abonnement Unibet Coolblue
pi_181211469
Oh, en in april had de EU maar liefst 4 miljard euro subsidie toegezegd voor de nieuwe snelweg rond Genua, maar de minister heeft dat project 2 weken geleden stopgezet omdat het een nutteloos prestigeproject zou zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 19:59:23 ]
pi_181211534
quote:
11s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 19:54 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Dit kan toch niet serieus zijn?
Dat is het wel.
pi_181211568
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat is het wel.
Onvoorstelbaar.
pi_181211643
quote:
11s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:02 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar.
In Nederland kunnen we er ook wat van:

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/eenvandaag-15-08-2018/
pi_181211688
quote:
11s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:02 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar.
Ik zie beton met hier en daar stukken zwart plakband erop. Misschien om te voorkomen dat meer schade ontstaat als vocht in scheurtjes indringt? Weet jij de details, op grond waarvan je het “onvoorstelbaar” kan noemen?
pi_181211721
Nu net in het journaal:

In Italië zijn er duizenden bruggen, zo niet tienduizenden die ongeveer in dezelfde staat verkeren en uit dezelfde tijd stammen.
pi_181211832
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nu net in het journaal:

In Italië zijn er duizenden bruggen, zo niet tienduizenden die ongeveer in dezelfde staat verkeren en uit dezelfde tijd stammen.
Als dat allemaal dicht moet.... Chaos! (Hoop dat ze leven boven economie zetten!)
pi_181211840
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

In Nederland kunnen we er ook wat van:

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/eenvandaag-15-08-2018/
Niet afgekeken, maar het punt is wel duidelijk ja. Je zou er toevallig maar rijden op de verkeerde plek op het verkeerde moment.
pi_181211891
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zie beton met hier en daar stukken zwart plakband erop. Misschien om te voorkomen dat meer schade ontstaat als vocht in scheurtjes indringt? Weet jij de details, op grond waarvan je het “onvoorstelbaar” kan noemen?
Losse stukken hangen eraan. Blijkt ook uit andere foto's. Dat vind ik vrij onvoorstelbaar.
pi_181211902
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:10 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Als dat allemaal dicht moet.... Chaos! (Hoop dat ze leven boven economie zetten!)
Als dan al het vrachtverkeer door de steden moet rijden en daardoor de dodelijke ongelukken met voetgangers toenemen...

Het is allemaal nog niet zo makkelijk.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 20:13:58 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181211914
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

In Nederland kunnen we er ook wat van:

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/eenvandaag-15-08-2018/
Tja, hoe goed zouden die bruggen en infra zijn als er een paar miljard aan onderhoud en infra besteed was i.p.v. aan Griekenland
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 20:14:44 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181211929
Komende jaren worden er miljarden uitgegeven aan van het gas af te gaan, dat is natuurlijk belangrijker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181211939
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:13 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Losse stukken hangen eraan. Blijkt ook uit andere foto's. Dat vind ik vrij onvoorstelbaar.
Ik zie dat niet en die beangstigende andere foto’s zijn van een andere brug die nu dicht is voor groot onderhoud.
pi_181211957
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Komende jaren worden er miljarden uitgegeven aan van het gas af te gaan, dat is natuurlijk belangrijker
Op de lange termijn is dit imo wel belangrijker ja.
pi_181212917
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zie dat niet en die beangstigende andere foto’s zijn van een andere brug die nu dicht is voor groot onderhoud.


pi_181212979
quote:
Godsammekraken! Zo te zien hadden ze echt wel moeite om de boel bij te houden..... En niemand die op de rem trapt!
pi_181213063
quote:
Op de eerste foto zie ik nog steeds je “los hangende stukken” niet, en de tweede foto is helemaal niet van die brug.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 20:49:27 ]
pi_181213089
Het lijken net rieten matjes die ze aan de buitenkant hebben zitten daar..... Prutswerk!
pi_181213232
Valt mee dat de tweede pyloon en bijhorend brugdeel nog recht staat nadat aan één zijde plots het (halve) gewicht van die 42 meter lange liggerbrug weggevallen is.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181213393
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:53 schreef crystal_meth het volgende:
Valt mee dat de tweede pyloon en bijhorend brugdeel nog recht staat nadat aan één zijde plots het (halve) gewicht van die 42 meter lange liggerbrug weggevallen is.
Dat is het idee van de constructie, volgens Wikipedia. Elke pyloon kan zelfstandig met het stuk wegdek tussen de spankabels (uit dik beton) staan. Tussen de uiteinden van de spankabel zit maar een lichtgewicht verbindingsstukje.

