abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 augustus 2018 @ 21:30:40 #1
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181065629
Wij hebben kids van 0,2 en 4. Zelfs in die jonge leeftijd zijn vakanties ineens knetterduur. Vooral als je een weekje ergens tegen halfpension in de zon wilt gaan zitten. Mooiste voorbeeld is deze: vorig jaar mei (toen we nog met z'n vieren waren) zaten we een week in Vidamar Resort Madeira. HP, kostte totaal 1530 EUR inclusief vlucht. Het goedkoopste daar nu is incl vlucht eveneens in mei (2019) dik 4900 EUR. Vrijwel álles wat een week is voor dat type vakantie is 2800-5000 EUR. Iemand tips voor dat type reizen (met kinderzwembaden en bij voorkeur ook baby-opvang) die nog wel betaalbaar zijn? Heb er wel eentje gevonden die briljant is; Royal Son Bou op Menorca (totaal 1930 EUR), maar dat is echt de unieke uitzondering so far. Oh, Turkije is geen optie overigens.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_181065686
Turkije is het walhalla van goedkope vakanties dacht ik, waarom is dat geen optie?
Weggegaan en opgerot
pi_181065704
Blijf gewoon lekker in NL en spaar even door voor als ze ouder zijn. Voor die kinderen, die dan dus 5, 3 en 1 zijn is NL nog net zo leuk.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2018 21:34:35 ]
pi_181065791
AirBNB huisje huren met privé zwembad en vliegen met een low cost Airline. Neem je je schoonmoeder nog eventjes mee voor oppas op de kinderen.
pi_181066875
Het is een stuk duurder omdat je opeens niet meer in een standaard kamer past, en alles wat niet standaard is, is duurder. Nu heb je zelfs nog het geluk dat het kind van 0 nagenoeg gratis vliegt, wacht maar tot die 2 is, dan mag je opeens ipv 10%, 90% van de ticketprijs betalen. En als je kinderen 12 zijn de volle mep.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:35 schreef unlimitedzxr het volgende:
AirBNB huisje huren met privé zwembad en vliegen met een low cost Airline. Neem je je schoonmoeder nog eventjes mee voor oppas op de kinderen.
Dit, behalve de schoonmoeder (in hetzelfde huis althans), is inderdaad een goede optie.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_181072487
Airbnb, kamperen, buiten het hoogseizoen? Zodra je gaat vliegen ben je al vrij snel de sjaak met kinderen (wat Fogel zegt dus)
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 07:51:03 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181072527
Huisje of appartement huren en dan zelf koken?

Je kinderen leren hoe ze zichzelf kunnen vermaken op vakantie (met oma als oppas)?

Klinkt meer alsof je denkt dat je je oude leventje wilt voortzetten van toen je nog geen kinderen had. Wat hebben die kleintjes aan een vliegreis naar Madeira? Misschien kun je ze beter bij oma thuis laten en zonder hen op vakantie gaan.
pi_181075651
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:33 schreef Fokker89 het volgende:
Blijf gewoon lekker in NL en spaar even door voor als ze ouder zijn. Voor die kinderen, die dan dus 5, 3 en 1 zijn is NL nog net zo leuk.
Dit...

Mn zus en zwager zitten met mn neefje en nichtje (11 en 7 (of 8)) op een camping 20 km van huis... en hebben (wederom) de keus voorgelegd voor volgend jaar: hier een seizoensplek of 2 weken kroatië...
Raad maar wat die kids zeggen. Kost minder, langer plezier (3 volle weken, en daarnaast de weekenden nog)
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:00:58 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181079157
Ik snap eigenlijk ook nooit zo goed dat mensen zulke jonge kinderen meenemen op verre reizen, daar doe je ze toch helemaal geen plezier mee? :@

Maar ik heb dan ook (nog) geen kind, wie weet dat ik er dan heel anders over denk.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_181247989
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:00 schreef MaJo het volgende:
Ik snap eigenlijk ook nooit zo goed dat mensen zulke jonge kinderen meenemen op verre reizen, daar doe je ze toch helemaal geen plezier mee? :@

Maar ik heb dan ook (nog) geen kind, wie weet dat ik er dan heel anders over denk.
Maar je gaat toch niet alleen op vakantie om je kinderen een plezier te doen? Je wil toch zelf ook een leuke vakantie?

