abonnement Unibet Coolblue
pi_180614923
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:07 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Ik vind enerzijds dat in een partnerschap het ook wel om consensus draait. Als bijvoorbeeld de vrouw tegen is en de man voor, dan zou het toch bespreekbaar moeten zijn om bijvoorbeeld 1 kind te krijgen.

Maarja, de vrouw in kwestie is an sigh niks kwalijks te nemen. Zij is altijd consistent geweest in haar overtuiging als ik kijk naar de OP.
1 kind is geen consensus. dat is toegeven aan de man zijn wil. geen kinderen willen is echt anders dan 1 kind.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 20:10:24 #52
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180614930
Als ze echt niet wil en jij bent er aan toe en wil echt wel: relatie beëindigen.

Enkel en alleen als je echt 100% vrede hebt met een leven zonder kinderen dan moet je in die relatie blijven. Anders zul je haar het haar ergens altijd kwalijk blijven nemen, en zal het meespelen in alle moeilijke tijden die jullie nog tegemoet komen. Helemaal als je relatie over 10 jaar onverhoopt toch op de klippen loopt. Nu ben je een man, dus gelukkig kun je dan nog een poging wagen, maar toch.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_180614942
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:59 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Alsof geen kinderen willen meteen een diepere psychologische oorsprong kent... Je kunt toch ook gewoon geen zin hebben in al dat gezeik. Er is het leven meer dan je voortplanten...
Ja is oké toch? Degene die wel graag willen mogen dan toch ook zeggen dat ze dat graag willen en hun eigen plan trekken?
  vrijdag 20 juli 2018 @ 20:10:58 #54
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180614950
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:07 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Ik vind enerzijds dat in een partnerschap het ook wel om consensus draait. Als bijvoorbeeld de vrouw tegen is en de man voor, dan zou het toch bespreekbaar moeten zijn om bijvoorbeeld 1 kind te krijgen.

Maarja, de vrouw in kwestie is an sigh niks kwalijks te nemen. Zij is altijd consistent geweest in haar overtuiging als ik kijk naar de OP.
Sorry, maar wat kinderen betreft bestaat die consensus niet. Als je er één neemt kun je er net zo goed drie nemen. De impact van een kind in je leven is enorm.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_180614951
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:07 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Ik vind enerzijds dat in een partnerschap het ook wel om consensus draait. Als bijvoorbeeld de vrouw tegen is en de man voor, dan zou het toch bespreekbaar moeten zijn om bijvoorbeeld 1 kind te krijgen.

Maarja, de vrouw in kwestie is an sigh niks kwalijks te nemen. Zij is altijd consistent geweest in haar overtuiging als ik kijk naar de OP.
Aan kinderen beginnen terwijl je niet wil is altijd een slecht plan. Het kost je klauwen met geld, zeeën van tijd, heel veel zelfopoffering en je moet bij alles wat je doet het belang van je kind in het achterhoofd houden. Als je daar eigenlijk geen zin in hebt is het een ramp in wording. Je relatie gaat er niet gezelliger van worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 juli 2018 @ 20:12:03 #56
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180614973
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Aan kinderen beginnen terwijl je niet wil is altijd een slecht plan. Het kost je klauwen met geld, zeeën van tijd, heel veel zelfopoffering en je moet bij alles wat je doet het belang van je kind in het achterhoofd houden. Als je daar eigenlijk geen zin in hebt is het een ramp in wording. Je relatie gaat er niet gezelliger van worden.
Je kind ook niet.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_180614974
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:10 schreef T-D het volgende:

[..]

Ja is oké toch? Degene die wel graag willen mogen dan toch ook zeggen dat ze dat graag willen en hun eigen plan trekken?
Het is toch aan beide om zich aan te passen? Iemand die geen kinderen wil kan makkelijker bij iemand blijven die dat wel wil. Dus wie trekt er uiteindelijk aan het kortste eind? Precies. Beetje asociaal om weg te gaan bij iemand omdat die niet meteen kinderen wil...
pi_180614975
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:09 schreef viceversa het volgende:

[..]

Zegt wel wat over je eigen zelfvertrouwen als je daarover twijfelt
En wat is daar mis mee? Iedereen hier bulkt van zelfvertrouwen??
pi_180615006
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Je kind ook niet.
Dat klopt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 juli 2018 @ 20:13:43 #60
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180615008
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:12 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Het is toch aan beide om zich aan te passen? Iemand die geen kinderen wil kan makkelijker bij iemand blijven die dat wel wil. Dus wie trekt er uiteindelijk aan het kortste eind? Precies. Beetje asociaal om weg te gaan bij iemand omdat die niet meteen kinderen wil...
Oneens. Er valt niets aan te passen, deze keuze is binair. Wel of niet. Half kan niet. En het is niet "niet meteen kinderen wil" maar "geen kinderen wil". Dus er is geen perspectief. Ik zou het niet afwachten.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_180615010
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:03 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Het is wel jammer voor TS. Ik denk dat veel vrouwen die geen kinderwens hebben toch stiekem erg blij zijn als ze een kind hebben, het zien opgroeien enz. Ik ken er wel een aantal, die kregen pas tegen de 40 jaar kinderen waar ze voorheen ontzettend stellig tegen waren. Maar nu dolgelukkig.

Maargoed. Het enigste wat TS kan doen is zich hard opstellen en zich neerleggen bij de uitkomst.
Er zijn ook vrouwen die achteraf spijt hebben dat ze kinderen hebben gekregen..
pi_180615021
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:07 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Ik vind enerzijds dat in een partnerschap het ook wel om consensus draait. Als bijvoorbeeld de vrouw tegen is en de man voor, dan zou het toch bespreekbaar moeten zijn om bijvoorbeeld 1 kind te krijgen.

Maarja, de vrouw in kwestie is an sigh niks kwalijks te nemen. Zij is altijd consistent geweest in haar overtuiging als ik kijk naar de OP.
Een kind krijgen als je graag wilt is al zwaar genoeg. Zwanger zijn, bevallen, alles daarna. Laat staan als het eigenlijk niet je wens is. Daar kan je niet even een 1 kind middenweg in afdwingen :') Als je geen kinderen wilt dan wil je er geen, niet alleen geen 3.

Mja, je weet haar redenen ook niet. Misschien zou ze geen goede moeder zijn. Misschien zijn er erfelijke issues. Dat soort shit.
pi_180615029
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:12 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Het is toch aan beide om zich aan te passen? Iemand die geen kinderen wil kan makkelijker bij iemand blijven die dat wel wil. Dus wie trekt er uiteindelijk aan het kortste eind? Precies. Beetje asociaal om weg te gaan bij iemand omdat die niet meteen kinderen wil...
Wat is daar asociaal aan dan? Je eigen wens opzij zetten voor een ander? De ander kan dan toch ook zijn/haar wens opzij zetten en wel gewoon aan kinderen beginnen? Ook als hij/zij dat niet wil?
pi_180615035
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:12 schreef T-D het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? Iedereen hier bulkt van zelfvertrouwen??
Dat je het iig bij jezelf houdt en niet bij de partner neerlegt
pi_180615044
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:14 schreef T-D het volgende:

[..]

Wat is daar asociaal aan dan? Je eigen wens opzij zetten voor een ander? De ander kan dan toch ook zijn/haar wens opzij zetten en wel gewoon aan kinderen beginnen? Ook als hij/zij dat niet wil?
Alsof je zegt dat kanker hetzelfde is als een stevig griepje. Appels versus peren...
pi_180615085
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:15 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Alsof je zegt dat kanker hetzelfde is als een stevig griepje. Appels versus peren...
Dus als de een geen kinderen wil en de ander wel trekt de ander dus altijd aan het kortste eind? Of wat wil je precies zeggen?
Wat kanker en griep hiermee te maken hebben snap ik niet.
pi_180615104
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:17 schreef T-D het volgende:

[..]

Dus als de een geen kinderen wil en de ander wel trekt de ander dus altijd aan het kortste eind? Of wat wil je precies zeggen?
Wat kanker en griep hiermee te maken hebben snap ik niet.
Een middenweg is dan een huisdier.
pi_180615116
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:17 schreef T-D het volgende:

[..]

Dus als de een geen kinderen wil en de ander wel trekt de ander dus altijd aan het kortste eind? Of wat wil je precies zeggen?
Wat kanker en griep hiermee te maken hebben snap ik niet.
Gaat er om dat er nogal een dogma heerst over het idee dat je geen kinderen wil... Dus als je partner het niet wil, vereist enig aanpassingsvermogen als je liberaal ingesteld.
pi_180615139
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:18 schreef viceversa het volgende:

[..]

Een middenweg is dan een huisdier.
Nee, een huisdier is niet hetzelfde als een kind, je eigen vlees en bloed.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 20:21:24 #70
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180615154
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:19 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Gaat er om dat er nogal een dogma heerst over het idee dat je geen kinderen wil... Dus als je partner het niet wil, vereist enig aanpassingsvermogen als je liberaal ingesteld.
Nee hoor, dat vereist helemaal geen aanpassingsvermogen als je daar geen zin in hebt. Als jij wel wil, dan is het einde relatie. Simple as that. Bij dit soort fundamentele kwesties hoef je helemaal geen concessies te doen. Uiteindelijk ben je verantwoordelijk voor je eigen geluk.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_180615158
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Sorry, maar wat kinderen betreft bestaat die consensus niet. Als je er één neemt kun je er net zo goed drie nemen. De impact van een kind in je leven is enorm.
Tja, de mate van consensus is natuurlijk afhankelijk van hoeveel kinderen TS dan in gedachten had. 1 kan wellicht een mooie middenweg zijn voor als hij in eerste instantie twee a drie wilden en zijn vriendin 0.

En de impact van wat een kind op je leven en relatie heeft is heel erg te controleren. Zeker als het om 1 kind gaat. De een kan er veel flexibeler/makkelijker mee om dan de ander.
pi_180615160
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:19 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Gaat er om dat er nogal een dogma heerst over het idee dat je geen kinderen wil... Dus als je partner het niet wil, vereist enig aanpassingsvermogen als je liberaal ingesteld.
Ik zou het niet kunnen. Niks mooiers dan mijn eigen kinderen zien opgroeien.
pi_180615178
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wtf?
Als haar liefde voor TS niet groot genoeg is om het geschil in kinderen krijgen op te lossen dan houdt het op. Dan kan je wel van iemand houden maar blijkbaar niet genoeg om deze eis op te offeren. Niks mis mee overigens hoor, klaar is het dan.
pi_180615199
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens.

Maar de relatie verbreken omdat jij echt graag kinderen wilt vind ik niet respectloos, ik dacht dat je dat bedoelde.
Als er iets in dit leven instinctief, waardevol en zingevend is dat is het voortplanting. M.i. Is het ook een bepaalde stoornis als je de natuurlijke drang ontbeert om je genen voort te zetten. Het gebrek aan dit instinct is even onnatuurlijk en new-age als al dat transgender gedoe. We hebben zoveel luxe en zulke drukke levens en ik-ben-anders-gevoelens dat het onderhand alle natuurlijke gevoelens van de mens onderdrukt.
pi_180615210
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:20 schreef T-D het volgende:

[..]

Nee, een huisdier is niet hetzelfde als een kind, je eigen vlees en bloed.
Ook mensen die adopteren hoor.

Heeft wel wat narcistisch als je per se je eigen vlees en bloed wilt. Zo geweldig vind ik mezelf niet. Misschien wil ik daarom ook geen kinderen :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')