abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180930101
Ik zit wat topics te herlezen en vraag me af wat een persoon goed maakt. Dus niet hoe mensen over je denken of niet maar gewoon of je echt goed bent of niet.

Lees namelijk heel veel van dit en dat over mij dat ik me niet zo moet aanstellen etc. Zag vandaag een vliegje in mijn bier, eruit gehaald, in de zon gelegd, 10 minuten later vloog ie weer. Ik weet dat genoeg mensen het diertje gewoon dood hadden laten gaan. Maar zulk soort dingen hoor je niet over mensen hier omdat ze dat soort dingen niet vertellen. Maar eigenlijk als ik er zo bij nadenk is dat toch best wel een goede daad terwijl volgens mij vrijwel niemand daar echt de moeite voor zou doen. Ben daarmee o.a. denk ik ook een beter persoon dan veel personen die misschien netter op internet reageren. Maar ja wat maakt je dus beter? Een leven redden of online in 1tjes en nulletjes dingen typen?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:24:47 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_180930261
Er zijn natuurlijk meer dan twee definities. Oneindig veel. Voelt het goed? Dan zal het, in elk geval voor jou, goed zijn.

Zo stopte ik ooit voor een blinde met hond bij een ondergesneeuwd zebrapad.
pi_180930304
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 23:24 schreef Scuidward het volgende:
Er zijn natuurlijk meer dan twee definities. Oneindig veel. Voelt het goed? Dan zal het, in elk geval voor jou, goed zijn.
Ow het voelde helemaal niet goed. Wou dat dier ook gewoon weggooien omdat het in mijn bier is gaan vliegen. Maar van de andere kant dacht ik van dit is wel mijn kans om een leven te redden, stel dat ik die vlieg was geweest (heb er niet bepaald controle over gehad dat ik als mens geboren ben of wel) dan zou ik ook willen dat iemand me red ook al haat ie me. En dat heb ik dus gedaan en juist omdat ik mijn frustratie en haat naast me neer kon leggen voel ik me er extra goed over want ieder ander zou echt heel erg boos zijn geworden
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:27:55 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_180930330
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 23:26 schreef momentius het volgende:

[..]

Ow het voelde helemaal niet goed. Wou dat dier ook gewoon weggooien omdat het in mijn bier is gaan vliegen. Maar van de andere kant dacht ik van dit is wel mijn kans om een leven te redden, stel dat ik die vlieg was geweest (heb er niet bepaald controle over gehad dat ik als mens geboren ben of wel) dan zou ik ook willen dat iemand me red ook al haat ie me. En dat heb ik dus gedaan en juist omdat ik mijn frustratie en haat naast me neer kon leggen voel ik me er extra goed over want ieder ander zou echt heel erg boos zijn geworden
Prima. Koester dat gevoel. Ik zou ook niet gefrustreerd zijn geworden. Lekker random, en door met je leven.
pi_180930342
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 23:27 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Prima. Koester dat gevoel. Ik zou ook niet gefrustreerd zijn geworden. Lekker random, en door met je leven.
Ja altijd gemakkelijk praten als het een ver van je bed show is ik snap het. Maar bedankt voor je reactie
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:29:35 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_180930365
Verder zijn er driehonderd godsdiensten die ook hun eigen definitie van 'goed' hanteren.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:32:35 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180930442
Hier zijn een paar.

Opkomen voor de "zwakkeren" (dat vliegje van jou is een mooi voorbeeld).
Mensen (en/of dieren) helpen en hier niets voor terug vragen. Liefdadigheid.
Compassie en empathie tonen.
Onrechtvaardigheid bestrijden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180930910
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 23:24 schreef Scuidward het volgende:
Er zijn natuurlijk meer dan twee definities. Oneindig veel. Voelt het goed? Dan zal het, in elk geval voor jou, goed zijn.

Zo stopte ik ooit voor een blinde met hond bij een ondergesneeuwd zebrapad.
Dat is wel heel erg goed van je.
En ook van de ts heel rg goed.
Ja ik doe ook wat ik kan wel voor anderen. Maar uiteindelijk heb je niks aan dit soort goede dingen doen alleen je eigen gevoel.
Hier kun je toch ook niet over discusseren.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_180931319
Ongelovigen opblazen, maakt in bepaalde kringen mensen ook goed...
Dus het strekt nogal ver
Ik zwaai naar dieren.
pi_180931515
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 23:55 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg goed van je.
En ook van de ts heel rg goed.
Ja ik doe ook wat ik kan wel voor anderen. Maar uiteindelijk heb je niks aan dit soort goede dingen doen alleen je eigen gevoel.
Hier kun je toch ook niet over discusseren.
Ja bla. Eerst 3 regels erover praten en dan als slot zeggen dat je er niet over kan discussieren. Ja je kon er 3 regels over discussieren/praten.
pi_180931569
Vanuit wiens perspectief TS? Volgensmij wil jij gewoon horen dat je een goed mens bent.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_180931590
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:19 schreef momentius het volgende:

[..]

Ja bla. Eerst 3 regels erover praten en dan als slot zeggen dat je er niet over kan discussieren. Ja je kon er 3 regels over discussieren/praten.
Daarom reageren zo weinig mensen op je topic. Ogen open TS.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_180931711
Ik denk dat je beter je mond dicht kan houden nu, ik ben een goed persoon en iemand zoals jij verandert daar niks aan
pi_180931942
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:26 schreef momentius het volgende:
Ik denk dat je beter je mond dicht kan houden nu, ik ben een goed persoon en iemand zoals jij verandert daar niks aan
Wat maakt jou precies een goed persoon? Je hebt een vlieg uit je bier gered.. tsja Hitler was ook een dierenvriend..
pi_180931980
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:36 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat maakt jou precies een goed persoon? Je hebt een vlieg uit je bier gered.. tsja Hitler was ook een dierenvriend..
Och god geen godwin zeg alsjeblieft
pi_180932003
Ik doe mijn best voor mijn gezin, doe mijn best voor mensen hier op het forum, doe mijn best voor zelfs zo'n dier in mijn bier, doe mijn best voor van alles en nog wat, dat is wat mij goed/beter maakt
pi_180932055
Ik vind alles goed.
pi_180932081
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:38 schreef momentius het volgende:
Ik doe mijn best voor mijn gezin, doe mijn best voor mensen hier op het forum, doe mijn best voor zelfs zo'n dier in mijn bier, doe mijn best voor van alles en nog wat, dat is wat mij goed/beter maakt
Dat maakt je niet goed/beter, dat maakt je hoogstens gemiddeld..
  Moderator zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:42:40 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180932093
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat maakt je niet goed/beter, dat maakt je hoogstens gemiddeld..
Dit ja.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180932160
Mensen hier staan er nogal om te springen dat anderen net als hen zijn of niet
  Moderator zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:50:53 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180932285
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:45 schreef momentius het volgende:
Mensen hier staan er nogal om te springen dat anderen net als hen zijn of niet
Neuh. Er is hier maar 1 persoon die heel graag een speciaal sneeuwvlokje wil zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180932437
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:38 schreef momentius het volgende:
Ik doe mijn best voor mijn gezin, doe mijn best voor mensen hier op het forum, doe mijn best voor zelfs zo'n dier in mijn bier, doe mijn best voor van alles en nog wat, dat is wat mij goed/beter maakt
Uniek!!! Ken niemand anders die dat doet. Goede user. _O_
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_180932783
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Neuh. Er is hier maar 1 persoon die heel graag een speciaal sneeuwvlokje wil zijn.
Precies
pi_180932839
Wow. Traantje weggepinkt na het lezen van de OP.
pi_180934103
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:45 schreef momentius het volgende:
Mensen hier staan er nogal om te springen dat anderen net als hen zijn of niet
Niet lullig bedoeld, maar wordt het niet tijd dat jij professionele hulp zoekt? Ik krijg namelijk het gevoel dat jij enorm worstelt met het leven en jezelf.
pi_180934157
wat is goed?
ik denk dat iemand die
) bang voor vliegjes is
) een boer, want het verpest zijn oogst
) een ober, want het vliegje zal weer in iemand anders zijn bier vallen

het helemaal niet goed vind dat je hem niet dood hebt gemaakt.


anyway, ik zet elke mier, vlieg, lieveheersbeestje, mug, bij, etc. weer terug in de natuur als ze ergens vast zitten.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 07:54:31 #27
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180934202
De normen en waarden en de beperkte kennis over die persoon van degene die hem/haar als goed beschouwt. Objectief goed bestaat niet. Het is altijd de opvatting van een ander. Als die opvatting breed gedragen is, dan zullen mensen het sneller met objectiviteit verwarren.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 07:57:03 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180934211
Goed en slecht zijn maatschappelijke maatstaven.

Een vliegje redden is wat dat betreft niet goed of slecht aangezien onze maatschappij geen ene ruk geeft over vliegjes. Ik vind jou niet een goed persoon omdat je dat hebt gedaan. Het is wellicht een indicatie van ander goed gedrag of een goed karakter maar geen bewijs.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180934226
op het moment dat jij lekker een biertje zat te drinken, en je bekommerde om een vliegje, had je ook iemand zijn leven kunnen redden.
en denk eens aan hoe milieuonvriendelijk het is om een biertje te produceren en te vervoeren.
het glas is gewassen in water, zonde want water is nu schaars!
zo goed ben je dus ook weer niet :{w

[ Bericht 4% gewijzigd door fespo op 04-08-2018 08:09:19 ]
pi_180934890
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat maakt je niet goed/beter, dat maakt je hoogstens gemiddeld..
Omg madam April hou nu op met klagen op momentius. Wie ben jij om te weten wat gemiddeld is of wat goed of beter is

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2018 09:20:04 ]
pi_180934912
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 07:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld, maar wordt het niet tijd dat jij professionele hulp zoekt? Ik krijg namelijk het gevoel dat jij enorm worstelt met het leven en jezelf.
Als je de zin begint met "niet lullig bedoeld " komt het juist wel "lullig bedoeld " over ;)
pi_180934920
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:19 schreef FenoFena het volgende:

[..]

Als je de zin begint met "niet lullig bedoeld " komt het juist wel "lullig bedoeld " over ;)
Hij bedoeld het toch goed?
pi_180934948
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:36 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat maakt jou precies een goed persoon? Je hebt een vlieg uit je bier gered.. tsja Hitler was ook een dierenvriend..
Wat is dit voor vergelijking. Hitler kan zich een dierenvriend noemen of zijn maar dat betekend niet dat hij in zo situatie een dier levend houdt. Het ging puur om de concrete situatie/daad die TS besprak. En alsnog je kent Hitler niet inside his head, Dus graadmeters van goed en slecht nemen vind ik ook riskant.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2018 09:23:30 ]
pi_180935030
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:19 schreef FenoFena het volgende:

[..]

Als je de zin begint met "niet lullig bedoeld " komt het juist wel "lullig bedoeld " over ;)
Als het niet lullig overkomt is het onnodig om te zeggen inderdaad.

Beetje open deur. ;)
pi_180935275
Lastig. Je kan het bekijken in termen van je beweegredenen en in termen van de gevolgen.

Ben je goed als je één persoon ellendig en alleen laat sterven zodat vijf andere kunnen leven? (levens redden als gevolg)

Ben je goed als je een veelvoudig dronken autobestuurder redt wanneer hij een ongeluk veroorzaakt met zijn roekeloze gedrag, ongeacht of hij of zij ooit een "onschuldige" heeft of zal aanrijden met grote gevolgen? (leven redden uit compassie voor elk leven)
pi_180935393
Goed en slecht bestaan niet.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_180935396
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:19 schreef momentius het volgende:

Ja bla. Eerst 3 regels erover praten en dan als slot zeggen dat je er niet over kan discussieren. Ja je kon er 3 regels over discussieren/praten.
Discussieren is niet hetzelfde als gewoon praten. Next
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_180935704
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:17 schreef FenoFena het volgende:

[..]