kun je op street view mooi zien: https://goo.gl/maps/B4vp3UoQTSH2

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 20:59:09 ]
pi_181213964
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is het idee van de constructie, volgens Wikipedia. Elke pyloon kan zelfstandig met het stuk wegdek tussen de spankabels (uit dik beton) staan. Tussen de uiteinden van de spankabel zit maar een lichtgewicht verbindingsstukje.

kun je op street view mooi zien: https://goo.gl/maps/B4vp3UoQTSH2
Ik bedoel dat "lichtgewicht verbindingsstukje", het is 42 meter lang, 4 rijstroken, betonnen barrieres links rechts en in het midden. De massa zal relatief gezien wel klein zijn, maar als de rest van de brug er even erg aan toe is als het deel dat neerkwam, dan kan zo'n klein onevenwicht misschien volstaan.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181214093
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Op de eerste foto zie ik nog steeds je “los hangende stukken” niet, en de tweede foto is helemaal niet van die brug.
Ik heb het nooit over loshangende stukken gehad.

En de tweede afbeelding komt uit dit filmpje:


Als dat een andere brug is, dan klopt die tekst niet of er is nog een Ponte Morandi

Edit: Catanzaro.... my bad.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 21:22:49 ]
pi_181214118
Blijkbaar had Morandi een patent op het design of de gebruikte techniek.
quote:
Morandi had used a similar technique for other works, including the longer and similarly problematic General Rafael Urdaneta Bridge in Venezuela, completed in 1962.

On Tuesday, a specialist engineering website called "Ingegneri.info" wrote that the bridge had long presented "structural doubts" and labelled it "an accident waiting to happen."

Antonio Brencich, professor of reinforced concrete construction at the University of Genoa and a longstanding critic of the bridge, highlighted the constant maintenance the bridge needed.

"It was affected by extremely serious corrosion problems linked to the technology that was used (in construction). Morandi wanted to use a technology that he had patented that was no longer used afterwards and that showed itself to be a failure," said Brencich to Radio Capitale.
https://www.rte.ie/news/2018/0815/985251-morandi-bridge-genoa/
Diezelfde Brencich zei ook dat het design het onmogelijk maakt om de staat van de pylonen nauwkeurig te checken.
quote:
Antonio Brencich, an engineering professor at the University of Genoa, said it would have been impossible to foresee Tuesday’s disaster because the design of the bridge did not allow for accurate checks on the status of the pylons.

Two years ago Brencich suggested in a study that the best approach with bridges such as the Morandi would be to demolish them and start again. “The materials that had been used to build that bridge were destined to deteriorate quickly,” he said on Wednesday.
https://www.theguardian.c(...)r-calls-resignations
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181214489
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:18 schreef crystal_meth het volgende:
Blijkbaar had Morandi een patent op het design of de gebruikte techniek.

[..]

https://www.rte.ie/news/2018/0815/985251-morandi-bridge-genoa/
Diezelfde Brencich zei ook dat het design het onmogelijk maakt om de staat van de pylonen nauwkeurig te checken.

[..]

https://www.theguardian.c(...)r-calls-resignations
Het blijft toch allemaal maar een raar verhaal. Bij de eerste pyloon hebben ze in 1993 de draagkabels helemaal versterkt, bij de tweede pyloon alleen het bovenste stukje, en bij de derde pyloon (die nu is ingestort) helemaal niet. Hoe heeft men die keuzes kunnen maken als de staat van de draagkabels in het beton eigenlijk überhaupt niet gecontroleerd kan worden?

Ben benieuwd of er een goed onderzoeksrapport komt!
pi_181214543
Wat betreft de TT: het is een tuibrug en geen hangbrug.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')