abonnement Unibet Coolblue
pi_181209121
https://nos.nl/artikel/22(...)ing-met-kruisje.html
quote:
Gisteren werd bekend dat in de Amerikaanse staat Pennsylvania zeker duizend kinderen zijn misbruikt door honderden priesters. Dit gebeurde decennialang, doordat de kerk gebruikmaakte van een geraffineerde doofpot. Vanuit de bovenste laag in de katholieke kerk werden priesters beschermd.

(...)

Op een andere plek werd een jong jongetje gedwongen naakt te poseren als Christus aan het kruis, terwijl priesters hem fotografeerden met een polaroidcamera. Priesters gaven de jongen en anderen gouden kettingen met een kruis. Door dat kenmerk wisten andere priesters ook dat het kind misbruikt kon worden.

(...)

Uit de correspondentie tussen bisschoppen, die nu met het onderzoek vrijkomt, blijkt dat de kerk wat er gebeurde bagatelliseerde. Verkrachting werd bijvoorbeeld geen verkrachting genoemd, maar 'ongepast contact' of 'stoeien'. "Zo konden de priesters ongestoord hun gang gaan. Zeventig jaar lang werd alles onder het tapijt geveegd", zegt Van der Horst.
Hele artikel is te lezen bij de bron.

OT:
Zo fucking ziek :r :r :r

Snap echt niet hoe ziek je in je hoofd moet zijn om dit te bagatalliseren en onder het tapijt te vegen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 18:32:51 ]
  woensdag 15 augustus 2018 @ 18:33:23 #2
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181209149
Wilde hier net een topic over openen.
Walgelijk.

Ben blij dat de VS zo ontzettend hard op begint te treden tegen kindermisbruik het laatste jaar.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 15 augustus 2018 @ 18:52:30 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181209583
Het blijft maar doorgaan.

Trouwens, iedereen die de film Spotlight (2015) nog niet gezien heeft zou ik die sterk aanraden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181210205
Religie en macht. Slechte combinatie. Altijd.
  Beste debater 2022 woensdag 15 augustus 2018 @ 19:18:35 #5
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181210336
Om misselijk van te worden... Gooi nu eens echt die bezem door de hele kerk.

Verder: kap met dat celibaat en dat hysterische gedoe omtrent wat volwassenen met elkaar in hun slaapkamer uitspoken. Allemaal achterhaalde non-onderwerpen, zeker als je nu dit weer leest.

Tijd voor een heel grote schoonmaak, Frans.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 15 augustus 2018 @ 20:22:06 #6
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_181212145
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Om misselijk van te worden... Gooi nu eens echt die bezem door de hele kerk.
Dit, ik heb dat onderzoek voor een deel door zitten lezen en is het misbruik al gewoon walgelijk, het verhullen van het misbruik op deze schaal, vooral door de hoge regionen, willens en wetens de priesters door laten gaan.... :r :r

Als de RK kerk nog enig aangezicht wil houden zouden ze vanuit hun zelf alle archieven door moeten graven, de daders bekend maken, excuses maken en echt open kaart hierover spelen.
Elke keer weer als er een RK misbruik schandaal omhoog komt denk je, "zie je wel..."
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_181212194
quote:
9s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:52 schreef Fir3fly het volgende:
Het blijft maar doorgaan.

Trouwens, iedereen die de film Spotlight (2015) nog niet gezien heeft zou ik die sterk aanraden.
quote:
Spotlight is een Amerikaans-Canadese film uit 2015 van regisseur Tom McCarthy. De film is gebaseerd op het onderzoek van The Boston Globe, dat in 2002 een grootschalig kindermisbruikschandaal binnen de Katholieke Kerk aan het licht bracht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 15 augustus 2018 @ 21:10:58 #8
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181213861
Waarom staan we toe dat kinderen vergiftigd worden met sprookjes met misbruik op de koop toe?
Verbied religie voor kinderen
pi_181213979
quote:
18s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:22 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Dit, ik heb dat onderzoek voor een deel door zitten lezen en is het misbruik al gewoon walgelijk, het verhullen van het misbruik op deze schaal, vooral door de hoge regionen, willens en wetens de priesters door laten gaan.... :r :r

Als de RK kerk nog enig aangezicht wil houden zouden ze vanuit hun zelf alle archieven door moeten graven, de daders bekend maken, excuses maken en echt open kaart hierover spelen.
Elke keer weer als er een RK misbruik schandaal omhoog komt denk je, "zie je wel..."
Tsja. De vorige Paus en zijn broer zaten vuistdiep in deze schandalen. Die te kakken zetten ligt heel erg gevoelig bij de Katholieken.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 21:18:45 #10
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181214116
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:10 schreef the-eye het volgende:
Waarom staan we toe dat kinderen vergiftigd worden met sprookjes met misbruik op de koop toe?
Verbied religie voor kinderen
Dit is deel van iets veel groters.
Hollywood, overheid.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181214138
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:14 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tsja. De vorige Paus en zijn broer zaten vuistdiep in deze schandalen. Die te kakken zetten ligt heel erg gevoelig bij de Katholieken.
Als de katholieke kerk iets nodig heeft is het wel het te kakken zetten van dit soort figuren. Hoeveel jaar is dit al wel niet aan het dooretteren en de kerk heeft nog niks gedaan waardoor een buitenstaander zou denken dat ze een serieus einde willen maken aan deze praktijken en de schuldigen willen straffen.
quote:
9s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:52 schreef Fir3fly het volgende:
Het blijft maar doorgaan.

Trouwens, iedereen die de film Spotlight (2015) nog niet gezien heeft zou ik die sterk aanraden.
Ik heb een avondbesteding. Hij staat zelfs op netflix.

[ Bericht 11% gewijzigd door sp3c op 15-08-2018 21:26:36 ]
pi_181214241
Walgelijk, meer kan ik er niet eens van maken. :N

दयालु सादर Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181214335
Viespeuken :r
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 15 augustus 2018 @ 21:25:05 #14
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181214351
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:24 schreef maryen65 het volgende:
Viespeuken :r
roken is wel echt vies ja :r
#KICKOUTZP
pi_181214414
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:25 schreef wollah het volgende:

[..]

roken is wel echt vies ja :r
Mensen die hier grappen :r
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181214501
Ik vraag me af waarom de kerk deze bewijslast zelf heeft gedocumenteerd in het geheime archief terwijl men het misbruik toch oogluikend toestaat. Bewijslast om mensen onder druk te zetten? Wordt dit te BNW of zie ik iets over het hoofd?
  woensdag 15 augustus 2018 @ 21:39:25 #17
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_181214868
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:29 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
Ik vraag me af waarom de kerk deze bewijslast zelf heeft gedocumenteerd in het geheime archief terwijl men het misbruik toch oogluikend toestaat. Bewijslast om mensen onder druk te zetten? Wordt dit te BNW of zie ik iets over het hoofd?
quote:
The main thing was not to help children, but to avoid "scandal." That is not our word, but theirs; it appears over and over again in the documents we recovered.
}:| :r

Over het geheim archief:
quote:
Abuse complaints were kept locked up in a "secret archive." That is not our word, but theirs; the church's Code of CanonLaw specifically requires the diocese to maintain such an archive.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_181215011
Makes sense.
pi_181215228
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:10 schreef the-eye het volgende:
Verbied religie voor kinderen
Net als vroeger in de Sovjet-Unie zeg maar?

De ene mensenrechtenschening met de andere mensenrechtenschending oplossen. :') man man man
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:16:33 #20
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181216032
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:50 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Net als vroeger in de Sovjet-Unie zeg maar?

De ene mensenrechtenschening met de andere mensenrechtenschending oplossen. :') man man man
Waar haal je de morele hoogmoed vandaan om het vol stoppen met leugens en verzinsels van een teer kinderbrein, wat een vergaand effect op het verder leven heeft, een mensenrecht te noemen?
Hoe durf je!

[ Bericht 1% gewijzigd door the-eye op 15-08-2018 22:21:40 ]
pi_181216187
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:16 schreef the-eye het volgende:

[..]

Waar haal je de morele hoogmoed vandaan om het vol stoppen met leugens en verzinsels van een teer kinderbrein, wat een vergaand effect op het verder leven heeft, een mensenrecht te noemen?
Ik weet niet waar jij de eerste delen van je zin vandaan hebt. Maar om het laatste deel te beantwoorden: uit de Universele Rechten van de Mens.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:22:11 #22
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181216219
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:21 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij de eerste delen van je zin vandaan hebt. Maar om het laatste deel te beantwoorden: uit de Universele Rechten van de Mens.
Noem me het gedeelte wat dit verdedigt
pi_181216287
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:22 schreef the-eye het volgende:

[..]

Noem me het gedeelte wat dit verdedigt
Artikel 18
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:26:47 #24
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181216339
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:24 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Artikel 18
Nee serieus , noem het me


bijzondere bescherming van kinderen BuPo,EcSoCu,ESH,AmV:

Rechten van kinderen in het kader van de mensenrechten



Het Verdrag inzake de Rechten van het Kind beschrijft de rechten die moeten worden gerealiseerd opdat kinderen hun volle potentieel zouden kunnen ontwikkelen – vrij van honger, behoeftigheid, verwaarlozing en misbruik. Het weerspiegelt een nieuwe visie op het kind. Kinderen zijn niet het eigendom van hun ouders en zijn evenmin hulpeloze objecten van liefdadigheid. Het zijn mensen met hun eigen rechten. Het Verdrag geeft een visie op het kind als individu en als lid van een gezin en gemeenschap, met rechten en verantwoordelijkheden die passen bij zijn of haar leeftijd en ontwikkelingsfase. Door de rechten van kinderen op deze manier te erkennen, richt het Verdrag zich sterk op het hele kind.
pi_181216392
Dat hoort bij de religie. Je bent geen echte Christen als je niet gepaald bent door een priester. Wisten jullie dat niet?
pi_181216399
Een grote hoerenbende die katholieke kerk.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181216434
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nee serieus , noem het me
Ik heb je een referentie gegeven. Dat jij geen kopie ter beschikking hebt van de Universele Rechten van de Mens en dat je ook nog te lui bent om de verklaring op te zoeken, zegt veel over hetgeen jij op hebt met de mensenrechten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181216464
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:28 schreef Jellereppe het volgende:
Dat hoort bij de religie. Je bent geen echte Christen als je niet gepaald bent door een priester. Wisten jullie dat niet?
Nee, dat wist ik niet. Vertel, waar kan ik dat in de Bijbel vinden?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181216489
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:26 schreef the-eye het volgende:
Het zijn mensen met hun eigen rechten.
Zoals het recht, als omschreven in Artikel 18. De overheid kan dat niet ontnemen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:32:37 #30
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181216496
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:30 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik heb je een referentie gegeven. Dat jij geen kopie ter beschikking hebt van de Universele Rechten van de Mens en dat je ook nog te lui bent om de verklaring op te zoeken, zegt veel over hetgeen jij op hebt met de mensenrechten.
Lul niet noem het me

bijzondere bescherming van kinderen BuPo,EcSoCu,ESH,AmV:

Rechten van kinderen in het kader van de mensenrechten

Het Verdrag inzake de Rechten van het Kind beschrijft de rechten die moeten worden gerealiseerd opdat kinderen hun volle potentieel zouden kunnen ontwikkelen – vrij van honger, behoeftigheid, verwaarlozing en misbruik. Het weerspiegelt een nieuwe visie op het kind. Kinderen zijn niet het eigendom van hun ouders en zijn evenmin hulpeloze objecten van liefdadigheid. Het zijn mensen met hun eigen rechten. Het Verdrag geeft een visie op het kind als individu en als lid van een gezin en gemeenschap, met rechten en verantwoordelijkheden die passen bij zijn of haar leeftijd en ontwikkelingsfase. Door de rechten van kinderen op deze manier te erkennen, richt het Verdrag zich sterk op het hele kind.


Er is niet dat daarin staat dat het vergiftigen van kinderen met leugens goedpraat.
Als je ze op volwassen leeftijd in religie wil onderwijzen kan je met je artikel 18 aan komen maar kinderen worden extra beschermd zoals ik je laat zien

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 15-08-2018 22:38:33 ]
pi_181216659
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:32 schreef the-eye het volgende:
Er is niet sat daarin staat dat het vergiftegen van kinderen met leugens goedpraat.
Als je ze op volwassen leeftijd in religie wil onderwijzen kan je met je artikel 48 aan komen maar kinderen worden extra beschermd zoals ik je laat zien
De deklaratie van 10 december 1948 als opgesteld op grond van de VN Resolutie 217 A (III), kent maar 30 artikelen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:41:37 #32
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181216747
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:37 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

De deklaratie van 10 december 1948 als opgesteld op grond van de VN Resolutie 217 A (III), kent maar 30 artikelen.
Je doet aan cherry picking
Mensenrechten omvatten iets meer dan dat:

Mensenrechten heten ook wel rechten van de mens of fundamentele rechten. Het zijn rechten die ieder mens toekomen en die geacht worden de grondslag te zijn voor alle rechten die door wet en gewoonte worden gesteld.

De kern van het vastgelegd internationaal recht van de mensenrechten wordt gevormd door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, de VN-verdragen (1966) en het Verdrag tegen marteling.


https://www.amnesty.nl/en(...)lijst-van-mensenrech


bijzondere bescherming van kinderen BuPo,EcSoCu,ESH,AmV:

Rechten van kinderen in het kader van de mensenrechten


Het Verdrag inzake de Rechten van het Kind beschrijft de rechten die moeten worden gerealiseerd opdat kinderen hun volle potentieel zouden kunnen ontwikkelen – vrij van honger, behoeftigheid, verwaarlozing en misbruik. Het weerspiegelt een nieuwe visie op het kind. Kinderen zijn niet het eigendom van hun ouders en zijn evenmin hulpeloze objecten van liefdadigheid. Het zijn mensen met hun eigen rechten. Het Verdrag geeft een visie op het kind als individu en als lid van een gezin en gemeenschap, met rechten en verantwoordelijkheden die passen bij zijn of haar leeftijd en ontwikkelingsfase. Door de rechten van kinderen op deze manier te erkennen, richt het Verdrag zich sterk op het hele kind.
pi_181216852
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:41 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je doet aan cherry picking
Nee, dat doe ik niet. Jij doet dat wel met de dikgedrukte passages in het fragment dat je zelf aanhaalt. Blijkbaar is het niet nodig om "Het zijn mensen met hun eigen rechten" dikgedrukt te markereren, om de aandacht af te leiden van het feit dat kinderen alle mensenrechten hebben, zoals bijvoorbeeld beschreven in Artikel 18.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:54:50 #34
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181217061
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:45 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet. Jij doet dat wel met de dikgedrukte passages in het fragment dat je zelf aanhaalt. Blijkbaar is het niet nodig om "Het zijn mensen met hun eigen rechten" dikgedrukt te markereren, om de aandacht af te leiden van het feit dat kinderen alle mensenrechten hebben, zoals bijvoorbeeld beschreven in Artikel 18.
Je durft het een recht van een kind te noemen om grootgebracht te worden met leugens?
Juist de extra toevoegingen die bepaalde groepen moeten beschermen laat zien dat jij artikel 18 interpreteert zoals het jou uitkomt. Het onderwijzen van godsdienst wordt door die extra toevoeging iets wat niet op kinderen van toepassing is. Een kind ontneem je de mogelijkheid z'n volle potentieel te bereiken door te leren dat de aarde 6000 jaar oud is en evolutiewetenschap nonsens
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:55:14 #35
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181217070
Religie verbieden is wat extreem en bovendien onzinnig. Een kind mag natuurlijk zelf bepalen of het religieus wil zijn. Al schat ik in dat maar weinigen dat doen.

Wel is het wat mij betreft een uitstekend idee om een minimumleeftijd in te stellen voor gebedshuizen en aanverwanten. Het is een volwassen hobby, net als neuken, drinken en roken bijvoorbeeld. Aantoonbaar potentieel schadelijk voor mensen die nog niet voldoende ontwikkeld zijn.

Daarnaast mag er, gelijk de integriteit van het menselijk lichaam, ook een integriteit van de menselijke geest komen zodat er een grondslag ontstaat op basis waarvan indoctrinatie strafbaar kan zijn.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:58:33 #36
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181217151
Overigens wel een gouden vondst van die gouden kettingen. :P
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:02:29 #37
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181217227
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:55 schreef Byzantynixschii het volgende:
Religie verbieden is wat extreem en bovendien onzinnig. Een kind mag natuurlijk zelf bepalen of het religieus wil zijn. Al schat ik in dat maar weinigen dat doen.

Wel is het wat mij betreft een uitstekend idee om een minimumleeftijd in te stellen voor gebedshuizen en aanverwanten. Het is een volwassen hobby, net als neuken, drinken en roken bijvoorbeeld. Aantoonbaar potentieel schadelijk voor mensen die nog niet voldoende ontwikkeld zijn.

Daarnaast mag er, gelijk de integriteit van het menselijk lichaam, ook een integriteit van de menselijke geest komen zodat er een grondslag ontstaat op basis waarvan indoctrinatie strafbaar kan zijn.
Het is een ziek iets om maar zo snel mogelijk een kind te brainwashen met het geloof van de ouders omdat men op de klompen aanvoelt dat als men met de sprookjes wacht tot het volwassene is de kans van slagen minimaal is. Het is gewoon indoctrinatie van de tere kinderziel. Ik zie het als mishandeling omdat een kind daar z'n leven lang last van zal blijven houden
pi_181217253
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:54 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je durft het een recht van een kind te noemen om grootgebracht te worden met leugens?
Waar heb je mij dat horen zeggen? En wie bepaalt er wat er leugens zijn of niet?
quote:
Juist de extra toevoegingen die bepaalde groepen moeten beschermen laat zien dat jij artikel 18 interpreteert zoals het jou uitkomt.
Nee, jij bent hier degene die dingen creatief interpeteert. Wet- en regelgeving is doorgaans zo opgesteld op een manier, die weinig ruimte overlaat voor persoonlijke interpetertaties.

quote:
Artikel 18

Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst;dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door de praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van de geboden en voorschriften.
Het vergt heel wat creatieve interpretatie om op grond van dit artikel te stellen dat een kind (dat deel uitmaakt van de verzameling mens, zoals hier aangeduid als "een ieder") niet het recht zou hebben op de vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst.

quote:
Het onderwijzen van godsdienst wordt door die extra toevoeging iets wat niet op kinderen van toepassing is.
:N
quote:
Een kind ontneem je de mogelijkheid z'n volle potentieel te bereiken door te leren dat de aarde 6000 jaar oud is en evolutiewetenschap nonsens
Wie ben jij om dat te bepalen? Waarom hebben zouden mensen(kinderen) meer recht hebben om in de evolutietheorie te geloven dan in een andere theorie (geloof)?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181217308
:r :r
pi_181217344
Even uit nieuwsgierigheid: zijn er hier op Fok! nog katholieken die daar ronduit voor durven uitkomen?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:08:32 #41
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181217361
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:02 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het is een ziek iets om maar zo snel mogelijk een kind te brainwashen met het geloof van de ouders omdat men op de klompen aanvoelt dat als men met de sprookjes wacht tot het volwassene is de kans van slagen minimaal is. Het is gewoon indoctrinatie van de tere kinderziel. Ik zie het als mishandeling omdat een kind daar z'n leven lang last van zal blijven houden
Ik ben het in grote lijnen met je eens. Ik zie religie ook het liefst helemaal verdwijnen. Ik vind het extreem achterlijk en het is een te sterk machtsmiddel.

Maar geheel verbieden is gewoon niet reëel. Als je als samenleving zulke veranderingen, zoals door mij gesuggereerd, invoert dan zorg je er op termijn voor dat diezelfde samenleving anders gaat aankijken tegen religie. Dan worden wereldreligies op den duur sektes en krijgen kinderen van alle kanten de mededeling dat als ze binnenshuis toch worden geïndoctrineerd, dit niet normaal is.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:11:24 #42
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181217442
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:07 schreef Sicstus het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid: zijn er hier op Fok! nog katholieken die daar ronduit voor durven uitkomen?
Perverseling met een priester/koorknaap RP fantasie gespot.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:13:40 #43
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181217501
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:03 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Waar heb je mij dat horen zeggen? En wie bepaalt er wat er leugens zijn of niet?

[..]

Nee, jij bent hier degene die dingen creatief interpeteert. Wet- en regelgeving is doorgaans zo opgesteld op een manier, die weinig ruimte overlaat voor persoonlijke interpetertaties.

[..]

Het vergt heel wat creatieve interpretatie om op grond van dit artikel te stellen dat een kind (dat deel uitmaakt van de verzameling mens, zoals hier aangeduid als "een ieder") niet het recht zou hebben op de vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst.

[..]

:N

[..]

Wie ben jij om dat te bepalen? Waarom hebben zouden mensen(kinderen) meer recht hebben om in de evolutietheorie te geloven dan in een andere theorie (geloof)?
Omdat een theorie in wetenschap iets is wat nog niet bewezen is. De evolutie theorie heeft zo veel bewijs dat we niet meer van een theorie spreken.
Een godsdienst is geen theorie die nog niet bewezen is, het is een geloof. Gelijk de reden waarom gelovigen er zo kien op zijn het een kind op te dringen, te brainwashen omdat een kind dit verschil nog niet ziet en klakkeloos dingen aanneemt.
Je zou je kapot moeten schamen dat je zoiets durft te verdedigen. Het gaat hier om kinderen!
Als jij volwassenen met tarrotkaarten, bijbel of koran om de tuin wil leiden moet je dat zelf weten maar van kinderen dien je af te blijven.
pi_181217545
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:07 schreef Sicstus het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid: zijn er hier op Fok! nog katholieken die daar ronduit voor durven uitkomen?
Scjvb
pi_181217662
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:13 schreef the-eye het volgende:

[..]

Omdat een theorie in wetenschap iets is wat nog niet bewezen is. De evolutie theorie heeft zo veel bewijs dat we niet meer van een theorie spreken.
Dat is wishfullthinking van jouw kant. Maar nu spreek je toch echt voor je eigen parochie.
quote:
Een godsdienst is geen theorie die nog niet bewezen is, het is een geloof.
Een geloof in iets dat je niet kan bewijzen, net zo min dat je bepaalde theorieen kan bewijzen. En toch maakt de mensheid daar gebruik van, omdat we niet al onze vragen kunnen beantwoorden met theorieen die we kunnen bewijzen.
quote:
Gelijk de reden waarom gelovigen er zo kien op zijn het een kind op te dringen, te brainwashen omdat een kind dit verschil nog niet ziet en klakkeloos dingen aanneemt.
Huh? Welke reden? Mist er ergens een deel van je post?
quote:
Je zou je kapot moeten schamen dat je zoiets durft te verdedigen. Het gaat hier om kinderen!
Met mensenrechten.
quote:
Als jij volwassenen met tarrotkaarten, bijbel of koran om de tuin wil leiden moet je dat zelf weten maar van kinderen dien je af te blijven.
Want dan mag de overheid middels de officiele staatsideologie bepalen wat de gewenste waarheid is en daarmee de kinderen brainwashen? Of hoe had je je dat voorgesteld?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181217716
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:15 schreef bamibij het volgende:

[..]

Scjvb
Die is niet katholiek. Die speelt enkel een rol. En dat doet hij best wel slecht.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:22:08 #47
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181217723
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:08 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik ben het in grote lijnen met je eens. Ik zie religie ook het liefst helemaal verdwijnen. Ik vind het extreem achterlijk en het is een te sterk machtsmiddel.

Maar geheel verbieden is gewoon niet reëel. Als je als samenleving zulke veranderingen, zoals door mij gesuggereerd, invoert dan zorg je er op termijn voor dat diezelfde samenleving anders gaat aankijken tegen religie. Dan worden wereldreligies op den duur sektes en krijgen kinderen van alle kanten de mededeling dat als ze binnenshuis toch worden geïndoctrineerd, dit niet normaal is.
Wat er achter de voordeur gebeurt is minder zicht op maar om als overheid het toe te staan dat kinderen in het onderwijs gebrainwashed worden met zulke zaken is op geen enkele wijze te verdedigen. Dat kinderen dan ook nog in bijvoorbeeld een kerk of moskee mogen komen is werkelijk van de zotte.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:24:01 #48
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181217780
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:19 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat is wishfullthinking van jouw kant. Maar nu spreek je toch echt voor je eigen parochie.

[..]

Een geloof in iets dat je niet kan bewijzen, net zo min dat je bepaalde theorieen kan bewijzen. En toch maakt de mensheid daar gebruik van, omdat we niet al onze vragen kunnen beantwoorden met theorieen die we kunnen bewijzen.

[..]

Huh? Welke reden? Mist er ergens een deel van je post?

[..]

Met mensenrechten.

[..]

Want dan mag de overheid middels de officiele staatsideologie bepalen wat de gewenste waarheid is en daarmee de kinderen brainwashen? Of hoe had je je dat voorgesteld?
Laten we even onze positie bepalen, dat praat wat makkelijker.
Is voor jou de evolutiewetenschap van gelijke waarde als het geloof in een god?
pi_181217819
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:24 schreef the-eye het volgende:

[..]

Laten we even onze positie bepalen, dat praat wat makkelijker.
Is voor jou de evolutiewetenschap van gelijke waarde als het geloof in een god?
De evolutietheorie is voor mij gelijk aan het geloof in 0 , 1 of meerdere goden. Het is namelijk een voorbeeld van het geloof in 0 goden.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:25:47 #50
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181217824
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:24 schreef the-eye het volgende:

[..]

Laten we even onze positie bepalen, dat praat wat makkelijker.
Is voor jou de evolutiewetenschap van gelijke waarde als het geloof in een god?
Dat is een feit
#KICKOUTZP
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:30:53 #51
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181217927
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:25 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

De evolutietheorie is voor mij gelijk aan het geloof in 0 , 1 of meerdere goden. Het is namelijk een voorbeeld van het geloof in 0 goden.
:')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181217935
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:30 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

:')
Goed argument weer.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:31:28 #53
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181217940
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:25 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

De evolutietheorie is voor mij gelijk aan het geloof in 0 , 1 of meerdere goden. Het is namelijk een voorbeeld van het geloof in 0 goden.
De evolutiewetenschap heeft helemaal niets met goden te maken en het heeft niets met in iets geloven te maken. Het is wetenschap.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:32:39 #54
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181217974
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:31 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Goed argument weer.
Geen argument, ik lach je gewoon uit.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181217994
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:31 schreef the-eye het volgende:

[..]

De evolutiewetenschap heeft helemaal niets met goden te maken en het heeft niets met in iets geloven te maken. Het is wetenschap.
Het is een theorie, die nog moet bewezen worden. Dat jij het als wetenschap ziet, betekend vooral dat jij er blind in gelooft. Artikel 18 voorziet ook daar in.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181218015
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:32 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Geen argument, ik lach je gewoon uit.
Ok. Lekker volwassen ook. :{
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181218080
Is maar goed dat dit een erkend geloof is, die mafklappers met vergieten op hun hoofd zakken er maar in.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:38:10 #58
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181218094
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:33 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het is een theorie, die nog moet bewezen worden. Dat jij het als wetenschap ziet, betekend vooral dat jij er blind in gelooft. Artikel 18 voorziet ook daar in.
De evolutietheorie is voor >99% oncontroversieel. Jij verwart theorie met hypothese.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181218106
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:38 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

De evolutietheorie is voor >99% oncontroversieel. Jij verwart theorie met hypothese.
99 is nog altijd geen 100. Fijn dat je dat zelf ook inziet.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:39:50 #60
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181218134
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:38 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

99 is nog altijd geen 100. Fijn dat je dat zelf ook inziet.
Uit deze opmerking kunnen we in ieder geval concluderen dat jij nog nooit een wetenschappelijke opleiding hebt gevolgd.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  Beste debater 2022 woensdag 15 augustus 2018 @ 23:40:12 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181218143
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:38 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

99 is nog altijd geen 100. Fijn dat je dat zelf ook inziet.
Misschien Popper eens lezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:41:46 #62
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181218172
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:33 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het is een theorie, die nog moet bewezen worden. Dat jij het als wetenschap ziet, betekend vooral dat jij er blind in gelooft. Artikel 18 voorziet ook daar in.
Ik denk niet dat ik hier verder nog iets op kan zeggen waardoor je nog belachelijker wordt.
Ik heb mń zegje gedaan :D
pi_181218174
Gelukkig treft religie geen enkele blaam, die mensen weten niet beter. god zal ze al aan het vergeven zijn, zo is hij/zij.
pi_181218180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:39 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Uit deze opmerking kunnen we in ieder geval concluderen dat jij nog nooit een wetenschappelijke opleiding hebt gevolgd.
Ik denk dat je vooral dingen voor jezelf moet concluderen. En ik denk tevens dat je daarbij wat zorgvuldiger kunt zijn.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181218197
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:41 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik hier verder nog iets op kan zeggen waardoor je nog belachelijker wordt.
Sterk staaltje rethoriek, nu je argumenten op zijn. ^O^
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:43:27 #66
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181218212
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:42 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik denk
Nou, dat blijkt toch niet bepaald uit je voorgaande posts. _O-
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:44:05 #67
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181218226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:39 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Uit deze opmerking kunnen we in ieder geval concluderen dat jij nog nooit een wetenschappelijke opleiding hebt gevolgd.
Dit heeft geen zin joh
Als je in de 21 eeuw de evolutie in twijfel trekt :') Dit krijg je nou als je kinderen brainwashed, volwassenen die wetenschap gelijk stellen met geloof. Man man man :')
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:47:41 #68
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_181218305
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:42 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik denk dat je vooral dingen voor jezelf moet concluderen. En ik denk tevens dat je daarbij wat zorgvuldiger kunt zijn.
De evolutietheorie is een wetenschappelijke, bewezen theorie. Dat weten we door embryo-ontwikkeling, dna analyse, rudimentaire organen, fossielen, koolstofdatering, etc etc. Er is zo ontzettend veel bewijs voor. Je kunt dat niet ontkennen, zo zit het nou eenmaal.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 23:54:50 #69
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181218438
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:42 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Sterk staaltje rethoriek, nu je argumenten op zijn. ^O^
Bij sommige mensen is een geloof zo sterk (druk me netjes uit) dat ze helemaal niet open staan voor argumenten. Je ontkent de evolutie man. Dan houdt het wel op hoor

Het beste toegewenst man ^O^
no hard feelings

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 16-08-2018 00:10:29 ]
pi_181221492
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:33 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het is een theorie, die nog moet bewezen worden.
Ik begrijp dat ze je op school de wetenschappelijke methode niet hebben uitgelegd en dat je dus niet weet wat een theorie is?
En ja, dat blijkt nadrukkelijk uit het stukje wat ik hier quote. Ga dus boos terug naar school en sla wat docenten tot het ze je alsnog uitleggen.

Daarna mag je het overigens nog steeds oneens zijn met de evolutietheorie hoor. Maar dan heb je tenminste een idee waar je het over hebt

[ Bericht 19% gewijzigd door Kassamiep op 16-08-2018 06:06:29 ]
pi_181221533
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:10 schreef the-eye het volgende:
Waarom staan we toe dat kinderen vergiftigd worden met sprookjes met misbruik op de koop toe?
Verbied religie voor kinderen
Omdat die ouders net zo achterijk zijn.

Religie, om van te kotsen.
pi_181221769
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

Verder: kap met dat celibaat en dat hysterische gedoe omtrent wat volwassenen met elkaar in hun slaapkamer uitspoken.
Houdt dat pedo's en machtsmisbruikers tegen dan?

Gewoon geen kleine jongetjes aan mannen in jurken meer toevertrouwen ^O^
pi_181221995
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:18 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dit is deel van iets veel groters.
Hollywood, overheid.
Vrijmetselaar overheid, veel pastoren zijn dan ook van dezelfde clut, hetzelfde gaat op voor rechtrers, advocaten enz.


En niet alleen daar.

  donderdag 16 augustus 2018 @ 15:02:16 #74
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181230398
Vrijmetselaars. :')

Er is hier een speciaal forum voor conspiracy gekkies hoor.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181231661
Allemaal vieze kerkelijke mannetjes die kinderen verkrachten, brrrr .. Hoe komt het dat het zoveel voorkomt bij de kerken
  donderdag 16 augustus 2018 @ 16:06:17 #76
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181231841
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 15:59 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Allemaal vieze kerkelijke mannetjes die kinderen verkrachten, brrrr .. Hoe komt het dat het zoveel voorkomt bij de kerken
Omdat de kerkelijke organisatie het straffeloos maakt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181232427
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:15 schreef bamibij het volgende:

[..]

Scjvb
Waar is die snaak, duiken?
I´m back.
pi_181233160
Het zijn katholieken en geen moslims, dus boeit verder niet zo.

Hier zullen geen Tommy Robinsons op afkomen om de verdachten te confronteren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 16 augustus 2018 @ 19:55:10 #79
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181236819
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:21 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Die is niet katholiek. Die speelt enkel een rol. En dat doet hij best wel slecht.
Hoor hoor. Men weet wie het zegt, dus leef je gerust uit knul.

quote:
ik lach je gewoon ook uit.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_181236832
quote:
17s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:55 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Hoor hoor. Men weet wie het zegt, dus leef je gerust uit knul.

[..]

Hey jij, had jij laatst niet een kuttopic over de openheid van de katholieke kerk rond dit soort zaken? :r :r :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 16 augustus 2018 @ 19:58:05 #81
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181236864
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hey jij, had jij laatst niet een kuttopic over de openheid van de katholieke kerk rond dit soort zaken? :r :r :r
Dat zou zomaar kunnen.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_181236885
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:58 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Dat zou zomaar kunnen.
Toen ook al overheen gekotst en nu weer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 16 augustus 2018 @ 20:02:03 #83
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181236926
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Toen ook al overheen gekotst en nu weer.
Oké.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_181236946
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 20:02 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Oké.
Sta je nog steeds achter die woorden dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 16 augustus 2018 @ 20:04:15 #85
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181236967
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 20:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Sta je nog steeds achter die woorden dan?
Pardon?
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_181236983
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 20:04 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Pardon?
Of je nog steeds van mening bent dat er een lovenswaardige mate van transparantie binnen de katholieke kerk omtrent misbruikzaken met kinderen is?

Verder niks tegen jou hoor, maar vond dat toen al een misselijke uitspraak en nu des te meer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 16 augustus 2018 @ 20:25:57 #87
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181237382
Oh, jawel hoor.

Maar er zitten altijd wel haken en ogen aan ondanks de grote heksenjacht op verwerpelijke individuen die ertussen zitten. Niet letterlijk iedereen binnen de organisatie (wereldwijd) werkt altijd even goed mee, en dat is wat men nu in Amerika ook heeft ontdekt.

Anders leest u alle informatie van mij - waaronder diverse andere bronnen die in de loop der tijd zijn langsgekomen - nog eens even goed door, dan krijgt u waarachtig antwoord op al uw vragen. Verder zijn het aantal plegers dat zich binnen het kerkelijke genootschap ophield, wat het daglicht niet kon verdragen, slechts 'n druppel op een gloeiende plaat. Overigens is er al vaker gezegd dat het een langdurig onderzoek is waarbij lang niet altijd genoeg bewijslast kan worden overlegd. Ik bedoel maar.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_181237421
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 20:25 schreef Scjvb het volgende:
Oh, jawel hoor.

Maar er zitten altijd wel haken en ogen aan ondanks de grote heksenjacht op verwerpelijke individuen die ertussen zitten. Niet letterlijk iedereen binnen de organisatie (wereldwijd) werkt altijd even goed mee, en dat is wat men nu in Amerika ook heeft ontdekt.

Anders leest u alle informatie van mij - waaronder diverse andere bronnen die in de loop der tijd zijn langsgekomen - nog eens even goed door, dan krijgt u waarachtig antwoord op al uw vragen. Verder zijn het aantal plegers dat zich binnen het kerkelijke genootschap ophield, wat het daglicht niet kon verdragen, slechts 'n druppel op een gloeiende plaat. Overigens is er al vaker gezegd dat het een langdurig onderzoek is waarbij lang niet altijd genoeg bewijslast kan worden overlegd. Ik bedoel maar.

Scjvb
Man man man. :N
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 16 augustus 2018 @ 20:30:10 #89
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181237492
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 20:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Man man man. :N
Oké.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_181237733
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 20:30 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Oké.
quote:
. Niet letterlijk iedereen binnen de organisatie (wereldwijd) werkt altijd even goed mee, en dat is wat men nu in Amerika ook heeft ontdekt.
Oké dan. :{

با احترام Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181241487
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 20:25 schreef Scjvb het volgende:
Oh, jawel hoor.

Maar er zitten altijd wel haken en ogen aan ondanks de grote heksenjacht op verwerpelijke individuen die ertussen zitten. Niet letterlijk iedereen binnen de organisatie (wereldwijd) werkt altijd even goed mee, en dat is wat men nu in Amerika ook heeft ontdekt.

Anders leest u alle informatie van mij - waaronder diverse andere bronnen die in de loop der tijd zijn langsgekomen - nog eens even goed door, dan krijgt u waarachtig antwoord op al uw vragen. Verder zijn het aantal plegers dat zich binnen het kerkelijke genootschap ophield, wat het daglicht niet kon verdragen, slechts 'n druppel op een gloeiende plaat. Overigens is er al vaker gezegd dat het een langdurig onderzoek is waarbij lang niet altijd genoeg bewijslast kan worden overlegd. Ik bedoel maar.

Scjvb
Door de kerk zelf bijgehouden archieven waarin het misbruik zorgvuldig wordt beschreven lijkt mij redelijk voldoende bewijs. Overigens ook meer dan voldoende reden voor het Vaticaan om pro-actief te handelen in plaats van aanklachten af te wachten.

Als het Vaticaan tegen kinderen neuken zou zijn. Als.
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2018 @ 07:27:15 #92
368283 ato
pi_181246199
Vaticaan reageert geschokt op grootschalig kindermisbruik in Pennsylvania

Het Vaticaan heeft met ontsteltenis gereageerd op de berichten over langdurig en grootschalig kindermisbruik door katholieke geestelijken in de Verenigde Staten.
Deze week onthulden opsporingsautoriteiten in Pennsylvania dat meer dan driehonderd priesters zich de afgelopen zeventig jaar hebben vergrepen aan duizenden minderjarigen. Daarop zijn volgens het Vaticaan slechts twee woorden van toepassing: "Schaamte en spijt".

Woordvoerder Greg Burke noemde het Amerikaans schandaal donderdagavond "crimineel en moreel verwerpelijk". De slachtoffers zijn beroofd van hun trots en geloof. De kerk moet "harde lessen" trekken uit haar verleden. De daders en degenen die het misbruik mogelijk hebben gemaakt, moeten ter verantwoording worden geroepen.

Volgens Burke staat de paus aan de kant van de vele slachtoffers. Zij hebben bij hem de "hoogste prioriteit". De kerk zal naar hen luisteren "om deze tragische verschrikkingen, die het leven van onschuldigen hebben geruïneerd, uit te roeien".

Volgens procureur-generaal Josh Shapiro, die dinsdag de resultaten van het onderzoek presenteerde, heeft het Vaticaan eraan bijgedragen om het misbruik tientallen jaren stil te houden. Op die beschuldiging is de kerkelijke staat nog niet ingegaan.

Bron:Nu.NL
Life can be a bitch, so like it..
pi_181246391
Het Vaticaan is geschokt. Sure. Die gaan nu weer alles op alles zetten om de pedofielen en verkrachters in hun rangen te beschermen tegen rechtsvervolging, net als bij alle vorige schandalen.

En vandaag natuurlijk weer vele duizenden toeristen naar het hoofdkwartier van deze pedofielenclub.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 19 augustus 2018 @ 21:57:44 #94
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181309490
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:33 schreef oranjevogel1 het volgende:

Het is een theorie, die nog moet bewezen worden. Dat jij het als wetenschap ziet, betekend vooral dat jij er blind in gelooft. Artikel 18 voorziet ook daar in.
Jij weet overduidelijk niet hoe wetenschap werkt. Het heeft in ieder geval niets met geloof te maken. Dat jij dat suggereert is hoogstwaarschijnlijk waarom Byzantynixschii je toelacht. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 19 augustus 2018 @ 21:58:48 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181309518
En nog steeds zijn er Katholieken die volhouden dat het niveau van misbruik binnen de Katholieke Kerk niet afwijkt van die in de rest van de samenleving. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 19 augustus 2018 @ 22:55:29 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181311019
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 21:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En nog steeds zijn er Katholieken die volhouden dat het niveau van misbruik binnen de Katholieke Kerk niet afwijkt van die in de rest van de samenleving. :)
Vind ik sowieso een zwakke verdediging. Stel dat dat zo is maakt het voor mij niet uit. Ten eerste omdat de katholieke kerk constant morele superioriteit claimt en, erger, bij elke misbruikzaak weer naar boven komt dat men het moedwillig verborgen houdt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181311586
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 21:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En nog steeds zijn er Katholieken die volhouden dat het niveau van misbruik binnen de Katholieke Kerk niet afwijkt van die in de rest van de samenleving. :)
Nou ja, volgens mij klopt dat wel redelijk, maar dan nog:
quote:
2s.gif Op zondag 19 augustus 2018 22:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Vind ik sowieso een zwakke verdediging. Stel dat dat zo is maakt het voor mij niet uit. Ten eerste omdat de katholieke kerk constant morele superioriteit claimt en, erger, bij elke misbruikzaak weer naar boven komt dat men het moedwillig verborgen houdt.
  maandag 20 augustus 2018 @ 00:00:50 #98
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_181312093
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:33 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het is een theorie, die nog moet bewezen worden. Dat jij het als wetenschap ziet, betekend vooral dat jij er blind in gelooft. Artikel 18 voorziet ook daar in.
_O-
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 20 augustus 2018 @ 00:02:43 #99
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181312137
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 21:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En nog steeds zijn er Katholieken die volhouden dat het niveau van misbruik binnen de Katholieke Kerk niet afwijkt van die in de rest van de samenleving. :)
Ik heb dit wel een tijdje gedacht toen die kerkmisbruikverhalen pas naar buiten kwamen. Want ik was er van overtuigd dat het puur om een machtspositie zou gaan. Dus dat er net zoveel kinderen misbruikt werden in inrichten, scholen, en zorginstellingen etc.

Maar de aantallen van misbruik binnen de kerk zijn inderdaad schokkend hoog.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 20 augustus 2018 @ 00:09:30 #100
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181312287
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 07:49 schreef Nielsch het volgende:
Het Vaticaan is geschokt. Sure. Die gaan nu weer alles op alles zetten om de pedofielen en verkrachters in hun rangen te beschermen tegen rechtsvervolging, net als bij alle vorige schandalen.

En vandaag natuurlijk weer vele duizenden toeristen naar het hoofdkwartier van deze pedofielenclub.
De uitspraken zijn vaak lachwekkend, ik vermaak me er kostelijk mee.

"Laten we bidden dat deze gruwelheden leiden tot heling en vergeving"

"Onze steun gaat niet alleen uit naar de arme misbruikte kinderen, maar ook naar de priesters die zo grootmoedig zijn geweest om schuld te bekennen."

En die kardinaal Simonis die naast zijn "Wir haben es nicht gewusst" uitspraak jaren terug zei dat hij het jammer vond dat een kind "op deze manier ingelicht werd in het geheim van het leven" _O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181312792
Mag toch lijnen dat veel katholieken nu hun loyaliteit aan de RK-kerk aan de wilgen hangen hè.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 20-08-2018 00:42:57 ]
I´m back.
  maandag 20 augustus 2018 @ 00:51:56 #102
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181313053
Kan wel in dit topic:

quote:
Misbruik in Rooms-Katholieke Kerk ’schuld van homo’s’

Updated Vandaag, 16:50
Vandaag, 15:31 in BUITENLAND




Boston - De Amerikaanse kardinaal Raymond Burke vindt dat misbruik door geestelijken hoofdzakelijk te wijten is aan homoseksualiteit.

Dat zei de kardinaal in een interview met de voorzitter van de christelijke organisatie Catholic Action for Faith and Family. Het gesprek vond plaats nadat bekend was geworden dat duizenden kinderen in Amerika jarenlang zijn misbruikt door zo’n driehonderd priesters in de staat Pennsylvania.

Het misbruik is volgens hem geen fout van de kerk, maar het zijn „daden die komen door de homoseksuele cultuur. Die heeft de kerk beïnvloed en moet worden uitgeroeid.”

„Seksualiteit is alleen tussen de man en de vrouw.” Burke raadt ouders ook aan om kinderen uit de buurt van homo’s en homoseksuele familieleden te houden.

De kardinaal vindt niet dat de kerk toe is aan een drastische hervorming of dat er strengere controles moeten komen. De regels zijn volgens hem al duidelijk genoeg.

© https://www.telegraaf.nl/(...)rk-schuld-van-homo-s
Hmm..

Weliswaar klinkt het als een hard gelag in diverse oren dat homoseksualiteit nu eenmaal niet past in het leven binnen de Rooms-katholieke Kerk. Echter, te weinig hormonale vrijheden mede door strenge celibataire regels onder homo's en hetero's dreef sommige geestelijken tot dergelijke vergrijpen.

Maar in zekere zin snijdt de uitspraak van de weledele kardinaal R. Burke gedegen hout, immers heeft het weinig tot niets met fouten van de kerk te maken. :o Inderdaad, geen fout van de kerk dus. Het kwam en komt vooral voort uit het zich niet kunnen beheersen van een klein percentage én voornamelijk homoseksuele geestelijken, maar soms ook hetero's die zich vergrepen aan meisjes of uiteindelijk aan jongens. :X

Vooral homoseksuele geestelijken werden in vervoering werd gebracht door de Duivel }), waarbij het oog van 'n klein percentage dat zich niet in kon houden helaas viel op jonge kinderen. ''De kerk is niet per se aan een drastische hervorming of strengere controles toe, en de regels zijn al duidelijk genoeg'', aldus Burke. En Burkes uitspraken over 'uitroeiing' gaan misschien wel wat ver, maar dat nu de Amerikaanse roep om hiertegen nóg beter op te gaan treden dan wat men intussen al bereikt heeft, valt best wat voor te zeggen, me dunkt. ;)

Enfin, hierover zullen in Vaticaanstad, maar ook onder kerkleiders in de Verenigde Staten, de koppen weer bij elkaar gestoken worden. Aanvankelijk begon men met overplaatsing, ontslag en zelfs vroegtijdige vervolging, ware het niet dat dit in de VS onvoldoende soelaas geboden heeft om het recht te laten zegevieren voor de slachtoffers en geschokte dan wel hevig geëmotioneerde naasten vandaag de dag.

Hoewel er al veel gedaan werd en men nog bezig is met onderzoeken af te ronden *), teneinde tot meerdere veroordelingen te komen onder auspiciën van paus Franciscus O-) en andere daarvoor aangewezen organisaties, zullen er op meerdere plekken ter wereld acties gaan volgen om misbruik het hoofd te bieden. Zij die de voorschriften met grove voeten treden, zich niet kunnen beheersen e.d., zullen mettertijd ook in de VS uit de rooms-katholieke wereld verdreven worden. :R

Vriendelijke groeten,

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_181313231
Ah daar is de schalk. :).
I´m back.
  maandag 20 augustus 2018 @ 01:02:28 #104
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181313250
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 00:51 schreef Scjvb het volgende:
Kan wel in dit topic:

[..]

_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181313259
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 00:51 schreef Scjvb het volgende:
Kan wel in dit topic:

[..]

Hmm..

Weliswaar klinkt het als een hard gelag in diverse oren dat homoseksualiteit nu eenmaal niet past in het leven binnen de Rooms-katholieke Kerk. Echter, te weinig hormonale vrijheden mede door strenge celibataire regels onder homo's en hetero's dreef sommige geestelijken tot dergelijke vergrijpen. [ afbeelding ]

Maar in zekere zin snijdt de uitspraak van de weledele kardinaal R. Burke gedegen hout, immers heeft het weinig tot niets met fouten van de kerk te maken. :o Inderdaad, geen fout van de kerk dus. Het kwam en komt vooral voort uit het zich niet kunnen beheersen van een klein percentage én voornamelijk homoseksuele geestelijken, maar soms ook hetero's die zich vergrepen aan meisjes of uiteindelijk aan jongens. :X

Vooral homoseksuele geestelijken werden in vervoering werd gebracht door de Duivel }), waarbij het oog van 'n klein percentage dat zich niet in kon houden helaas viel op jonge kinderen. ''De kerk is niet per se aan een drastische hervorming of strengere controles toe, en de regels zijn al duidelijk genoeg'', aldus Burke. En Burkes uitspraken over 'uitroeiing' gaan misschien wel wat ver, maar dat nu de Amerikaanse roep om hiertegen nóg beter op te gaan treden dan wat men intussen al bereikt heeft, valt best wat voor te zeggen, me dunkt. ;)

Enfin, hierover zullen in Vaticaanstad, maar ook onder kerkleiders in de Verenigde Staten, de koppen weer bij elkaar gestoken worden. Aanvankelijk begon men met overplaatsing, ontslag en zelfs vroegtijdige vervolging, ware het niet dat dit in de VS onvoldoende soelaas geboden heeft om het recht te laten zegevieren voor de slachtoffers en geschokte dan wel hevig geëmotioneerde naasten vandaag de dag. [ afbeelding ]

Hoewel er al veel gedaan werd en men nog bezig is met onderzoeken af te ronden *), teneinde tot meerdere veroordelingen te komen onder auspiciën van paus Franciscus O-) en andere daarvoor aangewezen organisaties, zullen er op meerdere plekken ter wereld acties gaan volgen om misbruik het hoofd te bieden. Zij die de voorschriften met grove voeten treden, zich niet kunnen beheersen e.d., zullen mettertijd ook in de VS uit de rooms-katholieke wereld verdreven worden. :R

Vriendelijke groeten,

Scjvb
Mag ik deze smiley plaatsen: :'). Ja, dat mag ik.
I´m back.
  maandag 20 augustus 2018 @ 01:09:17 #106
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_181313349
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 00:51 schreef Scjvb het volgende:
Kan wel in dit topic:

[..]

Hmm..

Weliswaar klinkt het als een hard gelag in diverse oren dat homoseksualiteit nu eenmaal niet past in het leven binnen de Rooms-katholieke Kerk. Echter, te weinig hormonale vrijheden mede door strenge celibataire regels onder homo's en hetero's dreef sommige geestelijken tot dergelijke vergrijpen. [ afbeelding ]

Maar in zekere zin snijdt de uitspraak van de weledele kardinaal R. Burke gedegen hout, immers heeft het weinig tot niets met fouten van de kerk te maken. :o Inderdaad, geen fout van de kerk dus. Het kwam en komt vooral voort uit het zich niet kunnen beheersen van een klein percentage én voornamelijk homoseksuele geestelijken, maar soms ook hetero's die zich vergrepen aan meisjes of uiteindelijk aan jongens. :X

Vooral homoseksuele geestelijken werden in vervoering werd gebracht door de Duivel }), waarbij het oog van 'n klein percentage dat zich niet in kon houden helaas viel op jonge kinderen. ''De kerk is niet per se aan een drastische hervorming of strengere controles toe, en de regels zijn al duidelijk genoeg'', aldus Burke. En Burkes uitspraken over 'uitroeiing' gaan misschien wel wat ver, maar dat nu de Amerikaanse roep om hiertegen nóg beter op te gaan treden dan wat men intussen al bereikt heeft, valt best wat voor te zeggen, me dunkt. ;)

Enfin, hierover zullen in Vaticaanstad, maar ook onder kerkleiders in de Verenigde Staten, de koppen weer bij elkaar gestoken worden. Aanvankelijk begon men met overplaatsing, ontslag en zelfs vroegtijdige vervolging, ware het niet dat dit in de VS onvoldoende soelaas geboden heeft om het recht te laten zegevieren voor de slachtoffers en geschokte dan wel hevig geëmotioneerde naasten vandaag de dag. [ afbeelding ]

Hoewel er al veel gedaan werd en men nog bezig is met onderzoeken af te ronden *), teneinde tot meerdere veroordelingen te komen onder auspiciën van paus Franciscus O-) en andere daarvoor aangewezen organisaties, zullen er op meerdere plekken ter wereld acties gaan volgen om misbruik het hoofd te bieden. Zij die de voorschriften met grove voeten treden, zich niet kunnen beheersen e.d., zullen mettertijd ook in de VS uit de rooms-katholieke wereld verdreven worden. :R

Vriendelijke groeten,

Scjvb
Wat veel emoticons.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  maandag 20 augustus 2018 @ 01:21:37 #107
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181313521
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 01:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mag ik deze smiley plaatsen: :'). Ja, dat mag ik.
Wat u wilt. :) Het mag, gewoon omdat het kan. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_181313539
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 01:21 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Wat u wilt. :) Het mag, gewoon omdat het kan. ;)
Ja, je gaat in feite mee met de bigotterij van deze prelaat, het is niet de schuld van de kerk maar van homoseksuelen. Dus geen homoseksuelen meer, geen pedofilie meer in de RK-kerk. De RK-kerk treft geen blaam.

Ik kan alleen maar dan dit verzinnen: :').
I´m back.
pi_181313595
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 01:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, je gaat in feite mee met de bigotterij van deze prelaat, het is niet de schuld van de kerk maar van homoseksuelen. Dus geen homoseksuelen meer, geen pedofilie meer in de RK-kerk. De RK-kerk treft geen blaam.

Ik kan alleen maar dan dit verzinnen: :').
En dat de RKK weet dat het al vele jaren een 'veilige haven' is voor de homoseksuelen, dat werpt natuurlijk geen enkele verplichting op om hun lichamelijke behoeften te onderkennen..?
Dat ze dat al vele decennia weten en er niet naar handelen maakt het (wat de oorzaak ook moge zijn) veel verwerpelijker.
dag
pi_181313604
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 01:28 schreef Peter het volgende:

[..]

En dat de RKK weet dat het al vele jaren een 'veilige haven' is voor de homoseksuelen, dat werpt natuurlijk geen enkele verplichting op om hun lichamelijke behoeften te onderkennen..?
Dat ze dat al vele decennia weten en er niet naar handelen maakt het (wat de oorzaak ook moge zijn) veel verwerpelijker.
Die hele deksele religie was uitgestorven zonder de mannen van de Griekse beginselen idd.
I´m back.
pi_181313708
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 21:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij weet overduidelijk niet hoe wetenschap werkt. Het heeft in ieder geval niets met geloof te maken.
Aan het geloven in resultaten die niet bewezen kunnen worden is weinig wetenschappelijks aan.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181313849
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 01:43 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Aan het geloven in resultaten die niet bewezen kunnen worden is weinig wetenschappelijks aan.
We gaan niet ieder topic volbaggeren met ontkenning van de evolutietheorie als het een keer over bijvoorbeeld een kerkgenootschap gaat, mag ik toch aannemen hè. Daarvoor kun je je beter vervoegen tot POL-SC wmb.
Het gaat in dit topic ergens anders over.

Post van de snaak Scjvb laat in ieder geval zien dat katholieken wrs niet echt veel minder achterlijk zijn dan moslims. Anno domini 2018.
I´m back.
pi_181313880
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 02:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We gaan niet ieder topic volbaggeren met ontkenning van de evolutietheorie als het een keer over bijvoorbeeld een kerkgenootschap gaat, mag ik toch aannemen hè. Daarvoor kun je je beter vervoegen tot POL-SC wmb.
want? Dat is een plek waar andersdenkenden welkom zijn?
quote:
Het gaat in dit topic ergens anders over.
Precies, het gaat hier over mensenrechtenschendingen. Mensenrechtenschendingen die je niet gaat oplossen met andere mensenrechtenschendingen, waar er in het begin van dit topic gepleit wordt. Het is al helemaal absurd om dan een pseudowetenschappelijke theorie als argument te geven.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181313886
Typisch iets christelijks, dat kindje-voelen.
Conscience do cost.
pi_181313895
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 02:11 schreef ems. het volgende:
Typisch iets christelijks, dat kindje-voelen.
Typisch iets pedo, dat kindje-voelen. En ja pedo's mengen zich in plekken waar veel kinderen komen. De voetbalclub dan ook maar verbieden?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181313911
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 02:10 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

want? Dat is een plek waar andersdenkenden welkom zijn?
POL-SC. Bagger dat maar vol, is wel amusant. Hier is het in ieder geval niet on topic.
quote:
[..]

Precies, het gaat hier over mensenrechtenschendingen. Mensenrechtenschendingen die je niet gaat oplossen met andere mensenrechtenschendingen, waar er in het begin van dit topic gepleit wordt. Het is al helemaal absurd om dan een pseudowetenschappelijke theorie als argument te geven.
Ik stel slechts vast dat iets echt ernstig gesteld mis is met die kerk en dat ik niet zou begrijpen waarom iemand die nog RK'er is loyaal zou blijven aan zijn kerk. Start maar een tweede Reformatie. Maar dan komt onze snaak Scjvb even melden dat-ie wel eens is met 1 of andere prelaat die niet de kerk de schuld geeft maar de homoseksuelen. Dus nu komt er een heksenjacht op homoseksuelen in de RK-kerk natuurlijk. En dat heeft ook zijn uitstraling op iedereen buiten die kerk en dus ja... de tering zeg. Kindermisbruik, de moedwillige doofpot, het wegkijken, het vergoeilijken, het heeft alles met die kerk te maken. Ze draaien hun hand nergens voor om die katholieke prelaten.
I´m back.
pi_181313956
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 02:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

POL-SC. Bagger dat maar vol, is wel amusant.
Wat is er dan precies amusant? De doodverwensingen die ik daar dan aan mijn hoofd krijg?
quote:
Ik stel slechts vast dat het echt ernstig gesteld mis met die kerk
Sommige anderen in dit topic stellen dus, dat er iets mis is met vrijheid van geweten en vrijheid van geloof. Die stellen dat je je kinderen geen normen en waarde mag leren, die niet vooraf door de staat zijn goedgekeurd.
quote:
en dat ik niet zou begrijpen waarom iemand die nog RK'er is loyaal zou blijven aan zijn kerk. Start maar een tweede Reformatie.
Ja, ik kom hier zeker de katholieke kerk niet goedpraten, daarbinnen is genoeg mis. Maar dat is geen reden om onze mensenrechten maar op te geven. Maar dat is dus wel de redenatie van sommige hier: er gaat ergens iets mis in een bepaalde kerk en dat is dan de reden om een heel geloof te verbieden. Terwijl de daders overduidelijk niet naar het geloof handelen, dat ze zeggen aan te hangen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181314003
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 02:21 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Wat is er dan precies amusant? De doodverwensingen die ik daar dan aan mijn hoofd krijg?

[..]
Krijg je doodsverwensingen naar je hoofd? Dat zou niet moeten kunnen in ieder geval. Zo ken ik mijn ruimdenkende vrienden in POL-SC niet. Maar de algehele staat van morele ontreddering en de keizer zonder kleren-effecten zijn wmb een heel erg leuk bij-effect van je acteren daar dus do carry on en je maatjes. Maar hier gaat het niet over de evolutietheorie. Dat lijkt me gewoon heel duidelijk. Je kunt niet in ieder topic dat geopend wordt waarin in de OP iets over een kerk of een religie staat beginnen over de evolutietheorie waar je het niet mee eens bent. Dan zou je een forum als FOK! kunnen opdoeken ook. Dan zijn er geen topics meer namelijk. Als in topic betekenis: onderwerp om over te discussiëren.
quote:
Sommige anderen in dit topic stellen dus, dat er iets mis is met vrijheid van geweten en vrijheid van geloof. Die stellen dat je je kinderen geen normen en waarde mag leren, die niet vooraf door de staat zijn goedgekeurd.

[..]
Gaat het topic ook niet over.
quote:
Ja, ik kom hier zeker de katholieke kerk niet goedpraten, daarbinnen is genoeg mis. Maar dat is geen reden om onze mensenrechten maar op te geven. Maar dat is dus wel de redenatie van sommige hier: er gaat ergens iets mis in een bepaalde kerk en dat is dan de reden om een heel geloof te verbieden. Terwijl de daders overduidelijk niet naar het geloof handelen, dat ze zeggen aan te hangen.
Je kunt een geloof niet verbieden, dat is utopie, maar je kunt je wel hardop afvragen natuurlijk waarom RK-gelovigen nog loyaal blijven aan een dergelijk instituut.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 20-08-2018 02:35:15 ]
I´m back.
pi_181314050
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 02:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Krijg je doodsverwensingen naar je hoofd?
Helaas wel.
quote:
Dat zou niet moeten kunnen in ieder geval. Zo ken ik mijn ruimdenkende vrienden in POL-SC niet.
Ik denk dat je dan nog maar eens kritisch naar je vrienden moet kijken.
quote:
Maar de algehele staat van morele ontreddering en keizer zonder kleren-effecten zijn wmb een heel erg leuk bij-effect van je acteren daar dus do carry on.
Waaruit bestaat mijn acteren daar dan uit? Volgens mij ben jij daar zelf niet actief.
quote:
Maar hier gaat het niet over de evolutietheorie. Dat lijkt me gewoon heel duidelijk. Je kunt niet in ieder topic dat geopend wordt waarin in de OP iets over een kerk of een religie staat beginnen over de evolutietheorie waar je het niet mee eens bent.
Ik ben daar ook helemaal niet mee begonnen. Misschien maar even het hele topic lezen, voordat je de verkeerde aanspreekt.
quote:
Gaat het topic ook niet over.
Discussies trekken andere discussies aan. Helaas is dit er een van, omdat bepaalde mensen het niet zo nou nemen met de mensenrechten.
quote:
Je kunt een geloof niet verbieden, dat is utopie,
Sommigen denken daar dus anders over. Die denken zeker nog steeds dat Enver Hoxa gelijk had.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181314109
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 02:34 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Helaas wel.

[..]

Ik denk dat je dan nog maar eens kritisch naar je vrienden moet kijken.

[..]

Waaruit bestaat mijn acteren daar dan uit? Volgens mij ben jij daar zelf niet actief.

[..]
Het is gewoon heel amusant, laat ik het daarop houden. Dus ga gewoon daar lekker elke dag ouwenelen over die vermaledijde evolutietheorie, gooi er wat light-nazisme tegenaan hier en daar, ga lekker te keer tegen GL, zeg vooral dat Hitler in de kern en in zijn diepste wezen een sociaaldemocraat was en doe dat vooral in commissie, dus neem je maatjes mee, dan doe je de toeschouwers c.q. lurkers een heel groot heimelijk plezier. Popcorntime, zeg maar.
quote:
Ik ben daar ook helemaal niet mee begonnen. Misschien maar even het hele topic lezen, voordat je de verkeerde aanspreekt.

[..]
Ja, en dan moet je voortaan zeggen: dit onderwerp is offtopic, kom maar mee naar de POL-SC dan praten we verder.
quote:
Discussies trekken andere discussies aan. Helaas is dit er een van, omdat bepaalde mensen het niet zo nou nemen met de mensenrechten.

[..]
Dat is idd wel zo, maar dan trek je dus demense mee naar POL-SC, voor de echt diepzinnige discussies en commentaren van mens tot mens.
quote:
Sommigen denken daar dus anders over. Die denken zeker nog steeds dat Enver Hoxa gelijk had.
Hoe dan ook is het zo dat veel mensen off the top niet weten wie Hoxa was en dat de wereld nu eenmaal heel pluriform is, waar mensen vandaan komen en wat de zin van het leven is of zou moeten zijn of hoe mensen zich zouden moeten gedragen daarover wordt door veel mensen verschillend gedacht. Het centrum van onze activiteiten zou niet zozeer moeten zijn die verschillen tot uiting te brengen, maar de overeenkomsten.
I´m back.
  maandag 20 augustus 2018 @ 02:52:43 #121
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181314121
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 02:34 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Helaas wel.

[..]

Ik denk dat je dan nog maar eens kritisch naar je vrienden moet kijken.

[..]

Waaruit bestaat mijn acteren daar dan uit? Volgens mij ben jij daar zelf niet actief.

[..]

Ik ben daar ook helemaal niet mee begonnen. Misschien maar even het hele topic lezen, voordat je de verkeerde aanspreekt.

[..]

Discussies trekken andere discussies aan. Helaas is dit er een van, omdat bepaalde mensen het niet zo nou nemen met de mensenrechten.

[..]

Sommigen denken daar dus anders over. Die denken zeker nog steeds dat Enver Hoxa gelijk had.
Een kind is geprogrammeerd om klakkeloos van ouders/autoriteit dingen aan te nemen. Ga je zo 'n kind primitieve geloofsverhalen vertellen dan zal die dat als waarheid zien. De meesten zullen bij het ouder worden door rationeel te denken doorhebben dat ze niet waar zijn maar dat is ten eerste zonde en ten tweede is er een percentage wat er in zal blijven hangen. Als gelovigen zo overtuigd zijn van de waarheid van hun geloofsverhalen dan zouden ze het geen probleem moeten vinden "die waarheid" op een oudere leeftijd aan hun kinderen te vertellen. Het zou een schappelijke afspraak zijn als religie bij kinderen vandaan blijft tot de leeftijd dat op school de evolutie behandeld wordt.
Je hebt weinig vertrouwen in je geloof als je het bij kinderen er in moet stoppen op een moment dat ze zaken nog klakkeloos aannemen.
pi_181314133
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 02:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is gewoon heel amusant, laat ik het daarop houden. Dus ga gewoon daar lekker elke dag ouwenelen over die vermaledijde evolutietheorie, gooi er wat light-nazisme tegenaan hier en daar, ga lekker te keer tegen GL, zeg vooral dat Hitler in de kern en in zijn diepste wezen een sociaaldemocraat was en doe dat vooral in commissie, dus neem je maatjes mee, dan doe je de toeschouwers c.q. lurkers een heel groot heimelijk plezier. Popcorntime, zeg maar.
Dat je hier Hitler ( :r ) erbij haalt geeft er vooral blijk van dat jij geen weet van mijn pohi of mijn posts in de POL SC hebt.
quote:
[..]

Ja, en dan moet je voortaan zeggen: dit onderwerp is offtopic, kom maar mee naar de POL-SC dan praten we verder.
Ben bang dat er weinig van NWS overblijft.
quote:
Dat is idd wel zo,
Zijn we het toch nog ergens eens. ^O^
quote:
Hoe dan ook is het zo dat veel mensen off the top niet weten wie Hoxa was en dat de wereld nu eenmaal heel pluriform is, waar mensen vandaan komen en wat de zin van het leven is of zou moeten zijn of hoe mensen zich zouden moeten gedragen daarover wordt door veel mensen verschillend gedacht. Het centrum van onze activiteiten zou niet zozeer moeten zijn die verschillen tot uiting te brengen, maar de overeenkomsten.
Verdedig je nu hier Hoxa? :o
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181314135
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 02:52 schreef the-eye het volgende:

[..]

Een kind is geprogrammeerd om klakkeloos van ouders/autoriteit dingen aan te nemen. Ga je zo 'n kind primitieve geloofsverhalen vertellen dan zal die dat voor waarheid aannemen. De meesten zullen bij het ouder worden door rationeel te denken doorhebben dat ze niet waar zijn maar dat is ten eerste zonde en ten tweede is er een percentage wat er in zal blijven hangen. Als gelovigen zo overtuigd zijn van de waarheid van hun geloofsverhalen dan zouden ze het geen probleem moeten vinden "die waarheid" op een oudere leeftijd aan hun kinderen te vertellen. Het zou een schappelijke afspraak zijn als religie bij kinderen vandaan blijft tot de leeftijd dat op school de evolutie behandeld wordt.
Je hebt weinig vertrouwen in je geloof als je het bij kinderen er in moet stoppen op een moment dat ze zaken nog klakkeloos aannemen.
Ja, in wezen gaat het topic hier ook niet over. Het gaat gewoon om die klere RK-kerk. Een soort draaideur-criminelen zijn het.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 20-08-2018 03:07:38 ]
I´m back.
pi_181314149
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 02:56 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat je hier Hitler ( :r ) erbij haalt geeft er vooral blijk van dat jij geen weet van mijn pohi of mijn posts in de POL SC hebt.

[..]
Hoezo?
quote:
Ben bang dat er weinig van NWS overblijft.

[..]
Mwaoh, valt wel mee, kan NWS wel lijen hoor.

quote:
Zijn we het toch nog ergens eens. ^O^

[..]
Kijk eens aan.
quote:
Verdedig je nu hier Hoxa? :o
Eh neu. :D.
I´m back.
pi_181314171
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 02:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo?
Gezien ik meermaals mijn aversie jegens het nationaal-socialisme heb geuit.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181314175
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:01 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Gezien ik meermaals mijn aversie jegens het nationaal-socialisme heb geuit.
Omdat het links is?
I´m back.
pi_181314196
quote:
10s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat het links is?
:') Gast kom op, zoek niet automatisch een nazi achter mensen met een andere mening.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181314206
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:05 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

:') Gast kom op, zoek niet automatisch een nazi achter mensen met een andere mening.
Whut? Ik zoek helemaal geen nazi achter iedereen met een andere mening. Vraag je gewoon waarom je tegen nationaal-socialisme bent.
Omdat het links is?
I´m back.
  maandag 20 augustus 2018 @ 03:07:18 #129
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181314213
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 02:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, in wezen gaat het topic hier ook niet over. Het gaat gewoon om die klere RK-kerk.
Het gaat over kinderen die aan de kerk toevertrouwd werden en daar voor de rest van hun leven last van zullen blijven houden. De reden dat men jonge kinderen aan de kerk toevertrouwd is omdat men ze wil brainwashen voordat ze zelf na kunnen denken. Lijkt me behoorlijk relevant in deze discussie.
pi_181314223
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Whut? Ik zoek helemaal geen nazi achter iedereen met een andere mening. Vraag je gewoon waarom je tegen nationaal-socialisme bent.
Omdat het links is?
Dat is inderdaad de meest voor de hand liggende reden. ^O^ Die miljoenen menselijke slachtoffers doen er immers niet toe. Ze zijn links en dat is nog veel erger. ;(
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181314226
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het gaat over kinderen die aan de kerk toevertrouwd werden en daar voor de rest van hun leven last van zullen blijven houden. De reden dat men jonge kinderen aan de kerk toevertrouwd is omdat men ze wil brainwashen voordat ze zelf na kunnen denken. Lijkt me behoorlijk relevant in deze discussie.
Gaat erom dat nogmaals een zeer grote kindermisbruik affaire binnen de RK-kerk wrs jaren- en jarenlang onder het tapijt is geveegd door die zelfde RK-kerk. Niet de eerste keer. Het zijn inmiddels draaideur-criminelen wmb.
Waar jij het over wilt hebben geldt in principe voor iedere religie en/of kerk.
I´m back.
pi_181314240
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:09 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de meest voor de hand liggende reden. ^O^ Die miljoenen menselijke slachtoffers doen er immers niet toe. Ze zijn links en dat is nog veel erger. ;(
Ja, links leidt daar dan toch toe, kijk naar het Stalinisme, Maoïsme.
Overigens is dit ook een transgressie hè.
I´m back.
pi_181314282
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, links leidt daar dan toch toe, kijk naar het Stalinisme, Maoïsme.
Overigens is dit ook een transgressie hè.
Had nooit verwacht dit uit jouw mond te horen. :o
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181314288
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:16 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Had nooit verwacht dit uit jouw mond te horen. :o
Hoezo, ken je me dan?

Ik probeer even mee te gaan in je transgressie. Gaf gewoon een tip om de boel wat op te leuken in POL-SC. Zeggen dat Hitler links was doet het hem meestal wel.
I´m back.
pi_181314304
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo, ken je me dan?
Nee, maar ik lurk hier al jaren.
quote:
Ik probeer even mee te gaan in je transgressie.
:{w Niet die van mij.
quote:
Gaf gewoon een tip om de boel wat op te leuken in POL-SC. Zeggen dat Hitler links was doet het hem meestal wel.
Ja, leuk. Hihaho. Ik rol om van het lachen. Zelf bedacht? :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181314321
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:21 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, maar ik lurk hier al jaren.
Kloon dus gewoon? :D.
quote:
[..]

:{w Niet die van mij.

[..]
Wel
quote:
Ja, leuk. Hihaho. Ik rol om van het lachen. Zelf bedacht? :')
Nou gewoon lekker de boel een beetje scherp stellen.

Ben je Webschip btw? Die weer iemand anders was eerder al?
I´m back.
  maandag 20 augustus 2018 @ 03:25:43 #137
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181314329
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat erom dat nogmaals een zeer grote kindermisbruik affaire binnen de RK-kerk wrs jaren- en jarenlang onder het tapijt is geveegd door die zelfde RK-kerk. Niet de eerste keer. Het zijn inmiddels draaideur-criminelen wmb.
Waar jij het over wilt hebben geldt in principe voor iedere religie en/of kerk.
Misbruik komt ook bij die andere religies voor. Er is bijvoorbeeld een meldpunt bij de Jehova's in het leven geroepen waar flink wat meldingen zijn binnengekomen. Er is een meldpunt bij de gereformeerden maar ook daar schijnt een doofpotcultuur te heersen en wordt er dus geen actie ondernomen.
Me dunkt dat we dan eens gaan kijken wat die kinderen daar eigenlijk te zoeken hebben. Helemaal niets dus en wel om de redenen die ik noemde.
pi_181314332
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kloon dus gewoon? :D.

[..]

Wel

[..]

Nou gewoon lekker de boel een beetje scherp stellen.

Ben je Webschip btw? Die weer iemand anders was eerder al?
_O- Dus je projecteerd de gedachten van een zekere Webschip op mijn posts. man man man
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181314338
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:25 schreef the-eye het volgende:
Me dunkt dat we dan eens gaan kijken wat die kinderen daar eigenlijk te zoeken hebben.
Mogen ze dan wel naar de voetbalclub? Of moeten kinderen gewoon helemaal thuis blijven? Zodat papa ze lekker kan misbruiken?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181314366
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:25 schreef the-eye het volgende:

[..]

Misbruik komt ook bij die andere religies voor. Er is bijvoorbeeld een meldpunt bij de Jehova's in het leven geroepen waar flink wat meldingen zijn binnengekomen. Er is een meldpunt bij de gereformeerden maar ook daar schijnt een doofpotcultuur te heersen en wordt er dus geen actie ondernomen.
Me dunkt dat we dan eens gaan kijken wat die kinderen daar eigenlijk te zoeken hebben. Helemaal niets dus en wel om de redenen die ik noemde.
Het gaat me wat te ver om te stellen dat religies inherent tot pedofilie leiden door de manier waarop ze hun geloof overbrengen op kinderen. Het is wel zo dat kinderen gezien worden als onderhorig aan ouderen in die overdracht van dat geloof, maar dat maakt degenen die de overdracht doen niet per se pedofielen. Ik bedoel ook niet alle onderwijzers, leraren, voetbaltrainers, muziekleraren of anderen die beroepshalve bezig zijn met overdracht aan kinderen zijn pedofielen. Echter mocht dit wel voorkomen en uitkomen dan gaan we ervan uit dat niet een oogje dichtgeknepen wordt. Dat laatste is in de RK-kerk niet zo.
I´m back.
  maandag 20 augustus 2018 @ 03:34:40 #141
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181314368
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:28 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Mogen ze dan wel naar de voetbalclub? Of moeten kinderen gewoon helemaal thuis blijven? Zodat papa ze lekker kan misbruiken?
Moet ik hier uit opmaken dat bij gelovigen de gedachte heerst dat ze iig door iemand misbruikt moeten worden? ;) just kidding
pi_181314372
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:26 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

_O- Dus je projecteerd de gedachten van een zekere Webschip op mijn posts. man man man
Nee, ik vraag je het. Ik zag die naam genoemd worden zijdelings in POL-SC toen ik popcorn aan het eten was tijdje geleden.
I´m back.
pi_181314384
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:34 schreef the-eye het volgende:

[..]

Moet ik hier uit opmaken dat bij gelovigen de gedachte heerst dat ze iig door iemand misbruikt moeten worden? ;) just kidding
Nee, dat zeker niet. De bittere waarheid is dat kinderen iedere dag op alle mogelijke plaatsen misbruikt worden. Het is dan ook onzinnig om hele groepen mensen te criminaliseren, gezien het om individueen gaat die heimelijk opereren en overal actief kunnen zijn, waar ook kinderen zijn.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181314389
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik vraag je het. Ik zag die naam genoemd worden zijdelings in POL-SC toen ik popcorn aan het eten was tijdje geleden.
Misschien toch eerst even in iemands pohi verdiepen, voordat je dat willekeurig gaat vragen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181314393
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:34 schreef Ryan3 het volgende:
Echter mocht dit wel voorkomen en uitkomen dan gaan we ervan uit dat niet een oogje dichtgeknepen wordt.
Dat is een gevaarlijke gedachte. Het meerendeel van de daders van misbruik komt nooit voor het gerecht. Ik wil zeker niet het straatje van de RKK schoonvegen, maar dit is een veel breder verspreid probleem.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 20 augustus 2018 @ 03:45:56 #146
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181314394
Ik zit net even dit te lezen
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-sport-is-enorm.html
en dan stuit me toch iets tegen de borst. Het verhaal over het aanraken van de schaamlippen kan onder misbruik vallen maar wordt in één adem gerept met een verhaal over een ploegleider die haar de grond inpraatte wat dan onder intimidatie zou vallen. Je hebt geen zak aan zo'n ploegleider maar om zo'n man op één hoop te vegen met kindermisbruikers gaat me toch wat te ver.

quote:
Ze schrijft onder andere over een masseur die tijdens massages haar schaamlippen aanraakte. "Meestal door de stof van mijn onderbroek heen, maar soms presteerde hij het zelfs zijn vingers in mijn slipje te laten glippen."

Ook vertelt ze over een ploegleider die week in week uit zei dat ze er niets van kon en dat ze maar beter kon stoppen. "Dat ik moest ophoepelen uit het wielrennen, omdat ik er echt helemaal niks te zoeken had. (...) Zijn stem heeft nog jaren in mijn hoofd gezeten."
Tja... ik was er niet bij maar dit komt op mij over als spijkers op laag water. Bij misbruik denk ik aan iets anders dan een massage waarbij een hand geen 15cm overal vandaan blijft en zeker niet aan klootzakken van trainers of ploegleiders.
Dan heb ik ook nog wel wat verhalen over voetbaltrainers die me niet mochten en gewoon kut tegen me deden. Lijkt of we dezelfde kant opgaan als met dat metoo gebeuren waardoor echte gevallen ondergesneeuwd raken door interessant doenerij
pi_181314421
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:41 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, dat zeker niet. De bittere waarheid is dat kinderen iedere dag op alle mogelijke plaatsen misbruikt worden. Het is dan ook onzinnig om hele groepen mensen te criminaliseren, gezien het om individueen gaat die heimelijk opereren en overal actief kunnen zijn, waar ook kinderen zijn.
Ehm individuen? Ja maar wel als groep opererende individuen dan. Met die kettingen om aan te geven dat een kind misbruikbaar is.

En vervolgens als kerk ook nog te roepen dat het de schuld van de homoseksuelen is... Over hele groepen criminaliseren gesproken.

[ Bericht 7% gewijzigd door devlinmr op 20-08-2018 04:02:53 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 20 augustus 2018 @ 04:00:53 #148
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181314443
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ehm individuen? Ja maar wel als groep opererende individuen dan. Met die kettingen om aan te geven dat een kind misbruikbaar is.
Wel sympathiek dat ze dus niet ieder kind misbruikten 8-)
pi_181314449
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 04:00 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wel sympathiek dat ze dus niet ieder kind misbruikten 8-)
Zelfs pedo's hebben hun grenzen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_181314632
De katholieke kerk is de oudste en grootste criminele organisatie ter wereld.

Pedofilie
Witwassen
Samenwerken met Fascisten
Geld aftroggelen van door middel van leugens etc.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 20 augustus 2018 @ 05:47:35 #151
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181314652
Gezien de verspreidheid van de katholieke kerk, zeker in sommige landen minstens 1 kerk per nederzetting, is het misbruik marginaal: in 99,99% van de katholieke kerken is niks aan de hand. Daarom is het absurd de kerk of de religie de schuld te geven.
Ik denk dat het juist bij de katholieke kerk aan het licht komt omdat er een verbod is op seks buiten het huwelijk. In een cultuur waar de profeet een jong meisje trouwt zullen mensen minder snel van misbruik spreken. Bijvoorbeeld.
pi_181314927
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 21:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En nog steeds zijn er Katholieken die volhouden dat het niveau van misbruik binnen de Katholieke Kerk niet afwijkt van die in de rest van de samenleving. :)
Het is wereldwijd gewoon decennialang systematische verkrachting van minderjarigen geweest en de top van de kerk - tot aan de paus aan toe - heeft alles op alles gezet om elke verkrachting in de doofpot te stoppen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 20 augustus 2018 @ 14:43:16 #153
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181322056
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 01:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, je gaat in feite mee met de bigotterij van deze prelaat, het is niet de schuld van de kerk maar van homoseksuelen. Dus geen homoseksuelen meer, geen pedofilie meer in de RK-kerk. De RK-kerk treft geen blaam.

Ik kan alleen maar dan dit verzinnen: :').
Ehhm..

@Ryan3: Even vanaf mijn werk: deze jongste ontdekkingen in de VS, Pennsylvania, getuigen er inderdaad van dat er wereldwijd opzicht helaas nóg meer werk aan de winkel is binnen de RK-kerk. :o Een opperste samenwerking tussen het Vaticaan en de kerkleiding in de VS zelf, om het incidenteel voorkomende kwaad binnen deze grote religieuze organisatie goed en wel wereldwijd in de kiem te smoren is uiteraard vereist, niets meer en niets minder.

Mijn advies: maak er verder niet zo'n drama van. Laat u in elk geval niet zo kennen met verwensingen in mijn richting als 'snaak' e.d., of andere verwensingen jegens overige leden. Dat getuigt van onmacht, en het doet ook nog veronderstellen dat u misschien zelf nare ervaringen achter de rug heeft. Ik weet het niet. :{ Enfin. Als men mijn reactie goed leest, dan leest men toch ook dat ik niet helemaal roerend eens ben met alle uitspraken de geestelijke in kwestie.

'Uitroeiing' enzovoort klinkt inderdaad best wat extremistisch, maar ik kan me voorstellen dat de geestelijke - beter bekend als kardinaal Raymond Burke - in zijn bewoordingen wat geëmotioneerd gereageerd heeft op deze jongste openbaring. Verder lijkt het mij niet nodig om grote groepen religieuzen te criminaliseren - wat sommige anderen hier dus ook doen - voor hetgeen wat een kleine minderheid in het verleden en -heden heeft aangericht, me dunkt.

Welnu, de Bijbelse regels binnen de rooms-katholieke Kerk zijn vrij duidelijk, daarin deel ik zijn mening. *) Er zullen verder geen homoseksuelen en masse de kerk uitgejaagd gaan worden. Homo's binnen het religieuze instituut zullen er overal en altijd zijn, en als het aan mij ligt hoeft dat verder ook geen probleem te zijn. Ik steek anderen ook graag een hart onder de riem, dus laat ik dit nog zeggen: verreweg de meeste homoseksuele priesters zullen hun handen thuis houden, laat staan zich hierover uitlaten, en vaak zijn het ook nog aangename mensen in de sociale omgang. :)


Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_181322267
quote:
3s.gif Op maandag 20 augustus 2018 14:43 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Ehhm..

@Ryan3: Even vanaf mijn werk: deze jongste ontdekkingen in de VS, Pennsylvania, getuigen er inderdaad van dat er wereldwijd opzicht helaas nóg meer werk aan de winkel is binnen de RK-kerk. :o Een opperste samenwerking tussen het Vaticaan en de kerkleiding in de VS zelf, om het incidenteel voorkomende kwaad binnen deze grote religieuze organisatie goed en wel wereldwijd in de kiem te smoren is uiteraard vereist, niets meer en niets minder. [ afbeelding ]

Mijn advies: maak er verder niet zo'n drama van. Laat u in elk geval niet zo kennen met verwensingen in mijn richting als 'snaak' e.d., of andere verwensingen jegens overige leden. Dat getuigt van onmacht, en het doet ook nog veronderstellen dat u misschien zelf nare ervaringen achter de rug heeft. Ik weet het niet. :{ Enfin. Als men mijn reactie goed leest, dan leest men toch ook dat ik niet helemaal roerend eens ben met alle uitspraken de geestelijke in kwestie.

'Uitroeiing' enzovoort klinkt inderdaad best wat extremistisch, maar ik kan me voorstellen dat de geestelijke - beter bekend als kardinaal Raymond Burke - in zijn bewoordingen wat geëmotioneerd gereageerd heeft op deze jongste openbaring. Verder lijkt het mij niet nodig om grote groepen religieuzen te criminaliseren - wat sommige anderen hier dus ook doen - voor hetgeen wat een kleine minderheid in het verleden en -heden heeft aangericht, me dunkt. [ afbeelding ]

Welnu, de Bijbelse regels binnen de rooms-katholieke Kerk zijn vrij duidelijk, daarin deel ik zijn mening. *) Er zullen verder geen homoseksuelen en masse de kerk uitgejaagd gaan worden. Homo's binnen het religieuze instituut zullen er overal en altijd zijn, en als het aan mij ligt hoeft dat verder ook geen probleem te zijn. Ik steek anderen ook graag een hart onder de riem, dus laat ik dit nog zeggen: verreweg de meeste homoseksuele priesters zullen hun handen thuis houden, laat staan zich hierover uitlaten, en vaak zijn het ook nog aangename mensen in de sociale omgang. :)

Scjvb
Je moet niet wrijven in een vlek, snaak. En snaak is in feite een term of endearment, net als blaag, geen bash.
I´m back.
  maandag 20 augustus 2018 @ 15:06:26 #155
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181322635
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 14:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet niet wrijven in een vlek, snaak. En snaak is in feite een term of endearment, net als blaag, geen bash.
Ik weet, maar het gaat tenslotte wel om de boodschap in dezen, hè. ;) Verder is het niet zo erg hoor. :)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  maandag 20 augustus 2018 @ 15:54:32 #156
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181323985
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 01:43 schreef oranjevogel1 het volgende:

Aan het geloven in resultaten die niet bewezen kunnen worden is weinig wetenschappelijks aan.
Zucht....ik moet er ook niet aan beginnen....kansloze exercitie met reli-gekkies zoals jij.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:02:53 #157
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181324284
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 05:47 schreef Lunatiek het volgende:
Gezien de verspreidheid van de katholieke kerk, zeker in sommige landen minstens 1 kerk per nederzetting, is het misbruik marginaal: in 99,99% van de katholieke kerken is niks aan de hand.
Bewijs?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:22:48 #158
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181324766
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:28 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Mogen ze dan wel naar de voetbalclub? Of moeten kinderen gewoon helemaal thuis blijven? Zodat papa ze lekker kan misbruiken?
Als we geloof verbieden voor minderjarigen, komen we al een heel eind.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Beste debater 2022 maandag 20 augustus 2018 @ 16:26:14 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181324851
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 00:51 schreef Scjvb het volgende:
Kan wel in dit topic:

[..]

Hmm..

Weliswaar klinkt het als een hard gelag in diverse oren dat homoseksualiteit nu eenmaal niet past in het leven binnen de Rooms-katholieke Kerk. Echter, te weinig hormonale vrijheden mede door strenge celibataire regels onder homo's en hetero's dreef sommige geestelijken tot dergelijke vergrijpen. [ afbeelding ]

Maar in zekere zin snijdt de uitspraak van de weledele kardinaal R. Burke gedegen hout, immers heeft het weinig tot niets met fouten van de kerk te maken. :o Inderdaad, geen fout van de kerk dus. Het kwam en komt vooral voort uit het zich niet kunnen beheersen van een klein percentage én voornamelijk homoseksuele geestelijken, maar soms ook hetero's die zich vergrepen aan meisjes of uiteindelijk aan jongens. :X

Vooral homoseksuele geestelijken werden in vervoering werd gebracht door de Duivel }), waarbij het oog van 'n klein percentage dat zich niet in kon houden helaas viel op jonge kinderen. ''De kerk is niet per se aan een drastische hervorming of strengere controles toe, en de regels zijn al duidelijk genoeg'', aldus Burke. En Burkes uitspraken over 'uitroeiing' gaan misschien wel wat ver, maar dat nu de Amerikaanse roep om hiertegen nóg beter op te gaan treden dan wat men intussen al bereikt heeft, valt best wat voor te zeggen, me dunkt. ;)

Enfin, hierover zullen in Vaticaanstad, maar ook onder kerkleiders in de Verenigde Staten, de koppen weer bij elkaar gestoken worden. Aanvankelijk begon men met overplaatsing, ontslag en zelfs vroegtijdige vervolging, ware het niet dat dit in de VS onvoldoende soelaas geboden heeft om het recht te laten zegevieren voor de slachtoffers en geschokte dan wel hevig geëmotioneerde naasten vandaag de dag. [ afbeelding ]

Hoewel er al veel gedaan werd en men nog bezig is met onderzoeken af te ronden *), teneinde tot meerdere veroordelingen te komen onder auspiciën van paus Franciscus O-) en andere daarvoor aangewezen organisaties, zullen er op meerdere plekken ter wereld acties gaan volgen om misbruik het hoofd te bieden. Zij die de voorschriften met grove voeten treden, zich niet kunnen beheersen e.d., zullen mettertijd ook in de VS uit de rooms-katholieke wereld verdreven worden. :R

Vriendelijke groeten,

Scjvb
Dit is dus precies waarom er geen donder verandert en de eer van de RKK er ook niet echt mee wordt opgevijzeld is het wel?

"Ja, heel erg, maar dat komt vooral door homo's"...

Nee, het komt vooral door de katholieke - en overige vooral abrahamitische religies - hysterie waar het seksualiteit betreft, en waar de katholieken helemaal zijn doorgeslagen met hun volstrekt onnatuurlijke celibaat.

Koppel daaraan een - nu gelukkig sterk afnemende - schier onaantastbare positie binnen een zeer gesloten setting, en er is geen lerenbroekdragendesnorhomo voor nodig om te zorgen voor seksuele ongeregeldheden.

DAAR zit het probleem: dat onzinnige celibaat, die verachting van het seksuele en het lichamelijke, die veel te veel zogenaamde 'mannen van God' er dan maar toe brengt op andere manieren hun lusten te bevredigen. En de slachtoffers? Ja, sorry, en we gaan voor je bidden.

Dat is, en dat zeg ik als katholiek, te weinig. En tevens ook behoorlijk onbeschoft. Opnieuw wordt niet de hand in eigen boezem gestoken (breek dat instituut open, schaf dat celibaat af, breng daders ter verantwoording) maar worden er naar redenen gezocht - uiteraard slaapkamerredenen, want dat is natuurlijk het echte probleem: volwassen mannen en volwassen vrouwen die met wederzijdse goedkeuring van elkaar genieten, dat is waar we als kerk heel erg bezorgd over zouden moeten zijn - om WEDEROM de schuld BUITEN zichzelf te leggen.

En dan ook nog die zinsnede: 'door de duivel in vervoering gebracht'... Dat werkte in 1318. Niet in 2018.

Kortom: same ol', same ol', en als Franciscus niet hard ingrijpt, zakt de kerk nog veel verder weg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181324934
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dit is dus precies waarom er geen donder verandert en de eer van de RKK er ook niet echt mee wordt opgevijzeld is het wel?

"Ja, heel erg, maar dat komt vooral door homo's"...

Nee, het komt vooral door de katholieke - en overige vooral abrahamitische religies - hysterie waar het seksualiteit betreft, en waar de katholieken helemaal zijn doorgeslagen met hun volstrekt onnatuurlijke celibaat.

Koppel daaraan een - nu gelukkig sterk afnemende - schier onaantastbare positie binnen een zeer gesloten setting, en er is geen lerenbroekdragendesnorhomo voor nodig om te zorgen voor seksuele ongeregeldheden.

DAAR zit het probleem: dat onzinnige celibaat, die verachting van het seksuele en het lichamelijke, die veel te veel zogenaamde 'mannen van God' er dan maar toe brengt op andere manieren hun lusten te bevredigen. En de slachtoffers? Ja, sorry, en we gaan voor je bidden.

Dat is, en dat zeg ik als katholiek, te weinig. En tevens ook behoorlijk onbeschoft. Opnieuw wordt niet de hand in eigen boezem gestoken (breek dat instituut open, schaf dat celibaat af, breng daders ter verantwoording) maar worden er naar redenen gezocht - uiteraard slaapkamerredenen, want dat is natuurlijk het echte probleem: volwassen mannen en volwassen vrouwen die met wederzijdse goedkeuring van elkaar genieten, dat is waar we als kerk heel erg bezorgd over zouden moeten zijn - om WEDEROM de schuld BUITEN zichzelf te leggen.

En dan ook nog die zinsnede: 'door de duivel in vervoering gebracht'... Dat werkte in 1318. Niet in 2018.

Kortom: same ol', same ol', en als Franciscus niet hard ingrijpt, zakt de kerk nog veel verder weg.
Kijk, Scjvb, dit is dan wel een gedegen reactie van een kritische RK'er.
I´m back.
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:46:47 #161
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181325348
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dit is dus precies waarom er geen donder verandert en de eer van de RKK er ook niet echt mee wordt opgevijzeld is het wel?

"Ja, heel erg, maar dat komt vooral door homo's"...

Nee, het komt vooral door de katholieke - en overige vooral abrahamitische religies - hysterie waar het seksualiteit betreft, en waar de katholieken helemaal zijn doorgeslagen met hun volstrekt onnatuurlijke celibaat.
Dat klopt natuurlijk. Celibaat maakt die mannen gek. Het is hoogst ongezond.

Anderzijds is er wel een opmerkelijk verband tussen pedofilie en homoseksualiteit te noteren. Eén op de 6 mannen in NL is ooit seksueel aangerand of misbruikt. 58% van seksueel misbruikte jongens werd misbruikt door een man, terwijl 79% van de misbruikte volwassen mannen is aangerand door een vrouw.

https://www.lotgenotensek(...)n-mannen-en-jongens/

Dus hoewel het inderdaad niet fair is om de misstanden in de RK toe te dichten aan een ''homocultuur'' zijn homoseksuelen blijkbaar wel vaker geïnteresseerd in kinderen.
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:47:18 #162
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181325370
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

Dit is dus precies waarom er geen donder verandert en de eer van de RKK er ook niet echt mee wordt opgevijzeld is het wel?

"Ja, heel erg, maar dat komt vooral door homo's"...

Nee, het komt vooral door de katholieke - en overige vooral abrahamitische religies - hysterie waar het seksualiteit betreft, en waar de katholieken helemaal zijn doorgeslagen met hun volstrekt onnatuurlijke celibaat.

Koppel daaraan een - nu gelukkig sterk afnemende - schier onaantastbare positie binnen een zeer gesloten setting, en er is geen lerenbroekdragendesnorhomo voor nodig om te zorgen voor seksuele ongeregeldheden.

DAAR zit het probleem: dat onzinnige celibaat, die verachting van het seksuele en het lichamelijke, die veel te veel zogenaamde 'mannen van God' er dan maar toe brengt op andere manieren hun lusten te bevredigen. En de slachtoffers? Ja, sorry, en we gaan voor je bidden.

Dat is, en dat zeg ik als katholiek, te weinig. En tevens ook behoorlijk onbeschoft. Opnieuw wordt niet de hand in eigen boezem gestoken (breek dat instituut open, schaf dat celibaat af, breng daders ter verantwoording) maar worden er naar redenen gezocht - uiteraard slaapkamerredenen, want dat is natuurlijk het echte probleem: volwassen mannen en volwassen vrouwen die met wederzijdse goedkeuring van elkaar genieten, dat is waar we als kerk heel erg bezorgd over zouden moeten zijn - om WEDEROM de schuld BUITEN zichzelf te leggen.

En dan ook nog die zinsnede: 'door de duivel in vervoering gebracht'... Dat werkte in 1318. Niet in 2018.

Kortom: same ol', same ol', en als Franciscus niet hard ingrijpt, zakt de kerk nog veel verder weg.
_O_
Can I get an Amen in here!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:48:59 #163
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181325422
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kijk, Scjvb, dit is dan wel een gedegen reactie van een kritische RK'er.
Over het celibaat, hetgeen als hoofdzaak deze problemen genereert, heb ik mijn reactie reeds uitgegeven. De rest zijn helaas neveneffecten daarvan, men hoeft geen 'snaak' te zijn om dat te mogen onderkennen. ;)

Goeddeels sta ik zelf ook achter het meeste van wat Etto hier beschrijft, ware het niet dat het celibaat nou eenmaal door de eeuwen heen bij het strenggelovige onderdeel van de Kerk hoort. Bijbelse voorschriften e.d, dat is het probleem.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_181325564
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:48 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Over dat het celibaat, hetgeen als hoofdzaak deze problemen genereert, heb ik mijn reactie reeds uitgegeven. En de rest zijn helaas de neveneffecten daarvan, men hoeft geen snaak te zijn dat te onderkennen. ;)

Goeddeels sta ik zelf ook achter het meeste van wat Etto hier beschrijft, ware het niet dat het celibaat nou eenmaal door de eeuwen heen bij het strenggelovige onderdeel van de kerk hoort. Bijbelse voorschriften.
Ja, ze moeten, om een parafrase van Wilders over een andere religie te gebruiken, paar bladzijden uit die verrekte bijbel scheuren. En waarom sta je goeddeels achter wat Etto van België schrijft en haal je dan een artikeltje aan van een prelaat die misschien wel de verpersoonlijking is van alles wat mis is met die religie? Dat rijmt niet.
I´m back.
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:55:07 #165
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181325637
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ze moeten, om een parafrase van Wilders over een andere religie te gebruiken, paar bladzijden uit die verrekte bijbel scheuren. En waarom sta je goeddeels achter wat Etto van België schrijft en haal je dan een artikeltje aan van een prelaat die misschien wel de verpersoonlijking is van alles wat mis is met die religie? Dat rijmt niet.
Onaangename gevolgen hè, nogmaals. Hoe naar de woorden van deze man ook moge klinken. :o
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  Beste debater 2022 maandag 20 augustus 2018 @ 16:56:01 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181325678
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:48 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Over het celibaat, hetgeen als hoofdzaak deze problemen genereert, heb ik mijn reactie reeds uitgegeven. De rest zijn helaas neveneffecten daarvan, men hoeft geen 'snaak' te zijn om dat te mogen onderkennen. ;)

Goeddeels sta ik zelf ook achter het meeste van wat Etto hier beschrijft, ware het niet dat het celibaat nou eenmaal door de eeuwen heen bij het strenggelovige onderdeel van de kerk hoort. Bijbelse voorschriften e.d.

Scjvb
Het is geen bijbels voorschrift, het was een vermaning van Paulus dat het waardig is om celibatair te leven... om er daar direct na aan toe te voegen:

"Maar als zij zich niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Het is beter te trouwen dan van begeerte te branden." (1 Kor. 7,8-9).

Celibaat als dogma dateert pas van 304 (Canon 33 van de Synode van Elvira).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:59:35 #167
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181325793
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is geen bijbels voorschrift, het was een vermaning van Paulus dat het waardig is om celibatair te leven... om er daar direct na aan toe te voegen:

"Maar als zij zich niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Het is beter te trouwen dan van begeerte te branden." (1 Kor. 7,8-9).

Celibaat als dogma dateert pas van 304 (Canon 33 van de Synode van Elvira).
''Laten zij dan trouwen.''

Over het trouwen, dat klopt ook. Maar hier heeft u het dan wel over hetero's die wel kunnen trouwen.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  Beste debater 2022 maandag 20 augustus 2018 @ 17:00:50 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181325831
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:59 schreef Scjvb het volgende:

[..]

''Laten zij dan trouwen.''

Over het trouwen, dat klopt. Maar hier heeft u het dan wel over hetero's die wel kunnen trouwen.
Ach zo... kunnen we toch weer de vinger naar de homo wijzen...

Ze mogen én niet trouwen, én niet seksueel actief zijn.

Nee, dat is absoluut een recept voor een gelukkig leven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181326004
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat klopt natuurlijk. Celibaat maakt die mannen gek. Het is hoogst ongezond.

Anderzijds is er wel een opmerkelijk verband tussen pedofilie en homoseksualiteit te noteren. Eén op de 6 mannen in NL is ooit seksueel aangerand of misbruikt. 58% van seksueel misbruikte jongens werd misbruikt door een man, terwijl 79% van de misbruikte volwassen mannen is aangerand door een vrouw.

https://www.lotgenotensek(...)n-mannen-en-jongens/

Dus hoewel het inderdaad niet fair is om de misstanden in de RK toe te dichten aan een ''homocultuur'' zijn homoseksuelen blijkbaar wel vaker geïnteresseerd in kinderen.
Dat er aardig wat pedofielen zijn die seks hebben met kinderen van hetzelfde geslacht, betekent niet dat er onder homoseksuelen ook relatief meer interesse is in seks met kinderen.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:07:15 #170
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181326013
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ach zo... kunnen we toch weer de vinger naar de homo wijzen...

Ze mogen én niet trouwen, én niet seksueel actief zijn.

Nee, dat is absoluut een recept voor een gelukkig leven.
Heel naar inderdaad, maar zo wordt het wel onbespreekbaar en slaat deze discussie gewoon dood.

Verder niets kwaads over deze groep, zeker niet, maar van daaruit ontstond wel deze kerkelijk impasse. :o
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_181326071
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:07 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Heel naar inderdaad, maar zo wordt het wel onbespreekbaar en slaat deze discussie gewoon dood.

Verder niets kwaads over deze groep, zeker niet, maar van daaruit ontstond wel deze kerkelijk impasse. :o
Haha. Ja, het komt door de homo's dat verkrachting / aanranding binnen de RK-kerk gehuld is in stilzwijgen.

:') ^ :')
"Pools are perfect for holding water"
pi_181326131
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Haha. Ja, het komt door de homo's dat verkrachting / aanranding binnen de RK-kerk gehuld is in stilzwijgen.

:') ^ :')
Ja, absurd. "Ze zijn tenslotte zo hedonistisch!"

:')_!!
  Beste debater 2022 maandag 20 augustus 2018 @ 17:12:13 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181326154
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:07 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Heel naar inderdaad, maar door zulke reacties wordt het wel onbespreekbaar en slaat deze discussie gewoon dood.

Verder niets kwaads over deze groep, zeker niet, maar van daaruit ontstond wel deze kerkelijk impasse. :o
Pardon? Welke impasse?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:13:15 #174
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181326184
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Haha. Ja, het komt door de homo's dat verkrachting / aanranding binnen de RK-kerk gehuld is in stilzwijgen.

:') ^ :')
Goh.

Naja, daar zal nu inderdaad nóg meer aandacht aan besteed moeten gaan worden. Ik belicht slechts de oorzaak, en er is al het een en ander gedaan om schuldigen te achterhalen en de rest. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_181326187
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, absurd. "Ze zijn tenslotte zo hedonistisch!"

:')_!!
Ik vind het opmerkelijk om bij mezelf te ervaren dat ik binnen enkele posts het respect wat ik voor een user had, als sneeuw voor de zon verdwijnt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181326212
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:13 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Goh.

Daar zal nu inderdaad nóg meer aandacht aan besteed moeten gaan worden. Ik belicht slechts de oorzaak, en er is al het een en ander gedaan om schuldigen te achterhalen, en de rest. ;)
Nee, jij brengt homoseksualiteit in de discussie, waarmee je de werkelijke oorzaken vertroebelt.

Ronduit smerig.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181326254
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik vind het opmerkelijk om bij mezelf te ervaren dat ik binnen enkele posts het respect wat ik voor een user had, als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Tja, maar dat is niet zo heel gek toch als iemand er nogal idiote opvattingen op nahoudt?
  Beste debater 2022 maandag 20 augustus 2018 @ 17:18:29 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181326344
quote:
11s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:13 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Goh.

Naja, daar zal nu inderdaad nóg meer aandacht aan besteed moeten gaan worden. Ik belicht slechts de oorzaak, en er is al het een en ander gedaan om schuldigen te achterhalen en de rest. ;)
En zo verandert er niets.

Het wachten is op de volgende onthulling.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181326353
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, maar dat is niet zo heel gek toch als iemand er nogal idiote opvattingen op nahoudt?
Ik vind dat inderdaad niet gek nee. Wellicht dat ik het nu bij mezelf opmerkte omdat ik het (itt andere gevallen op dit forum) niet verwacht had.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181326507
Homo's vergrijpen zich aan kinderen, daarom het celibaat. Het is dus de schuld van homo's. Man man man.
pi_181326620
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En zo verandert er niets.

Het wachten is op de volgende onthulling.
Ben jij nog lid van de RK-kerk? Een kerk die niet alleen systemen in stand houdt die leiden tot kindermisbruik, maar de gevallen die bekend worden ook nog eens probeert te verhullen en/of de schuld ontkent?

En zoals ik het nu vraag klinkt het als een verwijt. Zo bedoel ik dat niet eens echt. Maar ik ben erg benieuwd naar hoe jij jouw persoonlijke lidmaatschap vereenzelvigt met bepaalde aspecten van het beleid van de kerk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181326683
Als er gepraat wordt over het verbieden van bepaalde religieuze stromingen omdat die zouden leiden tot overmatig extremisme (salafisme), moeten we het dan ook niet eens gaan hebben over het verbieden van religieuze stromingen die leiden tot overmatig kindermisbruik?
"Pools are perfect for holding water"
  Beste debater 2022 maandag 20 augustus 2018 @ 17:33:27 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181326750
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Ben jij nog lid van de RK-kerk? Een kerk die niet alleen systemen in stand houdt die leiden tot kindermisbruik, maar de gevallen die bekend worden ook nog eens probeert te verhullen?

En zoals ik het nu vraag klinkt het als een verwijt. Zo bedoel ik dat niet eens echt. Maar ik ben erg benieuwd naar hoe jij jouw persoonlijke lidmaatschap vereenzelvigt met bepaalde aspecten van het beleid van de kerk.
Ik ben en blijf katholiek; is mijn traditie en cultuur. De religie van mijn voorouders. Waarschijnlijk meer volksdevotioneel dan orthodox, maar toch. Ik zie dan ook een kerkgemeenschap niet als een verzamelplaats van heiligen - een latere interpretatie - , maar zoals de kerkvaders dat beschreven: een plek waar zowel bokken als schapen samenkomen. En dat blijkt ook wel.

Daarbij zie ik genoeg prachtige mensen om mij heen die hun katholicisme op een schitterende manier gebruiken om anderen tot hulp en troost te zijn.

EDIT: Laat wat die bokken en schapen betreft wel gezegd dat het de taak is van een opperherder, zoals de paus zichzelf noemt, is om die te scheiden... en dat is waar het aan schort.

Hoe dan ook, voor de 'echte' katholiek behoor ik al jaren tot de 'afvalligen'... ze doen maar.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 20-08-2018 17:48:52 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181327333
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 05:47 schreef Lunatiek het volgende:
Gezien de verspreidheid van de katholieke kerk, zeker in sommige landen minstens 1 kerk per nederzetting, is het misbruik marginaal: in 99,99% van de katholieke kerken is niks aan de hand. Daarom is het absurd de kerk of de religie de schuld te geven.
Waarbij je gemakshalve even negeert dat het Vaticaan/de Kerk decennialang op de hoogte was van dit misbruik en er niet tegen optrad. Sterker nog: men trad op tegen de slachtoffers. Men hielp de priesters actief bij het misbruik. En zoals we bij de andere zaken hebben gezien: kwam de politie te dicht bij, dan werd een misbruikend priester gewoon overgeplaatst naar een land/regio met wat makkelijker omkoopbare politie.

Waarom zou je dat het Vaticaan/de Kerk in hemelsnaam niet kwalijk mogen nemen ?
pi_181327401
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:24 schreef Xa1pt het volgende:
Homo's vergrijpen zich aan kinderen, daarom het celibaat. Het is dus de schuld van homo's. Man man man.
De propagandamachine van de kerk doet het wel goed hier overigens - men gebruikt de term voor "volwassen mannen die op andere volwassen mannen vallen" nu gedachteloos ook voor "volwassen mannen die geilen op macht en pakken wat voorhanden is".
pi_181327576
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik ben en blijf katholiek; is mijn traditie en cultuur. De religie van mijn voorouders. Waarschijnlijk meer volksdevotioneel dan orthodox, maar toch. Ik zie dan ook een kerkgemeenschap niet als een verzamelplaats van heiligen - een latere interpretatie - , maar zoals de kerkvaders dat beschreven: een plek waar zowel bokken als schapen samenkomen. En dat blijkt ook wel.

Daarbij zie ik genoeg prachtige mensen om mij heen die hun katholicisme op een schitterende manier gebruiken om anderen tot hulp en troost te zijn.
Als ik dat zo lees (en verbeter me aub als ik er naast zit) haal jij je waarde vanuit je geloof voornamelijk uit je persoonlijke beleving ervan (en die van je naasten)?

Functioneert de kerk als religieuze organisatie dan niet voornamelijk als manier van vereniging?

Zijn die twee (lidmaatschap van de religieuze organisatie, en persoonlijke beleving van geloof) in jouw ogen dan niet te scheiden? Door bijvoorbeeld die vereniging van mensen niet meer aan de grotere organisatie over te laten, maar zelf te gaan regelen?

Ik bedoel ... (en dit is vast een heel slecht voorbeeld, maar ik denk dat je me wel kan volgen) .. ik vind het heel fijn dat mijn lokale voetbalvereniging mijzelf en andere buurtgenoten met een liefde voor het beoefenen van voetbal bij elkaar brengt. Maakt het een stuk makkelijker om samen te voetballen. Maar op het moment dat die voetbalclub beleid invoert wat aanzet tot het misbruiken van kinderen, en ook nog eens actief haar best doet om gevallen daarvan te verdoezelen, wordt het imo toch tijd om of een andere voetbalclub te zoeken of onszelf te verenigen buiten die organisatie om.

Maw, wanneer komt de afscheiding van de rooms-katholieke kerk door de progressieve* christenen? En omdat die vraag natuurlijk niet te beantwoorden is .. welke mate van verantwoordelijkheid dragen die christenen om zichzelf af te scheiden?

* nu wil ik natuurlijk niet insinueren dat conservatieve christenen voor kindermisbruik zijn, en progressieve christenen fel tegen. Maar de huidige vorm van het celibaat bestaat wel bij gratie van (inmiddels) zeer conservatieve interpretaties / dogma's binnen het geloof, die onder de progressievere leden niet per se meer zo strak gehandhaafd hoeven worden (wat je op meerdere aspecten ziet dan alleen bij het celibaat. Bv homoseksualiteit. Zondagsrust. Houding tov andere religies. Milieu en dierenwelzijn.)

Wat is de verantwoordelijkheid van de leden om hun organisatie te corrigeren, of er middels actie (opzeggen lidmaatschap) afstand van te nemen?

Wanneer komt de volgende Maarten Luther? Ga jij het worden?

En tot slot (want ik gok dat enig antwoord wat je zou kunnen gaan geven oa 'de positieve veranderingen door de huidige paus' bevat) ... Is een 'progressieve' paus aanstellen als oplossing voor bepaalde (door conservatisme ingegeven) problematiek binnen de kerk, niet een beetje hetzelfde als het aanstellen van een zwarte president als oplossing voor eeuwen van systematisch racisme?

Echte verandering gebeurt vanuit onderop binnen de organisatie, oid?

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 20-08-2018 18:16:47 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_181327583
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En zo verandert er niets.

Het wachten is op de volgende onthulling.
En die komt zeker ook idd.
I´m back.
  maandag 20 augustus 2018 @ 18:44:52 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181328430
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 23:33 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het is een theorie, die nog moet bewezen worden. Dat jij het als wetenschap ziet, betekend vooral dat jij er blind in gelooft.
Nog zo iemand die geen idee heeft waar hij het over heeft
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Beste debater 2022 maandag 20 augustus 2018 @ 18:52:53 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181328633
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Als ik dat zo lees (en verbeter me aub als ik er naast zit) haal jij je waarde vanuit je geloof voornamelijk uit je persoonlijke beleving ervan (en die van je naasten)?

Functioneert de kerk als religieuze organisatie dan niet voornamelijk als manier van vereniging?

Zijn die twee (lidmaatschap van de religieuze organisatie, en persoonlijke beleving van geloof) in jouw ogen dan niet te scheiden? Door bijvoorbeeld die vereniging van mensen niet meer aan de grotere organisatie over te laten, maar zelf te gaan regelen?

Ik bedoel ... (en dit is vast een heel slecht voorbeeld, maar ik denk dat je me wel kan volgen) .. ik vind het heel fijn dat mijn lokale voetbalvereniging mijzelf en andere buurtgenoten met een liefde voor het beoefenen van voetbal bij elkaar brengt. Maakt het een stuk makkelijker om samen te voetballen. Maar op het moment dat die voetbalclub beleid invoert wat aanzet tot het misbruiken van kinderen, en ook nog eens actief haar best doet om gevallen daarvan te verdoezelen, wordt het imo toch tijd om of een andere voetbalclub te zoeken of onszelf te verenigen buiten die organisatie om.

Maw, wanneer komt de afscheiding van de rooms-katholieke kerk door de progressieve* christenen? En omdat die vraag natuurlijk niet te beantwoorden is .. welke mate van verantwoordelijkheid dragen die christenen om zichzelf af te scheiden?

* nu wil ik natuurlijk niet insinueren dat conservatieve christenen voor kindermisbruik zijn, en progressieve christenen fel tegen. Maar de huidige vorm van het celibaat bestaat wel bij gratie van (inmiddels) zeer conservatieve interpretaties / dogma's binnen het geloof, die onder de progressievere leden niet per se meer zo strak gehandhaafd hoeven worden (wat je op meerdere aspecten ziet dan alleen bij het celibaat. Bv homoseksualiteit. Zondagsrust. Houding tov andere religies. Milieu en dierenwelzijn.)

Wat is de verantwoordelijkheid van de leden om hun organisatie te corrigeren, of er middels actie (opzeggen lidmaatschap) afstand van te nemen?

Wanneer komt de volgende Maarten Luther? Ga jij het worden?

En tot slot (want ik gok dat enig antwoord wat je zou kunnen gaan geven oa 'de positieve veranderingen door de huidige paus' bevat) ... Is een 'progressieve' paus aanstellen als oplossing voor bepaalde (door conservatisme ingegeven) problematiek binnen de kerk, niet een beetje hetzelfde als het aanstellen van een zwarte president als oplossing voor eeuwen van systematisch racisme?

Echte verandering gebeurt vanuit onderop binnen de organisatie, oid?
Geen idee; als ik het huidige stel kardinalen zie, zie ik het zeer duister in...

Maar je aanhef klopt heel redelijk, het is voornamelijk een persoonlijke invulling, die ik echter niet kan loskoppelen van het katholieke geloof. De kernaspecten ervan onderschrijf ik (voornamelijk de rol van de vrije wil, de esthetiek en de mystiek) maar ik struikel al jaren over het conservatisme. Reden dus ook dat ik nauwelijks actief betrokken ben. Laat ik het zo zeggen: ik zit vooral in de kerk wanneer er geen dienst is.

Is het derhalve een slap aftreksel? Volgens veel mede-katholieken wel ja... die scharen me net zo snel in het rijtje ongelovigen, atheïsten, agnosten, wat dies meer zij. Voor anderen echter is het predikaat al genoeg om in een stuip te schieten en allerhande ranzige aannames te doen (jij niet).

Ik zie geen grote afscheiding komen... integendeel, ik zie de boel steeds conservatiever worden. En dat stemt me uitermate somber.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:15:55 #190
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181329397
Heeft de paus al een brief geschreven waar hij het heeft over "heling en genezing van dit kwaad"? :')

Zijn de mensen en kerk er al over uit wat nu de aanleiding is van dat misbruik.
Ligt het toch puur aan de machtspositie? Kennis uit de bijbel? Het celibaat?
Misschien zijn het homo's die bang zijn voor hun geaardheid en daarna hun vlucht zoeken in de kerkgemeenschap en zo hopen om genezen te worden?

Ik vind die kindermisbruiksituatie binnen de kerk erg bizar.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste debater 2022 maandag 20 augustus 2018 @ 19:18:23 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181329468
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:15 schreef Harvest89 het volgende:
Heeft de paus al een brief geschreven waar hij het heeft over "heling en genezing van dit kwaad"? :')

Zijn de mensen en kerk er al over uit wat nu de aanleiding is van dat misbruik.
Ligt het toch puur aan de machtspositie? Kennis uit de bijbel? Het celibaat?
Misschien zijn het homo's die bang zijn voor hun geaardheid en daarna hun vlucht zoeken in de kerkgemeenschap en zo hopen om genezen te worden?

Ik vind die kindermisbruiksituatie binnen de kerk erg bizar.
+ een hysterische zogenaamde afkeer van seksualiteit en het lichaam. Want zondig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:19:19 #192
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181329503
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik ben en blijf katholiek; is mijn traditie en cultuur. De religie van mijn voorouders. Waarschijnlijk meer volksdevotioneel dan orthodox, maar toch. Ik zie dan ook een kerkgemeenschap niet als een verzamelplaats van heiligen - een latere interpretatie - , maar zoals de kerkvaders dat beschreven: een plek waar zowel bokken als schapen samenkomen. En dat blijkt ook wel.

Daarbij zie ik genoeg prachtige mensen om mij heen die hun katholicisme op een schitterende manier gebruiken om anderen tot hulp en troost te zijn.

EDIT: Laat wat die bokken en schapen betreft wel gezegd dat het de taak is van een opperherder, zoals de paus zichzelf noemt, is om die te scheiden... en dat is waar het aan schort.

Hoe dan ook, voor de 'echte' katholiek behoor ik al jaren tot de 'afvalligen'... ze doen maar.
Jij bent katholiek?
Had ik niet achter je gezocht.

Ik heb ook een katholieke achtergrond. Mijn moeder was erg gelovig, en ging vaker naar de kerk. Mijn vader niet, die vond het allemaal maar onzin, en ging liever naar de kroeg.

Ik heb er verder ook niets mee gedaan in mijn leven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181329527
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Jij bent katholiek?
Had ik niet achter je gezocht.

Ik heb ook een katholieke achtergrond. Mijn moeder was erg gelovig, en ging vaker naar de kerk. Mijn vader niet, die vond het allemaal maar onzin, en ging liever naar de kroeg.

Ik heb er verder ook niets mee gedaan in mijn leven.
Nooit naar de kroeg geweest?
I´m back.
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:20:09 #194
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181329540
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181329635
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:15 schreef Harvest89 het volgende:
Heeft de paus al een brief geschreven waar hij het heeft over "heling en genezing van dit kwaad"? :')

Zijn de mensen en kerk er al over uit wat nu de aanleiding is van dat misbruik.
Ligt het toch puur aan de machtspositie? Kennis uit de bijbel? Het celibaat?
Misschien zijn het homo's die bang zijn voor hun geaardheid en daarna hun vlucht zoeken in de kerkgemeenschap en zo hopen om genezen te worden?
De Katholieke Kerk is al bijna 2000 jaar een poel des verderfs waar men misbruik verheerlijkt onder de hogere priestersklasse. En men pakt daarbij wat men pakken kan. Prostituees ? Vrouwen die je de keus kan geven tussen verkracht te worden of vermoord te worden als heks ? Kinderen ? Geestelijk gehandicapten ? You name it, they raped it.

Dus tsja.
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:24:43 #196
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181329687
quote:
Een hoop bla bla
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:27:11 #197
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181329775
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

+ een hysterische zogenaamde afkeer van seksualiteit en het lichaam. Want zondig.
De preutsheid bedoel je?
Dat seksualiteit als onrein en zondig wordt gezien en dat je hier later een soort fobie voor ontwikkelt?