Omg madam April hou nu op met klagen op momentius. Wie ben jij om te weten wat gemiddeld is of wat goed of beter is
Bye Felicia :')
pi_180941643
Goed is zo subjectief. Ik ben die hard vrijwilliger voor het Rode Kruis en doe veel bij evenementen en voor Bevolkingszorg en Noodhulpteam. Ik ben degene die ervoor zorgt dat evenementen goed verlopen maar heb ook reanimaties, slachtofferopvang etc gedaan. Maakt dat me een goed mens of vind ik het gewoon een leuke hobby?
Sommige mensen vinden het een, anderen verklaren me voor gek omdat ik onbetaald zoveel tijd in iets steek.

Zeg jij het maar...
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
  maandag 6 augustus 2018 @ 22:10:55 #40
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_180991732
Wanneer zijn of haar intenties maar goed zijn.
Fade to Black
  maandag 6 augustus 2018 @ 23:03:54 #41
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_180993081
Moeilijk dit. Verschrikkelijke mensen kunnen goede dingen doen. Goede mensen kunnen tot erge dingen in staat zijn.

Geen eenduidig antwoord op te geven.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  maandag 6 augustus 2018 @ 23:25:19 #42
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_180993526
Hangt van de persoon af. Voorbeeld: als er iemand is doodgeschoten omdat diegene in een crimineel milieu zat, zijn er altijd mensen die zeggen: het was zó’n goede jongen. In mijn optiek is dat dan niet zo, omdat ik mijlenver van die wereld af wil staan.
With love :*
pi_180994076
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 23:18 schreef momentius het volgende:
Maar ja wat maakt je dus beter? Een leven redden of online in 1tjes en nulletjes dingen typen?
wie of wat 'maakt' dat dan volgens jou?

red je je vliegje omdat je graag van anderen 'wauw,wat goed' hoort? of doe je het voor jezelf (of voor het vliegje)?

Als je het voor jezelf doet, gaat het toch hooguit om je eigen criteria.. en is het nutteloos daar de criteria van anderen bij te halen en jezelf eraan te meten?
Doe je het voor anderen, tja... dat lijkt me een best nutteloze execrcitie, door 'anderen' goed gevonden willen worden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_180997065
Als ik religieuze leiders mag geloven die ik van de week heb gezien in het prachtige programma "Kijken in de ziel: Religieuze Leiders" dan ben je goed als je Jezus hebt omarmt. Zo niet dan ga je naar de hel. Dan weet je dat alvast.
pi_181004807
Goed en slecht zijn subjectief.

Dus een persoon is 'goed' als iemand dat vindt. Dat is dan zijn of haar mening en kan voor iemand anders weer verschillend zijn.
pi_181004829
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:34 schreef -Ondskapt- het volgende:
Als ik religieuze leiders mag geloven die ik van de week heb gezien in het prachtige programma "Kijken in de ziel: Religieuze Leiders" dan ben je goed als je Jezus hebt omarmt. Zo niet dan ga je naar de hel. Dan weet je dat alvast.
Tja, ze moeten de mensen toch onder de duim houden bij de kerk, anders gelooft niemand meer in die onzin.
pi_181004857
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:10 schreef Achterhoker het volgende:
Wanneer zijn of haar intenties maar goed zijn.
En wie/wat bepaalt volgens jou dan of een intentie goed is?
pi_181005156
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 23:18 schreef momentius het volgende:
Maar ja wat maakt je dus beter?
Als je je zoveel mogelijk houdt aan Wheatons Law.

Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_181010701
Ik redde het vliegje zonder er zelf baat bij te hebben en heb dit ook niemand vertelt. Vroeg me alleen af of dat de definitie is van een goed persoon, dus ja hier moest ik het wel melden.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:00:56 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181010815
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:56 schreef momentius het volgende:
Ik redde het vliegje zonder er zelf baat bij te hebben en heb dit ook niemand vertelt. Vroeg me alleen af of dat de definitie is van een goed persoon, dus ja hier moest ik het wel melden.
Je had er wel baat bij, je kreeg er een goed gevoel van dat vliegje gered te hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181010841
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je had er wel baat bij, je kreeg er een goed gevoel van dat vliegje gered te hebben.
Maar dat wist ik niet op dat moment, pas achteraf. Wat mij betreft kon ik me net zo goed stom voelen dat ik een vliegje red terwijl de rest van de wereld ze dood slaat en het dus niks helpt uiteindelijk. Dus ik deed het gewoon niet wetende dat ik er baat bij zou hebben
pi_181010867
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je had er wel baat bij, je kreeg er een goed gevoel van dat vliegje gered te hebben.
En het idee dat het volgens TO uniek is om die moeite te nemen.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:04:01 #53
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181010881
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:02 schreef momentius het volgende:

[..]

