
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181366415
Motorrijders :') Denken dat ze alles mogen. En zodra je niet anticipeert dat ze met 50km/h verschil tripleren dan ben jij opeens een gevaarlijke onoplettende bestuurder omdat je niet elke 3 seconde spiegelt of er niet zo'n dwaas aan komt rijden.

Kijk als je als motorrijder bij stilstaand verkeerd, stapvoets tussen de auto's doorrijdt. Dat wordt gedoogd. Maar je hebt van die mongolen die gelijk overal tussendoor jakkeren als de snelheid van het verkeerd ook maar een fractie verlaagd.

Lekker expres zo veel mogelijk bij de middenlijn staan zodat ze lekker lastig erlangs kunnen. Dan moeten ze wel voorzichtig rijden.
Man of Steal.
pi_181366845
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:04 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ja ze ("we") mogen naar voren bij een stoplicht tussen de auto's door, officieel mogen we nog steeds niet voorbij de stopstreep. een flitskast gaat er echter geen foto van maken want de 2e markering wordt niet geactiveerd en een agent zal, mits het "netjes" gebeurt, er misschien iets van zeggen maar meestal geen groot punt van maken. het verstoort de veiligheid namelijk niet / nauwelijks. hij kan er wel een boete voor geven

[..]

nee wij moeten nog steeds gewoon over de weg rijden, over een fiets suggestie strook mogen we dan weer wel (auto's ook)

[..]

ik snap je collega, ik heb mijn motor daar ook deels voor, om wat gemakkelijker door het drukke verkeer heen te komen. ik probeer het wel netjes te doen.

wat betreft langzaam rijden, dat moet iedereen gewoon leren als je je rijbewijs wil krijgen.
https://www.cbr.nl/nl/rij(...)ertuigbeheersing.htm

[..]

In dit geval was het een gescheiden fietspad, Niet met een stippellijn, maar met een groenstrook ertussen. Bij de rotonde is het een betonnen strip die de auto's van de fietsers scheiden.
Dat is gedaan omdat daar altijd veel ongelukken gebeurden tussen auto's en fietsers.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181367067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:08 schreef SuperNeger het volgende:
Motorrijders :') Denken dat ze alles mogen. En zodra je niet anticipeert dat ze met 50km/h verschil tripleren dan ben jij opeens een gevaarlijke onoplettende bestuurder omdat je niet elke 3 seconde spiegelt of er niet zo'n dwaas aan komt rijden.

Kijk als je als motorrijder bij stilstaand verkeerd, stapvoets tussen de auto's doorrijdt. Dat wordt gedoogd. Maar je hebt van die mongolen die gelijk overal tussendoor jakkeren als de snelheid van het verkeerd ook maar een fractie verlaagd.

Lekker expres zo veel mogelijk bij de middenlijn staan zodat ze lekker lastig erlangs kunnen. Dan moeten ze wel voorzichtig rijden.
Lekker generaliserend...
Daarnaast is het tussen de file door rijden niet gedoogd maar gewoon toegestaan, er is geen wet die het inhalen op dezelfde rijstrook (want daar hebben we het dan over) verbied.

En als er mensen zich als een mongool gaan gedragen door met een te hoog snelheids verschil er tussendoor te gaan krijgen ze artikel 5 aan de broek, als ze gepakt worden.

Daarnaast hoop ik dat je snapt dat de motoren liefst niet achteraan een beginnende file staan, aangezien “jullie” automobilisten meer met de mobiel bezig zijn dan met rijden

(Sorry voor de generalisering, maar dat is het beeld dat “wij” (ik dus) heb van veel autorijders)
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:55:46 #37
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_181367530
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 23:11 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dank voor je link, maar daar staat toch echt dat ze niet voorbij de stopstreep mogen.
Dat er niet op bekeurd wordt is wat anders.

9 van de 10 keer ben ik eerder weg dan de motorfiets. Daarom heb ik er de pest aan als ie VOOR me staat. Als hij nou rechtsvoor staat dan kan ik er gewoon langs. Een van de voordelen van een EV is dat je binnen de kortste tijd op de 50 zit.

