abonnement Unibet Coolblue
pi_181171721
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 06:36 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Wat? :')

Wij waren in ons eerste appartement misschien 2000 euro kwijt en dan hadden we alles nieuw en dat was inclusief een hoekbank van 600 euro en een tv van 600 euro. Akkoord, we hoefden geen vloer te leggen, maar voor 5 euro/m2 heb je ook laminaat.
Mijn vloer was 1400 euro, niet eens duurste van het duurste.
Een beetje ondervloer kost al een tientje per vierkante meter.

Toegegeven, had wel kosten aan apparatuur. Dat heeft TS allemaal al dus zeg 6/7000.

Het is natuurlijk uiteindelijk hoe gek je het zelf wil maken. Je kunt voor 200 euro zelf (rol)gordijnen ophangen of voor 2000 euro op maat gemaakte houten jaloezieën laten ophangen. Zelfde met schilderwerk. Laat je de boel stucen voor duizenden euro's of hang je een goedkoop behangetje op.

Banken heb je voor 75 bij de kringloop, 400 bij IKEA of 3000 bij een meubelzaak.

Minimaal ben je denk ik 2000 kwijt met een kale vloer en zonder apparatuur.

[ Bericht 10% gewijzigd door Elan op 14-08-2018 09:18:19 ]
blablablabla
pi_181171784
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Is vrijwel altijd verplicht.
Klopt. Dus scheelt het achteraf gezeur. Ik reageerde op iemand die het alleen over zijn laminaat had.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:48:31 #28
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_181172316
Dat ligt er natuurlijk ook maar net aan in wat voor huis je terecht komt. Bij mij lag er bijvoorbeeld geen vloer in en ik moest ook mijn grote keukenapparaten (fornuis, koelkast) kopen omdat er alleen een aanrecht was. Er zijn natuurlijk ook zat huizen waar al een vloer en een complete keuken in zit. Dat scheelt je dan zomaar 1,5k-2k.

Ik heb uiteindelijk denk ik 5k uitgegeven, waarvan 1300 aan een bank. Ik moest behalve een bed, tv, bureau en pc alles nog kopen.
pi_181172985
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Mijn vloer was 1400 euro, niet eens duurste van het duurste.
Een beetje ondervloer kost al een tientje per vierkante meter.

Toegegeven, had wel kosten aan apparatuur. Dat heeft TS allemaal al dus zeg 6/7000.

Het is natuurlijk uiteindelijk hoe gek je het zelf wil maken. Je kunt voor 200 euro zelf (rol)gordijnen ophangen of voor 2000 euro op maat gemaakte houten jaloezieën laten ophangen. Zelfde met schilderwerk. Laat je de boel stucen voor duizenden euro's of hang je een goedkoop behangetje op.

Banken heb je voor 75 bij de kringloop, 400 bij IKEA of 3000 bij een meubelzaak.

Minimaal ben je denk ik 2000 kwijt met een kale vloer en zonder apparatuur.
Ts is student, dus wil hij het goedkoop. Bovendien is het maar voor een aantal jaar. Daarom zou ik het vooral goedkoop houden. Ik neem ook aan dat hij niet al te groot gaat wonen :9~
pi_181173483
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:17 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ts is student, dus wil hij het goedkoop. Bovendien is het maar voor een aantal jaar. Daarom zou ik het vooral goedkoop houden. Ik neem ook aan dat hij niet al te groot gaat wonen :9~
Goedkoop is in veel gevallen ook duurkoop.
Een krakkemikkig bankstel voor een paar honderd euro zal tegen de tijd dat TS een grotemensenhuis koopt wel versleten zijn. Weg geld, en dan ga je alsnog een goede bank kopen. Waarom dan niet meteen? Zelfde met laminaat, mijn vloer gaat al 20 jaar mee en heeft 3 verhuizingen overleefd. Ga je voor de allergoedkoopste optie zal meenemen een lastige klus worden. Wederom weg geld.

Meubels idem. Van dat gammele spaanplaat is (helemaal als je er mee gaat sjouwen bij een verhuizing) zo stuk. Een goede massieve tafel of kast kan decennia meegaan.

Schilderwerk ook, je kunt bij de Action je verf kopen of bijvoorbeeld hoogwaardige verf van Sikkens kopen. Scheelt je niet alleen uren werk maar resultaat zal ook een stuk beter zijn.

Zonder meteen een godsvermogen uit te hoeven geven is het tenslotte zijn eerste huisje, dus daar wil je lijkt me wel wat van maken.
blablablabla
pi_181173504
Hoe de neuk kan een student 23k hebben?

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:59 schreef Sovieto het volgende:
Verder merk in mijn omgeving dat je vaak langer blijft wonen in je woning dan dat je vooraf bedenkt. Dat maak ik zelf ook mee.

Daarom zou ik meer investeren want achteraf zou ik niet 15% van mijn wooncarrière op lelijke oude meubels willen zitten.
Lekker belangrijk. :')
pi_181173554
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 04:17 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit ja.

En bedenk je ook dat je geld maar één keer kan uitgeven. Dus nu 500 euro in een vloer investeren betekent straks 500 euro niet beschikbaar voor je nieuwe woning. Net wat je wilt of wat je belangrijk vindt.

Ik vond het het niet waard om de hele ikea leeg te kopen voor vier jaar op kamers (is uiteindelijk acht jaar geworden), maar een vriendin van mij juist wel. Had misschien iets mooiere spullen en voelde zich er prettig in, maar ik vond het de investering niet waard. Ik heb dat uitgespaarde geld bewaard voor een mooiere inrichting later.
Toen ik op kamers ging heb ik op mijn bed na (nam ik mee van thuis) ook meubeltjes nieuw gekocht bij de IKEA. Ik ben na mn studie naar een appartement verhuisd en ik heb alles nog.
Ik woon in een klein starters appartement, dacht er 3-5 jaar te wonen, maar woon er nu na 8 jaar nog.

Vloer lag er al, keuken heeft een inbouwkoelkast en gasfornuis, dus dat scheelt. Na een tijdje heb ik een vriezer en combimagnetron gekocht, omdat ik dat echt wel miste.
Ik wilde graag nieuw laagje verf op de muren om op te frissen en kleurtje aan te brengen. Maar ik ken vrienden die dat niet gedaan hebben. Die vonden wit wat er al zat wel prima.
Meubels kun je zo veel als je wilt aan uitgeven. Nieuw of 2e hands. Ikea of duurder spul.
En vergeet niet dat je ook na een paar jaar dingen kunt aanvullen/vervangen. Dus dat gratis tv kastje of bank kun je na een paar jaar iets anders neerzetten. Je kunt zogezegd groeien in je huishouden, dat je in t begin je basis legt en later steeds beetje bij beetje aanvult naar wat voor jou fijn en belangrijk is.
pi_181173577
Als je sociaal gaat huren ben je vaak wel veel tijd en/of geld kwijt door alle zooi van vorige bewoners weer recht te breien. Wat ik allemaal wel niet heb gezien bij dergelijke woningen... :')
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:05:22 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_181173919
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Handiger om goedkoop te doen dan doe je het sneller weg als je gaat samenwonen.
we gingen gelijk samenwonen :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_181174231
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:42 schreef Anthonie1 het volgende:
Hoe de neuk kan een student 23k hebben?
Boeit dat? Wellicht hebben z'n ouders een spaarrekening voor 'm geopend bij z'n geboorte en er elke maand 100 euro op gestort. Of heeft ie een erfenis gehad. Of veel bijbaantjes en niks uitgegeven.
pi_181174387
Beginnen met meuk van de kringloop en zolders van familie, dan kan jij het weer op gratisaftehalen enzo zetten als je je appartementje verlaat :)
pi_181174700
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Geloof je het zelf?
Zoveel zit hij er niet vanaf hoor:

Tafel: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99000483/ (29.95)
Stoelen: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00211088/ (4*19,95=80)
Iets meer dan 100 euro maar nog in de marge

Voor een beetje een slaapbank die je vaker dan 1x per jaar wil gebruiken ben je iets meer kwijt.
https://www.beterbed.nl/b(...)lEAkYDiABEgLpofD_BwE

Maar dan nog ben je binnen de 300 euro klaar.

Overigens ben ik het met de rest eens dat 10k voor een instapappartementje echt veel te veel is. En als je gaat samenwonen of naar een koophuis vertrekt dan WIL je meestal ook wel andere spullen. Vooral omdat je dan opeens weer een heel andere ruimte krijgt.

Mijn eerste huis was een (nieuwbouw) eensgezinswoning en die hebben we voor net iets meer dan 10k ingericht zonder te bezuinigen op essentiële dingen. Beetje opletten op aanbiedingen etc.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_181175053
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:42 schreef Yesse het volgende:

[..]

Zoveel zit hij er niet vanaf hoor:

Tafel: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99000483/ (29.95)
Stoelen: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00211088/ (4*19,95=80)
Iets meer dan 100 euro maar nog in de marge

Voor een beetje een slaapbank die je vaker dan 1x per jaar wil gebruiken ben je iets meer kwijt.
https://www.beterbed.nl/b(...)lEAkYDiABEgLpofD_BwE

Maar dan nog ben je binnen de 300 euro klaar.

Overigens ben ik het met de rest eens dat 10k voor een instapappartementje echt veel te veel is. En als je gaat samenwonen of naar een koophuis vertrekt dan WIL je meestal ook wel andere spullen. Vooral omdat je dan opeens weer een heel andere ruimte krijgt.

Mijn eerste huis was een (nieuwbouw) eensgezinswoning en die hebben we voor net iets meer dan 10k ingericht zonder te bezuinigen op essentiële dingen. Beetje opletten op aanbiedingen etc.
Als je voor alles pauperoplossingen hebt kan het nog veel goedkoper, gewoon gratis via marktplaats of bij de grofvuil.
Serieus, waarom zou je als je 23k op de bank hebt staan het jezelf aandoen om 2 jaar lang op een slaapbank te gaan slapen? En een gammele eettafel waar je met maximaal 4 personen aan kan zitten op pauperstoelen?
Leuk als je wat vrienden over de vloer krijgt te eten. Uh ja ga maar op de bank zitten want geen plek :') .

Natuurlijk heb je goedkoop, duurder duurst maar wat jij voorstelt is wel heel overdreven. Of het moet echt een minuscule studentenkamer betreffen dan valt er nog wel wat voor te zeggen. In die zin is TS summier met zijn info, op jezelf wonen mag best wat kosten als het een normaal huis of appartement betreft zeker.
blablablabla
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:58:16 #39
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181175078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
Beginnen met meuk van de kringloop en zolders van familie, dan kan jij het weer op gratisaftehalen enzo zetten als je je appartementje verlaat :)
Zo beginnen de meesten volgens mij. Beginnen met kringloop en familie en dan langzaam vervangen door spullen die je wel mooi vind en die langer mee gaan
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181175102
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
Beginnen met meuk van de kringloop en zolders van familie, dan kan jij het weer op gratisaftehalen enzo zetten als je je appartementje verlaat :)
Kijk, zo ben ik ook begonnen. En na verloop van tijd spullen vervangen door kwaliteit die tijdloos is en zeer lang meegaat.
pi_181175321
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Goedkoop is in veel gevallen ook duurkoop.
Een krakkemikkig bankstel voor een paar honderd euro zal tegen de tijd dat TS een grotemensenhuis koopt wel versleten zijn. Weg geld, en dan ga je alsnog een goede bank kopen. Waarom dan niet meteen? Zelfde met laminaat, mijn vloer gaat al 20 jaar mee en heeft 3 verhuizingen overleefd. Ga je voor de allergoedkoopste optie zal meenemen een lastige klus worden. Wederom weg geld.

Meubels idem. Van dat gammele spaanplaat is (helemaal als je er mee gaat sjouwen bij een verhuizing) zo stuk. Een goede massieve tafel of kast kan decennia meegaan.

Schilderwerk ook, je kunt bij de Action je verf kopen of bijvoorbeeld hoogwaardige verf van Sikkens kopen. Scheelt je niet alleen uren werk maar resultaat zal ook een stuk beter zijn.

Zonder meteen een godsvermogen uit te hoeven geven is het tenslotte zijn eerste huisje, dus daar wil je lijkt me wel wat van maken.
Omdat je hele dure 2-zits bankje van het kleine appartementje waar je bent gaan wonen gaat misstaan in je eengezinswoning? Want daar heb je een ruimte woonkamer en wat zet je dr in vredesnaam bij wat leuk past?
En je op je 35e een andere smaak ontwikkeld heb dan toen je vers afgestudeerd was?

Investeren in duurdere meubels is leuk als je je eengezinswoning gaat inrichten waar je ja-ren in gaat wonen tov je 1e appartementje/studio net na je studie met wat spaargeld en meubels van zolder van familie.
pi_181175356
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je voor alles pauperoplossingen hebt kan het nog veel goedkoper, gewoon gratis via marktplaats of bij de grofvuil.
Serieus, waarom zou je als je 23k op de bank hebt staan het jezelf aandoen om 2 jaar lang op een slaapbank te gaan slapen? En een gammele eettafel waar je met maximaal 4 personen aan kan zitten op pauperstoelen?
Leuk als je wat vrienden over de vloer krijgt te eten. Uh ja ga maar op de bank zitten want geen plek :') .

Natuurlijk heb je goedkoop, duurder duurst maar wat jij voorstelt is wel heel overdreven. Of het moet echt een minuscule studentenkamer betreffen dan valt er nog wel wat voor te zeggen. In die zin is TS summier met zijn info, op jezelf wonen mag best wat kosten als het een normaal huis of appartement betreft zeker.
Omdat TS ook een auto en uiteindelijk een koophuis wil vind ik het heel verstandig dat hij niet al zijn geld in een huis stopt die hij weer gaat verlaten na zijn studie. Ik zeg niet dat TS alles van Ikea moet bestellen (dit was ter illustratie dat het bedrag echt wel kon) maar kom, 10k omdat je dan houten jaloezieën hebt in een appartement waar je zeker weer uit gaat? :')

En TS is helemaal niet summier: hij neemt een huur appartementje want hij wil later een koophuis. Hoeveel extra informatie wil je?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_181175445
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:08 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Omdat je hele dure 2-zits bankje van het kleine appartementje waar je bent gaan wonen gaat misstaan in je eengezinswoning? Want daar heb je een ruimte woonkamer en wat zet je dr in vredesnaam bij wat leuk past?
En je op je 35e een andere smaak ontwikkeld heb dan toen je vers afgestudeerd was?

Investeren in duurdere meubels is leuk als je je eengezinswoning gaat inrichten waar je ja-ren in gaat wonen tov je 1e appartementje/studio net na je studie met wat spaargeld en meubels van zolder van familie.
Geen idee hoe oud TS nu precies is maar 35, dan heb je het waarschijnlijk over 10 jaar later..... dus dat zie je dan wel weer.
Je kan ook gewoon gelijk een grote bank kopen als je geld hebt, stel dat je woonkamer nu 25 m/2 is en in de toekomst 35 kan dat echt wel. En is ook gewoon praktischer als je vrienden over de vloer krijgt.

Het is een ander verhaal als je echt in een hok komt te wonen. Dan zal je wel kleinere meubels moeten kopen noodgedwongen.
blablablabla
pi_181175600
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:10 schreef Yesse het volgende:

[..]

Omdat TS ook een auto en uiteindelijk een koophuis wil vind ik het heel verstandig dat hij niet al zijn geld in een huis stopt die hij weer gaat verlaten na zijn studie. Ik zeg niet dat TS alles van Ikea moet bestellen (dit was ter illustratie dat het bedrag echt wel kon) maar kom, 10k omdat je dan houten jaloezieën hebt in een appartement waar je zeker weer uit gaat? :')

En TS is helemaal niet summier: hij neemt een huur appartementje want hij wil later een koophuis. Hoeveel extra informatie wil je?
Appartementjes komen in zoveel formaten hé. Vaak ook regiogebonden. Mijn eerste appartement was kanjergoedkoop en had maar 2-kamers maar wel een woonkamer van 27 m2. en een slaapkamer van 15 m2. Dan hoef je echt geen slaapbank en mini-meubels neer te zetten uit ruimtegebrek.

Vroeger genoeg van zulke mensen gekend, die studeerden dan nog of ze waren gewoon gierig en dan kwamen ze bij mij zitten omdat ik wel een gezellig huis had waar je met wat vrienden fatsoenlijk kon zitten :') .
Het is ook wat waard als je het thuis gewoon leuk kan hebben en een keer een filmavond kan houden of mensen laten eten zonder dat ze op klapstoelen hoeven zitten.

Is het nou echt voor een hele korte periode a la. Maar vaak zit je ook langer in zo'n huis dan je vooraf bedenkt. Als je dan een paar centen hebt staan kun je het net zo goed naar eigen smaak en een beetje leuk inrichten ipv bij elke aankoop te roepen: "JA MAAR ALS IK STRAKS EEN KOOPWONING HEB GA IK HET ANDERS DOEN HOOR!!" 8)7 .
blablablabla
pi_181175836
Alles wat je niet mee kan nemen zo goedkoop mogelijk.

Enige waar ik in zou investeren is een goed bed. Daar maak je het meest gebruik van. Rest is maar net hoeveel waarde je er aan hecht.

Rest van de items zou ik bij een eerste apartementje lekker goedkoop houden.
pi_181176794
Leuk topic altijd omdat je idd van 1k tot wel 50k kunt gaan met voorbeelden. Ligt er puur aan wat je wilt.

Ik heb wel meteen toen alles nieuw gekocht en ook goed spul en wat ik mooi vond dus ik ging meer naar de 50k dan naar de 1k maar goed daar kan ik ook wel jaren mee vooruit.

Als je het niet boeit of misschien weer snel weg denkt te zijn dan kan het ook veel goedkoper natuurlijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_181179586
Ik had 100 euro nodig, sorry gulden, want dat was er toen nog.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181180335
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je voor alles pauperoplossingen hebt kan het nog veel goedkoper, gewoon gratis via marktplaats of bij de grofvuil.
Serieus, waarom zou je als je 23k op de bank hebt staan het jezelf aandoen om 2 jaar lang op een slaapbank te gaan slapen? En een gammele eettafel waar je met maximaal 4 personen aan kan zitten op pauperstoelen?
Leuk als je wat vrienden over de vloer krijgt te eten. Uh ja ga maar op de bank zitten want geen plek :') .

Natuurlijk heb je goedkoop, duurder duurst maar wat jij voorstelt is wel heel overdreven. Of het moet echt een minuscule studentenkamer betreffen dan valt er nog wel wat voor te zeggen. In die zin is TS summier met zijn info, op jezelf wonen mag best wat kosten als het een normaal huis of appartement betreft zeker.
Fatsoenlijk meubilair is natuurlijk wel nuttig, al is het maar dat een goed bed voor je gezondheid niet geheel onbelangrijk. Bovendien kun je dat meeverhuizen. Maar zaken als een vloer en raamdecoratie zou ik goedkoop houden als je toch de intentie hebt om er niet al te lang te wonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 15:46:41 ]
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:46:53 #49
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181180346
Aan m'n eerste appartementje heb ik volgens mij 1500¤ besteed. Maar ja, 80 m2 staat zo vol. Het was wel allemaal IKEA meuk maar ik had dan ook nog had geen cent te makken.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:01:00 #50
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181180696
Wat LXIV zegt, je hoeft bij een nieuwe huis niet per se een brandnieuwe state-of-the-art keuken te hebben.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')