Maar dat wist ik niet op dat moment, pas achteraf. Wat mij betreft kon ik me net zo goed stom voelen dat ik een vliegje red terwijl de rest van de wereld ze dood slaat en het dus niks helpt uiteindelijk. Dus ik deed het gewoon niet wetende dat ik er baat bij zou hebben
Maar je probeerde het toch? Of het zou lukken is 2, maar je probeerde het, omdat je dat graag wilde omdat je dat vliegje wilde redden. Je beloning was dat het gelukt was, maar of het zou lukken wist je pas achteraf, maar je handelde wel met die beloning als doel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181010887
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:03 schreef Chai het volgende:

[..]

En het idee dat het volgens TO uniek is om die moeite te nemen.
Dat ook nog ja, vrijwel niemand zou zoiets doen en ik deed het belangeloos.
pi_181010898
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:04 schreef momentius het volgende:

[..]

Dat ook nog ja, vrijwel niemand zou zoiets doen en ik deed het belangeloos.
Ja daardoor kreeg je een extra goed gevoel over jezelf.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:04:57 #56
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181010904
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:03 schreef Chai het volgende:

[..]

En het idee dat het volgens TO uniek is om die moeite te nemen.
Inderdaad, maar gewoon om dat te compenseren heb ik gisteravond een vliegje gered die in de badkuip was geland en ja, vliegen zwemmen niet zo goed, en net toen hij/zij weer op adem kwam heb ik hem/haar ondergedompeld en toegekeken hoe hij/zij kapot ging.

Just to even things out.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181010905
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:56 schreef momentius het volgende:
Ik redde het vliegje zonder er zelf baat bij te hebben en heb dit ook niemand vertelt. Vroeg me alleen af of dat de definitie is van een goed persoon, dus ja hier moest ik het wel melden.
Weet je zeker dat je er geen baat bij had?

Doet me denken aan deze aflevering van Friends
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181010908
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar je probeerde het toch? Of het zou lukken is 2, maar je probeerde het, omdat je dat graag wilde omdat je dat vliegje wilde redden. Je beloning was dat het gelukt was, maar of het zou lukken wist je pas achteraf, maar je handelde wel met die beloning als doel.
Ik handelde met de 'beloning' dat ik me goed zou voelen achteraf als doel? Nee ik handelde om dat diertje te redden. Ik deed dat niet omdat ik dacht dat ik me er zo geweldig goed door zou gaan voelen ofzo
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:05:31 #59
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181010914
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je er geen baat bij had?

Doet me denken aan deze aflevering van Friends
En dat klopt volkomen. Er is geen selfless good deed. TS wil heel graag een speciaal sneeuwvlokje zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181010924
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je er geen baat bij had?

Doet me denken aan deze aflevering van Friends
Erna had ik er blijkbaar baat bij. Dat mag toch ook? Ik wist alleen niet dat ik er baat bij ging hebben. Dus ja dat maakt je toch een goed persoon dan?
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:06:40 #61
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181010942
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:06 schreef momentius het volgende:

[..]

Erna had ik er blijkbaar baat bij. Dat mag toch ook? Ik wist alleen niet dat ik er baat bij ging hebben. Dus ja dat maakt je toch een goed persoon dan?
Nee, het redden van een vliegje OMDAT vrijwel niemand anders dat zou doen maakt je geen goed persoon nee.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181010954
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, het redden van een vliegje OMDAT vrijwel niemand anders dat zou doen maakt je geen goed persoon nee.
Ik deed het niet OMDAT vrijwel niemand het doet. Jezus lezen gast.
pi_181010957
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:05 schreef momentius het volgende:

[..]

Ik handelde met de 'beloning' dat ik me goed zou voelen achteraf als doel? Nee ik handelde om dat diertje te redden. Ik deed dat niet omdat ik dacht dat ik me er zo geweldig goed door zou gaan voelen ofzo
En waarom wil je dat diertje redden?
Waarschijnlijk een motivatie in de lijn: omdat je elk leven belangrijk vindt. En het redden van een leven bevestigt jouw visie en daardoor voel je je beter.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181010975
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:06 schreef momentius het volgende:

[..]

Erna had ik er blijkbaar baat bij. Dat mag toch ook? Ik wist alleen niet dat ik er baat bij ging hebben. Dus ja dat maakt je toch een goed persoon dan?
Mensen leren door beloning.
Jij hebt vast al eerder een vliegje gered, dat voelde fijn en daarom doe je het opnieuw.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:08:31 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181010988
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:07 schreef momentius het volgende:

[..]

Ik deed het niet OMDAT vrijwel niemand het doet. Jezus lezen gast.
Maar dat kwam er wel bij, want:

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:04 schreef momentius het volgende:

[..]

Dat ook nog ja, vrijwel niemand zou zoiets doen en ik deed het belangeloos.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181011006
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar dat kwam er wel bij, want:

[..]

Ja erna ja
pi_181011046
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mensen leren door beloning.
Jij hebt vast al eerder een vliegje gered, dat voelde fijn en daarom doe je het opnieuw.
Ja oke nou deze redenatie slaat nergens op. Is gewoon het verschuiven, want dan was er alsnog een keer een eerste vliegje die ik redde.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:12:00 #68
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181011074
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:09 schreef momentius het volgende:

[..]

Ja erna ja
Je wil nou serieus beweren dat je een goed persoon bent op wil hangen aan het feit dat je een fucking vliegje het leven hebt gered?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:12:51 #69
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181011093
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:10 schreef momentius het volgende:

[..]

Ja oke nou deze redenatie slaat nergens op. Is gewoon het verschuiven, want dan was er alsnog een keer een eerste vliegje die ik redde.
Ja, omdat je het gevoel had 'ik wil je redden!' en als dat zou lukken zou je je goed voelen. There ya go.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181011105
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je wil nou serieus beweren dat je een goed persoon bent op wil hangen aan het feit dat je een fucking vliegje het leven hebt gered?
Nou het is meer dan genoeg mensen doen dus misschien wel ja. En hoe jullie erop reageren geeft me nou niet bepaald het gevoel dat ik minder goed bezig ben dan jullie
pi_181011121
Jij bent trouwens ook altijd online als ik er ben
pi_181011134
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:13 schreef momentius het volgende:

[..]

Nou het is meer dan genoeg mensen doen dus misschien wel ja. En hoe jullie erop reageren geeft me nou niet bepaald het gevoel dat ik minder goed bezig ben dan jullie
Maar wat wil je nou met dit topic?

Een schaal van goedheid maken?

Zelf een sticker van ons krijgen dat je goed bezig bent?

Iets anders?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:14:58 #73
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181011140
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:13 schreef momentius het volgende:

[..]

Nou het is meer dan genoeg mensen doen dus misschien wel ja. En hoe jullie erop reageren geeft me nou niet bepaald het gevoel dat ik minder goed bezig ben dan jullie
Het doel is dan ook helemaal niet je dat gevoel te geven?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181011142
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Maar wat wil je nou met dit topic?

Een schaal van goedheid maken?

Zelf een sticker van ons krijgen dat je goed bezig bent?

Iets anders?
Nou lees de OP gewoon even in plaats van dat je nu achter jullie eigen tientallen posts aangaat.

Hint: daar staat gewoon een vraag. Eentje die helemaal niet erover gaat of ik geweldig ben of niet en hoe het is om vliegjes te redden en blablabla wat jullie allemaal derailen.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:17:54 #75
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181011228
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:15 schreef momentius het volgende:

[..]

Nou lees de OP gewoon even in plaats van dat je nu achter jullie eigen tientallen posts aangaat.

Hint: daar staat gewoon een vraag. Eentje die helemaal niet erover gaat of ik geweldig ben of niet en hoe het is om vliegjes te redden en blablabla wat jullie allemaal derailen.
Schei toch uit :') Je wil gewoon doen alsof je een beter persoon bent omdat je 'een leven' gered hebt, ipv 1tjes en 0tjes op internet te typen. De enige die die vergelijking trekt EN daar een topic over opent ben jij. Je wil gewoon heel graag speciaal zijn man.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181011252
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Schei toch uit :') Je wil gewoon doen alsof je een beter persoon bent omdat je 'een leven' gered hebt, ipv 1tjes en 0tjes op internet te typen. De enige die die vergelijking trekt EN daar een topic over opent ben jij. Je wil gewoon heel graag speciaal zijn man.
Oke nou heb jij nu niet genoeg het topic vervuild? Moet je nog een paar posts doorgaan op deze manier?
pi_181011341
OP gelezen.

Dit is de enige vraag die ik eruit haal.
Geen idee hoe je daar van je vliegje op komt. Het is appels met peren vergelijken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 23:18 schreef momentius het volgende:
Maar ja wat maakt je dus beter? Een leven redden of online in 1tjes en nulletjes dingen typen?
Maar dan moet ik wel supergoed zijn! Leven redden én erover in 1tjes en nulletjes typen B-)
LIF / Donatie bij leven. Waarom (niet?)

En toch vind ik mezelf in deze post een ontzettende kutuser.

Wat nu :?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:21:57 #78
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181011360
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:18 schreef momentius het volgende:

[..]

Oke nou heb jij nu niet genoeg het topic vervuild? Moet je nog een paar posts doorgaan op deze manier?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181011378
En beschouw mezelf door die donatie ook niet als beter mens of zo.
En kijk niet neer op mensen die hierin andere keuzes maken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:39:04 #80
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181011768
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
En beschouw mezelf door die donatie ook niet als beter mens of zo.
En kijk niet neer op mensen die hierin andere keuzes maken.
Nou, ik vind een vliegje redden niet in verhouding staan tot het afstaan van een nier. Dat is wel even hele andere koek.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:45:25 #81
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_181011936
Als je geen misbruik van mensen of je positie maakt en handelt volgens geldende normen & waarden van fatsoen. Dus dat je eerlijk bent, onrecht tegen gaat etc.
pi_181011963
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
En beschouw mezelf door die donatie ook niet als beter mens of zo.
En kijk niet neer op mensen die hierin andere keuzes maken.
Je bent toch ook mentaal getest daarvoor? Want als je het doet om je daarna vooral heel goed over jezelf kan voelen mag het toch ook niet? Even heel kort door de bocht dan.
pi_181012016
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:46 schreef Chai het volgende:

[..]

Je bent toch ook mentaal getest daarvoor? Want als je het doet om je daarna vooral heel goed over jezelf kan voelen mag het toch ook niet? Even heel kort door de bocht dan.
Klopt. Consult bij de psychiater, alles :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181015717
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 23:18 schreef momentius het volgende:
Ik zit wat topics te herlezen en vraag me af wat een persoon goed maakt. Dus niet hoe mensen over je denken of niet maar gewoon of je echt goed bent of niet.

Lees namelijk heel veel van dit en dat over mij dat ik me niet zo moet aanstellen etc. Zag vandaag een vliegje in mijn bier, eruit gehaald, in de zon gelegd, 10 minuten later vloog ie weer. Ik weet dat genoeg mensen het diertje gewoon dood hadden laten gaan. Maar zulk soort dingen hoor je niet over mensen hier omdat ze dat soort dingen niet vertellen. Maar eigenlijk als ik er zo bij nadenk is dat toch best wel een goede daad terwijl volgens mij vrijwel niemand daar echt de moeite voor zou doen. Ben daarmee o.a. denk ik ook een beter persoon dan veel personen die misschien netter op internet reageren. Maar ja wat maakt je dus beter? Een leven redden of online in 1tjes en nulletjes dingen typen?
Nee, je bent geen beter persoon. Ja, je denkt van wel.
pi_181015736
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:18 schreef momentius het volgende:

[..]

Oke nou heb jij nu niet genoeg het topic vervuild? Moet je nog een paar posts doorgaan op deze manier?
Hij heeft wel gelijk.
pi_181037691
Ennn.... weg was TS. Tenminste uit dit topic.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181048540
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:45 schreef Mishu het volgende:
Als je geen misbruik van mensen of je positie maakt en handelt volgens geldende normen & waarden van fatsoen. Dus dat je eerlijk bent, onrecht tegen gaat etc.
Bedoel je dit als jouw mening van wat goed is of als vaststaand feit?
pi_181058083
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 01:19 schreef Xa1pt het volgende:
Wow. Traantje weggepinkt na het lezen van de OP.
pi_181058247
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ennn.... weg was TS. Tenminste uit dit topic.
Wat moet ik er nog op reageren? Iedereen hier is een langspeelplaat, steeds hetzelfde. Kan toch niet 3 keer hetzelfde blijven zeggen gewoon omdat jullie maar telkens hetzelfde zeggen. Ja ik weet dat het zou kunnen maar jij begrijpt ook wel dat ik dat niet doe
pi_181058268
Ik denk zelf dat een vlieg (of welk levend wezen dan ook) redden beter is dan wat jullie doen. Zeker gezien wat jullie doen alleen maar zeiken erover is dat ik mezelf beter vind zonder ook maar in te gaan op de redenen erachter.
pi_181059053
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:49 schreef momentius het volgende:

[..]

Wat moet ik er nog op reageren? Iedereen hier is een langspeelplaat, steeds hetzelfde. Kan toch niet 3 keer hetzelfde blijven zeggen gewoon omdat jullie maar telkens hetzelfde zeggen. Ja ik weet dat het zou kunnen maar jij begrijpt ook wel dat ik dat niet doe
Jij bent de langspeelplaat.
Iedereen die het niet met je eens is vind je zeikers en mensen die onzinposts plaatsen.

Ik heb mijn postings nog eens teruggekeken. En zie niet waar ik mezelf herhaal. Ik probeerde helder te krijgen wat je nu precies bedoelt en wat je met dit topic wil. Op verschillende manieren. Maar je kunt het mij (en zowat alle andere users) nog steeds niet duidelijk maken.

Kan me voorstellen dat dat frustreert, maar dan hoef je nog niet op ons te gaan mopperen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181063282
Nou wat ik met dit topic wil is nogal duidelijk, hangt ook gewoon samen met 1 vraag die telkens genegeerd wordt maar oke. Ga nu weer weg, ben er vannacht of morgenvroeg wel weer, zal dan wel wat uitgebreider reageren want dit is voor mij ook niet leuk om telkens zo onjuist bejegend te worden
pi_181064334
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Iedereen die het niet met je eens is vind je zeikers en mensen die onzinposts plaatsen.
Inderdaad

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:23 schreef momentius het volgende:
(..) want dit is voor mij ook niet leuk om telkens zo onjuist bejegend te worden
En dan steeds weer dat zelfmedelijden en de slachtofferrol in... jeetje ... moet voor jou ook vermoeiend zijn.


Ook je andere posts zijn nogal deprimerend, ik raad je echt aan om het over een andere boeg te gooien , puur voor jezelf want je loopt hier zelf alleen maar steeds tegen een muur op. Want andere mensen ga jij niet veranderen en dit levert jou denk ik alleen maar een kutgevoel op. Niet verkeerd bedoeld hoor want geloof best dat je het goed bedoelt maar je hebt blijkbaar zelf geen idee hoe het op anderen overkomt.

Als jij het prima vindt dan is er niks aan de hand en ga dan vooral zo door, maar het voelt voor mij als een soort zelfmarteling voor jou. Sterkte !
pi_181075670
Ik vind mezelf een toppertje. Eerlijk, betrouwbaar en recht door zee.

Gr.
pi_181084596
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:50 schreef momentius het volgende:
Ik denk zelf dat een vlieg (of welk levend wezen dan ook) redden beter is dan wat jullie doen. Zeker gezien wat jullie doen alleen maar zeiken erover is dat ik mezelf beter vind zonder ook maar in te gaan op de redenen erachter.
Wat doen ‘jullie’ dan wat je tegen de borst stuit? :’)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')