abonnement Unibet Coolblue
pi_181199271
Ik overweeg na 15 jaar in België te hebben gewoond weer terug te keren naar Nederland. Nu zat ik te lezen over het invoeren van mijn auto en lees ik dat ik deze 'bpm' vrij kan invoeren. Ook zit er geen limiet aan het invoeren van de auto. Nu snap ik even iets niet en zie ik een mogelijkheid om een kapitaal te verdienen aan deze verhuizing? Neem als voorbeeld de Ford mustang. Deze kost nieuw in België (Dure V8 versie) 46K. Dezelfde wagen kost in Nederland 113K.

Nu weet ik dat je de wagen minimaal 6 maanden in bezit moet hebben en dat je hem 12 maanden niet mag verkopen. Maar wat zou ik fout doen in het volgende scenario.

Ik koop 5 mustangs en investeer 250K, verhuis naar Nederland, zet ze 1 jaar in de garage en zet ze daarna te koop voor ~75K (1,5 jaar oud, geen km op de teller, zou moeten lukken?) Verdien je er toch zo'n 125K op (wat dus een rendement is van 50% in 1,5 jaar?)

Natuurlijk zijn er risico's en misschien zijn er wagens waar nog veel meer aan te verdienen is maar zie ik nog iets over het hoofd?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  Redactie Frontpage woensdag 15 augustus 2018 @ 11:16:15 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181199483
Ik denk dat wanneer je dit doet en de fiscus het ziet je natuurlijk gewoon volle pond BPM+eventuele boete mag afdragen. Ze zijn daar niet gek, handel = handel, dat valt redelijkerwijs niet meer onder verhuisgoed.

Je vergeet ook dit punt even nog te noemen:
U gebruikt het motorrijtuig in Nederland voor hetzelfde doel als in het buitenland.

Je koopt de auto's om ze in Nederland te verkopen, daarmee is het gebruik niet hetzelfde als in het buitenland lijkt me. Volgens mij kan de BD hier wel een mauw aan passen.

[ Bericht 26% gewijzigd door JeMoeder op 15-08-2018 11:29:14 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181199587
Ik denk dat het kan.
Maar is het niet handig om nu al kopers te zoeken?
Kun je een afspraak met de garage over garantie en onderhoud maken? 1,5 jaar stil staan is niet goed voor de auto.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181199718
Nee want als je de auto in Nederland invoert moet je alsnog de BPM op basis van de nieuwwaarde betalen.

https://www.autoweek.nl/autoimporteren/belgie/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_181199735
Interessant.
Als je nog Nederlandse vrienden zoekt.... DM
pi_181200136
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:16 schreef JeMoeder het volgende:
Ik denk dat wanneer je dit doet en de fiscus het ziet je natuurlijk gewoon volle pond BPM+eventuele boete mag afdragen. Ze zijn daar niet gek, handel = handel, dat valt redelijkerwijs niet meer onder verhuisgoed.

Je vergeet ook dit punt even nog te noemen:
U gebruikt het motorrijtuig in Nederland voor hetzelfde doel als in het buitenland.

Je koopt de auto's om ze in Nederland te verkopen, daarmee is het gebruik niet hetzelfde als in het buitenland lijkt me. Volgens mij kan de BD hier wel een mauw aan passen.
Dit is vrij interpreteerbaar, aangezien ik er in belgie ook niet mee rij is het gebruik hetzelfde, mooie aanvulling in de garage. Maar ik snap wel wat je bedoeld.

Ze moeten inderdaad gebruikt worden, maar dan maar maandag met 1, dinsdag met nummer 2 enz... dan staat er in plaats van 0km, 2000km op per jaar. Ben ik meteen van het probleem van lang stilstaan af
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_181200190
@ valentijn: 1,5 jaar is niet eens zo heel lang. (stock) Wagens staan bij een dealer vaak net zo lang of langer stil.

@raptorix: bij verhuisgoed dus niet:
Verhuist u vanuit een ander land naar Nederland, en hoeft u geen omzetbelasting en/of invoerrechten te betalen bij invoer van uw personenauto, bestelauto of motor? Dan komt u voor de bpm meestal ook in aanmerking voor de verhuisboedelvrijstelling.
Voorwaarden

U komt in aanmerking voor verhuisboedelvrijstelling, als u aan alle volgende voorwaarden voldoet:

U verhuist vanuit een ander land naar Nederland en neemt uw motorrijtuig mee.
Het motorrijtuig hoort bij uw inboedel.
U gebruikt het motorrijtuig in Nederland voor hetzelfde doel als in het buitenland.
U kocht het motorrijtuig minimaal 6 maanden vóór uw verhuizing naar Nederland en u hebt het motorrijtuig in die periode gebruikt.
U woonde minimaal 12 maanden in het buitenland vóór uw verhuizing naar Nederland.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:02:47 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181200471
leuk idee wel maar ik denk niet dat ze ermee akkoord zullen gaan, 5 dezelfde vrij nieuwe auto's als huisraad met 1 chauffeur, dat is toch wel een beetje de goden verzoeken
pi_181265405
De BD is niet achterlijk. Google maar eens op Guus Hiddink + Belastingdienst :P.

Je intentie is onjuist.
pi_181265490
Waarom vertrek je eigenlijk?
pi_181273304
Een wagen moet om als gebruikt te kunnen worden aangemerkt naast 6 maanden in gebruik te zijn geweest ook minimaal 6000 km hebben gelopen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')