abonnement Unibet Coolblue
pi_181156889
Ik wilde een reparatie-offerte aanvragen bij een telefoonturk die er qua design en locatie erg degelijk uitziet. Allereerst loop ik de zaak binnen, wachten tot iemand mij helpt, en roept een gast vanachter zijn bureau “KAN IK JE HELPEN?!”. Die gast kwam ook nog eens super geïrriteerd over, alsof zijn chick het vandaag heeft uitgemaakt.

Nou, okee, misschien is het we de gang van zaken daar, dus ik loop naar zijn hoge witte tafeltje toe. Ik vraag dus voor een offerte van een reparatie, moet ik dus blijkbaar onderzoekskosten vantevoren betalen. Ik heb niets laten repareren, ik weet namelijk precies wat er mis is. Ik krijg dus ook geen geld terug als ik besluit niet bij te ze repareren na het vergelijken van offertes. :{

Toen zei ik dat het hetzelfde is als vragen om een menukaart voor een potentieel restaurant om te gaan eten, maar dat je wel twee drankjes moet betalen, kreeg ik “OKEE KAN IK JE VERDER NOG HELPEN TE HOREN???”

Ondergetekende: Laat maar, nooit van dit gehoord, fijne dag nog.

Klacht: zaken die geen klantvriendelijkheid kennen
  User die overal opduikt 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 17:12:30 #2
186611 Haags
pi_181156909
Raar. Dit is raar.
Zonder wrijving geen glans
pi_181156951
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Raar. Dit is raar.
Zeker. Ik dacht er nog over na om de naam van desbetreffende zaak te posten, maar vooralsnog doe ik er al voldoende aan geen zaken met hun te doen. Hun Facebook-reviews zijn ook niet bepaald geweldig.
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 17:14:58 #4
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_181156966
Zeiden ze echt “OKEE KAN IK JE VERDER NOG HELPEN TE HOREN???” ? Dan spreken ze ook paupernederlands natuurlijk
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_181156981
daarom de goedkoopste alcatel nemen. Dan heb je nooit met dat soort volk te maken. ^O^
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  User die overal opduikt 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 17:18:49 #6
186611 Haags
pi_181157039
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:14 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Zeker. Ik dacht er nog over na om de naam van desbetreffende zaak te posten, maar vooralsnog doe ik er al voldoende aan geen zaken met hun te doen. Hun Facebook-reviews zijn ook niet bepaald geweldig.
En wist je dat al niet van te voren?
Zonder wrijving geen glans
pi_181157473
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:11 schreef TRON2.0 het volgende:
Ik wilde een reparatie-offerte aanvragen bij een telefoonturk die er qua design en locatie erg degelijk uitziet.
Denk je dan dat je goedkoop uit bent? Die zaak moet ergens van betaald worden.
pindazakje
pi_181157542
Wat ben jij dan ook voor een gier _O-
Ga je de hele middag telefoonwinkels af tot je de goedkoopste gevonden hebt waar je een B kwaliteit beeldscherm krijgt? Gun jij niemand zijn brood?
pi_181157645
Moest hij nog tanken toevallig?
pi_181157823
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:49 schreef Myrr het volgende:
Moest hij nog tanken toevallig?
Daar dacht ik ook meteen aan _O-
pi_181157938
Tsja, niet meer dan logisch dat ze het toestel willen onderzoeken. Jij zegt dat x stuk is, telefoonturk zegt dat hij de telefoon voor 100 euro doet fixen, telefoonturk begint eraan, blijkt y stuk te zijn, en dat kost 200 euro.

Als telefoonturk dan tegen jou zegt dat het 200 is, staat de gemiddelde consument te steigeren, en dat het maar voor 100 euro gerepareerd moet worden.

Misschien dat jij van mening bent dat die telefoonturk zijn tijd gratis aan het onderzoeken van jouw telefoon moet geven, maar hij mag ook prima vinden dat zijn tijd betaald dient te worden.

Telefoonturk kiest ervoor om consumenten die geen onderzoekskosten willen betalen, geen klant te laten worden.

Jij kan er ervolgens voor kiezen, geen klant te worden. Zo simpel kan het allemaal zijn :T
  maandag 13 augustus 2018 @ 18:07:24 #12
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_181157989
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:49 schreef Myrr het volgende:
Moest hij nog tanken toevallig?
:')__!
pi_181158016
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:11 schreef TRON2.0 het volgende:
Ik krijg dus ook geen geld terug als ik besluit niet bij te ze repareren na het vergelijken van offertes. :{
Dit vind ik ook raar eigenlijk.

Een prima tussenweg zou zijn: De onderzoekkosten betalen, en als je besluit de telefoon WEL bij de beste heer te laten repareren, dat de onderzoekskosten als korting op de reparatie gezien worden.
pi_181158092
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:04 schreef Vanillekwark het volgende:
Tsja, niet meer dan logisch dat ze het toestel willen onderzoeken. Jij zegt dat x stuk is, telefoonturk zegt dat hij de telefoon voor 100 euro doet fixen,
Kijk dat moet hij dan niet doen. Hij moet zeggen dat hij voor 100 euro x repareerd. Als hij dan ondertussen nog y en z tegenkomt moet hij dat aan de klant overleggen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181158124
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:11 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Kijk dat moet hij dan niet doen. Hij moet zeggen dat hij voor 100 euro x repareerd. Als hij dan ondertussen nog y en z tegenkomt moet hij dat aan de klant overleggen.
Ja en dan heeft hij er ondertussen al een half uur arbeid in zitten, en zegt TS dan dat hij toestel niet laat repareren voor de nieuwe prijs. Heeft telefoonturk niks, alleen arbeidskosten.

Ik snap 'm wel.
  maandag 13 augustus 2018 @ 18:14:02 #16
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_181158133
Koop gewoon een nieuwe
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_181158163
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:13 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja en dan heeft hij er ondertussen al een half uur arbeid in zitten, en zegt TS dan dat hij toestel niet laat repareren voor de nieuwe prijs. Heeft telefoonturk niks, alleen arbeidskosten.

Ik snap 'm wel.
Dan rekent hij een halfuur arbeid.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181158175
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:15 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dan rekent hij een halfuur arbeid.
Of onderzoekskosten :T Anders krijgt hij weer een discussie met de consument of Y nu wel echt kapot is. Consument roept dan hard dat Y niet kapot is, maar X is kapot, en dat hij dus geen arbeidskosten gaat betalen want telefoonturk doet hem afzetten! !#@$@#$@


Onderzoekskosten vooraf is transparant, en kan achteraf geen discussie over ontstaan. Wederom: Ik snap 'm wel.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2018 18:16:38 ]
pi_181158193
Betalen voor onderzoekskosten :')
Zelfs bij mijn auto hoefde ik dat niet.
Interessant he ?
pi_181158213
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:16 schreef Zwolsboy het volgende:
Betalen voor onderzoekskosten :')
Zelfs bij mijn auto hoefde ik dat niet.
Het is dan ook je goed recht om niet in zee te gaan met een partij die om betaalde onderzoekskosten vraagt. Maar het is ook het goed recht van een bedrijf om in rekening te brengen.

Marktwerking zal vervolgens de rest doen.
pi_181158224
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:15 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Of onderzoekskosten :T
Ja, maar dat is dus niet nodig om een offerte uit te brengen voor het vervangen van een onderdeel, waar de klant zelf om verzoekt. Het zou wat anders zijn als de klant kwam met: help! mijn telefoon doet het niet. Kun je onderzoeken waarom etc etc
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181158231
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:17 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus niet nodig om een offerte uit te brengen voor het vervangen van een onderdeel, waar de klant zelf om verzoekt. Het zou wat anders zijn als de klant kwam met: help! mijn telefoon doet het niet. Kun je onderzoeken waarom etc etc
Zie mijn uitgebreidere uitleg.
pi_181158376
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:18 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Zie mijn uitgebreidere uitleg.
Nu heeft hij ook discussies met de klant over onderzoekskosten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181158414
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:25 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nu heeft hij ook discussies met de klant over onderzoekskosten.
Tsja, we hoeven het niet eens te zijn natuurlijk. Verder, als ik de OP lees, was dat niet langer dan 2 minuten :T
pi_181158446
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:27 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Tsja, we hoeven het niet eens te zijn natuurlijk. Verder, als ik de OP lees, was dat niet langer dan 2 minuten :T
Scheelt hem weer een klant. Het is maar net hoe hard hij klandizie nodig heeft.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')