Verder maak ik me er niet druk om hoor. Meestal maken de motorrijders zich druk als ik ze inhaal terwijl ze net wegrijden. Dan kijken ze mij boos aan. Blijkbaar kunnen ze zichzelf wel langs een rij auto's wurmen maar als ik me langs hun heen wurm zijn zo op hun teentjes getrapt.
Om OT te beginnen, niet normaal (als motorrijder zijnde vind ik het zeer aso.)

Om even inhoudelijk in te gaan op Speekselklier,

Ik begrijp goed dat je met een EV sneller weg ben dan de gemiddelde auto. Wel is het zo dat een motorrijder als ie wil, nog voordat jij 10kmph rijd al 50 kan rijden.

Opzich als jij een halve blik krijg van de motorrijder, dan heeft dat er mee te maken dat de motorrijder zich beseft dat jij als automobilist geen rekening houd met de motorrijder. Deze is namelijk kwetsbaar, heeft geen blik, geen airbags, en geen gordel.

Punt is een beetje, we rijden naar voren om juist een kop-staart voor te zijn. Als wij achter aan sluiten, een automobilist let niet op en klapt met 40 kmph achterop.. wie denk je dat de meeste pijn heeft? Persoon met de auto heeft misschien de schrik erin en een gebroken sleutelbeentje.. maar die met de motor?

Ik denk dat je misschien zelf eens op de motor moet stappen. Dan besef je misschien hoe kwetsbaar je als motorrijder bent, en dan snap je ook waarom we soms ‘voordringen’ bij het stoplicht. Dan snap je vervolgens ook dat het niet tof is om te ‘proberen’ om de motorrijders in te halen, en dan snap je ook dat je echt niet sneller als een motor gaat zijn.

Zelfs jou EV legt het wss af tegen mn 80cc Puch sprintertje, die zit eerder op de 50 dan jou EV.
Tadumtiedum.
  Moderator woensdag 22 augustus 2018 @ 11:21:39 #38
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_181368018
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 23:41 schreef Corossi het volgende:
Ik moet zeggen dat ik soms ook zonder "dB killer" rijdt, gewoon omdat ik het soms mooi vind. Maar na een tijdje vind ik zelf asociaal worden en gaat de dB killer er weer in, veelal rijd ik dan ook met een dB killer (ik heb er twee, eentje voor een echt goedgekeurd en dus stil geluid, die gebruik ik eigenlijk nooit, andere geeft een wat sportiever geluid, maar niet te asociaal).
Leuk dat geluid, maar op een gegeven moment overheerst het geluid van de rijwind toch. En ik rijd altijd met gehoorbescherming in.
Kun je niet gewoon altijd de dB killer die goedgekeurd is gebruiken en doorschakelen in plaats van keihard op te trekken?

Een sportief geluid is misschien leuk als je op zo'n motor zit, maar ik woon langs een doorgaande weg naast een stoplicht. Elke keer die herrie van optrekkende motoren (en opgevoerde Golfjes) is echt super irritant, zeker omdat er meerdere keren per uur iemand denkt 'sportief' te moeten zijn en ik weer praktisch van de bank af tril (van overig verkeer inclusief vrachtverkeer heb ik amper last)
pi_181368249
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 23:41 schreef Corossi het volgende:

Wettelijk gezien is er geen verbod op het inhalen van voertuigen over dezelfde rijstrook. PUNT.
De gedragscode is geen wet.

Wettelijk gezien mag je op een snelweg waar 130km/u geldt, langzamere voertuigen met 130km/u inhalen over dezelfde rijdstrook.
Levert je waarschijnlijk wel een "artikel 5" (gevaarlijk gedragen) op als je gespot wordt.
Als het wettelijk niet verboden is kun je er ook geen artikel 5 voor krijgen, lijkt mij. Volgens die beredenering zou je dan ook een artikel 5 kunnen krijgen voor het rijden door groen licht
Het is wat.......
  woensdag 22 augustus 2018 @ 11:47:11 #40
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_181368568
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:21 schreef noodgang het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon altijd de dB killer die goedgekeurd is gebruiken en doorschakelen in plaats van keihard op te trekken?

