Op de pc kom ik ook minder gedoe tegen, behalve dat het mn gpu meteen tot 80c pusht zonder enige reden die ik kan bevatten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:58 schreef mschol het volgende:
[..]
toch apart dat ik echt nog nergens last van heb op de pc
Stotterend geluid heb ik ook last van, maar dat is dan ook het enige van de lijst. Ook op PS4.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
bugs bugs bugs, niet normaal.
Base building quests voor nieuwe data/blueprintd etc., echt compleet fucked, stuurt me steeds door naar mn freighter wat geen basis module heeft dus nutteloos.
Enige manier is 1 basis te hebben, die moet je dan steeds deleten en herbouwen anders blijft het bugged.
Op reddit wel een paar workarounds maar dat werkt niet altijd of voor iedereen.
Ik raad iedereen dan ook aan eerst alles wat betreft het base building af te ronden voor je ook maar iets anders doet. (Omdat sommige main quests het doorkruisen en je van alles moet bouwen.. wat je dan steeds weer potentieel moet deleten en herbouwen)
Apollo quest, kan compleet verneukt raken doordat het je naar een contact stuurt in een leeg stelsel zonder station, wat mij dus ook overkwam.
Workaround : koop een blueprint voor circular building op je basis (mooi voorbeeld hoe het elkaar kan kruisen) waardoor je toch naar de volgende stap kan gaan.
Frigates op een missie gaan altijd stuk minuten nadat je een save laad of herlaad.. wtf is dat toch.
Eerst niks aan de hand, reload, hoppa ja hoor een frigate of meer plots stuk zelfs op eenvoudige missies.
Warpen, zwart scherm vaak, maar je komt wel aan.
Stotterend geluid als je versneld vliegt naar een planeet bijv.
De lijst gaat door en door.
Die patches verbeteren wel wat maar dat is voornamelijk prestatie gericht en niet echt bug gericht in mijn mening.
Bovenstaande is op gebaseerd op een gloednieuwe save en gloednieuwe ps4.
Is ook het enige waar ik last van heb op de normale PS4. Broertje is 1x in de space anomaly gewarped. Maar verder draait het gewoon prima.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:19 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
Stotterend geluid heb ik ook last van, maar dat is dan ook het enige van de lijst. Ook op PS4.
Dat moet je handmatig overzetten.quote:Op zondag 5 augustus 2018 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je een nieuwe freighter koopt? Word je inventory uit je oude freighter dan overgezet of ben je dat allemaal kwijt? Is mij niet helemaal duidelijk.
Ik ben al vrij snel een basis gaan bouwen. Vervolgens deed ik die Artemis quest, voltooide ik en toen gebeurde er niks. Later las ik dat de Apollo quest zou moeten beginnen, maar die heb ik dus compleet gemist. De Apollo quest helpt je met het bouwen van de basis. Ik hoop dat je de basis ook gewoon kunt voltooien zonder die quest.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
bugs bugs bugs, niet normaal.
Base building quests voor nieuwe data/blueprintd etc., echt compleet fucked, stuurt me steeds door naar mn freighter wat geen basis module heeft dus nutteloos.
Enige manier is 1 basis te hebben, die moet je dan steeds deleten en herbouwen anders blijft het bugged.
Op reddit wel een paar workarounds maar dat werkt niet altijd of voor iedereen.
Ik raad iedereen dan ook aan eerst alles wat betreft het base building af te ronden voor je ook maar iets anders doet. (Omdat sommige main quests het doorkruisen en je van alles moet bouwen.. wat je dan steeds weer potentieel moet deleten en herbouwen)
Apollo quest, kan compleet verneukt raken doordat het je naar een contact stuurt in een leeg stelsel zonder station, wat mij dus ook overkwam.
Workaround : koop een blueprint voor circular building op je basis (mooi voorbeeld hoe het elkaar kan kruisen) waardoor je toch naar de volgende stap kan gaan.
Frigates op een missie gaan altijd stuk minuten nadat je een save laad of herlaad.. wtf is dat toch.
Eerst niks aan de hand, reload, hoppa ja hoor een frigate of meer plots stuk zelfs op eenvoudige missies.
Warpen, zwart scherm vaak, maar je komt wel aan.
Stotterend geluid als je versneld vliegt naar een planeet bijv.
De lijst gaat door en door.
Die patches verbeteren wel wat maar dat is voornamelijk prestatie gericht en niet echt bug gericht in mijn mening.
Bovenstaande is op gebaseerd op een gloednieuwe save en gloednieuwe ps4.
Apollo is meer npc's toevoegen aan je basis achtige dingen, die je inderdaad wel nodig hebt voor blueprints etc.quote:Op maandag 6 augustus 2018 08:56 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ik ben al vrij snel een basis gaan bouwen. Vervolgens deed ik die Artemis quest, voltooide ik en toen gebeurde er niks. Later las ik dat de Apollo quest zou moeten beginnen, maar die heb ik dus compleet gemist. De Apollo quest helpt je met het bouwen van de basis. Ik hoop dat je de basis ook gewoon kunt voltooien zonder die quest.
Ik kwam per toeval achter die timer, bleek dat ding al 6 uur genegeerd te hebben omdat ik met andere quests bezig was of met bounties. Zolang je die quest niet selecteert in je log doet het spel er niets mee toch?quote:Op maandag 6 augustus 2018 09:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik vind het aan de ene kant leuker geworden maar de bugs, daar word ik wel moe van.
De basis quests heb ik weten te "omzeilen" door iedere keer als de timer afliep al bij de basis module ding te zijn waardoor de freighter niet geselecteerd werd als basis.
Nee, totdat je zelf er mee besluit verder te gaan, maar dan kan het dus prima buggy worden als jij de quest selecteert terwijl je freighter in hetzelfde systeem zit.quote:Op maandag 6 augustus 2018 09:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik kwam per toeval achter die timer, bleek dat ding al 6 uur genegeerd te hebben omdat ik met andere quests bezig was of met bounties. Zolang je die quest niet selecteert in je log doet het spel er niets mee toch?
Ah daar nog geen last van gehad omdat ik, puur per toeval, die quest elke keer deed als m'n freighter in een ander systeem zat.quote:Op maandag 6 augustus 2018 09:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee, totdat je zelf er mee besluit verder te gaan, maar dan kan het dus prima buggy worden als jij de quest selecteert terwijl je freighter in hetzelfde systeem zit.
Dit lijkt met name te gebeuren als je niet in het systeem zit waar je basis ook zit, vandaar dat ik iedere keer maar een portal nam naar mn basis voordat de timer afliep.
Nu zit ik op het punt dat ik alle basis module blueprints heb, en het nu vooral een verhaallijntje volgen is. (waarna je iedere keer een of andere random cyclotron blueprint ofzoiets krijgt, vendor food dus)
Dus het ergste heb ik gehad, maar ik heb er niet van genoten.
Later misschien nog apollo quests doen als ik er zin in heb, want die "zin" moet ik nu wel steeds meer maken merk ik.
Dat is juist vreemd, want ik heb wel een Gek, een V'Keen en zo'n Korvax in m'n basis met elk een eigen terminal.quote:Op maandag 6 augustus 2018 09:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Apollo is meer npc's toevoegen aan je basis achtige dingen, die je inderdaad wel nodig hebt voor blueprints etc.
Ik vind het aan de ene kant leuker geworden maar de bugs, daar word ik wel moe van.
De basis quests heb ik weten te "omzeilen" door iedere keer als de timer afliep al bij de basis module ding te zijn waardoor de freighter niet geselecteerd werd als basis.
Dat soort dingen zijn best krankzinnig slecht gedaan, vooral omdat je het allemaal eigenlijk niet kan negeren. (nou ja technisch gezien kan het wel, maar word het er allemaal niet leuker op)
Ja zo kom ik wel meer vreemde dingen tegen.quote:Op maandag 6 augustus 2018 09:55 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Dat is juist vreemd, want ik heb wel een Gek, een V'Keen en zo'n Korvax in m'n basis met elk een eigen terminal.
Dat is een manier, maar apollo kan je ook prima voor de eerste quest naar een leeg systeem sturen zonder station.quote:Op maandag 6 augustus 2018 12:51 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ik geloof dat de start van de Apollo quest makkelijk te missen is.
Bij mij startte deze toen ik op een planeet bij een communicatie toren contact moest maken met Artemis.
Toen het gesprek met Artemis gedaan was verdween zijn hologram en op de plek daarnaast verscheen het hologram van Apollo zodat ik met hem kon spreken om zijn quest te starten.
Maar als je dan meteen na het gesprek met Artemis wegloopt mis je Apollo.
Wuuuuut? Da's wel raar.quote:Op maandag 6 augustus 2018 13:00 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Vandaag had ik wel een aparte bug. De deurbel ging dus ik laat mijn schip rustig vliegen op een veilige hoogte. Kom ik terug is heel mijn exosuite inventory leeg. Alsof ik ben dood gegaan. Alleen mijn schip was nog rustig aan het vliegen en er was nergens een graf te vinden. Gelukkig zaten alle dure items in mijn schip.
was je in de buurt van een freighter?quote:Op maandag 6 augustus 2018 13:00 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Vandaag had ik wel een aparte bug. De deurbel ging dus ik laat mijn schip rustig vliegen op een veilige hoogte. Kom ik terug is heel mijn exosuite inventory leeg. Alsof ik ben dood gegaan. Alleen mijn schip was nog rustig aan het vliegen en er was nergens een graf te vinden. Gelukkig zaten alle dure items in mijn schip.
Hou wel rekening met grafische bugs op de ps4.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:58 schreef maxmit het volgende:
Deze week krijg ik de PS4 versie thuis gestuurd. Ben benieuwd, bij de launch tijdje op pc gespeeld. Maar liep gewoon niet helemaal lekker soepel.
Kijken of het nu beter gaat. Met alle nieuwe of gewijzigde content zal het ook wel als een compleet nieuwe game voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |