abonnement Unibet Coolblue
pi_180847979
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 06:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat was ik sowieso al van plan.
Tja, dat is dan niet zo mooi. -O- Maar je gaat er uiteindelijk vooral zelf last van krijgen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Redactie Frontpage dinsdag 31 juli 2018 @ 06:39:27 #52
38148 crew  Innisdemon
pi_180848049
quote:
99s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:37 schreef CrashO het volgende:

[..]

Hij krijgt geen bekeuring, maar krijgt wel een gratis lolly op het politiebureau waar jij hem na een gesprek met bromsnor weer mag komen ophalen.

Wat denk jij nou, omdat een kind <12 geen boete krijgt, dat ze vogelvrij zijn? :')
Zoek jij even op wat vogelvrij is?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_180848115
quote:
18s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:20 schreef Mushanga71 het volgende:
GVB Amsterdam. Uurkaart volwassene 3 euro, dagkaart kind 3,75 euro. Kinderkaartjes zijn overigens verhoogd van 2,50 naar 3,75 omdat ze werden misbruikt door volwassenen...
Kinderdagkaarten zijn alleen te krijgen bij sommige stations en primera. Heel fijn want vaak zijn daar uitverkocht. Moet je allemaal maar wel weten als je een dagje Amsterdam wil doen.
Als je er nu gewoon van uit was gegaan dat je kind hetzelfde kaartje nodig heeft als jijzelf was er niets aan de hand geweest.
pi_180848455
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 07:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Als je er nu gewoon van uit was gegaan dat je kind hetzelfde kaartje nodig heeft als jijzelf was er niets aan de hand geweest.
Daar ga ik dus niet vanuit. Ik had altijd een 1 of 2 kinderkaartjes op voorraad, mijn dochter haalde die op Zuid. Maar als ik dan bij primera kom en ze zijn uitverkocht dan kan ik er ook niks aan doen. Vandaar toen mijn oplossing en netjes betaald.maar dan op de terugweg.

Overigens is het bizar dat kinderkaartjes niet overal verkrijgbaar zijn. Daar gaat de spontaniteit om even een dagje stad te doen met kind. Nu moet je van te voren al zorgen om een kinderkaartje in huis te hebben omdat ze wel eens uitverkocht kunnen zijn. Zoonlief heeft nu een OVchip maar voor mensen die niet vaak reizen of die van buiten de stad komen, is het gewoon slecht geregeld.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_180848468
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 08:03 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Daar ga ik dus niet vanuit. Ik had altijd een 1 of 2 kinderkaartjes op voorraad, mijn dochter haalde die op Zuid. Maar als ik dan bij primera kom en ze zijn uitverkocht dan kan ik er ook niks aan doen. Vandaar toen mijn oplossing en netjes betaald.maar dan op de terugweg.

Overigens is het bizar dat kinderkaartjes niet overal verkrijgbaar zijn. Daar gaat de spontaniteit om even een dagje stad te doen met kind. Nu moet je van te voren al zorgen om een kinderkaartje in huis te hebben omdat ze wel eens uitverkocht kunnen zijn. Zoonlief heeft nu een OVchip maar voor mensen die niet vaak reizen of die van buiten de stad komen, is het gewoon slecht geregeld.
Als je een uitje moet laten wegens het prijsverschil tussen een kinderkaartje en een gewoon kaartje heb je denk ik wel iets grotere budgetproblemen...
pi_180848635
"Ik heb geen kinderkaartje en kan die nergens kopen, dus heeft mijn kind alléén maar de keus tussen zwartrijden of niet met het OV gaan."
Wat is dat toch voor een rare gedachte? Er zijn genoeg andere andere legale opties. Ja, soms moet je dan iets meer betalen. Alsof een kind verder helemaal gratis is; je geeft er sowieso veel geld aan uit. Die ene keer een volwassenenkaartje kopen (want voor structureel reizen zijn er weer andere opties) moet niks uitmaken. En als dat wél iets uitmaakt, heb je, zoals hierboven ook al gezegd, grotere budgettaire problemen en kán je niet eens een spontaan dagje uit doen met je kind.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180848922
Het gaat over het soms reizen met het GVB met een kind, dat is gewoon slecht geregeld. En juist omdat die dingen niet overal verkrijgbaar zijn moeten ouders maar het volle pond betalen en de kas van het GVB spekken. Vond ik deze oplossing wel een goeie: uurkaart kopen (toen 3,- tegen 2,50) bij eventuele controle uitleggen en dan op de terugweg wel het kaartje gebruiken. Dan is toch gewoon de prijs betaald die ook met een kinderkaartje betaald zou zijn?
En het zou allemaal niet hoeven als uit de automaat ook kinderkaartjes komen. Blijkbaar lopen er meer ouders tegen dit probleem aan met het GVB, vandaar dit topic.

Don`t worry over mijn budget. Ik kan gewoon mijn auto pakken en um in de Bijenkorf garage gooien. Maar ik rij liever niet in de stad dus is de metro een mooie oplossing :s)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_180849004
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 08:54 schreef Mushanga71 het volgende:
Vond ik deze oplossing wel een goeie: uurkaart kopen (toen 3,- tegen 2,50) bij eventuele controle uitleggen en dan op de terugweg wel het kaartje gebruiken.
Als je een uurkaart koopt voor je kind, dan is er niks aan de hand en hoef je ook niks uit te leggen.

Dat het beter kan, dat staat buiten kijf. Natuurlijk kan het beter, maar er is geen reden om dan maar zwart te rijden. En zwart rijden is al helemaal niet "verplicht". En daarmee verwijs ik uiteraard naar de TT.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180849211
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 09:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als je een uurkaart koopt voor je kind, dan is er niks aan de hand en hoef je ook niks uit te leggen.

Dat het beter kan, dat staat buiten kijf. Natuurlijk kan het beter, maar er is geen reden om dan maar zwart te rijden. En zwart rijden is al helemaal niet "verplicht". En daarmee verwijs ik uiteraard naar de TT.
Toen de kinderkaartjes bij primera waren uitverkocht (was toen een probleem met levering door het GVB), zei de verkoopster ook tegen mij dat ik het wel op het Centraal kon kopen en met kind kon zwart reizen en dan daar kopen. Voelde ik me niet prettig bij, vandaar mijn oplossing.
En nu denk ik zomaar dat juist omdat ze zo slecht verkrijgbaar zijn, een controleur ook met de oplossing van zwart rijden komt. Tuurlijk is het niet verplicht, maar het kan wel ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_180849384
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 09:23 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Toen de kinderkaartjes bij primera waren uitverkocht (was toen een probleem met levering door het GVB), zei de verkoopster ook tegen mij dat ik het wel op het Centraal kon kopen en met kind kon zwart reizen en dan daar kopen. Voelde ik me niet prettig bij, vandaar mijn oplossing.
En nu denk ik zomaar dat juist omdat ze zo slecht verkrijgbaar zijn, een controleur ook met de oplossing van zwart rijden komt. Tuurlijk is het niet verplicht, maar het kan wel ;)
Ja, iemand uit zijn auto trekken en in zijn auto gaan rijden kan ook...
Belasting ontduiken kan ook...
Dat wil nog niet zeggen dat het mag.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 09:41:05 #61
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_180849414
Waarom kan een kind niet gewoon een geldig vervoersbewijs aanschaffen zoals ieder ander mens?
2000 light years from home
pi_180849457
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 09:41 schreef Merkie het volgende:
Waarom kan een kind niet gewoon een geldig vervoersbewijs aanschaffen zoals ieder ander mens?
"Dat komp door de gvb! Het is hullie schuld! Daarom MOETEN wij wel zwart rijden! Snap dat dan!"
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180850122
Blijkbaar had het GVB ook wel door dat er iets niet klopte, vandaar ook de actie een paar maanden geleden dat je voor kids in Amsterdam een OVchipkaart gratis kon aanvragen :Y
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 31 juli 2018 @ 10:36:39 #64
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_180850287
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 10:24 schreef Mushanga71 het volgende:
Blijkbaar had het GVB ook wel door dat er iets niet klopte, vandaar ook de actie een paar maanden geleden dat je voor kids in Amsterdam een OVchipkaart gratis kon aanvragen :Y
Het hele topic slaat nergens op hoor. "Verplicht zwartrijden". Hoezo verplicht? Koop gewoon een geldig vervoersbewijs. Wie houdt je tegen? Is bepaald geen rocket science allemaal.
2000 light years from home
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:02:14 #65
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_180852943
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 10:36 schreef Merkie het volgende:
Het hele topic slaat nergens op hoor. "Verplicht zwartrijden". Hoezo verplicht? Koop gewoon een geldig vervoersbewijs.
Het is meer een KLB-topic inderdaad.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 15:26:48 #66
3542 Gia
User under construction
pi_180898525
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:03 schreef trigt013 het volgende:
Theoretisch kan een kind onder de 12 niet bekeurd worden maar hij mag wel zelfstandig reizen dus zou niet onder verantwoordelijkheid van volwassene vallen
Een kind valt altijd onder verantwoordelijkheid van volwassenen. Daarvoor hoef je er niet bij te zijn.
Als jouw kind een spiegel van een auto breekt, dan ben jij verantwoordelijk voor de afhandeling van die schade.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 15:50:48 #67
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180898970
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 15:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Een kind valt altijd onder verantwoordelijkheid van volwassenen. Daarvoor hoef je er niet bij te zijn.
Als jouw kind een spiegel van een auto breekt, dan ben jij verantwoordelijk voor de afhandeling van die schade.
Maar kan een kind van 11 überhaupt een boete krijgen voor zwartrijden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180899347
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 15:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar kan een kind van 11 überhaupt een boete krijgen voor zwartrijden?
Ja, natuurlijk kan dat.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 16:23:22 #69
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180899570
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 16:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk kan dat.
Volgens dit artikel niet:

https://www.trouw.nl/home(...)atieplicht~a6c0ce78/

quote:
Deze middag is het voor Ger en de Amsterdamse tramcontroleurs Wim, Cor, Ruud en Henk eigenlijk maar saai, want veel boetes zijn er niet uitgeschreven. Een jongen kon de dans ontspringen omdat hij zei dat hij elf jaar was en kinderen onder de twaalf kunnen geen proces-verbaal krijgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')