Een sportief geluid is misschien leuk als je op zo'n motor zit, maar ik woon langs een doorgaande weg naast een stoplicht. Elke keer die herrie van optrekkende motoren (en opgevoerde Golfjes) is echt super irritant, zeker omdat er meerdere keren per uur iemand denkt 'sportief' te moeten zijn en ik weer praktisch van de bank af tril (van overig verkeer inclusief vrachtverkeer heb ik amper last)
Dus omdat jij naast een doorgaande weg ben gaan wonen moet iedereen en alles zich maar aanpassen aan jou wil? Word wat dan in Nederland.

Als hij een DB killer heeft die gewoon TUV approved is en dat geeft voor jou herrie, kan je hem niets maken want TUV (en TUV staat vrijwel gelijk aan een CE voertuigtechnisch gezien.)

Jij hebt ook nooit de muziek te hard staan zeker?
Tadumtiedum.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 11:48:22 #41
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_181368604
Overigens, ik heb geen bijzondere uitlaat op mijn motor, gewoon een origineeltje, maar als ik m de toeren in jank maakt het ook herrie.
Tadumtiedum.
pi_181369047
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:21 schreef noodgang het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon altijd de dB killer die goedgekeurd is gebruiken en doorschakelen in plaats van keihard op te trekken?

Een sportief geluid is misschien leuk als je op zo'n motor zit, maar ik woon langs een doorgaande weg naast een stoplicht. Elke keer die herrie van optrekkende motoren (en opgevoerde Golfjes) is echt super irritant, zeker omdat er meerdere keren per uur iemand denkt 'sportief' te moeten zijn en ik weer praktisch van de bank af tril (van overig verkeer inclusief vrachtverkeer heb ik amper last)
Heb je ooit eens geprobeerd een dag lang oprecht op te letten en eens te zien hoeveel motoren je totaal ziet, en hoeveel er een godnondejutyfusherrie maken? Mijn ouders horen me niet eens altijd aan komen rijden als ze me verwachten, dus het lijkt me stug dat jij last hebt van motorrijders zoals ik. Maar mensen horen herrie, kijken om, zien een motor, en denken "die meuk weer". Terwijl er net ook een stuk of vijf voorbij kwamen die ze in hun hoofd misschien klassificeerden als brommer, zonder te kijken.

De asocialen rijden golfjes en motor, maar niet iedereen op een motor (of in een golfje) is asociaal. Ik heb net zoveel last als jij van de idioten die een dikke open herriepijp onder hun Harley hangen, of die met hun gepimpte vierwieler donuts draaien op de parkeerplaats onder mijn raam.
Your opinion of me is none of my business.
  Moderator woensdag 22 augustus 2018 @ 12:06:30 #43
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_181369072
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:47 schreef Djurres het volgende:

[..]

Dus omdat jij naast een doorgaande weg ben gaan wonen moet iedereen en alles zich maar aanpassen aan jou wil? Word wat dan in Nederland.

Als hij een DB killer heeft die gewoon TUV approved is en dat geeft voor jou herrie, kan je hem niets maken want TUV (en TUV staat vrijwel gelijk aan een CE voertuigtechnisch gezien.)

Jij hebt ook nooit de muziek te hard staan zeker?
Nee hoor, ik geef alleen aan dat het best asociaal is om onnodige buitenproportioneel herrie te maken. In dit geval ook praktisch in een druk stadscentrum, waar dus veel mensen wonen en er dus ook veel mensen last van hebben.
Zoals ik al aangeef heb ik van het normale verkeer geen overlast (soms wel last, maar dat hoort erbij).

quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 12:05 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Heb je ooit eens geprobeerd een dag lang oprecht op te letten en eens te zien hoeveel motoren je totaal ziet, en hoeveel er een godnondejutyfusherrie maken? Mijn ouders horen me niet eens altijd aan komen rijden als ze me verwachten, dus het lijkt me stug dat jij last hebt van motorrijders zoals ik. Maar mensen horen herrie, kijken om, zien een motor, en denken "die meuk weer". Terwijl er net ook een stuk of vijf voorbij kwamen die ze in hun hoofd misschien klassificeerden als brommer, zonder te kijken.

