Het gaat wel eens mis maar met tanken weer terug tijdens de race heb je meer tijd om de banden te wisselen en is er wellicht wat meer actie en creëert het interessante strategieën.quote:Refuelling during the race was abolished for the first season since 1993. Despite the resolution over the budget cap and the decision for 2010 to fall back to the 2009 rules, FOTA expressed interest in a refuelling ban as it represents a way to cut costs.
ik vertrouw deezzzze donkere jongen nietquote:Op zondag 29 juli 2018 14:48 schreef VleesLollie het volgende:
Shumi: ik hoef niet te tanken schat, oké! Daaaag
Eens, er mogen best wat meer ongelukken gebeuren net als vroeger.quote:Op zondag 29 juli 2018 14:52 schreef Captain_Ghost het volgende:
Jazeker. Dat brengt ook meer spannende en sensatie bij.
Mensen houden emaal van een crash en stommiteit van iemand anders.
Schietstoelen met een halfgare bedrading een optie? Dat ze bij teveel vibratie de auto uitgeschoten worden..quote:Op zondag 29 juli 2018 14:54 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Eens, er mogen best wat meer ongelukken gebeuren net als vroeger.
Dat houdt het spannend, die saaie optochten van nu ga ik niet kijken.
Of dat degene die laatste ligt bij ronde zoveel wordt afgeschoten met zijn schietstoel.quote:Op zondag 29 juli 2018 15:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Schietstoelen met een halfgare bedrading een optie? Dat ze bij teveel vibratie de auto uitgeschoten worden..
Dit maakt het zo veel toffer idd.quote:
En dat is nu juist het mooie. Foutjes horen erbij, blunders horen erbij.quote:Op zondag 29 juli 2018 16:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Alsjeblieft niet. Dat is gewoon wachten totdat het weer mis gaat.
Dan moet jij ook tegen het banden wisselen zijn aangezien dat ook regelmatig mis gaat.quote:Op zondag 29 juli 2018 16:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Alsjeblieft niet. Dat is gewoon wachten totdat het weer mis gaat.
Mercedes en ferrari hebben dit al ingevoerdquote:Op zondag 29 juli 2018 18:44 schreef spierbal het volgende:
Ze moeten gewoon invoeren dat de 2e coureur de andere racers mag saboteren zodat de 1e coureur makkelijker eerste wordt of minder hyennas in zijn nek heeft. Denk hierbij dat de 2e coureur opeens keihard remt en zo een kettingbotsing veroorzaakt, een andere coureur afsnijdt of juist wegbeukt, zo is er wat meer actie.
Daar heeft Mercedes Bottas al voor.quote:Op zondag 29 juli 2018 18:44 schreef spierbal het volgende:
Ze moeten gewoon invoeren dat de 2e coureur de andere racers mag saboteren zodat de 1e coureur makkelijker eerste wordt of minder hyennas in zijn nek heeft. Denk hierbij dat de 2e coureur opeens keihard remt en zo een kettingbotsing veroorzaakt, een andere coureur afsnijdt of juist wegbeukt, zo is er wat meer actie.
Ik lees in de OP dat het vooral een kostending was om het af te schaffen, niet zo zeer het gevaar.quote:Op zondag 29 juli 2018 18:52 schreef Jordy-B het volgende:
Het brengt een bult gevaar met zich mee voor zowel crew als coureur.
Waarom dan de verplichte bandenwissel nu?quote:Doordat de pitstops langer duren, krijgen ze een nog grotere tactische rol dan ze nu al hebben (met dus minder inhaalacties op de baan).
Die 4-stopper in Magny Cours had naar mijn idee alles met bandenslijtage te maken en niets met tanken, door vaker te stoppen pakte hij Alonso. Ondanks een net gevulde tank was hij sneller (vanwege de nieuwe banden) en pakte hij hem in rondje 38, toen Alonso de pits in ging.quote:Op zondag 29 juli 2018 17:21 schreef zoem het volgende:
Voor het spektakel en een grotere diversiteit aan strategieën ben ik voorstander. Door een lagere fuel load kun je immers veel makkelijker naar iemand toe rijden. Of de inhaalacties er dan spannender op worden betwijfel ik. Ik moet weer terugdenken aan de 4(!) stopper van Schumacher op Magny Cours. Dat was wel gaaf.
Dit is een goed idee! De race in tien delen (bv bij 50 rondjes om de 5 rondjes) en om dat aantal rondjes de schietstoel van de laatste afschieten. Heb je gelijk ook veel minder gemiep over blauwe vlaggen en zo.quote:Op zondag 29 juli 2018 15:42 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Of dat degene die laatste ligt bij ronde zoveel wordt afgeschoten met zijn schietstoel.
Dat houdt de spanning achterin het veld er ook nog beetje in.
last man standingquote:Op zondag 29 juli 2018 20:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit is een goed idee! De race in tien delen (bv bij 50 rondjes om de 5 rondjes) en om dat aantal rondjes de schietstoel van de laatste afschieten. Heb je gelijk ook veel minder gemiep over blauwe vlaggen en zo.
Ik weet zeker dat ze dan veel meer kijkers trekkenquote:Op zondag 29 juli 2018 20:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit is een goed idee! De race in tien delen (bv bij 50 rondjes om de 5 rondjes) en om dat aantal rondjes de schietstoel van de laatste afschieten. Heb je gelijk ook veel minder gemiep over blauwe vlaggen en zo.
Omdat dat het speelveld door elkaar gooit.quote:Op zondag 29 juli 2018 19:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik lees in de OP dat het vooral een kostending was om het af te schaffen, niet zo zeer het gevaar.
Al zijn de kosten/budgetten ook punt van discussie.
[..]
Waarom dan de verplichte bandenwissel nu?
De geschiedenis leert anders. Sinds het toestaan van bijtanken in 1994 zijn het aantal inhaalacties op de baan drastisch gedasld tot gemiddeld minder dan 10 per race.quote:Op zondag 29 juli 2018 18:52 schreef Jordy-B het volgende:
Het brengt een bult gevaar met zich mee voor zowel crew als coureur.
De pitstop wordt veel langer, waardoor de teamprestatie minder interessant wordt (want het boeit niet hoe lang je over een bandenwissel doet zolang de benzine nog niet in de auto zit).
Doordat de pitstops langer duren, krijgen ze een nog grotere tactische rol dan ze nu al hebben (met dus minder inhaalacties op de baan).
Dat is dus wat ik zeg, maar thanks.quote:Op zondag 29 juli 2018 22:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De geschiedenis leert anders. Sinds het toestaan van bijtanken in 1994 zijn het aantal inhaalacties op de baan drastisch gedasld tot gemiddeld minder dan 10 per race.
Sinds het weer is toegestaan in 2010 is het aantal inhaalacties op de baan meer dan verdubbeld zonder andere reglementswijzigingen. Daarna is het nog meer geworden door de snel slijtende Pirelli banden en DRS.
Ik ben bang dat als ze het weer toestaan, we terug gaan naar de tijd dat er meer via de pits dan op de baan woddt ingehaald.
Ik ben blindquote:
Je herinnert je sowieso alleen de mooiste races. Ondanks dat er pareltjes tussen zaten, waren veel races in het Schumi tijdperk bijvoorbeeld oersaaiquote:Op maandag 30 juli 2018 09:26 schreef Piles het volgende:
Hm dat zijn wel statistieken die mijn mening doen wijzigen
Is de herinnering dan zo anders dan de werkelijkheid?
Door te kunnen tanken ontstaan er ook grotere snelheidsverschillen tussen coureurs met een verschillende strategie, waardoor men elkaar vaker op de baan kan inhalen. Men zal minder hoeven letten op het besparen van brandstof en er zullen door verschillende tankinhouden lichtere en zwaardere auto's op het circuit zijn.quote:Op zondag 29 juli 2018 20:26 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Omdat dat het speelveld door elkaar gooit.
Het punt is ook niet dat er iets mis zou zijn met pitstops, maar het verschilt nogal of een pitsstop negen seconden duurt of drie.
Een race als Monaco kan prima zonder bandenwissel verreden worden en je kan je voorstellen wat voor saai gebeuren dat dan oplevert.
Pitstops zijn prima, maar met tanken erbij heb je snel dat pitstops de voornaamste wijze worden dat coureurs elkaar kunnen passeren en dat is niet wenselijk.
Enige wat ik me herinner van het tank tijdperk is dat het merendeel van de positiewisselingen niet door inhaalacties, maar door de verschillende pitstop strategieën kwamen. Veel saaier dus.... (en hierboven ook al benoemd d.m.v. statistieken)quote:Op dinsdag 31 juli 2018 15:18 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Door te kunnen tanken ontstaan er ook grotere snelheidsverschillen tussen coureurs met een verschillende strategie, waardoor men elkaar vaker op de baan kan inhalen. Men zal minder hoeven letten op het besparen van brandstof en er zullen door verschillende tankinhouden lichtere en zwaardere auto's op het circuit zijn.
Statistieken kunnen interessant zijn, maar geven vaak een heel beperkt beeld. Veel van recente overtakestatistieken zijn een stuk hoger omdat we veel vaker snellere auto's achteraan hebben die door langzame coureurs gewoon er langs gelaten worden en een hoop overtakes worden nu met DRS gedaan. Ik heb dan persoonlijk liever 300 overtakes waarvan een groot deel echt spannend en pure racecraft is, dan 800 overtakes waarbij men elkaar gewoon passeert.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 16:12 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Enige wat ik me herinner van het tank tijdperk is dat het merendeel van de positiewisselingen niet door inhaalacties, maar door de verschillende pitstop strategieën kwamen. Veel saaier dus.... (en hierboven ook al benoemd d.m.v. statistieken)
Waarom zou een team ook het gevaar van inhalen op de baan opzoeken als het ook anders kan...
Ligt er maar net aan wat je interessanter vind.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 19:54 schreef Mansjester het volgende:
Ja. Dan heb je een combinatie van bandenstrategie en tankstrategie. Lijkt me alleen maar interessanter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |