abonnement Unibet Coolblue
pi_180812945

quote:
Refuelling during the race was abolished for the first season since 1993. Despite the resolution over the budget cap and the decision for 2010 to fall back to the 2009 rules, FOTA expressed interest in a refuelling ban as it represents a way to cut costs.
Het gaat wel eens mis maar met tanken weer terug tijdens de race heb je meer tijd om de banden te wisselen en is er wellicht wat meer actie en creëert het interessante strategieën.
  zondag 29 juli 2018 @ 14:48:40 #2
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_180812954
Shumi: ik hoef niet te tanken schat, oké! Daaaag
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
  zondag 29 juli 2018 @ 14:49:21 #3
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180812970
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 14:48 schreef VleesLollie het volgende:
Shumi: ik hoef niet te tanken schat, oké! Daaaag
ik vertrouw deezzzze donkere jongen niet
#KICKOUTZP
  Redactie Frontpage zondag 29 juli 2018 @ 14:49:58 #4
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180812985
Ja.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_180813032
Jazeker. Dat brengt ook meer spannende en sensatie bij.
Mensen houden emaal van een crash en stommiteit van iemand anders.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_180813065
Ja, vooral voor de strategieen :Y
  zondag 29 juli 2018 @ 14:54:26 #7
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180813070
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 14:52 schreef Captain_Ghost het volgende:
Jazeker. Dat brengt ook meer spannende en sensatie bij.
Mensen houden emaal van een crash en stommiteit van iemand anders.
Eens, er mogen best wat meer ongelukken gebeuren net als vroeger.
Dat houdt het spannend, die saaie optochten van nu ga ik niet kijken.
pindazakje
pi_180814352
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 14:54 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Eens, er mogen best wat meer ongelukken gebeuren net als vroeger.
Dat houdt het spannend, die saaie optochten van nu ga ik niet kijken.
Schietstoelen met een halfgare bedrading een optie? Dat ze bij teveel vibratie de auto uitgeschoten worden..
dag
  zondag 29 juli 2018 @ 15:42:25 #9
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180814417
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:40 schreef Peter het volgende:

[..]

Schietstoelen met een halfgare bedrading een optie? Dat ze bij teveel vibratie de auto uitgeschoten worden..
Of dat degene die laatste ligt bij ronde zoveel wordt afgeschoten met zijn schietstoel.
Dat houdt de spanning achterin het veld er ook nog beetje in.
pindazakje
  zondag 29 juli 2018 @ 15:49:32 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180814620
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 14:54 schreef Piles het volgende:
Ja, vooral voor de strategieen :Y
Dit maakt het zo veel toffer idd.

Kleinere tanks maken, plus veiligere spuitmonden. Moet te doen zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180815081
Alsjeblieft niet. Dat is gewoon wachten totdat het weer mis gaat.
pi_180815175
quote:
13s.gif Op zondag 29 juli 2018 16:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Alsjeblieft niet. Dat is gewoon wachten totdat het weer mis gaat.
En dat is nu juist het mooie. Foutjes horen erbij, blunders horen erbij.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 29 juli 2018 @ 17:21:12 #13
176766 crew  zoem
zoemt
pi_180816907
Voor het spektakel en een grotere diversiteit aan strategieën ben ik voorstander. Door een lagere fuel load kun je immers veel makkelijker naar iemand toe rijden. Of de inhaalacties er dan spannender op worden betwijfel ik. Ik moet weer terugdenken aan de 4(!) stopper van Schumacher op Magny Cours. Dat was wel gaaf.
pi_180818555
Ze moeten gewoon invoeren dat de 2e coureur de andere racers mag saboteren zodat de 1e coureur makkelijker eerste wordt of minder hyennas in zijn nek heeft. Denk hierbij dat de 2e coureur opeens keihard remt en zo een kettingbotsing veroorzaakt, een andere coureur afsnijdt of juist wegbeukt, zo is er wat meer actie.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_180818562
quote:
13s.gif Op zondag 29 juli 2018 16:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Alsjeblieft niet. Dat is gewoon wachten totdat het weer mis gaat.
Dan moet jij ook tegen het banden wisselen zijn aangezien dat ook regelmatig mis gaat.
  zondag 29 juli 2018 @ 18:47:41 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180818600
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 18:44 schreef spierbal het volgende:
Ze moeten gewoon invoeren dat de 2e coureur de andere racers mag saboteren zodat de 1e coureur makkelijker eerste wordt of minder hyennas in zijn nek heeft. Denk hierbij dat de 2e coureur opeens keihard remt en zo een kettingbotsing veroorzaakt, een andere coureur afsnijdt of juist wegbeukt, zo is er wat meer actie.
Mercedes en ferrari hebben dit al ingevoerd :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180818620
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 18:44 schreef spierbal het volgende:
Ze moeten gewoon invoeren dat de 2e coureur de andere racers mag saboteren zodat de 1e coureur makkelijker eerste wordt of minder hyennas in zijn nek heeft. Denk hierbij dat de 2e coureur opeens keihard remt en zo een kettingbotsing veroorzaakt, een andere coureur afsnijdt of juist wegbeukt, zo is er wat meer actie.
Daar heeft Mercedes Bottas al voor.
pi_180818676
Het brengt een bult gevaar met zich mee voor zowel crew als coureur.
De pitstop wordt veel langer, waardoor de teamprestatie minder interessant wordt (want het boeit niet hoe lang je over een bandenwissel doet zolang de benzine nog niet in de auto zit).
Doordat de pitstops langer duren, krijgen ze een nog grotere tactische rol dan ze nu al hebben (met dus minder inhaalacties op de baan).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180819465
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 18:52 schreef Jordy-B het volgende:
Het brengt een bult gevaar met zich mee voor zowel crew als coureur.
Ik lees in de OP dat het vooral een kostending was om het af te schaffen, niet zo zeer het gevaar.
Al zijn de kosten/budgetten ook punt van discussie.
quote:
Doordat de pitstops langer duren, krijgen ze een nog grotere tactische rol dan ze nu al hebben (met dus minder inhaalacties op de baan).
Waarom dan de verplichte bandenwissel nu?
pi_180819488
gewoon zorgen dat de auto's gelijkwaardiger worden en dat het makkelijker wordt om in te halen.
pi_180819688
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 17:21 schreef zoem het volgende:
Voor het spektakel en een grotere diversiteit aan strategieën ben ik voorstander. Door een lagere fuel load kun je immers veel makkelijker naar iemand toe rijden. Of de inhaalacties er dan spannender op worden betwijfel ik. Ik moet weer terugdenken aan de 4(!) stopper van Schumacher op Magny Cours. Dat was wel gaaf.
Die 4-stopper in Magny Cours had naar mijn idee alles met bandenslijtage te maken en niets met tanken, door vaker te stoppen pakte hij Alonso. Ondanks een net gevulde tank was hij sneller (vanwege de nieuwe banden) en pakte hij hem in rondje 38, toen Alonso de pits in ging.
  zondag 29 juli 2018 @ 20:08:48 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180820312
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:42 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Of dat degene die laatste ligt bij ronde zoveel wordt afgeschoten met zijn schietstoel.
Dat houdt de spanning achterin het veld er ook nog beetje in.
Dit is een goed idee! De race in tien delen (bv bij 50 rondjes om de 5 rondjes) en om dat aantal rondjes de schietstoel van de laatste afschieten. Heb je gelijk ook veel minder gemiep over blauwe vlaggen en zo. :Y
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180820373
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 20:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dit is een goed idee! De race in tien delen (bv bij 50 rondjes om de 5 rondjes) en om dat aantal rondjes de schietstoel van de laatste afschieten. Heb je gelijk ook veel minder gemiep over blauwe vlaggen en zo. :Y
last man standing _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 29 juli 2018 @ 20:11:35 #24
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180820388
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 20:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dit is een goed idee! De race in tien delen (bv bij 50 rondjes om de 5 rondjes) en om dat aantal rondjes de schietstoel van de laatste afschieten. Heb je gelijk ook veel minder gemiep over blauwe vlaggen en zo. :Y
Ik weet zeker dat ze dan veel meer kijkers trekken _O_
pindazakje
pi_180820708
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 19:28 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik lees in de OP dat het vooral een kostending was om het af te schaffen, niet zo zeer het gevaar.
Al zijn de kosten/budgetten ook punt van discussie.

[..]

Waarom dan de verplichte bandenwissel nu?
Omdat dat het speelveld door elkaar gooit.

Het punt is ook niet dat er iets mis zou zijn met pitstops, maar het verschilt nogal of een pitsstop negen seconden duurt of drie.

Een race als Monaco kan prima zonder bandenwissel verreden worden en je kan je voorstellen wat voor saai gebeuren dat dan oplevert.

Pitstops zijn prima, maar met tanken erbij heb je snel dat pitstops de voornaamste wijze worden dat coureurs elkaar kunnen passeren en dat is niet wenselijk.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180823354
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 18:52 schreef Jordy-B het volgende:
Het brengt een bult gevaar met zich mee voor zowel crew als coureur.
De pitstop wordt veel langer, waardoor de teamprestatie minder interessant wordt (want het boeit niet hoe lang je over een bandenwissel doet zolang de benzine nog niet in de auto zit).
Doordat de pitstops langer duren, krijgen ze een nog grotere tactische rol dan ze nu al hebben (met dus minder inhaalacties op de baan).
De geschiedenis leert anders. Sinds het toestaan van bijtanken in 1994 zijn het aantal inhaalacties op de baan drastisch gedasld tot gemiddeld minder dan 10 per race.
Sinds het weer is toegestaan in 2010 is het aantal inhaalacties op de baan meer dan verdubbeld zonder andere reglementswijzigingen. Daarna is het nog meer geworden door de snel slijtende Pirelli banden en DRS.

Ik ben bang dat als ze het weer toestaan, we terug gaan naar de tijd dat er meer via de pits dan op de baan woddt ingehaald.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_180824760
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De geschiedenis leert anders. Sinds het toestaan van bijtanken in 1994 zijn het aantal inhaalacties op de baan drastisch gedasld tot gemiddeld minder dan 10 per race.
Sinds het weer is toegestaan in 2010 is het aantal inhaalacties op de baan meer dan verdubbeld zonder andere reglementswijzigingen. Daarna is het nog meer geworden door de snel slijtende Pirelli banden en DRS.

Ik ben bang dat als ze het weer toestaan, we terug gaan naar de tijd dat er meer via de pits dan op de baan woddt ingehaald.
Dat is dus wat ik zeg, maar thanks.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180825368
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 23:38 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat is dus wat ik zeg, maar thanks.
Ik ben blind |:(
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_180829378
Hm dat zijn wel statistieken die mijn mening doen wijzigen :{
Is de herinnering dan zo anders dan de werkelijkheid?
pi_180829716
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:26 schreef Piles het volgende:
Hm dat zijn wel statistieken die mijn mening doen wijzigen :{
Is de herinnering dan zo anders dan de werkelijkheid?
Je herinnert je sowieso alleen de mooiste races. Ondanks dat er pareltjes tussen zaten, waren veel races in het Schumi tijdperk bijvoorbeeld oersaai :P

De meeste mooie races die ik me herinner... waren in de regen... ik denk dat een sprinkler installatie met random timer langs de baan meer effect heeft dan tanken ;)

Vrijgeven van de banden (met verschillende compounds) lijkt me een oplossing om meerdere strategieën te krijgen. Maar dan moeten de hardste banden niet een hele race mee kunnen.

Stel dat je op de zachtste band A zo'n 20 ronden kan rijden die 0,9 seconde sneller zijn, op band B een 33 ronden kan rijden die 0,45 seconden sneller zijn en op band C 40 ronden. Wat doe je dan als team? Hopelijk allemaal wat anders...
  dinsdag 31 juli 2018 @ 15:18:05 #31
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_180855446
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 20:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Omdat dat het speelveld door elkaar gooit.

Het punt is ook niet dat er iets mis zou zijn met pitstops, maar het verschilt nogal of een pitsstop negen seconden duurt of drie.

Een race als Monaco kan prima zonder bandenwissel verreden worden en je kan je voorstellen wat voor saai gebeuren dat dan oplevert.

Pitstops zijn prima, maar met tanken erbij heb je snel dat pitstops de voornaamste wijze worden dat coureurs elkaar kunnen passeren en dat is niet wenselijk.
Door te kunnen tanken ontstaan er ook grotere snelheidsverschillen tussen coureurs met een verschillende strategie, waardoor men elkaar vaker op de baan kan inhalen. Men zal minder hoeven letten op het besparen van brandstof en er zullen door verschillende tankinhouden lichtere en zwaardere auto's op het circuit zijn.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_180856693
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 15:18 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Door te kunnen tanken ontstaan er ook grotere snelheidsverschillen tussen coureurs met een verschillende strategie, waardoor men elkaar vaker op de baan kan inhalen. Men zal minder hoeven letten op het besparen van brandstof en er zullen door verschillende tankinhouden lichtere en zwaardere auto's op het circuit zijn.
Enige wat ik me herinner van het tank tijdperk is dat het merendeel van de positiewisselingen niet door inhaalacties, maar door de verschillende pitstop strategieën kwamen. Veel saaier dus.... (en hierboven ook al benoemd d.m.v. statistieken)

Waarom zou een team ook het gevaar van inhalen op de baan opzoeken als het ook anders kan...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_180857103
Wellicht kan men ervoor zorgen dat tijdens race 1 keer mag bijtanken. Banden mogen je maar 3 keer vervangen..

En of je kan ook ervoor zorgen dat je bij de inhalen een extra punt kan ontvangen. Net als bij de tour of France waarin sommige fietsers een extra punt of prijs kan winnen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_180857515
Nee, dat waren altijd de meest sufste races wanneer iemand won vanwege het tanken.
pi_180860938
Ja. Dan heb je een combinatie van bandenstrategie en tankstrategie. Lijkt me alleen maar interessanter.
pi_180877236
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 16:12 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Enige wat ik me herinner van het tank tijdperk is dat het merendeel van de positiewisselingen niet door inhaalacties, maar door de verschillende pitstop strategieën kwamen. Veel saaier dus.... (en hierboven ook al benoemd d.m.v. statistieken)

Waarom zou een team ook het gevaar van inhalen op de baan opzoeken als het ook anders kan...
Statistieken kunnen interessant zijn, maar geven vaak een heel beperkt beeld. Veel van recente overtakestatistieken zijn een stuk hoger omdat we veel vaker snellere auto's achteraan hebben die door langzame coureurs gewoon er langs gelaten worden en een hoop overtakes worden nu met DRS gedaan. Ik heb dan persoonlijk liever 300 overtakes waarvan een groot deel echt spannend en pure racecraft is, dan 800 overtakes waarbij men elkaar gewoon passeert.

Overigens misschien ook wel even goed om er op te wijzen dat het aantal overtakes vooral sterk daalde tussen 1984 en 1993, dus voordat refuelen toegestaan werd.

Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 17:20:36 #37
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_180878523
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:54 schreef Mansjester het volgende:
Ja. Dan heb je een combinatie van bandenstrategie en tankstrategie. Lijkt me alleen maar interessanter.
Ligt er maar net aan wat je interessanter vind.

Strategisch gezien kan het wel interessant zijn als de verschillen tussen de auto's klein is, maar het nadeel is wel dat je dan naar wedstrijden zit te kijken waarbij de kwalificatie een stuk spannender word en er fases zijn tijdens races van 20/30 minuten waarin er bar weinig gebeurd.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 08:58:26 #38
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_181047075
Ja alleen dan met een normale slang die jij en ik aan de pomp hebben zodat ze 2x nadenken of ze het doen en hoe lang ze stil staan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')