De asocialen rijden golfjes en motor, maar niet iedereen op een motor (of in een golfje) is asociaal. Ik heb net zoveel last als jij van de idioten die een dikke open herriepijp onder hun Harley hangen, of die met hun gepimpte vierwieler donuts draaien op de parkeerplaats onder mijn raam.
Ik heb helemaal niks tegen motorrijders hoor :) Alleen van degene zoals je zelf al aangeeft met de herriepijp eronder geschroefd
  woensdag 22 augustus 2018 @ 14:31:51 #44
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_181372410
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 12:06 schreef noodgang het volgende:

[..]

Nee hoor, ik geef alleen aan dat het best asociaal is om onnodige buitenproportioneel herrie te maken. In dit geval ook praktisch in een druk stadscentrum, waar dus veel mensen wonen en er dus ook veel mensen last van hebben.
Zoals ik al aangeef heb ik van het normale verkeer geen overlast (soms wel last, maar dat hoort erbij).

[..]

Ik heb helemaal niks tegen motorrijders hoor :) Alleen van degene zoals je zelf al aangeeft met de herriepijp eronder geschroefd
Ik weet zeker dat ik daar ook onder val. Supersport fiets, maar gewoon originele demper. Sowieso dat jij klaag over mijn (tevens gewoon originele) herrie.

Niet alle motoren rijden met open pijpen.
Tadumtiedum.
pi_181373411
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:32 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Als het wettelijk niet verboden is kun je er ook geen artikel 5 voor krijgen, lijkt mij. Volgens die beredenering zou je dan ook een artikel 5 kunnen krijgen voor het rijden door groen licht
Artikel 5 is juist voor gedragingen die niet in de wet zijn omschreven.
Er staat bijvoorbeeld nergens in de wet dat een boer geen afval mag verbranden aan de kant van de weg zodat de rook het zicht van verkeersdeelnemers beperkt.
Niet in de wet beschreven, wel gevaarlijk.
En dát is dus een artikel 5 waard.
Lees de tekst van artikel 5 WvW 1994 maar eens en dan snap je het denk ik wel.
pi_181373992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Artikel 5 is juist voor gedragingen die niet in de wet zijn omschreven.
Er staat bijvoorbeeld nergens in de wet dat een boer geen afval mag verbranden aan de kant van de weg zodat de rook het zicht van verkeersdeelnemers beperkt.
Niet in de wet beschreven, wel gevaarlijk.
En dát is dus een artikel 5 waard.
Lees de tekst van artikel 5 WvW 1994 maar eens en dan snap je het denk ik wel.
alleen weet ik niet in hoeverre die wet het mogelijk maakt om de boer - die geen deelneemt aan het verkeer op het moment van afval vebranden - het mogelijk maakt om hem aan te pakken. :+

aangezien artikel 5 van de wegenverkeerswet alleen over de gebruikers van de weg gaat
voor zo ver ik weet
pi_181374059
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:55 schreef Djurres het volgende:
Dan besef je misschien hoe kwetsbaar je als motorrijder bent, en dan snap je ook waarom we soms ‘voordringen’ bij het stoplicht. Dan snap je vervolgens ook dat het niet tof is om te ‘proberen’ om de motorrijders in te halen
Dit gaat mij ietsje te ver. Neiging naar macho.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181374322
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:45 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

alleen weet ik niet in hoeverre die wet het mogelijk maakt om de boer - die geen deelneemt aan het verkeer op het moment van afval vebranden - het mogelijk maakt om hem aan te pakken. :+

aangezien artikel 5 van de wegenverkeerswet alleen over de gebruikers van de weg gaat
voor zo ver ik weet
Als je nou had gelezen had je het geweten.

quote:
Artikel 5:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Een ieder, dus niet alleen verkeersdeelnemers.
pi_181374653
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als je nou had gelezen had je het geweten.

[..]

Een ieder, dus niet alleen verkeersdeelnemers.
dus de broer krijgt een boete,
crap dan had ik het verkeerd :{
pi_181374705
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:08 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

dus de broer krijgt een boete,
crap dan had ik het verkeerd :{
Een boete zou kunnen inderdaad.
Maar we gaan een tikkie offtopic, ging eigenlijk over motorrijders. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')