Lijkt me inderdaad wel moeilijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:27:18 #198
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181329778
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:

Een hoop bla bla
Uiteraard. Glas, plas ... alles blijft zoals het was. Want zo staat het geschreven! Zo heeft Gid het bedoeld.

Deze kan nooit genoeg gepost worden:

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Beste debater 2022 maandag 20 augustus 2018 @ 19:28:17 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181329811
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

De preutsheid bedoel je?
Dat seksualiteit als onrein en zondig wordt gezien en dat je hier later een soort fobie voor ontwikkelt?

Lijkt me inderdaad wel moeilijk.
Ook, maar dat je het zo criminaliseert dat je, en dat blijkt nu wel weer, je jezelf in de meest achterlijke bochten gaat wringen om het walgelijkste te verklaren: "Het zijn de homo's!!!"
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:36:04 #200
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181330078
quote:
10s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nooit naar de kroeg geweest?
Huh, waar lees je dat?
Ik bedoel dat ik niets heb gedaan met het katholieke geloof.

Kroegen hebben flink wat geld aan mij verdiend.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181330120
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Huh, waar lees je dat?
Ik bedoel dat ik niets heb gedaan met het katholieke geloof.

Kroegen hebben flink wat geld aan mij verdiend.
O, dus je hebt het geloof van je vader gekozen? :P.
I´m back.
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:40:50 #202
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181330209
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ook, maar dat je het zo criminaliseert dat je, en dat blijkt nu wel weer, je jezelf in de meest achterlijke bochten gaat wringen om het walgelijkste te verklaren: "Het zijn de homo's!!!"
Het is echt tijd dat de Kerk op dat gebied eens wat vrijer wordt.
En waarom is dat celibaat nou nog nodig, vooral in deze tijd?
Laat het celibaat een keuze zijn in plaats van een verplichting.

Net zoals dat antieke geklets dat je alleen seks mag hebben binnen het huwelijk. Dit soort strenge regels zorgen er juist voor dat steeds meer mensen niets meer te maken willen hebben met die religie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:41:03 #203
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181330215
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, dus je hebt het geloof van je vader gekozen? :P.
Haha, dat zeker.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:43:33 #204
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181330280
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 05:47 schreef Lunatiek het volgende:
Gezien de verspreidheid van de katholieke kerk, zeker in sommige landen minstens 1 kerk per nederzetting, is het misbruik marginaal: in 99,99% van de katholieke kerken is niks aan de hand. Daarom is het absurd de kerk of de religie de schuld te geven.
Ik denk dat het juist bij de katholieke kerk aan het licht komt omdat er een verbod is op seks buiten het huwelijk. In een cultuur waar de profeet een jong meisje trouwt zullen mensen minder snel van misbruik spreken. Bijvoorbeeld.
Het komt inderdaad wellicht niet vaker voor dan bij andere organisaties of groepen mensen. (zoals voetbalclubs en peuteropvang.)

Echter, het ranzige is hoe georganiseerd het is binnen de kerk. Iedereen houdt elkaar een hand boven het hoofd.

En het wordt nog een stapje hypocrieter omdat het de kerk betreft. Een organisatie die stelt dat de kerk een veilige haven is en God over je waakt.

Ik zou niet zeggen dat het aan de religie zelf ligt, maar hele, hele grote delen van de kerk zijn rot van binnen en moeten gewoon compleet doorspoelt worden. Doen ze dat niet, dan zullen steeds meer mensen het geloof afvallen. Maarja eigen schuld. Blijkbaar is geld en macht binnen de kerk belangrijker voor de priesters dan datgene waar ze zeggen in te geloven.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Beste debater 2022 maandag 20 augustus 2018 @ 19:49:55 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181330466
quote:
2s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het komt inderdaad wellicht niet vaker voor dan bij andere organisaties of groepen mensen. (zoals voetbalclubs en peuteropvang.)

Echter, het ranzige is hoe georganiseerd het is binnen de kerk. Iedereen houdt elkaar een hand boven het hoofd.

En het wordt nog een stapje hypocrieter omdat het de kerk betreft. Een organisatie die stelt dat de kerk een veilige haven is en God over je waakt.

Ik zou niet zeggen dat het aan de religie zelf ligt, maar hele, hele grote delen van de kerk zijn rot van binnen en moeten gewoon compleet doorspoelt worden. Doen ze dat niet, dan zullen steeds meer mensen het geloof afvallen. Maarja eigen schuld. Blijkbaar is geld en macht binnen de kerk belangrijker voor de priesters dan datgene waar ze zeggen in te geloven.
Dit
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:54:17 #206
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_181330586
quote:
11s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:13 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Goh.

Naja, daar zal nu inderdaad nóg meer aandacht aan besteed moeten gaan worden. Ik belicht slechts de oorzaak, en er is al het een en ander gedaan om schuldigen te achterhalen en de rest. ;)
Het sneue is dat mensen als jij de echte oorzaak zijn van dit gedrag. Mensen als jij sluiten hun ogen voor misbruik. Mensen als jij ontkennen en bagataliseren het misbruik. Mensen als jij verdedigen de daders en vervolgen de slachtoffers.

Dus ja jij bent medeplichtig aan deze misdrijven. Jij en al die andere trouwe kritiekloze kerkgangers
pi_181353337
Ik hoorde vanochtend een lang item hierover op radio 1, maar ik miste iets. Namelijk dit. Roofdieren die kinderen willen misbruiken, werken eraan om op bepaalde posities te komen waar ze met kinderen te maken krijgen. Dat kan een kinderverblijf zijn, maar ook een beroep als priester. Je zou ze dus al bij de poort moeten kunnen ontdekken en tegenhouden. Zijn het roofdieren? Ja het zijn roofdieren, lees bijv. dit:
Een andere schokkende passage betreft een priester uit Pittsburgh, die kettingen met een gouden kruis uitdeelde aan zijn 'favoriete jongens'. Volgens de grand jury dienden de kettingen nog een ander doel dan het vleien van de slachtoffers: 'Ze vormden een signaal voor andere roofdieren dat die kinderen ongevoelig waren geworden voor seksueel misbruik, en dus ideale doelwitten waren voor verder misbruik.'
https://www.elsevierweekb(...)den-kinderen-637799/

Als je dan de tekst leest van het seminarie van Brugge voor mensen die priester willen worden, lijkt het alsof de roofdieren overal zitten, ook in de top. Want anders maak je niet zo'n tekst:
een verlangen dat in je leeft ...
De priesteropleiding duurt minstens zes jaar. Het is goed dat er zo'n lange periode is waarin je als kandidaat kan en mag groeien. Wellicht vraag je je wel eens af wat er in die vormingstijd allemaal gebeurt. Het is vooreerst een tijd waarin je als mens kunt groeien naar volwassenheid, naar een evenwichtige persoonlijkheid.

http://www.grootseminariebrugge.be/priesterworden0.htm
Kan zo geschreven zijn door een pedofiel.

[ Bericht 29% gewijzigd door Loekie1 op 21-08-2018 19:22:22 ]
pi_181403814
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is geen bijbels voorschrift, het was een vermaning van Paulus dat het waardig is om celibatair te leven... om er daar direct na aan toe te voegen:

"Maar als zij zich niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Het is beter te trouwen dan van begeerte te branden." (1 Kor. 7,8-9).

Celibaat als dogma dateert pas van 304 (Canon 33 van de Synode van Elvira).
Celibaat is geen dogma. Er kan gekeken worden naar Vivi Probati en dergelijke. Maar zo radicaal tegen zowel leer als kerkelijke Traditie ingaan zoals jij nu doet, doet mij denken aan de achtmeibeweging.
  Beste debater 2022 donderdag 23 augustus 2018 @ 18:16:52 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181404108
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:04 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Celibaat is geen dogma. Er kan gekeken worden naar Vivi Probati en dergelijke. Maar zo radicaal tegen zowel leer als kerkelijke Traditie ingaan zoals jij nu doet, doet mij denken aan de achtmeibeweging.
Celibaat is gewoon een achterlijk concept. Niet voor niets is het echt pas met Trente ineens tot onfeilbaar gegeven verheven.

Mijn grootvader zaliger zei het al: hoe gaat een man die nooit seks heeft gehad, geen vrouw heeft en derhalve ook nul kennis heeft wat betreft het runnen van een gezin míj vertellen hoe ik mijn gezin moet runnen?

Uiteraard werd hem dit niet in dank afgenomen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181404346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Celibaat is gewoon een achterlijk concept. Niet voor niets is het echt pas met Trente ineens tot onfeilbaar gegeven verheven.

Mijn grootvader zaliger zei het al: hoe gaat een man die nooit seks heeft gehad, geen vrouw heeft en derhalve ook nul kennis heeft wat betreft het runnen van een gezin míj vertellen hoe ik mijn gezin moet runnen?

Uiteraard werd hem dit niet in dank afgenomen.
Onzin. Celibaat is niet dogmatisch. Wat je zegt is faliekant vals.

Mijn grootouders waren waarschijnlijk ook niet bepaald zuiver katholiek gezien. In ieder geval drie van de vier, de vierde kende ik niet goed genoeg om te kunnen zeggen. Het ageren tegen het celibaat, het moedwillig ongehuwd en kuis blijven om wille van het Koninkrijk Gods, is alles behalve katholiek. Uiteraard je kunt voor een herziening zijn van de traditie tot een verplicht celibaat in de latijnse ritus. Maar dit riekt naar cultuurkatholicisme.
  Beste debater 2022 donderdag 23 augustus 2018 @ 18:30:46 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181404407
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:28 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Onzin. Celibaat is niet dogmatisch. Wat je zegt is faliekant vals.

Mijn grootouders waren waarschijnlijk ook niet bepaald zuiver katholiek gezien. In ieder geval drie van de vier, de vierde kende ik niet goed genoeg om te kunnen zeggen. Het ageren tegen het celibaat, het moedwillig ongehuwd en kuis blijven om wille van het Koninkrijk Gods, is alles behalve katholiek. Uiteraard je kunt voor een herziening zijn van de traditie tot een verplicht celibaat in de latijnse ritus. Maar dit riekt naar cultuurkatholicisme.
Ben benieuwd hoeveel priesters er thans mogen trouwen.

Oh ja: nul.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_181404504
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoeveel priesters er thans mogen trouwen.

Oh ja: nul.
Trouwen na wijding is op hoge hoge uitzondering. En ook absoluut niet de bedoeling.

Er zijn uitzonderingen geweest met priesters waarbij de priester jonge kinderen had en de vrouw overleed. Daar zijn dus wel hoge uitzonderingen bij geweest.

Huwen dient te gebeuren voor wijding tot diaken. Huwen na wijding gaat niet gebeuren. Ook niet in de Oosterse Orthodoxie of de Oriëntaals Orthodoxie.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 18:36:53 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181404553
Als katholiek heb je maar 2 morele keuzes
1. Uit de kerk uittreden
2. Massaal het Vaticaan en de kerk schonen van de priesterkaste
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181509969
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dit is dus precies waarom er geen donder verandert en de eer van de RKK er ook niet echt mee wordt opgevijzeld is het wel?

"Ja, heel erg, maar dat komt vooral door homo's"...

Nee, het komt vooral door de katholieke - en overige vooral abrahamitische religies - hysterie waar het seksualiteit betreft, en waar de katholieken helemaal zijn doorgeslagen met hun volstrekt onnatuurlijke celibaat.

Koppel daaraan een - nu gelukkig sterk afnemende - schier onaantastbare positie binnen een zeer gesloten setting, en er is geen lerenbroekdragendesnorhomo voor nodig om te zorgen voor seksuele ongeregeldheden.

DAAR zit het probleem: dat onzinnige celibaat, die verachting van het seksuele en het lichamelijke, die veel te veel zogenaamde 'mannen van God' er dan maar toe brengt op andere manieren hun lusten te bevredigen. En de slachtoffers? Ja, sorry, en we gaan voor je bidden.

Dat is, en dat zeg ik als katholiek, te weinig. En tevens ook behoorlijk onbeschoft. Opnieuw wordt niet de hand in eigen boezem gestoken (breek dat instituut open, schaf dat celibaat af, breng daders ter verantwoording) maar worden er naar redenen gezocht - uiteraard slaapkamerredenen, want dat is natuurlijk het echte probleem: volwassen mannen en volwassen vrouwen die met wederzijdse goedkeuring van elkaar genieten, dat is waar we als kerk heel erg bezorgd over zouden moeten zijn - om WEDEROM de schuld BUITEN zichzelf te leggen.

En dan ook nog die zinsnede: 'door de duivel in vervoering gebracht'... Dat werkte in 1318. Niet in 2018.

Kortom: same ol', same ol', en als Franciscus niet hard ingrijpt, zakt de kerk nog veel verder weg.
Ik had het niet verwacht, maar bij deze een applausje van mij voor deze post. En nee, dit is niet sarcastisch......ben oprecht blij en verbaasd.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:29:00 #215
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181558024
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dit is dus precies waarom er geen donder verandert en de eer van de RKK er ook niet echt mee wordt opgevijzeld is het wel?

"Ja, heel erg, maar dat komt vooral door homo's"...

Nee, het komt vooral door de katholieke - en overige vooral abrahamitische religies - hysterie waar het seksualiteit betreft, en waar de katholieken helemaal zijn doorgeslagen met hun volstrekt onnatuurlijke celibaat.

Koppel daaraan een - nu gelukkig sterk afnemende - schier onaantastbare positie binnen een zeer gesloten setting, en er is geen lerenbroekdragendesnorhomo voor nodig om te zorgen voor seksuele ongeregeldheden.

DAAR zit het probleem: dat onzinnige celibaat, die verachting van het seksuele en het lichamelijke, die veel te veel zogenaamde 'mannen van God' er dan maar toe brengt op andere manieren hun lusten te bevredigen. En de slachtoffers? Ja, sorry, en we gaan voor je bidden.

Dat is, en dat zeg ik als katholiek, te weinig. En tevens ook behoorlijk onbeschoft. Opnieuw wordt niet de hand in eigen boezem gestoken (breek dat instituut open, schaf dat celibaat af, breng daders ter verantwoording) maar worden er naar redenen gezocht - uiteraard slaapkamerredenen, want dat is natuurlijk het echte probleem: volwassen mannen en volwassen vrouwen die met wederzijdse goedkeuring van elkaar genieten, dat is waar we als kerk heel erg bezorgd over zouden moeten zijn - om WEDEROM de schuld BUITEN zichzelf te leggen.

En dan ook nog die zinsnede: 'door de duivel in vervoering gebracht'... Dat werkte in 1318. Niet in 2018.

Kortom: same ol', same ol', en als Franciscus niet hard ingrijpt, zakt de kerk nog veel verder weg.
Je moet toch al wel al pedofiele gevoelen hebben wil je, je aan een kind vergrijpen. Die gevoelen worden niet bevredigd door het met een vrouw of een man te doen, lijkt me, dus hoe gaat dat misbruik van kinderen voorkomen?
pi_181559026
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:29 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je moet toch al wel al pedofiele gevoelen hebben wil je, je aan een kind vergrijpen. Die gevoelen worden niet bevredigd door het met een vrouw of een man te doen, lijkt me, dus hoe gaat dat misbruik van kinderen voorkomen?
Je gaat van de veronderstelling uit dat de priesters kinderen misbruiken omdat ze seksueel opgewonden raken van kinderlichamen.

Dat is voor de meeste een onjuiste aanname. Ze raken seksueel opgewonden van het hebben van macht over een ander. Zoals de geschiedenis laat zien vergrijpen ze zich ook met evenveel plezier aan mannen en vrouwen als ze die volledig in hun macht hebben.

De afgelopen paar decennia waren kinderen echter een veel makkelijker prooi. Die waren aan hen toevertrouwd. Die sliepen een zaaltje verder. Die werden oprecht bang als je ze vertelde dat zij of hun familie naar de hel zouden gaan als ze ooit zouden praten.

Ik denk persoonlijk dus ook niet dat het celibaat ook maar iets zou oplossen. En zeer zeker niet het ECHTE probleem van een organisatie die dit soort misstanden niet aanpakt maar faciliteert en in de doofpot stopt.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 23:06:27 #217
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181561779
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Je gaat van de veronderstelling uit dat de priesters kinderen misbruiken omdat ze seksueel opgewonden raken van kinderlichamen.

Dat is voor de meeste een onjuiste aanname. Ze raken seksueel opgewonden van het hebben van macht over een ander. Zoals de geschiedenis laat zien vergrijpen ze zich ook met evenveel plezier aan mannen en vrouwen als ze die volledig in hun macht hebben.

De afgelopen paar decennia waren kinderen echter een veel makkelijker prooi. Die waren aan hen toevertrouwd. Die sliepen een zaaltje verder. Die werden oprecht bang als je ze vertelde dat zij of hun familie naar de hel zouden gaan als ze ooit zouden praten.

Ik denk persoonlijk dus ook niet dat het celibaat ook maar iets zou oplossen. En zeer zeker niet het ECHTE probleem van een organisatie die dit soort misstanden niet aanpakt maar faciliteert en in de doofpot stopt.
O ja. ^O^ Ik geloof dat iemand me dat al eerder zei
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')