Ik snap juist die uitspraken niet, alsof je je leven moet stopzetten omdat je een gezin hebt. Beter ga je op zoek naar compromissen die voor iedereen leuk zijn. No way dat ik 3 weken hutjemutje op de camping met animatieteam in Frankrijk ga zitten; dan blijf ik inderdaad liever thuis :+

Verder geen tips Darktower, ik heb geen ervaringen met resorts. Ik herken wel issues met hotels, nu met 2 kinderen hebben we een familiekamer nodig en die zijn schaars. Met 3 kinderen is dat volgens mij niet eens een optie...
  Moderator vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:51:43 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181252894
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 09:51 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Maar je gaat toch niet alleen op vakantie om je kinderen een plezier te doen? Je wil toch zelf ook een leuke vakantie?

Ik snap juist die uitspraken niet, alsof je je leven moet stopzetten omdat je een gezin hebt. Beter ga je op zoek naar compromissen die voor iedereen leuk zijn. No way dat ik 3 weken hutjemutje op de camping met animatieteam in Frankrijk ga zitten; dan blijf ik inderdaad liever thuis :+

Verder geen tips Darktower, ik heb geen ervaringen met resorts. Ik herken wel issues met hotels, nu met 2 kinderen hebben we een familiekamer nodig en die zijn schaars. Met 3 kinderen is dat volgens mij niet eens een optie...
Ik bedoel dan echt verre reizen. Mensen die bij Niagara Falls met de baby in de draagzak rondlopen bijvoorbeeld.

Aan de andere kant namen mijn ouders ons mee door heel Europa. Je hoeft dus zeker niet op een camping te zitten met animatieteam maar wel rekening houden met wat de kinderen leuk vinden :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:55:30 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181252975
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik bedoel dan echt verre reizen. Mensen die bij Niagara Falls met de baby in de draagzak rondlopen bijvoorbeeld.

Aan de andere kant namen mijn ouders ons mee door heel Europa. Je hoeft dus zeker niet op een camping te zitten met animatieteam maar wel rekening houden met wat de kinderen leuk vinden :)
Misschien wonen ze wel om de hoek?
Resistance is futile.
pi_181291191
Met 3 kinderen is het wel lastig. Familiekamers zijn er maar weinig en zijn achterlijk duur. Meestal is het voordeliger om 2 kamers naast elkaar met tussendeur te nemen.
Wij hebben ook 3 kinderen en zijn afgelopen vakantie naar Thailand geweest. Wij hadden voor de jongste 3 jaar zo'n slaaptentje meegenomen. Ging perfect.
pi_181291328
Bereid je dan maar voor op volgend jaar. Vanaf vijf jaar is je oudste leerplichtig en moet je in het hoogseizoen op vakantie. Dan is alles nog veel en veel duurder!

Of was je toevallig dit jaar al aan het zoeken in de schoolvakanties? Want dan snap ik wel waarom het "ineens" veel duurder was...
  zondag 19 augustus 2018 @ 09:11:39 #15
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181292180
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 09:51 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Maar je gaat toch niet alleen op vakantie om je kinderen een plezier te doen? Je wil toch zelf ook een leuke vakantie?
De leuk is er natuurlijk snel vanaf als het zoveel problemen oplevert en tering duur is. Dan moet je je definitie van "leuke vakantie" gaan bijstellen. Dan is het goed om ook de behoeften van de kinderen mee te nemen, want verveelde, oververmoeide of zieke kinderen verpesten elke vakantie. Maar TS lijkt niet erg flexibel te willen zijn.
pi_181292275
Wij zijn net terug van twee weken Friesland, met kinderen van 6 en 8. Derde jaar dat we in Nederland zijn gebleven, allemaal topvakanties.
pi_181292399
Wij camperen al jaren in nl met onze kinderen (nu 6 en 9).
Prima vakanties gehad. En heel cliché (maar daarom niet minder waar), als de kinderen het naar hun zin hebben, hebben de ouders ook een goede vakantie.

Enige nadeel is dat je bij de koffie automaat geen spannend verhaal hebt over een exotische bestemming.
pi_181294760
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:21 schreef Bleie het volgende:
Wij zijn net terug van twee weken Friesland, met kinderen van 6 en 8. Derde jaar dat we in Nederland zijn gebleven, allemaal topvakanties.
Inderdaad, in Nederland kan je best leuk op vakantie. Of een ander land in de buurt zoals Duitsland, Denemarken of België.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 19 augustus 2018 @ 23:44:38 #19
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181311871
Euhm, ik weet heus wel dat er in NL ook leuke vakanties mogelijk zijn, doen we ook regelmatig. In de zomer naar Texel en Overijssel geweest bijv in vakantieparken. Allemaal prima, maar dat was niet mijn vraag.... :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_181314335
Als ik heel eerlijk ben, vind ik bijna ¤5000 voor zoveel luxe nog best redelijk. Ik bedoel : je zit in een toeristisch oord, je vliegt met 5 man, je wilt kinderopvang en zwembaden, in het hoogseizoen (?). Wat voor prijzen had je dan redelijk gevonden?
Somebody that I used to know
  maandag 20 augustus 2018 @ 04:11:37 #21
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_181314481
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 03:27 schreef Postbus100 het volgende:
Als ik heel eerlijk ben, vind ik bijna ¤5000 voor zoveel luxe nog best redelijk. Ik bedoel : je zit in een toeristisch oord, je vliegt met 5 man, je wilt kinderopvang en zwembaden, in het hoogseizoen (?). Wat voor prijzen had je dan redelijk gevonden?
3
pi_181314508
Op vakantie gaan en baby opvang willen????

Zou niet mijn idee van op vakante gaan met zn allen zijn.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator maandag 20 augustus 2018 @ 07:43:16 #23
45833 crew  Fogel
pi_181315168
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 23:44 schreef darktower het volgende:
Euhm, ik weet heus wel dat er in NL ook leuke vakanties mogelijk zijn, doen we ook regelmatig. In de zomer naar Texel en Overijssel geweest bijv in vakantieparken. Allemaal prima, maar dat was niet mijn vraag.... :)
Maar kan je wat met de andere antwoorden?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 20 augustus 2018 @ 09:38:37 #24
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181316092
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 07:43 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar kan je wat met de andere antwoorden?
Nou, niks nog, omdat niemand een voorbeeld heeft gegeven van een verblijf met zwembad en opvang... En wat ik redelijk vind is niet per se de vraag, de vraag is meer wat ik betáálbaar vind, en of dat dan te vinden is. Zoals gezegd: Royal Son Bou (www.royalsonbou.com) op Menorca als voorbeeld is een mooie: daar zit je voor minder dan 2000 euro met zijn vijven in een supermooi 65m2 appartement, inclusief vlucht, inclusief halfpension, met zwembaden, aan de zee, en met superleuke kinderopvang waar we dan dus eens in de twee dagen onze kinderen een paar uurtjes achterlieten zodat we even met zijn tweeën op pad konden. Het kán dus... het bestaat... maar ik zoek dus vergelijkbare plekken die óók rond de 2000-2500 euro max uitkomen voor een week. En dat is dus lastig. :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  maandag 20 augustus 2018 @ 22:55:50 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_181336174
Wel grappig dat je nu allemaal topverhalen over Nederland hoort nu we 1 fantastische zomer hebben gehad :D allemaal leuk en aardig, maar in het buitenland kun je ook gewoon goedkoop op vakantie en heb je meer zonzekerheid dan in NL (en nu is het wachten op de quote van de user die op vakantie slecht weer had terwijl het in NL prachtig was)

Realiteit voor TS is dat dat soort vakanties onbetaalbaar worden vanaf nu. Vliegen betekent sowieso 4 vliegtickets en over 2 jaar 5 tickets. In het hoogseizoen kost de meest simpele bestemming al snel 300-400 euro per persoon. Dan komen de overnachtingen in het hoogseizoen met een groot gezin er nog bij en je zit voor 2 weken al snel op 5k.

Dus daarom dat er zoveel mensen gaan kamperen, dat is het enige betaalbare voor een gezin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')