Dat is het wel.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:54 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Dit kan toch niet serieus zijn?
In Nederland kunnen we er ook wat van:quote:
Ik zie beton met hier en daar stukken zwart plakband erop. Misschien om te voorkomen dat meer schade ontstaat als vocht in scheurtjes indringt? Weet jij de details, op grond waarvan je het “onvoorstelbaar” kan noemen?quote:
Als dat allemaal dicht moet.... Chaos! (Hoop dat ze leven boven economie zetten!)quote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nu net in het journaal:
In Italië zijn er duizenden bruggen, zo niet tienduizenden die ongeveer in dezelfde staat verkeren en uit dezelfde tijd stammen.
Niet afgekeken, maar het punt is wel duidelijk ja. Je zou er toevallig maar rijden op de verkeerde plek op het verkeerde moment.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
In Nederland kunnen we er ook wat van:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/eenvandaag-15-08-2018/
Losse stukken hangen eraan. Blijkt ook uit andere foto's. Dat vind ik vrij onvoorstelbaar.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie beton met hier en daar stukken zwart plakband erop. Misschien om te voorkomen dat meer schade ontstaat als vocht in scheurtjes indringt? Weet jij de details, op grond waarvan je het “onvoorstelbaar” kan noemen?
Als dan al het vrachtverkeer door de steden moet rijden en daardoor de dodelijke ongelukken met voetgangers toenemen...quote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:10 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Als dat allemaal dicht moet.... Chaos! (Hoop dat ze leven boven economie zetten!)
Tja, hoe goed zouden die bruggen en infra zijn als er een paar miljard aan onderhoud en infra besteed was i.p.v. aan Griekenlandquote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
In Nederland kunnen we er ook wat van:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/eenvandaag-15-08-2018/
Ik zie dat niet en die beangstigende andere foto’s zijn van een andere brug die nu dicht is voor groot onderhoud.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:13 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Losse stukken hangen eraan. Blijkt ook uit andere foto's. Dat vind ik vrij onvoorstelbaar.
Op de lange termijn is dit imo wel belangrijker ja.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Komende jaren worden er miljarden uitgegeven aan van het gas af te gaan, dat is natuurlijk belangrijker
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie dat niet en die beangstigende andere foto’s zijn van een andere brug die nu dicht is voor groot onderhoud.
Godsammekraken! Zo te zien hadden ze echt wel moeite om de boel bij te houden..... En niemand die op de rem trapt!quote:
Op de eerste foto zie ik nog steeds je “los hangende stukken” niet, en de tweede foto is helemaal niet van die brug.quote:
Dat is het idee van de constructie, volgens Wikipedia. Elke pyloon kan zelfstandig met het stuk wegdek tussen de spankabels (uit dik beton) staan. Tussen de uiteinden van de spankabel zit maar een lichtgewicht verbindingsstukje.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:53 schreef crystal_meth het volgende:
Valt mee dat de tweede pyloon en bijhorend brugdeel nog recht staat nadat aan één zijde plots het (halve) gewicht van die 42 meter lange liggerbrug weggevallen is.
Ik bedoel dat "lichtgewicht verbindingsstukje", het is 42 meter lang, 4 rijstroken, betonnen barrieres links rechts en in het midden. De massa zal relatief gezien wel klein zijn, maar als de rest van de brug er even erg aan toe is als het deel dat neerkwam, dan kan zo'n klein onevenwicht misschien volstaan.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is het idee van de constructie, volgens Wikipedia. Elke pyloon kan zelfstandig met het stuk wegdek tussen de spankabels (uit dik beton) staan. Tussen de uiteinden van de spankabel zit maar een lichtgewicht verbindingsstukje.
kun je op street view mooi zien: https://goo.gl/maps/B4vp3UoQTSH2
Ik heb het nooit over loshangende stukken gehad.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Op de eerste foto zie ik nog steeds je “los hangende stukken” niet, en de tweede foto is helemaal niet van die brug.
https://www.rte.ie/news/2018/0815/985251-morandi-bridge-genoa/quote:Morandi had used a similar technique for other works, including the longer and similarly problematic General Rafael Urdaneta Bridge in Venezuela, completed in 1962.
On Tuesday, a specialist engineering website called "Ingegneri.info" wrote that the bridge had long presented "structural doubts" and labelled it "an accident waiting to happen."
Antonio Brencich, professor of reinforced concrete construction at the University of Genoa and a longstanding critic of the bridge, highlighted the constant maintenance the bridge needed.
"It was affected by extremely serious corrosion problems linked to the technology that was used (in construction). Morandi wanted to use a technology that he had patented that was no longer used afterwards and that showed itself to be a failure," said Brencich to Radio Capitale.
https://www.theguardian.c(...)r-calls-resignationsquote:Antonio Brencich, an engineering professor at the University of Genoa, said it would have been impossible to foresee Tuesday’s disaster because the design of the bridge did not allow for accurate checks on the status of the pylons.
Two years ago Brencich suggested in a study that the best approach with bridges such as the Morandi would be to demolish them and start again. “The materials that had been used to build that bridge were destined to deteriorate quickly,” he said on Wednesday.
Het blijft toch allemaal maar een raar verhaal. Bij de eerste pyloon hebben ze in 1993 de draagkabels helemaal versterkt, bij de tweede pyloon alleen het bovenste stukje, en bij de derde pyloon (die nu is ingestort) helemaal niet. Hoe heeft men die keuzes kunnen maken als de staat van de draagkabels in het beton eigenlijk überhaupt niet gecontroleerd kan worden?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 21:18 schreef crystal_meth het volgende:
Blijkbaar had Morandi een patent op het design of de gebruikte techniek.
[..]
https://www.rte.ie/news/2018/0815/985251-morandi-bridge-genoa/
Diezelfde Brencich zei ook dat het design het onmogelijk maakt om de staat van de pylonen nauwkeurig te checken.
[..]
https://www.theguardian.c(...)r-calls-resignations
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |